eitaa logo
علوم قرآن و حدیث
268 دنبال‌کننده
86 عکس
44 ویدیو
387 فایل
هدف این کانال ارائه خدمات علمی در حوزه قرآن و حدیث به طلاب و دانشجویان و علاقه مندان به رشته علوم قرآن و حدیث است. دعای خیرتان انگیزه ی دوام راه ماست. ارتباط با مدیر: علی بدری @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">alibadri13744@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
NAGHDEARA_Volume 3_Issue 2_Pages 159-176.pdf
489.8K
📚 مقاله ارزیابی دیدگاه مفسران درباره علل تاخیر نزول آیه وضو 📝نویسندگان: دکتر سید محمود طیب حسینی علی بدری 🖊 چکیده یکی از احکام عبادی مهم که با نماز پیوندی ناگسستنی دارد حکم وضوء است. آیۀ مشتمل بر کیفیت انجام وضوء که آیۀ وضو نامیده می‌شود در سورۀ مائده (آیۀ 6) جای دارد؛ سوره‌ای که در اواخر عمر پیامبر (ص) در مدینه نازل شده است. می‌دانیم نماز در مکه تشریع شده بود. نیز، بنابر شواهدی پیامبر (ص) از آغازین روز‌های بعثت همواره با وضو نماز می‌خواند. براین‌پایه، جا دارد پرسیده شود که چرا حکم وضو برای نماز و کیفیت انجام آن با تأخیر در اواخر عهد رسالت و در سورۀ مائده نازل شده است. مفسران کم‌تر به این مسئلۀ توجه نشان داده، و به‌ندرت از چرایی آن پرسش کرده‌اند. در مطالعۀ حاضر اظهارنظرهای پراکندۀ برخی مفسران در این‌باره بررسی و نقد می‌شود. فرضیۀ این مطالعه آن است که تشریع وضو از طریق وحی غیرقرآنی، و در آغاز بعثت در مکه انجام گرفته؛ اما ازآن‌جاکه برخی از مسلمانان در دورۀ مدینه نسبت به مبطِلات وضو بی‌اعتنا یا نسبت به وضو گزاردن یا صحیح گزاردن آن به‌ویژه برای نماز صبح سستی می‌ورزیده‌اند و گاه بدون وضو یا با وضوی ناقص در نماز پیامبر (ص) حاضر می‌شده‌اند، و هم‌چنین، به منظور تأکید بر ضرورتِ اهتمام نسبت به وضو و دو طهارت دیگر (غسل و تیمم)، آیۀ وضو در واپسین سال‌های دورۀ رسالت نازل، و در یک سوره قبل از آخرین سورۀ قرآن جای داده شد. https://eitaa.com/Qoran_hadis
First Thousand Words In Arabic @Arabic_Books.pdf
19.85M
مصور هزار کلمه اساسی عربی و انگلیسی مجموعه ای مفید برای یادگیری کاربردی عربی و انگلیسی با تصویر واژگان کاربردی عربی و انگلیسی را فر ابگیریم برخی از این کلمات را هیچ کجا نمی توان یافت. 👈 در مطالعات قرآن و حدیث فراگیری زبان عربی یک ضرورت است. https://eitaa.com/Qoran_hadis
تصویر جلد کتاب فوق 👆👆👆👆👆
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🌱 خطبه غرّاء (بخش اول) (ترتیب این خطبه در فیض الاسلام و ابن ابی الحدید 83 و در صبحی صالح 82) ❇️ خطبه غَرّاء، از خطبه‌های امام علی(ع) در موضوع اخلاق بوده که در نهج البلاغه آمده است. امام علی(ع) در این خطبه با یادآوری نعمت‌های الهی، انسان را به تقوا فرامی‌خواند و از عذاب می‌ترساند. گفته‌اند مردم با شنیدن این خطبه از زبان امیرالمؤمنین(ع)، به خود لرزیدند و اشک ریختند. ✅ این خطبه با حمد و ثنای الهی و گواهی دادن حضرت به پیامبری حضرت محمد(ص) آغاز می‌شود و با سفارش به تقوای الهی با یادآوری نعمت‌های او و آزمایش بودن دنیا و یادآوری قیامت، مرگ، در گور نهاده شدن انسان و از هم پاشیدن جسمش و خوراک خزندگان شدنش ادامه می‌یابد. در همین راستا، آفرینش انسان از نطفگی تا مرگ با تعابیری در اوج بلاغت در برابر چشم شنوندگان ترسیم می‌شود و با یادآوری این نعمت‌های الهی، انسان را از گردنکشی در برابر آفریننده‌اش بر حذر می‌دارد. ادامه خطبه، یادآوری سختی‌های جان کندن و جدایی از نزدیکان و سختی‌های پس از مرگ و دوزخ است که اما پس از ذکر اینها از ترس خدا به وی پناه می‌برد. ابن ابی الحدید، در شرح این خطبه می‌نویسد: ما تردیدی نداریم که وی [یعنی امام علی(ع)] از همه پیشینیان و پسینیانی که به زبان عربی سخن گفته‌اند فصیح‌تر بود به جز سخن خدا و سخن پیامبر(ص). وی در ادامه دلیل خود را برای این ادعا بیان می‌کند و سخن معاویه را نیز نقل می‌کند که: علی، بنیانگذار فصاحت در قریش است (شرح ابن ابی الحدید، ج6، ص279). https://eitaa.com/Qoran_hadis
🌱 خطبه غرّاء (بخش دوم) امام علی (ع) در بخشی از این خطبه در اوصاف قیامت می فرماید: ❇️ قدْ ضَلَّتِ الْحِیلُ، وَ انْقَطَعَ الاَمَلُ، وَ هَوَتِ الاَفْئِدَةُ كاظِمَةً، وَخَشَعَتِ الْاصْواتُ مُهَینِمَةً، وَاَلْجَمَ الْعَرَقُ ... ✅ ترجمه آیتی: در آن روز، هيچ حيله اى به كار نيايد و آرزوها منقطع شود و دلها غمگين و از حركت ايستاده، آوازها به خشوع آميخته و به پستى گراييده، سر و روى غرق عرق ... ✅ ترجمه شهیدی: چاره اى پيش پا نديده، رشته اميد بريده، دلها از اندوه لرزان بانگها فرو داشته، آهسته سخن گويان، عرق از سر و روى برگردن ريزان ... ✅ بلاغت: تعبیر زیبای «اَلْجَمَ الْعَرَقُ» در این خطبه از بلاغت بسیار عالی برخوردار است. امام اینجا از صناعت تشخیص بهره برده و با تشبیه عرق - با بهره گیری از استعاره - به انسانی که سوار بر مرکب شده و بر مرکب افسار زده است کلام را به زیبایی بیان فرموده‌اند. گویا عرق انسانی است که سوار بر انسان حاضر در قیامت شده و بر سر و شورت وی افسار زده است. افسار تقریبا تمام سر و صورت اسب را می پوشاند و تعبیر «اَلْجَمَ الْعَرَقُ» به روشنی غرق در عرق شدن انسان را در روز قیامت به تصویر می کشد که همچون اسبی که توسط راکب آن تاخته و غرق در عرق گردیده است. https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 محکوم کردن قرآن سوزی و اهانت به ساحت مقدس قرآن (عربی) 🎤 سخنران: آقای حسینی رکن آبادی به همراه زیرنویس عربی https://eitaa.com/Qoran_hadis
13.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«پرهیز از یادآوری گناهان تَرک‌شده» ~ ۲ دقیقه | ۱۳ مگابایت ‏14001110.01 ‎ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیع» ● @ShiaTowhidتلگرام | اینستگرام | آپارات
علوم قرآن و حدیث
«پرهیز از یادآوری گناهان تَرک‌شده» #پاسخهای_استاد_مؤیدی_به_پرسشها ~ ۲ دقیقه | ۱۳ مگابایت ‏14001110.
تــوحــیــد تــشــیّع منتشرکننده آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق (شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور تهرانی) به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله ‎نقشه کانال | eitaa.com/ShiaTowhid/7
پنداره نحوست صفر.pdf
606.6K
📚 مقاله 🔶 پنداره نحوست صفر 🔶 چکیده روايت بشارت دادن به خروج از ماه صفر در مجموعه هاي روايي شيعه نقل نشده و تنها در دو - سه كتاب معاصر آمده است. هيچ كدام از اين كتاب ها سندي براي آن ذكر نكرده و منبع حديثي كهن يا معتبري براي آن نياورده اند. در ميان اهل سنت نيز، محدثانِ مشهور به ساختگي بودن اين خبر تصريح كرده اند. حديث مشابه اين خبر با متن: «مَنْ بَشَرَنِي بِخُروجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَهُ» نيز نقل شده كه اهل تسنن آن را هم ساختگي دانسته اند، اما محدثان شيعه هرچند آن را ساختگي نخوانده اند، ولي با توجه به فضا و سبب صدورش، با موضوع نحوست ايام و ماه صفر مرتبط ندانسته اند. گفتني است مولوي در اشعارش بدون اشاره به هيچ منبع و سندي به خبر نخست استناد كرده اما آن را دال بر نحوست ماه صفر ندانسته است. مولوي، خوش حال شدن پيامبر(ص) را نه به دليل تمام شدن ماه صفر، كه به معناي بشارت به ماه ربيع الاول به عنوان ظرف زمانيِ رحلت و عروج خويش دانسته است، زيرا پيامبر اكرم(ص) به لقاي خدا مي انديشد و دوست دار وصال اوست. https://eitaa.com/Qoran_hadis
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ای کاش آید آن روز کز عمق جان بگوییم ما با تو عهد بسته آخر به تو رسیدیم 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اللهم عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/Qoran_hadis
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 وَمِنَ ٱلنَّاسِ مَن يَعۡبُدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ حَرۡفٖۖ فَإِنۡ أَصَابَهُۥ خَيۡرٌ ٱطۡمَأَنَّ بِهِۦۖ وَإِنۡ أَصَابَتۡهُ فِتۡنَةٌ ٱنقَلَبَ عَلَىٰ وَجۡهِهِۦ خَسِرَ ٱلدُّنۡيَا وَٱلۡأٓخِرَةَۚ ذَٰلِكَ هُوَ ٱلۡخُسۡرَانُ ٱلۡمُبِينُ و برخى از مردم اند كه خدا را يك سويه [و بر پايه دست يابى به امور مادى] مى پرستند، پس اگر خيرى [چون ثروت، مقام و اولاد] به آنان برسد به آن آرامش يابند، و اگر بلايى [چون بيمارى، تهيدستى و محروميت از عناوين اجتماعى] به آنان برسد [از پرستش خدا] عقب گرد مى كنند [و به بى دينى و ارتداد مى گرايند]، دنيا و آخرت را از دست داده اند، و اين است همان زيان آشكار.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 تفسیر يَعۡبُدُ ٱللَّهَ عَلَىٰ حَرۡفٖۖ 📚 المیزان: قوله تعالى: «وَ مِنَ اَلنّٰاسِ مَنْ يَعْبُدُ اَللّٰهَ عَلىٰ حَرْفٍ » إلى آخر الآية الحرف و الطرف و الجانب بمعنى .... هذا صنف آخر من الناس غير المؤمنين الصالحين و هو الذي يعبد الله سبحانه بانيا عبادته على جانب واحد دون كل جانب و على تقدير الله على كل تقدير و هو جانب الخير و لازمه استخدام الدين للدنيا فإن أصابه خير استقر بسبب ذلك الخير على عبادة الله و اطمأن إليها، و إن أصابته فتنة و محنة انقلب و رجع على وجهه من غير أن يلتفت يمينا و شمالا و ارتد عن دينه تشؤما من الدين أو رجاء أن ينجو بذلك من المحنة و المهلكة و كان ذلك دأبهم في عبادتهم الأصنام فكانوا يعبدونها لينالوا بذلك الخير أو ينجو من الشر بشفاعتهم في الدنيا و أما الآخرة فما كانوا يقولون بها فهذا المذبذب المنقلب على وجهه خسر الدنيا بوقوعه في المحنة و المهلكة، و خسر الآخرة بانقلابه عن الدين على وجهه و ارتداده و كفره ذلك هو الخسران المبين هذا ما يعطيه التدبر في معنى الآية، و عليه فقوله: «يَعْبُدُ اَللّٰهَ عَلىٰ حَرْفٍ » من قبيل الاستعارة بالكناية. 📚 تفسیر نمونه: تعبير به على حرف ممكن است اشاره به اين باشد كه ايمان آنها بيشتر بر زبانشان است، و در قلبشان جز نور ضعيف بسيار كمرنگى از ايمان نتابيده است و ممكن است اشاره به اين باشد كه آنها در متن ايمان و اسلام قرار ندارند بلكه در كنار و لبه آنند، زيرا يكى از معانى حرف لبه كوه و كناره اشياء است و مى دانيم كسانى كه در لبه چيزى قرار گرفته اند مستقر و پا بر جا نيستند، و با تكان مختصرى از مسير خارج مى شوند، چنين است حال افراد ضعيف الايمان كه با كوچكترين چيزى ايمانشان بر باد فنا مى رود. 📚 التبیان شیخ طوسی: ... قوله «وَ مِنَ اَلنّٰاسِ مَنْ يَعْبُدُ اَللّٰهَ عَلىٰ حَرْفٍ » أي في الناس من يوجه عبادته إلى اللّٰه على ضعف في العبادة ... 📚 الکشاف: عَلىٰ حَرْفٍ على طرف من الدين لا في وسطه و قلبه و هذا مثل لكونهم على قلق و اضطراب في دينهم، لا على سكون و طمأنينة، كالذي يكون على طرف من العسكر، فإن أحسّ بظفر و غنيمه قرّ و اطمأن، و إلا فرّ. 📚 البحر المحیط: عن الحسن: هو المنافق يعبده بلسانه دون قلبه و قال ابن عيسى: على ضعف يقين و قال أبو عبيد عَلىٰ حَرْفٍ على شك و قال ابن عطية حَرْفٍ على انحراف منه عن العقيدة البيضاء، أو على شفا منها معدا للزهوق. https://eitaa.com/Qoran_hadis
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 از مشهد مقدس در جوار ملکوتی امام رئوف دعای گوی همه همراهان محترم و فرهیخته هستم. 🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
📢مسابقه کتابخوانی ▪️به مناسبت اربعین حسینی، انجمن علمی قرآن و حدیث و کانون مرآت دانشگاه قم برگزار می کنند؛ ⚫ مسابقه کتابخوانی برگرفته از فصل ششم و هفتم کتاب ارزشمند حماسه حسینی. ❇️ به همراه برگزاری دو نشست حول دو فصل ششم و هفتم توسط جناب حجةالاسلام بدری؛ استاد دانشگاه قم. 🔹زمان نشست: یکشنبه و دوشنبه ۵ و ۶ شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ 🔹لینک نشست: https://online.qom.ac.ir/scientific_associations/ 🔹نحوه پاسخ دهی: شرکت کنندگان پاسخ های صحیح را به صورت یک عدد پانزده رقمی همراه با نام و نام خانوادگی به آدرس @Mis_afshar ارسال نمایند. ضمناً سؤالات پس از برگزاری دو نشست، در کانال بارگذاری خواهد شد. ⌛مهلت ارسال: تا پایان ماه صفر 🔺به برگزیدگان به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. 📚 شرکت برای عموم دانشجویان آزاد است. انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم 🆔 @qom_quranhadith کانون مرآت دانشگاه قم 🆔@Merat_Qom
سلامی به امام رئوف به نیابت از همه همراهان گرامی السلام علیک یا ابا الحسن یا علی بن موسی الرضا
حماسه حسيني فصل 6_1.m4a
30.31M
فایل صوتی نشست علمی با محوریت کتاب حماسه حسینی شهید مطهری (ره) / جلسه اول 1402/6/5
نشت حماسه حسيني جلسه 2_1.m4a
28.85M
فایل صوتی نشست علمی با محوریت کتاب حماسه حسینی شهید مطهری (ره) / جلسه دوم 1402/6/6
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 معرفی تفاسیر ادبی (بخش اول) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 تفسیر بی نقطه ✅ سواطع الإلهام فى تفسير كلام الملك العلام این تفسیر اثر ابو الفيض فيضى دكنى ( 954- 1004 ق) است‏. این تفسیر مزجی، تفسیری بی نقطه است که از این نظر خود متن تفسیر نیز در زمره متون ادبی جای خواهد گرفت؛ هر چند که از این نظر کاری هنری و ادبی است اما در بسیاری از موارد خود این تفسیر نیاز به تفسیر دارد. بسیار دیده می شود که مؤلف از برخی کلمات مشکل استفاده کرده تا بتواند همه کلمات مورد استفاده خود را بی نقطه آورده باشد. این تفسیر به صورت مختصر و بدون اطاله کلام به بیان و تفسیر لغوی آیات پرداخته اما از جوانب صرفی، نحوی و بلاغی بهره چندانی نگرفته است. این تفسیر زير نظر دكتر مرتضى آيت الله زاده شيرازى و با همكارى تنى چند از قرآن ‏پژوهان در 6 جلد از سوى انتشارات ياران در سال 1417ق به چاپ رسیده است. به عنوان نمونه در تفسیر سوره قریش چنین آورده است: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ لِإِيلافِ قُرَيْشٍ (1) ورد وصل لامها مع لام مأكول و عدّهما كلاما واحدا، و المدلول أهلكهم اللّه له، و الأصحّ عدم الوصل و المراد مرهم احمدوا اللّه لآلاء لا إحصاء لها سموما للمح. إِيلافِهِمْ وصلهم و لمّهم كرّره إكراما لأمره أو الأوّل عامّ رِحْلَةَ الشِّتاءِ و هو موسم الصرّ وَ الصَّيْفِ (2) و هو موسم الحرّ كلّما رحلوا عادوا سلماء صلحاء عاما كاملا و ملوك الحدود أكرموهم و سمّوهم أهل حرم اللّه. فَلْيَعْبُدُوا اهل الحمس رَبَّ هذَا الْبَيْتِ (3) الحرام المكرّم لا أحد سواه‏ الَّذِي أَطْعَمَهُمْ عطاء و كرما مِنْ جُوعٍ كامل عام المحل و حال‏ العسر وَ آمَنَهُمْ كلّهم مِنْ خَوْفٍ (4) هول الأعداء، و ورد كلّه لدعاء رسول مؤسس لأساس الودع الحرام حرّمه اللّه دواما. https://eitaa.com/Qoran_hadis
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 معرفی تفاسیر ادبی (بخش دوم) 🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶 قاموس قرآن اثر سيد على اكبر قرشى (ت 1307ش)، فرهنگ‏نامه لغات قرآنى است‏ و نوعی تفسیر لغوی به شمار می آید. روش تفسیر قرآن به قرآن در این اثر خودنمایی می کند و از تفسیر المیزان فراوان بهره برده است. مؤلف در مقدمه مختصر خود بر كتاب می نويسد: «اين كتاب تنها درباره لغات قرآن نيست بلكه گذشته از آن در نوبت خود يك كتاب تفسير و اگر اغراق نباشد يك دايرة المعارف قرآن است. در هر ماده كه تشخيص داده شده، آياتى چند نقل و تفسير شده است، نقل روايات، شأن نزول و اشاره به بعضى از قضايا و نقل اقوال بزرگان از آن جمله است. به احوال و قضاياى انبياء از ديدگاه قرآن، نظر شده و نسبت به اقتضاى حال در اكثر موارد به تفصيل سخن گفته شده است.» این کتاب یکی از مهمترین منابع فارسی جهت بهره گیری در علم مفردات قرآن است. قاموس قرآن از تاريخ اتمام تأليف (ارديبهشت 1354 ش) تا سال 1374 ش بيش از ده بار تجديد چاپ گرديده است. https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تلاوت کوتاه امروز 🔶 سوره نبأ 33- 36 وَكَوَاعِبَ أَترَابٗا وَكَأۡسٗا دِهَاقٗا لَّا يَسمَعُونَ فِيهَا لَغوٗا وَلَا كِذَّابٗا جَزَآءٗ مِّن رَّبِّكَ عَطَآءً حِسَابٗا https://eitaa.com/Qoran_hadis
🔶 حدیث مرفوع 🔶 «حدیث مرفوع» از اصطلاحات علم درایه و از اقسام خبر واحد محسوب می شود. این اصطلاح در دو معنا بکار رفته است: 1. حدیثى که یک - یا بیشتر از یک - راوى آن از میانه یا آخر سند آن افتاده باشد، با تصریح به لفظ رفع، مانند آن که گفته شود: «روى الکلینى عن على بن ابراهیم، عن ابیه، رَفَعَهُ عن ابى عبدالله علیه‌السلام» این نوع رفع، مصداق حدیث مرسل است. 2. حدیثى که آخر سند آن به قول یا فعل و یا تقریر معصوم علیه‌السلام اضافه شود؛ خواه در سند آن ارسال باشد یا نباشد، مانند اینکه صحابى امام بگوید: امام صادق علیه‌السلام چنین فرمود یا دیدم امام چنین کارى کرد یا من در محضر امام فلان کار را کردم و آن حضرت انکار نکرد. حدیث مرفوع به معناى دوم از اقسام مشترک بین چهار قسم اصلى حدیث (صحیح، حسن، موثق و ضعیف) است. (وصول الاخیار/ ۱۰۳-۱۰۴؛ نهایة الدرایة (سید حسن صدر)/ ۱۸۲-۱۸۳). 🔶 حدیث مرفوع در اصطلاح اهل سنت بیشتر به حدیثی اطلاق می شود که تا پیامبر(ص) بالا برده شده باشد، که در این صورت حدیث مرفوع در این اصطلاح مساوی با حدیث متصل است. https://eitaa.com/Qoran_hadis
معرفی تفاسیر ادبی (بخش سوم) 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 تلخيص البيان في مجازات القرآن‏ این تفسیر ادبی اثر ابو الحسن محمد بن حسين شريف رضى(م 406ق) است. اين كتاب نخستين اثر مستقل درباره مجازها و استعاره ‏هاى قرآن است و به گفته ابن خلکان در نوع خود اثری نادر است. (ابن خلکان، احمد بن محمد، وفیات الاعیان، تحقیق: احسان عباس، بیروت: دار صادر، 1994م، ج4، ص416). وی در تفسیر آیه 8 سوره تغابن می نویسد: يَوْمَ يَجْمَعُكُمْ لِيَوْمِ الْجَمْعِ ذلِكَ يَوْمُ التَّغابُنِ [9] ذکر «تغابن[ اینجا از باب مجاز است. مراد از آن - هر چند خدا بهتر می داند - تشبیه مومنان و کافران به دو طرف معاقده و معامله است. گویا مؤمنان سرای ثواب را خریده و کافران به جای سرای ثواب، سرای عقاب را برگزیدند. این دو در معامله متفاوتند؛ چرا که مؤمنان سود و کافران ضرر می کنند. (فذكر التغابن هاهنا مجاز، و المراد به- و اللّه أعلم- تشبيه المؤمنين و الكافرين بالمتعاقدين و المتبايعين، فكأن المؤمنين ابتاعوا دار الثواب، و كأنّ الكافرين اعتاضوا منها دار العقاب، فتفاوتوا فى الصّفقة، و تغابنوا فى البيعة، فكان الربح مع المؤمنين، و الخسران مع الكافرين) (تلخیص البیان، ص335). https://eitaa.com/Qoran_hadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصویری نزدیک‌تر از نمایش قبلیه بنی‌عامر در بین‌الحرمین 🔹دستهٔ معروف «بنی عامر» بزرگ‌ترین کاروان زائران پیادهٔ اربعین هنر نمایی زیبای این قبیله در دفاع از ساحت قرآن کریم ستودنی بود. از جمله شخصیت های بنی عامر می توان به: - ام‌البنین‌ همسر حضرت علی و مادر ابوالفضل‌ العباس علیهماالسلام - امّ سعید همسر عقیل‌ بن ابی طالب - صفیّه همسر عبدالمطلب - ام‌الفضل همسر عباس بن عبدالمطلب اشاره کرد. https://eitaa.com/Qoran_hadis
🔶 اطلاعيه 🔶 به عرض همراهان گرامي و فرهيخته مي رساند به زودي درس گفتار هاي صوتي كتاب «التفسير الأثري الجامع» اثر مرحوم آيت الله محمد هادي معرفت در كانال بار گذاري خواهد شد. هر روز يك جلسه 15 دقيقه اي. با سپاس از همراهی شما 🌹🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/Qoran_hadis