eitaa logo
سینما و سیاست/ رضا نصیری
2.2هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
12.5هزار ویدیو
27 فایل
انتشار تحلیل اخبار (سیاسی و سینمایی) مجری و گوینده🎙 پژوهشگر سینما و رسانه🎥 کارشناس تبلیغ و ارتباطات🔗 کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل🫱🏽‍🫲🏻 ارتباط با ادمین: @rezanasiri70 رزرو تبلیغ و ارتباطات: @rezanasiry70
مشاهده در ایتا
دانلود
إنَّ اللهَ جَعَلَ الدُّنیا دارَ بَلوی وَ الآخِرَةَ دارَ عُقبی وَ جَعَلَ بَلوَی الدُّنیَا لِثَوابَ الآخِرَةِ سَبَباً، وَ ثَوابَ الآخِرَةِ مِن بَلوَی الدُّنیا عِوَضاً خداوند، دنیا را سرای بلا و آزمایش و آخرت را سرای ابدی قرار داده است و گرفتاری دنیا را سبب پاداش آخرت ساخته و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است 📒تحف العقول، ص 483 @sghanrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حال خوش بازیگر خوش رکاب 🔹آخرین وضعیت «محمد کاسبی» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون 🆔 @sghanrani
💚 من ز خود هیچ ندارم ڪہ بدان فخر ڪنم هر چہ دارم همہ از نوڪرے خانہ توست جز در خانہ تو هیچ ڪجا خیرے نیست هرچہ خیر است آقاجان بہ در خانہ توست. @sghanrani
⭕️مسلمانانی که مسلمان نیستند! 🔻 آنهایی که اسلام را خلاصه می‌کنند در اینکه بخورند و بخوابند و یک نمازی بخوانند و یک‌روزه‌ای بگیرند و در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند، حسب روایت رسول اکرم، اینها مسلم نیستند. 🆔 @sghanrani
⭕️ آیا انقلاب اسلامی بر حق است؟ @sghanrani 🆔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چند سال پیش استاد پیرامون لزوم برای باز بودن دست پلیس در برخورد با اراذل و اوباش و برقراری امنیت و آرامش 🆔 @sghanrani
🌺 امام خامنه ای: در دهه فجر بر سر در هر خانه ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید. 🇮🇷 با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب ، تصویر پروفایل خود را به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر دهیم. 🆔 @sghanrani
امام صادق عليه السلام ـ درباره اين سخن خداوند متعال كه فرموده: «و نيكى كردن به پدر و مادر» ـ : نيكى كردن، اين است كه با آنان خوب همراهى كنى، و اين كه آنان را به زحمت نيندازى كه چيزى از نيازهايشان را از تو بخواهند، هر چند توانگر باشند الإمام الصادق عليه السلام ـ فی قَولِهِ تعالى: «وَبِالْوَ لِدَيْنِ إِحْسَنًا» ـ : الإحسانُ أن تُحسِنَ صُحبَتَهُما، وألاّ تُكَلِّفَهُما أن يَسألاكَ شَيئا مِمّا يَحتاجانِ إلَيهِ وإن كانا مُستَغنِيَينِ الكافی،جلد2، صفحه157 🆔 کانال سخنرانی @sghanrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏ما میتوانیم .. (۷) در گزارش‌های بین المللی: ❌ ایران در میان ۱۱ کشور دارای فناوری پرتاب ماهواره به صورت بومی و جز ۶ کشوری که موجود زنده به فضا فرستاده است.. ❌ ایران چهاردهمین کشور جهان دارای فناوری هسته‌ای ❌ ایران رتبه دوم دانش سلول های بنیادی ... ۲۰ 🆘 @sghanrani
🔴فرمانده آمریکایی: تهران می‌خواهد در عراق و سوریه آمریکا را بدون یک درگیری بزرگ از منطقه خارج کند 🔹 ژنرال فرانک مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در نشست مؤسسه واشنگتن:ایران تهدید اصلی برای سنتکام در خاورمیانه و برای من به عنوان فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا این کشور در اولویت نخست است. 🔹ماموریت من بازداشتن ایران از انجام فعالیت‌های بی ثبات کننده در منطقه است. ایران می‌تواند وارد رویارویی گسترده‌تر با ایالات متحده شود نیروهای حوثی از هر ظرفیتی که ایران در دستان آنها قرار می‌دهد برای پیروزی استفاده خواهند کرد. ✅کانال سخنرانی @sghanrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙استاد دانشمند 🌸حضرت زینب س ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌✍@sghanrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏ما میتوانیم .. (۸) برطبق گزارش‌های بین المللی: ❌ ایران هجدهمین کشور جهان در زمینه تولید ناخالص ملی ۲۰ 🆘 @sghanrani
🌺 امام باقر عليه السّلام‏: ✍ كسى كه وضع ظاهرش بهتر از حال باطنش باشد ترازوى اعمالش سبك است. 📚 تحف العقول صفحه 275‏ 🆔
عقاید و مناسک عرب قبل ظهور محمد(ص) احوال نژادی و اقتصادی در زمان ظهور محمد (ص)در نواحی غربی عربستان افراد بسیاری از قوم یهود جای گرفته بودند که اجداد ایشان از برابر دشمنان خود یعنی آشوری‌ها ،بابلی‌ها ،یونانی‌ها و رومی‌ها فرار اختیار کرده، به آن سرزمین مهاجرت کرده بودند. این مهاجران یهودی وادیه ها و  واحه های سبز عربستان غربی را تصاحب کرده ، در آن کشت و زرع بسیار می‌کردند. ایشان در اطراف مدینه (یثرب قدیم) بسیار بودند و بعضی اوقات تمام آن منطقه را به قوه قهریه تابع خود ساخته بودند. وقتی که محمد (ص) این شهر را تصرف کرد لازم دانست که با یهودیان بلاد مدارا و مماشات کند، چندان که اسلام قوت گیرد، آنگاه آنها را به جزای بی ایمانی و نکات در هم شکند. بین اعراب شمالی و جنوبی اختلافات فراوان وجود داشت. شبه جزیره عربستان را اعراب به زبان خود جزیرة العرب نام نهادند زیرا از هر طرف یا به دریا و یا به بیابان‌های ریگزار منتهی می‌شود و از هر سو به واسطه شعب صحرای قرمز رنگ به شکل خرچنگی تقسیم شده است و از سطح آن ، که یک سوم از یک میلیون میل مربع است ، بیابانی خالی از سکنه تشکیل داده که حتی خود ایشان از بعضی از نواحی آن بیمناکند و از ورود در آن اجتناب می‌کنند و آن را الربع الخالی نامیده‌اند. در شمال این بیابان ویرانه رشته‌های طبقات اراضی نسبتاً آباد و دشت های قابل کشت و زرع قرار دارد که غالباً با واحه ها و وادیه های سبز در آن جابجا دیده می‌شود. این سرزمین نسبتا آباد و دشتی وسیع است، به صورت یک دایره کامل که در اطراف یک بیابان لم یزرع دیگری قرار دارد. آن بیابان مرکزی را نفود الکبیر نام داده اند. ریگ‌های روان از ناحیه وسیعی بین دمشق و مدینه می گذرد و درون آن دشت های  بایر و صحراهای سخت گوشه و کنار آن سبزی کمی به چشم می‌خورد که پس از ریزش باران‌های نادر زمستانی گیاهی در آن می روید و مراتع ای برای اغنام و احشام قبایل بدوی فراهم می‌سازد. در جنوب (الربع الخالی) ناحیه پرباران یمن یا عربی جنوبی قرار دارد که عربستان کلاسیک باستانی عبارت از آن است. این ناحیه از طرف جنوب شرقی منتهی به خلیج عدن و از طرف جنوب غربی محدود به قسمت سفلایی دریای سرخ می شود و سرزمینی است که نزد یونانیان و رومیان به واسطه انواع ادویه و صمغ عربی شهرت بسیار داشته است. همین جدایی و اختلاف بین دو ناحیه شمالی و جنوبی عربستان عیناً به اختلاف نژادی که بین مردم آن دو قسمت وجود دارد منطبق می شود. @sghanrani
👆👆👆پایان مبحث احوال نژادی و اقتصادی اعراب در زمان حضرت محمد(ص) توجه داشته باشید این مباحث از نظر مستشرقین بعد ها از کتب تاریخی اسلامی هم این مباحث را استخراج میکنیم.
ادامه در عصر محمد(ص) ناحیه ی شمالی از قبایل متحرکی تشکیل می شده دارای جمجمه های دراز و موهای زبر و همه به عربی خالص تکلم می کرده اند و مردمانی بالطبع آزاد منش و حریت خواه و دارای قوه ی تصوریه ی قوی که هزاران سال کشمکش با جوع و فقر به خصال فردیت و جنگ آوری و غارت گری تربیت شده بودند. در زبان و عادات و آداب به همه جهت از بنی اعمام جنوبی خودشان ( سکنهی یمن) مختلف و جداگانه بوده اند چه آنها با جمجمه های گرد و بنی های عقابی در آن ناحیه نسبتا حاصلخیز به کشاورزی و باغبانی روزگار می گذرانیده و به یک نوع لهجه ی سامی شبیه به عربی آمیخته به حبشی که به گوش اعراب شمالی عجیب می آمد سخن می گفتند. قبل از ظهور اسلام عربستان شمالی با ممالک مجاور خود تماس و آمیزش نداشت و هیچ وقت ملک آنها را قومی اجنبی فتح نکرده بود در صورتی که عربستان جنوبی که از منافع باران و آفتاب اراضی آن بهره ور می شد و از برکات تجارت و بازرگانی ادوار آبادی و عمران را طی می کرده و باقی شهرها و بلاد آباد به مزارع سرسبز و باغات مشجر بود. مهاجمین صحرا غالبا به طمع ملک و مال بر کشور ایشان می تاختند از این سبب با بیگانگان جنگها داشته و قلاع استحکامات بنا نهاده و در منافع اقتصادی با یکدیگر رقابت ها کرده و به ملوک وادی خود مالیات های سنگین پرداخته و دردسرهای کسب و تجارت را تحمل می کرده و گاهی به روزگارهای خوش و راحت و زمانی ایام سخت و صعوبت را می گذرانیدند. وقتی که بطليموس های مصر و بعد از ایشان رومیان بیزانس کشتی به سواحل هند راندند، این مردم ساکن جنوب عربستان در نتیجه راه انحطاط اقتصادی را شروع کردند. قسمت سوم دیار عربستان که از نظر مطالعه ما مهم تر است عبارت از ناحیه ی کوهستانی است که در آنجا یک رشته جبال به موازات دریای احمر از سواحل یمن در جنوب شروع شده به خلیج عقبه در شمال غربی می پیوندد. ارتفاع بعضی از قله های آن کوهستان از ده هزار پا تجاوز می کند دامنه های غربی این رشته جبال ناگهانی به دریای احمر منتهی می شود ولی دامنه های شرقی آن به تدریج نشیب یافته صحراهای مسطح و دشت های بایر تشکیل میدهد که در اطراف آن جابجا وادی ها با مجاری میاه بسیارعمیق به وجود آمده است که در ریگستان های سرخ فام در بیابان مرکزی پیوسته و بالاخره در صحراهای ساحلی به کنار خلیج فارس می رسد. در اینجا هر چند بعضی نقاط مانند شهر طایف و مدینه ندرتا وجود دارد که آب ها تحت الارضى آنجا به سطح خاک رسیده و زمین را قابل زراعت و غرس اشجار ساخته ولی روی هم رفته این ناحیه ی کوهستانی سراسر خشک است و رگبارهای شدید طوفانی گاهی در آنجا روی می دهد ولی همین که سیلاب عبور کرد و در اعماق دره ها در مجاری وادی ها فروافتاد باز به همان حال خشکی بر میگردد. این بود وضع جغرافیایی این ناحیه. اما از جنبه ی تاریخی این قسمت، ناحیه ی مهم جزيره العرب می باشد. زیرا روزگاری دراز همین منطقه حلقه اتصال سرزمین آباد یمن به بازارهای دنیای متمدن در اطراف بحر الروم بوده است و بر فراز تلال و جبال اراضی مرتفعه ی آن قوافل عرب سال ها قبل از تولد عیسی راه می پیموده و جابجا ایستگاه های تجارتی به وجود آورده بودند که مکه و طایف و يثرب (مدینه) از آن جمله اند. بالاخره این شاهراه بزرگ در کنار نهر شهر تاریخی پترا' بدو خط منشعب شده: یکی شمال به شام و دیگری جنوب به مصر می رفته است. آبادی کشور حجاز که وطن محمد (ص) است قبل از ظهور اسلام در مرحله ی اول مديون وجود همین خط شاهراه تجارتی است که کاروان ها در جنوب شمال آن راه پیمایی می کرده اند. @sghanrani
اولين آيات در اين كه كدام آيه‌ها ابتدا بر رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله نازل شده‌اند، ديدگاه‌هاى گوناگون از سوى پژوهش‌گران شيعه و سنى وجود دارد. الف: ديدگاه نخست اين است كه آغاز رسالت رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله با نزول پنج آيه اول سورۀ علق مى‌باشد. هنگامى كه حضرت در غار حرا در جبل النور در حال مناجات بودند فرشتۀ وحى بر او متمثل شده خطاب به حضرت نموده كه بخوان: بِسْمِ‌ اللّهِ‌ الرَّحْمنِ‌ الرَّحِيمِ‌* اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌* خَلَقَ‌ الْإِنْسانَ‌ مِنْ‌ عَلَقٍ‌ * اِقْرَأْ وَ رَبُّكَ‌ الْأَكْرَمُ‌* اَلَّذِي عَلَّمَ‌ بِالْقَلَمِ‌* عَلَّمَ‌ الْإِنْسانَ‌ ما لَمْ‌ يَعْلَمْ‌* . براى اثبات اين گونه ادّعاها برهان عقلى وجود ندارد، تنها به نقل روايات و تاريخ مى‌توان اطمينان نمود. چندين شاهد روايى اين ديدگاه را تأييد مى‌كند افزون بر اين كه ديدگاه مشهور نيز مى‌باشد. و به لحاظ‍‌ اين كه شواهد نقلى ديگر را مى‌توان به گونه‌اى با اين ديدگاه سازگار نمود، اين ديدگاه بهترين مى‌باشد. «عن الرضا عليه السّلام: سمعت أبى يحدّث عن أبيه عليه السّلام اوّل سورة نزلت بسم اللّه الرّحمن الرّحيم اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌ و آخر سورة نزلت إِذا جاءَ نَصْرُ اللّهِ‌ ١«امام رضا عليه السّلام؛ از پدرم شنيدم كه مى‌فرمود: اولين سوره‌اى كه نازل شد، بِسْمِ‌ اللّهِ‌ الرَّحْمنِ‌ الرَّحِيمِ‌ اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌ و آخرين سوره، إِذا جاءَ نَصْرُ اللّهِ‌ مى‌باشد. «عن أبى عبد اللّه عليه السّلام اوّل ما نزل على رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله بِسْمِ‌ اللّهِ‌ الرَّحْمنِ‌ الرَّحِيمِ‌* اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌ و آخره إِذا جاءَ نَصْرُ اللّهِ‌ ١اين روايت از امام صادق عليه السّلام نقل شده است و مضمون آن همان روايت قبلى است. «عن أبى جعفر عليه السّلام انّه كانت اوّل سورة نزلت اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌ ٢«امام باقر عليه السّلام مى‌فرمايد: اولين سوره‌اى كه نازل شده اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌ است». «عن الباقر عليه السّلام نزل جبرئيل على محمد صلّى اللّه عليه و آله فقال يا محمد، اقرأ قال و ما أقرأ، قال اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌* خَلَقَ‌ الْإِنْسانَ‌ مِنْ‌ عَلَقٍ‌* اِقْرَأْ وَ رَبُّكَ‌ الْأَكْرَمُ‌ * اَلَّذِي عَلَّمَ‌ بِالْقَلَمِ‌* عَلَّمَ‌ الْإِنْسانَ‌ ما لَمْ‌ يَعْلَمْ‌ ٣؛«امام باقر عليه السّلام نقل مى‌كنند؛ جبرئيل عليه السّلام بر محمد صلّى اللّه عليه و آله نازل شد و گفت بخوان. گفت چه بخوانم، گفت بخوان اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌... روايت ديگر از طريق اهل سنت از عايشه نقل شده: قالت اوّل ما يرى به الرّسول الرّؤيا الصالحة فجائه الملك فقال اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌... عَلَّمَ‌ الْإِنْسانَ‌ ما لَمْ‌ يَعْلَمْ‌ ٤؛«اولين مرتبه كه رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله فرشته را خواب ديد به او گفت بخوان؛ اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌ الَّذِي خَلَقَ‌... تا آيۀ پنجم. روايات ديگرى به همين مضمون از طريق اهل سنت از صحيح بخارى و نيز مستدرك حاكم نقل شده است. ٥ سيوطى هم مى‌گويد در اين كه اولين آيه‌ها نازل شده كدامند؛ اختلاف است ليكن ديدگاه صحيح اين است كه «اقرأ باسم ربّك الذى خلق» اولين آيه‌ها هستند. ٦ گرچه تعبير برخى روايات سوره علق است ليكن با توجه به شواهد ديگر روايى و تاريخى منظور همان پنج آيه اول سوره مى‌باشد. ۱)نورالثقلین، ج۵، ص ۶۰۹. ۲) همان ۳) همان ۴) صحیح بخاری، ج۶، ص ۲۱۶. ۵) البرهان فی العلوم القرآن، ج۱، ص۲۶۳ ۶) اتقان، ج۱، نوع ۷. @sghanrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ هرسال به مناسبت پیروزی انقلاب ! فرش قرمز میندازیم و تشکر میکنیم از خانمایی که بدترین پوشش رو دارند ! جشنواره فیلم فجر جشنواره ایست که هیچ سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارد. خانه ای است برای دیده شدن یک مشت سلبریتی بی هویت که هنوز ارزش انسانی خودشان را هم نمیفهمند. @sghanrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعترافی از یهودیان به کشتن زنان و کودکان ملت‌های غیر یهودی به خصوص ایرانی‌ها و سفارش توراتِ تحریف شده به این کار! 🔸جالب اینکه در جهان امروز، مدیریت سازمان بهداشت جهانی، فائو، یونسکو، یونیسف، تجارت جهانی و رسانه‌های بزرگ جهان در دستان این‌هاست! @sghanrani
🔻جواز نماز با ائمه جماعت  و تبعیت در حج از آنها: خوشبختانه ما  نماز با آنها را صحیح می‌دانیم و تبعیت را در نماز و در  جایز و لازم و کافی می‌دانیم. اعمال بعضی شیعه بسیار مایه تأسف است. اگر شیعه‏ای به حج می‌رود که از نزدیک به جای زیارت‌پیغمبر  را  کند، باید به حج نرود. ، یادداشتها، ج۶، ص۵۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 مسلمان شدن یک مسیحی که از لحاظ پزشکی مرده بود...اما... کاری از : دروغ ها و خرافات ملحدین ⭐️«اللهم عجل لولیک الفرج»⭐️ @sghanrani