eitaa logo
کانال سخنرانی سیاسی
3.4هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
3هزار ویدیو
437 فایل
#کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی جهت #مطالبه‌گری‌ #اجتماعی_سیاسی با رویکرد #تمدن_سازی_اسلامی سخنرانی های صوتی سیاسی لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 رسانه باشید و برای روشنگری لینک کانال را منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ ایشان علامه امینی هستند که با سفر به کشورهای اسلامی و مطالعه کتب معتبر کتابخانه های آنها 40سال از عمر خود را صرف جمع آوری سلسله اسناد خطبه غدیر از منابع معتبر اهل سنت و گردآوری دلایل اثبات کننده این واقعه مهم تاریخی در کتاب 11جلدی الغدیر خود کرده است. هدیه به روح مطهرشان "صلوات" کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای بسیار جالب شیعه شدن فرزند عبدالباسط قاری معروف کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
⭕️ در حوزه علمیه بی عدالتی و تبعیض بین کارمندان مرکز قم و شاغلین شهرستان ها جای تأسف است❗️❗️❗️ 📍نامه انتقادی کادر مدارس علمیه سراسر کشور به اعضای شورای عالی حوزه های علمیه بسم الله الرحمن الرحیم جَعَلَ اللهُ سُبْحَانَهُ اَلْعَدْلَ قِوَاماً لِلْأَنَامِ وَ تَنْزِیهاً مِنَ الْمَظَالِم وَ الْآثَامِ وَ تَسْنِیَةً لِلْإِسْلاَمِ «خدای سبحان عدالت را مایه برپایی انسانها [و ستون زندگانی آنها] و سبب پاکی از ستمکاریها و گناهان و روشنی چراغ اسلام قرار داده است.» با عرض سلام و احترام محضر شورای عالی حوزه های علمیه با توجه به اینکه در تمام قوانین حوزوی و کشوری مدیر و معاونین مدارس که به طور تمام وقت مشغول به خدمت می باشند همانند کادر مدارس علمیه قم و کارمندان ستاد شاغل محسوب می شوند ، مع الاسف در سالهای گذشته اجرای مصوبات شورای عالی فقط در مرکز و مدارس وابسته به مرکز مدیریت در استان قم اجرایی شده و مدارس شهرستانها بدون دلیل مشخص و موجهی از مزایای شغلی خود محروم هستند حتی بیمه آنها با بیمه استان قم تفاوت دارد، حقوق کمتر ازیک کارگر در شهرستانها که پشتوانه اعزام طلبه به قم هستند منطقی است؟ علاوه اینکه شهریه مراجع معظم در شهرستانها و همچنین کمک اجاره و کمک هزینه های ایام کرونا و حتی یارانه کمک معیشتی قطع یا با کمترین مقدار (مقدمات) پرداخت می گردد، تصور این وضع وقتی بدتر است که در خانواده مشکلی، بیماری یا اتفاقی هم بیفتد. چرا باید چنین تبعیضی در درون حوزه که مهد عدالت و عدالت خواهی می باشد به صورت نظام مند اجرا شود؟ایا این تبعیض عواقب سوئی ندارد؟ رطب خورده منع رطب کی کند مضافا اینکه در شهرستانها هیچ امنیت شغلی وجود نداشته و عزل و نصب ها بدون قاعده و بعضا سلیقه ای صورت می گیرد که از این ناحیه نیز ضربه های مهلکی به بدنه حوزه وارد شده و می شود که مثالهای زیادی از این موارد در سطح شهرستانها وجود دارد . نتیجه این تبعیض و عملکرد سلیقه ای در خروج نیرو های مجرب و جذب کادر با سابقه چندین ساله در تربیت طلاب و از ان بدتر عدم انگیزه در ورود طلاب نخبه در قسمت مدیریت حوزه خود را نشان داده که مانند موریانه از درون در حال تخریب ارکان حوزه است . النهایة: دفاع از مظلوم وظیفه ذاتی علما ربانی و هر مسلمان آزاده ای است انتظار کادر خدوم شهرستان که با وجود تمام این مشکلات سالهای سال است در حوزه ها ی دور و نزدیک با تمام وجود و خالصانه عمر و جوانی خود را به پای شجره طیبه اسلام هزینه کرده و می کنند از شورای عالی حوزه های علمیه که ستون این خیمه است حل مشکلات و جبران حقوق مافات و در یک کلمه مطالبه عدالت می باشد چرا که به فرموده اقا امیر المومنین علیه السلام : العدل حیاة الاحکام. پنجم خرداد 1400 مطابق 14 شوال1442 امضاء شورای منتخب کادر سراسر کشور حوزه انقلابی ╭┅──────────────┅╮ 🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅──────────────┅╯
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
👈 قبل از اینکه وارد موسسه بشوم مناظره های استاد اکبرنژاد مرا به فکر عمیق فرو برده بود. از جمله مناظره ای که سه نفر در مقابل یک نفر قرار داشتند ولی باز هم آن سه نفر نه تنها نتوانسته بودند دیدگاه های ایشان را رد نمایند بلکه دیدگاه های استاد اکبرنژاد نفوذ بیشتری در بین مخاطبین یافته بود. 🔸اکنون 5 سال از آن زمان و ورودم به موسسه می گذرد. خودم را با دوستان هم دوره ای خود که مقایسه می کنم فاصله زیاد علمی بین خود و آنها احساس می کنم. در عین اینکه دروس مرسوم حوزه را خوانده ام توانسته ام با انواع نقدها و مطالبی که از زاویه نگاه کلان تر بر این مطالب حاکم هست آشنا شوم. با عالم روایات و قرآن تا حد زیادی ارتباط پیدا کرده ام و با کتب فقهای برجسته شیعه ارتباط گرفته و خودم کار فقاهی انجام می دهم. 🔰 خیلی مهم است که طلبه خودش کار فقاهی انجام بدهد یا مدام دیگران برای او استدلال فقاهی بیاورند و او صرفا شنونده باشد. خیلی فرق است که طلبه با تاریخ فقها و روش فقاهت آنها آشنا باشد و سپس وارد عالم فقاهت بشود یا اینکه فقاهت هیچ فقیهی جز فقیه بزرگوار شیخ انصاری را ندیده باشد و آنگاه به فقاهت بپردازد. خیلی فرق است که طلبه در حین طلبگی مدام در حال پژوهش و نوشتن مقاله باشد یا اینکه دوران طلبگی را صرفا به کلاس و امتحان بپردازد. خیلی فرق است که مدام از بیرون آب به ما شنا کردن را بیاموزند یا اینکه پس از آموزش های اولیه خود را در آب بیندازیم و شنا کردن را در خود آب یاد بگیریم. خلاصه بگویم خیلی فرق است که در موسسه فقاهت باشیم یا نباشیم. ✍ میرموسوی 🆔 @tahavol_howze
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔 یازدهمین دوره پذیرش مؤسسه تحقیقاتی فقاهت و تمدن اسلامی 🌐 از بین برادران و خواهران طلبه 👈🏻با هدف تربیت پژوهشگر متخصص در عرصه تولید علوم اسلامی بر مبنای «نظام نوین فقاهت» برخی مزایای دوره های مؤسسه: 1️⃣ تحصیل در مؤسسه بر مبنای کتب جدید«بسته جامع اجتهادی» 2️⃣ برگزاری کلاسها به صورت کاملاً پژوهشی و میزگردی 3️⃣ امکان جذب در مؤسسه به عنوان پژوهشگر و استاد، با شرائط مناسب 4️⃣ پرداخت کمک هزینه تحصیلی و حق الزحمه مناسب برای کلیه پژوهشها 5️⃣ اعطای گواهی پایان دوره ⏱مهلت ثبت نام: تا ۸ مرداد ۱۴۰۰ ⬅️ جهت ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر، به سایت مؤسسه فقاهت و تمدن اسلامی، به آدرس feghahat.com مراجعه نمایید. 🆔@tahavol_howze
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
🌹 رهبرانقلاب: زنده نگهداشتن ، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰ 🌟 ۳ روز تا عید غدیر ♨️دریافت بروز ترین 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
⭕️ کمپینی برای صیانت از طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی‼️ ❌ هم خودتان امضاء کنید و هم تا می‌توانید اطلاع‌رسانی کنید تا تعداد امضاءها از چهارصد هزار امضاء جعلی مخالفان طرح بیشتر بشه 👇🏻👇🏻👇🏻 👉🏻 https://farsnews.ir/my/c/76976 👆🏻👆🏻👆🏻 خدا کنه هیچکدوم‌مون به‌خاطر چند دقیقه وقت نگذاشتن و امضاء نکردن این کمپین، جلو و شرمنده نشیم... #⃣ ♨️دریافت بروز ترین 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کم‌فروشی اینترنت زیر ذره بین طرح صیانت به پایان رسیدن زود هنگام بسته‌های اینترنت و همچنین سرعت کم آنها، نوعی کم‌فروشی است. با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، جلوی کم‌فروشی، گران‌ فروشی و ... گرفته شده و حقوق کاربران به آنها بازگردانده می‌شود. منتشر کنید ♨️دریافت داغترین کلیپ های سیاسی در کانال 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
غدیر را دریابیم ... ⚜️ امام صادق علیه السلام: غذا دادن به یک نفر در روز غدیر، مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. 📚 منبع : مفاتیح الجنان ص۵۰۰ ⚠️ سنت اطعام در روز غدیر به قدری مورد اهمیت است که امام صادق (ع) روز عید غدیر را "یوم اطعام الطعام" یعنی روز اطعام و غذا دادن نامیدند. ____________________ ♨️دریافت بروز ترین 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مواضع قابل تقدیر امام جمعه بابلسر: هنگام قطعی برق، اول برق خانه من را قطع کنید! ♦️اول آب و برق خانه استاندار و فرماندار و امام جمعه را قطع کنید تا بفهمند مردم چه می‎کشند. در این صورت برای رفع مشکل همه می‎آیند پای کار. کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از خبرهای داغ سیاسی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست ویژه بسیار ویژه حتما گوش کنید 👤 سخنان دکتر امیر اشرفی درباره نقشه شوم صهیونیزم برای جهان پساکرونا 👈 شهر هوشمند، کنترل بشر با هوش مصنوعی 👈 فروپاشی اقتصادی و سلب مالکیت خصوصی 👈 پول مجازی 👈 مواد غذایی تراریخته 👈 و جایگزینی گوشت مصنوعی بجای گوشت طبیعی 👈 انسان تراریخته و پَست کردن نژاد انسانها با دستکاری ژنتیکی بجز نژاد خودشان، 👈 سیستم اعتبار اجتماعی 👈 برده داری مدرن 👈 تقویت ژن اطاعت 👈 کنترل افکار و عواطف و جسم 👈 اینترنت جی5 . 📚جهت اطلاعات بیشتر در مورد مطالب دکتر اشرفی در این ویس (شهر هوشمند) کلمه internet of things را سرچ کنید، همچنین میتوانید به لینکهای ذیل مراجعه کنید👇 1️⃣ https://b2n.ir/217685 2️⃣ https://b2n.ir/012011 3️⃣ https://b2n.ir/943898 لینک کانال دکتر اشرفی https://t.me/bsalamat ♨️دریافت بروز ترین 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 رو منم حساب کنید! 🔹یکی از سنت‌های مهم غدیر، اطعام نیازمندان هست. لازم نیست واسه اطعام همه کارشو خودمون انجام بدیم، می‌تونیم کار و مقدماتشو بین آشنا و دوست و فامیل تقسیم کنیم که با یه تیر چند نشون هم زده باشیم. کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀 درد دلی با شورای محترم عالی 🖋 استاد حوزه (نام محفوظ) سخنی مشفقانه، دردمندانه و در نهایت خضوع با شورای محترم عالی 🔸 بزرگواران! ایتام آل محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) که به توفیق الهی، تدبیر همه‌ی نظام آموزشی و تربیتی و حتی معاششان در دستان شماست، چشم امیدشان به نظارت و قاطعیت شماست. امیدشان این است که اگر جایی تبعیض و عدم عدالتی هست شما بزرگواران قاطعانه ورود کنید و کوچکترین تبعیضی را به عدالت تبدیل کنید. 🔹 امیدشان این است اگر بودجه‌ای هست، اولویت با طلاب و اساتید گرفتار در چنگال بی‌رحم تورم و گرانی‌های نجومی باشد. والله والله والله آجر و سیمان و ساختمان اداری، ارزشی به ارزش‌های حوزه اضافه نمی‌کند؛ دارایی حوزه به طلاب و مغزهای متفکری است که اگر به جای طلبگی و درس‌خواندن، وادار به کارگری شوند و از درس بمانند، حوزه ناخواسته آتش به سرمایه‌های خود زده است. 🔹 دارایی حوزه به عدالت و مواسات است؛ به این است که فی المثل، قوانین و اولویت‌های اسکان شهرک مهدیه، بدون کوچکترین نقصی رعایت شود. افتخار حوزویان به همان بازه زمانی است که مسؤولین حوزه مقابل سکونت‌های غیر مجاز ایستادند؛ به مسؤولین حوزوی و افرادی که خانه داشتند و حتی به نورچشمی‌های سفارش‌شده اعتنا نکردند و مجوز اسکان به آنها ندادند. 🔹 امید طلاب به این است که در حوزه علمیه که صاحب اصلی‌اش امام زمان (ارواحنا فداه) است و امانتی در دستان با کفایت شما بزرگواران است «مدیریت تعارف» حاکم نباشد. حوزه اگر از دولت‌ها، طلب شفافیت و مبارزه با تبعیض دارد خود باید الگوی شفافیت باشد؛ تا جای شبهه‌ای برای احدی باقی نماند (که البته بحمدالله در خیلی موارد حوزه الگو بوده و هست). ♨️ نظارت قوی و برخورد جدی، جای خود؛ ای کاش شورای محترم عالی برای برخی مسؤولینی که مسؤولیت آنها با معاش طلاب گره خورده است جلسات مستمر اخلاق بگذارد. مثلا آیت الله خاتمی برای برخی از تقسیم عادلانه مسکن بگویند یا در گذشته از تقسیم عادلانه بن کتاب می‌گفتند. از اولویت‌دهی بودجه به منازل تعمیری و بی‌اهمیتیِ ساختنِ ساختمان اداری بگویند. از رسیدگی به طلبه‌ی مستضعفی که جز خدا پناهی ندارد و منزلی متناسب با شهریه‌اش برای اجاره زیر آسمان و زیر زمین قم نمی‌یابد و.... 🔹 طلاب و اساتید نمی‌گویند حقوق مسؤولین کم شود؛ اما لااقل مثل زمانهای قدیم که همه با طلاب، گعده و رفت و آمد داشتند و در متن طلاب بودند، بد نیست گاهی برنامه ما این باشد که با طلاب، حشر و نشر داشته باشیم و در جریان کیفیت زندگی آنها قرار بگیریم؛ حتی به خانه آنها یا به محله‌های آنها برویم. یا مثلا بد نیست اول هر ماه، به اندازه شهریه‌ی رتبه یک یا دو طلبه معیل، مبلغی را کنار بگذاریم و ببینیم تا چند روز کفاف مخارج زندگی را می‌دهد؛ شاید پس از مدتی، اولویت‌های مخارج حوزه، اندکی بالا و پایین شد. لکن تا برخی مسؤولین با حفظ فاصله از طلاب در مسؤولیت باشند، شاید درک دقیقی از معیشت سخت این روزهای طلاب و اساتید نخواهند داشت. ✅ بشخصه دست یکایک اعضای محترم شورای عالی را می‌بوسم و از همه آنها بخاطر این چند سطر بی‌ادبی عذرخواهی می‌کنم. امید است آنچه بیان شد مرضی رضای حق تعالی و صاحب واقعی حوزه‌های علمیه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واقع شود. به نقل از مناهج کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد» 🔺 آیت الله حائری شیرازی"ره" 🔹هرچه می توانید سنت‌های خود را در عید غدیر، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون شناسنامۀ ما شیعیان است. 🔹 پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از یک ماه، دو ماه قبل چشم‌انتظار عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. 🔹مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیه‌السلام) انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. 🔹حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی می‌خواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان می‌بری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قول‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعده‌هایتان را بگذارید در این روز تا این‌ها با عید غدیر جوش بخورند. کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ | ریشه مظلومیت امیرالمومنین (ع) چه بود؟ 📍جرج جرداق مسیحی یک تنه ۲۰۰ مرتبه نهج‌البلاغه را خوانده است؛ آیا ما دویست نفرمان باهم یک بار نهج‌البلاغه را خوانده ایم؟! 🎙حجت‌الاسلام مهدوی‌ارفع ✍چقدر خوب است که در همین غدیر هم‌عهد شویم و با روزی فقط ۱۰دقیقه، بخشی از غربت و مظلومیت امیرالمؤمنین را حداقل در وجود خودمان رفع کنیم! کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⭕️ ماهی از سر گَنده باشد نی ز دُم به بهانۀ مطالب آقای الهی خراسانی و نظرات طلاب ... 🔹حکایت تحوّل در حوزه مسأله‌ای عجیب است که هنوز مشکل اصلی آن پیدا نشده است. بسیاری از نخبگان بر عدم کارایی نظام آموزشی حوزه و ضرورت تغییر در متدها و کتب موجود تأکید دارند. طلاب زیادی نیز بر این مسأله صحّه گذاشته و می‌گویند نمی‌توانیم با این کتب در عصری که هستیم ارتباط بگیریم و ... . البته بزرگان مسؤولِ حوزه جواب‌هایی نیز دارند اما شاه‌بیت این جواب‌ها که در آن اشتراک دارند «تنبل بودن و درس نخواندن طلبه‌ها» است. ❓سؤالی به ذهن می‌رسد؛ آیا فهم و درک نظریات علمی که دانشمندانی نظیر شیخ انصاری(ره) ارائه کرده‌اند سخت است یا تولید امثال این نظریات؟ چرا طلاب را متهم به تنبلی و درس‌نخوانی می‌کنید و برای یک بار هم که شده از این زاویه نگاه نمی‌شود که اگر شما نتوانستید چون شیخ انصاری و دیگر بزرگان علمی، نظریات جدیدی تولید کنید، شما أولیٰ به تنبل بودن و نتوانستن نیستید؟ بزرگانی مانند شیخ در زمان خودشان توانستند با پشتکار و زحمت، به نظریاتی برسند ولو اینکه امروز نقد هم بشوند، اما شما چکار کرده‌اید؟ ❓تکیه بر داشته‌های خود زمانی مفید است که از آنها استفاده کرده و پله‌های جدیدی را طی کنید، اما وقتی این داشته‌ها پرستش می‌شوند و جرأت و جسارت تولید نیست، دلیلش می‌تواند غیر از بی‌حالی و تنبلی باشد؟ معمولا کسانی که می‌خواهند ضعف‌های خود را بپوشانند، پشت آثار و تولیدات پیشینان سنگر می‌گیرند و دائم از آنها مایه گذاشته و نقد را، توهین به آنها می‌شمارند. اینکه برخی با آب و تاب می‌گویند هنوز کسی مثل شیخ انصاری(ره) تربیت نشده است یا هنوز کتابی در طراز لمعتین و رسائل و مکاسب تولید نشده است، ناخواسته مهر تأییدی بر ضعف و ناتوانی خود نمی‌زنند؟ چراکه اگر آنچه باید اتفاق نیفتاده است پس این اعزه این همه سال چه می‌کرده‌اند؟ 🔺آری بی‌حالی و کوتاهی بزرگان حوزه بیش از سستی و بی‌رمقی طلبه‌ها است و اتفاقا عمده دلیل سستی و تنبلی برخی از طلاب نیز ناشی از همین ضعف‌های شما است. اگر نظریات جدیدی تولید می‌کردید، اگر نظام آموزشی‌تان استانداردهای آموزشی را داشت، اگر طلبه آموخته‌های خود از حوزه را منطبق بر نیازهای جامعه می‌دید و خود را در این جامعه مفید حس می‌کرد، قطعا نشاط بیشتری پیدا می‌کرد و انگیزۀ کافی برای تحصیل پیدا می‌شد. 🖋 ناصر نجفی کانال در جهت مطالبات رهبری، مساله تحول در حوزه و نقد درون سازمانی از مشکلات حوزه و حوزویان @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi