eitaa logo
P A R A C L E T
103 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
58 فایل
🕊P A R A C L E T E🕊 🕊پاراکلیت نام آخرین فرستاده در انجیل 🕋مهدویت، سیرهء معصومین📚 آخرالزمان🌏 🕌ادیان و مذاهب سیاسی 📃 فرهنگی 🎨 اجتماعی👥 اقتصادی💰 افرایش سطح اطلاعات دینے🕋 و علمے🔬
مشاهده در ایتا
دانلود
24.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍🏴فاطمیه در تاریخ جغرافیای جهانی برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در فلسطین اشغالی!🇮🇱 ✍🏻📜ایام فاطمیه بدعت است یا ریشه در تاریخ جغرافیای اسلام دارد؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ این اثر را با دوستانتان به اشتراک بگذارید 🆔 @fotrosmediatv
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تفاوت واکنش اینترنشنال به قراردادهای ایران و عربستان با چین 🔹پس از قرارداد ایران و چین: چهارگوشه کشور را در اختیار کشور قرار می‌دهند. چین به دنبال استعمارگری و خوردن دنیا است. 🔹پس از قرارداد عربستان و چین: چین در حال جایگزینی با آمریکا و توسعه یافتن است. عربستان نمی‌خواهد دیگر فقط به آمریکا متکی باشد. چین نفوذ بین‌المللی و نفوذ اقتصادی دارد. پ.ن: همین‌قدر متناقض و فریب‌کار ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
آیا چین ایران را دور زده است؟ چرایی نزدیکی عربستان سعودی و چین تحلیل یوسف عزیزی @yousofazizi23 جمعه، ۱۸ آذر ۱۴۰۲ چرا رابطه چین وعربستان سعودی گرم و گرم‌تر می‌شود؟ چرا عربستان سعودی در بحبوحه بحران جهانی بر سر اوکراین با روسیه همکاری می‌کند؟ آینده رابطه آمریکا و عربستان سعودی چه خواهد بود؟ آیا ایران می‌تواند به روسیه و چین تکیه کند؟ آیا چین و روسیه قابل اعتماد هستند؟ منطق بازی قدرت‌های بزرگ از منظر تئوری واقع‌گرایی در روابط بین‌الملل چیست؟ لینک به آپارات: https://www.aparat.com/v/0YWq5
هدایت شده از تحلیلگر سیاسی
45.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سفر رئیس جمهور چین به عربستان - آیا چین ایران را دور زد؟! کانال محمد ندیمی در ایتا 🆔 @tahlilgar_siasi
هدایت شده از تحلیلگر سیاسی
@tahlilgar_siasi •.mp3
13.37M
سفر رئیس جمهور چین به عربستان - آیا چین ایران را دور زد؟! کانال محمد ندیمی در ایتا 🆔 @tahlilgar_siasi
‍🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 1⃣قسمت اول 📋مسئله هجوم به خانه اهل بیت، شهادت یا وفات حضرت فاطمه (س) و اتفاقات پس از شهادت نبی مکرم اسلام (ص) همیشه مورد بحث بین و بوده است. ❌ نکته بسیار مهم در خصوص اتفاقات صدر اسلام و گزارشات مربوط به آن این است که انگیزه های سیاسی، دینی و فرقه ای در روایتگری از آن وقایع بسیار تاثیر گذار بوده است. عموم گزارشات و روایات مربوط به مجادلات و اختلافات صحابه یا اهل بیت در صدر اسلام یا از طرف اهل سنت و پیروان مکتب خلفا محور می‌شده یا به گونه ای جعل روایت صورت گرفته است که اختلافات را جانبدارانه ، بر اساس منفعت یا ایجاد محبت و دینداری یا اجتهاد صحابه تلقی شود یا به صورت کلی انکار واقعه صورت گیرد. 📝در این مجموعه پیام ها، رواياتی به جا مانده در كتاب های كه دال بر هجوم به خانه تهدید به آتش زدن خانه کسر ضلع و اسقاط جنین حضرت فاطمه (س) است را برای شما نقل می كنیم. 💬در اين مجموعه پست ها که در ایام فاطمیه در کانال قرار میدهیم به اقوال علمای اهل سنت در این رابطه میپردازیم. ◼️اللّهُمَّ صَلِّ عَلي فاطِمَةَ وَ اَبيها وَ بَعْلِها وَ بنيها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فيها بعَدَدِ ما اَحاطَ به عِلْمُكَ.◼️ ادامه دارد ... ◼️🕯◼️🕯◼️🕯◼️ ⬛️ @paraclete
🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 2⃣ قسمت دوم ⬛️ @paraclete
P A R A C L E T
🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 2⃣ قسمت دوم #فاطمیه #فاطمه #علی ⬛️ @paraclete
🏴 اسناد هجوم به خانه وحی 2⃣قسمت دوم روایات هجوم به خانه وحی در کتب اهل سنت بر موضوعات مختلفی دلالت دارد. ❌چیزی که ثابت و قطعی است آن است که حضرت فاطمه (س) بر خلیفه اول (ابوبکر) غضب نمود و با او صحبت نکرد تا از دنیا رفت و اینکه امام علی (ع) ، حضرت فاطمه (س) را طبق وصیت ایشان شبانه و مخفیانه تشیع و تدفین نمودند تا ابوبکر پیکر ایشان نماز نخواند. ✌️🏻این مطالب در دو کتاب معتبر و مورد قبول اهل سنت یعنی صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده. 📚صحيح البخاري: 4/42، ح 3093، كتاب فرض الخمس، ب 1 ـ باب فَرْضِ الْخُمُسِ . 📚صحيح البخاري: 5/82، (ص 802 ح 4240) كتاب المغازي، ب 38 ـ باب غَزْوَةُ خَيْبَرَ. 📚صحيح مسلم: ج 5، ص 154، ح 4471، كتاب الجهاد والسير (المغازي )، ب 16 ـ باب قَوْلِ النَّبِيِّ صلي الله عليه وسلم، ج لاَ نُورَثُ مَا تَرَكْنَا فَهُوَ صَدَقَةٌ. 📝جدای از روایات موجود در صحیح بخاری و مسلم ، روایات دیگر با جزئیات بیشتری راجع به مسئله هجوم به خانه وحی در کتب اهل سنت وجود دارد. این روایات اما گاهی فقط به یک مقطع خاص از اتفاقات پرداخته اند و از توضیح بیشتر خودداری نموده اند زیرا مناقشات بین صحابه و بزرگان صدر اسلام محدودهء بسیار حساسی در بین اهل سنت و جریانات سیاسی صدر اسلام میباشد و معمولا از نقل آنها صرف نظر میشود و یا انکار و یا به نوعی تقلیل داده میشود. روایات مربوط به حوادث خانه حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) از این دست روایات اند و بلکه مهم ترین آنهاست و به همین دلیل این روایات عموما فقط مقاطعی از ماجرا را بیان کرده اند. ما این روایات را بر اساس دلالت هر کدام اینگونه قسمت بندی کرده ایم: 1⃣_ روایات هجوم و تهدید به احراق: منظور از "هجوم" روایاتی هستند که به اجتماع گروهی از افراد مسلح بر درب خانه اهل بیت اشاره دارد و منظور از "تهدید" تهدید به سوختن دربِ خانه یا کل خانه است که از طرف خلیفه دوم مطرح شد. ■این روایات فقط همین مقطع از حادثه را گزارش داده اند و از نقل بقیه ماجرا خودداری نموده اند. 2⃣_ روایات کشف باب: منظور از "کشف باب" روایاتی است که دلالت بر گشودن درب خانهء اهل بیت به وسیله زور و اجبار و تفتیش خانه یا ضبط اموال و یا دستگیری عده ای از اهل خانه دارد. ■طبیعتا با اثبات این روایات "هجوم و تهدید" هم اثبات میشود. این روایات هم فقط به این مقطع توجه دارند و از نقل بقیه ماجرا خودداری نموده اند. 3⃣_ روایات احراق باب : منظور از "احراق باب" آتش زدن درب خانهء اهل بیت توسط مهاجمین است با اثبات این روایات هم طبیعتا روایات ■ "هجوم و تهدید" و "کشف باب" هم اثبات میشوند. این روایات هیچ کدام بر آسیب جسمانی حضرت فاطمه (س) دلالت ندارد یا لااقل در این مورد ساکت است. 4⃣_ اسقاط جنین و کسر ضلع: منظور از "اسقاط جنین" روایاتی هستند که دلالت بر سقط فرزند حضرت فاطمه (س) دارد. در روایات نام آن فرزند را "مُحسِن" یا "مُحَسِن" گفته اند. منظور از "کسر ضلع" شکستن پهلوی حضرت فاطمه (س) است که در برخی روایات گزارش شده است. ■ اثبات روایات "کسر ضلع" و "اسقاط جنین" به طور ضمنی روایات "هجوم و تهدید" ، "کشف باب" و "احراق باب" را ثابت میکند. و تایید کننده مدعای شیعه است یعنی "شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و فرزند ایشان حضرت محسن (ع) توسط مهاجمین" است. ⬛️ @paraclere
هدایت شده از P A R A C L E T
🔆برتری حضرت فاطمه (س) بر حضرت مریم (س) ⬛️ @paraclete
هدایت شده از P A R A C L E T
🔆برتری حضرت فاطمه بر حضرت مریم 👤شهاب الدين آلوسی ،مفسر بزرگ اهل شنت که اندیشه های سلفی-وهابی دارد و رشید رضا از علمای معروف اهل سنت زمانی که او را می خواهد توصیف کند او را «ناصر السنة» یاری کننده مذهب اهل سنت معرفی می کند و از جایگاه علمی او تعریف می کند. چنین شخصی زمانی که در مقام مقایسه و جمع بین روایات و نظرات بزرگان اهل سنت قرار می گیرد در تفسیر خود اینگونه اظهار عقیده می کند که : 📝 وَقِيلَ: الْمُرَادُ نِسَاءُ عَالَمِهَا فَلَا يَلْزَمُ مِنْهُ أَفْضَلِيَّتُهَا عَلَى فَاطِمَةَ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهَا، وَيُؤَيِّدُهُ مَا أَخْرَجَهُ اِبْنُ عَسَاكِرَ مِنْ طَرِيقِ مُقَاتِلٍ عَنِ الضَّحَّاكِ عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ:  ” أَرْبَعُ نِسْوَةٍ سَادَاتُ عَالَمِهِنَّ، مَرْيَمُ بِنْتُ عِمْرَانَ، وَآسِيَةُ بِنْتُ مُزَاحِمٍ، وَخَدِيجَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ، وَفَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَفْضَلُهُنَّ عَالَمًا فَاطِمَةُ “،  وَمَا رَوَاهُ الْحَرْثُ بْنُ أُسَامَةَ فِي «مُسْنَدِهِ» بِسَنَدٍ صَحِيحٍ، لَكِنَّهُ مُرْسَلٌ **“مَرْيَمُ خَيْرُ نِسَاءِ عَالَمِهَا”** وَإِلَى هَذَا ذَهَبَ أَبُو جَعْفَرٍ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهُ وَهُوَ الْمَشْهُورُ عَنْ أَئِمَّةِ أَهْلِ الْبَيْتِ.  🔆 در برخی از روایات [اهل سنت] که مطرح شده حضرت مریم برتر است، منظور این است که او برترین زنان زمان خودش بوده است و لازم نمی آید از این حرف که او افضل و برتر از حضرت فاطمه باشد، و موید این نظر این روایت است که جناب ابن عساکر از پیامبر (ص) نقل کرده است که ایشان فرمودند: چهار زن هستند که سرور زنان زمان خود  هستند، مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم، خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمد(ص)، و برترین این زنان در جهان فاطمه می باشد. و روایتی دیگر که حرث بن اسامه در کتاب مسند خود به سند صحیح ولی به صورت مرسل نقل کرده است که مریم بهترین زنان زمان خویش است. و به این نظر (که فاطمه برترین زنان عالم هست) جناب ابوجعفر (منظور امام صادق) اعتقاد دارد و این نظر مشهور در نزد اهل البیت می باشد. 📝 وَاَلَّذِي أَمِيلُ إِلَيْهِ أَنَّ فَاطِمَةَ الْبَتُولَ أَفْضَلُ النِّسَاءِ الْمُتَقَدِّمَاتِ وَالْمُتَأَخِّرَاتِ مِنْ حَيْثُ إِنَّهَا بِضْعَةُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَلْ وَمِنْ حَيْثِيَّاتٍ أُخَرَ أَيْضًا، وَلَا يُعَكِّرُ عَلَى ذَلِكَ الْأَخْبَارُ السَّابِقَةُ لِجَوَازِ أَنْ يُرَادَ بِهَا أَفْضَلِيَّةُ غَيْرِهَا عَلَيْهَا مِنْ بَعْضِ الْجِهَاتِ وَبِحَيْثِيَّةٍ مِنَ الْحَيْثِيَّاتِ وَبِهِ يُجْمَعُ بَيْنَ الْآثَارِ وَهَذَا سَائِغٌ عَلَى الْقَوْلِ بِنُبُوَّةِ مَرْيَمَ أَيْضًا إِذِ الْبِضْعِيَّةُ مِنْ رُوحِ الْوُجُودِ وَسَيِّدُ كُلِّ مَوْجُودٍ لَا أَرَاهَا تُقَابَلُ بِشَيْءٍ .  وَأَيْنَ الثُّرَيَّا مِنْ يَدِ الْمُتَنَاوِلِ وَمِنْ هُنَا يُعْلَمُ أَفْضَلِيَّتُهَا عَلَى عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ تَعَالَى عَنْهَا الذَّاهِبُ إِلَى خِلَافِهَا الْكَثِيرُ مُحْتَجِّينَ 🔆 نظر من اين است كه فاطمه‌ء بتول (س) أفضل از تمام زنان اولين و آخرين است چونکه ایشان پاره تن رسول الله (صلي الله عليه و‌‌ سلم) است و از ساير جهات هم همين‌گونه است و … حتي اگر ما قائل شويم كه حضرت مريم نبي بوده است [چون برخي از أهل سنت معتقدند كه حضرت مريم و آسيه (عليهما السلام) نبی بوده‌اند!]، باز هم فاطمه (س) أفضل از او است؛ زيرا پاره‌ء تن روح وجود عالم هستی و پاره تن سيد تمام موجودات است [يعنی رسول الله (ص)] و با هيچ چيزی قابل مقايسه نيست. چه زمانس ميتواند اين دست‌های بشري به ستاره ثريا برسد؟؟ و از همین جا فهمیده می شود که حضرت زهرای مرضیه (س) افضل و برتر از عایشه می باشد خلاف آن عده ای که احتجاج کرده اند به برتری عایشه! 📚روح المعاني في تفسير القرآن الكريم والسبع المثاني (ط. المنيرية)، ج۳-ص۱۵۰ المؤلف: محمود شكري الألوسي البغدادي شهاب الدين،  الناشر: ادارة الطباعة المنيرية – تصوير دار إحيار التراث العربي،  عدد المجلدات: ۳۰ ⬛️ @paraclete
هدایت شده از P A R A C L E T