#شهید_طهرانی_مقدم
✅ بنده و خانواده ام....✅این عقیده در دلم مانده است...✅خلاصه آقا رفتیم سر فینال طرح...👈 اینه مصداق عملی شعارِ از تو به یک اشاره...
به خاطر اهمیت این محتوا،مستقیما از کانال خوب #ما_و_او این مطالب رو اینجا خدمت شما میذارم حتما استفاده کنید
استاد #ازغدی
استاد #گلشنی
#تاریخ_علم_و_تمدن
تولید #علم_دینی
#شبهات
#رسالت_حوزه_و_دانشگاه
👇👇👇👇👇👇
✅ این حرفهای پروفسور #گلشنی را باید با طلا نوشت
🔰 عمیقا در حوزه شاهد این هستم که چقدر طلابی که علوم روز و دانشگاهی را نمی دانند و بعد از سیکل و دیپلم ، بدون دانشگاه وارد حوزه می شوند در پاسخ به شبهات روز ضعیف تر هستند.
👌شاید در دروس حوزوی عالی باشند، اما متاسفانه در پاسخ به شبهات جوانان و شبهات پر تکرار روز، ضعیف هستند
👌کاری که اقای گلشنی با نوشتن کتب و مقاله در دفاع از اسلام و رد شبهات با زبان فیزیک کرده، صدها نفر در لباس روحانیت نتوانستند بکنند.
👈 از طلبه های عزیزی که دانشگاه نرفتند خواهش میکنم حداقل تا مقطع لیسانس هم که شده را بخوانند و وارد دانشگاه شوند و جو جوانان و فضای ذهنی آنها را از نزدیک ببینند.
خیلی در پاسخ به شبهه اثر دارد
عبادی
@ma_va_o
من به حوزه یک حرف اساسی دارم و بارها هم به آنها گفتهام. حوزویان باید علوم روز را بیشتر فرا بگیرند.
حتی بیست سال پیش من به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم پنج درصد از حوزویان بیایند و دکترای فیزیک یا دکترای زیستشناسی یا سایر علوم را کسب کنند.
آنها تا بر علوم مسلط نباشند، مسائل علوم را حس نمیکنند و اظهار نظرهای متقنی نمیتوانند داشته باشند. باید علوم را یاد بگیرند، آن وقت میفهمند چقدر راحت میتوانند جواب شبهات را بدهند. تجربه غرب چه بوده است؟
بگذارید مثالی بزنم. بهترین جوابها به #هاوکینگ و #داوکینز را چه کسانی دادهاند؟ یکی از بزرگترین کیهانشناسان زمان آقای پروفسور الیس داده است. آقای پروفسور دیوید آلبرت در دانشگاه کلمبیا داده است. آدمهای تراز اول در علم جواب دادهاند. چون آنها در فیزیک تخصص دارند، با طرف مقابلشان زبان مشترک دارند و زبان همدیگر را میفهمند. آنها میفهمند که طرف مقابل دارد یک فلسفهای را به جای فیزیک میگذارد. اگر زبان مشترک نداشته باشید، نمیتوانید آنها را قانع کنید که بفهمند چیزی را که میگویند از فیزیک برنمیآید، بلکه از مفروضات فلسفی آنها میآید.
✍پرفسور مهدی #گلشنی
@ma_va_o
تاریخ علم و تمدن(1).mp3
13.57M
#صوت_کامل
🔹تاریخ #علم و تمدن، دروغ های باور شده، قصه های تحریف شده
⬅️به مناسبت روز #کتاب و #کتابخوانی ، تهران 1395
استاد #حسن_رحیم_پور ازغدی
#روشنا
#شبکه_افق
📅 پخش: 1400/8/20
👌 این صوت را هرطور شده گوش دهید ، هر طور که شده ، اگر شده چندبار
@ma_va_o
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴آبان، روز کتابوکتابخوانی/۵
💠رهبرانقلاب
‼️هیچ بیانی نمیتواند تاریخ را مثل داستان و رمان بیان کند! ۷۵/۲/۳۱
‼️در بین شیوههای بیان هنری آن چیزی که در مجموع بیشتر موثر است، رمان است؛ حتی از سینما بیشتر، اصلاً نمیشود شبیه رمان چیزی پیدا کرد! ۷۲/۷/۲۵
‼️رمان را فقط برای این نمینویسند که کسی سرگرم بشود؛ رمان پیام دارد، رمان نحوه زندگی را به خواننده خودش تعلیم میدهد! ۷۷/۱۰/۲۴
‼️من در مقولههای سینمایی و هنرهای تجسمی و تصویری و امثال اینها ورود ندارم - یعنی یک مستمع عامی هستم - اما در مورد شعر و رمان نه، آدم عامییی نیستم؛ از این آثاری که وجود دارد، زیاد خواندهام! ۷۰/۹/۴
‼️من در اثر کثرت مطالعه رمانهای گوناگون در طول این سالیان عمرم که شاید هزارها قصه از بهترین نویسندگان دنیا باشد، میتوانم دربارهشان نظر بدهم! ۷۰/۱۰/۱۳
‼️من جوانان بسیاری را دیدم که حتی به مطالعه رمان هم میل ندارند، یک رمان را چند صفحه میخوانند بعد میگویند دیگر حوصله خواندن نداریم، در حالی که حاضرند تبلیغات ۲۰ دقیقهای تلویزیون را ببینند اما حاضر نیستند در این ۲۰ دقیقه چند صفحه رمان بخوانند، حالا نمیگویم کتاب علمی و سیاسی و اجتماعی بخوانند، همان رمان هم نمیخوانند، این ناشی از عدم اعتیاد به کتاب است متاسفانه مردم ما میل کتابخوانی ندارند و معتاد کتاب نیستند! ۷۶/۸/۱۹
📸 پوستر ۳۰ رمان نویسندگان خارجی توصیه شده رهبری؛ تولیدی جهادتبیینی
⚠️توجه؛
📚جهت مطالعه کلام رهبری درباره هرکدام از ۳۰ رمان توصیه شده ایشان، نام رمان یا نام نویسنده آنرا در کانال جستجو کنید!!!
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
نسل روشن
🗓۲۴آبان، روز کتابوکتابخوانی/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️هیچ بیانی نمیتواند تاریخ را مثل داستان و رمان بیان کند!
اینجاست که میشه،اعتبار شعار از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
رو به راحتی برای خودمون بسنجیم😊
🔴پرسش و پاسخهای تامل برانگیز از #پروفسور_گلشنی استاد تمام فیزیک و فلسفه علم
1⃣بنده از مدافعین فرمایشات شما هستم اما سوال من اینه که چه مشکلی الان در دانشگاه صنعتی شریف وجود داشت که به شما پاسخ نمیدن و باهاش مخالفت می کنن⁉️
✅ اگه نظر بنده رو میخواین، #نفوذی_غرب.
معاون دانشجویی سالم نیست .خود رئیس دانشگاه از یه جای دیگه هدایت میشه
بنابراین بعد از اینکه بنده را بازنشسته کردند یه آدم کاملا ناشایسته را که از ضعیفترین اساتید آنجا بود جایگزین بنده کردن
ایشان هم اولین کاری که کرد فلسفه تحلیلی رو اونجا آورد مطرح کرد
👈الان هم آدمهای منحرف را سعی میکنن جذب کنن که خوشبختانه تا به حال موفق نشدن
👈رئیس قبلی کلاً نسبت به حرفهای ما بی تفاوت بود فقط عملگر حرفهایی بود که از بیرون بهش زده میشد
👈من که نیاز نداشتم واقعا، چون الان هم بعد از بازنشستگی راندمان کارم ۱۰ برابر شده خیلی لطف کردن😊
✅👈 ولی واقعا خیلی ما را حرص دادن😔
یه اتاق میخواستیم نمی دادند. بعد از اینکه برکنار بازنشسته شدم یه مرتبه۱۰۰تا صندلی خریدند و تمام در و دیوارها را رنگ کردند😳
👈 #نفوذی_غرب، و من هرچه به وزارت اطلاعات گفتم رسیدگی نشد به جاهای دیگه ای هم گفتم و وزارت علوم زمان کور کور بود نسبت به این سوالات و ایرادات و اشکالات
👈 #نفوذی_غرب خیلی تو ایران قوی هست تو #جاهای_حساس مثل #وزارت_علوم و ما تا بیدار نشیم و جلوی اینها رو نگیریم کارمون پیش نمیره من از نزدیک دارم می بینم که کجا ها دست اندرکاران و دارن فعالیت می کنند
👈✅طرف رسماً تو #دانشکده_فیزیک به رهبری توهین میکنه به جمهوری اسلامی ایران توهین میکنه هیچ کاریش ندارند من نمیگم ببرم زندانیش کنند اما نباید جرات کنه توی جمهوری اسلامی اینطور عمل کنه
📌این تنها بخش کوچکی از درد و دلی بود که استاد برجسته ای چون پروفسور گلشنی که هر کجای دنیا بود برای وی بهتریم کرسی ها و موقعیتهای علمی و اجتماعی را در نظر میگرفتند،میبینید که اینگونه از نفوذی ها در دانشگاه ها(و حتی آموزش و پرورش) گله میکند.آیا وقت آن نرسیده است که تغییر و تحول اساسی در افراد و رویکردهای #نظام_آموزشی و محتواهای درسی،رخ دهد
این داستان ادامه دارد......
🔷 #نسل_روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
⬅️حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی نشست بیست و سوم احیای متافیزیک و فلسفه در محیطهای علمی.mp3
45.43M
پیشنهاد میدم حتما این سخنرانی و پرسش و پاسخ زیبا رو گوش بدین👆👆
💥نشست احیای متافیزیک و فلسفه در محیط های علمی
🎤ارائه دهنده: پروفسور #مهدی_گلشنی
👤دبیرعلمی: دکتر سید جواد میر خلیلی
🏢پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
✅کانال دوستداران استاد مهدی گلشنی🔻
🔴 @prof_golshani
🔴حذف تاریخ تمدن اسلامی و دستاوردهای علمی از کتب فیزیک
👈در سالهای اخیر، محتوای کتب فیزیک دبیرستان به گونه ای تغییرات اساسی کرده،که گویی اندک سهمی از اندیشمندان ایرانی و مسلمان و #تمدن_اسلامی در پیشبرد علوم تجربی وجود نداشته و حتی در کمال ناباوری،به #حذف و #سانسور آنچه که در چاپهای قدیمیتر به طور قطره ای به تاریخ علم تمدن اسلامی اشاره شده بود،پرداختند.
👈 البته نقد به #رویکرد_پوزیتیویستی حاکم بر این محتواها را به فرصتی دیگر موکول میکنیم.
✅👈لازم به ذکر است که این نقدها در سال گذشته منتشر شد. اما در چاپ جدید ۱۴۰۰ نیز کتب درسی فیزیک با همان رویکرد و بدون توجه به انتقادات مطرح شده، منتشر شده است و دانش آموزان در طول سال ها، از داشتن یک نگاه خودباورانه و خداباورانه نسبت به کتب فیزیک محروم شده اند.
مصطفی نجاتی زاده
دبیر فیزیک
🔷 #نسل_روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
🔴 کدام سند مظلوم (تحول یا ۲۰۳۰)
✅این بخش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ببینید👇👇
1⃣ در بخش بیانیه ی ارزش ها در بند20، این عبارت ها برای اهداف آموزش و پرورش ذکر شده است:
👈وطن دوستي و افتخار به ارزشهای اصيل و ماندگار اسلامی _ايرانی و اهتمام به برپايي جامعه مهدوي(در دانش آموز و معلم تقويت شود)
2⃣در بخش هدف های عملیاتی و راهکارها در بند1 به موارد زیر اشاره شده است:
👈(پرورش تربیت یافتگانی که) از دانشهاي پايه و عمومي سازگار با نظام معيار اسلامي، هم چنين از توان تفكر، درك و كشف پديده ها و رويدادها به عنوان آيات الهي و تجلي فاعليت خداوند در خلقت و نيز دانش، بينش و مهارتها و روحيه مواجه ی علمي و خلاق با مسائل فردي و خانوادگي و اجتماعي برخوردارند
👈براي حفظ و تعالي ميراث فرهنگي، تمدني و هنري در سطح ملي و جهاني براساس نظام معيار اسلامي مي كوشند (هدفهای كلان ،1 و2 ،5 ،4)
3⃣ در این بیانه همچنین به صراحت اشاره میکند که:
👈راهکار 7-1- ايجاد سازوكار برای تقويت انسجام اجتماعی و وحدت ملی و احيای هويت افتخار آميز اسلامی ايرانی در دانش آموزان و معلمان با تأكيد بر آموزش و اجرای سرود ملی و به اهتراز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ايران در تمام مدارس(هر چند در این قسمت بیانیه، مصداقهای ریشه ای تری میتوانست استفاده کند)
✅اما این قسمت ماجرا رو خیلی خوب دقت کنید که با این کار داریم👇👇
👈راهکار 5-8- تبيين دستاوردهاي علمي و فني تمدن اسلامي- ايراني در برنامه هاي درسي و آموزشي و تقويت باور و روحيه مسئوليت پذيري دانش آموزان براي تحقق تمدن نوين اسلامي در راستاي دستيابي به جامعه عدل مهدوي(عج)
📌با توجه به موارد و اشکالاتی که قبلا در زمینه تدوین کتب درسی،خصوصا کتاب های فیزیک دوران متوسطه دوم و حذفیات و سانسورهای تاریخ تمدن اسلامی و عدم اشاره به شهدای علم و...که به وضوح مشاهده کردیم،
👈آیا سنخیتی بین این محتواها با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشاهده میکنیم؟
👈آیا این هرج و مرج آموزشي در نظام آموزشی در محتوای درسی ما که میتوان آن را مهمترین بخش آموزش کشور دانست،نیاز به یک متولی ثابت و غیر قابل تغییر توسط دولتهای مختلف و همچنین تحت نظارت مستقیم حاکمیتی ندارد؟
👈در کدام کشور میتوان مشاهده کرد که مهمترین بخش آموزش کشور به دست تفکر یا افرادی باشد که از این اهمیت و رابطه و سند تحول بنیادین،یا بیخبر یا بی تفاوت باشند؟
مصطفی نجاتی زاده
دبیرفیزیک
🔷 #نسل_روشن پاتوق معلمان و دانش آموزان
https://eitaa.com/joinchat/2077163541Cae53567396
🆔@Nasleroshan
4_5814624126593141646.PDF
101.3K
❓چرا تأسیس انجمن علم و دین ضروری است؟
✍دکتر #مهدی_گلشنی
مقدمه
فعالیت علمی در جوامع اسلامی و ایران اسلامی به دلایل متعددی از علوم طبیعی فاصله گرفت و این علوم سیر تحول خویش را در جوامع غربی طی نمود. اگر چه علوم طبیعی در غرب در ابتدا با دین تعارضی نداشت و کار علمی یک عبادت تلقی میشد، لیکن بهمرور زمان به دلایل اجتماعی-فرهنگی و به علت ظهور مکاتب فلسفی مادی و پوزیتیویستی از ادیان توحیدی فاصله گرفت...
#مقاله
#علم_و_دین
#علم_دینی
✅کانال دوستداران استاد گلشنی👇
🔴 @prof_golshani
@Nasleroshan