فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ برگزاری محفل انس با قرآن به جای مراسم جشن عید مبعث بخاطر همدردی با زلزله زدگان خوی، ترکیه و سوریه
✅ توسط دانش آموزان و همکاران دبستان شهید دهقان درشک شهرستان سلماس
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
40464481007859.m4a
6.11M
#قصه_ی_امشبمون
🌈 با صدای 😍 خاله کوثر 😍
تقدیم به تک تک عزیزانم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦استخدام ۲۵ هزار معلم جدید در آموزشوپرورش
🔹معاون برنامهریزی آموزشوپرورش: منابع آزمون استخدامی به زودی اعلام و آزمون استخدامی در اسفند برگزار میشود.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
4_5904468245355692126.docx
13K
#طرح_درس_علوم
در اطراف ما هوا وجود دارد✅
پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
1761681155_1414708915.pdf
413.6K
#کاربرگ_تم_۱۹
#گلبرگ_ریاضی تا تم ۱۹
# پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3707240487C12634f6cbc
🌺 سلام همراهان عزیز و بزرگوار
⬅️ لطفا تو نظر سنجی شرکت کنید. در قسمت آثار شاهنامه به سارینا بهلولی رای بدین، فقط تا ۱۰ شب وقت داریم
🛑 موضوع مهم👇👇👇👇👇👇👇
دقت فرمایید کلیه رأی دهندگان گرامی باید عضو کانال پژوهشسرا در شاد به آدرس:
✅ @researchoroum
باشند.
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
✅ این پیام رو به دوستان و آشنایان و همکاران ارسال کنید
🙏 باتشکر از لطفتون 🙏
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ صدور رتبه دانشیار معلم
🔴 اسامی جهت صدور احکام رتبه دانشیاری ارسال شد
⚫️به تدریج اسامی همه پرسنل از سیستم مرکزی وزارت ارسال و حکم صادر می شود.
برای هر شخص باید تمامی احکام از مهر ۱۴۰۰ تا کنون اصلاح شوند (میانگین ۵ حکم برای هر شخص )
⚫️هر تغییری در حکم شخص، بلافاصله در قسمت احکام، سایت پنجره واحد الکترونیک
my.medu.ir
ثبت می شود و با مراجعه به سایت قابل مشاهده است
🔴با توجه به اینکه اصلاحیه احکام زیاد است، فعلا دسترسی به احکام قطع شده است تا همه احکام صادر شود...
⚫️تماس تلفنی و مراجعه حضوری در این زمینه فقط باعث اختلال در تمرکز همکاران امور اداری برای انجام صحیح فرآیند است.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
📋 تکالیف ترمیمی، اصلاحی
طراحی تکلیف ترمیمی و اصلاحی، طراحی فرصت یادگیری جدید برای دانش آموزانی است که نیاز ویژه آموزشی دارند و این نیاز ویژه با مطالعه عملکرد دانش آموز و تحلیل و تفسیر خطاها و موفقیتهایش شناخته میشود. تکلیف اصلاح یا ترمیمی بعد از انجام انواع آزمون و تکالیف جهت رفع اشکال و با توجه به تفاوت های فردی ارائه می شوند.
✅ مراحل طراحی تکالیف ترمیمی:
۱_ هدف مشخص شود: این هدف باید با تحلیل و تفسیر اطلاعات به دست آمده از عملکرد دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان تعریف شود یعنی باید در راستای اصلاح ضعف یا بهبود و ارتقای توانایی خاصی باشد.
۲_ دو فعالیت مناسبی برای دانش آموز تعریف شود؛ این فعالیت باید با هدف ضعف و توانایی دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان متناسب باشد.
۳_ دانش آموزان و افراد ذینفع، همکار و اولیا توجیه شوند.
۴_ روند اصلاح و بهبود عملکرد دانش آموز بررسی شود.
⁉️ سوال: آیا تکالیف ترمیمی باید به برگه ی آزمون الصاق شود؟
این کار الزامی نیست چون ممکن است تکالیف ترمیمی به صورت شفاهی باشد اما در صورتی که به یادگیری کمک کند می تواند به برگه الصاق شود.
📚منبع:
کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۷
#تکالیف_ترمیمی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
⁉️ تکالیف امتدادی یا بسطی چیست؟
✅ گاهی لازم است دانشآموزان در امتداد موضوعی که یاد گرفتند تجاربی اضافه کسب کنند و دانش فهم و مهارت خود را توسعه دهند یا لازم است دانش خود را در موقعیت های غیر کلاسی و جدید به کار گیرند. فعالیت هایی که با این منظور طراحی می شوند به بسط و توسعه تجارب دانش آموزان منجر میشوند و به لحاظ تربیتی ارزش فراوانی دارند زیرا هدف اساسی تربیت بر این بست و استعلای تجارب استوار است؛ یعنی دانش آموزان باید بتوانند فهم و دانش و توانمندی های خود را توسعه دهند.
تکالیف بسطی امتدادی زمانی ارائه میشوند که دانش آموزان به اهداف یادگیری رسیده اند و شما قصد دارید و یادگیری آن ها را عمق ببخشید. این تکالیف جهت توسعه دانش و ماندگاری یادگیری و آمادگی لازم برای آزمون های عملکردی استفاده می شود.
🔶 مثال ۱:
فرزندم وقتی به خانه رفتی با استفاده از ساعت و به کمک مادرت زمان انجام این کارها را مشخص کن و آنها را بنویس.
نوشتن اعداد یک تا بیست
مسواک زدن
ذوب شدن یک قطعه یخ در لیوان
🔷 مثال ۲:
خفاش و جغد را از این نظر ها مقایسه کن:
نوع رشد کردن/ شکل دهان
📚منبع:
کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۶
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
◀️ چگونه می توانیم اقدام پژوهی را در کلاس درس اجرا کنیم؟
⬅️ اقدام پژوهی نیز مانند سایر روش های پژوهش مراحل متعددی دارد که باید مطابق آن عمل کرد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که پژوهشگر اول معلم کلاس درس است و سپس پژوهشگر از سوی دیگر اقدام پژوهی نباید مانع فعالیت های یادگیری دانش آموزان و فعالیت های آموزشی معلم شود.
⬅️ فرایند اقدام پژوهی هفت مرحله را شامل می شود که عبارت اند از:
1️⃣ مرحله اول: مشخص کردن سؤال یا مشکل:
⬅️ این مشکل یا سؤال باید با یادگیری دانش آموز در کلاس درستان مرتبط شود. برای مثال چه نوع از تکالیف درسی میتواند درک دانش آموزان از درس را بهبود ببخشد؟ چگونه میتوان نمرات درسی دانش آموزان را بهبود بخشید؟ تا چه اندازه یادگیری از طریق همکاری میتواند برای درک مفاهیم سطوح بالای یادگیری به دانش آموزان کمک کند؟ تا چه اندازه روش تدریس جدیدی که اختیار کرده ام در یادگیری دانش آموزان مؤثر است؟
⬅️ از آنجا که هدف از اقدام پژوهی در کلاس درس کمک به معلم در تصمیم گیری های آموزشی است. سؤال یا مشکل باید مواردی را شامل شود که تحت نظر و مدیریت معلم (مانند راهبردهای آموزشی تکالیف درسی و فعالیت های کلاس درس است.
⬅️ مشکل باید به گونه ای انتخاب شود که شما به عنوان معلم قادر به تغییر آن باشید. از سوی دیگر، اگر شما بر اقدام پژوهی نظارت نداشته باشید و بر یافته های آن تأمل نکنید، انگار هیچ کاری نکرده اید.
⬅️ نهایت اینکه سؤال یا مشکل باید با توجه به منابع تلاش و زمانی که در اختیار دارید، قابل بررسی و سرانجام گرفتن باشد به طور کلی، سؤال یا مشکل باید جنبه ای خاص و جزئی را شامل شود تا بتوان با توجه به شرایط و امکانات پاسخ آن را پیدا کرد و از نتایج آن در همان کلاس درس بهره برد.
2️⃣ مرحله دوم: مرور پیشینه نظری و پژوهشی مرتبط با موضوع:
⬅️ شما به جمع آوری دو نوع اطلاعات یعنی پیشینۀ مربوط به موضوع و داده ها نیاز دارید. مرور پیشینه پژوهش ضرورت ندارد که مانند سایر روش های پژوهش چندان گسترده باشد. استفاده از منابع دست دوم نیز کافی و سودمند است. بهتر است اطلاعات مرتبط به موضوع را بر پایه یادگیری انگیزش و موضوعات مدیریتی کلاس درس تهیه کنید.
3️⃣ مرحله سوم: طرح یک راهبرد پژوهشی:
⬅️ طرح پژوهشی مربوط به اقدام پژوهی در کلاس درس شکل های گوناگون و متنوعی دارد و می تواند از یک طرح پیش آزمون، پس آزمون تا مقایسه بین دو کلاس درس مشابه یا مطالعه موردی درباره تنها یک دانش آموز را شامل شود.
⬅️ داده های مربوط به آن را نیز می توانید از چند بعد مانند جمع آوری داده ها بر پایه اجرای آزمون ارزشیابی های کلاسی معلم، مشاهده رفتار دانش آموزان و نظایر آن مورد توجه قرار دهید. اگر داده هایی که از منابع متعددی جمع آوری کرده اید همسو و مشابه باشند میتوانید به نتایج اقدام پژوهی که در کلاس درس به عمل آورده اید بیشتر اعتماد کنید.
4️⃣ مرحله چهارم جمع آوری داده ها:
⬅️ اقدام پژوهی در کلاس درس برای آگاهی از اثر بخشی اقدام به عمل آمده با تکیه بر جمع آوری داده ها بر پایه نمره های آزمون ارزشیابی های کلاسی و نمره های پایانی دانش آموزان گرایش زیادی دارد، اما باید به یاد داشته باشید که از سایر منابع نیز اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید تا با اطمینان و اعتماد بیشتری درباره نتایج اقدامتان قضاوت کنید.
5️⃣ مرحله پنجم: تحلیل داده ها:
⬅️ داده هایی را که جمع آوری کرده اید تجزیه و تحلیل کنید به این منظور، علاوه بر روش های کیفی می توانید از روشهای کمی تحلیل مانند آزمونهای آماری مربوط به مقایسه گروه ها آماره همبستگی اسپیرمن و پیرسون و تهیه جداول و نمودارهای آماری نیز استفاده کنید.
#چکیده_اقدام_پژوهی
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
#کندنویسی_دانش_آموزان
علل:
علّتهاي مختلفي براي کند نويسي وجود دارد؛ از جمله :
· عدم هماهنگي چشم و دست
· فشار زياد قلم روي کاغذ
· عدم صحيح در دست گرفتن قلم
· ضعيف بودن عضلات انگشتان و دست
· ملالآور بودن نوشتن به دليل ضعف يا عدم داشتن انگيزه و....
💥 کند نويسي همچنين موجب ضعف دانشآموز در درس املا ميشود. اين مشکل او را در انجام تکاليف نيز ناتوان کرده و از جهتي اگر در سنين پايين درمان نشود، در سنين بزرگسالي باعث بهوجود آمدن مشکلات ثانويه ميگردد.
در بسياري از موارد مشاهده شده است که والدين با پرخاش و اعتراض به دانشآموز و آموزگار او، موجب تشديد اين مشکل شدهاند
💥 راهبردهای درمانی
#روشهاي_درمان_کند_نويسي
* هرگونه ترس و اضطراب را از دانشآموز خود دور کنيم.
* همیشه ترغيب و تشويق دانشآموز خود را به خوشنويسي را به یاد داشته باشید.
* تکاليف مدرسه بايد براي دانشآموز، شيرين و جذّاب باشد.
* از مدادها و خودکارهاي خيلي بلند و خيلي کوتاه به هيچ وجه استفاده نگردد.
* از ميز تحريرِ مناسب استفاده شود.
* از کاغذ و برگهاي سفيد و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نبايد کاهي، روغني يا موجدار باشد.)
* بهمنظور تقويت عمل انبساط و انقباض ماهيچههاي انگشتان، دانههاي کوچک (مثلاً دانههاي تسبيح) را روي زمين ريخته و از او بخواهيم آنها را با سر انگشتهاي شصت و اشاره و ميانه، جمع کند.
* هوا نويسي (نوشتن با قلم روي هوا و فضاي اطراف): اين روش در تند نويسي، کمک قابل توجّهي به دانشآموزان ميکند؛ چرا که اين عمل در تسريع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگي مغز با چشم و دست، تأثير بسياري دارد.
* سينهخيز رفتن: روزي چند دقيقه (کمتر از ده دقيقه) دانشآموز سينهخيز برود. اين عمل در هماهنگي اعضاي بدن بسيار مؤثّر است.)
* هر روز قبل از نوشتن تکاليف، چند دقيقه انگشتان را باز و بسته کند.
* به تجربه ثابت شده است که انجام بازيهاي محلّي که با حرکات سريع و زياد همراه است، در تند نويسي دانشآموزان بسيار مؤثّر است.
* براي تکاليف منزل سعي شود از حروفي که دانشآموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدين شکل مثلاً کلماتي را از درس پيدا کرده که حروف همصدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و يا کلماتي که بهصورتي که خوانده ميشوند، ولي نوشته نميشوند مانند خواب.
* دانشآموز در منزل با کمک خانواده مطالبي که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و براي کلمات مهم همخانواده پيدا کند؛ مثلاً براي کلمهي «حميد»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را ميتوان بنويسد؛ زيرا اين کلمات، سه حرف مشترک دارند.
* معمولاً دانشآموزاني که اين مشکل را دارند، قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، تا حدّي که دست آنها عرق ميکند؛ دانشآموزاني که قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، دچار ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولياء ميزان فشار به قلم را کنترل کرده و بيشتر در مورد مسائل روحي و رواني با دانشآموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند
در پايان باز هم عنوان ميشود که پرخاش و تنبيه در درمان مشکلات، نه تنها نقش مثبتي ايفا نکرده، بلکه به تشديد شدن آن مشکل، منجر می شود.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
C104.pdf
6.58M
📙 #کتاب_نگارش_فارسی_پایه اول
خیلی از بچه ها این موقع سال کتاب نگارششون رو خیلی کثیف پاره یا حتی گم کردند
مادران عزیز این فایل کتابه
لطفاً پرینت بگیرید و بی دغدغه سال رو تموم کنید☺️☺️
# پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
@pdfavalihaپیک_ژ.pdf
551.4K
#پیک_نشانه_ژ
# پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
@pdfavalihaروانخوانی_ژ.pdf
3.1M
#متن_املا_نشانه_ژ✅
#روان_خوانی_نشانه_ژ✅
# پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
@kelasavalibaamiraliشکارکلمات_ژ(1).pdf
188.6K
#شکار_کلمات_ژ
# پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
#عنوان_بازی: آسیاب به چرخ نشانه ها
#پایه: اول ابتدایی
#درس: فارسی
#بازی_یادگیری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
آزمون عملکردی _ مفهوم عدد 10 تا 19 _.pdf
198.2K
نمونه سوال تم ۱ تا ۱۶
# پایه اول دبستان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🔘دوشنبه ها با بازی
#عنوان_بازی: حدس بزن چندم؟
#پایه: دوم ابتدایی
#درس: ریاضی
#بازی_یادگیری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🔘دوشنبه ها با بازی
#عنوان_بازی: بدو و بساز
#پایه: سوم ابتدایی
#درس: فارسی
#بازی_یادگیری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🔘دوشنبه ها با بازی
#عنوان_بازی: وزنه بردار
#پایه: سوم ابتدایی
#درس: ریاضی
#بازی_یادگیری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🔘دوشنبه ها با بازی
#عنوان_بازی: جمع و تفریق پازلی
#پایه: اول ابتدایی
#درس: ریاضی
#بازی_یادگیری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
🔘دوشنبه ها با بازی
#عنوان_بازی: نقاش کوچولو
#پایه: دوم ابتدایی
#درس: فارسی
#بازی_یادگیری
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ روانشناسی نقاشی کودکان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98