eitaa logo
کانال رسمی استاد خسروی(نام معنوی کانال
9.8هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
6.5هزار ویدیو
181 فایل
تغذیه سالم، طب اسلامی ایرانی، سبک زندگی صحیح. نجوم ادیان. آخرالزمان.. اقتصادی ورزشی.هنر و‌معماری.دریچه‌‌ حکمت‌ (خسروی مدیریت اندیشکده علم و تمدن پارس شماره ثبت ۴۶۲۰)سلام بر حجت ابن الحسن العسکری عج کمک مالی هر مبلغی جهت گسترش کانال 6104338905692188
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آیت‌الله جاودان: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن واجبه ... اینا بعدا حساب میشه ... @Ostadkhosravi
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نان طیب تولید شده از: ۱- گندم دیم فاقد سم ۲- آرد شده با آسیاب سنگی ۳- آب چشمه و فاقد کلر ۴- نمک طبیعی (دریا یا کوه) ۵- خمیر شده با خمیر ترش طیب. نشر طیب: برادر کمالی 09901380972 واحد تغذیه ی سالم https://eitaa.com/Ostadkhosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوره درآمدی برطب کهن صفر -قسمت اول.mp3
42.88M
درآمدی بر شفا و اصول آن در طب تفاوت های ساختاری و بنیادین طب مدرن و طب توحیدی https://eitaa.com/Ostadkhosravi
منتظر: 🌙 نماز شب های 🌙 🌑 شب بیست و یکم 🌸پيامبر اكرمصلّى اللّه عليه و آله و سلّم: وَ مَنْ صَلَّى فِي اللَّيْلَةِ الْحَادِيَةِ وَ الْعِشْرِينَ مِنْ رَجَبٍ سِتَّ رَكَعَاتٍ بِالْحَمْدِ مَرَّةً وَ سُورَةِ الْكَوْثَرِ عَشْرَ مَرَّاتٍ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ عَشْرَ مَرَّاتٍ هركس در شب بيست و يكم رجب شش ركعت نماز-در هر ركعت سوره‌ى «حمد» یک  بار و سوره‌ى «كوثر» ده بار و سوره‌ى «قُلْ هُوَ اَللّهُ أَحَدٌ» ده بار-بخواند،  يَأْمُرُ اللَّهُ الْمَلَائِكَةَ الْكِرَامَ الْكَاتِبِينَ أَلَّا يَكْتُبُوا عَلَيْهِ سَيِّئَةً إِلَى سَنَةٍ وَ يَكْتُبُونَ لَهُ الْحَسَنَاتِ إِلَى أَنْ يَحُولَ عَلَيْهِ الْحَوْلُ وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ ✅✅ ثواب: خداوند به فرشتگان بزرگوار كه اعمال بندگان را مى‌نويسند، دستور مى‌دهد تا يك سال هيچ گناهى بر او ننويسند و تا گردش يك سال، اعمال نيك براى او بنويسند. سوگند به خدايى كه جانم به دست او است  وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً إِنَّ مَنْ يُحِبُّنِي وَ يُحِبُّ اللَّهَ فَصَلَّى بِهَذِهِ الصَّلَاةِ وَ إِنْ كَانَ يَعْجِزُ عَنِ الْقِيَامِ فَيُصَلِّي قَاعِداً فَإِنَّ اللَّهَ يُبَاهِي بِهِ مَلَائِكَتَهُ وَ يَقُولُ إِنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَه‏ و سوگند به خدايى كه مرا به حق به پيامبرى برانگيخت، هركس من و خدا را دوست بدارد و اين نماز را بخواند و اگر نتوانست ايستاده بخواند، در حال نشسته بخواند، خداوند به فرشتگان مباهات مى‌كند و مى‌فرمايد: من او را بخشيدم. 📚اقبال الاعمال @Ostadkhosravi
4_5915838935048653561.MP3
22.31M
🎙استاد امینی خواه : 🔈 2⃣ جلسه دوم * شیعه واقعی چه نشانه‌هایی دارد؟ * امتیاز دهی به ادا یا ادعا! * کدام دل خریدار ندارد؟ * دلداری یا دهداری؟! * ارتباط مصائب مومن با مصائب کربلا * شرط راهیابی روح به ساحت کربلا * کفاره ادعای دروغین شیعه بودن * سرطان روح * الگوی سلامت شیعه * واکنش‌های قلب سالم 📅1393/08/05 ⏰ مدت زمان: 42:05 @Ostadkhosravi
مراحل بهبود اپتیک با تست روی سیاره مریخ طی یک ماه اخیر تجهیزات عکاسی و نحوه پردازش مشابه از چپ به راست اولین تصویر به دلیل سیینگ بد هوا و هم دما نبودن اپتیک با محیط و عدم هم خطی و تمیز نبودن آینه اصلی موجب شده وضوح و کیفیت به شدت تخریب شود در مراحل بعد رفته رفته با رفع موارد قبل و بهبود وضعیت نتیجه بهتری حاصل شده. ⚠️هشدار جدی به تمام علاقه مندان صاحب تجهیزات نجومی ! به هیچ‌ وجه با آینه های تلسکوپ ؛ همانند لنز عینک رفتار نکنید نظافت آینه های تلسکوپ کاری بسیار حساس و نیاز به تخصص دارد. کافیست یک بار روی آن دستمال کشیده یا با محلول های نا مناسب شسته شود قطعا و بلاشک کیفیت کوتینگ آینه آسیب خواهد دید. مهندس بذرافشان واحد نجوم اندیشکده علم و تمدن پارس https://eitaa.com/Ostadkhosravi
دهانه Clavius از دهانه های برخوردی سطح ماه که عرض قاب تصویر را اشغال کرده است. قطر 225 کیلومتر عمق 3.5 کیلومتر تصویر فوق حاصل عکاسی سیاره ای به کمک تلسکوپ ماکستوف ۱۸۰ در شب گذشته می باشد. فاصله کانونی این اپتیک ۲٫۷ متر بوده که به کمک بارلو ۲ برابر کننده به ۵٫۴ متر رسیده است! تصور کنید اگر به کمک یک عدسی یا یک آینه مقعر تنها بخواهیم چنین فاصله کانونی اختیار کنیم لوله ای به بلندی ۵ الی ۶ متر نیاز داریم !!! اما ساختار اپتیک های اشمیت و ماکستوف به دلیل داشتن آینه ثانویه محدب می تواند فاصله کانونی را بسیار افزایش دهد در عین حال طول لوله بسیار نسبت به این فاصله کوتاه تر باشد. https://eitaa.com/Ostadkhosravi
🔴فلسفه ازنظر حضرت آیة الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) ⬅️ فلسفه نباشد، علم وجود ندارد پایه‌ی علم هم بر فلسفه است؛ فلسفه نباشد، علم وجود ندارد. اگر استنتاج فلسفی نباشد، اصلاً علم میشود بیمعنا. تولید فکر خیلی مهم است. البته تولید فکر از تولید علم دشوارتر است. متفکرین و نخبگان فکری در معرض آسیبهائی هستند که نخبگان علمی کمتر در معرض آن آسیبها قرار میگیرند. بنابراین کار، کار دشواری است؛ اما بسیار مهم است. بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها * ۱۳۸۹/۰۶/۱۴ ⬅️جای فلسفه در مسجد است. اگر چنانچه فلسفه حساب خودش را از حوزه جدا نکند - یعنی همان دعوای قدیمی و سنتىِ علوم عقلی و علوم نقلی تشخص پیدا نکند - بهتر است. مثلاً امام (رضوان الله تعالی علیه) صبح و عصر به مسجد سلماسی می‌آمد و درس میگفت - صبح فقه میگفت، عصر هم اصول میگفت - مرحوم آقای طباطبائی هم پیش از ظهر در همان مسجد فلسفه میگفت؛ فقط تفاوتش این بود که امام آنجا می‌نشست، آقای طباطبائی اینجا می‌نشست؛ جایشان فرق داشت. هر دو، روی زمین می‌نشستند - هم امام روی زمین می‌نشست، هم آقای طباطبائی - و درس میگفتند؛ آن هم در «مسجد». واقعاً چه اشکالی دارد که ما درس فلسفه را در مسجد آقای بروجردی بگوئیم؟ بزرگان فلسفه‌ی ما - آقای جوادی، آقای مصباح، آقایان دیگر - آنجا فلسفه بگویند؟ فلسفه را باید به عنوان یک علم دینىِ محض به حساب آورد. خب، جایش کجاست؟ جایش در مسجد است.  بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی_۱۳۹۱/۱۱/۲۳ ⬅️ضرورت تعلیم فلسفه برای کودکان یک مسئله، مسئله‌ی نوشتن کتاب فلسفی برای کودکان است، که غربی‌ها دارند این کار را میکنند. دو سه سال قبل از این، یک کتابی برای من آوردند، من مبالغی نگاه کردم. خب، از همان اوّلی که شروع میکند، واقعاً فلسفه است؛ لیکن باب کودکان است. این کتاب، یک کتاب خیلی قشنگی است در باب فلسفه - حالا اسمش یادم نیست؛ توی کتابهایم هست - به نظرم یک آمریکائی این را نوشته. ما به اینجور کتابی احتیاج داریم. بچه‌های ما ذهنشان دارد فلسفی میشود. خوشبختانه حرکت جامعه و نظام موجب شده که ذهنها عقلانیت پیدا کند. جوانهای ما واقعاً سؤال میکنند. این سؤالهائی که زیاد شده، این را باید مبارک دانست؛ منتها ما باید جوابگوئی داشته باشیم. حس سؤال کنندگی دارد زیاد میشود، و این همین‌طور دارد به نسلهای پائین‌تر منتقل میشود. ⬅️ما یک نوه‌ی کوچکی داریم، دو سال و نیمش است و هنوز درست حرف هم نمیزند. چند روز پیش یک میزی اینجا بود، داشت می‌انداخت. به او گفتم این میز را نینداز. گفت: چرا؟ خوشم آمد از این که گفت چرا. چرا نیندازم؟ دنبال علت میگردد. بعد پنجه میزد به یک بچه‌ی دیگری، گفتم آقاجان نکن. گفت: چرا؟ این سؤال کردن از علت، خیلی چیز مهمی است. این حالت دارد به وجود می‌آید. حالا وقتی او ده ساله بشود، سؤالات زیادی برایش مطرح است: چرا؟ چرا؟ چرا؟ وقتی همین بچه، یک جوان هجده نوزده ساله‌ای باشد، سؤالات قوی‌تری در ذهنش ایجاد میشود. ما باید برای این سؤالات جواب داشته باشیم. این کار، کار شماهاست. شما واقعاً میتوانید این کار را انجام دهید. 💠بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی _ ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ ➖➖➖➖➖➖➖➖واحد فلسفه ی اندیشکده علم و تمدن پارس https://eitaa.com/Ostadkhosravi