صلوات حضرت زینالعابدین امام سجاد علیهالسلام
اجرتان در عزای شهادت حضرتش دوصدچندان
اللهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
سَــیِّــدِ الْــعَــابِــدِیــنَ
الَّذِی اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِکَ
وَ جَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَى
الَّذِینَ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ
وَ بِهِ یَعْدِلُونَ
اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِکَ
وَ طَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ
وَ اصْطَفَیْتَهُ وَ جَعَلْتَهُ هَادِیا مَهْدِیّا
اللهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ
عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ
حَتَّى یَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَیْنُهُ
فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ
إِنَّکَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
https://eitaa.com/Qoran_hadis
2_144178960563052036.pdf
2.91M
💠#فایلpdf
📚 عنوان کتاب:آیه های حسینی
✍ نویسنده:مجید فولادی
📄 تعداد صفحات:۲۲۲ صفحه
📚 کتاب شامل موارد زیر است ...
١) مجالس حسینی در قرآن ...
٢) آیات نازل در شأن امام حسین (ع) ...
٣) آیاتی که امام حسین
(ع) در سفر کربلا خواندند ...
📚 https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴عزادرای بانوان ترکیه🏴🏴
https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینیم
🔰قرائت قرآن توسط سرباز اسرائیلی
✅ اینجاست که باید این روایت را یاد آور شد:
رب تالي القرآن و القرآن يلعنه (جامع الاخبار، ج۱، ص۴۸)
چه بسا قرآن خوانی که قرآن او را لعنت می کند.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
👇👇👇👇👇👇👇👇
قابل توجه کسانی که شاغلند و می گویند برای کارهای علمی و مطالعه فرصت نمی کنیم.
👌 اسماعیل پاشا بغدادی با آنکه یک نظامی در حکومت عثمانی بود اما کتاب ایضاح المکنون را نگاشت که ذیلی بر کشف الظنون حاجی خلیفه بوده و گفته می شود در اهمیت کمتر از آن نیست.
👌 صاحِب بْنِ عَبّاد (۳۲۶-۳۸۵ق)، با آنكه کاتب و وزیر دولت آل بویه (مؤید الدوله و فخر الدوله) بود از دانشمندان شیعه و از ادیبان دو زبان عربی و فارسی به شمار مى رود. مشهورترین کتاب ادبیاش «المحیط فی اللغة» است.
دیوان شعر و البته کتابخانه ی سترگی داشت.
این بیت از دیوان صاحب بن عباد است؛
أنا و جميع من فوق التراب
فداء تراب نعل أبي تراب
https://eitaa.com/Qoran_hadis
کتاب محمدِ کربلا جدیدترین اثر داستانی در خصوص زندگی حضرت علی اکبر علیه السلام به چاپ دوم رسید.
جهت تهیه این کتاب با ۱۶ درصد تخفیف به قیمت 50 هزار تومان با شماره 09187054955 تماس حاصل فرموده یا به آیدی @alibadri1357 مراجعه فرمایید.
جهت برگزاری مسابقه کتاب خوانی تعداد 10 جلد و بیشتر با تخفیف 35 درصد به قیمت 40 هزار تومان تقدیم می شود.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
🖌 إنْ زِيدَ عَلَى قَدْرِهَا قَتَلَ وَ إِنْ نَقَصَ عَنْ قَدْرِهَا بَطَل.
🖊 تعبیر بالا از رساله اهلیجة و منسوب به امام صادق (ع) است.
✅ الإهليلجة، کتابی است منسوب به امام صادق(ع) پیرامون اثبات وجود خداوند. علامه مجلسی در بحار آن را گزارش کرده است. البته به صورت جداگانه هم با تحقیق قیس عطار به چاپ رسیده است.
علامه مجلسی اسلوب متن آن را دلیل صحت صدورش از امام صادق(ع) برشمرده است.
❇️ در این رساله که مناظره امام صادق(ع) با طبیب هندی را گزارش می کند، امام با استفاده از یک مفرده دارویی (هلیله سیاه) به اثبات خداوند پرداخته است.
در بخشی از این رساله در خصوص مفردات دارویی و ترکیب آن ها چنین آمده که :
إِنْ زِيدَ عَلَى قَدْرِهَا قَتَلَ وَ إِنْ نَقَصَ عَنْ قَدْرِهَا بَطَل (بحار، ج3، ص183)؛
اگر ترکیب دارو کمی بیشتر شود کشنده و اگر کمتر شود بی اثر خواهد بود.
فصاحت این تعبیر از چند جهت قابل ملاحظه است؛
1. سجع موجود در دو واژه «قتل» و «بطل»
2. تقابل «زید» و «نقص».
3. زیبایی آوایی موجود در تلفظ دو واژه «قتل» و «بطل» ؛ هر دو فعل مفتوح الفاء و العین بوده و تکرار آن زیبایی خاصی در تلفظ ایجاد می کند. همچنین عین الفعل اولی تاء و دومی طاء است که این نیز در تلفظ زیبایی آفرین شده است.
4. جناس ناقص موجود در دو فعل «قتل» و «بطل».
5. جناس تام موجود در «قدرها»ی اولی و «قدرها»ی دومی.
6. جناس تام موجود در «إن» اولی و «إن» دومی.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
علوم قرآن و حدیث
کتاب محمدِ کربلا جدیدترین اثر داستانی در خصوص زندگی حضرت علی اکبر علیه السلام به چاپ دوم رسید. جهت
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
بخش هایی از صحنه اول کتاب «محمدِ کربلا» تقدیم می شود:
👈 چشم های درشت و جذابش باز شده بود و روزنه های نور را دنبال می کرد. سرش را این طرف و آن طرف می چرخاند. گریه آرامی داشت تا اینکه گوش هایش تیز شد. صدای اذان در گوش راستش طنین انداز شد. تُن صدایی زیبا حتی زیبا تر از خود اذان گوش هایش را نوازش می داد. دست های کوچک و چون برف سفیدش را به صورت بابا کشید. ریش های نرم و شانه زده بابا اولین احساسی بود که با حس لامسه اش تجربه می کرد. گوش چپش منتظر شنیدن اقامه بود. بابا هنوز از دیدنش سیر نشده بود، ترجیح داد اقامه را برایش بخواند و بعد از آن سیر ببیندش. اقامه که تمام شد حسین گونه اش را روی گونه نوزاد گذاشت.
لپ های زینب و کلثوم گل انداخته بود و مشغول رسیدگی به لیلا بودند. منتظر بودند تا نوبتی برادر زاده را به آغوش بکشند ....
https://eitaa.com/Qoran_hadis
📚 بخش هایی از صحنه اول کتاب «محمدِ کربلا» تقدیم می شود:
.... بعد از روز ها سختی و ناخوشی صدای خنده و خوش حالی از کوچه های بنی هاشم بلند می شود. زنان بنی هاشم برای تبریک قدوم علی اکبر به خانه لیلا می آیند. گِرداگِرد ماه منیر حسین را می گیرند و منظم می نشینند. دخترکان همسایه علی را دست به دست می چرخانند و قربان صدقه اش می روند. میمونه کم مانده از شوق قالب تهی کند. هر نیم ساعت یک بار برای علی اکبرِ لیلا اسفند دود می کند ....
https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تلاوت کوتاه امروز 🔶
حامد شاکر نژاد
سوره ذاریات
کشور بنگلادش
https://eitaa.com/Qoran_hadis
NAGHDEARA_Volume 3_Issue 2_Pages 159-176.pdf
489.8K
📚 مقاله
ارزیابی دیدگاه مفسران درباره علل تاخیر نزول آیه وضو
📝نویسندگان:
دکتر سید محمود طیب حسینی
علی بدری
🖊 چکیده
یکی از احکام عبادی مهم که با نماز پیوندی ناگسستنی دارد حکم وضوء است. آیۀ مشتمل بر کیفیت انجام وضوء که آیۀ وضو نامیده میشود در سورۀ مائده (آیۀ 6) جای دارد؛ سورهای که در اواخر عمر پیامبر (ص) در مدینه نازل شده است. میدانیم نماز در مکه تشریع شده بود. نیز، بنابر شواهدی پیامبر (ص) از آغازین روزهای بعثت همواره با وضو نماز میخواند. براینپایه، جا دارد پرسیده شود که چرا حکم وضو برای نماز و کیفیت انجام آن با تأخیر در اواخر عهد رسالت و در سورۀ مائده نازل شده است. مفسران کمتر به این مسئلۀ توجه نشان داده، و بهندرت از چرایی آن پرسش کردهاند. در مطالعۀ حاضر اظهارنظرهای پراکندۀ برخی مفسران در اینباره بررسی و نقد میشود. فرضیۀ این مطالعه آن است که تشریع وضو از طریق وحی غیرقرآنی، و در آغاز بعثت در مکه انجام گرفته؛ اما ازآنجاکه برخی از مسلمانان در دورۀ مدینه نسبت به مبطِلات وضو بیاعتنا یا نسبت به وضو گزاردن یا صحیح گزاردن آن بهویژه برای نماز صبح سستی میورزیدهاند و گاه بدون وضو یا با وضوی ناقص در نماز پیامبر (ص) حاضر میشدهاند، و همچنین، به منظور تأکید بر ضرورتِ اهتمام نسبت به وضو و دو طهارت دیگر (غسل و تیمم)، آیۀ وضو در واپسین سالهای دورۀ رسالت نازل، و در یک سوره قبل از آخرین سورۀ قرآن جای داده شد.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
First Thousand Words In Arabic @Arabic_Books.pdf
19.85M
#مجوعه مصور هزار کلمه اساسی عربی و انگلیسی
مجموعه ای مفید برای یادگیری کاربردی عربی و انگلیسی
با تصویر واژگان کاربردی عربی و انگلیسی را فر ابگیریم
برخی از این کلمات را هیچ کجا نمی توان یافت.
👈 در مطالعات قرآن و حدیث فراگیری زبان عربی یک ضرورت است.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶تلاوت کوتاه امروز 🔶
# علوم قرآن و حدیث
https://eitaa.com/Qoran_hadis
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🌱 خطبه غرّاء (بخش اول)
(ترتیب این خطبه در فیض الاسلام و ابن ابی الحدید 83 و در صبحی صالح 82)
❇️ خطبه غَرّاء، از خطبههای امام علی(ع) در موضوع اخلاق بوده که در نهج البلاغه آمده است. امام علی(ع) در این خطبه با یادآوری نعمتهای الهی، انسان را به تقوا فرامیخواند و از عذاب میترساند. گفتهاند مردم با شنیدن این خطبه از زبان امیرالمؤمنین(ع)، به خود لرزیدند و اشک ریختند.
✅ این خطبه با حمد و ثنای الهی و گواهی دادن حضرت به پیامبری حضرت محمد(ص) آغاز میشود و با سفارش به تقوای الهی با یادآوری نعمتهای او و آزمایش بودن دنیا و یادآوری قیامت، مرگ، در گور نهاده شدن انسان و از هم پاشیدن جسمش و خوراک خزندگان شدنش ادامه مییابد. در همین راستا، آفرینش انسان از نطفگی تا مرگ با تعابیری در اوج بلاغت در برابر چشم شنوندگان ترسیم میشود و با یادآوری این نعمتهای الهی، انسان را از گردنکشی در برابر آفرینندهاش بر حذر میدارد. ادامه خطبه، یادآوری سختیهای جان کندن و جدایی از نزدیکان و سختیهای پس از مرگ و دوزخ است که اما پس از ذکر اینها از ترس خدا به وی پناه میبرد.
ابن ابی الحدید، در شرح این خطبه مینویسد:
ما تردیدی نداریم که وی [یعنی امام علی(ع)] از همه پیشینیان و پسینیانی که به زبان عربی سخن گفتهاند فصیحتر بود به جز سخن خدا و سخن پیامبر(ص).
وی در ادامه دلیل خود را برای این ادعا بیان میکند و سخن معاویه را نیز نقل میکند که: علی، بنیانگذار فصاحت در قریش است (شرح ابن ابی الحدید، ج6، ص279).
https://eitaa.com/Qoran_hadis
🌱 خطبه غرّاء (بخش دوم)
امام علی (ع) در بخشی از این خطبه در اوصاف قیامت می فرماید:
❇️ قدْ ضَلَّتِ الْحِیلُ، وَ انْقَطَعَ الاَمَلُ، وَ هَوَتِ الاَفْئِدَةُ كاظِمَةً، وَخَشَعَتِ الْاصْواتُ مُهَینِمَةً، وَاَلْجَمَ الْعَرَقُ ...
✅ ترجمه آیتی:
در آن روز، هيچ حيله اى به كار نيايد و آرزوها منقطع شود و دلها غمگين و از حركت ايستاده، آوازها به خشوع آميخته و به پستى گراييده، سر و روى غرق عرق ...
✅ ترجمه شهیدی:
چاره اى پيش پا نديده، رشته اميد بريده، دلها از اندوه لرزان بانگها فرو داشته، آهسته سخن گويان، عرق از سر و روى برگردن ريزان ...
✅ بلاغت:
تعبیر زیبای «اَلْجَمَ الْعَرَقُ» در این خطبه از بلاغت بسیار عالی برخوردار است.
امام اینجا از صناعت تشخیص بهره برده و با تشبیه عرق - با بهره گیری از استعاره - به انسانی که سوار بر مرکب شده و بر مرکب افسار زده است کلام را به زیبایی بیان فرمودهاند.
گویا عرق انسانی است که سوار بر انسان حاضر در قیامت شده و بر سر و شورت وی افسار زده است.
افسار تقریبا تمام سر و صورت اسب را می پوشاند و تعبیر «اَلْجَمَ الْعَرَقُ» به روشنی غرق در عرق شدن انسان را در روز قیامت به تصویر می کشد که همچون اسبی که توسط راکب آن تاخته و غرق در عرق گردیده است.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 محکوم کردن قرآن سوزی و اهانت به ساحت مقدس قرآن (عربی)
🎤 سخنران:
آقای حسینی رکن آبادی
به همراه زیرنویس عربی
https://eitaa.com/Qoran_hadis
13.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«پرهیز از یادآوری گناهان تَرکشده»
#پاسخهای_استاد_مؤیدی_به_پرسشها
~ ۲ دقیقه | ۱۳ مگابایت
14001110.01
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«توحید تشیع» ● @ShiaTowhid
تلگرام | اینستگرام | آپارات
علوم قرآن و حدیث
«پرهیز از یادآوری گناهان تَرکشده» #پاسخهای_استاد_مؤیدی_به_پرسشها ~ ۲ دقیقه | ۱۳ مگابایت 14001110.
تــوحــیــد تــشــیّع
منتشرکننده آثار چندرسانهای از اساتید معظم اخلاق
(شاگردان مرحوم آیتالله پهلوانی سعادتپرور تهرانی)
بهویژه عالِم فرزانه آیتالله استاد مؤیدی حفظهالله
نقشه کانال | eitaa.com/ShiaTowhid/7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تلاوت کوتاه امروز 🔶
🔹 سوره شمس
🔸 محمد شحات انور
https://eitaa.com/Qoran_hadis
پنداره نحوست صفر.pdf
606.6K
📚 مقاله
🔶 پنداره نحوست صفر 🔶
چکیده
روايت بشارت دادن به خروج از ماه صفر در مجموعه هاي روايي شيعه نقل نشده و تنها در دو - سه كتاب معاصر آمده است. هيچ كدام از اين كتاب ها سندي براي آن ذكر نكرده و منبع حديثي كهن يا معتبري براي آن نياورده اند. در ميان اهل سنت نيز، محدثانِ مشهور به ساختگي بودن اين خبر تصريح كرده اند.
حديث مشابه اين خبر با متن: «مَنْ بَشَرَنِي بِخُروجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَهُ» نيز نقل شده كه اهل تسنن آن را هم ساختگي دانسته اند، اما محدثان شيعه هرچند آن را ساختگي نخوانده اند، ولي با توجه به فضا و سبب صدورش، با موضوع نحوست ايام و ماه صفر مرتبط ندانسته اند.
گفتني است مولوي در اشعارش بدون اشاره به هيچ منبع و سندي به خبر نخست استناد كرده اما آن را دال بر نحوست ماه صفر ندانسته است. مولوي، خوش حال شدن پيامبر(ص) را نه به دليل تمام شدن ماه صفر، كه به معناي بشارت به ماه ربيع الاول به عنوان ظرف زمانيِ رحلت و عروج خويش دانسته است، زيرا پيامبر اكرم(ص) به لقاي خدا مي انديشد و دوست دار وصال اوست.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
ای کاش آید آن روز کز عمق جان بگوییم
ما با تو عهد بسته آخر به تو رسیدیم
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
اللهم عجل لولیک الفرج
https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تلاوت کوتاه امروز 🔶
🔸 منشاوی
https://eitaa.com/Qoran_hadis
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَعۡبُدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ حَرۡفٖۖ فَإِنۡ أَصَابَهُۥ خَيۡرٌ ٱطۡمَأَنَّ بِهِۦۖ وَإِنۡ أَصَابَتۡهُ فِتۡنَةٌ ٱنقَلَبَ عَلَىٰ وَجۡهِهِۦ خَسِرَ ٱلدُّنۡيَا وَٱلۡأٓخِرَةَۚ ذَٰلِكَ هُوَ ٱلۡخُسۡرَانُ ٱلۡمُبِينُ
و برخى از مردم اند كه خدا را يك سويه [و بر پايه دست يابى به امور مادى] مى پرستند، پس اگر خيرى [چون ثروت، مقام و اولاد] به آنان برسد به آن آرامش يابند، و اگر بلايى [چون بيمارى، تهيدستى و محروميت از عناوين اجتماعى] به آنان برسد [از پرستش خدا] عقب گرد مى كنند [و به بى دينى و ارتداد مى گرايند]، دنيا و آخرت را از دست داده اند، و اين است همان زيان آشكار.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
تفسیر يَعۡبُدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ حَرۡفٖۖ
📚 المیزان:
قوله تعالى: «وَ مِنَ اَلنّٰاسِ مَنْ يَعْبُدُ اَللّٰهَ عَلىٰ حَرْفٍ » إلى آخر الآية الحرف و الطرف و الجانب بمعنى .... هذا صنف آخر من الناس غير المؤمنين الصالحين و هو الذي يعبد الله سبحانه بانيا عبادته على جانب واحد دون كل جانب و على تقدير الله على كل تقدير و هو جانب الخير و لازمه استخدام الدين للدنيا فإن أصابه خير استقر بسبب ذلك الخير على عبادة الله و اطمأن إليها، و إن أصابته فتنة و محنة انقلب و رجع على وجهه من غير أن يلتفت يمينا و شمالا و ارتد عن دينه تشؤما من الدين أو رجاء أن ينجو بذلك من المحنة و المهلكة و كان ذلك دأبهم في عبادتهم الأصنام فكانوا يعبدونها لينالوا بذلك الخير أو ينجو من الشر بشفاعتهم في الدنيا و أما الآخرة فما كانوا يقولون بها فهذا المذبذب المنقلب على وجهه خسر الدنيا بوقوعه في المحنة و المهلكة، و خسر الآخرة بانقلابه عن الدين على وجهه و ارتداده و كفره ذلك هو الخسران المبين هذا ما يعطيه التدبر في معنى الآية، و عليه فقوله: «يَعْبُدُ اَللّٰهَ عَلىٰ حَرْفٍ » من قبيل الاستعارة بالكناية.
📚 تفسیر نمونه:
تعبير به على حرف ممكن است اشاره به اين باشد كه ايمان آنها بيشتر بر زبانشان است، و در قلبشان جز نور ضعيف بسيار كمرنگى از ايمان نتابيده است و ممكن است اشاره به اين باشد كه آنها در متن ايمان و اسلام قرار ندارند بلكه در كنار و لبه آنند، زيرا يكى از معانى حرف لبه كوه و كناره اشياء است و مى دانيم كسانى كه در لبه چيزى قرار گرفته اند مستقر و پا بر جا نيستند، و با تكان مختصرى از مسير خارج مى شوند، چنين است حال افراد ضعيف الايمان كه با كوچكترين چيزى ايمانشان بر باد فنا مى رود.
📚 التبیان شیخ طوسی:
... قوله «وَ مِنَ اَلنّٰاسِ مَنْ يَعْبُدُ اَللّٰهَ عَلىٰ حَرْفٍ » أي في الناس من يوجه عبادته إلى اللّٰه على ضعف في العبادة ...
📚 الکشاف:
عَلىٰ حَرْفٍ على طرف من الدين لا في وسطه و قلبه و هذا مثل لكونهم على قلق و اضطراب في دينهم، لا على سكون و طمأنينة، كالذي يكون على طرف من العسكر، فإن أحسّ بظفر و غنيمه قرّ و اطمأن، و إلا فرّ.
📚 البحر المحیط:
عن الحسن: هو المنافق يعبده بلسانه دون قلبه و قال ابن عيسى: على ضعف يقين و قال أبو عبيد عَلىٰ حَرْفٍ على شك و قال ابن عطية حَرْفٍ على انحراف منه عن العقيدة البيضاء، أو على شفا منها معدا للزهوق.
https://eitaa.com/Qoran_hadis
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
از مشهد مقدس در جوار ملکوتی امام رئوف دعای گوی همه همراهان محترم و فرهیخته هستم.
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
#مسابقه
#نشست
📢مسابقه کتابخوانی
▪️به مناسبت اربعین حسینی، انجمن علمی قرآن و حدیث و کانون مرآت دانشگاه قم برگزار می کنند؛
⚫ مسابقه کتابخوانی برگرفته از فصل ششم و هفتم کتاب ارزشمند حماسه حسینی.
❇️ به همراه برگزاری دو نشست حول دو فصل ششم و هفتم توسط جناب حجةالاسلام بدری؛ استاد دانشگاه قم.
🔹زمان نشست:
یکشنبه و دوشنبه
۵ و ۶ شهریور ماه
ساعت ۲۰:۳۰
🔹لینک نشست:
https://online.qom.ac.ir/scientific_associations/
🔹نحوه پاسخ دهی: شرکت کنندگان پاسخ های صحیح را به صورت یک عدد پانزده رقمی همراه با نام و نام خانوادگی به آدرس @Mis_afshar ارسال نمایند.
ضمناً سؤالات پس از برگزاری دو نشست، در کانال بارگذاری خواهد شد.
⌛مهلت ارسال: تا پایان ماه صفر
🔺به برگزیدگان به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
📚 شرکت برای عموم دانشجویان آزاد است.
انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
🆔 @qom_quranhadith
کانون مرآت دانشگاه قم
🆔@Merat_Qom
حماسه حسيني فصل 6_1.m4a
30.31M
فایل صوتی نشست علمی با محوریت کتاب حماسه حسینی شهید مطهری (ره) / جلسه اول
1402/6/5