eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
726 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ☑️مقام باکین ▪️گریه هر کسی بستگی به حال و مقام او دارد، لذا در درجات هرکس با دیگری فرق می­کند، چه آن که میان بکاء اهل دنیا و اهل آخرت فاصله بسیار است. ▪️گریستن برای فقدان چیزی و از دست دادن متاع، با گریه برای محبت الهی، بسیار فاصله دارد. حال کسی در کاری که کرده غالب است که همانند «زن فرزند مُرده» گریه می­کند. ▪️این بکاء، درس دادنی نیست. کسی که برای جیب خالی کردن خود را به اشک ریختن وادار می­کند و واقعاً به خاطر حرفه­ اش اشک هم جاری می­شود این حیله خاص است. ▪️اگر پیامبر اشک بریزد، با یک آدم عادی اصلاً قابل قیاس نیست. انسان کامل اشرف موجودات است ولی انسان عادی به خاطر مسئله ای ناقص و بی ارزش می­گرید. ▪️شعیب پیامبر از محبت حق اشک ریخت، تا اینکه چشمش از دیدن افتاد. دیگری از محبت به مظاهر دنیوی می­گرید و به چشمش آسیب وارد می­شود. ▪️بهلول نبّاش، از عمل زشت خود آنقدر گریه کرد، تا اینکه آیاتی درباره عمل شنیع او و پذیرفتن توبه­اش وارد شد. پیامبر(صلی الله علیه واله) به مردم فرمود:« گناهان خود را همچون بهلول تدارک کنید.» ▪️گریه امام سجاد(علیه السلام) بعد از صحنه کربلا تا قریب چهل سال را، کسی نمی­تواند ادراک کند و یا همانند او شود؛ این بکاء خاص وجود نازنین آن حضرت بوده؛ لذا امام سجاد (علیه السلام) را یکی از بکّائین گفته اند. ▪️اینجا گرچه کمیت مورد نظر بوده ولی کیفیت بکاء را هیچ اندازه و قدری نتوان کرد. ▪️اگر حضرت آدم گریست از ترک اولایی بود که امر ارشادی را نتوانست پیاده کند و سالها گریه کرد، آیا این حال و مقام او برای کسی قابل درک است؟ نه! سوز و کیفیت را نشود بیان کرد یا نوشت، تا کسی به آن پی ببرد. ◾️مقامات معنوی؛ مقام باکین استاد سید علی اکبر صداقت◾️ @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
✨علّامہ طباطبایی(ره): ⚪️سکوت باعث صفا و آرامش درونے سالک مےگردد. 🔵و فرصتے مےشود براے تفکر در صفات الهے ❤️تا درهاے حکمت بر قلب او باز شود. 🌹باز شدن دل🌹 علامه حسن زاده آملی می فرماید: 🔷 تا دهان بسته نشد ، دل باز نمی شود. سید کائنات صلی الله علیه و آله روایت است که چون فرزندان و نبیره های آدم بسیار شدند در نزد وی سخن می گفتند و وی ساکت بود. ♻ گفتند ای پدر چرا شما صحبت نمی کنید وساکت هستید؟ 🌷 گفت: ای فرزندان من ،هنگامی که از جوار قرب الهی بیرون رانده شدم در حال هبوط،جبرئیل نزد من آمد وگفت:پروردگار متعال فرمود اگر می خواهی دوباره به مقام اول خود باز گردی ،اهل سکوت باش. 🌺🌺🌺 - با انجام دستورالعمل های گفته شده، بمرور در خود فرو می روی و میل به کم حرفی می کنی که اینها نشانه هایی از بزرگ شدن ظرفیت روحیست و اشتیاق و توجه به درونت که عامل خودسازی است هر چند که انسان هایی بفرمایند انگار افسرده شدی و رغبت به چیزهایی که ما داریم نداری. بله اغلب مردم اینگونه متعجب می شوند! اینها پیش می آید و چه خوش است... حال می بینی به کوچکترین مسائل دلشاد می شوی به نسیمی به لبخندی و آرامش تو را فرا می گیرد... لذا سکوت دستورالعملی است که خودش می آید هر چند اگر در پی آن بروی فبها المراد! - و چه عجیب است که جناب مرتاض سال ها سکوت می کند تا به قدرتی هایی دست یابد و اجسامی را با نگاهش بلند کند و همینطور... که در این مورد با او مشابه هستیم گرچه سکوت ما بخاطر خوشحالی و رضایت قادرِ واحدست نه غیر! - و چه عجیب تر که در احادیث هم داریم، چه بسیار مردمی که بخاطر کنترل نکردن زبان جهنمی می شوند! چه رازهایی در سکوت هست الله اعلم! - در احادیث هم بسیار از معصومین علیهم السلام در باب سکوت داریم : ⬢ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : ▫ بر تو باد به خاموشى بسيار كه آن موجب طرد شيطان است و در كار دينَت ياور تو. ▫ هرگاه مؤمن را خاموش ديديد، به او نزديك شويد كه به او حكمت القا مى شود . ⬢ امام على عليه السلام : ▫ سكوتِ بسيار ، هيبت مى آورد. ▫ همواره خاموش باش تا كار تو بالا گيرد (به جايگاهى بلند دست يابى). ▫ بر خاموشيت بيفزاى تا انديشه ات فزونى گيرد و دلت نورانى شود و مردم از دست تو به سلامت مانند. ▫ خاموشى، يكى از درهاى حكمت است ، خاموشى، محبّت مى آورد ، خاموشى، راهنماى آدمى به هر خير و خوبى است. ▫ خاموشى پيشه كن؛ زيرا، كمترين سود آن، سالم ماندن است. ▫ هيچ نگهبانى، حفظ كننده تر از خاموشى نيست. ▫ حضرت اميرالمومنين علی عليه السّلام در وصيتى به فرزندش محمّد حنفيّه فرمود: بدان زبان سگ درّنده ای است؛ اگر او را رها كنى تو را اذيت مى ‏كند، چه بسا سخنى گويد كه نعمتى را از تو سلب كند و بلایى را به سوى تو بكشاند. @Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرا‌بہ‌گوشه‌ی‌آغوشِ‌خویش‌دعوت‌ڪن مگربہ‌جز‌تو‌ڪسی‌گوشه‌ی‌دلم‌دارم :)♥️ - # به_تو_از_دور_سلام🤚 🌸 🍃دلم شش گوشه میخواهد مرا هم کربلایی کن..! 🍃🌸 🌹 السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ 🌹 وعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ 🌹 وعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ 🌹 وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ # سلام_اربابم🤚 @Quranahlebayt
ای ظهورتـ❤️ـ ... دردها را ... خوشترین درمان ... بیاااا سلام موعـ❤️ـود مهربانم .... 💚اللهم عجل لولیک الفرج 💚 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.Luqman.13.mp3
6.25M
🔹سوره لقمان سوره ۳۱ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیه ۱۳ سوره لقمان⚘ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاهم کن، دلم یک خلوتِ جانانه می خواهد کبوتروار آمد روی گنبد، دانه می خواهد عطش دارم، تو در جریانی و دیریست میدانی دلم یک جرعه از دریای سقاخانه می خواهد ضمانت کردی و از دستهای مهربان تو برای بستنِ پیمان، دلم پیمانه می خواهد فدای آن گلایلـهایِ بالایِ ضریحت که ملائک پرور است و دورِ خود پروانه می خواهد گدا آدابِ درباری نمیداند فقط از تو سلامی مهربان و کاملا شاهانه می خواهد سر از دیوارِ گوهرشاد عمری برنمی دارم که غمهایِ وسیع و بیشمارم شانه می خواهد به گنبد عادتم دادی کنار صحنِ آزادی کبوتر بچه ات را رد نکن که لانه می خواهد به دعوتنامه محتاجم نگاهم خیره مانده ست و براتِ کربلا از دستِ صاحبخانه می خواهد : عشق یعنی که دمی بشنوی از نام رضا و دلت گریه کنان راهی مشهد بشود سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂💞   زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا ۘ وَالَّذِينَ اتَّقَوْا فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ زندگی دنیا برای کافران زینت داده شده است، از اینرو افراد باایمان را که گاهی دستشان تهی است، مسخره می‌کنند؛ در حالی که پرهیزگاران در قیامت، بالاتر از آنان هستند؛ چرا که ارزشهای حقیقی در آنجا آشکار می‌گردد، و صورت عینی به خود می‌گیرد؛ و خداوند، هر کس را بخواهد بدون حساب روزی می‌دهد. (البقره/۲۱۲) @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
🔹السلام علیــــــک یا بقیه الله هی گنه کردم و هی جار زدم یار بیا من ندانم چه شود عاقبت کار  بیا خود بگفتی دعا بهر ظهورت بکنیم خواندمت خسته ام ای یار بیا اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @Quranahlebayt
🌟⚡️دعای نور دعایی است که حضرت زهرا(س) آن را از پیامبر(ص) فراگرفت طبق روایات منقول، حضرت زهرا این دعا را در هر شب و روز می‌خواند و به سلمان فارسی آموزش داد. برای محفوظ ماندن از وسوسه شیطان و کسب رضایت خدا، به خواندن این دعا سفارش شده است. کَفعَمی دعای نور را جزء تعقیبات نماز صبح ذکر کرده است. سید بن طاووس و دیگران از دعا نور با عنوان حرز یاد کرده‌اند. همچنین گفته شده این دعا برای در امان ماندن و برطرف شدن بیماری تب مفید است. از سلمان نقل شده که این دعا را به بیش از هزار نفر از مردم مکه و مدینه یاد دادم و همه آنها از بیماری تب نجات پیدا کردند. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛ بِسْمِ اللَّهِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورٌ عَلَى نُورٍ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ وَ أَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ فِي كِتابٍ مَسْطُورٍ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلَى نَبِيٍّ مَحْبُورٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ وَ بِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ وَ عَلَى السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ مَشْكُورٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين‏. @Quranahlebayt
🔹 وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِهِ عَلِيمًا 🔸و هر كار خیر و نیکی انجام دهيد قطعا خدا به آن داناست 📗سوره نساء، آیه ۱۲۷ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان ،مهربانی خدا مهمان دلتان🌹 🟨 در  آیات سوره فرقان ، دوازده صفت از صفات ویژهٔ «عباد الرّحمن» بیان شده كه بعضى اعتقادى، بعضى اجتماعى و بعضى اخلاقى است. آیهٔ ۶۳ سوره فرقان ( صفحهٔ۳۶۵) وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا و بندگان خداى رحمان كسانى‏ اند كه روى زمين به نرمى گام برمى دارند و چون نادانان ايشان را طرف خطاب قرار دهند به ملايمت پاسخ مى‏ دهند 🟣 در آیهٔ۱۸۰ سورهٔ اعراف آمده است که خدا را نام‌های نيکوئی است، پس او را به اين نام‌ها بخوانيد . بديهی است که منظور از خواندن نامهای او، نه لفظ و ظاهر، بلکه 👈🏻توجه به معنا و مفهومی است که هر يک از اين نام‌ها و صفات، که تربيت کننده و سازنده اخلاق آدميان به رنگ👈🏻 «اخلاق الله» است، دارند. مثل: يا رحمن و يا رحيم، يا غفور، يا کريم، يا وهّاب، يا قريب یا مجيب...  🟡 جالب اينکه در قرآن به غير از عبادالله که ۷ بار آمده و عبادالرحمن که ۲ بار آمده ، کلمه الله با هيچ نام نيکوی ديگری ترکيب نشده است. 🟣 «عبادالرحمن » به غير از آیه ۱۹ زخرف ،که در وصف فرشتگان آمده ، در همين آيه ۶۳ فرقان بکار رفته که از انسانهائی با چنين ويژگی نام مي‌برد. 👈🏻انسانهائی که رحمت عام خدا را در وجود خود جذب کرده و پرتوی از مهربانی و محبت خدائی شده‌اند. 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به معناى تذلل و است بنابراين ، به نظر مى رسد كه مقصود از راه رفتن در زمين نيز كنايه از زندگى كردنشان در بين مردم و معاشرتشان با آنان باشد. 🟣 در اين آيه دو صفت از صفات ستودهٔ  را ذكر كرده ، اول اينكه : (روى زمين با وقار و فروتنى راه مى روند.) 🟡 مؤ منين واقعا در اعماق دل ، افتادگى و تواضع دارند و چون چنينند ناگزير، نه نسبت به خدا استكبار مى ورزند و نه در زندگى مى خواهند كه بر ديگران استعلاء كنند و بدون حق ، ديگران را پائين تر از خود بدانند 🟣 همچنین عباد الرحمن هرگز براى به دست آوردن عزت موهومى كه در دشمنان خدا مى بينند در برابر آنان خضوع و اظهار ذلت نمى كنند. پس خضوع و تذللشان در برابر 👈🏻مؤ منين است نه كفار و دشمنان خدا، البته اين در صورتى است كه به گفته راغب كلمه «هون» به معناى تذلل باشد. و اما اگر آن را به معناى رفق و مدارا بدانيم معناى آيه اين مى شود كه 👈🏻مؤ منين در راه رفتنشان و تبختر ندارند. 🟡 صفت دومى كه براى عباد الرحمن آورده اين است كه 👈🏻چون از جاهلان حركات زشتى مشاهده مى كنند و يا سخنانى زشت و ناشى از جهل مى شنوند، به سخنى سالم و خالى از لغو و گناه جواب مى گويند 🟣 سـلامـى كه نشانه بى اعتنائى توأم با بزرگوارى است ، نه ناشى از ضعف سلامى كه دليل عدم مقابله به مثل در برابر جاهلان و سبك مغزان است سلام وداع گفتن با سخنان بى رويه آنها است ، نه تحيت كه نشانه محبت و پيوند دوستى است ، خلاصه 👈🏻سلامى كه نشانه حلم و بردبارى و بزرگوارى است .. 🟡 پس اولين نشانهٔ مهربانی با مردم ، نداشتن احساس خود بزرگ‌بينی و نگاه تحقيرآميز، و دومين آن، عکس‌العملی رفتار نکردن و پاسخ سلامت دادن به زخم زبان‌های بيمارگونهٔ جاهلان است. 🟣 عبادالرحمن همچون طبيب، دلسوزانه با بيماران اخلاقی برخورد مي‌کنند و به فکر مداوا و «سلامت» آنها هستند 🌸🍃🌸🍃🌸 هر روز شرح آیه ای از یک صفحه @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
📌فروتن کیست ؟ امام باقرعلیه السلام: فروتنى آن است که به نشستن در جایى فروتر از شانت راضى باشی و به هر کس برخوردى سلام گویى و هر چند بر حق باشى، کشمکش را رها کنى.گزیده 📚 تحف العقول/ص47 نمی توان ادعای تواضع و فروتنی کرد و چنین معیارهایی را نداشت. این معیارها اهمیت فراوانی در تربیت نفس انسان دارد. @Quranahlebayt
🕌 فرقی نمیکند دم مرقد بایستد یا اینکه در مقابل گنبد بایستد... باید گدایِ کویِ شما هر کجا که‌ هست وقتی که نام پاک تو آمد بایستد... تو نیز پاره‌ی تنی و پیشِ پایِ تو اصلا عجیب نیست که احمد بایستد... وقتی بناست جان بدهم پس خدا کند این قلب در حوالی مشهد بایستد @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ کوچک شمردن گناه 🔸️🔸️ هر گناهی مخالفت با پروردگار عالَم و گستاخی در برابر اوست. بنابراین هیچ گناهی را نمی‌توان کوچک شمرد؛ هرچند از برخی گناهان که به طور خاص در  موردشان وعدۀ عذاب داده شده یا تصریح به کبیره بودن‌شان شده یا با تأکید از آنها نهى شده، با عنوان گناهان کبیره یاد می‌شود. اصرار و پافشاری بر انجام گناه صغیره نیز، گناه کبیره محسوب می‌گردد. 🔸🔸 حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) فرمودند: «مِنَ الذُّنوبِ التي لاتُغفَرُ قولُ الرَّجُلِ: يا لَيتَنِي لا اُؤَاخَذُ إلاّ بهذا» از گناهانى که آمرزيده نمی‌شود اين سخن شخص است که بگويد: کاش من جز به همين گناه بازخواست نشوم! @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 276 🌹ﻭَ ﺃَﺷْﻬَﺪُ ﺃَﻧَّﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟﺮَّﺍﺷِﺪُﻭﻥَ ﺍﻟْﻤَﻬْﺪِﻳُّﻮﻥ🌹 ◀️ قسمت اول 📖زیارت جامعه کبیره 💵ﺑﻌﻀﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺩﺵ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ و ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﻣﺜﻞ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ. ﺟﻤﻌﯽ ﺩﻭﺭ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﻧﺸﯿﻨﻨﺪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﺍﺭﺯﺵ ﺩﺍﺭﺩ. ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﻤﻊ ﺩﻭﺭ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﻧﺸﯿﻨﻨﺪ و ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ ﻫﯿﭻ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 👈🏻ﻭﻟﯽ ﺑﻌﻀﯽ از ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺫﺍﺗﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﮕﯿﺮﺩ. ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻫﻞ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻓﻼ‌ﻥ ﺍﺭﺯﺵ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺫﺭﻩ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺭﺍﯼ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ. 🔸ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺫﺍﺗﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ و ﺭﺍﯼ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ. بنابراین ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺩﺳﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ و می فرماید این ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ‌ﯼ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺫﺍﺕ ﺍﯾﻦ ﺍﺭﺯﺵ ﺭﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ. ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ و ﺭﺍﯼ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾن ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﯿﺴﺖ! ﺍﺻﻼ‌ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺩ. 🔺ﺣﺎﻻ‌ ﺁﻥ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ و ﻣﯽ‌ فرماید: ﺍیشان ﮐﺴﺎنیند ﮐﻪ ﺭﺍﺷﺪﻭﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺟﻤﻊ ﺭﺍﺷﺪ ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪ‌ﯼ ﺭشد. ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺭﺳﯿﺪﻩ «‌ﻳَﻬْﺪِﻱ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﺮُّﺷْﺪِ» (ﺟﻦ/۲) ﻗﺮﺁﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺎﻧﺪ. ایشان ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﺑﻪ ﻫﺪﻑ رسیده اند. 🔹اهل بیت علیهم السلام ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺭﺳﯿﺪﻩ اند و رشد کرده اند. رشد ﻧﻘﻄﻪ‌ﯼ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻏﻮﺍﯾﺖ است. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺪﻑ ﺭﺍ ﮔﻢ ﮐﺮﺩﻥ. ﮐﺴﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺳﺪ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﻠﺪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻧﻘﻄﻪ‌ﯼ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺿﻼ‌ﻟﺖ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﮔﻢ ﮐﺮﺩﻥ. ◀️ ﺍیشان ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﻫﻢ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﻠﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻓﻘﻂ ﺍیشان ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ. ﺍیشان ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﻧﺪ. ➕فرض کنید که چند ﻣﯿﻮﻩ‌ﯼ ﮐﺎﻝ داری. ﺍﮔﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍهی ﺑﺮﺳﺪ، ﭼﻨﺪ ﻣﯿﻮﻩ‌ﯼ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻗﺎﻃﯽ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ. ما ﻣﺜﻞ ﻣﯿﻮﻩ‌ﻫﺎﯼ ﮐﺎﻝ ﻣﯽ‌ﻣﺎنیم ﺍﮔﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍهیم ﭘﺨﺘﻪ ﺷﻮیم، طعم و ﻣﺰﻩ‌ﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ بکنیم، ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ امام ﺑﺎشیم... 👈 .... ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt