eitaa logo
رادار انقلاب
28.8هزار دنبال‌کننده
28.5هزار عکس
48.4هزار ویدیو
146 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 مخترعین و دانشمندان کافر یا غیر مسلمان مثل که خدمات بزرگ داشته اند هم در دنیا و آخرت میگیرند؟ ✅افعال اخلاقی کافران و غیر مسلمانان در تعیین ارزش اخلاقى اعمال، هم حُسن و هم حُسن باید مورد توجه قرار گیرد. امّا آنچه با موضوع اخلاق ارتباط تنگاتنگ دارد، «رفتارهاى اخلاقی اختیارى» کافران و غیر مسلمانان است که آیا در دستگاه اخلاقى اسلام شایسته هیچ ستایش و نیستند؟ و اعمال نیک آنان هیچ ارزش اخلاقى نداشته از جانب جبران نخواهد شد؟ ✅نکته اول: از آیات قرآن و روایات استفاده می‌شود که افعال اخلاقی و نیز فعالیت و خدمات کسانی مثل مخترعان و مکتشفان کافر و غیر مسلمان که با انگیزه انسان دوستی انجام می‌گیرد، پاداش داشته، با این توضیح که اگر کافر منکر خدا و یا مشرک باشد، پاداش در داده می‌شود و در آخرت بهره و ندارند مگر جهنم و یا در عذاب آنها تخفیف داده می‌شود؛ در قرآن می‌خوانیم: «کسانى که زندگى و زینت آن‌را بخواهند، [نتیجه] اعمالشان را در همین دنیا به‌طور به آنها می‌دهیم و چیزى کم و کاست از آنها نخواهد شد! [ولى] آنها در آخرت، جز آتش، [سهمى] نخواهند داشت و آنچه را در دنیا [براى غیر خدا] انجام دادند، بر باد می‌رود و آنچه را عمل می‌کردند، باطل و بی‌اثر می‌شود. 🔵مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج 1، ص 303 – 309 سوره مبادکه هود آیه ۱۵ ✅نکته دوم رفتارهای اخلاقی و غیر مسلمان، اگر با قالب‌هایى که شارع تعیین کرده مخالف نباشد و انگیزه منفى هم نداشته باشد؛ یعنى با انگیزه با دین حق و دوستداران آن نیست و فاعل در انجام آن انگیزه‌اى برتر از تأمین نیازهاى مادى و حیوانى دارد؛ مانند این‌که از خود، گذشت و سخاوت‌مندى نشان می‌دهد، این قبیل اعمال اگرچه و نصاب لازم را براى تعالى و تکامل نفس انسانى ندارد، ولی زمینه آن‌را فراهم می‌کند؛ و روح و جان آدمى را مهیاى سفر معنوى می‌گرداند و به‌طور مطلق فاقد ارزش نیز نمی‌باشد. حتى موجب یا رفع مجازات اخروى فرد می‌گردد. 📚اخلاق در قرآن، ص 171 – 172 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا بهتر است کارها را با آغاز کنیم؟ ✅پیامبر اسلام(ص): خداوند می فرماید: «... هرگاه بگويد: بسم اللّه الرحمن الرحيم، خداى متعال میگويد: من با نام من آغاز كرد. بر من است كه را به انجام رسانم و او را در همه حال، بركت دهم». 📚امالی ص 1774 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امام خمینی را بشناسید "ان شاء اللَّه در کنار مصلاى تهران، در ساختن بینش کفر ستیزى مسلمانان موفق باشید. ضمناً مصلا باید یادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شدیداً از زرق و برق ساختمان هاى مساجد اسلام امریکایى جلوگیرى شود. خداوند تمامى دست اندرکاران برپا کننده مساجد اللَّه را تأیید فرماید. ۲۳ آبان سال ۱۳۶۷ ✅امامِ واقعی، امامِ بدون سانسور و رتوش را مستقیما کنیم. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢یکی از نسبت به شخصیت امام حسن(ع) این است که ایشان در برابر معاویه طی راضی شدند با دریافت از خلافت کنار بروند. آیا امام حسن مجتبی(ع) برای صلح با معاویه، چند مالی درخواست کرد؟ ✅در منابع تاریخی و حدیثی آمده است که در عهدنامه صلح امام حسن(ع) به چند مسئله مالی توجه شده است: 1. مبلغ پنج‌میلیون که در بیت المال کوفه موجود است، از تسلیم به حکومت معاویه مستثنا است و باید زیر نظر امام مجتبی(ع) مصرف شود. 2. معاویه باید در تعیین و بذل مال، بنی‌هاشم را بر بنی‌امیه ترجیح دهد. 3. باید از خراج «دارابگرد»،مبلغ یک‌میلیون درهم در میان بازماندگان شهدای جنگ جمل و که در رکاب امیرالمؤمنین علی(ع) کشته شدند تقسیم کند. درباره علت درج این مالی در صلح‌نامه می‌توان گفت: الف. از آن‌جا که شهر «دارابگرد» بدون جنگ تسلیم ارتش اسلام شد و مردم آن با مسلمانان پیمان صلح بستند،خراج آن طبق قوانین اسلام، به پیامبر اسلام(ص) و خاندان آن‌حضرت و یتیمان و تهیدستان و درماندگانِ راه دارد؛ از این‌رو امام مجتبی(ع) شرط کرد که خراج این شهر به بازماندگان شهدای جنگ جمل و صفین پرداخت شود؛ زیرا درآمد آن‌جا به خود آن‌حضرت تعلق داشت. به‌علاوه؛ نیازمند شهیدان این دو جنگ که بی‌سرپرست بودند، یکی از موارد مصرف این خراج به شمار می‌رفتند. ب. امام مجتبی(ع) بر اساس شیوه عقلانی خواستند هدف‌های خود را - بدون در نظر داشتن نفع شخصی - تا آن‌جا که مقدور است به طور نسبی تأمین نمایند؛ از این‌رو؛ هنگامی که ناگزیر شد با معاویه کنار آید، را با این شرط به وی واگذار کرد که در اداره امور جامعه اسلامی براساس قوانین قرآن، و طبق روش پیامبر(ص) رفتار نماید. بدیهی است هرچه که تا حدودی کنترل‌کننده معاویه بود، می‌توانست در کاهش ضرر و زیان به گروه حق تأثیرگذار باشد. 📚علل الشرائع، ج 1، ص 212، 📚فتوح البلدان، ص 376، 📚بحار الانوار، ج 44، ص 10،  http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢در یک روز، #زنان_ایرانی با حجاب کامل در دو رشته مهم ورزشی فوتسال و کاراته در #آسیا اول شدند میگفتند در #جمهوری_اسلامی زن حق ورزش ندارد. #ورزش زنان را با کل دوره پهلوی مقایسه کنید. @mobahelegharne21
💢در یک روز، با حجاب کامل در دو رشته مهم ورزشی فوتسال و کاراته در اول شدند میگفتند در زن حق ورزش ندارد. زنان را با کل دوره پهلوی مقایسه کنید. @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢در یک روز، #زنان_ایرانی با حجاب کامل در دو رشته مهم ورزشی فوتسال و کاراته در #آسیا اول شدند میگفتند
💢نظر اسلام درباره حضور زنان در جامعه و اختلاط زن و مرد ✅اسلام با مخالف است نه با شرکت زن در مجامع ولو با حفظ حریم. اسلام می‌گوید: نه حبس و نه اختلاط بلکه حریم. سنت جاری از زمان رسول خدا(ص) همین بوده است که زنان از شرکت در مجالس و مجامع منع نمی‌شده‌اند ولی اصل «حریم» رعایت شده است. ✅در مساجد و مجامع، حتی در و معبر، زن با مرد مختلط نبوده است. شرکت زن و مرد در برخی مجامع، مانند برخی مشاهد مشرّفه که در زمان ما محل ازدحام فوق‌العاده است، برخلاف مرضیّ مقدس اسلام است. 📚استاد مطهری، مسئله حجاب، ص220 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا اسلام با برده داری مخالفت نکرد؟ اگر اسلام دنبال آزادی انسانهاست پس چرا پبامبر و بزرگان دین در منزل خود داشتند؟ ✅پاسخ اول اسلام هرگز ابداع کننده بردگى نبوده است، بلکه در حالى ظهور کرد که مساله بردگى سراسر جهان را فرا گرفته و با تار و پود جوامع بشرى آمیخته بود. ✔️ طرح اسلام براى آزادى بردگان آنچه غالبا مورد توجه قرار نمی گیرد این است که اگر نظام غلطى در بافت جامعه اى وارد شود ریشه کن کردن آن احتیاج به زمان دارد، و هر حرکت حساب نشده نتیجه معکوسى خواهد داشت. اسلام طبق یک فرمان عمومى دستور میداد همه بردگان موجود در آن را آزاد کنند ، چه بسا بیشتر آنها تلف مىشدند، زیرا گاه نیمى از جامعه را بردگان تشکیل مىدادند، آنها نه کسب و کار مستقلى داشتند، و نه خانه و لانه و وسیله اى براى ادامه زندگى. اینجا است که باید آزاد شوند، و جذب جامعه گردند ، نه جان خودشان به خطر بیفتد ، و نه امنیت جامعه را به خطر اندازند، و اسلام درست این برنامه حساب شده را تعقیب کرد. اما اسلام چگونه برده داری را لغو کرد؟ ✅بخش دوم پاسخ، ادامه دارد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 ذغال فقرا مهم تر است آیت الله محمد علی گرامی در کتاب خاطرات خود می گوید: زمانی در گیلان مسجدی بود که میخواستند آن را توسعه دهند. هنوز در قم بود و تبعید نشده بود. به امام عرض کردم که اجازه می دهید مسجد را با سهم امام توسعه بدهیم؟ ایشان فرمودند: «نه! چون وضع قم بد است و امسال باید به ذغال فقرا برسیم، فعلاً مردم در همان مسجد کوچک نماز بخوانند.» دیگر علما هم به رسیدگی میکردند ولی ایشان متمایز از بقیه، در قم برای هر محل مسئولی معین کرده بودند تا به مستمندان آن محل رسیدگی شود. 📚 منبع: کتاب "خاطرات آیت الله محمد علی گرامی"، صص191-192 ✅قطعا امامی که ما اصولش را شناختیم با هزینه برای بارگاه اش مخالف بود. امام واقعی را به معرفی کنیم http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 منافق را از کجا باید شناخت؟ زبانِ منافق... پیامبر(ص): زبان مؤمن در پس اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را مى گويد اما جلوى دل اوست هرگاه قصد سخن كند آن را به مى آورد و درباره آن نمى انديشد. 📚تنبيه الخواطر ج 1 ، ص 106 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢پوست نازک و آتش جهنم امام علی(ع): بدانيد كه اين نازك تحمل آتش را ندارد، پس به خودتان كنيد، شما در دنيا آزمايش كرده ايد كه وقتى خارى به بدن يكى از شما مى رود و يا به مى خورد و خونى مى شود و يا شن هاى داغ پايش را مى سوزاند چگونه بيتابى مى كند؟! پس، چگونه خواهد بود اگر ميان دو لايه از قرار گيرد و هم بسترش سنگ و همدمش باشد؟! 📚نهج البلاغه ص 267 ، خطبه 183 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢از کجا بدانیم و واجباتی که انجام میدهیم میشود؟  «اولین اثر عبادت که انسان را به خدا نزدیک می کند به خود است، از این جا بفهمید ، کدام عبادت قبول است و کدام قبول نیست. عبادت بدون این که انسان را به خدا نزدیک کند، عبادت نیست یعنی نمی توان باور کرد که انسان عبادت کند ولی به خدا نزدیک نشود وعبادتش را هم درست انجام داده باشد، چنین چیزی محال است، عبادت ، شرط تقرب و نزدیک شدن به خداوند است. وقتی عبادت است که ما را به خدا نزدیک کند، پس اولین و بهترین نشانه ای که ما بفهمیم آیا عبادت ما مورد قبول پروردگار واقع شده یا نه، آن است که ببینیم با آن عبادت چه اندازه بر خود مسلط و به خداوند نزدیک شده ایم». 📚آزادی معنوی، ص ۸۸ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59