eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
📢روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان: دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . ✔️ دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد. تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد. تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم جهت تصمیم گیری و انجام کار دارند. ✔️دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است. مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه): ۱_دقت ۲_ادراک ۳_حافظه ۱_دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز. انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه ای . سهم حواس در یادگیری ،عبارتند ازبینایی(۷۵%) و شنوایی(۱۳%) ۶ از% بویایی- ۳% از چشایی و ۳% ازک طریق لامسه. لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد. دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند. دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود. ۲-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز. ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد. ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند. ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند. ۳_حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه به طور تقریبی در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است. انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و...)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه . فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(۵_۹) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی. حافظه بینایی: توانایی کودک در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و... حافظه شنوایی:توانایی کودک در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📝نکات آموزشی برای کلاس اولی ها از اصلی‌ترین موارد یادگیری تصویرسازی است. با تصویرسازی می‌توانید ذهن کودک را برای مطالب آماده کنید. همچنین کودک کلاس اولی تمایل بسیار بیشتری به یادگیری از خود نشان خواهد داد. برای درس‌های سخت‌تری همچون ریاضی، علاوه بر کلاس خصوصی، می‌توان از این روش استفاده کرد. در تدریس خصوصی ریاضی پس از تولید نقاشی‌های مناسب برای مبحث درسی، می‌توانید نقاشی‌ها را به دانش‌آموز نشان بدهید. بهتر است معلم خصوصی ریاضی از دانش‌آموز بخواهد درباره نقاشی پیش رو فکر کرده و آنچه در ذهن او نقش می‌بندد را بیان کند. با این روش با صرفه‌جویی در وقت معلم خصوصی قیمت تدریس خصوصی ریاضی نیز به مقدار قابل‌ توجهی کم خواهد شد. مثلا در تدریس خصوصی فارسی، بهتر است برای آموزش نگاره از بازی، فیلم، شعر و قصه برای فهم دانش آموز استفاده کنید. 🥰 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نمونه سوال ریاضی✔️ پایه_چهارم🇮🇷 فصل اول💠 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 بررسی مشکلات املایی دانش اموزان ✅ اگر دانش اموزی کلمه جا می اندازد, به او کمک کنید تا حافظه شنیداری خود را تقویت کند. پس با نوشتن دقت کن, نیاز به تلاش, حواست را جمع کن, بیشتر دقت کن و...... بیخودی اورا عذاب ندهید. کمک کنید تا او به خود کمک کند. چهار کلمه بی ربط بگویید بعد شما تکرار کند بعد پنج کلمه. او باید بتواند تا پنج کلمه را بعد شما به ترتیب گفتن شما تکرار کند. با ضربه زدن به یک وسیله ریتم ایجاد کنید و او بادست زدن یا یک ریتم که با دهانش ایجاد میکند , ریتم شمارا تکرار کند . ✅ دانش اموزی ,اخر کلمه هارا نمینویسد. باید با او صدای اخر را زیاد کار کنید و همیشه بخواهید کلمه را کامل و واضح تلفظ کند و مشخص کند صدای اخرش چیست. این تمرین کمک میکند او حواسش به صدای اخر باشد. یک مدت بخواهید تکلیف که مینویسد دور صدای اخر خط بکشد یا صدای اخر را با رنگ دیگر مشخص کند. جدول صرا کشی هم خوب است تا توجه او را به صداها جلب کند. تقویت قدرت شنیداری هم با گذاشتن نوار صدا و یا نوار داستان هم, اورا کمک میکند ✅ به دانش اموزی که هنوز قادر به نوشتن جملات به طور کامل در املا نیست و از هر جمله تنها چند کلمه یا حتی یک کلمه را می نویسد, چگونه کمک کنیم؟در مرحله اول اورا چک میکنید که تمام حروف را یاد گرفته یا نه. زیرا گاهی اوقات بچه ها تا یک حرف را بلد نیستند, از نوشتن کلمه و حتی بقیه جمله باز می مانند. گاهی اوقات انها قادر به نگهداری ذهنی نیستند, که این مورد را در املای فردی که از او میگیرید متوجه میشوید , به صورت فردی خوب مینویسد. اما گاهی اوقات او هنوز مفهوم جمله را درک نکرده و نمیتواند ,جملات شمارا بنویسد ولی هرچه کلمه میگویید مینویسد. تمام این موارد وقتی فردی از او املا میگیرید مشخص میشود. 💥اما برخی از بچه ها استرس زیادی دارند و ممکن هست آن استرس از طرف اولیا یا اموزگار به او وارد شده باشد,که تا اورا ارام نکنید و همراهی نکنید,مشکل او حل نخواهد شد. در این مواقع اول با ولی دانش اموز یا آموزگار باید صحبت کرد و هردو همگام به او کمک کنند تا اعتماد به نفس او برگردد.,برای این منظور از جملات مثبت کمک بگیرید و اورا تشویق کنید که میتواند.بعد هر چند جلسه یک املای ساده بگویید تا او کاملا موفق باشد و حس خوب را تجربه کند. توبیخ و سرزنش اورا مضطرب تر و کار را مشکلتر میکند. ✅ دانش اموزی که مفهوم جمله را نمیفهمد ,اول با او جملات شفاهی کار کنید. شما برای یک کلمه ,جمله بگویید و بعد بخواهید او یک جمله بگوید.وقتی خوب جمله ساختن را تمرین کرد, بخواهید جملات ساده را تبدیل به نوشتار کند .سپس شما جمله بگویید و بخواهید بنویسد. اگر حروف را خوب بلد نبود ,ابتدا حروف را به کمک خودش رمز گذاری کنید و بعد با بازی و اسم رمز بخواهید اول کلمه نوشتن را تمرین کند و بعد جملات ساده و سپس از او املا بگیرید. اگر حین کار متوجه شدید تر کیبات را باهم قاطی میکند, روی کارت انها را بنویسید و با بازی بخواهید هر کدام را گفتید, پیدا کند. مسلما با تکرار او یادخواهد گرفت. ✅ حال تمام این کارهارا انجام دادید و بازهم او پیشرفتی نکرد و همچنان مشکل داشت, اینجا دیگر نیاز به مشاور هست تا مشورت کنید و راهکار بگیرید!!!! ✅ اگر دانش اموزتان قرینه مینویسد یعنی اینه وار , به او کمک کنید تا اول اندام بدن خود را خوب بشناسد دست راست , پای راست , بازو , ساعد, ساق , شانه , کتف, ران , مچ , کف دست , کف پا و .... بعد با بازی کمک کنید تا خوب دست راست خود را سریع تشخیص بدهد, وارد کلاس (یا خانه برای اولیا) میشوید, دست راست بالا ,تابش بده, بزن کمر, قرش بده , بزار روسر،و ... یک مدت پشت سرهم تکرار کنید تا خوب سمت راست خود را بشناسد و هر بار میخواهید نوشتن را شروع کنید, بگویید خوب از کدام سمت فارسی را بنویسم؟ بله راست و بعد بنویسید تا او دیگر اشتباه نکند.حتما بعد ده روز تکرار تغییر را مشاهده خواهید کرد. ‍ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون-مدادکاغذی-درس-6-7-8-ادبیات-فارسی-(سری-1)-پنجم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
333.8K
آزمون مدادکاغذی درس ۶-۷-۸ ادبیات💠 (سری ۱) 🌺 ابتدایی🥰 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5897990695938950802.pdf
489.1K
کاربرگ🌹☀️ محورهای مختصات :🔥🌺 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_ 🍃🌸🍃 📒فارسی پایه ی دوم 📹 فیلم آموزشی : درس دهم تغییرات جمله از زمان حال و گذشته به زمان آینده 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷باذکر صلوات استفاده کنید.🌷 # پایهٔ_دوم _قرآن 🎥فیلم آموزشی:🍀صفحهٔ۵۳ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷باذکر صلوات استفاده کنید.🌷 # پایهٔ_ دوم _قرآن 🎥فیلم آموزشی:🍀صفحهٔ۵۲🍀 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸به‌نام‌خداوندجان‌آفرین🌸🌸 🌺 📹فیلم‌آموزشی:آزمایش‌های‌مربوط‌به‌ فصل۹علوم(هوای‌اطراف‌ما) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم آموزشی:صفحه ی ۸۶ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علوم 🎥فیلم آموزشی:درس ۹، بدن ما (قسمت اول) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ املای آموزشی 👈 درس دهم 🔶 باغچه‌ی اطفال ساختن جمله های متفاوت 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوم_ابتدایی 📕📖 🎥تدریس درس علوم- فصل دهم - درون آشیانه ها - قسمت اول-توضیح کتاب(صفحه ی ۷۰ و ۷۱ و ۷۲)📚📖 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوم_ابتدایی 📕📖 🎥تدریس درس علوم- فصل دهم - درون آشیانه ها - قسمت اول(صفحه ی ۷۰ و ۷۱ و ۷۲)📚📖✏️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ املای آموزشی 👈 درس دهم 🔶 باغچه‌ی اطفال تکمیلی اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ املای آموزشی 👈 درس دهم 🔶 باغچه‌ی اطفال جمله نویسی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌎نمونه سوال درس 12 🌈 ☂️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴کاربرگ تلفیقی هنر و ریاضی 💢ساده کردن کسر ها ✅ پایه ششم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ املای آموزشی 👈 درس دهم 🔶 باغچه‌ی اطفال تکمیلی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ تکلیف 👈 درس دهم 🔶 باغچه‌ی اطفال سوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ املای آموزشی 👈 درس دهم 🔶 باغچه‌ی اطفال تکمیلی دوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8647646111618.pdf
650K
# درس قرآن چهارم موضوع درس: درس ۹ و ۱۰ صفحه: ۶۲ تا ۶۵ بودجه بندی هفته ی ۱۹ ( هفته ی دوّم بهمن ماه ) طراح: مرتضی خدایاری آقجهء اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست سال تحصیلی: ۱۳۹۹-۱۴۰۰ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8634633092376.pdf
597K
# درس هدیه های آسمانی چهارم موضوع درس: درس ۱۲ صفحه: ۸۲ تا ۸۷ بودجه بندی هفته ی ۱۹ ( هفته ی دوّم بهمن ماه) طراح: مرتضی خدایاری آقجهء اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست سال تحصیلی: ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8702704193249.pdf
569.8K
# درس قرآن چهارم موضوع درس: درس ۱۰ صفحه: ۶۶ تا ۶۹ بودجه بندی هفته ی بیستم ( هفته ی سوّم بهمن ماه) طراح: مرتضی خدایاری آقجهء اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8650651147474.docx
1.41M
درسنامه پایه چهارم سوم بهمن ماه ندا محمدزاده ابوذر هوسین صومای برادوست 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8697701376555.pdf
497K
# درس هدیه های آسمانی چهارم موضوع درس: درس ۱۳ صفحه: ۸۸ تا ۹۲ بودجه بندی هفته ی ۲۰ ( هفته ی سوّم بهمن ماه) طراح: مرتضی خدایاری آقجهء اداره ی آموزش و پرورش منطقه صومای برادوست سال تحصیلی: ۱۳۹۹-۱۴۰۰ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8567570300183.pdf
740.9K
# درس هدیه های آسمانی چهارم موضوع درس: درس ۱۱ صفحه: ۷۶ تا ۸۱ بودجه بندی هفته ۱۸ (هفته اوّل بهمن ماه) طراح: مرتضی خدایاری آقجهء اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی صومای برادوست سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📣📣📣اطلاعیه 📣📣📣 📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺          🗓جدول شماره  ۱۴۵   🔊❄روز پنجشنبه ۹بهمن❄🔊 🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸 پایه ابتدایی 🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ فارسی و نگارش پایه اول 🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰ بازی و ریاضی پایه دوم  🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ بازی و ریاضی پایه سوم 🕖ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰ فارسی و نگارش پایه چهارم 🕖ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰ علوم تجربی و تفکر پایه پنجم   🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ فارسی و نگارش پایه ششم 🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ آموزش نوآموزان پیش دبستانی 🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸 🌸ساعت۱۱ هدیه های آسمانی ششم دبستان 🌸ساعت۱۱:۳۰ آموزش قرآن ششم دبستان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)