بنام حکیم سخن درزبان افرین
درود و مهرتقدیم شماهمدلان هم زبان
بامداد پنج شنبه تون مملو از کلام شورانگیز
حرف هایی كه ميزنيم،،،، دست دارند!!!
دست های بلندی كه گاهی،
گلويی را می فشارند
و نفس فرد را می گيرند !!!
حرف هايي كه ميزنيم،،،پادارند!!!
پاهای بزرگی كه گاهی،
جايشان را روی دلی مي گذارند
و برای هميشه مي مانند !!!
حرف هايي كه ميزنيم ،،، چشم دارند !!!
چشم های سياهی كه،
گاهی به چشم های دیگران نگاه میكنند،
و آنها را در شرمی بیکران فرو ميبرند !!!
پس
مراقب حرفهايي كه ميزنيم باشيم
زیرا سنجیده سخن گفتن از سکوت هم دشوار تر است !!!
❣
@Quranahlebayt
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر عاشقان حضرت رب العالمین
سلام بر عاشقان پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله
سلام بر عاشقان اوصیا پیغمبر اکرم ۱۲ امام معصوم و ۱۲ انسان کامل برای هدایت همه عوالم
@Quranahlebayt
📌 آرزو
🔸 امام علی(علیه السلام) :
📚 برترین مرتبه دین کوتاه کردن آرزو است و برترین عبادت اخلاص عمل.
🔸 در روایت دیگر می فرماید:
به راستى که خداى سبحان مبغوض دارد آنها را که آرزوشان طولانى و بد عمل هستند.
📚 غررالحکم/باب الأمل و الأمانى
✍🏼 عمر ما کوتاهتر از آن است که با آرزوهای دراز آن را تلف کنیم.
🔹 حدیث روز
@Quranahlebayt
#جن_در_قرآن
قسمت دوم:
واژهشناسی:
این واژه مشتق از ریشه «ج ن ن» به معنای پوشش و استتار است[۴] و برخی[۵] معتقدند معنای اصلی پوشش و استتار در بیشتر مشتقات این ریشه وجود دارد مانند جَنین که در رحم مادر پنهان است. برخی واژۀ «الجانّ» را که در قرآن به همراه انس به کار رفته است[۶] اسمِ جمعِ جنّ دانستهاند.[۷] ابن قُتیبه[۸] شیاطین را جنّیان سرکش و جانّ را جنّهای ضعیف دانسته است.
معادل واژه جنّ در فارسی، پری و دیو است.[۹]
پانوشت:
۴_خلیل بن احمد؛ جوهری ؛ ابن فارِس ؛ راغب اصفهانی ؛ ابن منظور، ذیل «جنن»
۵_ابن فارس ؛ راغب اصفهانی، همانجاها
۶_رحمان : ۳۹، ۷۴
۷_مرتضی زبیدی، ذیل واژه
۸_ ج ۲، ص۱۰۹
۹_لسان التنزیل، ص۲؛ محمد مروزی، ص۳؛ زنجی سجزی، ص۶۵، ۷۸
@Quranahlebayt
🌼باحیا باش
✍عفت، حیا و غیرت از ویژگیهای مشترک بین اصحاب امام مهدی و یاران امام حسین است. امام حسین نماد حیا و غیرت در کربلاست و در نقطهٔ مقابل ایشان، شمر، مظهر بیحیایی و شرارت. امام و یارانش حتی در شرایط سخت عاشورا و در مقابل دشمن هیچگاه از کلمات ناروا و ناسزا استفاده نکردند.
یاران امام زمان هم اینگونه هستند. عفت در کلام و رفتار، حیا در نگاه و پوشش و غیرت دینی و انسانی دارند. امام صادق فرمودند: «الْحَيَاءُ مِنَ الْإِيمَان؛ شرم و حيا جزء ايمان است.»*1
پس کسی که حیا ندارد در حقیقت دین ندارد.
این شرم و حیا، آنها را از انجام اعمال و رفتار زشت و زننده باز میدارد زیرا آنها در همهحال خدا را حاضر و ناظر بر اعمالشان میبینند.
🔻 بد نیست ما هم نگاهی به زندگی خود بیندازیم. آیا خدا را ناظر اعمال خود میدانیم و از گناهانی که مانع ظهورند شرم و حیا نمیکنیم و از یاد و یاری امام زمان غافلیم؟
📚 1. كافی، ج2، ص 106
@Quranahlebayt
🍃🍂🍃🍂🍃🍂
هنگامی كه شیطان به خداوند گفت:
من از چهار طرف (جلو، پشت، راست و چپ) انسان را گرفتار و گمراه میكنم.
فرشتگان پرسیدند:
شیطان از چهار سمت بر انسان مسلّط است، پس چگونه انسان نجات مییابد؟
خداوند فرمود: راه بالا و پایین باز است
راه بالا : نیایش
و راه پایین : سجده
بنابراین، كسی كه دستی به سوی خدا بلند كند یا سری بر آستان او بساید میتواند شیطان را طرد كند.
📚 تفسیر موضوعی قرآن (آیت الله جوادی آملی)، مراحل اخلاق در قرآن
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
@Quranahlebayt
روز نیروی انتظامی
💠 امنیت جامعه
🔹 امنیت یك #نعمت_الهی است. امنیت از یك طرف به درون ما رابطه دارد و از طرف دیگر به بیرون. جامعه متمدّن اسلامی، درون و بیرون را برای تنظیم رابطه با امنیت درست كرده و می كند. جامعه ای كه آن تمدّن اصیل و عریق اسلامی را ندارد یا هر دو راهش ویران است یا یكی از دو راه.
🔹 توضیح مطلب این است كه جامعه ای امن است كه خاطرش آرام باشد و مشكل درونی نداشته باشد و این #آرامش_درونی فقط از ناحیه #ایمان حاصل می شود كه خدایی هست و مسئولیتی هست و هر كسی در برابر كارش مسئول است و باید جوابگو باشد. رابطه بیرونی اش به اقتصاد وابسته است.
اگر هر دو راه تأمین بود; یعنی جامعه، مؤمن بود و از نظر اقتصاد، نانش تأمین بود، برقراری امنیتش آسان است؛ سرقت كم است, دعوا كم است, پرخاشگری كم است و امثال ذلك و اگر هر دو راه بسته بود یعنی نه از درون مؤمن بود نه از بیرون مشكل اقتصادی او حل شده بود، این هم راه سرقتش باز است, هم راه پرخاشگری و قتل و چیزهای دیگر و اگر یكی از این دو راه باز بود و راه دیگر بسته بود، به همان اندازه این آسیب پذیر است.
🔹 به جامعه گرسنه را نمی شود امنیت داد و از او امنیت خواست؛ اعتیاد در آن هست, سرقت در آن هست, دعوا در آن هست, قتل و غارت در آن هست. اول سیر شدن شكم جامعه است: ﴿الَّذی أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ﴾، بعد فرمود: ﴿وَ آمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ﴾.
بی كاری, بدكاری و گرانی، مشكلاتی است كه به ناامنی دامن می زند.
#روز_نیروی_انتظامی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#جام_معرفت
@Quranahlebayt