آیتالله میرباقریهوش مصنوعی_1.mp3
زمان:
حجم:
14.71M
▫️فایل صوتی نشست نخبگانی با موضوع " هوش مصنوعی فرصتی نو یا تهدیدی بزرگ؟ " با ارائه آیتالله سید محمد مهدی میرباقری
🔹زمان: ۱۹ مهر ماه ساعت ۱۰:۳۰
🔹این نشست به همت " تشکیلات تربیتی رسانه ای ماذنه " با حضور جمعی از نخبگان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
نگاهی به یک ترجمه .pdf
حجم:
5.15M
▪️مقاله علمی با عنوان " نگاهی به یک ترجمه " نقدی بر ترجمه کتاب " عقل و اعتقاد دینی ، درآمدی بر فسلفه دین " محمد علی مبینی ، محمد جعفری.
🔹کتاب " عقل و اعتقاد دینی ، درآمدی بر فسلفه دین " اثر مایکل پترسون، ویلیلام هاسکر، بروس رایشنباخ ،دیوید بازینجر که سال 1377 توسط احمد نراقی و ابراهیم سلطانی ترجمه و توسط نشر طرح نو چاپ شده است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️پایانناپذیری فحاشیها: از «شبهعلم» تا «علم شکمی»!◾️
▫️مدافعان علم دینی و علم اسلامی که سالیانی است با رویی گشاده از منتقدان و مخالفان، پذیرایی کرده و میکنند. به آنان اعلام کرده و میکنند که بیایید به دور از فحاشی و توهین و تحقیر در فضایی علمی با هم گفتگو کنیم.
▫️شما که خود را علمدان و علمشناس میدانید، در کجای تاریخ علم دیدهاید که با توهین و تحقیر، نظریهای ابطال شده باشد یا از میدان به بیرون رانده شده باشد؟! چرا حاضر نیستید در یک میدان واقعی علمی، با مدافعان علم دینی گفتگو کنید؟!
احمدحسین شریفی استاد حوزه و دانشگاه
🔹«عدهای متوهم»، «از قعر به رو آورده شده»، «مخالفان ریشهای علم»، «سِمَتگرفته از حکمرانان»، «قدرت یافته از حاکمان»، «دنبالکنندگان علمی میانایی»، «صاحبان مدعیات بیدلیل»، «متقاضیان پول و قدرت»، «کبکصفتان دور از واقعیت»، «پنهان شدگان پشت قدرت»، «به خود مشغولان در خلوت»، «سیاستنشینان در جلوت»، «بهرهمندان از ثروت»، «جویندگان علم ناموجود»، «پنهانشدگان پشت مقدسات»، «خائنان به دانشگاه»، «خائنان به فرهنگ»، «خائنان به اسلام»، «بازیکنندگان در زمین دشمنان»، «به اوج رسانندگان ابتذال علم در ایران»، «غوطهوران در توهم مطلق»، «غرقشدگان توهم دانایی»، «نه علم را میشناسند و نه سیاستگذاری علم را»، «پیاز را با زعفران اشتباه گرفتهاند»، «از شبهعلم گذشته و به گزارههایی مبتنی بر توهم رسیدهاند»، «سخن از روی باد شکم میگویند»، «دنبالکنندگان علم شکمی»، «فراتر روندگان از یاوهگویی».
▫️با اعتذار از ساحت مخاطبان عزیز، بابت فهرست کردن چنین سخنانی ، گمان میکنید از سوی چه کس یا کسانی و درباره چه کس یا کسانی بیان شده است؟
🔹اینها بخشی از تعابیری است که از سوی یکی از مدعیان علمدانی در کشور ما نوشته شده است! اینها تعابیر کسی است که مدتها در جمهوری اسلامی معاون وزیر بوده است! و خود را از مدافعان اخلاق علمی در کشور میداند! علیه بیاخلاقی و بیفرهنگی در کشور داد سخن داده و میدهد! حال چنین شخصی، که خداوند او را به «مرض خودتحقیری» و «درد و رنج فحاشی»، و «بیماری بدگویی» مبتلا کرده است، چنین فحاشیها و رکیکگوییها و ناسزاگوییهایی را خطاب به یکی از اندیشمندان افتخارآفرین، مرزشکنان شناختهشده علم در دنیا، و مدافعان استوار دانش و دانشگاه اسلامی، (و البته سایر مدافعان علم و دانش اسلامی) گفته است!
▫️از روی دلسوزی و طبیبانه، خطاب به این برادر عزیز عرض میکنیم:
اولاً، قدری به خود آیید؛ در خود اندیشه کنید؛ علت عصبانیت و فحاشی و ناسزاگویی خود را بکاوید؛ شاید بتوانید درمانی برای این درد جانکاه بیابید.
ثانیاً، مدافعان علم دینی و علم اسلامی که سالیانی است با رویی گشاده از منتقدان و مخالفان، پذیرایی کرده و میکنند. به آنان اعلام کرده و میکنند که بیایید به دور از فحاشی و توهین و تحقیر در فضایی علمی با هم گفتگو کنیم. خوب است با همان روش علمی مورد قبول خودتان بررسی کنید که چرا تن به گفتگوی علمی نمیدهید؟! و به جای آن راه فحاشی و توهین و تحقیر در پیش میگیرید؟!
🔹مع الاسف، این ادبیات سخیف و رکیک، اختصاصی به این بنده خدا ندارد؛ بلکه مدتهاست که برخی از مدعیان علم و دانایی، به جای تن دادن به گفتگو با مدافعان ایده علم اسلامی، راه فحاشی و هوچیگری در پیش گرفتهاند! و معلوم نیست که چه هدفی از به کار بردن و رواج دادن چنین ادبیاتی در فضای علمی و دانشگاهی کشور دنبال میکنند! آیا واقعاً میپندارند با چنین توهینها و تحقیرهایی میتوانند ماهی مراد خود را صید کنند؟!
🔹و بالاخره خطاب به این بنده خدا عرض میکنم، شما که خود را علمدان و علمشناس میدانید، در کجای تاریخ علم دیدهاید که با توهین و تحقیر، نظریهای ابطال شده باشد یا از میدان به بیرون رانده شده باشد؟! چرا حاضر نیستید در یک میدان واقعی علمی، با مدافعان علم دینی گفتگو کنید؟!
🔹کمترین انتظار این است که دست کم با همان روش علمی مورد قبول خودتان، به «تبیین» نحوه کنشگری مخالفان علم دینی بپردازید، شاید راه نجاتی از این بیماری بیابید.
موجهای تیز دریاهای روح
هست صد چندان که بُد طوفان نوح
لیک اندر چشم کنعان موی رست
نوح و کشتی را بهشت و کوه جست
طرح نو چاپ شده است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
▪️وفات کریمه اهل بیت( علیهمالسلام والصلوة) حضرت فاطمه معصومه (سلاماللهعلیها) تسلیت باد
▫️ جایگاه ویژه قم و حضرت فاطمه معصومه (س)
🔹امام جعفر صادق علیهالسلام: إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ أَلاَ إِنَّ لِرَسُولِ اَللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ اَلْمَدِینَةُ أَلاَ وَ إِنَّ لِأَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ اَلْکُوفَةُ أَلاَ وَ إِنَّ قُمَّ اَلْکُوفَةُ اَلصَّغِیرَةُ أَلاَ إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلاَثَةٌ مِنْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا اِمْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اِسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی اَلْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ.
🔹 خدا را حرمی است که مکه است؛ رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) را حرمی است که مدینه است و راستی برای امیر المؤمنین (علیه السّلام) حرمی است که کوفه است؛ بدانید قم کوفه صغری است؛ بدانید بهشت را هشت درب است که سه درب آن بسوی قم است؛ در آن زنی از فرزندانم بنام فاطمه درگذرد و بشفاعت او همه شیعههایم به بهشت روند.
📚بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۲۸
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
▪️فایل صوتی کرسی_علمی_ترویجی با عنوان: " نقد کتاب درآمدی بر فلسفه چگونگی اسلامی" با ارائه کننده: حجت الاسلام محمد متقیانتبریزی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و مولف کتاب )
🔹ناقد: حجت الاسلام عباس حیدریپور
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
🔹دبیر علمی: حجت الاسلام احمد زنگنه
استاد و محقق گروه فلسفه فرهنگستان علوم اسلامی قم
🔹زمان: چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ | ساعت ۱۰
🔹مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه دوم|سالن جلسات فرهنگستان علوم اسلامی قم
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
هدایت شده از علوم انسانی اسلامی
کرسی نقد کتاب فلسفه چگونگی. متقیان تبریزی.mp3
زمان:
حجم:
51.36M
فایل صوتی کرسی_علمی_ترویجی با عنوان: " نقد کتاب درآمدی بر فلسفه چگونگی اسلامی" با ارائه کننده: حجت الاسلام محمد متقیانتبریزی (استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و مولف کتاب )
◾️انتشار کتاب: «علل و عوامل ناهنجاریهای اجتماعی از نظر استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی» تنظیم و نگارش ؛ عباس معلمی ، حسن نوروزی
▫️معرفی کتاب : موضوع کتاب «علل و عوامل ناهنجاریهای اجتماعی» بررسی و موشکافی گسلها، شکافها و دوقطبیهای اجتماعی است که ثمره و پیامد تنازع فرهنگ غربی با فرهنگ انقلابی است.
➖این دوقطبیها کداماند؟
➖چگونه به وجود آمدهاند ؟
➖چه پیامدهایی دارند؟
➖و راه برونرفت از آنها چیست؟
📖 کتاب حاضر به این چند پرسش پاسخ میدهد.
▪️از نگاه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، انقلاب اسلامی اثر عمیقی بر مردم گذاشته است و مردم هم بر زندگی و جامعۀ خود اثر میگذارند و لذا چنانچه ساختارهای کلان «سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» در تعارض و تقابل با انگیزشها و گرایشها و جهتگیریهای ایمانی و انقلابی باشد، جامعه دچار دوقطبیهای اجتماعی میگردد.
▪️از نگاه ایشان، تنازع قطب حسگرا (قطب توسعۀ غربی) با قطب ارزشگرا (قطب انقلاب اسلامی در حوزه «اقتصاد، علم و دموکراسی» ریشه همۀ ناهنجاریها و بحرانها و تنشهای اجتماعی در ایران است که آشفتگیها و نابسامانیهایی را در ابعاد و ارکان مختلف نظام و کشور پدید آورده است.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
◾️استاد پارسانیا و بنیانگذاری زیربنای حکمی علوم انسانی اسلامی◾️
💫 "تجليل از اقدام مهمی که دیده نشد"
▫️ استاد حمید پارسانیا از اندیشمندان معاصری است که توصيف ماهیت و ابعاد پروژه فکری وی و امتدادهای آن نیاز به بحث تفصیلی دارد.
▫️ در ابتدای سال تحصیلی خبری منتشر شد که درس شرح اسفار جناب استاد پارسانیا بهدلیل اشتغال به تدوین بخشهایی از دروس فصوص آیتالله جوادی آملی فعلاً تعطیل است.خب، خبر ساده است اما به پشت صحنه آن دقت نشد.
https://eitaa.com/parsania_net/3870
🔹 استاد پارسانیا که خود اندیشمندی برجسته، نظریهپرداز و مؤسس است، بیش از سه دهه خود را وقف تنظیم و تدوین و نشر اندیشههای حکمی آیتالله جوادی آملی کرده است.
🔹 مجموعه ارزشمند رحیق مختوم، شرح فصوص و برخی آثار دیگر نتیجه کوشش این استاد فرهیخته است. بااینکه او میتوانست زمان خود را تدوین آثار و کتب خود اختصاص دهد، اما این ایثار با یک هدف راهبردی اتفاق افتاد:
1️⃣ استاد پارسانیا درصدد است موسوعة و زیربنای حکمی تحول علوم انسانی اسلامی را مبتنی بر اندیشه و خوانش یکی از مقررین برجسته حکمت متعالیه را بنیان بگذارد. اتفاقی به ظاهر ساده، اما در حقیقت دارای یک جهتگیری راهبردی و زمینهساز تکیه به تراث در زمینه تحول علمی.
2️⃣ استاد پارسانیا تنها مدون آثار آیتالله جوادی آملی نیستند، بلکه در ارتقای محتوا، قالب و نظارت یافتن آن به حوزههای نیاز فکری روز نیز نقشآفرینی محوری دارند.
🔹 استاد پارسانیا یک ایثار و از خودگذشتگی راهبردی انجام میدهند و بهجای آنکه خود آثار خود را ترویج و تولید کنند، به آثار استادشان میپردازند تا جایی که حتی تدریس خود را نیز اینچنین تعطیل میکنند. این اقدام ارزشمند بهعنوان یک سرمایه راهبردی بهچشم نمیآید.
🔹 تبیین ابعاد شخصیت اخلاقی استاد، پروژه فکری، اقدامات راهبردی، اثرگذاری در لایههای زیرین سیاستگذاری کشور و نقشآفرینی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، امتداد اندیشه، تربیت نسل جدید و... ابعادی است که میتوان بعدا به آن بهصورت مستوفی پرداخت.
سایهی این استاد عزیز مستدام...
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی احمدی پرتونظریه مرجعیت علمی قرآن و رویکردهای مختلف در تعامل با علوم انسانی غربی.mp3
زمان:
حجم:
17.54M
▪️فایل صوتی سی و پنجمین پیش نشست همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم با موضوع : نظریه مرجعیت علمی قرآن و رویکردهای مختلف در تعامل با علوم انسانی غربی
🔹 ارائه دهنده: حجت الاسلام محمدتقی احمدی پرتو
🔹ناقد: حجت الاسلام سیدعلیاکبر حسینی رامندی
🔹 دبیر علمی:حجت الاسلام حسین شمآبادی
🔹 زمان: چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami
💢مؤسسه پژوهشی امام علی (ع) با همکاری مراکز عالی آموزشی و پژوهشی برگزار می کند:
📣 سلسله دورههای تربیت مربّی و پژوهشگر در عرفان و فلسفه (در سه سطح #مقدماتی؛ #متوسطه و #پیشرفته)
🔰فرصتی #بی_نظیر با تدریس برجستهترین اساتید
💠 مزایا:
✅ صدور #مدرک معتبر
✅ امکان #پرسش_و_پاسخ و #مشاوره
✅ اولویت #استخدام فارغ التحصیلان
💠اطلاعات بیشتر در کانال ایتا به آدرس:
http://eitaa.com/joinchat/3181904050C32a22f4cab
👈ثبت نام با پیام به آیدی: @Imam_Ali111 یا تماس با: 09919538949 _ 🖥 عزیزان طلبه می توانند از طریق سامانۀ نجاح در دوره ثبت نام کنند.
‼️ دوره #عمومی است و اختصاص به طلاب ندارد.
◾️گفتمان تمدنی سربازان ولایت خلیج همیشه فارس◾️
@OlomEnsaniEslami