eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
799 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️‍ " یک تمام است" 🔹 "روزه" چیزی نیست جز یک خالی شدن همه جانبه، برای پُر شدن از یک پاکی مطلق! و دقیقاً "مراقبه"ی متعالی به همین معنا و مفهوم است. چنین خالی شدنی، از کالبد جسمی آغاز و به کالبد روحی ختم می گردد. 🔹وقتی کالبد جسمی ات را آگاهانه از نوشیدنی ها و خوراکی های هر روزه مانع می شوی، تو با این کار عادات و شرطی شدگی هایش را در هم می شکنی و از بندگیِ بدن رها می گردی. 👈 وقتی کالبد عاطفی ات را از توجه به این و آن مانع می شوی و آن را از و دلبستگی های هر روزه خالی نگاه میداری، تو با این کار از اسارت کالبد عاطفی ات خلاص گشته ای. 🔹وقتی کالبد ذهنی ات را از هر فکر و خیال خالی می کنی، و به جریانات ذهنی، دامن نمی زنی، تو با این کار، خود را از بردگیِ ذهنت آزاد نموده ای. این چنین خالی شدنی، پُر شدن از نور را به همراه دارد. و حکمت ناب اینگونه بروز می کند. نزول حکمت، ظرف خالی می طلبد. پس اگر کالبد جسمی ات بیمار است و نمی توانی روزه بگیری، با کالبدهای عاطفی و ذهنی ات روزه بگیر. 🔹این فرصت طلایی را هر طور که شده از دست مده و تا می توانی وجودت را خالی نگه دار، تا از نورِ روحِ حیات و آگاهی پُر شوی. و یادت باشد؛ اقتدار واقعی وقتی بسراغت می آید و روزافزون می شود، که کارهای منبعث از خشم و شهوتی را که توانایی انجام آن را داری، انجام ندهی! چه در اینجا، انجام ندادن، توانایی است! "بی عملی"، عمل متعالی است! 📚مسعود ریاعی @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرازهايي از 🔸٢٨﴾ يَا عِمادَ مَنْ لَاعِمادَ لَهُ، يَا سَنَدَ مَنْ لَاسَنَدَ لَهُ، يَا ذُخْرَ مَنْ لَا ذُخْرَ لَهُ، يَا حِرْزَ مَنْ لَاحِرْزَ لَهُ، يَا غِياثَ مَنْ لَاغِياثَ لَهُ، يَا فَخْرَ مَنْ لَافَخْرَ لَهُ، يَا عِزَّ مَنْ لَاعِزَّ لَهُ، يَا مُعِينَ مَنْ لَامُعِينَ لَهُ، يَا أَنِيسَ مَنْ لَاأَنِيسَ لَهُ، يَا أَمانَ مَنْ لَاأَمانَ لَهُ. 🔸.﴿۲۹﴾ اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ يَا عَاصِمُ، يَا قائِمُ، يَا دائِمُ، يَا راحِمُ، يَا سالِمُ، يَا حاكِمُ، يَا عالِمُ، يَا قاسِمُ، يَا قابِضُ، يَا باسِطُ. 🔸﴿۳۰﴾ يَا عاصِمَ مَنِ اسْتَعْصَمَهُ، يَا راحِمَ مَنِ اسْتَرْحَمَهُ، يَا غافِرَ مَنِ اسْتَغْفَرَهُ، يَا ناصِرَ مَنِ اسْتَنْصَرَهُ، يَا حافِظَ مَنِ اسْتَحْفَظَهُ، يَا مُكْرِمَ مَنِ اسْتَكْرَمَهُ، يَا مُرْشِدَ مَنِ اسْتَرْشَدَهُ، يَا صَرِيخَ مَنِ اسْتَصْرَخَهُ، يَا مُعِينَ مَنِ اسْتَعانَهُ، يَا مُغِيثَ مَنِ اسْتَغاثَهُ. 💫(٢٨) ای تکیه‌گاه آن‌که تکیه‌گاه ندارد، ای پشتیبان آن‌که پشتیبان ندارد ، ای اندوخته آن‌که اندوخته‌ای ندارد، ای پناه آن‌که پناهی ندارد، ای فریادرس آن‌که فریادرسی ندارد، ای افتخار آن‌که افتخاری ندارد، ای توانمندی آن‌که توان ندارد، ای مدد رسان آن‌که یاوری ندارد، ای همدم آن‌که همدمی ندارد، ای ایمنی‌بخش آن‌که ایمنی ندارد 💫٢٩) خدایا! از تو می‌خواهم به نامت ای نگهدار، ای پایدار، ای پاینده، ای مهرورز، ای سلامتی بخش، ای داور، ای دانا، ای بخش‌کننده ، ای بازگیر، ای فراخی بخش 💫٣٠) ای نگهدار آن‌که از او نگهداری خواهد، ای مهربان بر آن‌که از او مهر جوید، ای آمرزنده آن‌که از او آمرزش خواهد، ای یاور آن‌که از او یاری طلبد، ای حافظ آن‌که از او حفاظت خواهد، ای نیکی کننده آن‌که از او نیکی خواهد، ای راهنمای آن‌که از او راهنمایی جوید، ای دادرس آن‌که از او دادرسی خواهد، ای مددیار آن‌که از او مدد جوید، ای فریادرس آن‌که از او فریادرسی خواهد @Quranahlebayt
🏝روز چهاردهم به نام معصوم چهاردهم روز چهاردهم آمده آقا برگرد همہ‌ے دلخوشے ام‌ابیها برگرد منجے عالم امڪان بہ ستوه آمده‌ام آیہ چهارده سوره زهرا برگرد @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پادشاه است هر آن کس که گدای حسن است کار جبریل امین گریه برای حسن است چای می خورد دم هیئت و با خود می گفت شک ندارم که شفا در ته چای حسن است چه خداوند کریمی همه را می بخشد این خداوند به هر حال خدای حسن است همهمه بین گداها به وجود آمده است به گمانم که دگر وقت عطای حسن است هرچه داریم و نداریم خودش داده به ما هرچه داریم و نداریم فدای حسن است کـربلا قاسم او تا که به میدان آمد همه گفتند که این شیر به جای حسن است بعد نابودی حکام سعودی دیگر نوبت ساختن صحن و سرای حسن است : 💔 صید دام تو شدن، روزی هرکس نشود لطف ک در دام شما افتادم سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز ماه مبارک رمضان 🤲 اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین. 🌸خدایا مؤاخذه نکن مرا در این روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها وبیهودگیها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها وآفات اى عزت دهنده مسلمانان. @Quranahlebayt
▬📝 ﷽▬ 🌸🍃🌸🍃 بسم الله الرحمن الرحیم- ❇️اشرح دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان/ 😡 رابطه گناه و بلا ❇️«اللهمّ لاتؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولاتَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین» ❇️«خدایا مؤاخذه نکن مرا در این روز به لغزش‌ها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگی‌ها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات، ای عزت دهنده مسلمانان.» 👈خدایا! امروز مرا به لغزش هایم باز خواست مکن 📌از گناهکار در ی قیامت بازخواست می کنند و های جهنم در انتظار اوست. بر حسب توصیف های هولناکی که قرآن از آن کرده است، کسی تاب و توان این مؤاخذه و عقوبت را ندارد. 📌در فراز اوّل از دعای امروز، از مؤاخذه و عذاب الهی سخن گفته شد. شدت عذابی که « یاسر» درباره ی آن می گوید: «ای کاش! در بیابان ها بودم و حسابی و عقابی نداشتم.» 📌امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای کمیل درباره ی آن می فرماید:ای خدا! تو آگاهی از ناتوانی من در مقابل مصیبت های دنیا و عقوبت های آن،ولی با همه ی این اوصاف، باید به و کرم خدای مهربان و بخشنده، امیدوار بود و با توبه و انابه، به درگاه او روی آورد و این ذکر را مترنم شد: 👈خدایا! با فضل و بخششت با ما عمل کن و با عدلت ما را بازخواست مکن. 👈در فراز دوّم دعای روز 4 1 می خوانیم: 🔹خدایا! عذر اشتباهات و خطاهایم را بپذیر 🔹ما با خدای خود در عالم «ذر» پیمان بسته ایم که در مقابل خطاها و لغزش ها حساب پس دهیم و بازخواست شویم. هم اکنون که در اعمال خود می نگریم، ترس و وحشت ما را فرا می گیرد؛ زیرا بار گناهانمان، بسیار سنگین و به یقین توانایی تحمل این همه عذاب را نخواهیم داشت. 🔹آری، چه کسی در این مقام مهربان تر و بخشنده تر از خداست؟ پس باید به پیشگاهش استغاثه و ناله بریم و اظهار ندامت و پشیمانی کنیم تا اعمال زشت ما را به خود ما باز گرداند و به دیده ی اغماض بنگرد. 🔹آن چه از کلام معصومین علیهم السلام به دست می آید، این است که ریشه ی تمام خطاها عشق و علاقه به دنیاست. امام صادق علیه السلام در همین زمینه می فرمایند: 👌ریشه ی هر خطاکاری، دوستی دنیاست. ┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 👈در قسمت سوم از فراز دعای روز 14، 🔴 از خداوند می خواهیم تا ما را از هرنوع که منجر به لغزش ها و اشتباهات می شود، باز دارد. آن چه مسلّم است، اسلام با هرگونه افراط و مخالف است و همیشه برای پیمودن راه صحیح حد وسط را می کند تا جایی که حتی نسبت به مسایل دینی و دین داری نیز خداوند متعال، نسبت به مسیحیان در قرآن کریم چنین می فرماید: 🔹ای اهل کتاب! در دین خود غلو و زیاده روی نکنید و درباره ی خدا غیر از حق نگویید. 👈در فراز آخر از دعای امروز می خوانیم: 🔴خدایا! مرا هدف تیر بلاها و آفت ها قرار مده، به عزّتت، ای مایه ی عزّت مسلمانان! 🌱«بلا» به معنی امتحان و آزمایش است، و دنیا محلّی است که با انواع بلاها احاطه شده است، تا جایی که امیرالمؤمنین علیه السلام درباره ی آن می فرماید: دنیا خانه ای است که دیوارهای آن را بلاها پوشانیده است. ⭕️خداوند متعال، هرکسی را به تناسب ظرفیت خودش مورد ابتلا و امتحان قرار می دهد. ⭕️به همین مناسبت در روایت وارد شده است که: بلا برای ، ادب و برای مؤمنان، امتحان و آزمایش و برای انبیا، درجه و مقام و برای اولیا، کرامت و بزرگواری است. هرگاه خداوند بنده ای را بدارد، او را با انواع بلاها احاطه می کند 👌آری، اگر بلاها و امتحانات الهی، موجب ترقی و تکامل انسان نشود و انسان از امتحان روسیاه بیرون بیاید، این بلاها تبدیل به تیرهایی می شوند که انسان را هدف قرار می دهند. در این دعا می خوانیم: خدایا! ما را مورد تهاجم تیرها و آفات، قرار مده ایت الله مجتهدی (ره) @Quranahlebayt
‍ 🟣«» و رابطه آن با «» : 📌قسمت اول: سالها این پرسش مطرح است: «امام خمینی فرمود حفظ این نظام، از حفظ جان امام زمان واجب‌تر است». شهید سلیمانی نیز این دیدگاه، را بیان کرد. چه سنخیتی بین این سخن با جان‌فشانی برای ظهور حضرت حجت وجود دارد؟ با اینکه انقلاب مردم ایران در بهمن57 به هدف تسهیل در امر فرایند ظهور تشکیل شد. سالها شایع شده است «» در ایران قبل ظهور، متعلق به «» است که سرانجام با یکدیگر اختلاف پیدا می‌کنند و حکومت ایران، فرو می‌پاشد. شایسته است به جای نزاع سیاسی، به تراث مهدوی -که به صورت مستند، علمی و اجتهادی- «آغاز و پایان» آخرین حکومت در ایران قبل ظهور را ترسیم کرده است، مراجعه نماییم: آیا «آخرین حکومت» در ایران متعلق به «بنی‌عباس قبل ظهور» است؟  در باورداشت مهدویت، ظهور امری دفعی و تصادفی تلقی نمی‌شود بلکه واقعه‌ای است که با زمینه‌سازی و تمهیدات ممهدون شکل می‌گیرد[1]  از اینرو در منابع فریقین، قیامهای حق قبل از ظهور (رجل من اهل قم، خراسانی و یمانی) معرفی شده و اوصاف "ممهدون و زمینه‏ سازان" ظهور در احادیث فریقین شیعه و اهل سنت نیز ذکر شده است.[2]  از جمله: انقلاب ایران به رهبری مردی از قم (رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ)، پرچم هدایت وی و مشروعیت قیام (يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ)، خصوصیات یاران وی و صلابت و استواری آنان در پیشبرد اهداف انقلاب (يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ)، ایستادگی در برابر فتنه‌ها و طوفانهای سخت (لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ) تحمیل جنگ بر آنان (وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ) و سرنوشت انقلاب ایران (وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ) به روشنی سخن به میان آمده است.[3]  💠انقلاب ایران قبل از ظهور بنابراین قبل از ظهور، انقلاب و حکومت در ایران تشکیل خواهد شد که هدف اصلی خویش را زمینه سازی برای حکومت جهانی امام عصر می‏داند و در مواجهه با دشمن، دو مرحله حق خویش را از دشمنان طلب می‌کنند (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَايُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَايُعْطَوْنَهُ)  اما وقتی خواسته ی آنان برآورده نمی‌شود (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ) اینبار از راه قدرت‌ نظامی، حق خویش را از دشمن طلب می‌کنند (وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ) آنگاه دشمن مجبور به پذیرش مطالبات حق ایرانیان خواهد شد  (فَيُعْطَوْنَ مَاسَأَلُوهُ) لکن ایرانیان به دلیل تغییر معادلات جهانی از جمله وقوع واقعه ی هرج الروم از پذیرش حق خویش -علیرغم اصرار بر اخذ حق در دو مرحله قبلی- سرباز خواهند زد  (فَلَايَقْبَلُونَه) و در مقابل آماده ی جنگ نهایی و سرنوشت ساز با دشمن در فلسطین در آستانه ی ظهور خواهند شد.  (يَقُومُوا ... قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) و سرانجام انقلاب ایران به طلوع فجر حکومت جهانی مهدوی متصل خواهد شد (وَلا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ)[4] که عبارۀ اخری تعبیر قرآنی "وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين" در سرنوشت انقلاب "قیام مردی از قم" است که ذکر گردید. بنابراین آخرین حکومت در ایران، نه تنها متعلق به بنی‌‌عباس نیست بلکه زمینه‌ساز ظهور است.[5] حفظ نظام یا حفظ جان امام زمان؟ ولیکن آنچه سالیان طولانی به‌عنوان «شبهه» مطرح است که امام خمینی گفتند: «نظام را حفظ کنیم ولو به قیمت کشته شدن امام زمان». در حالیکه در اندیشه فکری «امامین انقلاب»، حفظ اسلام بر حفظ نظام مقدم است و «نظام» بدون مبانی «انقلاب» یک چیز سطحی و صوری است. و نباید به هر قیمتی نظام را حفظ کنیم. ملاک حفظ اسلام است و نه حفظ نظام. و اما شبهه و پاسخ به آن: امام خمینی: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ـ ولو امام عصر(عج) باشد ـ اهمیتش بیشتر است».[6] ادامه دارد.... @Quranahlebayt 📚پی نوشت: [1] . پورسیدآقایی، زمینه‌سازی ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش10، ص20-21. [2] . فتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور، ص63-126. [3] . مجلسی، بحارالأنوار، ج57، ص216. [4] . نعمانی، الغیبۀ، ص273. [5] . ایران قبل ظهور، مشرق نیوز [6] . امام خمینی، صحیفه امام، ج۱۵، ص۳۶۵ . @Quranahlebayt