21.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ان لنا فیک املا
مولا جان ،امام زمان (عج)مهربانم برای ما دعا کنید
اللهم عجل لولیک الفرج
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
218706-0.pdf
423.1K
اولین مرحله اعلام نتایج مسابقات و فراخوان های دوره اول متوسطه اداره تکنولوژِی،گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
210_58397422107796.pdf
52.25M
❇️ بانک سوالات امتحانات نهایی
▫️از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲
▫️سوال + پاسخ تشریحی
▫️نوبت خردادماه، دیماه و شهریورماه
✳️ دروس:
▫️جامعه شناسی۳
▫️فلسفه۲
▫️سلامت و بهداشت
▫️علوم و فنون ادبی۳
▫️عربی، زبان قرآن۳
▫️زبان انگلیسی۳
▫️تعلیمات دینی۳
▫️ریاضی و آمار۳
▫️تاریخ۳
▫️علوم اجتماعی
اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
❇️ بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر
◽️بخش حضوری
◽️محور تدریس حضوری
◽️دروس ریاضی، عربی و مدیریت خانواده و سبک زندگی
اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
📣📣📣📣📣
شیوه ارسال اثربیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره دوم :
مخاطبان رویداد میتوانند با ورود به وبگاه رویداد به آدرس www.alefta.ir در بخش «عضویت»، حساب کاربری (پروفایل) خود را ایجاد و نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی و پرسنلی خود اقدام نمایند.
سپس برای ارسال تجربیات خود باید گزینه ثبت تجربیات را انتخاب و در مرحله بعد با انتخاب یکی از گزینۀهای «ثبت تجربه در بخش تکتجربهها» و «ثبت تجربیات در بخش مدارس پیشتاز تحول» وارد فرآیند ثبت تجربه و اثر خود در بخش انتخابی شوند و تجربیات خود را با تکمیل فرمها و ارسال مستندات شامل فیلم، صوت، عکس و … ارسال نمایند. در ادامه شیوۀ ارسال اثر در بخش تک تجربه ها توضیح داده شده است.
تکتجربهها:
پس از انتخاب این بخش، باید مطابق با نمون برگ درج شده در پیوست (2) گامهای زیر طی شود:
گام اول: انتخاب محور اصلی و محور/ محورهای فرعی
گام دوم: توصیف مسئله یا مسائل کلیدی
گام سوم: توصیف و تشریح تجربه
گام چهارم: بیان موانع، آثار و نتایج
گام پنجم: بارگذاری مستندات شامل عکس، فیلم و مستندات متنی و ارائه توضیحات تکمیلی در قالب صوت یا فیلم حداکثر 5 دقیقهای.
توجه: مستندات به صورت فشرده در قالب فایل zip یا rar ارسال گردد.
پیوست(2) نمون برگ ثبت تجربه و معیارهای داوری در بخش تک تجربهها
تبصره: نحوه ارسال اثر و موضوعات پیش بینی شده برای هر گروه درسی در محور فرعی «الگوها و روشهای یاددهی- یادگیری» توسط دبیرخانههای مستقر در معاونتهای آموزشی و پرورشی وزارتخانه مدیریت و اعلام خواهد شد.
نکات
محدودیتی برای تعداد تجربیات ارسالی در نظر گرفته نشده است و هر فرد میتواند چند تجربه را در محورهای رویداد ارسال نماید.
مستندات به صورت فشرده در قالب فایل zip یا rar ارسال گردد.
اجرای تجربه ارسالی حداکثر مربوط به دو سال تحصیلی اخیر باشد.
تجربیاتی که در مرحله کشوریِ جشنوارههای سالهای گذشته، حائز رتبۀ برتر شدهاند، ارسال نشوند.
هر تجربه فقط در یکی از بخشها شرکت داده شود.
ادارهتکنولوژی ،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🔵 دوازده نکته مهم از جلسه وبینار کشوری توجیهی امتحانات شبه نهایی:
🔰قابل توجه کلیه دانش آموزان، مدیران و دبیران متوسطه دوم
✅مهندس کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:
🔅دلیل اینکه امتحانات شبه نهایی کشوری در پایه های دهم و یازدهم اجرایی شد این است که تا کنون در این پایه ها امتحانات استاندارد و نهایی برگزار نشده و رسیدن به یک چهارچوب تدوین سوال نهایی، بر مبنای شیوه نامه طراحی سوالات مفهومی باید ایجاد شود.
🔅نتایج آزمون های شبه نهایی در پایه دهم و یازدهم به سرعت تحلیل و آسیب شناسی شود و جهت رفع مشکلات درسی اقدام گردد و نهایتاً می توان نتایج این آزمون ها را با نتایج امتحانات خردادماه پایه های دهم و یازدهم نیز مقایسه کرد تا تحلیلی جامع از رویکرد پایه های دهم و یازدهم برای سال بعد به دست آید.
🔅برخی مطالب در فضای مجازی این طور القاء می کرد که امتحانات شبه نهایی صرفاٌ توسط دبیران مدارس خاص طراحی خواهد شد، که این استرس آفرین بود و واقعیت ندارد. در طراحی سوالات نهایی، تمامی دبیران مدارس سراسر کشور مشارکت خواهند داشت.
✅دکتر زارعی، رییس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:
🔅بخشنامه زمان و شرایط آزمون های نهایی امروز منتشر خواهد و در دسترس همه دانش آموزان، دبیران و مدیران قرار خواهد گرفت.
🔅تعداد حوزه های آزمون نهایی نباید زیاد باشد و در مکانی متمرکز برگزار خواهد شد و حوزه امتحان غیر از مکان مدرسه خود دانش آموز باشد و اگر خود مدرسه دانش آموز حوزه آزمون باشد، کادر آن مدرسه تغییر خواهد کرد.
🔅تصحیح امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی و توسط چند مصحح، خارج از استان برای همه مناطق کشور اجرایی خواهد شد.
🔅سوالات امتحانات شبه نهایی دهم و یازدهم توسط دبیرخانه های گروه های درسی انجام خواهد شد و مبتنی بر شیوه نامه طراحی سوالات مفهومی خواهد بود. در تصحیح آن نیز دبیران مبتنی بر راهنمای تصحیح عمل کنند تا شرایط برای سنجش دانش آموزان واقعی تر باشد.
🔅شرایط امتحانات شبه نهایی مانند امتحانات نهایی باشد و به مسائل تاخیر در جلسه آزمون، عدم استفاده از موبایل، استفاده از سیگنال یاب جهت جلوگیری از تقلب و... توجه خواهد شد.
🔅کلیه دانش آموزان مطالعه امتحانات نهایی را به شب امتحان موکول نکنند. این امر در سال گذشته با مشاوره های اشتباه خارج از آموزش و پرورش، برای دانش آموزان دردسر ساز شد.
✅دکتر کریمی؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:
🔅شیوه نامه الگوی طراحی سوالات مفهومی به همه ذی نفعان (دانش آموزان) اطلاع رسانی شود تا دانش آموزان با آگاهی بیشتر مطالعه کنند.
🔅اهمیت این امتحانات در شورای دبیران مدارس نیز طرح موضوع شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
🔻نکته: امتحانات شبه نهایی پایه دهم و یازدهم مطابق برنامه اعلام شده برگزار خواهد شد و مدارس در این روزها «آموزش محور» هستند یعنی کلاس ها و مدارس تعطیل نمی شود.
اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوا متوسطه استان قم
@QomTechnology
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 دعوت به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین توسط فرهنگیان استان قم
فرهنگی محترم، سرکار خانم سمیه نوری از آموزش و پرورش ناحیه 2
-------------------------------------------
🌐کانال اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم
🆔@eduqom
مقام معظم رهبری : «روز جهانی قدس روز اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بیعدالتی صهیونیستها و حامیانشان است.»
اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوا متوسطه استان قم از کلیه ی دبیران و دانش آموزان استان جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت می نماید. اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✌️نَصْر مِنَ اللّٰهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ
#القدس_لنا
یاری و پیروزی نزدیک است
✨مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی، بر سر آمریکا و صهیونیسم، در مقابل سیاستهای تفرقهانگیز است.
🔸روز جهانی قدس میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) گرامی باد.
🇮🇷🇵🇸 تا اقامهٔ نماز جهانی امام زمان (عج) در مسجدالاقصی، چیزی نمانده. شمارش معکوس شروع شده...
#قدس_متعلق_به_مسلمانان_است
#آزادی_قدس_نزدیک_است
اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
35.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢شما کدام سمت تاریخ میایستید؟
🔻انسانیت یا توحش؟
🔻شرافت یا بیشرفی؟
لحظه لحظهی انتخاب است!
🔴قرار ما در راهپیمایی روز قدس!
سمت درست تاریخ!
#طوفان_الاحرار
#روز_قدس
🆔 @Revayate_ensan_home
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
▪️۲۵ ماه مبارک رمضان؛ سالروز رحلت عالم بزرگوار آیت الله اصفهانی؛ صاحب کتاب شریف "مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم علیه السلام"
بهترین کتاب پیرامون دعا برای فرج امام زمان ارواحنا فداه و آثار و فوائد آن؛ که بدستور خود حضرت نوشته شده است
▪️ﺁﯾﺖﺍﻟﻠﻪ ﺳﯿﺪﻣﺤﻤﺪﺗﻘﯽ ﻣﻮﺳﻮﯼ ﺍﺻﻔﻬﺎﻧﯽ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺑﻪ ﻓﻘﯿﻪ ﺍﺣﻤﺪﺁﺑﺎﺩﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺳﯿﺪ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺯﺍﻕ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۰۱ ﻗﻤﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
▪️آن بزرگوار علاوه بر کتاب شریف "مکیال المکارم"، کتابهای دیگری نیز تالیف نموده اند که برخی از آنها عبارتند از:
▫️تذکرة الطالبین فی ترجمه آداب المتعلمین
▫️ابواب الجنات فی آداب الجمعات
▫️بساتین الجنان فی المعانی و البیان
▫️ آداب صلاة اللیله
▫️ وظیفة الانام فی زمن غیبة الامام
▫️ سراج القبور
▫️توضیح الشواهد
▫️ترغیب الطلاب
▫️ انیس المتأدبین
▫️کتاب المنابر
▫️محاسن الادیب فی دقایق الاعاریب
▫️دیوان اشعار
🌙 #ماه_بهشت
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه به ساحت نورانی و مقدس حضرت مهدی(عج)
صفحه ۶۷ کتاب مکیال المکارم
اللهم عجل لولیک الفرج
خوانش:معصومه سمیعی
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
27.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫 دوست داری به راز اهل غزه پی ببری؟
در فرصتی مناسب این ویدئو را مشاهده کن...
بعد از پی بردن به رمز و راز اهل غزه، آن را در زندگی خودت و خانواده ات پیاده کن وتلاش کن برای ساختن چنین جامعه ای
نهال غزه را در هر خانه و مسجدی
در هر کوچه و محله ای
و در هر شهر و روستایی بکار
تا همه جا در پرتو قرآن به مانند غزه، با عزت و نورانی شود.
ماه مبارک رمضان فرصتی نیکوست برای شروع
این پروژه ی بزرگ💫
بسم الله...
پژوهشکده ادبیات تحلیلی و تطبیقی إسراء
باشگاه حافظان قرآن کریم در شاد
@bashgah_hafezan
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
با سلام
حضور مدیران محترم و بزرگوار
ضمن خداقوت، در مورد آزمون های شبه نهایی که از سمت وزارت محترم در پایه های دهم و یازدهم به جهت آمادگی و آشنایی دانش آموزان این دو پایه با سوالات مفهومی برگزار خواهد شد ، اعلام می دارد با عنایت به دستورالعمل این آزمونها، هیچ برنامه ای در مورد امتحانات شبه نهایی پایه دوازدهم از طرف وزارت و یا اداره کل آموزش و پرورش اعلام نشده و مورد تایید این اداره کل نمی باشد .
مسعود فلسفی نژاد
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
پوستر بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر
مخاطبین:تمامی دبیران دوره دوم متوسطه
مهلت ثبت نام :۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ثبت نام جهت شرکت بیستمین جشنواره تدریس ازطریق تارنمای:
alefta.ir
جهت کسب اطلاعات بیشتر شیوه نامه را از طریق لینک زیر دریافت و مطالعه بفرمایید. 👇
https://eitaa.com/QomTechnology/2090
✅لطفا جهت شرکت حداکثری دبیران ،در کانال ها و گروه های درسی مدارس اطلاع رسانی فرمایید.
اداره تکنولوژي،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰کاری که روزه در #ماه_مبارک_رمضان با جسم و روح ما می کنه.
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
40.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محتوای آموزشی چرخه یادگیری E7 جهت استفاده تمامی دبیران ودبیران شرکت کننده دروس عربی،زبان قرآن ومدیریت خانواده و سبک زندگی درجشنواره تدریس بخش حضوری
ثبت نام دربیستمین جشنواره تدریس از طریق تارنمای alefta.ir
لطفا بازنشر حداکثری
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
42.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محتوای آموزشی طرح درس ملی
مخاطبان :تمامی دبیران دوره دوم متوسطه به ویژه علاقمندان و شرکت کنندگان در جشنواره تدریس
ثبت نام دربیستمین جشنواره تدریس از طریق تارنمای alefta.ir
بازنشر حداکثری
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
346545.pdf
86.7K
مجموعه کارگاه هاي آموزشی جشنواره الگوهاي تدریس برتر محور طراحی اینفوگرافی
مخاطبین :دبیران دروس علوم اجتماعی
از طریق لینک:
http://Lms2.giledu.ir/ejtemaei
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
❇️ به اطلاع رسانده میشود سامانه الفتا جهت ثبت نام در جشنواره نوآوری دارای نواقصی می باشد که امکان ثبت نام گروهی و همچنین ثبت نام در محور کارگاه کار و فناوری وجود ندارد و از آنجایی که ثبت نام در تمام محورها الزاماً گروهی می باشد، فعلا نمی توان فرایند ثبت نام را تکمیل نمود. این نقص بزودی برطرف خواهد شد.
اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
#سوال_و_جواب
سوال 1: آیا داشتن هر دو مولفه در تدریس الزامیست یا فقط یک مولفه کفایت میکند؟
جواب: داشتن حداقل یک مولفه در تدریس الزامیست و استفاده از مولفه دوم اختیاری است، اما استفاده از هر دو مولفه امتیاز بیشتری در پی خواهد داشت.
سوال 2: آیا محور استیم فقط ویژه دروس علوم و ریاضی است؟
جواب: درسی که برای شرکت در محور استیم تدریس میشود و فیلم آن برای جشنواره ارسال میشود الزاماً باید یکی از دروس علوم تجربی یا ریاضی باشد اما الزامی بر اینکه ابلاغ اعضای تیم علوم یا ریاضی باشد وجود ندارد و ابلاغ هر درسی را می توانند داشته باشند.
سوال 3: از آنجایی که در محورهای آزمایشگاه علوم تجربی و کارگاه کار و فناوری قرار نیست تدریسی انجام شود، شرکت کنندگان چه فایلی را باید ارسال کنند؟
جواب: فقط فایل word مشخصات اعضای تیم و تصویر ابلاغ تدریس ارسال شود.
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🟠بخش غیر حضوری جشنواره الگوهای تدریس برتر(دروس آمادگی دفاعی و ادبیات فارسی )
روش های تحلیل محتوای کتب درسی
تحلیل محتوای کتب درسی روشی برای بررسی و ارزیابی نظاممند محتوای آموزشی است. این روش به منظور شناسایی، توصیف و تفسیر عناصر و مولفههای مختلف کتاب درسی به کار میرود.
اهداف تحلیل محتوای کتب درسی:
ارزیابی تناسب محتوا با اهداف آموزشی: بررسی اینکه آیا محتوای کتاب درسی با اهداف آموزشی تعیین شده برای آن درس یا دوره تحصیلی همخوانی دارد یا خیر.
شناسایی نقاط قوت و ضعف محتوا: یافتن نقاط قوت و ضعف محتوای کتاب درسی از نظر علمی، تربیتی، فرهنگی و ...
ارزیابی تناسب محتوا با نیازها و تواناییهای دانشآموزان: بررسی اینکه آیا محتوای کتاب درسی با سطح دانش، مهارتها و علایق دانشآموزان متناسب است یا خیر.
ارزیابی رویکردهای آموزشی: بررسی رویکردهای آموزشی حاکم بر محتوای کتاب درسی و تناسب آن با رویکردهای نوین آموزشی.
شناسایی سوگیریها و ارزشهای موجود در محتوا: بررسی اینکه آیا محتوای کتاب درسی سوگیریهای خاصی را به دانشآموزان القا میکند یا خیر.
روشهای تحلیل محتوای کتب درسی:
روشهای مختلفی برای تحلیل محتوای کتب درسی وجود دارد که به طور کلی به دو دسته روشهای کمی و روشهای کیفی تقسیم میشوند:
روشهای کمی:
تحلیل فراوانی: بررسی تعداد دفعات تکرار مفاهیم، موضوعات، تصاویر و ... در کتاب درسی.
تحلیل محتوای عینی: بررسی محتوای کتاب درسی به صورت عینی و بدون تفسیر.
تحلیل آماری: استفاده از روشهای آماری برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده از محتوای کتاب درسی.
روشهای کیفی:
تحلیل محتوای تفسیری: بررسی محتوای کتاب درسی با استفاده از تفسیر و تحلیل.
تحلیل گفتمان: بررسی گفتمانهای موجود در محتوای کتاب درسی.
تحلیل نشانهشناسی: بررسی نمادها و نشانههای موجود در محتوای کتاب درسی.
انتخاب روش مناسب برای تحلیل محتوای کتب درسی به عوامل مختلفی از جمله:
اهداف تحلیل
نوع محتوا
منابع و امکانات موجود
مراحل کلی تحلیل محتوای کتب درسی:
تعیین اهداف تحلیل: مشخص کردن اینکه چه چیزی را میخواهیم در محتوای کتاب درسی تحلیل کنیم.
انتخاب روش مناسب: انتخاب روش مناسب برای تحلیل محتوای کتاب درسی بر اساس اهداف تحلیل.
جمعآوری دادهها: جمعآوری دادههای مورد نیاز برای تحلیل از محتوای کتاب درسی.
تجزیه و تحلیل دادهها: تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده با استفاده از روشهای مناسب.
تفسیر نتایج: تفسیر نتایج حاصل از تحلیل و ارائه گزارش نهایی.
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🟢بخش غیر حضوری جشنواره الگوهای تدریس برتر (دروس تاریخ،زمین شناسی و انسان و محیط زیست و رشته علوم ومعارف اسلامی)
کلیپ آموزشی چیست؟
کلیپ آموزشی یک ویدئو کوتاه است که به منظور آموزش یک موضوع خاص به مخاطب طراحی شده است. این نوع ویدئوها میتوانند برای آموزش مهارتهای جدید، ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع خاص یا به اشتراک گذاشتن ایدهها و نظرات مورد استفاده قرار گیرند.
مزایای استفاده از کلیپهای آموزشی:
جذابیت: ویدئوها میتوانند جذابتر از متن باشند و به حفظ توجه مخاطب کمک کنند.
فهم آسان: ویدئوها میتوانند مفاهیم پیچیده را به طور سادهتر و قابل فهمتر ارائه دهند.
سرعت: ویدئوها میتوانند اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی به مخاطب ارائه دهند.
قابلیت اشتراک گذاری: ویدئوها را به راحتی میتوان در شبکههای اجتماعی و سایر پلتفرمها به اشتراک گذاشت.
انواع کلیپهای آموزشی:
آموزشهای گام به گام: این نوع ویدئوها مخاطب را گام به گام در انجام یک کار راهنمایی میکنند.
معرفی و بررسی: این نوع ویدئوها به معرفی یک محصول، خدمات یا ایده میپردازند.
آموزشهای مبتنی بر انیمیشن: این نوع ویدئوها از انیمیشن برای توضیح مفاهیم پیچیده استفاده میکنند.
وبینار: این نوع ویدئوها به صورت زنده ارائه میشوند و امکان پرسش و پاسخ بین مخاطب و ارائه دهنده وجود دارد.
نکاتی برای ساخت کلیپهای آموزشی:
موضوع خود را مشخص کنید: قبل از شروع به ساخت ویدئو، موضوع مورد نظر خود را به طور دقیق مشخص کنید.
مخاطب خود را بشناسید: ویدئو خود را با توجه به نیازها و علایق مخاطب خود بسازید.
از یک ساختار مناسب استفاده کنید: ویدئو خود را به گونهای ساختار دهید که دنبال کردن آن برای مخاطب آسان باشد.
از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید: کیفیت تصاویر و ویدئوهای ویدئو شما در جذب مخاطب بسیار مهم است.
صدای خود را ضبط کنید: اگر در ویدئو خود صحبت میکنید، از صدای واضح و رسایی استفاده کنید.
از موسیقی و جلوههای صوتی مناسب استفاده کنید: موسیقی و جلوههای صوتی میتوانند به جذابیت ویدئو شما اضافه کنند.
ویدئو خود را ویرایش کنید: پس از ضبط ویدئو، آن را به گونهای ویرایش کنید که جذاب و آموزنده باشد.
ویدئو خود را به اشتراک بگذارید: پس از ساخت ویدئو، آن را در شبکههای اجتماعی و سایر پلتفرمها به اشتراک بگذارید.
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🔴بخش غیر حضوری جشنواره الگوهای تدریس برتر( درس شیمی)
طراحی بازی آموزشی: راهنمای گام به گام
بازیهای آموزشی ابزاری قدرتمند برای تسهیل یادگیری و افزایش تعامل و علاقهمندی در کودکان و بزرگسالان هستند. در این مطلب، به بررسی مراحل گام به گام طراحی یک بازی آموزشی اثربخش میپردازیم:
۱- انتخاب موضوع و هدف:
موضوع: چه موضوعی را میخواهید با بازی آموزش دهید؟ مفاهیم علمی، مهارتهای زبانی، یا موضوعات اجتماعی؟
هدف: هدف شما از طراحی بازی چیست؟ افزایش دانش، ارتقای مهارت، یا تغییر نگرش؟
۲- تعیین مخاطبان:
سن: بازی برای چه گروه سنی طراحی میشود؟
سطح دانش: مخاطبان بازی چه مقدار دانش و مهارت در مورد موضوع مورد نظر دارند؟
علاقهمندیها: چه نوع بازیهایی برای مخاطبان جذاب خواهد بود؟
۳- انتخاب نوع بازی:
بازیهای رومیزی: این نوع بازیها برای گروههای کوچک مناسب هستند و نیاز به تجهیزات خاصی ندارند.
بازیهای کارتی: این نوع بازیها تنوع زیادی دارند و میتوانند برای آموزش مفاهیم مختلف به کار روند.
بازی های پازلی: این نوع بازیها به تقویت تفکر منطقی و حل مسئله کمک میکنند.
بازیهای دیجیتال: این نوع بازیها جذابیت بالایی دارند و میتوانند برای آموزش مفاهیم پیچیده به کار روند.
۴-طراحی عناصر بازی:
داستان و شخصیتها: داستانی جذاب و شخصیتهای دوستداشتنی میتوانند به افزایش تعامل مخاطبان با بازی کمک کنند.
قوانین و چالشها: قوانین بازی باید ساده و قابل فهم باشند و چالشهای متناسب با سطح مخاطبان طراحی شوند.
سیستم پاداش: پاداشها میتوانند انگیزه مخاطبان برای ادامه بازی را افزایش دهند.
۵ - نمونهسازی و آزمایش:
قبل از نهایی کردن بازی، نمونهای از آن را بسازید و با مخاطبان مورد نظر خود آزمایش کنید.
از بازخورد مخاطبان برای بهبود و ارتقای بازی استفاده کنید.
۶- تولید و انتشار:
پس از نهایی شدن بازی، آن را به تعداد مورد نظر تولید کنید.
برای انتشار بازی میتوانید از روشهای مختلفی مانند فروش، اهدا یا انتشار آنلاین استفاده کنید.
نکات کلیدی:
خلاقیت: در طراحی بازی خلاق باشید و از ایدههای جدید و نو استفاده کنید.
جذابیت: بازی باید برای مخاطبان جذاب باشد و آنها را سرگرم کند.
سادگی: قوانین و چالشهای بازی باید ساده و قابل فهم باشند.
ارزیابی: بازی را به طور مداوم ارزیابی و بهبود دهید.
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🟠فلسفه اجرای جشنواره الگوهای تدریس برتر
مهمترین رویداد در هر نظام آموزشی آموختن مهارت اندیشیدن و افزایش مهارت تفکر و استدلال در دانش آموزان می باشد به طوری که آنها بتوانند مهارت های کسب شده در دروس گوناگون را در موقعیت های مختلف زندگی استفاده کنند .فعالیت های مراکز آموزشی باید آموختن اندیشیدن باشد نه آموزش اندیشه ها .
تحولات آموزشی ایجاد شده که باعث تغییر رویکرد از آموزش های حضوری به آموزش های ترکیبی و تلفیقی و کاربرد بیشتر وموثرتر از فضای مجازی با طراحی و استفاده از شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد)، بکارگیری هوش مصنوعی در فرایند یاددهی ویادگیری و ...، لزوم توسعه شایستگی های حرفه ای معلّمان به ویژه در زمینه آشنایی آنها با آموزش های الکترونیکی را برجسته ترنموده است. در شرایط حاضر، معلّمان با بهره گیری از فناوری های دیجیتال، فرآیند یاددهی-یادگیری را در مسیر عالی ترین اهداف آموزش و پرورش قرار داده اند.
علی رغم هدفی که نظام آموزش و پرورش دنبال می کند، سبک غالب در اکثر مدارس، از نوع روش های سنتی است، لذا برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر)طرح شهید کاظمی آشتیانی( با مشارکت حداکثری معلمان، موقعیتی را فراهم می کند تا متناسب با فضا، امکانات، محتوا و تجهیزات موجود، الگوهای مناسب و قابل استفاده در شرایط حاضر را شناسایی نموده و با ارائه آنها به سایر همکاران، گامی مؤثر در جهت کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت برداشته شود.
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology