eitaa logo
☘️نغمه آسمانی ☘️
12.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
89 ویدیو
0 فایل
بنام خدا مطالب برگرفته از سخنان استادرنجبر درتفسیر گزیده ی ۶۰۴ شب است (بنده ادمین ایشون نیستم و راه ارتباطی با استاد ندارم) تبلیغ نداریم🙏 @alefjim313 کانال استاد رنجبر👇 @mrranjbar3
مشاهده در ایتا
دانلود
شما سرت رو بکنی زیر آب چند دقیقه بعد کارت تمومه ولی خدا به همین آب گفت ببین یونس در دل نهنگه،نهنگ در دل تو توی دریاست. حواست باشه. اصلا نهنگ به دلیل اسیدی که در معده داره کافی بود در همون ابتدای کار یونس رو پودر کنه. اما خدا به اون نهنگ میگه از طرف ماست. هواشو داشته باش. این یعنی همه کاره ی عالم خداست. این یعنی خداوند هر کاری می تواند. خودش میگه عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 219 @naghmehasemani🌸
این بود که انبیاء همواره دست به دامان او می شدند اگر می خواستند از او می خواستند آن هم از سر صدق و صفا و خداوند هم اجابت می کرد. قرآن کریم نمونه‌های فراوانی از این اجابت ها حکایت و گزارش می کنه. (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 219 @naghmehasemani🌸
نمونه اش یونس آیه ی۸۹ در پاسخ دعای موسی: موسی به خدا گفت ای خدا این فرعون و فرعونیان به داشته های خودشون تکیه دارند،خدایا داشته هاشون رو ازشون بگیر. قَالَ قَدْ أُجِيبَتْ دَعْوَتُكُمَا خدا گفت باشه دعای شما دو برادر اجابت شد. خیالتون تخت همین کار رو می کنیم . ولی : فَاسْتَقِيمَان یه کم باید دندون به جگر بگذارید و صبور باشید و عجله نکنید. به وقتش به چشم حاصل آنکه صبر باید در امور کانچه تقدیر است آید در ظهور (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 219 @naghmehasemani🌸
ببینید موسی و هارون دو پیامبر الهی دست به دعا شدند و دعاشون اجابت شد ولی نه در لحظه و فوری. خود این یک تعلیمه.یعنی ببین هر گاه دست به دعا شدی انتظار این رو نداشته باش که در جا همونی که تو میخواهی رو بخواهیم! نه. هر چیزی وقت خودش رو داره. میوه رو باید در وقت خودش چید و وقتش رو من خدا خوب می دونم. پس هر گاه دعا کردی و خبری نشدمعنیش این نیست که خبری نخواهد شد. این ماجرای موسی و هارون گوشه ی ذهنت باشه. (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 219 @naghmehasemani🌸
وَلَا تَتَّبِعَانِّ سَبِيلَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ موسی، هارون مبادا شما هم پا بگذارید جای پای آدم های نادان و ناآگاه. چون اون ها هستند که مردمان عجولی هستند. عجله و شتاب دارند.عجله و شتاب ریشه در ناآگاهی و نافهمی داره. شما از این قماش آدم ها نباشید. مولانا: صبر آرد آرزو را نی شتاب صبر کن والله اعلم بالصواب .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 219 🌸پایان صفحه ی 219🌸 @naghmehasemani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در کتاب کیمیای سعادت یک تمثیلی است خیلی لطیف. می گوید: کس باشد که ترینه را لوزینه نام نهد ولی لذت لوزینه را از آن نبرد. ترینه یعنی آبگوشت لوزینه یعنی باقلوا شما آبگوشت رو اسمش رو بذاری باقلوا طعم و خاصیت باقلوا رو پیدا می کنه؟ امکان نداره. بعد نتیجه می گیره پاره ی ای نام خم و راست شدن را نماز گذاردند ولی لذت نماز را نمی برند. میگه این خم و راست شدن درست مثل همون آبگوشت خوردنه که اسمش رو بگذاری باقلوا. (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 220 @naghmehasemani🌸
یا اسم گرسنگی ها و تشنگی های خودشون رو گذاشتن روزه و روزه داری. در حقیقت هیچ چیز ما هیچ چیز نیست. نه نماز ما نه روزه ی ما و نه چیزهای دیگر ما که یکی هم ایمان باشه. ایمان ما هم ایمان نیست مگر اینکه پرده ها کنار بروند و اگر پرده ها هم کنار بره که دیگه فایده ای نداره و سودی نداره. (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 220 @naghmehasemani🌸
لذا قرآن کریم از چنین ایمان هایی گله مندانه یاد می کنه. اینجا یونس ۹۸ : ماجرایی هم داره این آیه. خب یونس قصه ای داره و قوم یونس هم قصه ای. یونس و قوم او در نینوای عراق زندگی می کردند.این قوم هم مثل سایر اقوام انبیاء متاسفانه ایمان نمی آوردند. یونس مأیوس شد. عابدی به او پیشنهاد داد که نفرین کن. اما یونس مأیوسانه اون قوم رو ترک و رها کرد و رفت. (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 220 @naghmehasemani🌸
عالِمی در اون شهر زندگی می کرد. مردم رو جمع کرد و گفت با خودتون چه کردید؟ ببینید چی گذاشتید و چی برداشتید؟ از یونس گفت و دل های اون ها رو نرم و گرم کرد نسبت به یونس. گفت اگر به او رو نکنید،خشم خدا و غضب خدا شما رو خواهد گرفت. بالاخره متوجه شدند و متنبه شدند و ایمان آوردند‌. یعنی عذاب نیامده و عذاب ندیده باور کردند و معتقد شدند و بعد هم یونس آمد و در میان آنها زندگی کرد. (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 220 @naghmehasemani🌸
حالا قران میگه و به ایمان این جماعت اشاره می کنه که ببینید این ایمان هم هست که سودمنده و حاصلی داره. ایمانی که پیش از دیدن عذاب آمده باشه نه به دنبال عذاب. حالا قرآن گله می کنه. میگه چرا دیگران این گونه نباشند؟ چرا فقط ساکنان نینوا از چنین ایمانی برخوردار باشند؟ (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 220 @naghmehasemani🌸
فَلَوْلَا كَانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ چرا دیگر شهرها و دیارها ایمان نیاورند؟ فَنَفَعَهَا إِيمَانُهَا ایمانی که به حالشون سود کنه. یعنی گرفتار نیامده ایمان بیاورند. ولی متاسفانه بسیاری این گونه نیستند إِلَّا قَوْمَ يُونُسَ مگر پیروان یونس لَمَّا آمَنُوا همین که ایمان آوردند كَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا برطرف کردیم عذابی که موجب ذلت و خواری اون ها بود در حیات دنیا. یعنی قرار بود این ها مبتلا به چنین بلای عظیمی باشند ولی بخاطر همین ایمان،ایمان سودمند چنین عذابی رو از اون ها دفع کردیم. (ادامه دارد...) .......................... استاد رنجبر/ گزیده/سوره /صفحه 220 @naghmehasemani🌸