1_1677819586.pdf
5.3M
#طرح_درس_روزانه_کل_کتاب های کلاس سوم 👆👆👆👆👆👆
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
4_5793984605417639407.pdf
500.6K
✅آزمون فصل سوم ریاضی
✅ پایه سوم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
4_514429862497222823.annotated.pdf
413.8K
✅آزمون فصل دوم ریاضی
✅ پایه سوم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
ضرب-1.pdf
1.67M
✅سوالات فصل چهارم ریاضی
✅ پایه سوم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
1_1677819586.pdf
5.3M
#طرح_درس_روزانه_کل_کتاب های کلاس سوم 👆👆👆👆👆👆
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ ۱۷ توصیه به خانوادهها برای کاهش اضطراب امتحانی فرزندان
۱ ـ محیط خانواده و جو عاطفی حاکم بر آن باید دور از تنشهای عاطفی و مشاجره باشد.
۲ ـ سعی شود در ایام امتحانات، رفت و آمد و مهمانیهای خانوادگی تعطیل یا محدود شود.
۳ ـ محیط فیزیکی آرام و بی سروصدا برای مطالعه دانشآموزان فراهم کنید.
۴ ـ به استراحت و خواب دانشآموزان توجه کافی داشته باشید.
۵ ـ وظایف خانگی محوله به دانش آموزان را حذف کنید یا کاهش دهید.
۶ ـ در هنگام امتحانات، دانش آموزان نیاز به حمایت عاطفی و اطمینان بخشی بیشتری دارند. لذا در این زمینه اقدام موثرانجام دهید.
۷ ـ ساعات تماشای برنامههای تلویزیون تا حد امکان کاهش یابد.
۸ ـ از ایجاد ترس و دلهره بیجا در بچهها خودداری کنید.
۹ ـ از توقعات بیجا و فشار بیش از حد برای مطالعه خودداری کنید.
۱۰ ـ در صورتی که فرزندتان از موفقیت در یکی از امتحانات رضایت خاطر نداشت، وی را مورد حمایت قرار دهید و از سرزنش کردن او خودداری کنید.
۱۱ ـ از حبس کردن دانشآموز در اتاق برای مطالعه کردن خودداری و به دانش آموز اجازه استراحت و تفریح لازم نیز داده شود.
۱۲ ـ تغذیه دانش آموز مناسب و مقوی باشد.
۱۳ ـ انتظارات بالا و بیش از حد توانایی از فرزندان میتواند در ایجاد اضطراب و شدت آن موثر باشد، پس انتظارات خود را تعدیل کنید.
۱۴ ـ کمالگرایی بیش از حد والدین و وسواس شدید خانواده نسبت به نمرات بالا باعث ایجاد اضطراب در فرزندان میشود.
۱۵ ـ از مقایسه فرزندان با یکدیگر و با دیگران پرهیز کنید.
۱۶ ـ از تأکید بیش از حد بر درس خواندن اجتناب کنید.
۱۷ ـ ضمن اطمینان بخشی به دانش آموزان، در آنان ایجاد انگیزه و با ارائه پاداش و تقویتهای مطلوب آنها را تشویق به مطالعه کنید....
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش ضرب سریع ۳ رقمی در ۳ رقمی, بدون انتقال
ریاضی پایه پنجم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
مطالعات اجتماعی.pdf
663.6K
⏰سوال و جواب مطالعات اجتماعی
📮 درس به درس
🎈پنجم ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سریع ترین روش مقایسه ی کسرها
ریاضی پایه پنجم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فصل_چهارم
#ریاضی
#حذف_حالت_نامطلوب
⬅️ پایه دوم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ابزار_اموزشی
#ریاضی
#گسترده_نویسی_اعداد_سه رقمی
⬅️ پایه دوم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
35.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کمک_اموزشی
#ریاضی
#عدد_سه_رقمی
⬅️ پایه دوم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
30.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریاضی
#گسترده_نویسی
#اعداد_سه_رقمی
⬅️ پایه دوم ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
☑️نکته بسیار مهم روان شناسانه
درصورت امکان دانش آموزان کم توجه،بیش فعال،ضعیف ،بی انگیزه به درس را هنگام اتمام کلاس با گفتن یک جمله مثبت کوتاه به انها و سپس خداحافظی کنید.
میتوانید از قبل برای هر دانش آموز جملاتی را آماده کنید.
بعد از یکی دوهفته متوجه تغییرات چشمگیری در رفتار و یادگیری انان خواهید شد.
طبق نظریه گاتری ،آخرین کلام اثر گذار وماندگار ترین کلام خواهد بود.
در مقام معلمی خوش بدرخشید🌺
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
⭕️ مرکز تقارن: نقطه ای در شکل که اگر شکل حول آن نقطه به اندازه مشخص بچرخد، شکل بر خودش منطبق می شود.
⭕️ انواع تقارن: تقارن محوری - تقارن مرکزی - تقارن چرخشی
🔺 تقارن محوری: تقارنی است که اگر شکل را از روی آن تا کنیم دو قسمت شکل بر هم منطبق می شود.
🔺 تقارن مرکزی: تقارنی است که اگر شکل را به اندازه 180درجه، حول یک نقطه بچرخانیم شکل بر خودش منطبق می شود.
🔺 تقارن چرخشی: وقتی شکل را حول یک نقطه به اندازه 180 درجه یا کمتر در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم و شکل روی خودش می افتد.
⭕️دوران: چرخش یک شکل حول یک نقطه را دوران می گویند.
⭕️ انواع دوران:
دوران 90درجه - دوران 180درجه
⭕️انواع قرینه:
🔺 قرینه نسبت به یک خط عمودی یا افقی
🔺 قرینه نسبت به یک نقطه
✅ نکات مهم درباره تقارن
1- تقارن محوری: درتقارن محوری قرینه یک نقطه را نسبت به یک خط بدست می آوریم.
محور تقارن خطی است که قرینه هر نقطه ازشکل نسبت به آن برخود شکل منطبق می شود. یا خطی است که شکل را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند.
2-تقارن مرکزی: در تقارن مرکزی قرینه یک شکل را نسبت به یک نقطه بدست می آوریم که آن نقطه مرکز تقارن شکل است.
مرکز تقارن نقطه ای است که قرینه هر نقطه از شکل نسبت به آن برخود شکل منطبق می شود.
🔻مربع 4 تا محور تقارن دارد.
🔻 مستطیل دو تا محور تقارن دارد.
🔻لوزی 2 تا محور تقارن دارد.
🔻متوازی الاضلاع محور تقارن ندارد.
🔻 دایره بی شمار محور تقارن دارد.
🔻مثلث متساوی الاضلاع 3 تا محور تقارن دارد.
🔻مثلث متساوی الساقین یک محور تقارن دارد.
🔻ذوزنقه متساوی الساقین یک محور تقارن دارد.
الف) نقطه: یک محور تقارن دارد و آن خودش است، وبی شمار محور تقارن دارد.
ب) خط: بی شمار مرکز تقارن دارد، کلیه نقاطی که روی خط قرار دارند. بی شمار محور تقارن دارد. خطوطی که بر این نقاط می گذرند.
ج) n ضلعی منتظم: n محور تقارن دارد، اگر n زوج باشد یک مرکز تقارن دارد و اگر n فرد باشد مرکز تقارن ندارد.
ه) پاره خط: دو محور تقارن عمود برهم دارد، یکی عمود منصف آن و دیگری خطی است که پاره خط جزیی از آن است و یک مرکز تقارن دارد.
🔹 ذوزنقه ها درحالت کلی محور تقارن ندارند.
🔹 مثلث متساوی الساقین مرکز تقارن ندارد.
🔹مثلث متساوی الاضلاع مرکز تقارن ندارد
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
انواع املا
۱. املای مشورتی:
در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، میتوان در هنگام دیکته، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت درست نویسی به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
۲. املای ویرایشی:
در هنگام تصحیح کردن املا، معلم شکل صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان شکل درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا بازخورد میدهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها بازخورد میدهیم.
۳. املای کل خوانی:
معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا، کل متن باید سه بار خوانده شود.
۴. املای هوایی:
میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
۵. املای لمسی – حدسی:
نوع دیگر املا، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
۶. املای روزنامه ای:
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم انجام گیرد.
۷. املای تکمیلی:
میتوان املای را بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند.
۸. املای غلط یابی:
میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند.
۹. املای تصویری:
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
۱۰. املای گروهی:
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها بازخورد گروهی میدهیم و آن املا در پوشه ی کار گروهها قرار میگیرد.
۱۱. املای انتخابی:
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته میگوییم.
۱۲. املای گروه به گروه:
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
۱۴. املای متن نویسی:
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه ی مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
۱۴. املای تقویت حافظه:
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود بازخورد میدهند.
۱۵. املای آینهای:
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
۱۶. املای آبکی:
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای خود را تصحیح کنند.
۱۷. املای لاک پشتی:
در این روش روی کاغذ چندتا تصویر لاک پشت هست به عنوان مثال در یک قسمت لاکش صدای ش را می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم کلماتی که در درس صدای ش دارند پیدا کنند و در قسمت های خالی لاک پشت بنویسند. یا حتی کلمه ای را می نویسیم و از بچه ها می خواهیم هم خانواده ی آنها را پیدا کنند و در جاهای خالی بنویسند.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
40936962604140.pdf
24.49M
✅ درمان اختلالهای دیکته 🌼🌼🌼
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانستنی های فصل چهارم ریاضی
پایه ششم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
40936954248593.pdf
25.93M
✅ درمان اختلالهای خواندن🌼🌼🌼
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
40936959887458.pdf
876.6K
✍ محیط آموزشی مناسب برای دانش آموزان بیش فعال .
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
آزمون-مداد-کاغذی-نوبت-اول-مطالعات-اجتماعی-با-پاسخ-(سری8)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
295.9K
آزمون نوبت اول مطالعات اجتماعی
پایه #چهارم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
توزیع شیر رایگان دانشآموزی در ۸ استان / تخصیص نیافتن کامل بودجه بستههای امنیت غذایی
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:
🔹️تاکنون شیر رایگان در میان دانشآموزان مناطق کمبرخوردارِ هشت استان کشور توزیع شده است.
🔹️تخصیص بودجه لازم برای توزیع بستههای امنیت غذایی از سوی سازمان برنامه به طور کامل محقق نشد؛ همچنان در حال پیگیری هستیم.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
14425_Gama.ir_Q_Tvt57J.pdf
199.2K
نمونه سوال نوبت اول
#تفکروپژوهش
پایه ششم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98