زنگ فارسی
🌹متنهای روانخوانی نشانه ی اُ🌹
#ویژه_پایه_اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
⭕️ اگر فرزند یا دانش آموز شما دچار بدخط نویسی یا اختلال یادگیری است باید بین چشم، دست و ذهن او هماهنگی ایجاد شود:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴۳۰ بازی برای تقویتهماهنگیچشمودست
والدین محترم فرزند خود را همراهی کنید تا هرروز یک یا دو تا از این بازی ها را انجام دهد.
۱- بازی دارت
۲- توپ و راکت
۳- توپ و قاشق
۴- قلاب و ماهیگری
۵- بازی پرتاب حلقه
۶- کارت دوخت
۷- مهره و نخ
۸- مازها
۹- پازل
۱۰- مینی بسکتبال
۱۱- بولینگ
۱۲- گرفتن و پرتاب توپ
۱۳- پیچاندن نخ دور قرقره
۱۴- حمل زنگوله بطوری که صدا نکند
۱۵- تیله بازی
۱۶- یک قل دوقل
۱۷- پینگ پنگ
۱۸- بازی دست به دست
۱۹- دومینو
۲۰- رمز نویسی
۲۱- پر رنگ کردن نقطه چین ها و خط چین ها
۲۲- تصاویر فراستیک
۲۳- رنگ آمیزی اشکال
۲۴- چیدن اشکال
۲۵- کپی کردن اشکال
۲۶- تیراندازی با تفنگ پلاستیکی
۲۷- راه رفتن بین خطوط
۲۸- ردیابی کردن خطوط با مداد یا انگشت
۲۹- کوبیدن میخ در تخته
۳۰- حمل لیوان آب بدون اینکه آب بیرون بریزد.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
42040057761702.xlsx
11.6K
احتراما پیرو اجرای طرح شهید محمودوند ، ضمن تشکر از تمامی پیگیرکنندگانی که در اجرای بهینه این طرح مشارکت ساعی را داشتند و اظهار تأسف برای همکارانی که در موعد مقرر نسبت به تعیین وضعیت بازماندگان در سامانه سیدا اقدام ننموده اند، مقتضی است همکاران محترم با مراجعه به سامانه سیدا ، نسبت به تعیین تکلیف دانش آموزان مذکور تا آخر وقت اداری مورخه 1401/10/12 اقدامات لازم را مبذول فرمایند.
(اسامی پیگیرکنندگانی که هیچ فعالیتی نداشتند به همراه دانش آموزان به پیوست ارسال می گردد)
💠 نحوه مراجعه به سامانه سیدا جهت یادآوری:
مسیر سامانه سیدا : مدیریت ⬅️ تسهیلات ⬅️ پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چطور کاردستی دوچرخه بسازیم؟
✅ آموزش کاردستی دوچرخه😍🚲🚲
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چطور اوریگامی لیوان درست کنیم؟
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چطور دکور مقوایی بسازیم؟
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🟢معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جزو استان های پیشتاز در زمینه جذب دوباره تارکان و بازماندگان از تحصیل به این چرخه است، اظهار کرد:
طرحی که در این راستا در استان در حال اجراست برگرفته از نام شهید محمودوند ،شهیدِ تفحص بوده و براساس و با احترام به جایگاه والای شهدا این نامگذاری در اقدامات مربوط به بازماندگان و تارکان تحصیل،نیازمند پیگیری و تفحص جدی و اساسی است.
میرصادق جامعی بااشاره به عنوان ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان با طرحی مزین به نام شهید همت بیان کرد:کليه معلمان دوره ابتدایی در دوره های بازآموزی و توانمندسازی شرکت می کنند و پس از آن در کلاسهای درس شرکت میکنند.
جامعی با اشاره به شاخصهای دوره ابتدایی گفت: چهارشاخص مهم شامل نرخ تکرار، ترک تحصیل، پوشش دوره ابتدایی و جذب خالص در پایه اول است.
وی با تاکید بر ساماندهی و سازماندهی بموقع برای سال ۱۴۰۲ ، اضافه کرد:معلم پایه اول ابتدایی با توجه به ضرورت و اهمیت این پایه باید معلمی شاداب، خلاق، خوش فکر با ظاهری آراسته باشد و این ملاکها در انتخاب این افراد لحاظ شود.
جامعی رسالت معاونت آموزش ابتدایی راکیفیت بخشی به برنامه های ابتدایی ،توجه به اصل کرامت ذاتی دانش آموزان، توجه به تفاوتهای فردی و توجه به لذت یادگیری برشمرد.
معاون آموزش ابتدایی استان در پایان اعلام نمود:بهره مندی از معلمان صاحب نظر و توانمند در بکاربری شیوه ها و فنون تدریس بعنوان مدرس استانی جهت تربیت مدرس منطقه ای صورت خواهد پذیرفت.
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷
9132387388.pdf
47.53M
✅ جزوه اجتماعی پایه ششم
به همراه پاسخ کاربرگ های پایان کتاب
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
لیست توصیف 6پایه(1).docx
13.7K
⭕️ متن کارنامه توصیفی
🛑 اول تا ششم
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
کلمات درس 5 فارسی اول ابتدایی.pdf
105.5K
کلمات درس ۵ فارسی اول ابتدایی
#فارسی
#اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
کلمات درس 7 فارسی اول ابتدایی.pdf
198.5K
کلمات درس ۷ فارسی اول ابتدایی
#فارسی
#اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
کلمات درس 6 فارسی اول ابتدایی.pdf
186.2K
کلمات درس ۶ فارسی اول ابتدایی
#فارسی
#اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
38359369353681.pdf
9.7M
#کتاب_ریاضی
#با_جواب
#ریاضی_کامل
# پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
کلمات درس 1 تا 4 فارسی اول ابتدایی.pdf
102.7K
کلمات درس ۱ تا ۴ فارسی اول ابتدایی
#فارسی
#اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
38691724078270.pdf
3.02M
#سوالات_علوم
#کل_کتاب_علوم
#با_پاسخ_نامه
# پایه اول
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
کلمات درس 8 فارسی اول ابتدایی.pdf
195K
کلمات درس ۸ فارسی اول ابتدایی
( نشانه ی و اُ )
#فارسی
#اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
...:
آموزش جدول حروف الفبای فارسی «نشانه ها»:
کودکان ما نخست جنبه ی گفتاری زبان را می آموزند و سپس با آموزش آگاهانه به اصول حاکم بر نظام الفبایی زبان پی می برند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. ویژگی های خط فارسی:
خط فارسی دارای 32 حرف یا علامت یا شکل می باشد :
الف ـ ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی ـ ّ/ء
2. زبان فارسی دارای 29 واج (صدا) است.
3. سه مصوّت کوتاه (اَ اِ اُ )
4. سه مصوُت بلند (آ او ای )
5. ۲۳ صامت (ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی)
6. حروفی که هر کدام فقط یک صدا دارند .( ب پ ج چ خ د ر ژ ش ف ک گ ل م ن )
7. حروفی که چند شکل از آنها صدای یکسان دارند ( ت=ط ) ( ث=س=ص ) ( ح=ه ) (ذ=ز=ض=ظ ) ( غ=ق ) 5 گروه هستند.
8. حروفی که برعکس ردیف 7 هستند ، هر یک از آنها در مقابل چند صدا قرار می گیرند:
این حروف عبارتند از(و ـ ه ـ ی )
الف. مثال برای « و »:
گاو ـ ورزش ( صدای صامت « و » )
دود ـ گردو (صدای مصوت «او»)
خوش ـ خود (صدای مصوت «اُ»)
نو ـ جو (صدای مصوت «او»)
خویش ـ خواهش صدایی ندارد و خوانده نمی شود ، چون از استثنا ها ، (واو معدوله) هستند .
ب. مثال برای حرف « ه »:
در کلمات : مه ـ به به ـ کوه ـ ماه (صدای صامت « ه=ح » )
در کلمات : خانه ؛ نامه ، کوزه ، میوه ، (صدای مصوت «اِ»)
پ . مثال برای حرف « ی »:
در کلمات : سیب ـ قوری ـ سینی (صدای مصوت «ای»)
در کلمات : یک ـ سایه ـ چای (صدای صامت «ی»)
توضیح : هر بخش از کلمات همیشه دارای یک مصوت است و این موصت هم یا صدای اوّل و یا دوّمین صدای بخش است . مثال : اَنار ، سَبَد
· نام گذاری مصوّت ها و صامت ها در جدول حروف الفبای فارسی(نشانه ها ):
1. نام گذاری مصوّت ها :
- مصوت ها دو دسته هستند ، مصوت های بلند : «آ،او، ای» ، مصوّت های کوتاه: «اَ َ ، اِ ِ، اُ ُ »
الف. مصوت های دوشکلی: «اَ ـَ ، اُ ـُ ، آ ا ، او و»؛
ـــــــ مصوت «اَ» دارای دو شکل است ، «اَ» اول ، «ـَـ»غیر اول ، مثال : اَبر ـ دَریا.
ـــــــ مصوت «اُ» دارای دو شکل است، «اُ» اول ، «ــُـ» مثال : اُردک ، سُرخ
ـــــــ مصوت «آ» دارای دو شکل است، «آ» اول ؛ «ا» غیر اول ، مثال: آب . باران
ـــــــ مصوت «او» دارای دو شکل است ، «او» اول ، «و» غیر اول ، مثال : او ـ پارو
ب .مصوت های چهار شکلی(اِ ـِـ ـه ه ،ایـ یـ ی ای):
ـــــ مصوت «اِ» دارای چهار شکل است:«اِ» اول ،«ــِـ» وسط «ـه» آخرین چسبان ، «ه» آخر تنها(غیر چسبان )
مثال : اِمروز ، کِتاب ، خانه، میوه
ـــــــ مصوت «ای» دارای چهار شکل است : «ایـ» اول ، «یـ » وسط ، «ی» آخر و «ای» آخر تنها (غیر چسبان)
مانند : ایران ، سینی ، زری ، لانه ای
نام گذاری صامت ها :
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الف: صامت های کی شکلی(د ذ ر ز ژ ط ظ و) 8 تا ، که در هر جای کلمات بیایند به همین شکل نوشته می شوند .
ب: صامت های دو شکلی (بـ ب ، پـ پ ، تـ ت ، ثـ ث،چـ چ، حـ ح،خـ خ،سـ س ،شـ ش ، صـ ص ،ضـ ض،فـ ف،قـ ق،کـ ک،گـ گ، لـ ل ، مـ م ، نـ ن، یـ ی )20 تا ، که به صورت «آخر» و «غیر آخر » نام گذاری می شوند . اگر در آخر کلمه بیایند شکل «آخر» و اگر در وسط و یا غیر از آخر بیایند شکل «غیر آخر » نوشته می شوند.
پ: صامت های چهار شکلی(عـ ـعـ ـع ع، غـ ـغـ ـغ غ،هـ ـهـ ـه ه)
که موقع خواندن به صورت «غیر آخر» ، «وسط »، «آخر چسبان» ، «آخر تنها»(غیر چسبان) می باشد.
«صامت های «ع ،غ» با مصوت ها صدا دار می شوند .
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
بسته آزمون.pdf
3.83M
پایه پنجم ابتدایی
#بسته ی۱۳۰صفحه ای
#آزمون های ماهانه،عملکردی،نوبت اول ونوبت دوم از تمام دروس
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
آزمون مداد کاغذی دی ماه.pdf
315.7K
✅ آزمون ریاضی
🔻 دی ماه ( ویژه نوبت اول )
🔸پایه دوم ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
38737749377113.pdf
8.46M
✅ آزمون ماهانه کل دروس
✅ پایه پنجم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🌼نکات برجسته روش آموزش املاي فارسي 🌼
📌1 -توجه بيشتر به وجه آموزشي درس املا نسبت به وجه آزموني آن
📌2- انعطاف پذيري در انتخاب تمرينات در هر جلسه املا
📌3- توجه به کلمات به عنوان عناصر سازنده جمله هاي زباني
📌 4- ارتباط زنجير وار املاهاي اخذ شده در جلسات گوناگون
🌸معيارهاي ارزشيابي🌸
عناصر ديگر روش آموزش املا، را به اين صورت هم ميتوان مرحله بندي کرد :
🍄گام اول🍄 انتخاب متن املا و نوشتن آن روي تخته سياه و خواندن آن
🍄گام دوم 🍄 قرائت املاتوسط معلم و نوشتن آن توسط دانش آموزان
🍄گام سوم 🍄 تصحيح گروهي املاها و تهيه فهرست خطاهاي املايي
🍄گام چهارم 🍄 تمرينات متنوع با توجه به اولويت بندي اشکالات املايي استخراج شده.
🎀انتخاب متن 🎀
در انتخاب متن املابه موارد زير توجه شود :
🌷 1- متن مورد نظر حاوي جمله باشد و از انتخاب کلمه به تنهايي خودداري شود.
🌷 2- کلمات سازنده جملات متن از حروفي تشکيل شده باشند که قبلا تدريس شده اند.
🌷 3- کلمات خارج از متن کتاب هاي درسي ، از 20 درصد کل کلمات بيشتر نباشد.
🌷4- علاوه بر جملات موجود در کتاب هاي درسي ، با استفاده از کلمات خوانده شده ، جملات ديگري هم در نظر گرفته شوند .
🌷5- در هر جلسه از کلماتي که در جلسات قبلي براي دانش آموزان مشکل بوده اند نيز استفاده شود تا بتوان درجه پيشرفت شاگردان را اندازه گيري کرد.
🌼قرائت🌼
معلم متن املا را از روي تابلو پاک کرده ، پس از آماده شدن دانش آموزان ، آن را با صدايي بلند و لحني شمرده و حداکثر تا دو بار قرائت مي کند . البته هنگام قرائت متن املااز خواندن کلمه به کلمه خودداري کرده ، متن را به صورت گروههاي اسمي و فعلي يا جمله کامل قرائت مي کند تا دانش آموزان با بافت جمله و معناي آن آشنا شوند . متن املا را با سرعت مناسب تکرار مي کند تا کند نويسان هم ، اشکالات خود را بر طرف نماند .
🌺تصحيح گروهي🌺
اين گام با مشارکت کامل دانش آموزان انجام مي شود و معلم بدون اشاره به نام آنان تک تک املا ها را بررسي و مشکلات را استخراج مي کند . به اين ترتيب که معلم املاي اولين دانش آموز را در دست مي گيرد و به کمک دانش آموز کلمات ياد شده را رونويسي مي کند. سپس املاي دومين ، سومين و تا آخرين دانش آموز کلاس را در دست مي گيرد و به کمک همان دانش آموز يا دانش آموز ديگري ، صورت صحيح غلط هاي املايي را روي تابلو ثبت مي کند . البته هر جا که غلط ها تکراري بودند جلوي اولين مورد آن يک علامت ( مثلا ) مي زند . در پايان با شمردن غلط ها ، اشکالات املايي دانش آموزان را اولويت بندي مي کند .
🍁تمرينات متنوع🍁
در اين گام معلم با توجه به مهمترين و پر تعداد ترين اشکالات املايي دانش آموزان با بکار گيري انواع تمرينات حرف نويسي و کلمه نويسي و همچنين تمرينات کلمه سازي و جمله سازي به تقويت توان نوشتاري دانش آموزان مي پردازد .دالوند:
⬅️ پایه اول ابتدایی
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
42044061497513.pdf
227.7K
✅ آزمون علوم تجربی نوبت اول
✅ پایه چهارم دبستان
کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98