شکاف حقوقی شاغلین و بازنشستگان کمتر می شود/پیگیر تغییرات حقوق بازنشستگان در سال اول اجرای برنامه هفتم هستیم
زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم:
🔹 ️کمیسیون تلفیق و دولت همچنان در حال تلاش برای رسیدن به راهکاری مناسب برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان هستند.
🔹 ️بر اساس پیشنهاد کمیسیون امکان قانونی بودن بودجه سنواتی در طول سالهای برنامه باید به گونهای تدارک دیده شود که بتواند شکاف حقوق را کمتر کند.
🔹 ️تلاش می کنیم تغییرات در حقوق بازنشستگان در سالهای ابتدایی برنامه هفتم رخ دهد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
🔰پاسخ وزیر آموزش و پرورش به انتقادها در خصوص حضور دانشجو معلمان در کلاسهای درس 👤صحرایی وزیر آموزش
قابل توجه وزیر آموزش و پرورش؛
🔹دانشجویان پزشکی در سال آخر تحصیل اجازه طبابت در بیمارستانها را ندارند و حضور آنها صرفاً به عنوان کارآموز و تحت نظر پزشک دیگری است.
🔹دانشجویان علوم پزشکی برای یادگیری به بیمارستان می روند نه ارائه خدمات و پر کردن پست های خالی!؟
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ جایگاه و راهکارهای #کار_گروهی درمدارس ابتدایی :
🔷 روش کار گروهی نوعی یادگیری مشارکتی که از روشهای تدریس موفق در گروه های کوچک است. در این روش، در هر یک از گروه ها، دانش آموزان با توانایی های متفاوت و با استفاده از فعالیت های یادگیری گوناگون درک خود را نسبت به موضوع درسی بالا می برند.
🔶 یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله تولید اندیشه و اطلاعات حیاتی است. این فکر را #ژان_پیاژه، که از محققان پیشگام در زمینه تعیین تحول فکر به شمار می رود، تایید می کند.
🔷 اگر دانش آموزان در مورد یک کتاب، یک تکلیف و با یک مسئله فقط نظرات، واکنش ها و پرسش های خود را داشته باشند، یادگیری آنان در مقایسه با زمانی که به نظرات دیگران نیز دسترسی داشته باشند، پربار نخواهد بود. در واقع، عمده ترین هدف این روش کوشش برای دستیابی به فعالیت های عالی ذهنی است.
✅ فواید روش تدریس کار گروهی در کلاس :
🔵 دانش آموزان از یکدیگر می آموزند. در این مورد دانشمندی به نام پیاژه نشان داده است که بیشتر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است . همچنین، به باور ویگوتسکی، فرآیند های عالی ذهنی در انسان فقط از راه تعامل اجتماعی شکل می گیرد.
🟢 استرس سختی کار برای دانش آموز کاهش می یابد. همچنین حضور در جمع های کوچکتر، به آنان فرصت ابراز وجود می دهد.
🟡 مخاطبان بیشتر باهم دوست می شوند. و فایده اصلی دوست شدن این است. که اگر سوالی برایشان پیش آمد. قبل از اینکه وقت شما را بگیرند از دوستشان می پرسند.
🟤 در روش بحث کار گروهی، دانش آموزان برای مشارکت مفید در فعالیت های اجتماعی و حضور در اجتماع آماده می شوند. و آنها می آموزند که به دقت گوش کنند و بادقت صحبت کنند.
🟣 سرعت یادگیری افزایش می یابد. و همه کلاس درگیر یادگیری می شوند.
✅ و دیگر فواید روش کارگروهی به نقل از استاد بهرنگی :
_🔹 انگیزش بیشتر برای یادگیری
_🔸 پرورش مهارتهای خود مدیریتی
_🔹 مسئولیت پذیری بیشتر برای آموختن و یادگیری خویش
_ 🔸 کسب توانایی ابراز نقاط قوت خود
_ 🔹 افزایش عزت نفس
_ 🔸 از طریق آموزش جمعی توان خود را برای کار با یکدیگر افزایش می دهند.
_ 🔹 احساس لذت دانش آموزان از بخشهای یادگیری و ....
📌با توجه به #جزییات بچه ها دچار#اختلال و #عدم یادگیری نخواهندشد ❌️
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 پیک های آدینه و کاربرگ ها، طرح درس ها، درسنامه تمامی پایه ها، ویدئو کلیپ های آموزشی، سال ۱۴۰۲ را در لینک زیر قرار داده ام #رایگان دانلود کنید😍😍👇👇
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402
ترک تحصیل پسران، رکورد زد! / زنگ خطر آموزش در ایران
🔹️بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ بیشترین نرخ ترک تحصیل در دوره متوسطه اول رخ داده است که بیشترین ترک تحصیل را پسران داشته اند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🌸قابلیت ها،توانایی ها و قوت ها:🌸
🔸در ارزشیابی برای یادگیری، هنر معلمی، در کشف دانستن ها و توانستن های یادگیرنده نهفته است. بر این پایه، معلم بیش از هر چیز باید به دانستن ها و توانستن ها، قوت ها، قابلیت ها و توانایی های یادگیرنده توجه کند؛ زیرا وقتی دانش آموز، طعم موفقیت و پیشرفت را احساس کند، اعتماد به نفسش تقویت شده و همین سبب خواهد گردید تا او در یادگیری بعدی، رشد بهتری داشته باشد.
🔹پرداختن معلم به قابلیت ها، توانایی ها و قوت های دانش آموز در گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی، اگر چه کوتاه و مختصر نیز هست، لیکن اگر روشن و معنادار باشد، باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموز شده و در او ایجاد انگیزه می کند که در مسیر یادگیری همواره باقی بماند؛
🔸 بنابراین معلم در هر بازخورد فرایندی پایانی، باید به شخصیت انسانی دانش آموز توجه نماید و برای او احترام و اهمیت قائل شود .
🔹به عبارت ساده تر، خودمان را به جای دانش آموز که گیرنده بازخورد می باشد، قرار دهیم و تلاش کنیم آیینه وار و با بیان عبارات مثبت که عبارت مثبت، انرژی کودکان را جهت انجام آنچه از وی خواسته شده و مورد انتظار است، تقویت می کند، قابلیت ها، توانایی ها و قوت های دانش آموز را در گزارش پیشرفت تحصیلی به شکل کلی بازبتابانیم.
#بازخورد_نقاط_قوت
#ارزشیابی_توصیفی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔍راههاي درگير كردن دانش آموزان در فرآيند تدريس
1⃣پرسش از دانش آموزان
2⃣ارائه بازخورد
3⃣كار كردن گروهی
4⃣فعال بودن دانش آموزان
5⃣نشان دادن راه و فرآيند(مسير فعاليت)
6⃣ايجاد رقابت جمعی
7⃣ارتباط عاطفی با دانش آموزان
8⃣ارتباط منطقی بين مطالب يادگيری
9⃣ارتباط مطالب با زندگی و دنيای واقعی
🔟دادن فرصت و زمان كافي به دانش آموزان برای ارائه مطالب و اظهار نظر
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
تدریس خلاق چه تدریسی است؟
تدریس خلاق موضوع مهمی است که این روز ها نقل محافل فرهنگی شده است و مدرس های مختلف به بحث و گفت و گو در مورد آن می پردازند و در واقع تدریس خلاق به تدریسی گفته می شود که بیشترین شوق و اشتیاق را در دانش آموز ایجاد کند. این روش تدریس، مطالب درسی را با روش هایی مبتکرانه و نوآورانه به دانش آموزان می آموزد و از موضوعات خسته کننده و حوصله سر بر، مطالبی جذاب و هیجان انگیز می سازد. در تدریس خلاق تمام تمرکز بر روی روش های تدریسی است که با روحیات دانش آموز بیشترین سازگاری را دارد.
حقیقت این است که روش های تدریس سنتی خسته کننده و آزار دهنده هستند و برای اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان، هیچ جذابیتی ندارند. مدرس هایی که از روش های تدریس خلاق استفاده می کنند، با ترکیب کردن خلاقیت و نوآوری با برنامه ها و سرفصل های درسی، چنان شوقی در دانش آموزان ایجاد می کنند که علاوه بر اینکه حضور روزانه در کلاس درس خسته کننده نباشد و استرس های دانش آموزی را نداشته باشد، منجر به افزایش خلاقیت و علاقه مندی دانش آموزان شده و استعداد های آنها را شکوفا میکند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢وزیر آموزش و پرورش : میخواهیم حضور دانشجومعلمان در کلاسهای درس را ترویج کنیم!
👤صحرایی وزیر آموزش و پروش:
🔹به دانشجومعلمان ما که سال سوم و چهارم و ورودیهای سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ هستند، اجازه داده شده سرکلاس بروند و تدریس کنند.
🔹این افراد حتما از کسانی که در سایر دانشگاهها درس خواندهاند رفتار، هویت و شیوههای معلمی را بهتر میدانند؛ چراکه۸ در دانشگاه تربیت معلم درس میخوانند و این اتفاق مقدمهای برای کلاسهای واقعی آنها است.
🔹دانشجو معلمانی که بر سر کلاس میروند راهبر آموزشی دارند که به آنها کمک میکند و این باعث میشود برای معلمی آماده شوند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
چرا برخی دانشآموزان کتاب درسی دریافت نکردند؟/کمبودی نداریم
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
🔹در آموزش و پرورش با توجه به اینکه حجم و تعداد دانشآموزان بسیار زیاد است، همیشه درصدهایی را داریم که به دلایل متعدد کتابهای درسی را با تاخیر دریافت میکنند. ثبتنام یک سری از دانشآموزان به هر دلیلی انجام نشده است، بنابراین کتاب هم با تاخیر به دست آنها میرسد البته وقتی این افراد به ما مراجعه میکنند و باید کمک کنیم که ثبتنام آنها قطعی شود.
🔹یک سری از دانشآموزان هم ثبتنام خود را انجام دادهاند اما ثبت سفارش کتاب را موفق نشدند که انجام دهند بنابراین این افرادی که با تاخیر انجام دادند، کتاب هم با تاخیر بدست آنها میرسد.
🔹بخشی دیگر مدارسی هستند که در ثبت کد مدرسه مشکل دارند، یعنی یا مدرسه تغییر کرده یا کد جدید برای آنها اختصاص داده نشده است. همچنین دسته دیگر دانشآموزانی هستند که ثبت سفارش آنها به صورت موقت انجام شده و اکنون برای ثبت سفارش قطعی شاهد تغییر در وضعیت هستند که چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دانشآموز را شامل میشود.
🔹در مجموع تعدادی از دانشآموزان کتاب ندارند که در وهله اول باید بگوییم که دانشآموزان نسبت به موجودی کتاب نگران نباشند چراکه در انبارها کتاب به اندازه کافی وجود دارد. اگر هم کمبود کتابی باشد، به موقع ارسال میشود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴طبق اعلام اداره استخدام وزارت،
اعلام نتایج در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری صرفا بر اساس نمره مکتسبه نهایی مرحله اول (کتبی) خواهد بود .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🟣 نکات مهم در تدریس هدیه دوم دبستان :
📋 کتاب هدیه ۲۰ درس دارد و تا قبل از نیمسال اول (امتحانات دی ماه) باید ۱۰ درس را تدریس کرده باشید.
📋 ارزشیابی هدیه شفاهی است.
📋 دقت شود فعالیتهای کتاب هدیه جاهایی که خواسته به صورت کتبی نوشته شود.
https://eitaa.com/tajrobehyekelasi402