eitaa logo
رادار انقلاب
29.2هزار دنبال‌کننده
27.6هزار عکس
45.8هزار ویدیو
141 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباهله
امام صادق (ع): شیعیان ما با خوشی ما خوشحال و با غصه ما ناراحتند😭 ⚫️ میخوای تو اینترنت علمدار حسین (ع) باشی؟ 🕯نذری ما برای شما، مجموعه کاملی از تصاویر پروفایلی محرم⚜️ 👇به عشق بین الحرمین دانلود کن👇
پروفایل کده(3).apk
4.58M
📸 عکسای مناسبتی با کیفیت و کاملا رایگان 🔆نذر فرهنگی یعنی ارسال این برنامه به دیگران!
💢 آنهایی که در محرم مدعی از فقرا هستند، بخوانند، در هیچ دین و آیینی به اندازه به فقیر سفارش نشده است. امام حسین(ع) از کنار از فقرا عبور می‌کرد که خود را پهن کرده بودند و چند پاره‌اى نان روى آن ریخته و مشغول خوردن بودند. آنان به امام حسین(ع) گفتند: یا بن رسول اللَّه! بیا [با ما غذا بخور]، امام(ع) نشست و با ایشان مشغول غذا خوردن شد و این آیه را تلاوت کرد: «إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْتَکْبِرِینَ‏».سپس به فرمود: «من دعوت شما را پذیرفتم، شما هم دعوت مرا اجابت نمائید!» گفتند: می‌کنیم ای فرزند رسول خدا. آن‌گاه برخاستند و وارد منزل امام حسین(ع) شدند. آن بزرگوار به فرمود: «آنچه را که نموده‌اى بیاور!» 📚التفسیر، ج 2، ص 257 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیت الله وحید: راجع به قمه‌زني من اصلاً حرفي نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نيست، در برخي مجامع فقهي، كلام من مطرح و تحريف شده است لینک http://deabel.org/vdcd.j0f2yt095a26y.html @mobahelegharn_21
💢رضاخان عزادار امام حسین(ع) او پیش از سلطنت برای توجیه علما و مردم خود شخصا در #دستجات عزاداری شرکت میکرد تا خود را حامی تشیع نشان دهد. @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢رضاخان عزادار امام حسین(ع) او پیش از سلطنت برای توجیه علما و مردم خود شخصا در #دستجات عزاداری شرکت
💢تمسخر دستجات عزاداری امروز، در فضای مجازی عده ای با گرایشات با انتشار وسیع پیامهایی، عزاداری برای اباعبدالله را مورد تمسخر و هجمه قرار میدهند. ✅اما این جماعت که مدام از دم میزنند، یادشان رفته است که رضاخان برای به سلطنت رسیدن گِل بر سر و شانه میزد و ابتدای دسته های عزاداری شرکت میکرد و به سمت خانه علما میرفت. آن زمان رضاخان که فرمانده بود شعار معروفی در مورد داشتند آنها در عزاداری ها این شعر را میخواندند: اگر در كربلا بودی  حسین بی یاور و نبودی آنها میگفتند اگر ما در کربلا بودیم، امام حسین بی یار و یاور نبود. اما رضاخان پس از کسب قدرت تغییر موضع داد و همه عزاداری ها را ممنوع اعلام کرد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢خوش بحال غریبان....!؟ ✅حضرت محمد (ص) فرمودند: «اسلام، آغاز شد و به زودی غریب خواهد شد؛ پس خوشا به حال غریبان.» یکی از اصحاب پرسید: «ای رسول خدا! کیستند؟» رسول الله فرمودند: «کسانی که وقتی مردم می شوند، نیکوکار و صالح باقی می مانند.» 📚کنزالعمال ، روایت ۱۱۹۲ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
رادار انقلاب
💢آیت الله وحید: راجع به قمه‌زني من اصلاً حرفي نزدم، مطالب من ناظر به قمه زدن نيست، در برخي مجامع فقه
#تخریب_چهره_امام_حسین 💢بازتاب قمه زنی در رسانه های دنیا قمه بدستها می گویند: ماکاری به دشمن نداریم و بخاطر تمسخر آنها نمیتوانیم از عزاداری دست برداریم @mobahelegharn_21
💢پاسخ به شبهات کانال نقدی براسلام تشنگی روز عاشورا دروغ است و حسین(ع) به خود است پس آب داشتند! در تاریخی موضوع نظافت و کشیدن اشاره شده است: کتاب تاریخ کامل، نوشته عزالدین ابن اثیر،  ✅اما آیا دارد؟ 1_ در کتاب «الاخبار الطوال» تألیف ابی‌حنیفه ، احمد بن داود دینوری (متوفای 282) که پیش از طبری بوده، این مطلب که امام حسین غسلی کرد و از داروی نظافتی استفاده کرد، نیامده است. 2_ در کتاب ارشاد شیخ مفید نیز این موضوع نقل نشده است، در صورتی که مأخذ شیخ مفید و طبری، مشابه است. در‌بارة حادثه کربلا، طبری بیشتر از ابی‌مخنف نقل می‌کند و شیخ مفید از شاگرد ابی‌مختف «هشام کلبی» روایات را نقل می‌کند. اگر چنین مطلبی معتبر بود، قطعاً شیخ مفید آن را نقل می‌کرد. البته طبری نیز روایات مربوط به حادثه کربلا را از طریق «هشام بن کلبی» شاگرد ابی‌مخنف نقل می‌کند در کتاب «وقعه الطف» (که روایات درباره حادثة کربلا را جمع‌آوری کرده) این مطلب نیامده است، در حالی که مهم‌ترین و معتبرترین اثر در حادثه کربلا، مقتل ابی‌مخنف است، که اصل آن کتاب از بین رفته و مطالب آن در کتاب‌های مختلف است. 4- در مناقب ابن شهر آشوب (متوفای 588) نیز این مطلب ذکر نشده است. 5- نیامدن موضوع مذکور در کتاب‌های مورد اشاره و در کتاب‌های با ارزش متاخر مانند مقتل الحسین مقرم، نشانگر آن است که روایت نقل شده، اعتبار و ارزش درخور ندارد. 6- تاریخ طبری (که آن را نقل کرده) به زمان وقوع که آیا شب عاشورا بود، یا زمان دیگر اشاره‌ای ندارد و معلوم نیست که این کار در چه زمان رخ داده است. جلوگیری از آوردن آب (که براساس فرمان ابن زیاد انجام شد) سه روز پیش از شهادت امام حسین و یارانش بوده است. 📚ابو حنيفه دينورى، الأخبار الطوال   ص 254-256. 📚الارشاد مفید ج2، ص 86-96. 📚محمد هادی یوسفی غروی، وقعة الطف، 190-205. 📚مناقب، ج4، ص 106-109. 📚مقتل الحسین، مقرم، ص 203-204. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#محبت_جهانی_حضرت_حسین 💢این سَردَر یک خونه توی آمریکاست بعد اینجا #روشنفکرای ما روضه و #قیمه_نذری رو با لطیفه و جوک مسخره میکنن که بگن ما متفاوتیم، عاقلیم، بلدیم... @mobahelegharn_21
💢آنتوان بارا(اندیشمندمسیحی): اگر حسین، از آنِ ما بود،درهر سرزمینی برای او بیرقی برمی‌افراشتیم و درهر روستا برای او منبری برپا می‌کردیم ومردم را بانام حسین به مسیحیّت فرا می‌خواندیم @mobahelegharn_21
💢آیا حضرت زینب در کربلا فرزندانی داشتند که به شهادت رسیدند؟ عون پسر حضرت زینب نیست چون از همسر اول جعفر بود؟ در نام و تعداد فرزندان حضرت زینب(س) اختلاف‌ نظرهایی وجود دارد  برخی نیز نام مادر محمد را خوصا دختر حفصة بن ثقیف ذکر کرده‌اند،نه حضرت زینب(س). قدیمی‌ترین منبعی که محمد را فرزند خوصا دختر حفصه می‌داند؛ «تسمیة من قتل مع الحسین(ع)» نوشته فضیل بن زبیر رسان(قرن دوم) می‌باشد. شیخ مفید(م 413ق) درباره شهادت فرزندان عبدالله بن جعفر در کربلا بدون این‌که اشاره‌ای به نام مادرشان نماید، می‌نویسد: عون و محمد از فرزندان عبدالله به جعفر در کربلا به شهادت رسیدند. البته بلاذری (م 279ق) در «انساب الاشراف» در بخش فرزندان عبدالله بن جعفر، عون اصغر را از شهدای واقعه حره دانسته و نقلی مطرح می‌کند که بر اساس آن، عون اکبر نیز در همان واقعه به شهادت رسیده است. ✅ فرزندان عبدالله بن جعفر از زنان دیگر بنا بر نقل تاریخ؛ عبدالله بن جعفر از همسران دیگر خود فرزندانی نیز داشته است که برخی از آنها در کربلا حضور داشتند، ولی به شهادت نرسیدند 1. عون اصغر که نام مادرش جمانه دختر مسیب بن نجبه فزاری بود.او در کربلا همراه امام حسین(ع) بود. ولی در واقعه حرّه به شهادت رسید. 2. ابوبکر و عبیدالله؛ که نام مادرشان خوصاء بنت حفصة بود.  پس طبق برخی از اقوال اینها برادران محمد بودند. ✅ نتیجه‌گیری یک. همان‌طور که دیدیم؛ در تعداد و نام فرزندان عبدالله بن جعفر از حضرت زینب(س) اختلاف ‌نظر وجود دارد که این موضوع در نقل‌های تاریخی، طبیعی است. اما آنچه در آن اتفاق‌ نظر وجود دارد این است که به هر حال؛ دو فرزند عبدالله بن جعفر به نام‌های «عون» و «محمد» در کربلا به شهادت رسیدند. که براساس منابع تاریخی؛ نام مادر «عون»، حضرت زینب(س) بود که برخی با نام «عون اکبر» از او یاد می‌کنند؛ چون عبدالله بن جعفر از جمانه نیز فرزندی با نام عون داشت که از او به «عون اصغر»(کوچک) یاد شده است. و طبق برخی از منابع تاریخی دیگر(که به آن اشاره شد)؛ نام مادر «محمد» نیز حضرت زینب(س) بوده است. 📚أبو الفرج اصفهانی، على بن حسین، مقاتل الطالبیین، ص 95، 📚رسان، فضیل بن زبیر، تسمیة من قتل مع الحسین(ع)، ص 151، 📚مفید، محمد بن محمد، الإرشاد، ج 2، ص 68 - 69،  📚بلاذری أنساب الأشراف، ج 2، ص 67. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آنچه دشمنان را علیه و امام حسین(ع) متحد کرده، استقبال این از هیات هاست به و میانگین سنی دقت کنید. @mobahelegharn_21
💢 فحاشی به علی(ع) و واکنش جالب امیرالمومنین... ✅شخصی به امیرالمؤمنین امام علی(ع) دشنام داد. امام علی، سخن او را نشنیده گرفته و فرمودند: به گوش خود شنیدم که کسی به من دشنام می دهد، ولی به روی خود نیاوردم و گفتم: شاید به علی دیگری دشنام می گفته است! 📚بحار الانوار، جلد ۵۶ ، صفحه ۴۴ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢افراد دیگری -غیر از شمر- که می‌خواستند نزدیک امام حسین(ع) شوند و او را به شهادت برسانند، همین که امام به آنها نظری می‌افکند، تنشان می‌لرزید و شمشیر از دستشان می‌افتاد؛ برخی از مورّخان متأخّر و معاصر به نقل از ابومخنف گفته‌اند: «اولین شخصی که با شمشیر کشیده به سوی امام پیش تاخت، شبث بن ربعى بود. امام حسین(ع) به جانب او نظرى افکند. شبث را رعده‌اى گرفت و لرزید و شمشیر از دستش افتاد و گفت: «معاذ اللّه که من خداى را ملاقات کنم و ذمه من مشغول به خون حسین باشد». 📚قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، ینابیع المودة لذو القربى، ج 3، ص 82، http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#تخریب_چهره_امام_حسین 💢رهبر انقلاب: وقتی کمونیست‌ها بر منطقه آذربایجان شوروی سابق مسلط شدند، همه آثار اسلامی را از آنجا محو کردند، فقط یک چیز را اجازه دادند و آن #قمه_زدن بود @mobahelegharn_21
💢امام صادق(ع): پدرم امام باقر(ع)به من فرمود: از مال خودم فلان مقدار وقف نوحه خوانان کن که به مدت ده سال در «منا» در ایام حج، بر من نوحه خوانی و سوگواری کنند 📚بحار ج46 ص220 @mobahelegharn_21
💢آوردن علي اصغر شير خوار در مقابل لشكر دشمن توسط امام حسين(ع) بود يا اتمام حجت؟ آیا صحت دارد؟ درباره شهادت حضرت علي اصغر(ع)نقل ها بسيار متفاوت و متزلزل است كه در ذيل به بعضي از آنها اشاره مي كنيم: 1ـ بعضي نقل ها حاكي از آن است كه امام به آمد، فرزندش را نزد او آوردند و آن حضرت طفل را در دامان خود نشانيد، در اين اثناء مردي از بني اسد تيري پرتاب كرد و آن طفل را به شهادت رساند. همانطور كه ملاحظه مي فرماييد در اين قول معروف كه مختار بزرگاني چون شيخ مفيداست، هيچگونه نامي از تشنگي علي اصغر برده نشده تا چه رسد به اينكه گفته شود امام درخواست آب براي او نمود. 2ـ بعضي نوشته اند كه بعد از شهادت حضرت عباس، امام حسين ـ عليه السلام ـ گفت آيا كسي هست كه مقداري آب براي اين طفل بياورد كه او طاقت تشنگي را ندارد، علي اكبر كه در آن زمان 17 سال داشت بلند شد و گفت من مي روم آب مي آورم و رفت وارد شريعه شد و مقداري آب آورد، امام خواست آب را به طفل بخوراند وقتي طفل آماده آشاميدن آب شد، تير مسمومي آمد و قبل از اينكه علي اصغر آب بياشامد بر گلوي او نشست و او را به شهادت رساند. اين نقل اولا اشكالش اين است كه گفته شده بعد از شهادت عباس، حضرت علي اكبر رفت آب آورد، در صورتيكه طبق نقل مقاتل، علي اكبر قبل از حضرت عباس به شهادت رسيد، چون او اولين شهيد از بني هاشم بوده است. و ثانياً: از اين نقل بر مي آيد (در صورت صحت) كه امام از دشمن درخواست آب نكرده، بلكه از اصحاب خود خواسته بروند آب بياورند. 3ـ بعضي نقل كرده اند كه چون امام ديد سپاه كوفه در ريختن خون او اصرار ميورزند، قرآن را گرفته و آنرا باز كرد و روي سر نهاد و فرياد برآورد: بين من و شما كتاب خدا و جدم رسول الله حكم كند، اي قوم، خون مرا به چه چيزي حلال مي شماريد؟ در اين حال امام ـ عليه السلام ـ نظر كرد و طفلي را ديد كه از تشنگي مي گريد او را روي دست گرفته و گفت: اي جماعت! اگر به من رحم نمي كنيد، به حال اين كودك شير خوار، رحم كنيد. در اين اثناء مردي از سپاه كوفه با تيري آن كودك بي گناه را به قتل رساند. 4ـ بعضي نوشته اند، ام كلثوم علي اصغر را نزد امام حسين ـ عليه السلام ـ آورد و گفت: برادر جان اين طفل سه روز است كه آب نياشاميده است، مقداري آب براي او تقاضا كن، امام رو به لشكر كوفه كرد و فرمود: اي قوم! برادر و اولاد و ياران مرا كشتيد، فقط اين طفل باقي مانده است كه از تشنگي دست و پا مي زند در حالي كه هيچ گناهي ندارد او را به سوي شما آورده ام پس قطره اي آب به او بياشاميد. ✅نتیجه گیری👇👇 ملاحظه مي فرمائيد در نقل سوم با كنايه و در دو نقل آخري با صراحت گفته شده كه امام از دشمن درخواست آب نمودند، ولي اين نقل ها نمي تواند صحيح باشد، چون: اولا: گفته شده كه ام كلثوم به امام گفت سه روز است اين كودك آب نياشاميده است، در صورتي كه طبق نقل كتب معتبر در شب عاشورا، امام حسين ـ عليه السلام ـ و يارانش آب در اختيار داشتند كه بعنوان شاهد دو نقل را ذكر مي نمائيم. حاصل آنكه در ميان نقل هاي مختلفي كه در اين زمينه شده ما هم به تبعيت از بزرگاني چون شيخ مفيد، طبرسي و شهيد مطهري نقل اول را قبول داريم و نقل هاي ديگر علاوه بر اينكه متنشان متزلزل است در شأن امام حسين ـ عليه السلام ـ نيست و لذا قابل قبول نمي باشد. 📚مفيد، ارشاد، ج2، ص108 📚منتخب طريحي، ص 431 و معالي السبطين ج1 ص423. 📚حماسه حسيني، مطهری، ص202. 📚ابن جوزي، تذكرة الخواص، نظر منفرد، علي، قصه كربلا، ص 253. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا تا زمان زنده بودن امام حسین(ع) قیام نکردند؟ بااینکه آن زمان هم مردم برای حضرت نامه نوشتند اما ایشان پاسخ منفی دادند. از زبان امام حسین(ع)👇👇👇 مردم کوفه که گمان می‌کردند عهدنامه صلح امام حسن (ع) با معاویه و یا وجود امام حسن (ع) مانع این شده که امام حسین (ع) علیه معاویه قیام کند، پس از شهادت امام حسن (ع) و حجر بن عدی پی در پی سفیرانی را به همراه نامه‌هایی نزد امام حسین (ع) فرستادند و آمادگی خود را برای پیکار با معاویه اعلام کردند و امام‌ حسین (ع) که براساس شرائط موجود تصمیم می‌‌گرفت و عمل می‌کرد، همان پاسخ‌هایی را به ایشان داد، که ده سال پیش امام حسن (ع) و خود آن حضرت به ایشان داده بودند. امام حسین (ع) در مردم کوفه چنین اظهار داشت: «امیدوارم که برادرم در آنچه کرد خداوندش موفق و استوار می‌داشت؛ اما من امروز چنین اندیشه‌ای ندارم. خدایتان رحمت فرماید. بر زمین بچسبید و در خانه‌ها کمین کنید و تا هنگامی که معاویه زنده است از اینکه مورد بدگمانی قرار بگیرید پرهیز کنید. اگر خداوند برای او چیزی پیش آورد و من زنده بودم اندیشه خود را برای شما خواهم نوشت». (دینوری، 269؛ بلاذری، 3/152؛ ذهبی، 2/34). شیخ مفید که گمان کرده عهدنامه صلح، مانع قیام امام حسین(ع) علیه معاویه گردید، پاسخ امام‌حسین(ع) به مردم کوفه را بر همین منوال می‌آورد. او می‌نویسد: «چون حسن (ع) از دنیا رفت شیعیان‌عراق به جنبش درآمدند وبرای حسین(ع) نوشتند ما معاویه را از خلافت خلع کرده با شما بیعت می‌کنیم. امام (ع) خودداری کرد و برای ایشان یادآور شد که همانا میان من و معاویه عهد و پیمانی است که شکستن آن جایز نیست تا زمان آن به پایان رسد و چون معاویه بمیرد در این کار اندیشه خواهم کرد.» 📚مفید، 2/29 و 30 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#استوری_کنید 💢 هیات بی خطر! چرا با اقامه #عزای امام‌حسین(ع) و هیاتها مخالفند؟ @mobahelegharn_21
💢عواقب ریاست طلبی ✅امام حسین علیه السلام ، یکی از یاران خود به نام «بریر بن حضیر» را نزد «عمر بن سعد» فرستادند تا او را نصیحت کند. عمر سعد در پاسخ به نصایح بریر گفت: «می دانم هر کسی که با حسین بجنگد و او را بکشد در آتش است!» بریر پرسید: «پس چرا می خواهی با او بجنگی؟!» عمر سعد پاسخ داد: «ای بریر! آیا می خواهی حکومت ری را رها کنم تا به شخص دیگری برسد؟!» بریر نزد امام حسین برگشت و گفت: «عمر سعد می خواهد برای رسیدن به حکومت ری، شما را بکشد!» 📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۷۱ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢آیا عین عبارت «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» را امام حسین(ع) در مقابل دشمن فرموده‌اند؟ از کمک خواسته اند؟ ✅عبارت «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» که به امام حسین(ع) منسوب است، در منابع حدیثی و تاریخى دقیقاً به همین صورت نقل است، اما همین معنا با تفاوت‌هایى در متن و با عبارت‌هاى دیگر نقل شده است: ✅اول در آغاز نبرد؛ هنگامی که دو سپاه روبروی هم قرار گرفتند، امام حسین(ع) زد: «أَمَا مِنْ مُغِیثٍ یُغِیثُنَا لِوَجْهِ اللهِ؟ أَمَا مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله؟»؛ «آیا دادرسى نیست که براى رضاى خدا به داد ما برسد؟ آیا دفاع‌ کننده‌اى نیست که از رسول خدا دفاع کند؟». که به دنبال آن، حرّ بن یزید ریاحی از سپاه عمر بن سعد جدا شده و به امام حسین(ع) پیوست و به درجه شهادت رسید ✅دوم وقتی که امام حسین(ع) دید که جوانان و دوستانش همه شده و روى زمین افتاده‌اند تصمیم گرفت که خود به جنگ دشمن برود، پس چنین صدا زد: «هَلْ مِنْ ذَابٍّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخافُ اللهَ فِینا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجو اللهَ بِإِغاثَتِنا هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا»؛ «آیا کسى هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ آیا خداپرستى هست که درباره ما از خداوند بترسد؟ آیا دادرسى هست که به امید خداوندى به فریاد ما برسد؟ آیا یاورى هست که به امید آنچه نزد خدا است ما را یارى کند؟». این‌جا فرد دیگری به یاری حضرتشان نشتافت و حضرتشان غریبانه به شهادت رسید. 📚اللهوف على قتلى الطفوف، ص 102،  http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59