eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨🌸 پنج شنبه ها🌸⚡️ ↩️ اذکار روز،،، 🔸لا اله الا الله الملک الحق المبین👈100مرتبه 🔶 یا رزاق 👈308 مرتبه 🍃🌸🍃🌸🍃 ↩️سوره روز،،، 🔅سوره مبارک قیامت "خداوند به اومژده عبور از پل صراط را میدهد. 🍃🌸🍃🌸🍃 ↩️ادعیه و زیارت روز ،،، 1/ دعای روز پنج شنبه 2/ دعای کمیل 🍃🌸🍃🌸🍃 🍃🌼 روز پنج شنبه ↩️ هر کس در این روز چهار رکعت نماز بجا آوردو در هر رکعتی بعد از حمدده مرتبه سوره توحید را بخواند ، ملائکه به او خواهند گفت که هر حاجتی داری بخواه و خداوند توبه او را از هر گناهی قبول میکند. 🍃 🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5773982586237879452.mp3
5.04M
🎙باصدای مرحوم موذن زاده اردبیلی 🕋 اَللّهُ اَکبَرُ (4) 🕋 اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2) 🕌 اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ (2) 🕌 اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ (2) 🌴 حَی عَلَی الصَّلاةِ (2) 🌴 حَی عَلَی الْفَلاحِ (2) ✈️ حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ(2) 🕋 اَللّهُ اَکبَرُ (2) 🕋 لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نبی مکرم اسلام (ص): 💫✨آیا دوست داری دلت شود و حاجات خود را بیابی؟ بر رحمت کن و وی را بنواز و با او هم غذا شو تا دلت نرم شود و هر حاجتی داری خداوند سازد. 📚نهج‌الفصاحه
✍پیامبر اکرم صلی الله علیه واله هرچند ب خوردن دانه خـــــرمای خشکیده ای باشد من امتم از این بیم دارم ک با ترک خــوردن شام، پیری وشکستی به سراغشان اید؛ چـــرا که خـــوردن شـــــام مایـه نیـــرومندی پیـرو جـــــوان است 📚محاسن ج۲ ص۴۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ ⚡️سوره مبارکه مُلک سوره ای که خواندنش قبل از خواب موجب رهایی از عذاب قبر میشود . 🔹تلاوتی فوق العاده زیبا از استاد إدریس أبکر @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5773982586237879452.mp3
5.04M
🎙باصدای مرحوم موذن زاده اردبیلی 🕋 اَللّهُ اَکبَرُ (4) 🕋 اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2) 🕌 اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ (2) 🕌 اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّهِ (2) 🌴 حَی عَلَی الصَّلاةِ (2) 🌴 حَی عَلَی الْفَلاحِ (2) ✈️ حَی عَلی خَیرِ الْعَمَلِ(2) 🕋 اَللّهُ اَکبَرُ (2) 🕋 لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ (2)
: 🔻هرگاه ياد من بر بنده‌ام غالب شود، 👈 خواهش و خوشى او را در ياد خود قرار دهم 🔻و چون خواهش و خوشى او را در ياد خود قرار دهم، 👈 عاشق من شود و من نيز عاشق او گردم 🔻و چون عاشق يكديگر شديم، 👈 حجاب ميان خود و او را بردارم وعشق خود را بر جان او چيره گردانم، ⬅️ چندان كه مانند ديگر مردم دچار سهو و غفلت نمى‌شود؛ ✅ سخن اينان،سخن پيامبران است؛ اينان قهرمان واقعى هستند.🌺🍃 📗 میزان‌الحکمه/ج۴/ص۲۳۵ 🍃 🌼
1_459018003.pdf
933.7K
📃پی دی اف دعای کمیل💠 التماس دعا🙏
1_366264449.mp3
24.85M
🤲 قرائت دعای کمیل 🔰 با لحن عربی 🎙 بانوای:
AUD-20201002-WA0003.mp3
3.62M
دعای فرج با صدای علی فانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 زیارتنامه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) 🔹جناب عبد العظيم، كه نسب شريفش به چهار واسطه، به سبط جليل حضرت خير الوری به اين طريق منتهى می گردد: عبد العظيم بن عبد اللّه بن علىّ بن الحسن بن زيد بن الحسن بن على بن ابى طالب. 🔸اَلسَّلامُ عَلی آدَمَ صِفْوَة اللهِ اَلسَّلامُ عَلی نُوحٍ نَبِیِّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی اِبْراهیمَ خَلیلِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی مُوسی كَلیمِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلی عیسی رُوحِ اللهِ اَلسَّلام عَلیكَ یا رَسولَ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا خیرَ خَلْقِِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا صَفِیَّ اللهِ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللهِ خاتَمَ النَّبیّینَ اَلسَّلامُ عَلیكَ یا اَمیرَالْمُؤمِنینَ عَلِیَّ بْنَ اَبیطالِبٍ وَصِیَّ رَسُول اللهِ اَلسَّلامُ عَلیکِ یا فاطِمَة سیِّدَة نِسآءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلیْكُما یا سِبْطَیِ الرَّحْمَة وَ سیِّدیْ شَبابِ اَهْلِ الْجَنَّة اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلیَّ بْنَ الْحُسیْنِ سیِّدَ الْعابِدینَ وَ قُرَّة عیْنِ النّاظِرینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلیٍّ باقِرَالْعِلْمِ بَعْدَالنَّبی اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا جَعْفَرَبْنَ مُحَمَّدٍ الصّادِقَ الْبـآرَّ الْـاَمینَ اّلسَّلامُ عَلیْكَ یا مُوسی بْنَ جَعْفَرِ الطّاهِرَالطُّهْرَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلیَّ بْنَ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضی اَلسًّلامُ عَلیْكَ یا مُحَمَّدَ بْنَ عَلیٍّ التَّقیّ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا عَلی بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِیَّ النّاصِحَ الْـاَمینَ اَلسَّلامُ عَلیْكَ یا حَسَنَ بْنَ عَلیّ اَلسَّلامُ عَلی الْوَصیِّ مِنْ بَعْدِهِ اَللّه
✨یا صاحب الزمان: یادِ تو؛ابر بهاریست! ڪہ بر چشمانم مےبارد... و هر قطره اش... قلبم را پر از شڪوفہ مےڪند! آرے با تو...از قلب پاییزےام؛ نغمہ ےِ بهار مےآید! وقتے بیایے...فصلِ دنیا؛ همیشہ بهار مےشود! سلام؛زیباترین بهار!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🌺
✨﴾﷽﴿✨ ✅ برنامه‌ روزانه کانال : 🌷شنبه‌‌‌‌ها‌و سه‌شنبه‌ها شرح 🦋خطبه ها 🌹یکشنبه‌ها و چهار‌شنبه‌هاشرح 🌴حکمتها 🌷دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها شرح 🕊نامه ها و مطالب متنوع دیگر 🍃حکمتها، نامه ها و خطبه های نهج‌البلاغه ترجمه محمد دشتی به طور کامل قبلا در کانال بار گزاری شده و لینک‌های دسترسی به مطالب در کانال سنجاق شده اند 🌺🍃 @Nahjolbalaghe2
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه تفسیر سوره مبارکه آل عمران 💐آیه (۱۵۵) 🔺گناه سرچشمه گناه دیگر است 🔹این آیه، باز نا
✨﴾﷽﴿✨ ⬇️ادامه تفسیر سوره مبارکه آل عمران ✅آیه های۱۵۶ الی ۱۵۸ ✔️بهره بردارى منافقان 🔹حادثه احد از دو نظر براى مسلمانان فوق العاده اهمیت داشت: 1⃣نخست این که: آئینه تمام نمائى بود که مى توانست چهره واقعى مسلمانان آن زمان را منعکس سازد، و آنها را وادار به اصلاح وضع خود و بر طرف ساختن نقاط ضعف بنماید و به همین جهت قرآن به طور فوق العاده روى آن تکیه کرده، و در آیات بسیارى که در گذشته خواندیم و در آینده نیز خواهیم خواند، از آن استفاده تربیتى مى کند. 2⃣از سوى دیگر، این حادثه زمینه را براى سمپاشى دشمنان و منافقان آماده ساخت و به همین دلیل، آیات زیادى براى خنثى کردن این سمپاشى ها نازل گردید که آیات فوق از آنها است. 🔹این آیات به منظور در هم کوبیدن فعالیت هاى تخریبى منافقان و هشدار به مسلمانان، نخست خطاب به افراد با ایمان مى فرماید: اى کسانى که ایمان آورده اید! شما همانند کسانى که کافر شده اند نباشید که چون برادرانشان به مسافرتى مى روند و یا در صف مجاهدان قرار مى گیرند و کشته مى شوند مى گویند: افسوس اگر نزد ما بودند نمى مردند و کشته نمى شدند 💐(۱۵۶ ) (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَکُونُوا کَالَّذینَ کَفَرُوا وَ قالُوا لاِ ِخْوانِهِمْ إِذا ضَرَبُوا فِی الأَرْضِ أَوْ کانُوا غُزّىً لَوْ کانُوا عِنْدَنا ما ماتُوا وَ ما قُتِلُوا). 🔹گرچه آنها این سخنان را در لباس دلسوزى ایراد مى کنند، اما نظرى جز مسموم ساختن روحیه شما ندارند و نباید شما تحت تأثیر این سخنان مسموم قرار گیرید و چنین جمله هائى بر زبان آرید. 🔹اگر شما مؤمنان تحت تأثیر سخنان گمراه کننده آنان قرار گیرید، و همان حرف ها را تکرار کنید، طبعاً روحیه شما ضعیف گشته و از رفتن به میدان جهاد و سفر در راه خدا خوددارى خواهید کرد، و آنها به هدف خود نائل مى شوند، ولى شما این کار را نکنید و با روحیه قوى به میدان جهاد بروید، تا این حسرت بر دل منافقان براى همیشه بماند (لِیَجْعَلَ اللّهُ ذلِکَ حَسْرَةً فی قُلُوبِهِمْ). 🔹سپس قرآن به سمپاشى آنها سه پاسخ منطقى مى دهد: 1⃣نخست این که: مرگ و حیات در هر حال به دست خدا است، مى فرماید: خداوند زنده مى کند و مى میراند، و نسبت به آنچه انجام مى دهید بینا است (وَ اللّهُ یُحْیی وَ یُمیتُ وَ اللّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصیرٌ). 🔹مسافرت و یا حضور در میدان جنگ نمى تواند مسیر قطعى آن را تغییر دهد و خدا از همه اعمال بندگان با خبر است. * * * 2⃣دیگر این که: تازه اگر در راه خدا کشته شوید یا بمیرید (و به گمان منافقان مرگ زودرس دامن شما را بگیرد چیزى از دست نداده اید) آمرزش و رحمت پروردگار از تمام اموالى که شما یا منافقان با ادامه حیات براى خود جمع آورى مى کنند بالاتر است 💐(۱۵۷ ) (وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فی سَبیلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللّهِ وَ رَحْمَةٌ خَیْرٌ مِمّا یَجْمَعُونَ). 🔹اصولاً نباید این دو را با هم مقایسه کرد ولى در برابر افکار پستى که چند روز زندگى و ثروت اندوزى را بر افتخار جهاد و شهادت مقدم مى داشتند راهى جز این نیست که گفته شود: آنچه را شما از طریق شهادت یا مردن در راه خدا به دست مى آورید بهتر است از آنچه کافران از راه زندگى نکبت بار و آمیخته با شهوات و دنیاپرستى خویش جمع آورى مى کنند. * * * 3⃣سوم این که: از همه گذشته، مرگ به معنى فنا و نابودى نیست که این قدر از آن وحشت دارید بلکه دریچه اى است به سوى زندگانى دیگرى در سطحى بسیار وسیع تر و آمیخته با ابدیت، لذا مى فرماید: و اگر بمیرید و یا کشته شوید به سوى خدا بازمى گردید 💐(۱۵۸ ) (وَ لَئِنْ مُتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لاَ ِلَى اللّهِ تُحْشَرُونَ). ✔️قابل توجه این که: در آیات فوق مردن در مسافرت در ردیف شهادت در راه خدا ذکر شده است; زیرا منظور از آن مسافرت هائى بوده که در راه خدا و براى خدا انجام مى دادند، مانند سفر به سوى میدان جنگ و یا سفرهاى تبلیغى و مانند آن و چون مسافرت در آن زمان آمیخته با مشکلات و خطرات و بیمارى هاى فراوان بوده، لذا مرگ و میر در آن گاهى کمتر از مرگ و میر در میدان جنگ نبود. 🔹و اما این که بعضى از مفسران احتمال داده اند: منظور از مسافرت در اینجا مسافرت هاى تجارتى است، از معنى آیه بسیار دور است; زیرا کافران هرگز از چنین چیزى تأسف نمى خوردند بلکه این خود راه جمع آورى اموال بود. 🔹به علاوه این موضوع تأثیرى در تضعیف روحیه مسلمانان بعد از جنگ احد نداشت و نیز عدم هماهنگى مسلمانان با کفار در این مورد حسرتى براى آنها ۵ نمى کرد، بنابراین ظاهراً منظور، مردن در اثناء سفر به سوى میدان جهاد و یا سایر برنامه هاى اسلامى بوده است. @Nahjolbalaghe2