eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
1.6هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
رستگاری در پرتو معرفت به قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و پیروی از ولایت فقیه ارتباط با ادمین: 👇 @alamdar3313 "تبادل و تبلیغ انجام نمی شود"
مشاهده در ایتا
دانلود
بنام حکیم سخن درزبان افرین درود و مهرتقدیم شماهمدلان هم زبان بامداد پنج شنبه تون مملو از کلام شورانگیز حرف هایی كه ميزنيم،،،، دست دارند!!! دست های بلندی كه گاهی، گلويی را می فشارند و نفس فرد را می گيرند !!! حرف هايي كه ميزنيم،،،پادارند!!! پاهای بزرگی كه گاهی، جايشان را روی دلی مي گذارند و برای هميشه مي مانند !!! حرف هايي كه ميزنيم ،،، چشم دارند !!! چشم های سياهی كه، گاهی به چشم های دیگران نگاه میكنند، و آنها را در شرمی بیکران فرو ميبرند !!! پس مراقب حرفهايي كه ميزنيم باشيم زیرا سنجیده سخن گفتن از سکوت هم دشوار تر است !!! ❣ @Quranahlebayt
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر عاشقان حضرت رب العالمین سلام بر عاشقان پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله سلام بر عاشقان اوصیا پیغمبر اکرم ۱۲ امام معصوم و ۱۲ انسان کامل برای هدایت همه عوالم @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 آرزو 🔸 امام علی(علیه السلام) : 📚 برترین مرتبه دین کوتاه کردن آرزو است و برترین عبادت اخلاص عمل. 🔸 در روایت دیگر می فرماید: به راستى که خداى سبحان مبغوض دارد آنها را که آرزوشان طولانى و بد عمل هستند. 📚 غررالحکم/باب الأمل و الأمانى ✍🏼 عمر ما کوتاهتر از آن است که با آرزوهای دراز آن را تلف کنیم. 🔹 حدیث روز @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت دوم: واژه‌شناسی: این واژه مشتق از ریشه «ج ن ن» به معنای پوشش و استتار است[۴] و برخی[۵] معتقدند معنای اصلی پوشش و استتار در بیشتر مشتقات این ریشه وجود دارد مانند جَنین که در رحم مادر پنهان است. برخی واژۀ «الجانّ» را که در قرآن به همراه انس به کار رفته است[۶] اسمِ جمعِ جنّ دانسته‌اند.[۷] ابن قُتیبه[۸] شیاطین را جنّیان سرکش و جانّ را جنّ‌های ضعیف دانسته است. معادل واژه جنّ در فارسی، پری و دیو است.[۹] پانوشت: ۴_خلیل بن احمد؛ جوهری ؛ ابن فارِس ؛ راغب اصفهانی ؛ ابن منظور، ذیل «جنن» ۵_ابن فارس ؛ راغب اصفهانی، همانجاها ۶_رحمان : ۳۹، ۷۴ ۷_مرتضی زبیدی، ذیل واژه ۸_ ج ۲، ص۱۰۹ ۹_لسان التنزیل، ص۲؛ محمد مروزی، ص۳؛ زنجی سجزی، ص۶۵، ۷۸ @Quranahlebayt
🌼باحیا باش ✍عفت، حیا و غیرت از ویژگی‌های مشترک بین اصحاب امام مهدی و یاران امام حسین است. امام حسین نماد حیا و غیرت در کربلاست و در نقطهٔ مقابل ایشان، شمر، مظهر بی‌حیایی و شرارت. امام و یارانش حتی در شرایط سخت عاشورا و در مقابل دشمن هیچ‌گاه از کلمات ناروا و ناسزا استفاده ‌نکردند. یاران امام زمان هم این‌گونه هستند. عفت در کلام و رفتار، حیا در نگاه و پوشش و غیرت دینی و انسانی دارند. امام صادق فرمودند: «الْحَيَاءُ مِنَ الْإِيمَان؛ شرم و حيا جزء ايمان است‏.»*1 پس کسی که حیا ندارد در حقیقت دین ندارد. این شرم و حیا، آن‌ها را از انجام اعمال و رفتار زشت و زننده باز می‌دارد زیرا آن‌ها در همه‌حال خدا را حاضر و ناظر بر اعمالشان می‌بینند. 🔻 بد نیست ما هم نگاهی به زندگی خود بیندازیم. آیا خدا را ناظر اعمال خود می‌دانیم و از گناهانی که مانع ظهورند شرم و حیا نمی‌کنیم و از یاد و یاری امام زمان غافلیم؟ 📚 1. كافی، ج‏2، ص 106 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍂🍃🍂🍃🍂 هنگامی كه شیطان به خداوند گفت: من از چهار طرف (جلو، پشت، راست و چپ) انسان را گرفتار و گمراه می‏كنم. فرشتگان پرسیدند: شیطان از چهار سمت بر انسان مسلّط است، پس چگونه انسان نجات می‏یابد؟ خداوند فرمود: راه بالا و پایین باز است راه بالا : نیایش و راه پایین : سجده بنابراین، كسی كه دستی به سوی خدا بلند كند یا سری بر آستان او بساید می‏تواند شیطان را طرد كند. 📚 تفسیر موضوعی قرآن (آیت الله جوادی آملی)، مراحل اخلاق در قرآن اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز نیروی انتظامی 💠 امنیت جامعه 🔹 امنیت یك است. امنیت از یك طرف به درون ما رابطه دارد و از طرف دیگر به بیرون. جامعه متمدّن اسلامی، درون و بیرون را برای تنظیم رابطه با امنیت درست كرده و می‌ كند. جامعه ‌ای كه آن تمدّن اصیل و عریق اسلامی را ندارد یا هر دو راهش ویران است یا یكی از دو راه. 🔹 توضیح مطلب این است كه جامعه‌ ای امن است كه خاطرش آرام باشد و مشكل درونی نداشته باشد و این فقط از ناحیه حاصل می ‌شود كه خدایی هست و مسئولیتی هست و هر كسی در برابر كارش مسئول است و باید جوابگو باشد. رابطه بیرونی ‌اش به اقتصاد وابسته است. اگر هر دو راه تأمین بود; یعنی جامعه، مؤمن بود و از نظر اقتصاد، نانش تأمین بود، برقراری امنیتش آسان است؛ سرقت كم است, دعوا كم است, پرخاشگری كم است و امثال ذلك و اگر هر دو راه بسته بود یعنی نه از درون مؤمن بود نه از بیرون مشكل اقتصادی او حل شده بود، این هم راه سرقتش باز است, هم راه پرخاشگری و قتل و چیزهای دیگر و اگر یكی از این دو راه باز بود و راه دیگر بسته بود، به همان اندازه این آسیب ‌پذیر است. 🔹 به جامعه گرسنه را نمی‌ شود امنیت داد و از او امنیت خواست؛ اعتیاد در آن هست, سرقت در آن هست, دعوا در آن هست, قتل و غارت در آن هست. اول سیر شدن شكم جامعه است: ﴿الَّذی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ﴾، بعد فرمود: ﴿وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ﴾. بی كاری, بدكاری و گرانی، مشكلاتی است كه به ناامنی دامن می ‌زند. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا