eitaa logo
تلاوت
288 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
126 فایل
﷽ تلاوت و ختم قرآن کریم ———————- ⏰ #قرار_روزانه ✨ دو صفحه از مصحف شریف + ترجمه خواندنی 🎧 صوت صفحه استاد پرهیزگار و منشاوی 📖 تفسیر صوتی آیات تلاوت شده 🎞️ کلیپ یا ... مرتبط با آیات 📲 در ثواب تبلیغ معارف قرآن سهیم باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۸۳ 🏷 آراستگی ظاهری ✨ ﴿ اعراف/ ۳۲ ﴾ | ╭═══════════ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Screen_Recordin-1697380432236.mp3
11.68M
| ۱۰ علیه السلام : هر آنکس در هر شب پیش از خواب سوره واقعه را بخواند خدا را ملاقات می کند در حالی که چهره اش چون ماه شب چهارده تابان باشد. 📖 متن سوره مبارکه https://eitaa.com/Nafaahat/3684 ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │💌 @arame_janam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ابتدای دیدار امروز با رهبر انقلاب. ۱۴۰۳/۷/۴ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🌷 آیه نصب شده در محل سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت. ۱۴۰۳/۷/۴ 🔹️إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا 🔹️قطعاً خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع میکند. «سوره مبارکه حج آیه ۳۸» ╭════════════ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - - ‑ ‑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 صفحه ۱۴۱ قرآن کریم 🌸 آیات ۱۰۲ تا ۱۱۰ سوره مبارکه انعام ➕ و https://eitaa.com/mabaheeth/67536 ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوهُ ۚ وَ هُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ وَكِيلٌ ۱۰۲۝ بله، این است خدایی که صاحب‌اختیار شماست. معبودی جز او نیست و او آفرینندۀ هر چیزی است. پس او را بپرستید؛ چون او همه‌کارۀ موجودات است. لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ ۖ وَ هُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ۱۰۳۝ البته چشم‌ها👁️👁️ نمی‌توانند او را ببینند؛ ولی او نگاه‌ها را زیر نظر دارد؛ چون او نکته‌سنج و آگاه است. قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَ مَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا ۚ وَ مَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ ۱۰۴۝ بله، زمینه‌های بسیاری برای فهم درست، از طرف خدا برایتان آمده است: هرکه با چشم بصیرت نگاهشان کند، به خودش سود می‌رساند و هرکه خودش را به کوری بزند، به خودش ضرر می‌زند. بگو: «به‌هرحال، من مراقبتان نیستم.» وَ كَذَٰلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ وَ لِيَقُولُوا دَرَسْتَ وَ لِنُبَيِّنَهُ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ۱۰۵۝ این‌طور، آیه‌هایمان را به‌صورت‌های گوناگون بیان می‌کنیم تا آن‌وقت به‌طعنه بگویند تو قرآن را از دیگران یاد گرفته‌ای! نخیر؛ بلکه تا براى مردم خوش‌فهم توضیحش بدهیم و... . اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ ۱۰۶۝ دنباله‌روِ چیزی باش که از طرف خدا به تو وحى شده است. معبودى جز او نیست. از بت‌پرست‌ها هم رو بگردان. وَ لَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا أَشْرَكُوا ۗ وَ مَا جَعَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ۖ وَ مَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِوَكِيلٍ ۱۰۷۝ اگر خدا آن‌ها را لایق می‌دید، به‌حال خود رهایشان نمی‌کرد تا 🗿بُت بپرستند. تو را مراقب آن‌ها نکرده‌ایم. همه‌کاره‌شان هم نیستی. وَ لَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ كَذَٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ۱۰۸۝ مسلمانان! به مقدسات بت‌پرست‌ها فُحش ندهید! وگرنه، آن‌ها هم با ندانم‌کاری و برای تلافی، به خدا و مقدساتتان فحش می‌دهند. کارهای هر گروهی را این‌طور در نظرشان رنگ‌ولعاب داده‌ایم. دست‌آخر، به‌سوی خداست برگشتنشان؛ و او از کارهایشان باخبرشان می‌کند. وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَئِنْ جَاءَتْهُمْ آيَةٌ لَيُؤْمِنُنَّ بِهَا ۚ قُلْ إِنَّمَا الْآيَاتُ عِنْدَ اللَّهِ ۖ وَ مَا يُشْعِرُكُمْ أَنَّهَا إِذَا جَاءَتْ لَا يُؤْمِنُونَ ۱۰۹۝ بت‌پرست‌ها سفت‌‌و‌سخت به خدا قسم می‌خورند که اگر معجزه‌ای برایشان بیاید، مسلمان می‌شوند. بگو: «اختیار معجزه‌ها دست خداست.» تازه، نمی‌دانید که! اگر معجزه‌ای هم برایشان بیاید، ایمان نمی‌آورند. وَ نُقَلِّبُ أَفْئِدَتَهُمْ وَ أَبْصَارَهُمْ كَمَا لَمْ يُؤْمِنُوا بِهِ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ نَذَرُهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ ۱۱۰۝ به‌سزای آنکه قبل از آمدن معجزه‌ها ایمان نیاوردند، این‌بار هم دل و دیدگانشان را زیرورو می‌کنیم تا بعد از معجزه هم ایمان نیاورند و آن‌ها را در سرکشی‌شان رها می‌کنیم که کوردل باقی بمانند! ═══════❖•°🌸 °•❖══════ # ثواب این صفحه هدیه به روح سردار شهید سپهبد سلیمانی همراه با @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١٠٤ - قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرٌ مِنْ رَبِّكُمْ ... در این آیه می فرماید و دلایل کفر و ایمان برای همه روشن گردید و هر که ایمان بیاورد، از روی بصیرت است و هر که کافر شود باز از روی بصیرت میباشد. هرچند انسان دارای عقل و هوش است و می تواند به وسیله این ابزار، خیر و شر را درک کند لیکن عقل به تنهایی کافی نیست و از طرفی فرهنگ و تربیت محیط در آن تأثیر میگذارد و فهم انسان را در محدوده ای مشخص قرار میدهد و انسان نمی تواند خود را از رسوبات فرهنگی محیط دور کند؛ برای همین خدا پیامبران را فرستاد که انسان را هدایت کند. پس هر که چشم خود را باز کرده و با درایت به احکام الهی عمل کند به نفع خود است و هر که چشم عقل را ببندد و کوری کند بر ضد خود قیام کرده است میفرماید: اگر شما از فهم درست پیروی نکنید و بصیرت های دین را پشت سر بیندازید در زندگی دنیا، دچار آفتها و در آخرت گرفتار عذاب الهی خواهید شد و در آن صورت من نگهبان و حافظ شما نیستم. فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَ مَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا .... ″بصير″ صفت مشبهه است یعنی بینا و آگاه، ″اعمی″ نیز صفت مشبه است یعنی نابینا لكن «ابصر» در این آیه فعل است یعنی دید، چشم گشود، «عمی» نیز فعل است یعنی کوری کرد، چشم را بست. در فعل زمان لحاظ میشود ولی در اسم زمان منظور نمیگردد. با توجه به این نکته ترجمه دقیق آیه این است پس هر که چشم باز کند و نگاه کند به سود اوست و هر که چشم ببندد به زیان اوست. نکته این فعل آن است که دیدنیهایی که برای انسان سرنوشت ساز است رؤیت آن زمانی و لحظه ای است و اگر انسان به موقع چشم را باز نکند آنچه را که باید ببیند از دست داده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١٠٥ - وَكَذَلِكَ نُصَرَفُ الآيات ... ما این گونه آیات و دلایل روشن را در شکلهای گوناگون بیان میکنیم ولیکن مخالفان حق از تصریف آیات برداشت منفی کرده میگویند: پیامبر این سخنان را از راه مذاکره و بحث با دانایان به دست می آورد و به ما به عنوان وحی آسمانی تحویل میدهد. و اما مؤمنان از این تصریف آیات حق را به روشنی می یابند و به آن ایمان می آورند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١٠٦ - اتَّبِعْ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ... در این آیات خاطر پیامبر اکرم (صلّی‌ الله‌ علیه وآله) را از نگرانی حق ناپذیری مشرکان تسکین می دهد؛ به این معنا که تو وقتی پیام ما را به درستی ابلاغ نمودی رد و قبول مردم تو را آزار ندهد؛ زیرا تربیت الهی اقتضا کرده است که مردم با اراده و انتخاب خودشان ایمان بیاورند. لذا در این آیه میگوید تو بدون توجه به گفته های کافران به کار خود ادامه بده و از آنچه از پروردگارت به تو وحی شده پیروی کن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰۸ - وَ لَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ الله ... در این آیه تأکید میکند شما هیچ گاه بتها و معبودهای دیگران را دشنام ندهید؛ زیرا این عمل سبب میشود آنها نیز به ساحت مقدس الهی همین کار را به دشمنی و جهالت انجام دهند؛ زیرا هر گروه و ملتی به عقاید و اعمال خود دلبستگی دارد و این قاعده الهی است که هر کسی به باورها و اعمال خود علاقه مند باشد کسی با سوء انتخاب و دیگری با حسن انتخاب اعمالی را انجام میدهد و آن را دوست دارد، لذا فرمود: ما این چنین برای هر جمعیتی عملشان را زینت دادیم و بازگشت همه آنها به سوی خداست و آنها را به آنچه میکردند متنبه خواهد ساخت. حدیث از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده که مؤمنان معبودهای مشرکان را ناسزا میگفتند و آنها نیز معبود مؤمنان را لذا خداوند مؤمنان را از دشنام معبودهای مشرکان منع کرد. در روایات اسلامی درباره منع دشنام به گمراهان تذکراتی آمده است که مسلمانان نباید با وجود حجتهای روشن دین به حربه بی حاصل دشنام به معتقدات مخالفان متوسل شوند. حدیث امیر مؤمنان (علیه‌السلام) به جمعی از یاران خود که پیروان معاویه را در جنگ صفین دشنام میدادند میفرماید من خوش ندارم که شما فحاش باشید اگر شما به جای دشنام اعمال آنها را برشمارید و روی اعمال آنها تجزیه و تحلیل نمایید به حق و صواب نزدیک تر است و برای بهتر. مطابق آيه مورد بحث لا تسبوا الذين» و عمل امیر مؤمنان (علیه‌السلام) اعمال برخی عوام جاهل شیعه که به رهبران اهل سنت ناسزا می گویند، خلاف شرع است و اگر احیاناً عوام سنی هم به رهبران شیعه ناسزا بگویند سبب ساز اصلی نیز گناهکار است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا