eitaa logo
کانال سخنرانی سیاسی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
436 فایل
#کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی جهت #مطالبه‌گری‌ #اجتماعی_سیاسی با رویکرد #تمدن_سازی_اسلامی سخنرانی های صوتی سیاسی لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 رسانه باشید و برای روشنگری لینک کانال را منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺اگر وضعیت خیابان ها اینگونه است، ما متهم ردیف اول هستیم! حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل مسئول امور صیانتی حوزه علمیه: 🔸امروز پس از چهل سال با کمال تأسف اعلام می‌کنیم نظام بانکداری کشورمان، اسلامی نیست؛ این جواب مناسبی نیست و از نقص ما ناشی می‌شود. این مشکل را باید حوزه حل و فصل نمایند. 🔸 اگر وضعیت در خیابان‌های ما اینگونه است، ما متهم ردیف اول هستیم، تمامی امکانات در اختیار ما بوده تا چنین مسائلی را مرتفع کنیم. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
📜چرا طلبه‌ها از قم مهاجرت نمی‌کنند؟ 🔻سیدیاسر تقوی در «مباحثات» نوشت: 🔹فقدان فضلای برجسته حوزه در شهرها و روستاها و نیز توصیه به طلاب جهت مهاجرت از قم، مکرر از لسان مراجع تقلید و مدیریت حوزه‌ها شنیده می‌شود. اما به همان اندازه که این تغییر رویه لازم و ضروری است، طرح مشوق‌های مالی و برخورد‌های فرمایشی، نه‌تنها وضعیت مطلوبی را پیش روی ما به تصویر نمی‌کشد، که به نگرانی‌های حاصل از این تصمیمات بیش از پیش دامن می‌زند. عدم بازگشت طلبه‌ها به اوطان خود و یا مهاجرت به مناطق مورد نیاز، برآمده از اقتضائات فرهنگی نهاد روحانیت است که فارغ از ترمیم و اصلاح آن نمی‌توان به آینده هجرت امیدوار بود. 🔹اولین نگرانی موجود در این رابطه این است که مبلغان، جایگاه مناسبی در ارزش‌گذاری‌های صنفی روحانیت ندارند. در سازمان روحانیت، مرجعیت با سکونت در مرکز فقاهت و مرجعیت دینی (قم) و کم‌ترین برخورد اجتماعی و بیش‌ترین جایگاه مدیریتی و نهادی، در صدر نظام الگوپذیری طلبه‌های جوان قرار دارند و تبعاً پس از اساتید سطوح خارج، اساتید سطوح عالی، پژوهشگران و محققان، نازل‌ترین رتبه از آن مبلغانی است که با دغدغه‌های اجتماعی از قم مهاجرت کرده و به امور فرهنگی اشتغال ورزیده‌اند. نگاهی که از دیرباز تاکنون دوگانه «اجتهاد ـ تبلیغ» را بر فرهنگ حوزه‌ها حاکم ساخته است و تا آن‌جا که در بررسی زندگی مفاخر حوزه رخ می‌نمایاند، هجرت افراد مستعد از مرکز فقاهت (قم یا نجف) معمولاً خسران و یا سلب توفیق تعبیر می‌شود. 🔹این آفت، همچنان که در یادداشت‌های گذشته بدان اشاره شد، بیان‌گر آن است که در نظام تربیتی حوزه، اجتهاد در فربگی تاریخی خود، فارغ از «مسأله اجتماعی» موضوعیت یافته و نیازمند قطب علمی و نهادهای متمرکز آموزشی است. البته پیش از انقلاب این تمرکز به بهانه قدرت مرجعیت شیعه تقویت می‌شد؛ اما پس از انقلاب، با وجود حاکمیت فقیه در پایتخت سیاسی، قم به‌عنوان پایتخت دینی، در معنایی سکولارتر و علم‌گرایانه‌تر به بقا و توسعه خود ادامه داد. قم در بازتعریف پساانقلابی خود، نه قطبی برای کنش‌گری اجتماعی مرجعیت، که مکانی جهت رشد و پیشرفت عالمان دینی، آن هم نه بر اساس ارزش‌های اجتماعی، که بر اساس ملاک و معیارهای درون صنفی است. لذا مهاجرت طلاب از قم و توجه به «مسأله اجتماعی» نوعی خرق عادت تلقی می‌شود. 🔹به همین جهت است که توصیه مراجع و اساتید به «هجرت از قم»، تعارض‌آمیز جلوه کرده و تبلیغ را قربان‌گاهی برای هویت اجتهادی طلبه‌ها ترسیم می‌کند. مخاطبان این توصیه این‌گونه برداشت می‌کنند که عده‌ای باید جهت پاسخگویی به مطالبات اجتماعی هزینه و یا قربانی شوند تا عده‌ای دیگر در قم وجاهت علمی پیدا کرده و سنگر فقاهت را حفظ کنند. در چنین شرایطی بر فرض که شهریه طلاب مهاجر دوبرابر هم شود، نه‌تنها این ابتلای فرهنگی درمان نمی‌شود، بلکه اقامت در قم با شهریه اندک، ارزش‌انگاری مضاعفی پیدا خواهد کرد و طلاب مهاجر به کم‌سوادی و معیشت‌گرایی متهم خواهند شد. 🔹دعوت طلاب به مهاجرت ابتدا نیازمند اصلاح رفتار بزرگان حوزه است. شاید این سخنان چندی پیش آقای اعرافی در تمجید از آیت‌الله مظاهری که «آیت الله مظاهری قطعاً با خدا معامله کرد و هجرت را پذیرفت و مهاجرت ایشان یک الگو بوده و برکات زیادی نیز به همراه داشته است» و «ای‌کاش ده‌ها نفر از بزرگان حوزه از این الگو تأسی می‌گرفتند تا شهرهای ما لبریز از بزرگان و علما شده و آن سنت پیشین احیا می‌شد» را بایست کنایه‌ای خطاب به مراجع تقلید قم تلقی کرد که مدیر حوزه در قالب «مهاجرت علمی» و به بهانه «رونق یافتن حوزه سایر بلاد» آن را مطرح ساخت. 🔹بدیهی است که مهاجرت علما به سایر نقاط کشور می‌تواند علاوه بر رونق حوزه سایر بلاد، بیگانه‌انگاری اجتهاد و تبلیغ را در فرهنگ روحانیت ترمیم سازد و مشوقی علمی و رفتاری برای طلبه‌های جوان و تحصیل‌کرده قرار بگیرد. البته بدیهی است که ترک قم، تبعاتی در سطح مرجعیت و مقبولیت و شهرت و حتی امکانات آموزشی بزرگان خواهد گذاشت؛ اما عمق تربیتی آنان در مناطقی که حضور می‌یابند را چندین برابر خواهد کرد. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روایت استاد رحیم‌پور ازغدی از افرادی در حوزه علمیه که معتقد هستن امام خمینی(ره) تشیع رو منحرف کرده❗️ امر به معروف و نهی از منکر رو از رساله‌ها حذف کرده بودند و جدایی دین از سیاست رو توجیه فقهی می‌کنند❗️ 🔺من شنیدم که خواسته بودند شهید گمنامی را در فیضیه قم دفع کنند اما برخی افراد مخالفت کردند و گفتند" شأن حوزه بالاتر از اینهاست!" @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔶در شرایطی که فقه و اصول متهم به ناتوانی در پاسخگویی به پرسشهای تمدنی است، مطالبه نام گذاری به نام نشانگر ناآگاهی نسبت به وقایع پیرامونی است. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔶انتقاد آیت الله سیستانی از موضوعات دروس خارج حوزه علمیه قم 🔶دشواری و استقبال اندک طلاب؛ دلایل کم بودن دروس مستحدثه 🔲استاد هادوی تهرانی: 🔹 آیت‌الله سیستانی در سالیان خیلی قبل، یکی از دوستان ما را در مکه دیده بودند و از دروس قم پرسیده بودند و این استاد به آیت‌الله سیستانی گفته بود که صوم و صلات در قم تدریس می‌شود؛ آیت‌الله سیستانی فرموده بودند که در ایران انقلاب شده و حکومت اسلامی وجود دارد که باید موضوعات از مجلس شورای اسلامی به حوزه بیاید و بحث شود و دوباره به مجلس بازگردد؛ لذا در عمل باید مجلس، قوه قضائیه و مجموعه‌های اجرایی کشور سراغ حوزه بیایند و تقاضا‌های خود را مطرح کنند و از تحقیقات حوزه هم حمایت مادی و معنوی و به خصوص معنوی کنند. 🔹سال‌ها قبل بنده در دروس خارج به مسائل جدید و روز می‌پرداختم و همیشه با استقبال کم طلاب روبرو می‌شدم، بنابراین این نوع دروس هم کار سختی است و هم مشتری کمتری دارد. 🔹بنده بحث ولایت فقیه و بازار‌های بورس، حقوق قرارداد‌ها و انواع مالکیت را تدریس کرده و مباحث تطبیقی در این عرصه داشته‌ام که مشابه آن در حوزه و دانشگاه نیست. هیچ کسی حمایت نکرده و حتی بعد از دو دهه توان انتشار مطالب را هم نداشته‌ام. 🔹مثلاً وقتی درس حج برقرار می‌شود شاگردان زیادی می‌آیند، ولی اگر بحث اقتصاد، بانکداری و مسائل پزشکی از دید اسلامی بگذاریم مشتری کمتری دارد. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🌀 مؤلفه‌های حیات و ممات حوزه علمیه 🔰 آسیب اکتفا به کتب سلف... 🌐 رهبر معظم انقلاب 🔺ماامروز درقبال اين حوزه‌اى كه #ميراث دوازده قرن است وظيفه داريم. سه وظيفه را در كنار هم من عرض مى‌كنم كه اينها از بديهيات است، استدلال و بحث نمی‌خواهد: اول حفظ، دوم ترميم، سوم بالندگى. 🔺...حالا كدام فاضل، ملّا، اصولىِ بحاثهيى است كه احساس احتياج كند در طول تأمّلات اصولى خود به كتاب #فصول؛ يا به بسيارى از ابواب #قوانين، #كهنه است ديگر. از آن حرفها بهتر وارد بازار شده است. بسيارى از آن حرفها از رونق و بها افتاده است. پس مفاهيم منسوخ می‌شوند. در همه‌ى علوم چنين چيزهايى هست. به جاى او و براى پر كردن خلأ حرفهاى منسوخ و مباحث منسوخ و مسائل منسوخ، مباحث جديدى را مطرح كردن و فضاى ذهنى را در هر علمى به كمال رساندن؛ به كمالِ از لحاظ حجم مفاهيم ذهنى لازم. اين ترميم است. خب اين تلاش و فعاليت زيادى لازم دارد. از آن مهمتر، مسأله بالندگى است كه بالندگى به معناى پيشرفت است، يك قدم جلورفتن، آفاق تازهاى را كشف كردن. 🔺اين احتياج دارد به #حيات. آن وقتى حوزه‌هاى علميه مى‌توانند خودرا ترميم كنند و رشد و بالندگى پيدا كنند كه زنده باشند. حوزه‌ى مرده قادر بر چنين كارى نيست. و مى‌دانيد شما كه اين واقعيتهاى بشرى، مثل اين مجموعه‌هاى انسانى، مثل خود انسانند. حيات دارند، مرگ دارند، ضعف دارند، قوت دارند، بيمارى دارند، صحّت دارند، مثل جامعه‌ى مثلاً. حوزه‌ى علميه هم همينجور است حوزه بيمار، حوزه سالم، حوزه ضعيف، حوزه قوى، حوزه زنده، حوزه مرده، انواع و اقسام دارد. ۸/آذر/۱۳۸۶ #امام_حوزه #اصول #مناهج @Manahejj
آقایان گویا اخلاق و عرفان و فلسفه و کلام و تفسیر و تاریخ و ادیان و ‌.... علم نمی دانند😔
مقام معظم رهبری: بیشترِ تخصّصِ حوزه‌ها تقریباً فقه است. چقدر در زمینه‌ی فلسفه و کلام و کلامِ جدید و فلسفه‌ی دین و مباحث دین شناسی و سایر زمینه‌ها، مطلب نوشته‌اند و چقدر کار کرده‌اند! ممکن است همه‌ی اینها هم غلط باشد؛ اما بالاخره یک متاع فکر و موج فکری است که بخشی از فضای ذهن جامعه را اشغال خواهد کرد. شما در حال حاضر کجایید؟ چطور میخواهید با اینها مقابله کنید؟ کجاست آن «عبدالجلیل رازی قزوینی» که «النقضِ» مناسب این زمان را هم بنویسد و نه یک کتاب، بلکه ده هزار کتاب در این زمینه ها نوشته شود. امروز دنیا، دنیای امواج است. با امواج و رایانه، همه‌ی مفاهیم از این طرف به آن طرفِ دنیا منتقل میشود. الان دورترین کتابخانه‌های دنیا میتوانند در ظرف مدّت پنچ دقیقه، مطالب کتابی را که در کتابخانه‌ی کنگره‌ی امریکاست، روی صفحه‌ی کاغذ خود چاپ کنند! این گونه، مطالب منتقل میشود. ما از این دنیا عقبیم؛ دیگر چرا این را منکر شویم!؟ این یک عیب قطعی است که حوزه‌ی امروز ما، آن را دارد. اگر «محمدبن زکریای رازی»، چهار کلمه‌ی الحادی بر زبانش جاری میشد، فوراً «سید مرتضای رازی» در ردّ او کتاب می نوشت و نمیگذاشت حرف او بیجواب بماند. اگر فلان نویسنده‌ی معاند اهل بیت، کتابی می نوشت و حقایق و اعمال شیعه را مسخره میکرد، بلافاصله «عبدالجلیل رازی قزوینی» حقّش را کف دستش می گذاشت و کتاب «النقض» را مینوشت. بنابراین، هرکسی که در زمینه‌های فقهی و کلامی - بخصوص - چیزی به شیعه میگفت، شیعه با قدرت و قوت، به زبان علمی به او جواب میداد و سخن تلخِ رقیب و حریف و معاند را به خانه نمی‌برد.   تا اواخر هم وضعیت این گونه بوده است. در هند یک نفر پیدا شد و کتاب «تحفه‌ی اثنی عشریه» را که بر ضدّ و ذّم شیعه و در قدح اهل بیت است، نوشت. «سید حامد حسین»، کتاب «عبقاتِ» به آن عظمت را در جوابش نگاشت و آن‌طور که به نظرم میرسد، شاید حدود ده ردّ بر کتاب «تحفه‌ی اثنی عشریه» نوشته شده است.   من فهرستی را نگاه میکردم که متعلّق به کتب علمای هندىِ شیعه بود که البته بزرگان و اَعلام درجه‌ی یک هم در میان آنان بودند. به نظرم ده ردّ و شاید هم بیشتر علیه این کتاب نوشتند. بنابراین، حوزه های علمیه از زمان خودشان عقب نبودند. یک نفر پیدا می شد حرفی را در یک کتاب خطّی میزد و یک نسخه مینوشت و دیگری پخش میکرد و دیگری میخواند و چهار نفر در طول زمان از آن مطّلع می شدند؛ عالم شیعه هم برمی‌داشت همین کار را عیناً جواب میداد و گاهی تندتر و سریعتر و بهتر از او اقدام میکرد و عقب نمی‌ماند. عیب دوم، عدم گسترش کافی و لازم در باب کلام است که این، حقیقتاً فاجعه است. از این بالاتر و تلختر، فراموش شدن کلام است. حوزه‌ی اسلام و حوزه‌ی علمیه‌ی اهل بیت، در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی کلام و بعد حوزه‌ی فقه بود و بزرگانِ فقهای ما، متکلّمین بودند. شما نگاه کنید، در حوزه‌های ما «کلام» منسوخ است؛ در حالی که امروز بیشترین تهاجم از سمت مباحث کلامی است. همان‌طور که مطرح کردم، ما در گذشته عقب نبودیم و هر کس چیزی میگفت، فوراً جوابش حاضر بود؛ ولی امروز این قدر مباحث کلامی در دنیا مطرح میشود که حوزه‌ی علمیه از آنها مطّلع نیست. میدانید امروز چقدر در دنیا مسأله‌ی دین شناسی و فلسفه‌ی دین، مورد بحث است و چه کسانی مینویسند و میگویند و تحقیق میکنند و ما خبر نداریم؟ این عیب بزرگی است. البته کسانی از آحاد منتسب به حوزه، کارهای با ارزشی کردند و میکنند؛ اما این کار، کار حوزه - در شکل نظام یافته‌ی آن - نیست. کارهای افراد، غیر از کارِ نظام است. نظام حوزه بایستی جواب بدهد. حالا یک نفری پیدا شد و وارد منطقه‌ای گردید و کاری کرد و محصولی هم داد؛ نمیشود این را به حساب حوزه گذاشت. انصافاً حوزه در این زمینه کاری نمیکند. اگر از کار کلامی صحبت میکنیم، فوراً ذهن به نوشتن چهار کتاب بحث کلامی نرود. کار حوزه، نشر بیشتر نیست؛ بلکه تولید فکر تکاملی است. چنانچه تولید افزایش یافت، نوبت به نشر هم میرسد. نشر، مسأله‌ی دوم است. این طور نباشد که خیال کنیم مثلاً ده کتاب درباره‌ی مسأله‌ای نوشتیم و قضیه تمام شد؛ نه. حوزه باید در زمینه‌های کلامی، فکرهای نو تولید کند. عزیزان من! امروز شبهه‌های نو و خطرناکی وجود دارد. آن شبهه‌های قدیمی تمام شد. امروز، شبهه‌ی «ابن کمونه» را کسی مطرح نمیکند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینه‌های کلامی وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسأله‌ی ولایت و مسائل گوناگونی که در زمینه‌های دینی و اسلامی وجود دارد، برسید. همه‌ی اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همه‌ی اینها شبهه وجود دارد. چه کسی باید به این شبهات پاسخ دهد؟ مگر علما، مرزداران عقیده نیستند؟ آیا مرزهای عقیده مدافع ندارد و رهاست؟ چه کسی در مقابل ایتام آل محمّد صلوات‌اللَّه علیهم اجمعین که بیدفاع در معرض این امواج قرار گرفته‌اند، جواب
خدا را خواهد داد؟ نتیجه این میشود که وقتی کسی بر جامعه‌ی ما گستاخی کرد و یک شبهه را به صدای بلند گفت، به جای این‌که ناگهان از ده نفر صدایی بلند شود و بدون عصبانیت و خشم، جواب شبهه را بدهند، عصبانی میشویم و دعوا و جنجال میکنیم؛ در حالی که اگر دست ما پُر بود، چرا دعوا کنیم؟ یک نفر مقاله‌ای مینویسد و حرف بیمنطق و بیاستدلالی را بیان میکند و یا با استدلال غلط و مغالطه جلو می‌آید - مثل قضیهِ معروفِ کشیدن عکس مار به جای نوشتن آن - آن گاه بلافاصله ده، بیست مقاله و یا صد مقاله از حوزه‌ی علمیه قم بیرون می‌آید و در هر روزنامه و مجلّه‌ای جوابش داده میشود و تمام میشود میرود. برای کسی که عصبانی شود، جایی باقی نمی‌ماند. چرا عصبانی شویم؟ حیف نیست که حوزه‌ی اسلام و این دینِ منطقی و مستدل را متّهم کنند که استدلالی نیست و شما اهل دعوا هستید!؟یک دروغ هم رویش بگذارند و بگویند شما اهل تکفیرید! ما چه کسی را تکفیر کردیم؟ چقدر کافر هستند که ما تکفیرشان هم نکردیم؟ امروز، حوزه کسی را تکفیر نمیکند. پس عیب اوّل مربوط به فقه بود و عیب دوم که به نظر من بیش از عیب اوّل است و واقعاً درد بزرگی است،مربوط به کلام است که باید زودتر به دادش برسیم. شما هم باید چنین کنید. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3962 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔸ولادت با سعادت حضرت امام جواد علیه السلام بر همه مؤمنین و ارادتمندان حضرتش تهنیت باد 🔺دستورالعمل آن حضرت برای همراهی اهل بیت در دنیا و آخرت #ارسال‌لینک‌تنهابرای‌روحانیون‌وطلاب 🆔 #کانال_طلاب_انقلابی https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔴تاریخ را برای فرزندانمان بگوییم 🔺تحلیل های مختلفی برای حمله تروریستی به نمازگزاران نیوزیلند شد. از نژادپرستی، مشکلات روانی تا تاثیر بازی های رایانه ای... اما موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، توحش و و نهفته در فرهنگ غربی ست که هر از چندی با حوادث آشکاری چون حادثه امروز و روزانه با چندین رویداد غیر آشکار دیگر در سراسر جهان خود را نشان می دهد. 🔸از خشونت تاریخی غرب چگونه باید سخن گفت که همه چیز را در بر بگیرد؟ ❌از قتل عام یک و نیم میلیون الجزایری با شکنجه و اعدام دسته جمعی استعمارگران فرانسوی؟ ❌از نسل کشی 800 هزار رواندایی توسط فرانسه؟ ❌از کشتار میلیون ها نفر در شکنجه گاه ها، تبعید گاه ها،اردوگاه های کار اجباری در هندوستان، عراق، آفریقا، یمن، ایرلند... در طول 400 سال استعمار انگلیس؟ ❌از کشتار قریب به صد میلیون سرخپوست قاره آمریکا توسط کشورهای استعمارگر اروپایی خصوصاً اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان در کوره های آدم سوزی، تله های انسانی، اعدام های دسته جمعی، بریدن سر، مثله کردن، کشتار نوزادان، ایجاد بیماری های کشنده، عقیم سازی... برای تصاحب سرزمین هایشان؟ ❌از کشته شدن صد میلیون انسان از سراسر دنیا در دو جنگ جهانی که عاملش همین اروپایی ها بودند ❌یا از کشته شدن 4 میلیون نفر در ویتنام توسط آمریکایی ها؟ ❌قاتل امروز نیوزیلند اهل استرالیا بود که در همین استرالیا، مهاجران انگلیسی مجرمین جانی و سابقه دار اروپایی را با کشتی به آنجا آوردند و به جان صدها هزار بومی منطقه انداختند و با سیاست امحاء بومیان، آنها را قتل عام کردند❗️ 🔹این توحش و خشونت در تاریخ و فرهنگ غرب بوده و نهادینه شده است. همیشه بوده و هیچ گاه ترک نشده. ولی رسانه ها آن را کادو پیچی کردند و برای ما تصویر یک کت و شلوار پوش ادکلون زده با پز عقلانیت، منطق، قانون و حقوق بشر ساختند. ⛔️آبراهام لینکلن قاتل را قهرمان پایان دهنده به نژادپرستی و برده داری معرفی کردند. ⛔️فرانسه با تاریخی جنایتبار تر از همه کشورهای جهان را، مهد حقوق بشر و منطق جا زدند... ⛔️بزرگترین کارخانه های اسلحه سازی و تولید سلاح های شیمیایی، اتمی، فسفری و میکروبی در آمریکا و اروپاست و خاورمیانه به دروغ مهد تولید ناامنی معرفی می شود... 🔺 غرب در تمام این دوران بارها و بارها برای رسیدن به اهداف زیاده خواهانه اش در فلسطین، خاورمیانه، بوسنی،آمریکای جنوبی... قانون ها، کنوانسیون ها و حقوق بشر فانتزی را زیر پا گذاشت ولی در ذهن شیفتگان غرب، همیشه این تناقض ها نادیده گرفته یا توجیه شد. 🔹 وقتی هم که اتفاقی نظیر کشتار امروز نیوزیلند، روکش زرورقی را کنار زد، رسانه ها دست به کار شدند و دوباره تلاش کردند تصویر مخدوش شده را روتوش کنند و قاتل را روانی و قانون گریز توصیف کنند. بی بی سی حاضر نشد عنوان تروریست را برای وی استفاده کند تا این عنوان، اختصاصی مسلمانان باقی بماند! ❌اما قاتل روی خشاب اسلحه اش، با نوشتن اسامی فرماندهان اروپایی جنگ با مسلمانان که در واقع همان اسلاف قاتلش بودند، بخوبی به خشونت تاریخی فرهنگ غربی اشاره کرد. ✅وقت آن است که حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندانمان نشان دهیم. از تاریخ این کشتارها در کتاب های درس تاریخ آموزش و پرورش که هیچ اثری نیست؛ خودمان برای بچه هایمان بگوییم تا لااقل در نسل بعدی شیفتگی و فریفتگی غرب جای خود را به انزجار از بدسابقگی غربی ها و باورمندی به بی نیازی از غرب و غربی بدهد.. 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
☑️ طلاب شیروانی به‌جای پاکبانان شهرداری خدمت می کنند #حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: به مناسبت سال نو ۲۰ نفر از پاکبانان شیروانی به مشهد مقدس اعزام شده و در این مدت طلاب و روحانیان در قالب اردوی جهادی به‌جای این پاکبانان خدمت می کنند. http://hawzahnews.com/detail/News/486030
🌀 حضرت جواد(ع)، مبتکر بحث‌های آزاد اجتماعی رهبر معظم انقلاب: 🔺بحث آزاد کار خوبی است، من موافقم با بحث آزاد؛ از اول هم موافق بودم. این نکته‌ی اول که بحث آزاد را ما رد نمی‌کنیم؛ بلکه استقبال هم می‌کنیم .مبتکر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلوات‌الله‌علیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد می‌شد، اما اینی‌که حالا بنشینند جمعا صحبت کنند امام جواد اول بار این کار را کردند. (۲/خرداد/۱۳۶۰) ولادت با سعادت آن امام همام را تبریک و تهنیت می‌گوید. 🔰پ.ن: امروز فضای حوزه علمیه نیازمند آزاداندیشی، بحث آزاد و شنیده‌شدن حرف دل آحاد طلاب است. چقدر جای خالی هم‌صحبتی شورای عالی با طلاب جوان حس می‌شود. اتحاد مسؤولین با جوانان نیاز به قسم و بینه ندارد؛ تنها چند جلسه هم‌صحبتی با طلاب، برای وحدت و همدلی راهگشاست. @Manahejj 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
داری در عصر هخامنشیان ، هنگامی که ساکنین استانها یا شهرها و حتی قبیله ای ، علیه حُکام پارسی شورش می کردند ، به بردگی می گرفتند. شمار زیادی از این بردگان برای کار ، به املاک شاه یا بلند پایگان پارسی فرستاده شده و بقیه را در زمینی خاص وادار به سکونت می کردند. گروهی دیگر را در اختیار مالکان خصوصی می گذاشتند که باید بابت آنها به شاه مالیات می پرداختند. از مضمون نامه های متعلق به آن دوران چنین بر می آید که روی بدن ِ «گاردا» یا برده ، داغ مُهر صاحبش را می زدند. منبع : تاریخ ایران ؛ ادوین گرانتوسکی ؛ ترجمه کیخسرو کشاورزی ؛ صفحه ۸۹ 🌐 @adyan8 https://eitaa.com/TAHLILRUZ
🔴 بازار پر شده از عروسکهای برای سفره ! اولا خود نامگذاری سالها به نام سنت ما ها و ها نیست، سنت ها و هاست.. ثانیا هرگز نماد هیچ حیوانی را نباید با در یک سفره قرار دهید ⛔️ 🐷 خصوصا که در و ادیان توحیدی نماد و نجاست خواری و است و برکت را از سفره هایمان می برد ‼️ لطفا دست بدست بچرخانید بلکه به صداوسیما هم برسد و با تبلیغ خرافات و ملت را بیش از این گمراه نکند.. روشنگری 🌐 @adyan8 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
_ تعریض جناب سروش محلاتی به اینکه آیت الله مؤمن "از این موقعیت چیزی دست و پا نکرد تا در ..." به کیست و به چیست، لابدّ مثل ایشان که در مقام ادّعای علم و ایمان قرار دارد، حجّتی برای پاسخگویی قیامتش فراهم نموده باشد، و الله عالم! 🔹 و امّا اینکه آن فقید را تهی از روشن بینی توصیف نموده است، تا ببینیم روشن بینی از نگاه جناب سروش محلاتی چه باشد! یقیناً معیارهای روشن بینی از نگاه وی هرگز با معیارهای بصیرت مرحوم آیت الله مؤمن قابل جمع نیست!! از کسی که بصراحت از فتنه ضدّ نظام ۸۸ حمایت کرده و میکند، چه باک که امثال آیت الله مؤمن را متّهم به نداشتن روشن بینی کند؟!! متأسّفيم که بگوییم سروش محلّاتی# با اظهارات بظاهر علمی سعی نموده اتّهام ناروای برنتافتن رأى مردم را در جهت استحکام قدرت مطلقه به آن فقید بچسباند، امّا چنان باطن کلماتش گویای بغض و نفرت از فقهای ملّائی چون آیت الله مؤمن هست که جای هیچگونه نقد علمی ندارد! جرم ملّاهایی امثال مرحوم آیت الله مؤمن و آیت الله شاهرودی از نگاه سروش محلاتیها کم جرمی نیست که تا آخرین لحظات عمر شریفشان صبورانه همه گونه ناجوانمردیها را تحمّل نمودند و با بصیرت به پای نظام مظلوم جمهوری اسلامی وفادارانه ماندند، و نگذاشتند امیال ناصواب امثال سروش محلاتیها بر مدیریت نظام حاکم شود. جناب سروش که رندانه و ریاکارانه سنگ حمایت از امام راحل به سینه میزند، به نیکی میداند "جواز جهاد ابتدایی در عصر غیبت و قتل مفسد فی الارض و حجیت مطلق علم قاضی و تعمیم مجازات محارب به مخالفان سیاسی و سلطه ولی امر بر حقوق شخصی و از ان جمله حق قصاص و ..." اولا بعضاً همچون حجیت علم قاضی و تعمیم مجازات محارب به مخالفان سیاسی وصله ناجوری است که به آیت الله مؤمن و بلکه به نظام نمیچسبد! و ولو هم روا باشد، این عناوین فقهی به نگاه ولایت مطلقه فقهی امام راحل برمیگردد که برای حفظ نظام حقّ و مصالح مسلمین قائل به اختیارات مطلق فقیه بوده و همه این امور برای طلبه مبتدی قابل درک است تا چه رسد به امثال جناب سروش که زیرکانه خواسته ساحت امام راحل (ره) را بدور از آن بداند... 🔹 تهمتی بزرگتر از این یافت نمیشود که فقیه شورای نگهبان به تقلید متهم شود! آیا واقعاً بلحاظ فقهی نباید سروش محلاتی تعزیر شود؟!! آیا وی نباید مورد بازخواست دلسوزان حوزوی قرار گیرد؟ در قالب نقد علمی، جز توهین و فحش و ناسزا هیچ نکته علمی در این کلمات سروش یافت نمیشود. مگر تا کجا باید انسان اینقدر کینه ورزانه مطلب براند؟! عقده گشایی علیه ولایت فقیه و شخص حضرت آقا در این کلمات سروش محلاتی موج میزند! اگر بزرگانی امثال آیت الله مؤمن مصلحت اندیشی میکردند، آیا جز برای حفظ مصالح نظام بوده است! یا جناب سروش محلاتی اعتراف به حفظ مصالح نظام و عدالت فقهای محترم شورای نگهبان دارد که شرعاً بایستی لب فروبندد؛ و یا چنین اعترافی ندارد _که شواهد فراوانی از مواضع وی دالّ بر این است_ پس لطفاً ریاکارانه قیافه طرفداری از نظام و قانون اساسی و امام راحل را بخود نگیرد که تخلّفات وی و همفکرانش در مخالفت با قانون اساسی، مثنوی هفتاد من است!! 🔹 ضمن اشکال جدّی به تقسیم وی نسبت به فقهای شورای نگهبان بر اساس مستقلّ بودن یا مقلّد بودن که گفته شد جز عقده گشایی هیچ مبنای علمی ندارد، اینکه از حضرت آیت الله صافی مثال زده است، بی انصافی دیگری است تا خواسته از مطلب حقّی استفاده ناحقّ ببرد که ثابت کند گویا فقهای فعلی شورای نگهبان و آیت الله مؤمن گوش بفرمان جای دیگری بوده اند و صرفاً به دستور عمل میکرده اند!! انسان متحیّر میماند چرا سروش محلاتی اینگونه باید مزوّرانه به عالیترین رکن نظام یعنی ولایت فقیه بتازد و مانعی سرِ راه خود نبیند؟! آیا این کلمات جرم نیست؟ آیا اتهام استبداد به نظام نیست؟ آیا تخریب نمودن ارکان قانونگذاری و ساختار شورای محترم نگهبان نیست؟! آیا این حقّ برای دلسوزان انقلاب و نظام محفوظ نیست که درخواست برخورد با چنین مجرمی را از دستگاه عدل و قضا را بخواهند؟! تا کی باید آزادانه صداهای شوم سکولار و ضد انقلاب را از حوزه بشنویم؟! چرا آتش به اختیاری در میان حوزویان علیه چنین نداهای ضد نظام دیده نمیشود؟! 🆔 https://eitaa.com/TollabEnghelabi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 شما انتخاب کنید 📢 مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۹۷ کدام است؟ 🔰 به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۷ کدام جمله است؟ 📩 لطفاً نظرات خود را از طریق آدرس زیر ارسال یا آن را به شماره‌ی ۲۰۱۱۰ پیامک کنید. 👈 در ذیل این صفحه، برخی جملات برا مرور آماده شده است ولی مخاطبان محترم می‌توانند برای بررسی جامع و  سهولت در انتخاب از صفحات آرشیو «بیانات»، «پیام‌ها» و «سخن‌نگاشت» و جستجو، عبارت مورد نظر خود را بیابید. این نظرسنجی تا بیست و نهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. 📮 مشاهده و ثبت نظر👇 http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=41997
🔻آیت‌الله اعرافی در جشنواره رهاورد سرزمین نور: ❇️ حوزه علمیه #انقلابی است و انقلابی خواهد ماند 🌹نام پنج هزار #شهید_روحانیت در دفتر نورانی شهدای حوزه علمیه ثبت شده و جانبازان و آزادگان روحانی، امروز مایه آبرو و عزت حوزه‌های علمیه هستند. 🚩«شاخص طلبگی، آمادگی برای جان‌فشانی است» و اگر این شاخص کمرنگ باشد، طلبگی ما ناقص خواهد بود. 🔹معنی ورود در دستگاه باعظمت #حوزه آن است که ما آماده تحمل همه‌ی مرارت‌ها و سختی‌ها هستیم! روحانی انقلابی، طعنه‌ها و سختی‌ها را به جان می‌خرد و آماده است تا جان خود را فدای اسلام و انقلاب کند. 🔹توصیه می‌کنم طلاب حتماً خاطراتی که به‌تازگی از رهبر معظم انقلاب منتشر شده است (خون دلی که لعل شد) را مطالعه کنند و بدانید که الگوی شما طلاب، مقام معظم رهبری است. hawzahnews.com/detail/News/486302
🌀 نوروز، طلایی ناشناخته برای حوزه 🔺بررسی عمل‌کرد حوزه و روحانیت نسبت به فرصت تبلیغی عید نوروز 📝 گزارش تفصیلی 🖋 محمد حق‌پرست 🔹تبلیغ، وظیفه ذاتی حوزه است. با نگاه تشکیلاتی نسبت به این موضوع، حوزه دو وظیفه مهم دارد: 1⃣ ایجاد فرصت‌ها و بسترهای تبلیغی 🔹مدیریت حوزه و سازمان‌های همکار حوزه در تبلیغ، هنوز به این دغدغه نرسیده‌اند که فرصت‌ها و بسترهای تبلیغی را در ایران اسلامی، و در سایر کشورها ایجاد کنند. نبود این نگاه، باعث شده تا حوزه‌ای که باید فعال و تولیدکننده قالب‌ها و محتواهای ناب فرهنگی باشد، منفعل و به یک مصرف‌کننده در قالب‌های دیگران تبدیل شود. 🔹به سخن دیگر، حوزه معمولا در قالب‌های دیگران نقش ایفا می‌کند، در حالیکه خودش باید قالب‌های مناسب با ارزش‌های خودش بسازد. حوزه باید به نظریه‌پردازی در زمینه تبلیغ دست بزند؛ یعنی عده‌ای باشند که فقط برای طرح و ایده استخدام شوند، تا ظرفیت‌های تبلیغ شکوفا گردد. 🔹تفاوت این دو نگاه، در طراحی و مدیریت یک شئ، یا بازی در آن طرح است. اولی، فضا را مدیریت می‌کند و مهره‌ها را طبق اهداف و ارزش‌هایش می‌چیند، اما دومی، در طرح ارائه شده فقط حق مصرف‌کنندگی دارد. 🔹به عنوان : اگر حوزه فعال بود، بعد از نسل دوم اینترنت، به نسل سوم و ساخت شبکه های اجتماعی فرهنگی می‌اندیشید. اما حال که منفعل است، نهایتا می‌تواند چند کانال مذهبی در این شبکه‌ها داشته باشد و این یعنی بازی در زمین حریف. اکنون وقت آن است که حوزه خلاقیت به‌خرج دهد و به نسل چهارم و پنجم فضای مجازی بیندیشد. 2⃣ استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود 🔹جدای از ایجاد فرصت، هنر حوزه باید آن باشد که از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود، حداکثر استفاده را ببرد. امروزه همه سازمان‌ها و نهادهای تأثیرگذار، معاون فرهنگی یا شبیه به آن دارند. از دانشگاه و مدارس گرفته تا وزارت خانه‌ها، همه با روحانیت تعامل دارند. اما وضعیت تبلیغ امروز، در شأن انقلاب نیست. به چند نکته در این زمینه اشاره می‌کنم: أ‌. محدود به منبر و استفاده ناچیز از روش‌های دیگر 🔹حوزه به خاطر سابقه‌ای که در زمینه منبر دارد، از فرصت‌های محرم، صفر و رمضان، با روش منبر خوب استفاده می‌کند. اما روش منبر، یکی از روش‌های مفید است، نه بهترین روش مناسب با هر زمینه‌ای. سخنرانی نباید کمرنگ شود، اما زمینه‌های نوشتاری و گفتاری متنوع دیگر باید تقویت شوند. اگر معیار را تأثیر بر مخاطب قرار دهیم، آنقدر که تبلیغ چهره به چهره و کار با کودک تأثیر دارد، سخنرانی تأثیر ندارد. بر اساس این معیار، باید همت اصلی تبلیغ بر عرصه‌های دیگر باشد. فرصت نوروز، فرصتی است که سخنرانی کارآیی زیادی ندارد، اما روش‌های دیگر می‌توانند بهترین تأثیر را برای فرهنگ داشته باشند. ب. اصلاح نگاه‌ها 🔹نگاه حوزه به عید، باید مثل نگاهش به محرم و رمضان باشد. وقتی ظرفیتی به وجود می‌آید، نباید آن را طرد کرد، بلکه باید از آن استفاده کرد. بسیاری از مردم در نوروز به سفر و استراحت می‌پردازند، اما برخی سازمان‌ها در اوج کاری هستند؛ چون شغلشان چنین اقتضائی دارد. برای روحانیت نیز، همانطور که محرم بستر مناسب تبلیغ است، عید نوروز، فرصت خوبی است که به برخی مسائل کمتر تبلیغ‌شده مانند تفریح و شادی بپردازد. این طرح در صورتی جواب می‌دهد که حوزه مشوّق‌های ویژه‌ای برای مبلغین ایام نوروز قرار دهد. ج. تولید محتوای مناسب 🔹همانطور که در محرم باید از حماسه حسینی و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا گفت، در عید نوروز، باید از گردشگری و تفریحات سالم، صله رحم و تقویت روابط خانوادگی، مهمانی‌های جذاب و دور از حاشیه، جدایی از موبایل و سرگرمی‌های جذاب برای نوجوانان گفت. طبیعی است چنین توقعی نیاز به آموزش‌های هدفمند دارد، نه یکی دو اندیشه. د. ساخت مراکز تفریحی سالم به عنوان الگو تشکیلات حوزه به عنوان متولی فرهنگ و دینداری مردم، باید به فکر ایجاد پارک‌های بازی جذاب و سرگرم کننده مطابق با ارزش‌ها و استانداردهای اسلامی باشد. اگر برای عزاداری و سخنرانی کردن، نیاز به مسجد و حسینیه و تکیه در محرم داریم، برای ایجاد محتوای شاد و فرهنگی مناسب در عید، نیاز به مکان‌های مناسب با همین موضوع داریم. مسجد و حسینیه، بستر خوبی برای سخنرانی و برخی برنامه‌ها هستند، اما تفریح و شادی، نیاز به مکان‌های دیگری دارد. گاهی اسم برخی امور مثل مسجد و حسینیه مقدس است و خیرین زیادی را به سمت ساخت آن می‌کشاند. اما اگر مرکزی برای تفریحات سالم بخواهد دائر شود، استقبالی از سوی علمای دین و مردم متدین نمی‌شود. در حالیکه امروز، تأثیر مرکز بازی، اگر بیشتر از برخی مراکز فرهنگی نباشد، کمتر هم نیست. البته نباید دنبال این باشیم که اولین اقدام در این زمینه‌ها، بهترین قدم باشد. بلکه این عرصه ها نیاز به تجربه و آزمون دارد. 🔺ادامه در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 🔹ناگفته نماند، در این سال‌ها، سازمان اوقاف در امامزاده‌ها، و بسیج در راهیان نور، تبلیغ موفقی دارند. واقعا جای تشکر دارد از مسئولان این سازمان‌ها که در خلأ نگاه حوزه، این فرصت را مغتنم شمرده‌اند. اما جدای از اوقاف و بسیج، اولا سازمان حوزه باید ورودی تشکیلاتی به مسئله داشته باشد و اوقاف و بسیج را نیز مدیریت کند. ▫️▫️▫️▫️ 📌 پرونده حوزه و فرصت‌های طلایی نوروز @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
97_971552927449.mp3
2.32M
🌀 استفاده از تعطیلات 🔈 استاد عابدی ⏲ 7 دقیقه 🔻از فرصت تعطیلات برای تحقیق و نگارش و تبلیغ استفاده کنید 🔻ما طلبه ایم غیر از دید و بازدید وظیفه ارشاد و تبلیغ هم داریم @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
👇👇👇 💥ویژگیهای تحصیل در حوزه 🔹الف: انگیزش و تلاش تحصیل در حوزه، تفاوت های بسیاری با تحصیل در دوره دبیرستان دارد. برای تحصیل در حوزه همانند تحصیل در دانشگاه و بلکه بیش از آن، علاوه بر این که به توانایی هوشی و ذهنی بالاتری نیاز هست، بلکه از نظر ویژگیهای اخلاقی و شخصیتی نیز باید توانمند بود. 🔹افرادی در این جا موفق ترند که از انگیزه صحیح طلبگی برخوردار باشند، تقوا، نظم و برنامه ریزی را سر لوحه کارشان قرار بدهند و برای رسیدن به اهداف بلند طلبگی شان، به طور شبانه روز و به سختی بکوشند و از تمام لحظه های عمر خود در این راه استفاده کنند. 🔺برخلاف دبیرستان که دانش آموزان انگیزه های لازم برای فعالیت های درسی خود را از معلمان، دبیران و والدین می گیرند، در حوزه، طلاب در پی اهداف و آرزوهای خود هستند و به همین دلیل سطح آرزوها، خواسته ها، انگیزه ها و اهداف شخصی آنان، نقش تعیین کننده ای در رشد و پیشرفتشان دارد. ⬅️در این زمینه، نقش انگیزه های درونی بسیار مهم است. طلابی که اهداف روشنی دارند، به تحصیل در حوزه علاقه مندند و از خواندن دروس حوزوی لذت می برند. به دانستن، یادگرفتن و فهمیدن اشتیاق فراوان دارند و به سربازی و جانبازی در رکاب امام زمان با عشق می ورزند. ✍در مقایسه با کسانی که وارد حوزه شده اند تا درسی بخوانند و مدرکی بگیرند و در جایی مشغول به کار شده و امرار معاش کنند، به مراتب موفق ترند و از توانمندی و کار آمدی بسیار بالاتری برخوردارند. @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⭕️ طلبه های شهر شیروان ۲۰ نفر از پاکبانها را اعزام کردند مشهد مقدس؛ طی این مدت وظایف آنها را طلاب بصورت جهادی انجام خواهند داد. درد بلاتون بخوره تو سر برخی ها 👤 احمد خسروی⚘ @TollaBEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi