eitaa logo
راه وسط( علی غلامی دهقی فریدنی)
365 دنبال‌کننده
100 عکس
61 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه مواجهه پلیس آمریکا (قله آزادی و حقوق بشر اومانیستی) با دانشجویان دانشگاه اوهایو! توجه: در جمهوری اسلامی حضور پلیس در دانشگاه‌ها ممنوع است. اما در رسانه‌های نظام سلطه چنین القاء می‌شود که در جمهوری اسلامی دانشجویان توسط پلیس سرکوب می‌شوند اما در غرب کاملاً آزادند😂 @Ahmadhoseinsharifi http://eitaa.Com/Rahevasat
🔻اگر این صحنه‌ها در ایران بود... 🔻این چند روز که عکس‌ها و فیلم‌های ضرب‌وشتم دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های خارجی سانسور می‌شود، نخستین سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که اگر این تصاویر مربوط به  ایران بود، روایت ماجرا چطور شکل می‌گرفت! ضرب‌وشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه در حالی است که مطالبه معترضان تنها توقف جنایت در غزه است اما همین را هم تحمل نمی‌کنند. 600نفر را تا روز شنبه دستگیر و ده‌ها نفر را تحقیر كردند و زیر باد کتک گرفتند؛ تا آنجا که مجبور شدند خون‌های ریخته‌شده دانشجویان را با ماشین آبپاش شست‌وشو  ‌دهند بلکه آثار جنایت پاک شود. اما تمام رسانه‌های اصلی این خروش بی‌سابقه را سانسور کرده‌اند. 🔻تا اینجا آزادی‌بیان به روایت آزادی آمریکایی است؛ اما بیایید فرض کنیم كه این ماجرا در ایران اتفاق می افتاد. آنگاه رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و نهادهای حقوق بشری چطور رفتار می‌کردند؟ این در حالی است که کنشگری دانشجویان اعتراض به وحشی‌گری ناتمام و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است و نه اقدامی علیه امنیت ملی کرده‌اند و نه آسیبی به اموال عمومی زده‌اند و نه آدم کشته‌اند و نه کف خیابان مأموران را برهنه و سلاخی نموده‌اند و نه با گروه‌های آدمکش و تفرقه‌افکن و برانداز همکاری کرده‌اند و یا اجیر آنها شده‌اند. 🔻با همه اینها فرض کنید این وقایع در ایران بود؛ آنگاه آنها چه رفتاری می‌کردند؟ 1⃣یکم؛ تمام رسانه‌هایشان به‌خط می‌شدند تا شب و روز عکس‌ها و تصاویر را به کرات بازنشر و تحلیل کنند. اگر هم تصویری پیدا نمی‌کردند از عکس‌های گذشته یا ساختگی یا تصاویر تجمعات دیگر کشورها استفاده می‌کردند. 2⃣دوم؛ از فرصت استفاده و تمام گروه‌های آدمکش و تروریست و اراذل و اوباش را به‌صف می‌کردند تا وارد کشور شوند یا از گوشه و کنار شهر جمع‌شان می‌کردند تا تجمع دانشجویان را تبدیل به شورشی علیه امنیت کشور كنند. 3⃣سوم؛ تمام مسئولان و سیاستمداران در رده‌های مختلف در دیگر کشورها را رديف می‌کردند تا اين تصاویر را محکوم کنند. از دولت‌ها درخواست می‌کردند با ایران قطع‌رابطه کنند و نهادهای امنیتی ایران را تروریستی بنامند. 4⃣چهارم؛ تمام سلبریتی‌ها باید به‌صف مي‌شدند و موضع‌گیری مي‌كردند. هر سلبریتی‌اي هم اعلام موضع نمي‌كرد به‌صورت مجازی به او حمله ور می‌شدند تا از سر ترس سخن بگوید و ساکت نباشد. هر میزان  هم لازم بود پول خرج می‌کردند . 5⃣پنجم؛ هر زمان اعتراضات از دایره اخبار خارج مي‌شد و به سمت آرامش پیش مي‌رفت با ریختن خون چند بی‌گناه آن‌ را شعله‌ور می‌ساختند. حتي اگر لازم بود، در کف خیابان مامور امنیتی یا انتظامی یا آدم عادی را نيز سلاخی می‌کردند و خون می‌ریختند. 6⃣ششم؛ همه نهادهای حقوق بشری را به‌خط می‌کردند تا بیانیه دهند و محکوم کنند و قطعنامه دهند و تحریم جدید وضع کنند. 7⃣هفتم؛ از صفحات آشپزی و آرایشگری و پیج‌های فیتنسی و صفحات رقص و جادوگری و شومنی گرفته تا همه اینفلوئنسرها را به‌خط می‌کردند و سکه می‌دادند تا مطالب آنها را بازنشر کنند و این احساس ایجاد شود که تنها یک صدا بیشتر در جامعه وجود ندارد. 8⃣هشتم؛ عده‌ای ساده‌لوح و خودحقیرپندار را هم تحریک می‌کردند تا کاملا واداده، غرب را تشویق کنند و کشور را متهم به ناکارآمدی و فساد و تباهی کنند. البته برای این گروه خرج نمی‌کردند؛ آنها خودبه‌خود همراهند. 9⃣نهم؛ جهت تهییج بیشتر و تحریک احساسات، آثار هنری توليد می‌کردند و شعر می‌ساختند و موسیقی درست می‌کردند.  اما هیچ‌کس برای دختران و زنان دانشجوی آمریکایی شعر «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» نمی‌خواند و با عکس‌های آنها فیلم و کلیپ نمی‌سازد. 🔟دهم؛ و دست‌آخر تا می‌توانستند به اموال عمومی و دارایی شخصی مردم و کشور لطمه می‌زدند تا ترس و وحشت در شهر حاکم شود و مردم احساس کنند همه‌‌چیز از دست رفته است و به‌زودی انقلاب می‌شود. بعد هم تصاویر آن ‌را با ضریب بالا توزیع می‌کردند تا بگویند قدرت برتر در میدان آنها هستند. 🔻این 10خط اصلی برایتان آشنا نیست؟ یقین بدانید نعل به نعل آن‌ را اجرا می‌کردند. اما امروز هتک حیثیت دانشجویان آمریکایی را نادیده می‌گیرند بلکه صدای‌شان آگاهی‌ساز و روشنگرانه نباشد. 🔻دانشجوی آمریکایی امروز به برکت خون‌های پاک غزه در دل تاریکی علمی دانشگاه‌های نظام سرمایه‌داری روزنه‌های نور و روشنایی را می‌بیند و فریاد می‌زند و این فریاد‌ها به‌زودی برای مظلوم  عالمگیر و برای ظالم  دامنگیر خواهد شد. همشهری @mahdian_mohsen http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۵۲۰۳۷-۰۴۲۸۲۴.mp3
47.59M
🌹درس گفتارهای صحابه شناسی ❇️ (جلسه سیزدهم) 🔴 موضوع: اعتبار سنجی روایات منسوب به علی (ع) در ستایش خلفا. 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ محل برگزاری: حوزه علمیه اصفهان ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۷۰۳۴۲-۰۴۲۸۲۴.mp3
39.5M
🌹درس گفتارهای صحابه شناسی ❇️ (جلسه چهاردهم) 🔴موضوع: اعتبار سنجی روایات منسوب به علی (ع) در ستایش خلفا. 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ محل برگزاری: حوزه علمیه اصفهان ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
✅ محفل تاریخ اندیشان با همکاری گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می کند. 🔰موضوع: "جریان‌های فکری روحانیت در دوران معاصرسخنران: آقای دکتر علی غلامی دهقی 🕤زمان: یکشنبه:۱۴۰۳.۲.۱۶ ساعت‌ ۲۱:۳۰ بستر برگزاری: محفل ایتایی تاریخ اندیشان http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔰 این یعنی ما نتوانستیم با زنِ امروز گفتگو کنیم ... ▫️او زیر بمباران رسانه‌ای از بدیهیات بی‌اطلاع مانده است ▪️او از "الگوی سوم زن" هیچ نمی‌داند ▫️او در دادگاه الهی یقه‌ی ما را رها نخواهد کرد 🔸راه گفتگو و سخن گفتن با او را می‌دانیم؟ 🔺مظلومیت زنِ امروز را دریابیم🔺 http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۲۱۸۵۹-۰۵۰۵۲۴.mp3
7.35M
🌹اجرای عدالت، عامل تداوم انقلاب🌹 ❇️ با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) و سخنی از استاد مطهری. 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ گفتاری کوتاه در مسجد دانشگاه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
✅ پوشه های شنیداری(فایل های صوتی) محفل تاریخ اندیشان که با موضوع "جریان‌های فکری روحانیت در دوران معاصر" در بستر پیام رسان ایتا برگزار شد، به شرح ذیل تقدیم می گردد:👇 http://eitaa.Com/Rahevasat
557.3K
2⃣ دین و عالمان دینی، ستون فقرات تمدن
981.8K
3⃣ روحانیت ظاهری یکدست و باطنی متکثّر
1.39M
4⃣ معیارهای جریان شناسی روحانیت الف) نسبت روحانیت با فقه و شریعت
756.8K
5⃣ معیارهای جریان شناسی روحانیت ب) نسبت روحانیت با عقل و نقل
967.5K
6⃣ معیارهای جریان شناسی روحانیت ج) نسبت روحانیت با قدرت و حکومت
1.09M
7⃣ معیارهای جریان شناسی روحانیت د) نسبت روحانیت با غرب و تجدّد
489K
7⃣ معیارهای جریان شناسی روحانیت ادامه بحث نسبت روحانیت با غرب و تجدّد
1.16M
8⃣ معیارهای جریان شناسی روحانیت ه) نسبت روحانیت شیعه با اهل سنّت
1.67M
9⃣ معیارهای جریان شناسی روحانیت و) نسبت روحانیت با علوم انسانی و تجربی( فلسفه و طب)
1.64M
🔟 پرهیز از تعمیم نادرست در باره روحانیت
1.02M
1⃣1⃣ پاسخ به یک پرسش
🌹گفتگوی فرشتگان با دختران🌹 ✅به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س) ✍ علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 باز نشر ❇️ در معرفی زن و دختر از نگاه قرآن بخشی از جامعه دانسته یا نادانسته به بیراهه رفته است. بجای تمسّک به محکمات قرآن درباره زن، به متشابهات و مسائل حقوقی دامن زده است. تأمل در چند آیه قرآن در این باره سودمند است: 1⃣ خداوند امانتی را که آسمانها، زمین و کوه ها از پذیرش آن سرباز زدند به انسان عرضه کرد و او پذیرفت.(احزاب/ 72) این انسان هم شامل زنان است هم مردان. پس از دیدگاه قرآن، زن حامل امانت الهی است. 2⃣ در قرآن خداوند و فرشتگان با مرد دیگری، بجز پیامبران، مستقیم سخن نگفته اند؛ امّا دختری همچون مریم در دو آیه از قرآن مورد خطاب فرشتگان است(آل عمران/ 42 و 45)؛ به طوری که برخی مفسران احتمال داده اند مریم پیامبر بوده است. به مادر موسی (ع) نیز برای حفظ فرزندش از آسیب فرعونیان، الهام ویژه شده است.(طه/ 38) در منابع حدیثی شیعه و اهل سنّت نیز آمده است فرشتگان با فاطمه (س) سخن می گفتند و از همین رو به او «محدّثه» می گویند. پس زن و دختر از چنان استعداد و ظرفیتی برخوردار است که می تواند به مرتبه ای دست یابد که مورد خطاب فرشتگان قرار گیرد. 3⃣ درقرآن کریم سوره های مریم و کوثر که به فاطمه (س) تأویل گردیده، به نام دو زن و دختر نامیده شده است. 4⃣ در قرآن همان گونه که پیامبر اعظم (ص) و ابراهیم (ع) اسوه معرفی شده اند، همسر فرعون (آسیه) و مریم (س) الگوی و نمونه مؤمنان شناخته شده اند. 5⃣ با وجود این همه تکریم زن و دختر در قرآن، سه عامل موجب کج فهمی درباره زن از دیدگاه اسلام شده است: ✅ اوّل: تفکرات متحجّرانه جریان هایی همچون طالبان، بوکوحرام و مانند آنها که در کشور ما اگر جریان نباشند، دست کم به صورت موردی وجود دارند. همین افکار نادرست، چهره اسلام را در باره زن تخریب کرده و می کنند. ✅ دوّم: اندیشه غرب زدگی و الگو قراردادن غربیها، آن هم نه در پیشرفت علمی، بلکه در برهنگی و ولنگاری، که موجب تقلیدکورکورانه از آنان شده است. ✅ سوّم: برداشت نادرست از تفاوت های حقوقی زنان و مردان و تفسیر آن به نابرابری جنسیتی و نادیده گرفتن محکمات قرآن در باره زن. در حالی که محکمات قرآن زن را در جایگاه والایی نشانده است. اوّل ذیقعده ۱۴۴۴ق ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ش http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۲۱۶۵۵-۰۵۲۱۲۳.mp3
10.13M
🌹گفتگوی فرشتگان با دختران🌹 🎤علی غلامی دهقی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅گفتاری کوتاه در مسجد دانشگاه 🔴 باز نشر به مناسبت روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) اوّل ذیقعده ۱۴۴۴ق ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ش http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹تعریف صحیح تندرو، میانه رو و منحرف از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدّ ظلِه) http://eitaa.Com/Rahevasat
🟢 بدون عدالت اجتماعی پایه معنویت هم متزلزل خواهد شد 🔸اگر در جامعه‌ای عدالت اجتماعی برقرار نباشد پایه معنویت هم متزلزل خواهد بود. منطق اسلام این است که معنویت را با عدالت توأم با یکدیگر می‌باید در جامعه برقرار کرد. در جامعه‌ای که عدالت وجود نداشته باشد، هزاران هزار بیمار روانی به وجود می‌آیند. 🔹محرومیت‌ها ایجاد عقده‌های روانی می‌کند و عقده‌های روانی تولید انفجار؛ یعنی اگر جامعه به تعبیر علی علیه السلام به دو گروه گرسنه گرسنه و سیرِ سیر تقسیم شود، وضع به همین منوال باقی نمی‌ماند، بلکه صدها تالی فاسد به همراه خواهد آورد. یک گروه گرفتار بیماری‌هایی نظیر تفرعن، خودبزرگ‌‏بینی و ... می‌شوند و گروه دیگر دچار ناراحتی‌های ناشی از محرومیت. 📝 استاد مطهری، آیندۀ انقلاب اسلامی ایران، ص۱۷۹ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا👇 eitaa.com/motahari_ir http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹 نظر آیت‌الله سبحانی درباره تعطیلی شنبه ✍بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روز شنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ از نظر داخلی: ۱. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب می‌کند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که می‌خواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. ۲. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. ۳. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. ۴. در دراصل ۱۷ قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است: «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم، جعفر سبحانی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ http://eitaa.Com/Rahevasat
این هم فتوی آیت الله جوادی آملی در باره تعطیلی روز شنبه http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹جرعه ای از دریای حکمت های رضوی 🎤علی غلامی دهقی 🔴 بازنشر ✅ به مناسبت دهه کرامت، دهه بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) گفتارهای کوتاه تقديم می شود. دو گفتار در باره: 1⃣ معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) 2⃣ تأملی در زیارتنامه بانوی کرامت و شش گفتار با عنوان جرعه ای از دریای حکمت های رضوی با موضوعاتي همچون : 1⃣ معیار عقل در دینداری معاصر 2⃣ تفقّه در دین و کمال ایمان 3⃣ اصلاح باورهای نادرست 4⃣ نخبگان معنوی و اخلاقی 5⃣ اقناع عقلانی در دینداری 6⃣ و نشانه های عقلانیت در روابط اجتماعی. این گفتارها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان برای بارگذاری در نرم افزار روز برگ ضبط شده که مخاطبان آن، طلاب و مبلغان علوم دینی هستند. ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ http://eitaa.Com/Rahevasat
شرح مختصری از زندگی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها.mp3
5.06M
🔶معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🔹استاد علی غلامی دهقی http://eitaa.Com/Rahevasat
تاملی بر محتوای زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها.mp3
6.41M
🔶تاملی در محتوی زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها 🔹استاد علی غلامی دهقی http://eitaa.Com/Rahevasat .
دین داری و معیار عقل.mp3
6.43M
🔶 معیار عقل در دینداری معاصر 🔹استاد: علی غلامی دهقی http://eitaa.Com/Rahevasat