eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آشنایی با منادا 🔸 فارسی ششم دبستان این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین تحویل کتابخانه کلاسی به مدارس کردستان: 📖 مهارت خواندن مسأله ملی است و عزم ملی می طلبد 📚 طرح یار مهربان ارتقاء دهنده سواد و مهارت خواندن این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
29.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش خبری سیمای مرکز کردستان از سفر معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به استان/ از شرکت در نشست شورای معاونین تا افتتاح طرح یار مهربان این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶 با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و در قالب طرح یار مهربان؛ 📚 ۷۰۰ کلاس درس کردستان به کتابخانه کلاسی مجهز شد. ❁🇮🇷معاونت آموزش ابتدایی🇮🇷❁ 🌐 مشروح خبر در پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش ابتدایی⬇️ https://gea.medu.gov.ir/fa/node/56991 این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ الگوی تدریس بارش فکری 📝در الگوی تدریس بارش فکری دانش آموزان درباره ی موضوعی که مطرح شده است می اندیشند و ایده پردازی می نمایند. 📚✏️📚✏️📚✏️ 🍀مراحل اجرای الگوی بارش فکری: ۱) طرح موضوع و ارائه سوالاتی که سبب ارائه ایده ها توسط دانش آموزان شود. ۲) تشکیل گروه و بیان قوانین(رعایت نظم،عدم انتقاد از ایده ها و ...) ۳) بارش ایده ها ۴) دسته بندی ایده ها و حذف نظرات مشابه ۵) ارزشیابی ایده ها و ارائه ایده های نهایی و اصلاح ایده های نادرست ✏️📚✏️📚✏️📚 ✳️برخی قواعد الگوی بارش فکری: 🔸️دانش آموزان می بایست به ارائه ایده ها تشویق شوند. 🔸️در ابتدا تمام ایده ها پذیرفته می شود و بازخوردی ارائه نمی شود. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
آغاز ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی از دوشنبه/ چطور به نتایج، اعتراض کنیم؟ پذیرفته‌شدگان آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی از دوشنبه (۲۳ مرداد ماه) به مدت ۱۰ روز برای ثبت نام در این مدارس فرصت دارند. دانش آموزان می‌توانند تا دوشنبه ۲۳ مردادماه از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir درخواست تجدید نظر خود نسبت به نتایج این آزمون را با انتخاب نوع درخواست تجدید نظر، ثبت کنند. ▪️▪️▪️▪️ این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📣فــــوری 🔺نتایج اعتراض به آزمون آموزگار ابتدایی اعلام شده است. 🔺جهت مشاهده به سایت سنجش مراجعه فرمائید. ▪️▪️▪️▪️ این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢راه اندازی دانشگاه تربیت معلم حوزه 👤دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش: ▫️ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بر اساس رسالت خود و در راستای سند تحول بنیادین استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای خدمت به آموزش و پرورش ایران اسلامی را ماموریت اصلی خود قرار داده است. ▫️با این هدف، تاسیس «دانشگاه تربیت معلم حوزه» و تربیت آموزگار، دبیر در رشته‌های مرتبط با علوم دینی و مربی پرورشی از جمله برنامه های پیش رو است ـــــــــــــــــــــــــ این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 نوبخت: با دائمی کردن قانون همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان، مجلس می‌تواند رضایت این افراد را جلب کند. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
آغاز ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی از دوشنبه/ چطور به نتایج، اعتراض کنیم؟ پذیرفته‌شدگان آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی از دوشنبه (۲۳ مرداد ماه) به مدت ۱۰ روز برای ثبت نام در این مدارس فرصت دارند. دانش آموزان می‌توانند  تا دوشنبه ۲۳ مردادماه  از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir درخواست تجدید نظر خود نسبت به نتایج این آزمون را با انتخاب نوع درخواست تجدید نظر، ثبت کنند. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📌خبری از اعلام نتایج کنکور نیست! ▫️نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت تیرماه) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که قرار بود طی ساعات اولیه امروز جمعه روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گیرد، اما تا لحظه انتشار این خبر ، خبری از اعلام نتایج نیست ▫️طبق آخرین اخبار قرار است طی چند ساعت آینده نتایج کنکور ۱۴۰۲ (نوبت تیرماه) روی سایت سنجش قرار گیرد؛ شوک خبر انفصال از خدمت یک ساله رئیس سازمان سنجش و کش‌وقوس‌های روزهای اخیر بین نهادهای مربوط به این خبر زمان اعلام نتایج کنکور را از صبح روز گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. ▫️هم‌اکنون سایت سازمان سنجش بدون هیچ‌گونه اختلال در حال ارائه خدمات است، اما خبری از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ (نوبت تیرماه) نیست. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
بخشنامه با موضوع اثر رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ 🔸عدم واریز کسورات بازنشستگی رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ و تاثیر رتبه بندی در حقوق بازنشستگی از اول فروردین ۱۴۰۱ ✅ ضمنا وعده داده شده که به محض واریز کسورات ۱۴۰۰، احکام بازنشستگان اصلاح خواهد شد این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
استاندار آذربایجان غربی : 💢توزیع امکانات آموزشی در آذربایجان غربی عادلانه نیست 🔹️استاندار آذربایجان غربی گفت: توزیع امکانات آموزشی در این استان عادلانه و متوازن نیست و باید این رویه تغییر کند. 🔻مشروح خبر: https://www.iribnews.ir/00GXYqzil.ink/iribnews این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💥 نتایج اولیه کنکور اعلام شد 🔹نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت. ♦️بعد از اعلام نتیجه اولیه، مشاهده نمرات و رتبه کسب شده در آزمون و همچنین پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. ـــــــــــــــــــــــــ این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔹 سواد قرآنی، شرط فارغ‌التحصیلی دانشجومعلمان 🗣️صحرایی، وزیر آموزش و پرورش : دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل آموزش و پرورش ،میزبان مسابقات دانشجویی کشور شده است و این دو معنا دارد: 📌این دانشگاه در بین دانشگاه‌ها سرآمد است. دوم اینکه دانشگاه که موتور محرک سند تحول بنیان است، با قرآن همراه است و تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید در قرآن سواد کافی داشته باشند؛ در غیر این صورت فارغ التحصیل نخواهند شد. 📌وی افزود: ترویج و فهم و تدبر در قرآن از رسالت‌های اصلی هر نظام آموزشی مبتنی بر دین اسلام است. ما قرآن را قلب سند تحول بنیادین می‌دانیم و زمانی سند اجرا می شود که قرآن محبوب دانش آموزان باشد و دانش آموزان با قران انس بگیرند. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢اعلام نتایج "آزمون دبیری" اواخر مردادماه معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش: 🔹نتایج اولیه آزمون دبیری و هنرآموزی اواخر مردادماه اعلام می‌شود. 🔹نفرات منتخب به میزان ۳ برابر ظرفیت جهت شرکت در ارزیابی تکمیلی در شهریور ماه دعوت خواهند شد. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
♦️بهترین زمان‌ها برای نوشیدن آب 🔹به طور خاص توصیه شده که در برخی مواقع و شرایط، نوشیدن آب می‌تواند برای بدن مفیدتر باشد از جمله: 🔹وقتی احساس گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیریم. 🔹وقتی از خواب بیدار می‌شوید. 🔹وقتی عرق کرده‌اید. 🔹قبل، حین و بعد از ورزش کردن 🔹وقتی بیمار هستید. 🔹وقتی در هواپیما هستید. 🔹قبل از عادت ماهانه 🔹وقتی بی‌حال هستید. 🔹وقتی سردرد دارید. 🔹قبل از خوردن یک وعده غذایی 🔹زمانی که می‌خواهید سرحال باشید این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔰هفده تمرین عالی برای رفع مشکل کندنویسی: ۱. خط دفتر را رنگی کنید. یک خط در میان بنویسد، مثلاً یک خط زمینه سبز و یک خط نارنجی. ۲. انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می‌نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد. ۳. خمیر بازی، چنگ زدن و ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره. ۴. جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد. ۵. غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه، با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد. ۶. با انگشتان دستی که قلم می‌گیرد و می‌نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند. ۷. چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی با انگشتان دستی که قلم به دست می‌گیرد. ۸. چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک. ۹. ریش ریش کردن تارهای فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد. ۱۰. باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد. ۱۱. شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می‌گیرد. ۱۲. ورق زدن کتاب با دو انگشت. ۱۳ جمع کردن سوزن ته گرد از روی آینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را بدست می گیرد. ۱۴. دانه‌های کوچک (به عنوان دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شست و اشاره و میانه، جمع کند. ۱۵. هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد. ۱۶. سینه‌ خیز رفتن: روزی چند دقیقه (حداکثر ده دقیقه) دانش‌آموز سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است. ۱۷. دانش‌آموز نقاشی ‌ها را به منظور کمک در تندنویسی به صورت حرکت افقی، عمودی و مورب رنگ آمیزی نماید. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ تکنیک هایی برای پرسش درکلاس درس 💠سوالات واضح بپرسید. 💠برای انتقام از بی‌نظمی‌ها سوال نپرسید. 💠فقط از فراگیران که ابراز تمایل می‌کنند، سوال نکنید. 💠برای دریافت پاسخ، زمان انتظار در نظر بگیرید. 💠مواظب باشید فقط یک جواب خاص را برای سوال مبنا قرار ندهید. 💠ابتدا سوال و بعد پاسخ‌دهنده را مشخص کنید. 💠تاکیدتان بر سوالات بازپاسخ و تحلیلی باشد، نه حافظه‌ای دانشی. 💠بعد از پاسخ دانشی(مانند؛ بله یا خیر و امثال این)، چرایی را جویا شوید. 💠از فراگیر بخواهید به زبان خود توضیح دهد، نه بیان خط کتاب و جزوه. 💠توضیح را با مثال بخواهید.(می‌تونی مثال بزنی؟) 💠تفاوت توضیح و مثال را به دانش‌آموز بگویید. 💠مبنای پاسخ درست را با خلاقیت دانش‌آموز همراه سازید. 💠اگر فراگیر به سوال پاسخ نداد، سوال را به شکل دیگری بیان کنید. 💠در صورت عدم پاسخ‌گویی درست، برداشت فراگیر از سوال را جویا شوید.(شاید سوال شما مشکل دارد!) 💠گاه دانش‌آموز را در بیان یا نوشتن پاسخ، مختار بگذارید. 💠به سوالات مشارکتی و مباحثه‌ای هم توجه کنید. 💠برای فراگیری که پاسخ اشتباه می‌دهد، فرصت بازآموزی در نظر بگیرید. 💠و از همه مهمتر: فرهنگ گوش‌دادن فعال را به شاگردانتان یادآوری کنید. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💥فعالیت هایی برای تقویت خواندن 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 -وصل نقطه چین(دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت دستخط و خوشنویسی) - استفاده از روتوش چند حسی فرنالد -کامل کردن کلمات ناقص(دقت-ادراک) - کار با ماز(دقت-ادراک-هماهنگی چشم و دست) - پرتاب حلقه(دقت-هماهنگی چشم و دست) - کپی کردن ونقاشی کردن (کلمات) وحروف و...(دقت-ادراک) - تشخیص شکل از زمینه(ادراک) - ترسیم کلمات در فضا(تقویت تجسم فضایی) - پیدا کردن تفاوت در یک سری از کلمات(دقت) - تشخیص شکل از زمینه(ادراک-دقت) - داستان خوانی(تقویت املا و خواندن-تقویت درک مطلب) - رمز گردانی(دقت-هماهنگی چشم و دست) - آموزش مطالب درسی - پیدا کردن کلمات حروف همصدا با شکل متفاوت(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک) - بازیهای فکری پومین - پیدا کردن تفاوتها وتشابهات (دقت) - بازی با دارت(دقت) - پیدا کردن کلمه مورد نظر در متن(دقت) - استفاده از وسایل آموزشی سینا - تمرین روخوانی - جمله سازی با کلمات مشکل(تقویت خواندن-درک مطلب-املا-ادراک) - مینی بسکتبال(هماهنگی چشم و دست-دقت) - استفاده از حروف مغناطیسی جهت ساختن کلمه(دقت-ادراک) - خواندن روزنامه(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک) - خواندن شعر(حافظه شنوایی) - تمرینات توالی شنیداری(تقویت توالی و حافظه شنوایی) - تمرینات حساسیت شنیداری(دقت و حساسیت شنیداری-تقویت املا و خواندن) - تلفظ غلط کلمات توسط کارشناس(یا معلم) واصلاح تلفظ آن کلمه توسط دانش آموز - تقویت حافظه دیداری(با استفاده از کارتهای مختلف و...) -تمرین حفظ کردن حروف الفبا(دقت-حافظه-توالی ) - ترکیب صدا ها توسط دانش آموز(ساز=س –ا –ز)( تقویت ادراک) - کامل کردن تصویر وبریدن وچسباندن تصاویر(ادراک-دقت-هماهنگی چشم و دست) این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥یکی از تمریناتی که برای کلاس اولی ها لازمه تقویت دونیمکره چپ و راست هست. 🌹هم آمادگی برای نوشتن و هم بالا بردن دقت و مهارت چشم ودست هست . 🌺 مدل های مختلف تمرین کنند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴"خواندن درس به كمك دانش آموزان" ✔️(پیشنهاد فعالیتی برای تدریس متن های كوتاه فارسی در كتاب های «بخوانیم») برای پرورش مهارت گوش دادن با دقت و هم چنین معرفی كلمه های جدید درس های فارسی «بخوانیم» كه كلید واژه هم محسوب می شوند و هم چنین تقویت روخوانی، املا و انشا، می توان به روش زیر عمل كرد: 💥مرحله ی اول: دانش آموزان كتاب هایشان را می بندند و آموزگار درس را با صدای بلند و رسا می خواند. حدود دو سه دقیقه به دانش آموزان فرصت فكر كردن و تبادل نظر می دهد. سپس می گوید: «این بار می خواهم درس را با كمك همه ی شما بخوانم به این صورت كه من شروع به خواندن درس می كنم و گاهی كلمه های كلیدی، فعل ها، مترادف ها و حتی جمله ای كوتاه حذف می كنم یا جا می اندازم. شما باید بدون نگاه كردن به كتاب، به نوبت و به صورت شفاهی، موارد حذف شده را بیان كنید. اگر دانش آموزی جواب را نمی دانست،‌نفر بعدی كه دستش را بالا گرفته است، می تواند پاسخ دهد. هر دانش آموزی كه پاسخ درست داد، بلافاصله پای تخته بیاید و پاسخ درست خود را بنویسد. (تقویت املا)» 💥مرحله ی دوم: دانش آموزان را به گروه های دو نفره تقسیم می كنیم تا به نوبت متن درس را برای یك دیگر بخوانند، به طوری كه كتاب مخاطب (شنونده) بسته باشد. (تقویت روخوانی و پرورش مهارت گوش دادن) 💥مرحله ی سوم: از هر عضو گروه می خواهیم، حدود 10 تا 15 كلمه ی مهم را از روی متن درس یادداشت كنند و به یك دیگر بدهند. (تقویت املا) 💥مرحله ی چهارم:هر نفر با كلمه های دوست خود، به دلخواه متنی را بسازد و مجددا متن ساخته شده را به یكدیگر بدهند. (تقویت انشا) 💥مرحله ی پنجم: هر نفر از روی متن دوست خود، یك پرسش طرح كند و چنان چه پرسش طراحی شده به متن درس مربوط بود، آن را در كتاب «بخوانیم»، در جای مناسب یادداشت كند. (ارزشیابی) ممكن است پیاده كردن روش بالا تا حدودی وقت گیر باشد،‌اما به كار گرفتن آن حداقل دوبار در طول تدریس سالانه، بی نتیجه نخواهد بود. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💥💥 صندلی صمیمیت 💥💥💥 یکی از بهترین روش ها برای ایجاد اعتمادبه نفس در دانش آموزان بخصوص دانش آموزان منزوی و خجالتی ۱. انتخاب یک موضوع ابتدا توسط دانش آموز ( در یک درس ) سپس توسط معلم( موضوع باید کلی طرح گردد ) ۲. دانش آموزان در گروه وبه طور مشارکتی هم فکری کنند و درباره ی موضوع مشورت کنند.( تفکر گروهی و بیان فردی ) ۳. قرار گرفتن در جایگاه معلم و صحبت کردن پیرامون موضوع درمقابل جمع.( بیان فردی:پرورش قدرت بیان ) ۴. ارزشیابی، با اجرای این فعالیت آموخته های دانش آموزان وهمچنین میزان رشد وتقویت مهارت سخن گفتن آن ها ارزیابی می شود. توانایی خوب سخن گفتن عامل مهمی در رشد و شکوفایی فکری به شمار می آید و اندیشیده و با نظم و ترتیب سخن گفتن، پیش درآمد درست نویسی و نوشتن خلاق است. لذا در این فعالیت ها برای آموزش سخن گفتن و پرورش فن بیان طراحی شده است. 🔍🔍🔍هدف از فعالیت صندلی صمیمیت: ۱. توجه به همکاری و مشارکت در گروه ۲. اجازه ی سخن گفتن به دیگران ۳. سخن گفتن روبروی جمع در جایگاه معلم ۴. از بین رفتن خصومت ها و ایجاد صمیمیت ۵. برقراری ارتباط بین آموخته ها و خاطرات و بیان آن ها ۶. اعتماد به نفس این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ راهکارهایی برای که دانش آموزان دارند ● معرفی مختلف خواندن به آرامی و با کمتر نسبت به کودکان هم سن خودش.‌ ○ انتخاب با دقت متون خواندنی با توجه به و کودک.‌ ● به گونه‌ای درس را بخوانید که هماهنگ با خواندن کودک باشد. ○ از او بخواهید تا با درس را بخواند و صدایش را در نوار صوت پر کنید تا به صدای خود گوش فرادهد. ● خواندن را با آغاز کنید که کودک به آن‌ها است مثل داستانهای مربوط به خانه و.... . ○ از آن‌ها زیادی نداشته باشیم و کوچک‌ترین پیشرفت در آن‌ها برای ما بزرگ باشد. ● درهنگام خواندن برای گم نکردن خط از یک در زیر خطی که می‌خواهد بخواند استفاده می‌کنیم و به مرور که خط را نکرد خط ‌کش را برمی‌داریم. ○تأکید کنیم که خواندن باید و آهنگی داشته و به مکث‌ها و توقف‌ها توجه داشته باشد. برای که دانش آموزان دارند : ● معرفی مختلف خواندن به آرامی و با کمتر نسبت به کودکان هم سن خودش.‌ ○ انتخاب با دقت متون خواندنی با توجه به و کودک.‌ ● به گونه‌ای درس را بخوانید که هماهنگ با خواندن کودک باشد. ○ از او بخواهید تا با درس را بخواند و صدایش را در نوار صوت پر کنید تا به صدای خود گوش فرادهد. ● خواندن را با آغاز کنید که کودک به آن‌ها است مثل داستانهای مربوط به خانه و.... . ○ از آن‌ها زیادی نداشته باشیم و کوچک‌ترین پیشرفت در آن‌ها برای ما بزرگ باشد. ● درهنگام خواندن برای گم نکردن خط از یک در زیر خطی که می‌خواهد بخواند استفاده می‌کنیم و به مرور که خط را نکرد خط ‌کش را برمی‌داریم. ○تأکید کنیم که خواندن باید و آهنگی داشته و به مکث‌ها و توقف‌ها توجه داشته باشد. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📣شیوه‌نامه جدید تصحیح املا📣 در شیوه‌نامه تصحیح املای فارسی آمده است، تشدید و جدانویسی در املای دانش‌آموزان نمره ندارد. همچنین کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. در شیوه‌نامه گروه زبان و ادب فارسی دفتر تالیف کتاب‌های درسی آمده است با توجه به اینکه بود و نبود تشدید در شکل املایی کلمات در فارسی تأثیری ندارد، بنابراین تشدید ارزش املایی ندارد و همکاران گرامی نباید نمره‌ای به آن اختصاص دهند یا نمره‌ای به‌خاطر ننوشتن آن از دانش‌آموزان کم‌کنند. در ادامه آمده است: جدا یا پیوسته‌نویسی، نمره ندارد، جدانویسی و پیوسته‌نویسی کلمات مرکب، سلیقه رسم‌الخطی است. هر دو شکل نوشتاری اینگونه واژه‌ها مانند کتابخانه/ کتاب خانه درست است و نباید برای این تفاوت نوشتاری نمره‌ای از دانش‌آموزان کم شود. همچنین این شیوه‌نامه تأکید دارد: ‌کاربرد نشانه کسره اضافه کوچک یا بزرگ یکسان است. نوشتن کلماتی که در ترکیب آنها از کسره اضافه استفاده شده، کوچک یا بزرگ نوشتن این نشانه مانند لانه بلبل/ لانهء، تفاوتی ندارد و نباید از دانش‌آموزان نمره کم کرد. در پایان این شیوه‌نامه نیز چند تذکر خطاب به معلمان داده شده است، هر مورد غلط در کلّ املا هر کلمه، تنها یک‌بار گرفته می‌شود. مثلاً اگر صبر را 3بار «سبر» بنویسد یک‌بار غلط گرفته می‌شود. در موارد کم یا زیاد گذاشتن نقطه و دندانه در کلّ املا 2بار محاسبه خواهد شد. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
#معلم - 1 اسامی شاگردانتان را به سرعت یاد بگیرید. 2)مشکلات انضباطی کلاستان را در خود کلاس حل کنید. 3)سعی کنید ویژگی های فردی شاگردانتان را بشناسید. 4)از شغلتان بدگویی نکنید. 5)به موقع و سر وقت در کلاس حضور یابید. 6)دلیل فرمان هایتان را به دانش آموزان بگویید. 7)نشان دهید از تدزیس و کار با آنها لذت می برید. 8)خوش برخورد و با حوصله و فروتن باشید و از مقررات خشک و خسته کننده دوری کنید. 9)آنچه را که می خواهید شاگردانتان به آن عمل کنند واضح ،روشن و با قاطعیت بیان کنید . 10)از شاگردانتان انتظارهای بیجا و توقع بیش از اندازه نداشته باشید. 11)دانش آموزان را به سوال کردن تشویق کنید. 12)در حضور دیگران دانش آموزان را سرزنش نکنید. 13)به وعده هایتان دقیقا عمل کنید. 14)با برنامه ریزی دقیق به کلاس وارد شوید. 15)به سوالات خصوصی دانش آموزان شکل عمومی دهید و سپس پاسخ دهید. 16)مشورت و دریافت کمک از افراد متخصص یا ماهر یک مهارت است نه نشانه ضعف شخصی شما. 17)دانش آموز را به عنوان یک شخص مورد حمله قرار ندهید فقط به رفتارهای بد اعتراض کنید. 18)بر برنامه ریزی درستان مسلط باشید و از شیوه های نو برای تدریس استفاده کنید. 19)هر روز بر معلومات خود اضافه کنید و هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید. 20)بیشتر به ریشه های بد رفتاری توجه کنید نه خود بد رفتاری. 21)صمیمی باشید ولی جریان تربیتی را واژگون نکنید. 22)نبض کلاس را در دست داشته باشید. 23)نصیحت بار آموزشی ندارد . این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
👈حتما برای کلاسهایتان سوپاپ اطمینان نصب کنید👉 🤔🤔🤔 سوپاپ ها باعث تعادل میشه یکی از این سوپاپ ها عبارت است از ازدانش آموزان نظرسنجی کنید انتقاد و پیشنهاد نقاط قوت و ضعف خودتان البته به شیوه کتبی و بدون نوشتن اسم با اینکار 👇 ♨️ اولا دیگر حرف هایشان را به شما گفته اند و نمی روند پیش کادر مدرسه یا اولیائشان را بیاورند یا شیطنت کنند تا شما را اذیت کنند ♨️ ثانیا خودتان را بهتر می شناسید برعیوب خود و نقاط قوت خود از دید بچه ها واقف گشته اید و اگر سوتفاهمی بوده برطرف می کنید ♨️ ثالثا با استفاده از پیشنهادهایشان کلاس بهتر اداره می شود ♨️ رابعا انگیزه شان برای درس بیشتر می شود چون شما آنها را به رسمیت شناخته اید. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 نمونه کارنامه 👆👆 سایت اعلام نتایج 👇👇 sanjesh.org/fa-IR/sanjesh/4936/news/view/14591/10707/Staging این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۲ ساعت ۲۲ امشب منتشر شد. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢تاسیس "دانشگاه تربیت معلمِ حوزه" برای کمک به چالش کمبود معلم در آموزش و پرورش حمید نیک‌زاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش : 🔹 این ستاد بر اساس رسالت خود و در راستای سند تحول بنیادین، استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای خدمت به آموزش و پرورش را ماموریت اصلی خود قرار داده تا از طریق تاسیس دانشگاه تربیت معلم حوزه بتواند به کمک دانشگاه فرهنگیان آمده و چالش کمبود نیروی انسانی را مرتفع کند. 🔹 مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دیدارهای مختلف با آحاد جامعه به‌ویژه جامعه روحانیت به نقش مهم و اثرگذار حوزه‌های عملیه و حوزویان در تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز و جهت‌دهی صحیح به جریانات فرهنگی و تربیتی پرداخته‌اند و بهره‌گیری از ظرفیت گسترده حوزه‌های علمیه در خدمت به نظام اسلامی و تربیت دینی و انقلابی را لازم می‌دانند. این کانال رابه دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98