eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
726 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاهم کن، دلم یک خلوتِ جانانه می خواهد کبوتروار آمد روی گنبد، دانه می خواهد عطش دارم، تو در جریانی و دیریست میدانی دلم یک جرعه از دریای سقاخانه می خواهد ضمانت کردی و از دستهای مهربان تو برای بستنِ پیمان، دلم پیمانه می خواهد فدای آن گلایلـهایِ بالایِ ضریحت که ملائک پرور است و دورِ خود پروانه می خواهد گدا آدابِ درباری نمیداند فقط از تو سلامی مهربان و کاملا شاهانه می خواهد سر از دیوارِ گوهرشاد عمری برنمی دارم که غمهایِ وسیع و بیشمارم شانه می خواهد به گنبد عادتم دادی کنار صحنِ آزادی کبوتر بچه ات را رد نکن که لانه می خواهد به دعوتنامه محتاجم نگاهم خیره مانده ست و براتِ کربلا از دستِ صاحبخانه می خواهد : عشق یعنی که دمی بشنوی از نام رضا و دلت گریه کنان راهی مشهد بشود سلام عليكم و رحمة الله،صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂💞   زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا ۘ وَالَّذِينَ اتَّقَوْا فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَاللَّهُ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ زندگی دنیا برای کافران زینت داده شده است، از اینرو افراد باایمان را که گاهی دستشان تهی است، مسخره می‌کنند؛ در حالی که پرهیزگاران در قیامت، بالاتر از آنان هستند؛ چرا که ارزشهای حقیقی در آنجا آشکار می‌گردد، و صورت عینی به خود می‌گیرد؛ و خداوند، هر کس را بخواهد بدون حساب روزی می‌دهد. (البقره/۲۱۲) @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
🔹السلام علیــــــک یا بقیه الله هی گنه کردم و هی جار زدم یار بیا من ندانم چه شود عاقبت کار  بیا خود بگفتی دعا بهر ظهورت بکنیم خواندمت خسته ام ای یار بیا اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج @Quranahlebayt
🌟⚡️دعای نور دعایی است که حضرت زهرا(س) آن را از پیامبر(ص) فراگرفت طبق روایات منقول، حضرت زهرا این دعا را در هر شب و روز می‌خواند و به سلمان فارسی آموزش داد. برای محفوظ ماندن از وسوسه شیطان و کسب رضایت خدا، به خواندن این دعا سفارش شده است. کَفعَمی دعای نور را جزء تعقیبات نماز صبح ذکر کرده است. سید بن طاووس و دیگران از دعا نور با عنوان حرز یاد کرده‌اند. همچنین گفته شده این دعا برای در امان ماندن و برطرف شدن بیماری تب مفید است. از سلمان نقل شده که این دعا را به بیش از هزار نفر از مردم مکه و مدینه یاد دادم و همه آنها از بیماری تب نجات پیدا کردند. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏ به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛ بِسْمِ اللَّهِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللَّهِ نُورٌ عَلَى نُورٍ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ وَ أَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ فِي كِتابٍ مَسْطُورٍ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلَى نَبِيٍّ مَحْبُورٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ وَ بِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ وَ عَلَى السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ مَشْكُورٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِين‏. @Quranahlebayt
🔹 وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِهِ عَلِيمًا 🔸و هر كار خیر و نیکی انجام دهيد قطعا خدا به آن داناست 📗سوره نساء، آیه ۱۲۷ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان ،مهربانی خدا مهمان دلتان🌹 🟨 در  آیات سوره فرقان ، دوازده صفت از صفات ویژهٔ «عباد الرّحمن» بیان شده كه بعضى اعتقادى، بعضى اجتماعى و بعضى اخلاقى است. آیهٔ ۶۳ سوره فرقان ( صفحهٔ۳۶۵) وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا و بندگان خداى رحمان كسانى‏ اند كه روى زمين به نرمى گام برمى دارند و چون نادانان ايشان را طرف خطاب قرار دهند به ملايمت پاسخ مى‏ دهند 🟣 در آیهٔ۱۸۰ سورهٔ اعراف آمده است که خدا را نام‌های نيکوئی است، پس او را به اين نام‌ها بخوانيد . بديهی است که منظور از خواندن نامهای او، نه لفظ و ظاهر، بلکه 👈🏻توجه به معنا و مفهومی است که هر يک از اين نام‌ها و صفات، که تربيت کننده و سازنده اخلاق آدميان به رنگ👈🏻 «اخلاق الله» است، دارند. مثل: يا رحمن و يا رحيم، يا غفور، يا کريم، يا وهّاب، يا قريب یا مجيب...  🟡 جالب اينکه در قرآن به غير از عبادالله که ۷ بار آمده و عبادالرحمن که ۲ بار آمده ، کلمه الله با هيچ نام نيکوی ديگری ترکيب نشده است. 🟣 «عبادالرحمن » به غير از آیه ۱۹ زخرف ،که در وصف فرشتگان آمده ، در همين آيه ۶۳ فرقان بکار رفته که از انسانهائی با چنين ويژگی نام مي‌برد. 👈🏻انسانهائی که رحمت عام خدا را در وجود خود جذب کرده و پرتوی از مهربانی و محبت خدائی شده‌اند. 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به معناى تذلل و است بنابراين ، به نظر مى رسد كه مقصود از راه رفتن در زمين نيز كنايه از زندگى كردنشان در بين مردم و معاشرتشان با آنان باشد. 🟣 در اين آيه دو صفت از صفات ستودهٔ  را ذكر كرده ، اول اينكه : (روى زمين با وقار و فروتنى راه مى روند.) 🟡 مؤ منين واقعا در اعماق دل ، افتادگى و تواضع دارند و چون چنينند ناگزير، نه نسبت به خدا استكبار مى ورزند و نه در زندگى مى خواهند كه بر ديگران استعلاء كنند و بدون حق ، ديگران را پائين تر از خود بدانند 🟣 همچنین عباد الرحمن هرگز براى به دست آوردن عزت موهومى كه در دشمنان خدا مى بينند در برابر آنان خضوع و اظهار ذلت نمى كنند. پس خضوع و تذللشان در برابر 👈🏻مؤ منين است نه كفار و دشمنان خدا، البته اين در صورتى است كه به گفته راغب كلمه «هون» به معناى تذلل باشد. و اما اگر آن را به معناى رفق و مدارا بدانيم معناى آيه اين مى شود كه 👈🏻مؤ منين در راه رفتنشان و تبختر ندارند. 🟡 صفت دومى كه براى عباد الرحمن آورده اين است كه 👈🏻چون از جاهلان حركات زشتى مشاهده مى كنند و يا سخنانى زشت و ناشى از جهل مى شنوند، به سخنى سالم و خالى از لغو و گناه جواب مى گويند 🟣 سـلامـى كه نشانه بى اعتنائى توأم با بزرگوارى است ، نه ناشى از ضعف سلامى كه دليل عدم مقابله به مثل در برابر جاهلان و سبك مغزان است سلام وداع گفتن با سخنان بى رويه آنها است ، نه تحيت كه نشانه محبت و پيوند دوستى است ، خلاصه 👈🏻سلامى كه نشانه حلم و بردبارى و بزرگوارى است .. 🟡 پس اولين نشانهٔ مهربانی با مردم ، نداشتن احساس خود بزرگ‌بينی و نگاه تحقيرآميز، و دومين آن، عکس‌العملی رفتار نکردن و پاسخ سلامت دادن به زخم زبان‌های بيمارگونهٔ جاهلان است. 🟣 عبادالرحمن همچون طبيب، دلسوزانه با بيماران اخلاقی برخورد مي‌کنند و به فکر مداوا و «سلامت» آنها هستند 🌸🍃🌸🍃🌸 هر روز شرح آیه ای از یک صفحه @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
📌فروتن کیست ؟ امام باقرعلیه السلام: فروتنى آن است که به نشستن در جایى فروتر از شانت راضى باشی و به هر کس برخوردى سلام گویى و هر چند بر حق باشى، کشمکش را رها کنى.گزیده 📚 تحف العقول/ص47 نمی توان ادعای تواضع و فروتنی کرد و چنین معیارهایی را نداشت. این معیارها اهمیت فراوانی در تربیت نفس انسان دارد. @Quranahlebayt
🕌 فرقی نمیکند دم مرقد بایستد یا اینکه در مقابل گنبد بایستد... باید گدایِ کویِ شما هر کجا که‌ هست وقتی که نام پاک تو آمد بایستد... تو نیز پاره‌ی تنی و پیشِ پایِ تو اصلا عجیب نیست که احمد بایستد... وقتی بناست جان بدهم پس خدا کند این قلب در حوالی مشهد بایستد @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ کوچک شمردن گناه 🔸️🔸️ هر گناهی مخالفت با پروردگار عالَم و گستاخی در برابر اوست. بنابراین هیچ گناهی را نمی‌توان کوچک شمرد؛ هرچند از برخی گناهان که به طور خاص در  موردشان وعدۀ عذاب داده شده یا تصریح به کبیره بودن‌شان شده یا با تأکید از آنها نهى شده، با عنوان گناهان کبیره یاد می‌شود. اصرار و پافشاری بر انجام گناه صغیره نیز، گناه کبیره محسوب می‌گردد. 🔸🔸 حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) فرمودند: «مِنَ الذُّنوبِ التي لاتُغفَرُ قولُ الرَّجُلِ: يا لَيتَنِي لا اُؤَاخَذُ إلاّ بهذا» از گناهانى که آمرزيده نمی‌شود اين سخن شخص است که بگويد: کاش من جز به همين گناه بازخواست نشوم! @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 276 🌹ﻭَ ﺃَﺷْﻬَﺪُ ﺃَﻧَّﻜُﻢُ ﺍﻟْﺄَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟﺮَّﺍﺷِﺪُﻭﻥَ ﺍﻟْﻤَﻬْﺪِﻳُّﻮﻥ🌹 ◀️ قسمت اول 📖زیارت جامعه کبیره 💵ﺑﻌﻀﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺩﺵ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ و ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﻣﺜﻞ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ. ﺟﻤﻌﯽ ﺩﻭﺭ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﻧﺸﯿﻨﻨﺪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﺍﺭﺯﺵ ﺩﺍﺭﺩ. ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﺟﻤﻊ ﺩﻭﺭ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﻧﺸﯿﻨﻨﺪ و ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ ﻫﯿﭻ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 👈🏻ﻭﻟﯽ ﺑﻌﻀﯽ از ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺫﺍﺗﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﮕﯿﺮﺩ. ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻫﻞ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻓﻼ‌ﻥ ﺍﺭﺯﺵ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺫﺭﻩ‌ﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﺭﺯﺷﺶ ﮐﺎﺳﺘﻪ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺭﺍﯼ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ. 🔸ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﺍﺭﺯﺷﺶ ﺫﺍﺗﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ و ﺭﺍﯼ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ. بنابراین ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺩﺳﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﺩ و می فرماید این ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﯿﻪ‌ﯼ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺫﺍﺕ ﺍﯾﻦ ﺍﺭﺯﺵ ﺭﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ. ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ و ﺭﺍﯼ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾن ﺧﻠﯿﻔﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﯿﺴﺖ! ﺍﺻﻼ‌ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺩ. 🔺ﺣﺎﻻ‌ ﺁﻥ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ و ﻣﯽ‌ فرماید: ﺍیشان ﮐﺴﺎنیند ﮐﻪ ﺭﺍﺷﺪﻭﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺟﻤﻊ ﺭﺍﺷﺪ ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪ‌ﯼ ﺭشد. ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺭﺳﯿﺪﻩ «‌ﻳَﻬْﺪِﻱ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﺮُّﺷْﺪِ» (ﺟﻦ/۲) ﻗﺮﺁﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺎﻧﺪ. ایشان ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﺑﻪ ﻫﺪﻑ رسیده اند. 🔹اهل بیت علیهم السلام ﺍﻧﺴﺎﻥ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺭﺳﯿﺪﻩ اند و رشد کرده اند. رشد ﻧﻘﻄﻪ‌ﯼ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻏﻮﺍﯾﺖ است. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺪﻑ ﺭﺍ ﮔﻢ ﮐﺮﺩﻥ. ﮐﺴﯽ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺳﺪ ﮐﻪ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﻠﺪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻧﻘﻄﻪ‌ﯼ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺿﻼ‌ﻟﺖ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﮔﻢ ﮐﺮﺩﻥ. ◀️ ﺍیشان ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﻫﻢ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﻠﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻓﻘﻂ ﺍیشان ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ. ﺍیشان ﻭﺳﯿﻠﻪ ﺍﻧﺪ. ➕فرض کنید که چند ﻣﯿﻮﻩ‌ﯼ ﮐﺎﻝ داری. ﺍﮔﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍهی ﺑﺮﺳﺪ، ﭼﻨﺪ ﻣﯿﻮﻩ‌ﯼ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﮕﺬﺍﺭ ﻗﺎﻃﯽ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺷﻮﻧﺪ. ما ﻣﺜﻞ ﻣﯿﻮﻩ‌ﻫﺎﯼ ﮐﺎﻝ ﻣﯽ‌ﻣﺎنیم ﺍﮔﺮ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍهیم ﭘﺨﺘﻪ ﺷﻮیم، طعم و ﻣﺰﻩ‌ﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ بکنیم، ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ امام ﺑﺎشیم... 👈 .... ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 277 🌹اشهد انکم الائمة الراشدون المهدیون🌹 ◀️ قسمت دوم 📖زیارت جامعه کبیره 🔸اعضای بدن هر کدام برای خودشان ﯾﮏ ﺍﺋﻤﻪ‌ﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﯾﮏ ﺍمامان و ﭘﯿﺸﻮﺍﯾﺎﻧﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻫﻢ از ائمه‌ی خودشان ﺧﻮﺏ ﺗﺒﻌﯿﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. 🔹ﺍﺋﻤﻪ‌ﯼ ﺍﻋﻀﺎ ، ﺣﻮﺍﺱ ﺁﺩﻣﯽ ﺍﺳﺖ. ﺣﺲ ﭼﺸﺎﯾﯽ، ﺑﻮیایی، ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ، ﺷﻨﻮﺍﯾﯽ، ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﺍﺋﻤﻪ‌ﯼ ﺍﻋﻀﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ: "ﻭَﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱُّ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷ‌ﻋْﻀﺎﺀِ" 🔸ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻢ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ؛ ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ‌ﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﻮ ﻣﯽ‌ﮐﺸﺪ و ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﻏﺬﺍﯾﻢ ﺳﻮﺧﺖ! ﻣﺜﻞ ﻓﻨﺮ ﻣﯽ‌ﭘﺮﺩ ﻣﯽ‌ﺩﻭﺩ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ. ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻀﺎ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ؟ ﺣﺲ ﺑﻮﯾﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﺍﻣﺎﻣﺖ و ﭘﯿﺸﻮﺍﯾﯽ کرﺩ و ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ، ﺍﻭ ﻫﻢ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﺩ. 🔹ﻃﺮﻑ ﻟﺒﺎﺳﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻮﺍﻥ ﺁﻭﯾﺰﺍﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﺩﯾﺪ ﺑﺎﺩﯼ ﻭﺯﯾﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﺍﺯ ﭘﻠﻪ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ ﺑﺎﻻ‌ ﮐﻪ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎﺩ ﺑﺒﺮﺩ. ﺣﺲ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩ. 🔸ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﺴﺘﯽ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻋﻮﺍ ﻣﯽ‌ﺷﻨﻮﯼ ﺻﺪﺍ ﻫﻢ ﺁﺷﻨﺎ ﺍﺳﺖ. ﺳﺮﯾﻊ ﻣﯽ‌ﺩﻭﯼ ﭼﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺩﻭﯾﺪﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺩﺭ آمدن اعضا شد؟ آن حس شنوایی. 🔹امام علی علیه السلام میفرمایند: ﺍﺋﻤﻪ‌ﯼ ﺣﻮﺍﺱ قلب ها ﻫﺴﺘﻨﺪ "ﻭَﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱِ"ّ ﺩﻝ‌ﻫﺎ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﯿﻞ‌ﻫﺎ و ﺗﻤﺎﯾﻼ‌ﺕ. ﺷﻤﺎ ﭼﻮﻥ ﻣﯿﻞ ﺑﻪ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺵ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺷﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ و ﺗﻮﺳﻂ ﻧﺴﯿﻢ ﺑﻪ ﻣﺸﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺪ، ﻧﻔﺲ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﻣﯽ‌ﮐﺸﯽ. ﭼﻪ ﺷﺪ ﺣﺲ ﺑﻮﯾﺎﯾﯽ ﺷﻤﺎ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻭ ﻓﻌﺎﻝ ﺷﺪ؟ ﺁﻥ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺵ ﺍﺳﺖ. 🔸ﺣﺎﻻ‌ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺩﻝ‌ﻫﺎ و ﺗﻤﺎﯾﻼ‌ﺕ،ﺍﺋﻤﻪ‌ﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺋﻤﻪ‌ﯼ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ، ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ. "ﻭَ ﺍﻷ‌ﻓْﻜﺎﺭُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏ"ِ ﺷﻤﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﻣﯿﻞ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ. ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﺍﺵ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ: "ﯾﺎ ﺑُﻨَﯽ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕُ ﺍﻟﺪّﻧﯿﺎ ﺯﺍﺋﻠﻪ ﻭ ﺍﻟﻨّﺎﺱُ ﻣﻦ ﺍﻟﺪﻧﯿﺎ ﺭﺍﺣِﻠَﻪٌ" ﺭﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﮔﻔﺖ ﺑﺒﯿﻦ ﭘﺴﺮﻡ ﻣﻦ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺷﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﻣﯽ‌ﺭﻭﻧﺪ ﭼﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﮐﻪ ﺧﻮﺏ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺑﯿﺎ ﺑﺮﻭﯾﻢ ﺑﻪ ﺳﭙﺎﻩ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﭙﯿﻮﻧﺪﯾﻢ. ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ. 🔹ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﺋﻤﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ: "ﺍَﻟْﻌُﻘُﻮﻝُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷ‌َﻓْﻜﺎﺭِ" ﺍﺋﻤﻪ‌ﯼ ﺍﻓﮑﺎﺭ ، ﻋﻘﻞ‌ﻫﺎ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻌﻘﻞ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻓﮑﺮﯼ ﺑﻪ ﺳﺮﺵ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ. ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻌﻘﻞ ﻣﯽ‌ﺁﯾﻨﺪ ﻟﺬﺍ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺭﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ."ﺍَﻟْﻌُﻘُﻮﻝُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷ‌َﻓْﻜﺎﺭِ، ﻭَ ﺍﻷ‌ﻓْﻜﺎﺭُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏِ، ﻭَﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱِّ ﻭَﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱُّ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷ‌ﻋْﻀﺎﺀ"ِ (ﺑﺤﺎﺭﺍﻻ‌ﻧﻮﺍﺭ، ﺝ۱، ﺹ۹۶) 🔸اميرالمومنین میفرماید: اعضا، ﺣﻮﺍﺱ، ﺍﻣﯿﺎﻝ و ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ. ﺁﯾﺎ ﻋﻘﻮﻝ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻤﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ بفرماید ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﭼﻪ شخصیتی ﻫﺴﺘﯿﻢ... 👈 .... ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
آیه ی روز : ********** وَلَئِنْ أَذَقْنَاهُ نَعْمَاءَ بَعْدَ ضَرَّاءَ مَسَّتْهُ لَيَقُولَنَّ ذَهَبَ السَّيِّئَاتُ عَنِّي إِنَّهُ لَفَرِحٌ فَخُورٌ هود - ١٠ و اگر بعد از شدّت و رنجی که به او رسیده، نعمتهایی به او بچشانیم، می‌گوید: «مشکلات از من برطرف شد، و دیگر باز نخواهد گشت!» و غرق شادی و غفلت و فخرفروشی می‌شود... ********** نکته ها: روزگار همیشه یكسان نیست، بلكه طبق روایات: «الدَّهر یَومان، یَومٌ لك و یومٌ علیك، فان كان لك فلاتبطر و ان كان عَلیك فاصبر فكلاهما ستُختَبر»،(19) روزگار دو چهره دارد: گاهى با تو و گاهى بر علیه توست. آنگاه كه به نفع توست، مغرور مشو و آنگاه كه به ضرر توست، صبر پیشه كن، زیرا در هر حال مورد آزمایش الهى هستى. نعمت هایى كه پس از سختى ها و مشكلات به انسان مى رسد، باید عامل شكر و ذكر باشد، نه وسیله ى فخر و طرب. دو چیز شادى را خطرناك مى كند: یكى تحلیل غلط، «ذهب السیئات عنّى» و دیگر آنكه این شادى سبب تحقیر دیگران و فخرفروشى خود شود. «لفرحٌ فخور» ----- 19) بحار، ج 73، ص 81. ********** پیام ها: - انسان كم ظرفیّت است وبااندك نعمتى، فخرفروشى مى كند.«اذقنا... لفرحٌ فخور» - قرآن داراى آهنگ موزون و موسیقى خاصّى است. («نعماء» هم آهنگ «ضرّاء» و «لیؤس كفور» هم وزن «لفرح فخور» است) - سختى ها و شادى ها زودگذرند. «اذقنا... مسّته» - فكر اینكه سختى ها دیگر به انسان روى نمى آورد، تصوّر باطلى است. «ذهب السیئات عنّى» - كامیابى ها را نشانه ى محبوبیّت نزد خداوند ندانیم و نگوییم: دیگر گرفتار نخواهم شد! «ذهب السیئات عنّى» - تحلیل ها و بینش هاى غلط، سبب رفتار نادرست مى شود. گمان مى كند كه هیچ بدى ندارد، «ذهب السیئات عنّى» لذا فخرفروشى مى كند. «لفرح فخور» - شخصیّت بعضى انسان ها متزلزل و وابسته به حوادث بیرونى است، نه كمالات درونى. گاهى «یؤس كفور» و گاهى «فرحٌ فخور» است. ********** @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام میفرمایند: اگر آسمان ها و زمين، راه را بر بنده ای ببندند، و او تقواى الهى پيشه كند، خداوند حتما راه گشايشى براى او فراهم خواهد كرد، و از جايى كه گمان ندارد روزى اش خواهد داد. 📚غررالحکم، ح ۷۵۹۹ @Quranahlebayt
"پنج راز طلایی آرامش" _ قضاوت دیگری تاثیری بر زندگی من ندارد . _مردم وظیفه ندارند مرا درک کنند . _از کسی در برابر لطفی که به او میکنم توقعی ندارم وگرنه این لطف را در حق او نمیکنم . _ کسانی که رفتار ناجوانمردانه با من داشته اند توسط کائنات مجازات خواهند شد هر چند من هرگز متوجه نشوم . _ دنیا سخاوتمندتر از آن است که موفقیت کسی ، راه موفقیت مرا تنگ کند... @Quranahlebayt •┈••✾•••✿💗✿•••✾••┈•
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ﺳَﺮﻣﺎٰﯾﮧ ﻧَﺪﺍﺭﻡ ﺑِﺒَﺮَﻡ "ﻣَﺤﻀَـــــﺮِ ﺍَﺭﺑﺎٰﺏ" ﺳَﺮﻣﺎٰﯾﮧ ﺳـَﺮےٖ ﻫَﺴﺖ، ﻓـَﺪﺍٰےِ ﺳـَﺮِ ﺍَﺭﺑﺎٰﺏ" ﺍَﺯ ڪﻮﺩَکے ﺍَﻡ ﯾﺎٰﺩ ﮔِﺮِﻓﺘـَــﻢ ﮐِﮧ ﺑِﮕـﻮﯾَﻢ: "ﻣـﺎٰﺩَﺭ ﭘِـﺪَﺭَﻡ"ﻧَـﺬﺭِ ﭘِـﺪَﺭ ﻣﺎٰﺩَﺭ" ﺍَﺭﺑـﺎٰﺏ ✋ 🕌🚩🌴🕌🚩 ✨ هر روز ما ، عجل الله به محضر اباعبدالله الحسین علیه السلام✨ ● اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ● ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ 🕌🚩🌴🕌🚩 @Quranahlebayt
. من به آسمان بالای سرت حسادت میکنم تورا با جان دل تماشا میکند صاحبنا .... در آرزوی توام اَلسّلامُ عَلَيْكَ يا صاحِبَ الزَّمانِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليفَةَ الرَّحْمانِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا شَريكَ الْقُرْآنِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا قاطِعَ الْبُرْهانِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلى آبائِكَ الطَّيِّبينَ وَ أَجْدادِكَ الطَّاهِرينَ الْمَعْصُومينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ. @Quranahlebayt