eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
736 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
های خداوند از میان امتها تمام انبیا الهی بود است: جبار و ظالم ، وزراء ظالم، قضات ظالم و ستمگر و رهبران ظالم در سرتاسر زمین تا قبل از قیام قائم؛ حضرت مهدی علیه‌السلام، بر تمام اقوام و امتهای بنی بشر حکومت خواهند داشت: تا زمانی که حضرت مهدی علیه‌السلام خروج نکند همواره در گرفتاری و و غوطه ور خواهند بود و تنها راه گشایش تعجیل و تسریع در دعای فرج است: حضرت حجت امام مهدی علیه‌السلام انقدر طولانی میشود که اکثر قائلین به امامت او از دین خداوند خارج میشوند: هر امتی ترین مخلوق خدا به نبی آن امت در ظاهری و باطنی و نور و عصمت و علم و سکینه و وقار است: 👈روز ظهور قائم حضرت مهدی علیه‌السلام روز عذاب مستکبرین، استیصال فراعنه، هلاکت حکام فاسد است که با سیاست های فریبکارانه جان و مال و ناموس امت را به یغماء برده اند: سالم میگوید: 📌امام صادق جعفر بن محمد عليهما السلام فرمودند: نوح علیه السلام هنگام نزدیک شدن قبض روح اش، شیعیان خویش را فراخواند و به ایشان فرمود: اعلموا أنه ستكون من بعدي غيبة تظهر فيها الطواغيت، وأن الله عز وجل يفرج عنكم بالقائم من ولدي، اسمه هود… : بدانید که بعد از وفات من ( نوح ) دوران غیبت آغاز خواهد شد، و طواغیت و حکومتهای جبار ظاهر خواهد شد، 👈و بدرستیکه خداوند بدست از فرزندان من فرج شما را میرساند، اسم او است. 👈 خداوند و وقار و آرامش و هیبت وعظمت را در وجود او قرار داده است، او شبیه ترین مردمان به من در خلقت ظاهری و باطنی است 👈 پس خداوند دشمنان شما را وقتی او ظهور کند بوسیله عذاب طوفان و باد از بین میبرد! پس حضرت نوح علیه السلام همیشه قائم از فرزندان او بودند تا اینکه این طولانی شد تا جایی که 👈 اکثر مردم سخت و سنگ شد،👈 و از دین خارج شدند 👈 سپس خداوند نبی خویش حضرت هود علیه السلام را ظاهر فرمود وقتی مردم از ظهور قائم امت خویش مایوس بودند 👈 خداوند به بدست او را از ایشان دور کرد، 👈 و دشمنان ایشان را کرد 👈 و با باد عقیم و طوفان آنها را عذاب کرد چنانکه خداوند در قرآن داستان آنها را بیان فرموده است. 📚كمال الدين وتمام النعمة صدوق ج ١ ص ١٦٣. 📚بحار الأنوار - علامة مجلسي - ج ١١ - ص ٣٦٣. 📚مكيال المكارم - ميرزا محمد تقي الأصفهاني - ج ١ - ص ١٥٧. @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 269 🌹ﻭَ ﺻِﺮَﺍﻃِﻪِ🌹 📖زیارت جامعه کبیره ☘ﻫﺮ ﻣﻘﺼﺪﯼ ﯾﮏ ﺭﺍﻫﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻘﺼﺪﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺭﺍﻫﺶ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﮑﻨﯿﻢ. ﺍﮔﺮ ﺭﻓﺘﯿﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻘﺼﺪ ﺭﺍﻩ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ. ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺳﺮ ﺗﺎ ﭘﺎ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﻫﺮ ﭼﻪ ﺭﺍﻩ ﮔﻔﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺭﺍﻩ و ﺟﺎﺩﻩ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ. ﺗﺎ ﺟﺎﺩﻩ ﻭ ﺭﺍﻩ ﻫﻢ ﻣﻘﺼﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﻪ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻣﺎ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ. ما ﻫﺮﮔﺰ ﺣﻖ ﻧﺪﺍریم ﺑﺎ ﺭﺍﻩ ﭼﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﺍ بکنیم. 🚘 ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩ‌ﯼ ﭼﺎﻟﻮﺱ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﯼ و ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯽ ﺗﺎ ﻧﻔﻬﻤﻢ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺩﻩ ﭼﺮﺍ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﺑﺎﻻ‌ ﻧﻤﯽ‌ﺭﻭﻡ! ﺗﺎ ﻧﻔﻬﻤﻢ ﭼﺮﺍ ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﭘﯿﭽﯿﺪ من نمی پیچم! اگر تفکرت این باشد یا توقف می کنی و یا تصادف. هر دو جلوی پیشرفتت را می گیرد. 🔺ﺍﮔﺮ ﭘﯿﭻ ﺧﻮﺭﺩﻩ و ﺑﺎﻻ‌ ﺭﻓﺘﻪ، ﺣﮑﻤﺖ ﺩﺍﺭﺩ. ﭼﻪ ﺗﻮ ﺑﺪﺍﻧﯽ و ﭼﻪ ﻧﺪﺍﻧﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﮑﻨﯽ. ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﺍﺯ ﺯﯾﺮ ﮐﻮﻩ، ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﮐﻮﻩ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺎﺑﻊ ﻣﺤﺾ ﺑﺎﺷﯽ. ﻫﺮ ﮐﺠﺎ ﺑﻪ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺮﻭﯼ ﺑﺎﺧﺘﯽ. ﻭﻟﻮ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﺍﮔﺮ ﺗﺒﻌﯿﺖ ﻧﮑﻨﯽ، ﺑﺎﺧﺘﯽ ﻭﻟﻮ ﺳﺎﻋﺖ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﻮﺩﯼ ﻭ ﺗﺎﺑﻊ ﻭ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺑﻮﺩﯼ. 🔸ﺍمام ﻣﯽ‌ فرماید ﻣن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﻘﺶ ﺻﺮﺍﻁ ﻭ ﺭﺍﻩ ﻭ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺩﺍﺭم. ﺑﺎ من ﭼﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻧﮑﻦ. ﻫﺮ ﭼﻪ ﮔﻔﺘﻢ ﺑﮕﻮ ﭼﺸﻢ. ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ من ﺑﺴﭙﺎﺭ. ﺯﻣﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ من ﺑﺪﻩ. ﺑﻪ من ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ و ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﺑﮑﻦ. ﭼﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻧﮑﻦ، ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﺎﺩﻩ‌ﯼ ﭼﺎﻟﻮﺱ ﭼﻮﻥ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﯽ. ما امامان ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯿﻢ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺣﮑﻤﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. 👈🏻ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎ ﺩﻭ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻧﺪ. ﺑﻌﻀﯽ ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎ ﺑﺎﺭﯾﮏ ﻭ ﮐﻢ ﻋﺮﺽ ﺍﻧﺪ. ﺑﻌﻀﯽ ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎ ﭘﺮ ﭘﻬﻨﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻋﺮﺏ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺑﺎﺭﯾﮏ ﻭ ﻓﺮﻋﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺳﺒﯿﻞ. ﺑﻪ ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻋﺮﯾﺾ ﻭ ﭘﺮ ﭘﻬﻨﺎ ﻭ ﺟﺎﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻭﺳﯿﻊ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺻﺮﺍﻁ. 🔹ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎﺩﻩ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯿﻢ ﺑﺰﺭﮒ ﺭﺍﻩ. ﻫﺮ ﺑﺰﺭﮒ راه و ﺷﺎﻩ ﺭﺍﻫﯽ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﻭﺍﺭﺩﺵ ﺑﺸﻮﯼ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ‌ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻋﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﯼ. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﯽ ﺑﯿﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺻﺮﺍﻁ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺳﺒﯿﻞ ﺑﮕﺬﺭﯼ. 🌷ﺍمامان ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻣﺎ ﺻﺮﺍﻁ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻭ ﺷﺎﻩ ﺭﺍﻩ ﺷﻤﺎ هستیم. ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﺮﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺒﯿﻞ‌ﻫﺎ ﻋﺒﻮﺭ ﺑﮑﻨﯽ. ﺳﺒﯿﻞ، ﺍﺧﻼ‌ﻗﯿﺎﺕ ﺍﺳﺖ. ﺍﺧﻼ‌ﻗﯿﺎﺕ ﺳﺒﯿﻠﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﺮﺍﻁ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ. ✅ ﻫﺮ ﮐﺲ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ امام مهدی عجل الله فرجه ﮔﺮﻩ ﺑﺨﻮﺭﺩ، ﺭﺍﻫﯽ ﺟﺰ ﺍﯾﻦ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﺧﻼ‌ﻕ ﻭ ﺍﺩﺏ ﻭ ﺣﺮﻣﺖ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺑﮑﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺟﺎﺳﺖ ﮐﻪ ما ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧیم ﺑﺎ ایشان ﮔﺮﻩ ﻭ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺑﺨﻮﺭیم. ◀️ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺧﻼ‌ﻗﯽ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﻣﯿﺪ ﭘﯿﻮﺳﺘﻦ ﻭ ﭘﯿﻮﺳﺘﮕﯽ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺍمام ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺧﻼ‌ﻗﯿﺎﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻭﺭ ﺑﮑﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺻﺮﺍﻁ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ شاهراه هم دورتر خواهد شد... 👈 .... ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 270 🌹و نوره🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸در تاریکی همه چیز تاریک است. ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻧﻪ ﭼﺎﻩ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺭﺍﻩ. ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ که ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﺮﻭﯼ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ، ﻣﯽ‌ﺭﻭﯼ ﺩﺭ ﭼﺎﻩ، ﭼﻮﻥ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺍﺳﺖ. 🔹ﯾﮏ ﺗﻌﺒﯿﺮﯼ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ: ﺗﻮ ﺑﻪ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻋﻠﯽ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ‌ﺍﯼ ﺯﺍﻥ ﺳﺒﺐ ﻏﯿﺮﯼ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺑﮕﺰﯾﺪﻩ‌ﺍﯼ ﻣﯽ‌ﺩﺍﻧﯽ ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻋﻠﯽ ﺳﺮﺍﻍ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ رفتی؟ 🔸ﭼﻮﻥ ﺍمام ﺻﺮﺍط است. ﺍیشان راه است. چون در تاریکی هستی سراغ چاه رفتی و نه راه. 🔹ﺁﺩﻡ‌ﻫﺎ ﺩﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ: ﺑﻌﻀﯽ‌ﻫﺎ ﻣﺜﺎﻝِ ﻇﻠﻤﺖ ﻭ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﯼ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺍﺳﺖ. ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺗﺎﺭﯾﮏ ﺍﺳﺖ. ولی ﺑﻌﻀﯽ‌ﻫﺎ ﻣﺜﺎﻝ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻨﺎﺭ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﯼ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭﻝ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺧﺪﺍﺳﺖ. 🔸ﺍمام ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍست. ایشان است ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭش ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻧﺒﺎﺷﺪ. 🌹و ﺑُﺮﻫَﺎﻧِﻪ🌹 ِ☘به ﺭﻭﺷﻦ ﺗﺮﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ‌ﻫﺎ ﻭ ﻣﺤﮑﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ‌ﻫﺎ برهان ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺩﻟﯿﻠﯽ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺷﻔﺎﻑ ﺍﺳﺖ و ﻣﻮ ﻻ‌ﯼ ﺩﺭﺯﺵ ﻧﻤﯽ‌ﺭﻭﺩ. 🍃ﻣﺤﮑﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺑﺮﻫﺎﻥ ﺑﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻖ، ﺧﻮﺩ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩ: ﻣﺎ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﻫﺴﺖ؟ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺧﻮﺩﻡ. ﭼﻪ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺷﻦ ﺗﺮ. ﺗﻮ ﺑﺒﯿﻦ ﻣﻦ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺮ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﻭ ﺩﺍﺭﻡ. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻭﯾﯽ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ؟ ﻫﻤﻪ ﺍﺵ ﻫﯿﭻ ﻭ ﭘﻮﭺ ﺍﺳﺖ؟ ﺳﯿﺮﻩ و ﻭﺟﻮﺩ و ﺳﻠﻮﮎ و ﺭﺍﻩ و ﺍﻓﮑﺎﺭ و ﻣﻨﻄﻖ من را ببین. ﺗﻮ ﻧﻤﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﭘﺎ ﺧﻄﺎ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﯿﻢ؟ پس ﻧﺒﺎﯾﺪ خدایی ﺑﺎﺷﺪ؟ ☘ﻭﺟﻮﺩ ﺍمام ﺣﺎﮐﯽ ﺑﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﮔﻼ‌ﺏ ﮐﻪ ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ‌ﯼ ﺍﻭ ﮔﻮﺍﻩ ﺑﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﮔﻞ ﺍﺳﺖ. ﺫﺭﻩ ﺫﺭﻩ‌ﯼ ﮔﻼ‌ﺏ ﺷﺎﻫﺪ ﻭﺟﻮﺩ ﮔﻞ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﮔﻠﯽ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﮔﻼ‌ﺏ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟! 🍃ﻣﯽ‌ فرماید: ﺣﮑﺎﯾﺖ ﻣﺎ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺣﮑﺎﯾﺖ ﮔﻼ‌ﺏ ﻭ ﮔﻞ ﺍﺳﺖ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻭﯼ، ﮔﻼ‌ﺏ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ولی ﮔﻞ ﺳﺮﺥ ﻧﻤﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ. ﺍﻭ ﭘﺮﺩﻩ ﻧﺸﯿﻦ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ... 👈 .... ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
🌷 از امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) سوال کردند : ❓سنگین‌تر از آسمان چیست؟ 🖋 فرمود : تهمت به انسان بیگناه. ❓از زمین پهناورتر چیست؟ 🖋 فرمود : دامنه حق که خدا همه جا هست و بر همه چیز مسلط است. ❓از دریا پهناورتر چیست؟ 🖋 فرمود : قلب انسان قانع. ❓از سنگ سخت‌تر چیست؟ 🖋 فرمود : قلب مردم منافق. ❓از آتش سوزان‌تر چیست؟ 🖋 فرمود : رؤسای ستمکاری که ملت را به خود وامے گذارند و هیچ فکر تربیت آنها نیستند. ❓از زمهریر سردتر چیست؟ 🖋 فرمود : حاجت بردن پیش مردم بخیل. ❓از زهر تلخ‌تر چیست؟ 🖋 فرمود : صبر در برابر نادان‌ها. 📚 ارشاد القلوب ، ج۲ ، ص۲۷۰ @Quranahlebayt
را بفهميم و اعمال و عقايدمان را با آن بسنجيم 🔸 وجود مبارك امام سلام الله علیه به جابر جُعفی فرمود: ✳«اعرِضْ نَفسَكَ على كِتابِ اللّه»؛ یعنی جابر! خود را با و كتاب خدا بسنج. كارهای كه می ‌كنی، افكاری كه داری، علومی كه داری، اعمالی كه داری، نوشتار و گفتار و رفتاری كه داری این را بر قرآن كریم عرضه كن. 🔸 خداوند قرآن را به عنوان و ترازو نازل كرده است، چه اینكه هر پیامبری را هم با یك ترازوی مخصوص فرستاد. 🔸 امام باقر (سلام الله علیه) فرمود هر كاری كه انجام می ‌دهی، هر حرفی كه می ‌خواهی بزنی، هر عقیده‌ ای كه می ‌خواهی داشته باشی، هر خُلقی می‌ خواهی داشته باشی این را با بسنج . 🔸 ما اگر خواستیم ببینیم این عقیده‌ ای كه داریم، این اخلاقی كه داریم، این حرفی كه می‌ زنیم، این قولی كه داریم، این كاری كه می ‌كنیم این درست است یا نه؟ یك می‌ خواهیم یا نمی ‌خواهیم؟! فرمود كارهای خود را، اعمال و عقاید خود را با بسنج، 🔺 پس ما باید با قرآن باشیم، قرآن را ، 👈 اگر نباشیم چگونه می ‌توانیم اعمال و عقاید خود را با قرآن بسنجیم؟ 🔻 اولین وظیفه ما این است كه ارتباطمان را با قرآن زیاد كنیم. ايت اله جوادي املي. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
حساب رفته ز دستم که چندمین بار است که این غروب بدون تو، سخت غمبار است غروب جمعه، همین جمعه‌ای که منتظریم همین که این‌ همه با رنج ما به تکرار است غروب جمعه فقط شمه‌ای از این رنج است بدون روی تو هر لحظه‌ای دل آزار است غروب جمعه نشان می‌دهد که بی‌رویت دوباره سهم همه، شام تیره و تار است غروب جمعه گواه است بی‌حضور شما غمی به روی غم قبل‌مان، تلمبار است نیامدی تو و این‌بار هم سرابی تلخ در انتظار همه تشنگانِ دیدار است هزار صفحه جریمه نوشتن از اندوه دوباره مشق شب مردمِ گرفتار است بیا بیا که به سامان رسد به آمدنت دلی که در پی دیدار دوست آواره است بدون عشق به جایی نمی‌رسد دنیا بیا بیا که بدون تو کارمان زار است 🤲 اللّهُمَّ‌ عَجِّلْ‌ لِوَلِیِّکَ‌ الْفَرَج 🤲 💚 علیه‌السلام 🏜 ‌‌@Quranahlebayt
✳️ مرامنامه شیعه است. ⚡️زیارت عاشورا مهمترین سند، مانیفست و مرامنامه شیعه  محسوب می‌شود و به تأکید ائمه(ع)، شیعیان باید برای گرامیداشت عاشورا در خواندن آن مداومت داشته باشند. ✳️ آثار زیارت عاشورا ✍ فرزند علامه امینی: پس از گذشت چهار سال از فوت پدرم، در شب جمعه ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم و او را بسیار شاداب و خرسند یافتم. جلو رفته و پس از سلام و دست بوسی گفتم: پدر جان در آن جا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟ فرمود: فقط زیارت ابا عبدالله الحسین علیه السلام.️سپس فرمود: پسر جان! در گذشته بارها تو را یادآور شدم و اکنون نیز توصیه می کنم که «زیارت عاشورا»را به هیچ عنوان ترک مکن. 🌹 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt