eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
863 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
747 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[١١٥٧]٧٦-عليّ‌ بن إبراهيم،عن أبيه،عن الحكم بن بهلول،عن رجل،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قوله تعالى: ✨ وَ لَقَدْ أُوحِيَ‌ إِلَيْكَ‌ وَ إِلَى الَّذِينَ‌ مِنْ‌ قَبْلِكَ‌ لَئِنْ‌ أَشْرَكْتَ‌ لَيَحْبَطَنَّ‌ عَمَلُكَ‌ قال: يعني إن أشركت في الولاية غيره ✨بَلِ‌ اللّهَ‌ فَاعْبُدْ وَ كُنْ‌ مِنَ‌ الشّاكِرِينَ‌ يعني بل اللّه فاعبد بالطّاعة و كن من الشّاكرين أن عضدتك بأخيك و ابن عمّك. 📝مردى از حضرت صادق عليه السّلام دربارۀ اين آيه‌ 🔅به تو و همۀ پيامبران پيشين وحى شده كه اگر شرك بورزى عملت تباه مى‌شود.[زمر(٣٩):٦٥]روايت كرده كه فرمودند: مقصود اين است كه اگر در ولايت جز او را شريك بگيرى. 🔅بلكه تنها خداوند را بندگى كرده و از شاكران باش.[زمر(٣٩):٦٦] يعنى بلكه تنها خداوند را به وسيلۀ اطاعت بندگى كرده، از اين‌كه به وسيلۀ برادر و پسر عمويت يارى‌ات كردم از شاكران باش. 📗 اصول کافی - جلد2، صفحه 345 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺁﺩم ﻭ ﻧﻮﺡ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻭ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎﻱ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻮﺩ ] ﺑﺮ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪ .(٣٣) ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻲ [ ﺭﺍ ﺑﺮﮔﺰﻳﺪ ] ﻛﻪ [ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﭘﺎﻛﻲ ، ﺗﻘﻮﺍ ، ﺩﺭﺳﺘﻲ ﻭ ﺭﺍﺳﺘﻲ ] ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ [ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ] ﺑﺮﺧﻲ ﺩﻳﮕﺮﻧﺪ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ .(٣٤) 🔅سوره ال عمران ✨✨✨✨✨✨✨ 📜در كتاب عيون در حديثى كه گفتگوى حضرت رضا (عليه السلام ) با مامون را حكايت كرده، آمده كه مامون عرضه داشت : آيا خداى تعالى عترت را بر ساير مردم برترى داده است ؟ 🌠حضرت فرمود: (خداى تعالى برترى عترت بر ساير مردم را در آيات محكم كتابش علنى كرده، مامون پرسيد آن آيات در كجاى قرآن است ؟ حضرت رضا (عليه السلام ) فرمود: در آيه : ✨(ان اللّه اصطفى آدم و نوحا و آل ابراهيم و آل عمران على العالمين، ذريه بعضها من بعض ) (تا آخر حديث )). 💎ونيز از امام باقر (عليه السلام ) روايت شده كه آن جناب آيه نامبرده را تلاوت كردند و سپس فرمودند: ما از آن ذريه هستيم، و ماييم بقيه آن عترت. 📚برگرفته از تفسیرالمیزان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ❗️خداوند از همه پیامبران برای تصدیق و یاری رسول خاتم پیمان گرفته است. وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آتَيْتُكُم مِّن كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُّصَدِّقٌ لِّمَا مَعَكُمْ 🔅 لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ 🔅 وَلَتَنصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَىٰ ذَٰلِكُمْ إِصْرِي 🔅قَالُوا أَقْرَرْنَا 🔅قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ ﻭ [ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ [ ﻭ ﺍﻣﺖ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ] ﭘﻴﻤﺎﻥ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺍﺩم ، ﺳﭙﺲ [ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ] ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ] ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩ ، 🔅ﻗﻄﻌﺎً ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ 🔅ﻭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻴﺪ . [ ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍ ] ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﻳﺎ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ [ ﺣﻘﻴﻘﺖ ] ﭘﻴﻤﺎﻥ ﻣﺤﻜﻢ ﻣﺮﺍ [ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻭﻓﺎ ﻛﻨﻴﺪ ] ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﻧﻤﻮﺩﻳﺪ ؟ 🔅 ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ . 🔅ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﭘﺲ [ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﭘﻴﻤﺎﻥ ] ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﻦ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﮔﻮﺍﻫﺎﻧﻢ . 💫ایه (81) سوره ال عمران ✨✨✨✨✨✨✨✨ 💠در مجمع البيان از امام امير المؤ منين على (عليه السلام ) روايت كرده كه فرمود: (خداى تعالى از انبياى قبل از پيامبر ما، ميثاق گرفت كه به امت هاى خود خبر بعثت آن جناب و علائم و صفاتش را بدهند، و به آمدنش بشارت داده، دستور دهند كه آن جناب را تصديق كنند). 🕯و در الدر المنثور است كه ابن جرير از على بن ابيطالب رضى اللّه عنه روايت كرده كه فرمود: (از آدم تاكنون خداى تعالى هيچ پيغمبرى را مبعوث نكرد، مگر اينكه درباره محمد (صلى اللّه عليه و آله ) از او پيمان گرفت كه اگر در زمان زندگى او اين پيامبر بزرگ مبعوث شد، بايد به او ايمان آورد و ياريش كند. و دستور داد كه او نيز اين پيمان را از امت خود بگيرد، آنگاه امام (عليه السلام ) اين آيه را تلاوت فرمود: (و اذ اخذ اللّه ميثاق النبيين لما اتيتكم من كتاب و حكمه....) ✅و در مجمع البيان و جوامع از امام صادق (عليه السلام ) روايت كرده كه در ذيل آيه فرموده : معنايش اين است كه : (بياد آر زمانى را كه خداى تعالى ميثاق امت انبيا را گرفت، به اينكه هر امتى پيغمبر خود را تصديق نموده، به آنچه آن پيغمبر آورده عمل كنند. و ليكن امتها به اين عهد وفا نكرده و بسيارى از شرايع آن را ترك نموده، بسيارى از آنها را تحريف كردند). 💢و نيز در مجمع البيان از امير المؤ منين (عليه السلام ) روايت آورده كه در ذيل جمله : (ءاقررتم و اخذتم ) فرمود: معنايش اين است كه آيا اقرار كرديد؟ و به اين اقرار خود بر امتهاى خود پيمان بستيد؟ (قالوا) يعنى انبيا و امتهايشان گفتند: (اقررنا) يعنى بدانچه دستورمان دادى كه اقرار كنيم، اقرار كرديم، (قال فاشهدوا) خداى تعالى به انبيا و امتها فرمود: پس شاهد باشيد و من هم با شما شاهد بر شما و بر امتهاى شمايم. 💎و در الدرالمنثور است كه : ابن جرير از على بن ابيطالب (عليه السلام ) روايت آورده كه در معناى جمله (فاشهدوا) فرمود: يعنى شما بر امتهاى خود شاهد باشيد. (و انا معكم من الشاهدين ) يعنى، (و من با شما از شاهدان بر شما و ايشانم ). (فمن تولى ) يعنى : اى محمد بعد از اين عهد كه از همه امتها گرفته شد هركس روى بگرداند فاسق است، يعنى در كفر عصيان مى كند. ✴️و در تفسير قمى از امام صادق (عليه السلام ) آمده كه امام فرمود: خداى تعالى در عالم ذر به ايشان فرمود: (ءاقررتم و اخذتم على ذلكم اصرى ) و معناى (اصر) عهد است. (قالوا اقررنا) آنگاه خداى تعالى به ملائكه فرمود: (فاشهدوا) گواه باشيد. 📚برگرفته از تفسیر المیزان کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜سلیم بن قیس هلالی روایت میکند: امیرالمومنین فرمودند:اى چهار نفر يعنى سلمان و ابو ذر و مقداد و زبير آيا شنيديد از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم كه گفت در جهنم تابوتى هست از آتش كه در آن دوازده نفر هستند شش نفر از امم سابقه و شش نفر از اين امت و آن تابوت در چاهى است در قعر جهنم و بر سر آن چاه سنگى هست كه هرگاه حقتعالى خواهد كه جهنم را مشتعل گرداند ميفرمايد آن سنگ را از آن چاه برمى‌دارند جميع جهنم از شدت حرارت آن چاه مشتعل ميگردد. 💠 پس على عليه السّلام فرمود من در حضور شماها از حضرت رسول (ص) سؤال كردم كه آنها كيستند فرمود اما پيشينيان پسر آدم كه برادر خود را كشت و فرعون و نمرود و دو نفر از بنى اسرائيل كه يكى يهود را گمراه كرد و ديگرى نصارى را و ابليس ششم ايشانست و از اين امت دجال است و پنج نفر كه اتفاق بر نوشتن آن صحيفۀ ملعونه كنند و با يكديگر اتفاق كنند بر عداوت تو اى برادر من و معاونت يكديگر كنند بر غصب حق تو تا آنكه پنج نفر را شمرد و نام برد يك‌يك را پس ما چهار نفر گواهى داديم كه ما در اين واقعه حاضر بوديم و همه را شنيديم . 📚حق الیقین - جلد1، صفحه 169 علامه محمدباقر مجلسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🔰سلمان روایت میکند: على عليه السّلام فرمودند: همۀ مردم پس از رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم مرتد شدند به جز چهار نفر. 🔷همانا كه مردم پس از رسول خدا همانند هارون و پيروانش و مانند گوساله و گوساله پرستان گرديدند؛ 🔸على مانند هارون(در میان قوم ضعیف داشته شده و مردم پیروی اش نمیکنند) ، 🔸ابوبکر مانند گوساله(در جایگاهی قرارش دادند که حق او نبود) 🔸و عمر مانند سامرى(کمک کرد تا ابوبکر بر جایگاه ناحق تکیه زند). 💠امیرالمومنین می فرمایند:شنيدم كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم مى‌فرمود: ‼️«امتم سنت بنى اسرائيل را پيشه كنند و در آن گام بردارند و پا جاى پاى آنان گذارند، مانند آنان رفتار نمايند به گونه‌اى كه اگر آنان به سوراخى خزيدند اينان نيز با آنان در آن سوراخ خزند. 📗تاریخ سیاسی صدر اسلام ، صفحه 259 سلیم بن قیس هلالی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#متن #صفحه_201 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#ترجمه #صفحه_201 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
201_Page.MP3
899K
#ترتیل #صفحه_201 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#تفسیر #صفحه_201 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
صفحه 201 بدان راضی بودند که با زنان و کودکان و عجزه در خانه بنشینند (و به جهاد حاضر نشوند)، و دلهای آنها نقش کفر و ظلمت گرفته و دیگر هیچ درک حقایق نکنند. (۸۷) اما رسول و مؤمنان اصحابش به مال و جانشان در راه خدا جهاد کردند و آنهایند که همه خیرات و نیکوییها (ی دو عالم) مخصوص آنهاست و هم آنان سعادتمندان عالمند. (۸۸) خدا بر آنها باغهایی که به زیر درختانش نهرها جاری است مهیا فرموده که در آن تا ابد متنعّم باشند و این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. (۸۹) و گروهی از اعراب بادیه (نزد تو) آمده و عذر می‌آورند که اجازه معافی از جهاد یابند و نیز گروهی که تکذیب خدا و رسول را کرده (بدون هیچ عذری) از جهاد بازنشستند، به زودی کافران از این دو طایفه را عذابی دردناک خواهد رسید. (۹۰) بر ناتوانان و بیماران و فقیران که خرج سفر (و نفقه عیال خود را) ندارند گناهی بر ترک جهاد نیست هرگاه که با خدا و رسول او خیرخواهی و اخلاص ورزند (که این کار نیکوست و) بر نیکوکاران عالم از هیچ راه حرج و زحمتی نیست و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. (۹۱) و همچنین بر آن مؤمنانی که چون مهیای جهاد شده و نزد تو آیند که زاد و لوازم سفر آنها را مهیا سازی و تو پاسخ دهی که من مالی که به شما مساعدت کنم ندارم برمی‌گردند در حالی که از شدت حزن اشک از چشمانشان جاری است که چرا نمی‌توانند مخارج سفر خود فراهم سازند (بر آنها هم حرج و گناهی بر ترک جهاد نیست). (۹۲) منحصرا گناه و عقوبت آنها راست که با وجود تمکن و دارایی از تو رخصت معافیت از جنگ می‌طلبند و خوش دارند که با بازماندگان (یعنی زنان و کودکان) در خانه بنشینند (و به جهاد حاضر نشوند) و خدا بر دل آنها نقش کفر و ظلمت زده به طوری که هیچ درک نکنند. (۹۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[١٠٢٢]٣-عليّ‌ بن إبراهيم،عن صالح بن السّنديّ‌،عن جعفر بن بشير و محمّد بن يحيى،عن أحمد بن محمّد بن عيسى،عن ابن فضّال جميعا،عن أبي جميلة،عن خالد بن عمّار،عن سدير قال: سمعت أبا جعفر عليه السّلام و هو داخل و أنا خارج و أخذ بيدي،ثمّ‌ استقبل البيت فقال:يا سدير إنّما أمر النّاس أن يأتوا هذه الأحجار فيطوفوا بها ثمّ‌ يأتونا فيعلمونا ولايتهم لنا و هو قول اللّه، ✨وَ إِنِّي لَغَفّارٌ لِمَنْ‌ تابَ‌ وَ آمَنَ‌ وَ عَمِلَ‌ صالِحاً ثُمَّ‌ اهْتَدى‌ ثمّ‌ أومأ بيده إلى صدره:إلى ولايتنا،ثمّ‌ قال:يا سدير!فأريك الصّادّين عن دين اللّه،ثمّ‌ نظر إلى أبي حنيفة و سفيان الثّوريّ‌ في ذلك الزّمان و هم حلق في المسجد،فقال:هؤلاء الصّادّون عن دين اللّه بلا هدى من اللّه و لا كتاب مبين،إنّ‌ هؤلاء الأخابث لو جلسوا في بيوتهم فجال النّاس فلم يجدوا أحدا يخبرهم عن اللّه تبارك و تعالى و عن رسوله صلّى اللّه عليه و اله و سلّم حتّى يأتونا فنخبرهم عن اللّه تبارك و تعالى و عن رسوله صلّى اللّه عليه و اله و سلّم. 📝[١٠٢٢]٣-سدير گفت:حضرت باقر عليه السّلام-درحالى‌كه او داخل مى‌شد و من خارج مى‌شدم-دستم را گرفت،سپس رو به خانۀ خدا ايستاد و فرمود: 🕋اى سدير!همانا به مردم فرمان داده شده كه به نزد اين سنگ‌ها آمده،آن‌ها را طواف كرده،سپس به نزد ما بيايند و ولايتشان را به آگاهى ما برسانند. 💫و آن سخن خداوند است كه:و من بسيار آمرزندۀ كسى‌ام كه توبه كرده و ايمان آورد و عمل صالح بكند و سپس هدايت شود. [طه(٢٠):٨٢] سپس با دست به سينه‌اش اشاره كرد:يعنى به ولايت ما. 🔷سپس فرمود:اى سدير!به تو بازدارندگان از دين خدا را نشان مى‌دهم.سپس به ابو حنيفه و سفيان ثورى نگريست كه در آن زمان در مسجد حلقه زده بودند و فرمود:اينان بازدارندگان دين خدايند.بدون هدايتى از خدا و كتابى روشن. همانا اين خبيث‌ها اگر در خانه‌هاشان مى‌نشستند،مردم مى‌گشتند و كسى را نمى‌يافتند كه برايشان از خداى پاك و والا و از رسول او-درود خدا بر او و بر خاندانش-سخن بگويد.و به نزد ما مى‌آمدند و ما از خداوند پاك و والا و از رسولش صلّى اللّه عليه و اله و سلّم برايشان سخن مى‌گفتيم. 📙 اصول کافی - جلد2، صفحه 263 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنِي أَبُو الْحُسَيْنِ‌ مُحَمَّدُ بْنُ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ النَّاقِدُ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَبْدُ الرَّحْمَنِ‌ الْأَسْلَمِيُّ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَنْ‌ عُرْوَةَ‌ بْنِ‌ الزُّبَيْرِ قَالَ‌ : سَمِعْتُ‌ أَبَا ذَرٍّ وَ هُوَ يَوْمَئِذٍ قَدْ أَخْرَجَهُ‌ عُثْمَانُ‌ إِلَى اَلرَّبَذَةِ‌ فَقَالَ‌ لَهُ‌ النَّاسُ‌ يَا أَبَا ذَرٍّ أَبْشِرْ فَهَذَا قَلِيلٌ‌ فِي اللَّهِ‌ تَعَالَى فَقَالَ‌ مَا أَيْسَرَ هَذَا وَ لَكِنْ‌ كَيْفَ‌ أَنْتُمْ‌ إِذَا قُتِلَ‌ اَلْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَتْلاً أَوْ قَالَ‌ ذُبِحَ‌ ذَبْحاً وَ اللَّهِ‌ لاَ يَكُونُ‌ فِي اَلْإِسْلاَمِ‌ بَعْدَ قَتْلِ‌ الْخَلِيفَةِ‌ أَعْظَمُ‌ قَتْلاً مِنْهُ‌ [بَعْدَ قَتْلِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ أَعْظَمُ‌ قَتِيلاً مِنْهُ‌] - وَ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ سَيَسُلُّ‌ سَيْفَهُ‌ عَلَى هَذِهِ‌ الْأُمَّةِ‌ لاَ يَغْمِدُهُ‌ أَبَداً وَ يَبْعَثُ‌ نَاقِماً [قَائِماً] مِنْ‌ ذُرِّيَّتِهِ‌ فَيَنْتَقِمُ‌ مِنَ‌ النَّاسِ‌ وَ إِنَّكُمْ‌ لَوْ تَعْلَمُونَ‌ مَا يَدْخُلُ‌ عَلَى أَهْلِ‌ الْبِحَارِ وَ سُكَّانِ‌ الْجِبَالِ‌ فِي الْغِيَاضِ‌ وَ الْآكَامِ‌ وَ أَهْلِ‌ السَّمَاءِ مِنْ‌ قَتْلِهِ‌ لَبَكَيْتُمْ‌ وَ اللَّهِ‌ حَتَّى تَزْهَقَ‌ أَنْفُسُكُمْ‌ وَ مَا مِنْ‌ سَمَاءٍ يَمُرُّ بِهِ‌ رُوحُ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِلاَّ فَزِعَ‌ لَهُ‌ سَبْعُونَ‌ أَلْفَ‌ مَلَكٍ‌ يَقُومُونَ‌ قِيَامَا تُرْعِدُ مَفَاصِلُهُمْ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ وَ مَا مِنْ‌ سَحَابَةٍ‌ تَمُرُّ وَ تُرْعِدُ وَ تُبْرِقُ‌ إِلاَّ لَعَنَتْ‌ قَاتِلَهُ‌ وَ مَا مِنْ‌ يَوْمٍ‌ إِلاَّ وَ تُعْرَضُ‌ رُوحُهُ‌ عَلَى رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَيَلْتَقِيَانِ‌. 📝 ابو الحسين محمّد بن عبد اللّه بن على ناقد مى‌گويد: عبد الرحمن اسلمى از عبد اللّه بن الحسين، از عروة بن زبير برايم نقل نمود كه وى گفت: در روزى كه عثمان ابا ذر را به ربذه تبعيد كرد از وى در پاسخ مردم كه به او گفتند: بشارت باد تو را، اين مصيبت در راه خدا اندك است. شنيدم كه فرمود: اين بلا سهل و آسان است ولى در چه حالى هستيد هنگامى كه حسين بن على عليهما السّلام شهيد شود شهيدشدنى. يا فرمود: چه حالى داريد وقتى حسين بن على عليهما السّلام ذبح شود ذبح‌شدنى. 🌴به خدا قسم در اسلام بعد از قتل حسين بن على عليهما السّلام قتلى بزرگ‌تر از آن واقع نخواهد شد و خداوند عنقريب شمشير انتقامش را بر اين امت از نيام بيرون خواهد آورد و هرگز در غلاف نخواهد برد 💟و از ذريّه آن حضرت خون خواهى را بر انگيزد كه از مردم انتقام خون آن جناب را بگيرد و شما اگر بدانيد كه از ناحيه قتل آن حضرت چه بر اهل دريا و ساكنين كوهها در جنگل‌ها و تپه‌ها خواهد آمد بخدا قسم آن قدر گريه مى‌كنيد تا از بين برويد 🕊و آسمانى نيست كه روح سيّد الشّهداء به آن عبور كند مگر آنكه هفتاد هزار ملك به فزع در مى‌آيند، اين ملائك و فرشتگان مى‌ايستند به طورى كه مفاصل آنها تا روز قيامت بانك و فرياد مى‌كنند ⚡️و هيچ ابرى نيست كه حركت كرده و بغرّد و برق زند مگر آنكه كشنده آن حضرت را لعنت مى‌كند 💞 و هيچ روزى نيست مگر آنكه روح مطهّر آن حضرت را بر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم عرضه داشته پس آن دو با هم ملاقات مى‌كنند. 📖 کامل الزیارات، صفحه 228 ابن قولویه باب23/حدیث 11 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜ابان گويد: سليم گفت: شنيدم كه على بن ابى طالب عليه السّلام مى‌فرمود: ‼️به زودى امت اسلام به هفتاد و سه گروه پراكنده شوند كه هفتاد و دو گروه آن در آتشند و تنها يك گروه در بهشت جاى گيرند. از اين هفتاد و سه گروه، سيزده گروه تظاهر به دوستى ما اهل بيت كنند كه دوازده گروه آن در آتشند و تنها يك گروه به بهشت رسند. 💠اما آن گروه رستگار و راه يافته و اميدوار و مسلمان و مؤمن و همگام و رشد يافته، كسانى هستند كه به من اعتماد كنند و تسليم فرمان و مطيع من باشند، از دشمنانم بيزارى جويند، دوستدار من باشند و با دشمنم دشمنى ورزند. ✅آن گروهى رستگار است كه حق مرا بشناسد و امامت مرا گردن نهد و وجوب اطاعتم را از قرآن و سنت دريابد، اين گروه مرتد نشود و شك نورزد چرا كه خداوند قلبش را از شناخت حقيقت ما نورانى كرده و فضيلت شناخت ارزانى داشته و حق را به آن گروه رستگار الهام فرموده و آن را در صف پيروان ما در آورده تا آنجا كه قلبهاشان اطمينان يافته و به يقين رسيده‌اند يقينى كه آن را شكى نيالايد. ♥️همانا كه من و اوصيايم پس از من تا روز رستاخيز، راهنمايان راه يافته‌ايم؛ كسانى كه خداوند آنان را در آيه‌هاى بسيارى از كتابش به خويش و پيامبرش نزديك گردانيده و پاك‌مان داشته و مصون‌مان نموده و شاهدان بر خلقش و حجت خويش در زمين‌مان قرار داده، ما را از خزانه‌داران دانش خويش و معادن حكمت خود و سخنگويان وحى خويش نموده، ما را با قرآن و قرآن را با ما قرار داده كه از قرآن جدا نشويم و قرآن از ما جدا نشود تا كه در رستاخيز در كنار حوض كوثر بر رسول خدا در آئيم. 🔅و تنها اين فرقه از هفتاد و سه فرقه، فرقۀ رسته از آتش و رها شده از همۀ آشوبها و گمراهيها و شبهه‌ها است. به راستى كه اينان از بهشتيانند، آنان هفتاد هزارند كه بى‌حساب به بهشت در آيند. ⚠️و همۀ آن هفتاد و دو فرقه، ديندارانى به دور از حق و حقيقتند، ياران دين شيطانند، دين خويش را از شيطان و يارانش مى‌گيرند، آنان دشمنان خدايند و رسول خدا و مؤمنان كه بى‌حساب به دوزخ در آيند، بيزاران از خدا و رسولش كه خدا و رسولش را فراموش كردند و به خداوند شرك و كفر ورزيدند و جاهلانه جز خداى را پرستيدند و مى‌پندارند كه كار درستى مى‌كنند و بر همين پندار در رستاخيز مى‌گويند:«به خدا، پروردگارمان سوگند كه ما از مشركان نبوديم» ،«براى خدا سوگند ياد مى‌كنند آن گونه كه براى شما سوگند ياد مى‌كنند و مى‌پندارند كه دستشان به چيزى بند است، بدانيد كه آنان دروغگويانند». ❓سليم گويد: گفتم: اى امير مؤمنان! اگر كسى در عقيده توقف كرد و به شما روى نياورد و دشمنى هم نورزيد و دوستدار شما هم نبود و از دشمنان شما هم بيزارى نجست و گفت: نمى‌دانم حق كدام جريان است، و در گفته‌اش هم راستگو بود، چگونه است‌؟ ✴️فرمود: اين افراد از آن هفتاد و سه فرقه نيستند، منظور رسول خدا از هفتاد و سه فرقه، دشمنان ستمگر است كسانى كه خودشان را در چشم خلق مشهور كردند و به كيش خويش فرا خواندند. 🔰پس از اين هفتاد و سه فرقه، تنها يك فرقه است كه به دين خدا متديّن است و هفتاد و دو فرقۀ ديگر به دين شيطان متديّنند و دوستدار پيروان آن دين و بيزار از مخالفان آن مى‌باشند. ❇️اما كسى كه خداى يكتا را بپرستد و به رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله و سلّم ايمان آورد ولى ولايت و هدايت ما و گمراهى دشمنان ما را نشناخت و با ما دشمنى نورزيد و حلالى را حرام و حرامى را حلال نكرد و بدون توجه به اختلاف آراء در اصول و فروع احكام، فقط‍‌ به آنچه خداوند امر و نهى فرموده عمل كرد، اين كس نجات يافته است، اين گروه ميان مؤمنان و مشركان قرار دارند و بيشتر مردم را تشكيل مى‌دهند. اينان را در روز رستاخيز حساب و كتاب و رسيدگى رفتار و كردار است، و دوزخيان كسانى هستند كه پيامبران و فرشتگان و مؤمنان آنان را از دوزخ بدر آورند و بر آنان نام دوزخيان نهند. 🔸اما مؤمنان، رستگارانند كه بى‌حساب به بهشت در آيند. 🔻مشركان نيز بى‌حساب به دوزخ روند. 🔹حسابرسى تنها از همان گروهى است كه ميان مؤمنان و مشركان قرار دارد. مؤلفان قلوب و گناهكاران و كسانى كه عمل صالح را با بدى در آميختند و مستضعفان آنان كه توانائى روى آوردن به نيرنگ كفر و شرك را ندارند و دوست ندارند كه دشمنى ورزند و راه به جايى نمى‌برند تا مؤمن و آگاه باشند، اينان اصحاب اعرافند؛ سرنوشت اينان تابع اراده و مشيّت خداوند مى‌باشد؛ هر يك از اينان را كه خداوند به دوزخ اندازد به خاطر گناهشان خواهد بود و از هر كدامشان كه درگذرد از روى رحمت الهى خواهد بود. ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
❓سليم گويد؛ گفتم: آيا فرد مؤمن آگاه مسئول به دوزخ درآيد؟ فرمود: نه. ❓گفتم: آيا آن كس كه امامش را شناسد به بهشت در آيد؟ فرمود: نه، مگر كه خدا خواهد. ❓ گفتم: آيا كافر يا مشرك به بهشت در آيد؟ فرمود: تنها كافر به دوزخ در آيد، مگر كه خدا نخواهد. ❓گفتم: هر كس كه خداى را ملاقات كند و امامش را بشناسد و به وى ايمان داشته و مطيع او باشد، آيا از بهشتيان است‌؟ فرمود: آرى! هر گاه خداوند را ملاقات كند و مؤمن باشد؛ از كسانى كه خداوند فرمود:«كسانى كه ايمان آوردند و كار شايسته كردند» و «كسانى كه ايمان آوردند و پرهيزكار بودند» ، «كسانى كه ايمان آوردند و ايمان‌شان را به ستمى نيالودند». ❓گفتم: كسى كه گناه كبيره كند و خداى را ملاقات نمايد چگونه است‌؟ ♻️ فرمود: اين به ارادۀ الهى بستگى دارد؛ اگر عذابش كند به خاطر گناهش خواهد بود و اگر از او درگذرد از روى رحمتش خواهد بود. ❓گفتم: كسى كه مؤمن باشد به دوزخ در آيد؟ فرمود: آرى! به خاطر گناهش، زيرا وى از آن مؤمنانى نيست كه منظور خداوند است؛«خدا ولى مؤمنان است» زيرا كسانى منظور خداوند مى‌باشند كه:«خدا ولى‌شان باشد» و «آنان را نه ترسى است و نه اندوهگين مى‌شوند». و اينان مؤمنان هستند؛«كسانى كه پرهيزكار خدايند و كسانى كه كردار شايسته دارند و كسانى كه ايمان‌شان را به ستمى نمى‌آلايند». ❓گفتم: اى امير مؤمنان! ايمان چيست و اسلام كدام است‌؟ فرمود: ايمان يعنى اقرار به شناخت خداوند و اسلام يعنى تسليم به آنچه اقرار كردى و اطاعت امامان معصوم. ❓گفتم: ايمان يعنى اقرار به خداوند پس از شناخت خدا؟ ✅ فرمود: كسى كه خداوند او را به شناخت خويش و پيامبر و امامش نائل گرداند و سپس به اطاعت از آن شناخت اقرار كند، او مؤمن است. ❓گفتم: شناخت از جانب خداوند است و اقرار از جانب بنده‌؟ 🕯فرمود: شناخت از جانب خداوند يعنى خواستن از خدا و داشتن راهنما و دريافت احسان و نعمت خدا، 💎و اقرار نزد پروردگار يعنى كه بنده بپذيرد خداوند بر هر كس كه خواهد احسان كند. ❣بنا بر اين؛ شناخت يعنى كارى كه خداى در قلب كند 💫و اقرار يعنى كارى كه قلب در رابطه با خدا نمايد و مشمول پاكى و رحمتش شود. پس هر كس را كه خداى آگاه نگرداند، مسئوليتى متوجه او نيست؛ بر او است كه توقف كند و از آنچه نمى‌داند دست نگهدارد كه خداوند او را بر نادانيش عذاب نكند؛ او به كردارش كه فرمانبرى خدا باشد ستوده شود و به رفتارش كه نافرمانى خدا باشد عذاب گردد. بنا بر اين او مى‌تواند هم فرمانبرى كند و هم نافرمانى نمايد، اما چگونه است كه نتواند حق را بشناسد ولى بتواند نادان بماند؟! و اين محال است. تحقق چنين امرى ممكن نيست مگر به قضا و قدر و علم خداوند و آن هم عارى از هر گونه جبرى، چرا كه اگر بندگان مجبور باشند، معذورند و ناستودنى. آن كس كه در امر دين بر او مشكلى رسد و نداند، او راست كه آن مشكل را به ما واگذارد، و آن كس كه خداى را به پاس نعمت سپاس گويد و به خاطر گناه از او آمرزش خواهد و بندگان فرمانبردار خدا را دوست بدارد و به پاس فرمانبرى سپاسشان گويد و نافرمانان را دشمنى ورزد و نكوهد، و در چنين صورتى دانستن آنچه را نداند به ما واگذارد، او را بس است. 📚اين متن در منابع زير آمده است: مجلسى/بحار ٢٥٠/٢٦،٣٤٣/٢٣،٢٨٧/٦٨،١٤،١٣/٢٨.+بحرانى/الدرر ٨٤ +صفار/بصائر ٨٣+صدوق/اكمال ٢٤٠/١+كلينى/كافى ١٩١/١+بحرانى /لوامع ٢٣٧. 📗تاریخ سیاسی صدر اسلام ، صفحه 112 سلیم بن قیس هلالی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[٨١٤]٤-الحسين بن محمّد،عن معلّى بن محمّد،عن أحمد بن محمّد بن عبد اللّه،عن الحسن،عن ابن أبي عمير،عن محمّد بن إسحاق بن عمّار قال: قلت لأبي الحسن الأوّل عليه السّلام:ألا تدلّني إلى من آخذ عنه ديني‌؟فقال:هذا ابني عليّ‌ إنّ‌ أبي أخذ بيدي فأدخلني إلى قبر رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلّم فقال:يا بنيّ‌!إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ قال: ✨إِنِّي جاعِلٌ‌ فِي الْأَرْضِ‌ خَلِيفَةً‌ و إنّ‌ اللّه عزّ و جلّ‌ إذا قال قولا وفى به. 📝محمّد بن اسحاق عمّار گفته است:به حضرت ابو الحسن اوّل عرض كردم:آيا مرا به كسى كه دينم را از او بگيرم راهنمايى نمى‌كنيد؟ فرمودند:او،همين پسرم على است. 💎همانا پدرم دست مرا گرفت و به سوى مرقد رسول خدا-درود خدا بر او و بر خاندانش-برد و فرمود: پسرم!خداوند عزّتمند فرموده است:من در روى زمين جانشينى قرار مى‌دهم[بقره(٢):٣٠] و خداوند شكوهمند وقتى سخنى فرمود به آن وفا مى‌كند. 📙اصول کافی - جلد2، صفحه 59 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مبارکه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin تلگرام @qoranvamamhoosein
202_Page.MP3
900.3K
سوره مبارکه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin تلگرام @qoranvamamhoosein
سوره مبارکه کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin تلگرام @qoranvamamhoosein