فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر_خوب
📺ببینید|وقتی طلبه ها پاکبان می شوند
🔸60 طلبه جوان گنابادی برای تبلیغ پاکیزگی در شهر و توجه دادن مردم به سختی کار پاکبان ها دیشب نظافت شهر گناباد را انجام دادند.
🔸مدیر حوزه علمیه گناباد گفته میخواستیم یک شب پاکبان ها استراحت کنند.
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا بهمون رحم کنه
ببینید روحانی چه کسی رو کرده دبیر هیات عالی گزینش کشور
جناب آقای #نقویان:
چه اشکال داره مسئول دو تابعیتی اصلا ۵ تابعیتی باشه باشه!
کانالی استخدام کنی به تو چه که نماز ماهه میره یا نمیره
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نهضت #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر را سرکوب نکنید!
🔻نه در فیضیه قم، نه در دانشگاه، نه در جامعه و نه
#نماز_جمعه
#رحیم_پور_ازغدی
#عمار_انقلاب
@TollaBEnghelabi
⭕️آقای مکارم!استاد رحیم پور صدای انقلاب است،صدای انقلاب اسلامی را خفه نکنید.
@TollaBEnghelabi
اون روزی که نماینده گستاخ و بیادب سروان داشت فحاشی میکرد، نماینده مردم رباط کریم،بهارستان و پرند اینگونه پای درد و دل مردم نشست
مردم خوبیها رو میفهمند/بیسیمچی
#خوبیهارانشردهیم...
@TollaBEnghelabi
R Zare:
https://www.instagram.com/p/BrmjNpLnWfw/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=w8e1e3s11d9m
rasaee.ir
#تئاتر
در یکی از سالن های حوزه هنری، تئاتر توهین آمیزی بر روی صحنه در حال اجراست. تصاویری که از نمایش "با من رو در رو حرف بزن" در صفحه تبلیغاتی این تئاتر منتشر شده، تصویری از صفحه نخست روزنامه کیهان مربوط به ابتدای انقلاب را که زیر پای بازیگران است، نشان می دهد در حالی که لفظ جلاله الله و کلام امام خمینی (ره) در باره شهدا و تصویر مزار شهدا زیر پای بازیگران لگد مال می شود.
در پوستر تبلیغاتی این تئاتر که با آرم حوزه هنری منتشر شده، در توضیح خلاصه داستان آن آمده است: آیه و کیوان قصد ازدواج دارند. کیوان به همراه پدرش که تازه از خارج از کشور به ایران برگشته به خواستگاری آیه میروند. اما با مخالفت عمه آیه روبرو میشوند و همگی به دنبال دلیل مخالفت ایشان میگردند.
منتظر بررسی موضوع از طرف مسئولان ذیربط و اعلام نتیجه برخورد با عوامل هتاک و خاطی این تئاتر (عوامل اجرایی و نظارتی) هستیم. 🔙پ ن:
واکنش سریع مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به تذکر داده شده/ اشکال وارد است، اصلاح میکنیم.
حمید رسایی: در دوره ای که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بودم، کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از هنرمندان متعهد استان قم بود. از پاسخگویی ایشان و اصلاح سریع این خطا سپاسگذارم.
#نگاه_نو
♨️لطفا جای توهین و انتقاد را عوض نکنید!
🔸اخیرا جنجال های رسانه ای علیه حوزه و روحانیت شکل گرفته که توهینها، انتقاد، و انتقادات، توهین تلقی می شود. ملاک صحت و صواب چیست؟ آیا کسی که با ادب و احترام مشکلی را بیان می کند، دروغگو و توهین کننده است، یا کسی که شأن عالم دینی را زیر سؤال می برد؟
🔸اهانت به مرجعیت و حوزه این نیست که با سند و مدرک، از مشکلات حوزه انتقاد کنیم و پیشنهاد دهیم. توهین به مرجعیت آنجایی است که کسی در نقد اظهار نظر عالم دینی، فقط بگوید «تو اسلام را نفهمیدی؟ تو از اسلام چه می دانی که نظر می دهی؟».
🔸اهانت به مرجعیت را باید در روزنامه دولتی ایران (25/9/1397)، با عنوان «FATFموضوع تخصصی؛ نه فقاهتی» ببینید که صریحا ًبه مراجع و ائمه جمعه می گوید شما را با مسائل اقتصادی چه کار، و اظهار نظر آنها را بدون مطالعه و فهم مسئله می داند.بدتر آنکه ورود علما به این مسائل را حرام شرعی می خواند.
🔸این جماعت، اسم «حوزه سکولار» را نمی آورند، ولی به مراجع و علما می گویند شأن شما نیست به موضوعات مهم اجتماعی و سیاسی وارد شوید و حکم دهید. حکم دادن، فقط برای نجاست و طهارت و حج است، نه اینکه در مسائل مهمی چون معاهده های بین المللی ورود کنید و نظر اسلام را بیان کنید.
🔸 خلاصه اینکه سکولار باشید و ورود در این عرصه ها را برای متخصصانی که آنها قبول دارند، باقی بگذارید.
🔸رسوا کردن «حوزه سکولار» و مطالبه «حوزه انقلابی»، واجب شرعی است که حضرت امام(ره) بر گردن روحانیت متدین نهاد. زعمای حوزه باید آنجا برآشفته شوند که عده ای حوزه را از خط امام و رهبری منحرف می کنند، نه اینکه به منتقدان دلسوز بشورند.
▪️هادی چیت ساز
🌐به نقل از خبرگزاری 598
@TollaBEnghelabi
کانال سخنرانی سیاسی
#نگاه_نو ♨️لطفا جای توهین و انتقاد را عوض نکنید! 🔸اخیرا جنجال های رسانه ای علیه حوزه و روحانیت شک
#نظرات_کاربران
🔘آقای غروی شما چه کرده اید؟!
🔸از اینکه آقای سیدمحمد غروی نسبت به بیشتر رخدادها و معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.. در کشور واکنشی نشان نمیدهد ولی نسبت به مطالبه گری از عملکرد بسیار ضعیفشان واکنش نشان می دهد معلوم می شود او فقط به هر چه که از وی مطالبه گری کند یا به جایگاه و ساحتشان خللی وارد کند واکنش نشان میدهد.
🔸برادر عزیز، تحول خواهان حوزه از شهید مطهری و آیت الله خامنه ای گرفته تا اساتید و اندیشمندان کنونی حوزه همگی از یک افق دور و بالا به حوزه می نگرند و کاستی های بسیاری را در حوزه مشاهده می کنند که بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در خلآها و کم کاری های حوزه علمیه دارد، لذا نمی توانند ساکت بنشینند.
🔸آقای ازغدی چندین سال است که یک تنه گفتمان معرفتی اسلام و انقلاب را در صحنه های مختلف و به ویژه جوانان پیش برده و رسالت علمی و فرهنگی خود را انجام داده لذا حق دارد از مسئولان انتقاد و مطالبه گری کند" آقای غروی" شما چه کرده اید؟!
ارسالی اعضاء
@TollaBEnghelabi
کانال سخنرانی سیاسی
. . این روحانیون یکی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و یکی نماینده ولی فقیه در یک استانه، نه قدرت اجرایی
#حوزه_سکولار
♨️استاد رحیم پور ازغدی باردیگر به انتقاد از حوزه پرداخت!
🔲حسن رحیمپور ازغدی در نشست روز چهارشنبه با موضوع «سکولاریسم در حوزه و دانشگاه»:
🔸در پایان دهه چهارم قضاوتهای سطحی، ادبیات خشن، تکفیر، نبود اخلاق، ادب، منطق و پرخاشگری وجود دارد. اگر امثال مطهری، بهشتی و مفتح بودند و همان حرفها را میزدند امکان ترور آنها وجود داشت. هنوز این سخنان بعد از یک دوره و رفت و برگشت غریب است. در دهه 60 ابتدا این افراد را با توهین و تکفیر با زبان مذهبی و غیرمذهبی ترور شخصیت میکردند. بهشتی را که یکی از باسعهصدرترین علما بود را به این متهم کردند که فاشیسم و رهبر خشونتطلبان است. به مفتح نیز اتهامات زیادی وارد کردند.
🔸حوزه نیز در مشهد، قم، نجف و شهرهای دیگر سکولار هستند که حوزه دین، تمدن، سیاست و غیره را تفکیک کردند، سواد این کار و قدرت اجتهاد ندارند، ضعیف هستند و به تدریج هدفشان به جای دفاع از دین، دفاع از خودشان میشود.
🔸بارها مشاهده کردیم که به دین حملات سنگینی شده و آنها سکوت و توجیه کردند. از دهه ۷۰ که جریانهایی در قم، مشهد و شهرهای دیگر نفوذ کرده و سکولاریزه کردند، مقاله مینویسند و حقوق بشر سکولار را به جای حقوق بشر اسلامی بیان میکنند.
🔸در حال حاضر نیز درون حوزهها جریانهایی به طور علنی حضور دارند که طلبهها نیز به دنبال آنها بوده و تبلیغ میکنند. برخی جریانها همچون حجتیه مدرن به شدت فعال هستند و توهین میکنند اما هیچ کس اعتراضی نمیکند اما اگر نقدی به کسی وارد شود آتشفشان میشود.
📅۲۸ آذر 97
@TollaBEnghelabi
هدایت شده از کانال حاج آقا خلفانی
سم هندوانه شب یلدا .mp3
1.87M
ارتباط #یلدا با #هندوانه
در اولین شب از زمستان و در سرمای هوا، چرا و چه کسی به ما گفت هندوانه بخوریدم تا کی ما باید تحت تاثیر تبلیغات وجو منفی جامعه باشیم آیا این سیاست غرب بوده یا آیین و رسوم نیاکانمون؟
واقعیت چیست؟
دکتر سالم حصاری
لطفاً برای سلامتی عزیزانتون #نشر_حداکثری نمایید.
@mkhalfani
♦️ آیتالله مصباح دلم را شکست.
🔻چند روز قبل جملهای از آیتالله مصباح پرسیدم که راجع به استادشان مرحوم آیتالله بهجت بود؛ ایشان فرمودند یادم نمیآید، من دیگر پیر شدهام؛ سپس با مزاح گفتند فلانی نمیدانم دیگر به درد قبرستان قم نو میخورم؟ نمیدانم آنجا مرا راه میدهند یا باید به بهشتمعصومه بروم؟
🔻بنده که از این جمله غمگین شده و دلم شکسته بود، برای تلطیف فضا جریانی را عرض کردم و گفتم: یک زمانی یکی از دوستان به من میگفت اگر انقلاب نمیشد و امام (ره) قیام نمیکرد، الآن باید در قبرستانها سر قبرها قرآن میخواندیم.
🔻آیتالله مصباحیزدی فرمودند:
" اگر امام خمینی و انقلاب نبود، معلوم نبود قرآنی باشد که ما بخوانیم..."
🔰حسین جلالی
@TollaBEnghelabi
کانال سخنرانی سیاسی
♦️ آیتالله مصباح دلم را شکست. 🔻چند روز قبل جملهای از آیتالله مصباح پرسیدم که راجع به استادشان مر
خدایا از عمر من کم کن و به عمر عمار رهبری اضافه کن.
اگه میخواین علامه مصباح یزدی رو بشناسید، حتما به ماجرای حمله غرب پرستان در سال های دولت اصلاحات مراجعه کنید که ایشون یک تنه در تلويزيون حاضر شدند و همه رو به مناظره دعوت کردند و با مناظره مستدل و فلسفی برای همیشه صداشون رو تو نطفه خفه کرد و غرب پرستان برای همیشه در موضوع ولایت فقیه گم و گور شدند.
🔴 اصلا ماجرای تخریب حضرت علامه از همون ماجرای مناظره ها به اوج خودش رسید.
حضرت علامه تنها عالم برجسته قم بود که با همه حیثیت علمی و توانش وارد میدان شد و دشمنان اسلام رو به تاریخ سپرد.
@TollaBEnghelabi
هدایت شده از کانال حاج آقا خلفانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خبر خوب
وزارت ارتباطات اعلام کرد هاتگرام و تلگرام طلايي از امشب فيلتر مي شود.
#اخبارشبانگاهي
@mkhalfani
🔻روایت حجت الاسلام ناطق نوري از اعتصاب آیت الله منتظری پس از بازداشت مهدی هاشمی
🔸منتظری: در ماجرای مهدی هاشمی، من زیر فشار داخل خانه هستم
🔹آقای منتظری به عنوان اعتراض، درس خود را تعطیل كرد. ایشان كار بیربطی انجام داد؛ كسی تخلف كرده و دستگیر شده است حال اگر فامیل تو هم باشد، نباید فرقی داشته باشد و اینگونه برخورد كنی.
🔹به اتفاق آقای جوادی آملی و آقای یزدی از طرف جامعه مدرسین انتخاب شدیم و نزد آقای منتظری رفتیم. البته آقای جوادی آملی، خیلی متین و سنگین صحبت كرد و آقای یزدی هم طبق معمول خیلی بلند و صریح و رشید حرفهای خود را زد، نوبت كه به من رسید، چون من با ایشان در زندان بودم و خودمانی بودم، گفتم: «آقای منتظری حالا یك فامیل شما را گرفتند، این خیلی بد است كه قائممقام رهبری بیاید و در حكومتی كه متعلق به خود شماست، قهر كند و كنار بنشیند.»
🔹ایشان عوض اینكه استدلال كند و ما را قانع كند و یا بپذیرد گفت: «آخر شما شرایط من را درك نمیكنید، من زیر فشار داخل خانه هستم.» این پاسخ برای من خیلی سنگین بود كه قائممقام رهبری بگوید، من زیر فشار زن و بچه هستم.»
🆔 @rasanewsagency
صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان: مردم انتظار دارند دولت فعلی که در قدرت قرار گرفته برای آنها کار کند، کارنامه دولت در این دوره قابل دفاع نیست. مردم ایجاد اشتغال را از دولت طلب میکنند.
🔮 در دوران آقای #روحانی بر اساس استراتژی خاص اقتصاد کشورمان در رکود کامل قرار گرفته است، #تحریم و رکود شرایط اسفباری را در کشورمان به وجود آورده است.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نتیجه تحقیقات انجام شده بر روی عملکرد پژوهش های علمی حوزه علمیه در 4 دهه اخیر
💢خروجی این تحقیقات نشان داد عملکرد حوزه بعد از انقلاب اصلاً رضایت بخش نیست!
▪️به گزارش مدیر مؤسسه فتوح اندیشه، حجت الاسلام و المسلمین رهدار
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم
📌 #رهبر_انقلاب در درس خارج فقه: برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند، اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره، خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشد ــ عقل نیست، تدبیر نیست.
@TollaBEnghelabi
💥 پس از تحقّقِ انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه، بسترهای لازم برای تکاملِ فقاهت و دستیابی به فقه نظامات و فقه حکومتی مهيا شده است.
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«رشد جريان فقاهت در عصر غيبت، منتهی به شکلگيری نظام ولايت فقيه در زمان حاضر شده است؛ در ادامهٔ مسير تا رسيدن به دولت حضرت(عج) نيز، بايد اين نظام رشد کند و به تکامل برسد. البته قبل از ظهور امام عصر (عج) جامعه شيعه نمیتواند نظامی رشديافتهتر از نظام ولايت فقيه را پايهگذاری کند.
جامعه شيعه در يک دوره از تاريخ، برپايهٔ دولت پادشاهی اداره میشد؛ و برای شيعی بودن اين دولت کافی بود که شخص پادشاه شيعه باشد. در چنين دورهای، نهايت حضور فقها و علما نظارت بر حکومت بود [همانند عصر صفويه].
پس از سپری شدن اين دوره، بحث مشروطه پيش آمد. در اين بازهٔ زمانی نيز، با همهٔ فرازونشيبهايی که جنبش مشروطه سپری کرد، ماحصل جريان اين بود که تصميمات دولتي به «فقاهت»، و ساختار قدرت به «ولايت»، مشروط گرديد؛ و زمينهای فراهم آمد که «نظام ولايت فقيه» تاسيس شود.
مشروط شدن ساختار قدرت به ولايت، امر بسيار مهم و خطيری است؛ خلأ چنين بحثی را بهخوبی میتوان در جنبشها و نهضتهای اخير اسلامی مشاهده کرد. اين جنبشها نمیتوانند «ولايت» را در قانون اساسی و ساختار قدرت وارد کنند؛ اما حضور ولايت در قانون و ساختار قدرت برای جامعه شيعه، با «اصل ولايت فقيه» ممکن شده است. ولايت فقيه بهمعنای حضور ولايت در ساختار قدرت، جهت مديريت اجتماعی است؛ اين نظام زمينهٔ مقننی را فراهم میآورد تا عالیترين مفهوم دينی در ساختار حکومتی حضور پيدا کند و جامعه براساس ارزشهای اسلامی اداره شود.
دقت و تأمل در اين تغييرات گواه بر اين مطلب مهم است که تأسيس نظام ولايت فقيه، حضور فقيه را از نقش "نظارت" تا سطح "اعمال ولايت" ارتقاء داده است. اين تغيير، تنها بهمعنای جابه جايی يک فرد يا يک طبقه علمی در ساختار حکومتی نيست؛ بلکه با برپايی نظام ولايت فقيه، جريان دين در جامعه از حدّ شريعت به حدّ ولايت ارتقاء پيدا کرده است. اگر در عصر ظهور، حقيقتِ «توحيد، ولايت و شريعت» بهنحو کامل در جامعه تجلی پيدا میکند، نظام ولايت فقيه کاملترين مرتبهٔ چنين کمالی، متناسب با مختصات عصر غيبت است. اگرچه جای رشد و تکامل بخشيدن به نظريه ولايت فقيه همچنان باقی است، اما در نظام ولايت فقيه قوانين به «شريعت»، و ساختار قدرت به «ولايت» مقيد میشوند و بسترهای لازم برای پياده شدن ارزشهای دينی در سطوح مختلف اجتماعی مهيا میگردند.
به تکامل رساندن نظريهٔ ولايت فقيه ايجاب میکند که هم "سطح مطالعات در حوزههای تفقه دينی" ارتقاء يابند؛ و هم "عقلانيت کاربردی و اجرايی" و "تدابير کلان نظام" بر پايه چنين تفقهِ به کمال رسيدهای تنظيم شوند.
امروزه واحد مطالعه در فقه، فرديت نفوس جامعهٔ انسانی است؛ تکامل در تفقه شيعی به اين معناست که اين واحد مطالعاتی از مقياس "فرد" به مقياس "جامعه" نيز ارتقاء يابد. براي مثال، روانشناسی با همهٔ گرايشهايش، هر اندازه هم رشد پيدا کند، جايگزين جامعهشناسی و علوم اجتماعي نمیشود و جای آنها را پر نمیکند؛ چراکه واحد مطالعه اين دو رشته علمی با يکديگر متفاوت هستند. واحد مطالعه روانشناسی، فرد است؛ در حالی که در جامعهشناسی، اجتماعات انسانی مطالعه میشوند.
با ارتقاء واحد مطالعه تفقه شيعي از مقياس "فرد" به مقياس "جامعه" و "تاريخ" در همهٔ گرايشها، ازجمله «اخلاق و عرفان»، «کلام و حکمت»، «فقه و احکام»، نظام ولايت فقيه به ابزارهای مقنن و شيوههای قاعدهمندی مسلح میشود و میتواند احکام اجتماعی را در قالب «فقه حکومت» و «فقه نظامات» استخراج کند.» ۱۳۹۰/۸/۸ ➡️
@TollaBEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان قابل تامل آیتالله حائری شیرازی در آخرین سخنرانی خود پیرامون اصولگرایان و اصلاح طلبان و رابطه آنان با رهبری
به مناسبت سالگرد ارتحال این استاد بزرگ اخلاق
@TollaBEnghelabi
⚡️ چگونه در حوزه های علمیه تحول ایجاد کنیم؟
👌به فضل الهی گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه های علمیه از رونق خوبی برخوردار است و در ادامه باید این گفتگوها غنی تر و کاربردی تر شود. به نظر ما اگر سه دسته گفتگو در مدارس علمیه بیشتر شود؛ نتیجه اش توسعه درک درباره حوزه علمیه مطلوب خواهد بود.
👌پیشنهاد می کنم دسته اول گفتگوها به فهم بیشتر مفهوم اقامه و مفهوم هدایت اختصاص یابد. آیا مفهوم اقامه همان مفهوم تبلیغ است؟ و یا اینکه مفهوم اقامه اعم از تبلیغ است؟ بررسی این سؤال، بسیار راه گشا است و شایسته است که با محوریت پاسخ دقیق به این سؤال، جلسات مختلفی در مدارس علمیه برگزار کنیم.
👌بررسی استظهاری و فقهی به ما می گوید که اقامه دین و هدایت افراد یک اَبَر کلید دارد و آن تحریک وعاء فکر افراد است. برای تحریک وعاء فکر افراد هم باید چهار موضوع ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت تضارب، ۳- مدیریت مکتوبات و ۴- مدیریت نمونه سازی را جدی بگیریم.
👌سطح دوم گفتگوها را باید در شناسائی بدعت ها و حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر حاضر متمرکز کنیم. طلبه ها باید درک دقیقی از ضلالت های های عصر خود داشته باشند. آشنا کردن طلاب با نقشه دقیق ضلالت ها در حکم هدایت تحصیلی است و تدریس و مباحثه را در حوزه جهت دار می کند. در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ مسئله مبتلا به ضلالت در عصر حاضر را شناسائی کرده ایم. مواردی مانند الگوی تقنین کشور، الگوی پیش گیری از جرم، تعریف پول و سیاست های پولی و مالی کشور، استفاده از نظریات ارتباطی غلط در حوزه رسانه، تعریف غلط از عدم توازن های کشور در حوزه بر نامه ریزی و.... برخی از حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر کنونی هستند.
👌بخش سوم گفتگوهای مورد نیاز برای تحول در حوزه های علمیه، گفتگو درباره میزان کارآمدی قواعد اجتهاد فعلی در استنباط های مورد نیاز است. به عنوان مثال اگر ما به مجموعه اصول لفظیه(اصول مرادیه) شامل أصالة الحقیقة، أصالة عدم التقدیر، أصالة العموم، أصالة الإطلاق، أصالة الظهور و أصالة البیان ، أصالة التطابق بین الإرادة الاستعمالیّة و الإرادة الجدیّة ، أصالة الجدّ و عدم الهزل و أصالة عدم التقیّة و التوریة ، أصالة عدم الاشتراک، أصالة عدم النقل، أصالة عدم الاستخدام و... اکتفاء کنیم ؛ آیا می توانیم برای حل مسائل مطرح شده در سطح دوم گفتگوها راه حل پیدا کنیم؟
👌در فقه البیان گفته ایم که برای تحریک فکر -که عامل اصلی اقامه و هدایت است- نیازمند قواعد دیگری مانند به کارگیری "بیان مبتنی بر ظرفیت"، "بیان مبتنی بر تأمل"، "بیان مبتنی بر مکث"، "بیان مبتنی بر نظام مقایسه"، "بیان مبتنی بر رفق"، "بیان مبتنی بر منزلت"، "بیان مبتنی بر انفتاح" و... هستیم.
حجت الاسلام علی کشوری- جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷- قم با برکت
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#اصول_فقه
#فقه_البیان
#هدایت
#نظریه_مدرسه_اقامه
#اصول_مرادیه
@olgou4
@TollaBEnghelabi