eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 امام رضا(علیه السلام) فرمود : ☘ کسی که توان جبران گناهانش را ندارد ، پس بسیار بر محمد و آل محمد درود فرستد ، زیرا صلوات فرستادن هر آینه گناهان را نابود می کند. 🍃اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 📚 وسائل الشیعه، ج۷، ص۱۹۴ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹هر طور بخواهی، خدا باهات رفتار می‌کنه! 🎙 حجت الاسلام و المسلمین عالی @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
ترجمه کتاب الغدیر🔹 ✅ قسمت: پنجاه و پنجم 🔷واقعه غدیرخم #علامه‌امینی 9- ﺍﺧﻄﺐ ﺧﻄﺒﺎ، ﺧﻮﺍﺭﺯﻣﻲ، ﻣﺘﻮﻓﺎﻱ
ترجمه کتاب الغدیر🔹 ✅ قسمت: پنجاه و ششم 🔷واقعه غدیرخم 14- ﻋﻤﺎﺩ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺍﺑﻦ ﻛﺜﻴﺮ ﻗﺮﺷﻲ ﺩﻣﺸﻘﻲ ﺷﺎﻓﻌﻲ ﻣﺘﻮﻓﺎﻱ 774، ﺩﺭ ﺟﻠﺪ 2 ﺗﻔﺴﻴﺮﺵ ﺹ 14 ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﺑﻦ ﻣﺮﺩﻭﻳﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﻲ ﺳﻌﻴﺪ ﻭ ﺍﺑﻲ ﻫﺮﻳﺮﻩ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻏﺪﻳﺮ ﺧﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ، ﻭ ﺩﺭ ﺟﻠﺪ 5 ﺗﺎﺭﻳﺨﺶ ﺹ 210 ﺣﺪﻳﺚ ﻣﺬﻛﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﺑﻲ ﻫﺮﻳﺮﻩ ﺭﺍ ﺑﻄﺮﻳﻖ ﺧﻄﻴﺐ ﺑﻐﺪﺍﺩﻱ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺨﻨﺎﻧﻲ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺑﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﻭﺯ ﻏﺪﻳﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ. 15- ﺟﻠﺎﻝ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺳﻴﻮﻃﻲ ﺷﺎﻓﻌﻲ، ﻣﺘﻮﻓﺎﻱ 911 ﺩﺭ ﺟﻠﺪ 2 " ﺩﺭ ﺍﻟﻤﻨﺜﻮﺭ " ﺹ 259 ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﺑﻦ ﻣﺮﺩﻭﻳﻪ ﻭ ﺧﻄﻴﺐ ﻭ ﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎﻛﺮ ﺍﻳﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﺭﺍ ﺑﻠﻔﻈﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺑﻦ ﻣﺮﺩﻭﻳﻪ ﮔﺬﺷﺖ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ. ﻭ ﺩﺭ ﺟﻠﺪ 1 " ﺍﻟﺎﺗﻘﺎﻥ " ﺹ 31 ﺿﻤﻦ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺁﻳﺎﺗﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﮔﻮﻳﺪ: ﻭ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ: ﺍﻟﻴﻮﻡ ﺍﻛﻤﻠﺖ ﻟﻜﻢ ﺩﻳﻨﻜﻢ... ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﺯ ﻋﻤﺮ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺩﺭ ﺷﺎﻡ ﻋﺮﻓﻪ (ﺭﻭﺯ ﺟﻤﻌﻪ) ﺳﺎﻝ " ﺣﺠﻪ ﺍﻟﻮﺩﺍﻉ " ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﻃﺮﻕ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ. ﻟﻴﻜﻦ، ﺍﺑﻦ ﻣﺮﺩﻭﻳﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺩﺭ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﺯ ﺍﺑﻲ ﺳﻌﻴﺪ ﺧﺪﺭﻱ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺁﻳﻪ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺭﻭﺯ ﻏﺪﻳﺮ ﺧﻢ ﻧﺎﺯﻝ ﮔﺸﺖ، ﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻧﺮﺍ ﺍﺯ ﺍﺑﻲ ﻫﺮﻳﺮﻩ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻣﺬﻛﻮﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ: ﺁﻧﺮﻭﺯ ﻫﺠﺪﻫﻢ " ﺫﻱ ﺍﻟﺤﺠﻪ " ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺍﺯ " ﺣﺠﻪ ﺍﻟﻮﺩﺍﻉ " ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻫﺮ ﺩﻭﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﺻﺤﻴﺢ ﻧﻤﻲ ﺁﻳﺪ. ﺍﻩ (ﻣﺎ ﻣﻴﮕﻮﺋﻴﻢ): ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻋﺪﻡ ﺻﺤﺖ ﺍﻳﺮﺍﺩ ﻭ ﻧﻜﻮﻫﺶ ﺩﺭ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻦ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻴﺴﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺑﻲ ﻫﺮﻳﺮﻩ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺍﺳﺘﺎﺩﺍﻥ ﻓﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﺻﺤﻴﺢ ﺍﻟﺎﺳﻨﺎﺩ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺛﻘﻪ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﺟﺎﻝ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻭ ﻣﺎ ﺑﻄﻮﺭ [ ﺻﻔﺤﻪ ﺗﻔﺼﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﻭﺯ ﻏﺪﻳﺮ ﺑﻴﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺣﺪﻳﺚ ﺍﺑﻮ ﺳﻌﻴﺪ، ﻃﺮﻕ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻛﻠﺎﻡ ﺣﻤﻮﻳﻨﻲ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ ﺍﻭ " ﻓﺮﺍﻳﺪ ﺍﻟﺴﻤﻄﻴﻦ " ﮔﺬﺷﺖ، ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ، ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺑﺎﺑﻲ ﺳﻌﻴﺪ ﻭ ﺍﺑﻲ ﻫﺮﻳﺮﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻭ ﺿﻤﻦ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺨﻮﺑﻲ ﺩﺍﻧﺴﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﻋﻴﻦ ﺁﻧﺮﺍ ﺟﺎﺑﺮ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻣﻔﺴﺮ ﺗﺎﺑﻌﻲ ﻣﺠﺎﻫﺪ ﻣﻜﻲ ﻭ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺎﻗﺮ ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﺪﻳﺚ ﺑﺎﻳﻦ ﺭﻭﺍﻩ ﺗﻜﻴﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻤﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺁﻥ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻭ ﺣﺎﻓﻈﻴﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﺨﺘﺺ ﺑﺎﺑﻦ ﻣﺮﺩﻭﻳﻪ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺳﻴﻮﻃﻲ ﺩﺭ ﻣﻨﺜﻮﺭﺵ ﺷﻨﻴﺪﻳﺪ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﺧﻄﻴﺐ ﻭ ﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎﻛﺮ ﺭﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺴﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ " ﻧﻘﻞ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺖ " ﺍﻳﻦ ﺣﺪﻳﺚ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﺩﺭ ﺳﻨﺪ ﺁﻧﺮﺍ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﻋﺪﺍﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﺍﺳﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ: ﺣﺎﻛﻢ ﻧﻴﺸﺎﺑﻮﺭﻱ ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺑﻴﻬﻘﻲ ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﻲ ﺷﻴﺒﻪ، ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺩﺍﺭ ﻗﻄﻨﻲ، ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺩﻳﻠﻤﻲ، ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﺣﺪﺍﺩ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺁﻧﻬﺎ، ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻃﻌﻦ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﻱ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺸﻬﻮﺩ ﮔﺮﺩﺩ. ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﻭ ﻋﺪﻡ ﺻﺤﺖ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻣﻌﺎﺭﺽ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺭﻭﺍﻳﺎﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺎﻛﻲ ﺍﺯ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻋﺮﻓﻪ ﺍﺳﺖ؟ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺼﻮﺭﺕ، ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺩﺭ ﺣﻜﻢ ﻗﻄﻌﻲ ﺑﺒﻄﻠﺎﻥ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺟﺎﻧﺐ، ﮔﺰﺍﻓﻪ ﮔﻮﺋﻲ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺟﺎﻧﺐ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺟﺤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﻮﺟﺐ ﺁﻥ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﺠﺎﻧﺐ ﺩﻳﮕﺮ ﺣﻜﻢ ﻗﻄﻌﻲ ﺑﺒﻄﻠﺎﻥ ﺑﺪﻫﺪ ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻌﺎﺭﺽ ﺩﻭ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﻘﺮﺭ ﺍﺳﺖ، ﺧﺼﻮﺻﺎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻴﻜﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺑﺎﺷﺪ ﺟﻤﻊ ﺑﻴﻦ ﺁﻧﺪﻭ ﺑﺎﻳﻨﻜﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ: ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﻧﺎﺯﻝ ﮔﺸﺘﻪ، ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺭﺍ ﺍﺑﻦ ﺟﻮﺯﻱ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﻮﺩ " ﺗﺬﻛﺮﻩ " ﺩﺭ ﺹ 18 ﺩﺍﺩﻩ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻳﺎﺗﻲ ﭼﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻳﺎﺕ ﻛﺮﻳﻤﻪ ﻛﻪ ﻣﻜﺮﺭ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺳﺖ: ﺁﻳﻪ ﺑﺴﻤﻠﻪ ﻛﻪ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﺩﺭ ﻣﻜﻪ ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻛﻪ ﺫﻛﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ. ﺑﻌﻠﺎﻭﻩ، ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﻣﺰﺑﻮﺭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻏﺪﻳﺮ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺑﺎﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺭﺍﺯﻱ ﻭ ﺍﺑﻲ ﺍﻟﺴﻌﻮﺩ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺁﻧﺪﻭ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻧﻤﻮﺩﻳﻢ ﺩﺍﻳﺮ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ: ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻧﺰﻭﻝ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﻫﺸﺘﺎﺩ ﻭ ﻳﻚ ﻳﺎ ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﺯﻳﺴﺖ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩﻩ، ﺑﺼﻔﺤﻪ 115 ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﺋﻴﺪ. ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
🌳شجره آشوب« قسمت صد و چهل و نهم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻برا
🌳شجره آشوب« قسمت صد و پنجاهم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻ارتباط سران خوارج با بنی امیه در اینجا باید به همان گزارشی اشاره کنیم که معاویه چندین نفر را برای ترور امام حسن، مأمور کرد. از جمله این افراد، شبث بن ربعی بود. آیا انتخاب شبث از سوی معاویه، امری حساب نشده بود یا اینکه معاویه وی را بر اساس سابقه خوش خدمتی به بنی امیه و جبهه استکبار، انتخاب کرده بود؟ 🔻همچنین شبث در تلاش برای خدمتی دیگر به جبهه کفر در خلال صفین، به امام علی پیشنهاد کرد تا به معاویه یک سمت حکومتی دهد.جالب اینکه همانطور که گفتیم امام رضا علیه السلام در حدیثی ابوموسی اشعری و پیروان او که در واقع طرز فکر او را دارند، سگ های جهنم نامید. 🔻 در روایتی دیگر پیامبر اکرم، خوارج را نیز سگ های جنهم معرفی کرد. خالی از لطف نیست که اشاره ای نیز به نظر مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای-مدظله العالی- درباره ارتباط خوارج با بنی امیه داشته باشیم. ایشان می فرماید:«خوارج جوانه هایی بودند که از شجره خبیثه بنی امیه زده بودند. یک احتمال اساسی و نزدیک به اطمینان درباره خوارج این است که اصلا خوارج، تحریک شده معاویه بودند و رؤسایشان مستقیما از معاویه الهام میگرفتند. یک احتمال حسابی درمورد خوارج این است که آن انگیزه ها و داعیه های خشک اسلامی و مذهبی اینها، ظاهر کارشان بود و مال سطح عوامشان، والا رؤسایشان از معاویه الهام می گرفتند» 🔻وهابیت از نسل خوارج هستند مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی در کتاب امام علی و خوارج می فرمایند:«قابل ملاحظه است که محمد بن عبدالوهاب از قبیله بنی تمیم است، از خانواده و ریشه ذوالخصیره تمیمی (ذوثدیه). بیشتر خوارج نخستین و بسیاری از زعمای بزرگ آنان از قبیله بنی تمیم بودند.» 🔻نکته فوق بسیار حائز اهمیت است که وهابیت فعلی که از نظر جمود فکری و خشکی در مذهب، مانند خوارج هستند، حتی نسل آن ها نیز به خوارج می رسد. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
یا امیرالمؤمنین علیه السلام مثل طفلي که فقط دارد به مادر احتياج عاشق ديوانه هم دارد به ساغر احتياج مي بده ساقي به ما از باغ انگور نجف ما فقط داريم بر ساقي کوثر احتياج ما همه محتاج و تنها قاضي الحاجات اوست عالم خلقت همه دارد به حيدر احتياج نه فقط عيسي و نوح و آدم و موسي و خضر بلکه دارد بر علي حتي پيمبر احتياج در نوشتن از علي اينجا قلم کافي نبود شهريار و صد صغير و محتشم کافي نبود فتح خيبر شمه اي از قدرت انگشت اوست وقت جنگ مرتضي تيغ دودم کافي نبود در رکوعش هم گدايش دست خالي رد نشد پس براي وصف او شاه کرم کافي نبود بود خالي جاي صحن حضرت زهرا نجف جا براي عاشقانش در حرم کافي نبود ✍محسن صرامی @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا