eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.3هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
186_52079103984754.pdf
377.1K
«هفته بهداشت روان گرامی باد» این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
❔❔❔ چرا همیشه است جوابش به زبان کودکانه ؟؟؟ چون ذرات آب علاقه ی زیادی برای چسبیدن به یکدیگر دارند(بچه ها قبلا در بشقاب چرب و اتصال قطره های آب یاد گرفته اند) وقتی به آب صابون اضافه می کنم چسبندگی بین این ذرات کم می کنیم به همین دلیل وقتی هوا را داخل مخلوط می کنیم وارد می شود وقتی هوا وارد این مخلوط شد ذرات آب که علاقه ی زیادی برای چسبیدن به هم دارند دور این هوای وارد شده به یکدیگر می چسبند وهوا گیر می افتد وحباب تشکیل می شود//اما علت این که شکل حباب قطره ای نمی شود وگرد می شوند  این هست که نیروی جاذبه به دلیل جرم کم حباب برآن در هوا  ناچیز هست هر چند یواش یواش به سمت خود خواهد کشید /دومین علت این هست ذرات هوا در همه ی جهات در داخل حباب  با سرعت مشابه وتقریبا یکسان می خواهند حرکت کنند به همین دلیل حباب ها گرد تشکیل می شود(البته در حالت های عادی قالب به هرشکل باشد)//ضمنا با وسایل مخصوص می توانیم حباب های مکعبی شکل ورنگی و...درست کنیم که لازم  نیست چهارم بیان شوند پایه چهارم این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
═हई╬💕 💕 ╬ईह═: اصول نشانه گذاری در زبان پارسی منظور از نشانه گذاری به کاربردن علامت ها و نشانه هایی است که برای درست فهمیده شدن جملات در نوشته به کار برده می شود. ۱. ویرگول (،) وبرگول نشانه مکثی کوتاه است. موارد استفاده: الف: در بین عبارت های غیر مستقل که باهم در حکم یک جمله کامل می باشد: آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. ب: برای توضیح در مورد یک کلمه: فردوسی، حماسه سرای بزرگ ایران، در سال ۳۲۹ هجری قمری به دنیا آمد. ج: در موردی که چند کلمه دارای اسناد واحدی باشد: علی، حسن، و احمد پسران او بودند. د: در آدرس دادن: تهران، شهریار، میدان امام. ۲. نقطه ویرگول (؛) الف: برای جدا کردن جمله ها و عبارت های متعدد یک کلام طولانی که به ظاهر مستقل اما در معنی به یکدیگر وابسته و مربوط می باشند: فریب دشمن مخور و غرور مداح مخر؛ که این، دام زرق نهاده است. ب: در جمله های توضیحی، پیش از کلماتی چون اما، زیرا، چرا که، یعنی، به عبارت دیگر، برای مثال و مانند آنها؛ به شرط آنکه جمله پیش از آن طولانی باشد. مال و جاه هیچگاه نمی توانند آرامش بخش روان انسان باشند؛ چرا که تنها با یاد خدا دل ها آرامش می یابند. ۳. نقطه (.) الف: در پایان جمله های کامل خبری: عین القضاه، عارف بزرگ ایران، در سال ۵۲۵ شهید شد. ب: بعد از حروف اختصاری: سال ۳۲۲ ق.م. ج: بعد از شماره ردیف: ۱. رضایت ۲. هدف ۴. دو نقطه (:) الف: پی از نقل و قول مستقیم: فرزاد گفت: "دیگر هیچوقت به آن خانه برنمی گردم." ب: پیش از بیان تفصیل مطلبی که قبلا خلاثه ای از آن گفته شده است: آن سال برا من سال خوبی بود: در آزمون سراسری دانشگاه ها پذیرفته شده بودم. ج: بعد از واژه ای که معنی اش در برابرش نوشته شده باشد: صیف: تابستان د: بعد از حروف ابجد برای استفاده از ترتیب: الف: مورد یک ب: مورد دو ۵. گیومه (" ") ابن نشانه برای آغاز و پایان سخن کسی غیر از نویسنده است؛ یا برای مشخص تر کردن و برجسته نشان دادن کلمه یا اصطلاحی خاص به کار می رود. ۶. نشانه سوال (؟) الف: برای نشان دادن پرسش. به چه می اندیشی؟ ب: برای نشان داد تردید و ابهام، در داخل پرانتز به کار می رود: طبق آمار غیر رسمی، جمعیت تهران از مرز ده میلیون نفر (؟) گذشته است. ۷. نشان تعجب (!) در پایان جمله هایی می آید که بیان کننده یکی از حالات خاص و شدید عاطفی یا نفسانی است؛ از قبیل: "تعجب"، "تهدید"، "حسرت"، "آرزو" و... چه عجب! عجب آدم ریاکاری! وای بر من! آهسته! ۸. خط فاصله (-) الف: برای جدا کردن عبارت های توضیحی. فردوسی -حماسه سرای بزرگ ایران- در سال ۳۲۹ ه.ق. به دنیا آمد. ب: برای نشان مکالمه: - الو! - بله، بفرمایید! - سلام ج: به جای حرف اضافه تا و به بین تاریخ ها، اعداد و کلمات: دهه ۱۳۵۰ - ۱۳۴۰ قطار تهران-مشهد ۹. سه نقطه (...) برای نشان دادن کلمات و یا عبارات جمله های محذوف  و یا افتادگی ها به کار می رود. ...به این دلیل بود که از ادامه این شیوه صرف نظر کردم. میازار موری که... ۱۰. ستاره (*) از این نشانه برای: ارجاع دادن به زیرنویس استفاده می شود. ۱۱. پرانتز یا دو هلال ( ) الف: به معنی "یا"و "یعنی" به کار می رود و یا برای توضیح بیشتر کلام: شاهکار نظامی گنجوی (خسرو وشیرین) را باید به دقت خواند. ب: وقتی که نویسنده بخواهد آگاهیهای بیشتر (اطلاعات تکمیلی) به خواننده عرضه کند. ابوالفضل  بیهقی (۳۸۵-۴۷۰ ه.ق) استاد کم نظیر نثر می باشد. ۱۲. قلاب [  ] برای تصحیح متون کهن، الحاق احتمالی که از نسخه بدل ها و از سوی مصحح اضافه می شود در بین قلاب قرار می گیرد: و این [راه مسلمانی] راه خدای توست. خلاصه ای از صفحات ۳۶ تا ۴۸ کتاب "" به قلم دکتر ، انتشارات: مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی پایه چهارم این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💥هم خانواده به کلمه هایی می گویند که ازیک ریشه گرفته شده باشند وحرف های اصلی آن کلمه درکلمه های هم خانواده اش پشت سرهم بیاید .   مانند : رابطه – مربوط – ارتباط                          عجله – عجول – تعجیل   نکته : کلمه های هم خانواده ازنظرمعنا به هم نزدیک هستند ودربیشترمواقع حداقل سه حرف مشترک دارند .   نکته :  در فارسی کلمه هایی که از یک ریشه فعل گرفته شده باشند نیز با هم ،هم خانواده اند .   مانند : دانش ،دانا ،دانشمند ،نکته دان ،دانش آموز.     کلماتِ زیر به همراهِ هم خانواده هایشان را ، به خاطر بسپارید:   عُلوم: عالِم، عِلم، مُعَلِّم،عُلَما،تَعلیم،تَعَلُّم ، معلوم و...     قادِر : مَقدور، قدرت ، قَدَر ، قَدّار ، قَدر، قَدیر و...   مسلمان: اسلام، تسلیم،مُسلِم، سلام،سالم، سلیم ،سلامت و ...      ظالِم : ظُلم ، مَظالِم ، مَظلوم ، ظُلُمات، ظُلمَت و ...     مسائل : مسئله ، سؤال ، سائِل و...   شُغل : شاغِل ، مَشغول ، مَشاغِل ،اشتغال،مشغله، اشغال و ...    شاهد : شهید ،شُهدا ، مشهد و ...          حُضور : حاضِر ، مَحضَر ، حُضّار و...   طالِب : مطلوب، مَطلب ، طَلَب و...        ظاهِر : تظاهُر، مُتَظاهر،مَظاهر، ظَواهِر، مَظهَر،ظُهور و...    نَصر : نُصرَت ، ناصِر ، مَنصور، نصیر و ...   اَعمال: عَمَل،عامِل،عامِلان و...   جاهِل : جَهل ،مَجهول ، جِهالت و...     مُتَعال : تَعالی ، مُتَعالی، عالی ، اعلا ،علیا و...          مَخلوق : خَلق ،خالِق ، خِلقَت، خَلایِق و...        جَماعَت : جُمعه،جامِع ،اجتماع،جمیع،مجتمع،جوامع و...    مُناظِره : مَنظَر ،نِظاره ، مَنظور ، ناظِر و...       نسخ : مَنسوخ ،ناسخ و ...   فهم : مفاهیم ،مفهوم ، فهیم و ...    * در فعل ها ، بن فعل ،چه بن  ماضی و چه بن مضارع می تواند به عنوان    هم خانواده به کار رود.مانند:   ـ روان : رفتار ، روش ، رفته ، رونده و...      ـ دیدار : بینا ، بینش ، دیده ، دیده بان ، بیننده و ...     برای پیدا کردن هم خانواده ی کلمات باید به ریشه ی کلمه ها توجه نمود .کلمات هم خانواده دارای یک موضوع می باشند ولی مفاهیم جداگانه ای دارند . به عنوان مثال هم خانواده ی کلمه ی غافل می شود : غفلت ، غافلان ، مغفول ، اغفال   هم خانواده ی تحقیق می شود : محقق ، تحقق . هم خانواده ی راضی می شود : رضایت ،‌مرتضی ، رضا ، مرضیه ، راضیه ، هم خانواده پانزده ، پانزدهمین،پانزدهم .هم خانواده دقّت می شود : دقیق، دقیقه،بادقّت .هم خانواده موضوع : وضع ،وضعیت،موضوعات،اوضاع .     به كلمه اي مانند ظلمات بر مي خوريم كه هم خانواده هاي آن مي شود : ظلم ، ظالم ، مظلوم  . اما ضلالت هم خانواده ي اين كلمه نخواهد بود ، چرا كه از نظر املايي هم با ظلمات يكي نبوده و ريشه ي آن ها از هم جداست . اين كلمات ممكن است از نظر آوايي ما را دچار اين اشتباه نمايند كه با هم هم خانواده هستند . هم خانواده اشيا مي تواند شي ء باشد كه مفرد آن كلمه نيز هست . براي كلمه ي پاسبان : پاس بخش ، پاسدار كه يك كلمه ي فارسي نيز هست . پایه چهارم این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💥مترادف به کلمه هایی گفته می شود که معنی ومفهوم یکسانی دارند ومی توان به جای یکدیگرازهم استفاده کرد. مانند : پیمودن :رفتن          افسوس :حسرت          بوم :جغد 💥متضاد  به کلمه هایی گفته می شود که از نظر معنی ومفهوم مخالف هم هستند . مثال : سهل             تاریک # روشن               خواب # بیدار نکته :با اضافه کردن (با ،بی) می توان کلمه های متضاد ساخت . مانند :با ادب --------- ادب --------- بی ادب 💥متشابه،هم آوا به کلمه هایی می گویند که ازنظر تلفظ یکسان هستند اما ازنظرمعنی وشکل املایی با هم فرق دارند. خوار = کم ارزش                                     خار = تیغ گل یا خاشاک  سد = دیواری برای جمع کردن آب                   صد = عددی در ریاضی ثواب = پاداش                                          صواب = درست 💥هم خانواده  به کلمه هایی می گویند که ازیک ریشه گرفته شده باشند وحرف های اصلی آن کلمه درکلمه های هم خانواده اش پشت سرهم بیاید . مانند : رابطه – مربوط – ارتباط                          عجله – عجول – تعجیل  نکته : کلمه های هم خانواده ازنظرمعنا به هم نزدیک هستند ودربیشترمواقع حداقل سه حرف مشترک دارند . نکته :  در فارسی کلمه هایی که از یک ریشه فعل گرفته شده باشند نیز با هم ،هم خانواده اند . مانند : دانش ،دانا ،دانشمند ،نکته دان ،دانش آموز 💥بدل بدل جانشین نقش های اصلی وفرعی در جمله است زمانی که خود آن نقش ها نیز در جمله موجود باشند .  بدل اسم ما قبل خود را روشن ترتوصیف می کند تا شناخت آن میسر باشد . نکته : بدل میان دوویرگول قرارمی گیرد . مثال : حافظ ،شاعر بزرگ ایرانی ، در شیراز می زیست . نکته : حذف بدل درمعنی جمله خللی ایجاد نمی کند .  💥جمله  مجموعه ای ازکلمات است که پیامی راازگوینده به شنونده یا ازنویسنده به خواننده می رساند. مثال : علی به مدرسه می رود. هرجمله از دو بخش اصلی تشکیل شده است .1- نهاد 2- گزاره نهاد: قسمتی ازجمله است که درباره ی آن خبری می دهیم. راه تشخیص نهاد: به این منظور " چه کسی؟ یا چه چیزی؟"را به فعل جمله اضافه می کنیم پاسخ نهاد جمله است  . مثال: مریم به باغ رفت . چه کسی رفت ؟ مریم  چه چیزی رفت ؟ نهاد گاهی یک کلمه وگاهی بیشترازیک کلمه است . مثال : بچه های مدرسه ی دخترانه خندیدند . نکته : بعد از مشخص شدن نهاد بقیه جمله گزاره است. گزاره : خبری است که درباره ی نهاد داده می شود. مثال : مریم به کتابخانه رفت. نکته : فعل همیشه درقسمت گزاره است.  نکته :اگرگزاره فقط یک کلمه باشد آن کلمه حتما فعل است . گزاره گاهی بیش از یک کلمه است . مثال : زهرا کتابش را به دوستش داد. 💥ترتیب اجزای جمله :  اجزای جمله باید به ترتیب خاصی در کنار هم قرار بگیرند . نهاد + فعل---------- حسین آمد . نهاد + مفعول + فعل --------------- زهرا کتاب را خواند . نهاد +مسند + فعل  ----------------هوا سرد شد . 💥انواع جمله جمله ی خبری: در این جمله از وقوع کاری یا پذیرفتن حالتی خبر می دهیم . درپایان جمله خبری باید نقطه بگذاریم.   مانند :امید بیمار است. جمله ی امری :جمله ای که در آن انجام دادن یا ندادن  کاری و پذیرفتن یا عدم پذیرفتن حالتی را طلب می کند. در پایان جمله امری بایدنقطه بگذاریم .  مانند : به دنبال خواهرت برو.  نکته:اگر در جمله ای دستور به عدم انجام کاری باشد (فعل نهی) باز هم آن جمله را باید جمله امری به  حساب آورد.  مانند : این گل را نچین.  امری منفی جمله ی عاطفی :  در این جمله ها یکی ازعواطف انسانی خود را ازقبیل ، تعجب ، خشنودی ، تاسف ، آرزو ، خشم، دعا و ..... )  را بیان می کند.  مثال :   به به  چه هوای خوبی! جمله ی پرسشی: در این نوع جمله ها ، در باره ی کاری یا موضوعی  پرسشی به عمل می آید.  در پایان جمله ی پرسشی علامت (؟) می گذاریم . مانند : آیا کتاب را خواندی؟ منادا: اسمی که مورد خطاب قرار بگیرد وغالبا بعد از نشانه ها وحروفی مانند :"ای ،یا ،آی " بیاید منادا نامیده می شود .ومی توان آن را یک جمله به حساب آورد .  مثال:  ای یاران بیایید تا با هم برویم .         ای خدا !خودت کمکم کن .           خدایا !متشکرم روش تشخیص تعداد جمله ها : تعدادجمله ازفرمول زیربه دست می اید . تعداد فعل های ذکر شده + تعداد فعل های حذف شده + شبه جمله  مثال : ای مردم ! بدانیدملتی که تلاش کند وپشتکار داشته باشد هم به برخورداری می رسد وهم به موفقیت . ای مردم  + بدانید+ تلاش کند+ داشته باشد +می رسد +می رسد (که حذف شده ) شبه جمله   +   فعل  +   فعل      +    فعل       +     فعل  +(فعل  حذف شده) گاهی در جمله عبارتی شبیه به فعل می آید که هرگز فعل نیست .مانند مصدر ها ،بنابراین، این گروه هرگز در شمارش، جمله محسوب نمی شوند. مثال : هنگام رفت وآمد از خیابان احتیاط کن . ( یک جمله ) کار کردن وتلاش کردن رمز موفقیت است . ( یک جمله ) نک پایه چهارم https://eitaa.com/Rahimi98
38390401078884.pdf
391.7K
✴️ بهترین روشهای تدریس نوین ⬆️ 💎کوتاه و مختصر...همین چندتا روش رو پیگیری کنید و مسلط بشید مطمئن باشید کلاسهاتون خیلی جذاب خواهد شد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🗓 | چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
همکاران محترم با سلام و احترام با توجه به اینکه ادرس سامانه LTMS تغییر یافته است خواهشمند است ادرس جدید به کلیه  پرسنل به نحو مقتضی اطلاع رسانی گردد 👇👇👇 آدرس جدید سامانه ضمن خدمت   ltms.cfu.ac.ir این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢 ▪️برگزاری تجمع اعتراضی در میدان فلسطین 🔹کلیه کلاس‌های ساعت ۱۰ تا ۱۲ دانشگاه‌ها امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر) پیرو دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و در اعتراض به حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی تعطیل شد. 🔹به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در شهر تهران تجمع اعتراضی در میدان فلسطین برگزار خواهد شد. 🔹در دیگر شهرها نیز این تجمعات با مدیریت رؤسای دانشگاه‌ها در داخل دانشگاه صورت می‌پذیرد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
177_52040063221823.pdf
741.7K
مهارت مدیریت کلاس این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
199_52045062715177.pdf
537K
💥 راهنمای والدین در مشکلات یادگیری این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
181_52045070096913.pdf
3.9M
♦️ بازی را جدی بگیریم. 💥 مجموعه‌ای از بازی‌های ، و این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
236_52045081090584.pdf
3.73M
🔴 pdf جمله سازی برای تصاویر این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
181_52045066566035.pptx
405.9K
☑️فایل پاورپوینت ⏪کارگاه کاهش مشکلات یادگیری دانش آموزان دیر آموز تهیه کننده: یعقوب خضری این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
237_52046070999613.pdf
570.4K
✓اختلال یادگیری ویژه کودکان تیزهوش ⏪مجله تعلیم و تربیت استثنایی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅معرفی کتاب: ١- کمک بە فرزندان مبتلا بە ناتوانیهای یادگیری تٲلیف: دکتر فرانکلین؛ ترجمه دکتر بهزاد احمدی؛ نشر رشد ٢- دانش آموزان با مشکلات یادگیری و رفتاری(ارزیابی و راهبردهای آموزش)، تٲلیف شارون وان، کاندس بوس ترجمه دکتر همتی علمدار لو، مرضیه غلامی، طاهرە نجفی، منیره مروت و صدیقە رستمی؛ نشر ارسباران ٣- مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان خردسال(تالیف ملیسا ال، هالند، جسیکا مالبرگ، کرشن گیپل پیکاک؛ ترجمه دکتر قربان همتی علمدارلو، منیره مروت و صدیقە رستمی)، نشر ویرایش. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
♨️📢 اعلام نتایج آزمون استخدام دبیر و هنرآموز آموزش و پرورش تا چند روز دیگر 📋 مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش، برنامه‌ریزی مناسبی برای تامین نیروی انسانی در نظام آموزشی دارد و حداقل از 2 روش در حال تامین نیروی انسانی است، گفت: روش اول، شرکت در کنکور سراسری و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است و روش دیگر هم آزمون‌های استخدامی است که هرساله برگزار می‌شود و نتایج آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش که مردادماه امسال برگزار شد تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
◼️دستورالعمل مالی مدارس ✅ نکات مهم حسابداری مدارس ( لطفا بند بند موارد ذیل الذکر را مطالعه بفرمایید ) 1 - مديران مدارس از محل سرانه مجاز به تهیه هدايا براي معلمان نمي باشند امّا به استناد ماده 90 آيين نامه اجرايي مدارس از محل كمك هاي مردمي با موافقت رئیس انجمن اولياء و مربيان مي توانند جهت تشويق كاركنان و معلمان استفاده نمايند . 2 - چك هاي دولتي بايد به امضاي حداقل دو نفر برسد . 3 - چک مدت دار در هر صورت ممنوع می باشد. 4 - مبلغ تنخواه گردان با صدور چك در وجه مدير آموزشگاه به وي پرداخت مي شود مبلغ تنخواه گردان لازم است در پايان هر دوره مالی تسويه شود. 5 - صدور چک در وجه حامل از سوی دستگاههای دولتی ممنوع بوده لذا واحد های آموزشی نیز تحت هیچ شرایطی نباید نسبت به صدور چک در وجه حامل اقدام نمایند . 6 - نگهداری وجوه نقد (به غیر از تنخواه گردان ) در هر صورت مجاز نمی باشد . دریافت وجوه نقد از اولیای دانش آموزان تحت هر شرایطی در مدارس اکید ممنوع می باشد. کلیه دریافت ها و واریزی ها و همچنین هزینه ها باید از طریق سامانه حساب یکپارچه مدارس صورت پذیرد. 7 - برای صدور چک های بالاتر از سقف ارائه شده ، مدیران مدارس موظفند بابت صدور چک ، تاییدیه از حسابداری داشته باشند . 8 - کلیه منابع مالی مدارس تحت هر عنوان اعم از مبالغ واریزی نقدی و یا منابع اعتبارات تخصصی و دولتی همانند سرانه و سایر واریزیها باید به حساب یکپارچه مدارس واریز شود. 9 - شورای مالی مدرسه باید هرماه حداقل یکبار تشکیل جلسه بدهد. (چک های صادر شده توسط مدیر آموزشگاه باید داری صورتجلسه شورای مالی باشند) 10 - امضای مدیر مدرسه بر روی چک ثابت می باشد. 11 - تمامی فاکتورها می بایست دارای تاریخ و عنوان به نام آموزشگاه باشد و همچنین توسط فروشنده مهر و امضا گردد سپس پشت فاکتور توسط خریدار و پس از ذکر این جمله ( با حداقل قیمت ممکن خریداری گردیده است) امضا گردد. در فاکتورهای فاقد مهر لازم است آدرس فروشنده نوشته شود. تغییر تاریخ فاکتورها و مبلغ فاکتور یا هرگونه خدشه باید توسط فروشنده تائید گردد. 12 - در صورتی که بعضی از مدارس به عنوان مجری اجرای مسابقات و سایر موارد دیگر .... از طریق اداره برگزیده می شوند، در زمینه نحوه هزینه با حسابداری منطقه یا شهرستان هماهنگی لازم به عمل آید. 13 - در صورتی که اموال در آموزشگاه مفقود گردد، مدیر آموزشگاه ملزم است تا حصول نتیجه نهایی و تامین خسارت و جایگزین نمودن عین مال و یا حذف از دفتر اموال موجود در اداره پیگیری نماید. 14 - در صورت ابطال چک، برگ لاشه چک نگهداری شود. 15 - در صورت واریز مبالغ مشارکتها به صورت یکجا ، الصاق لیست دانش آموزان با مشخصات کامل و میزان مبلغ دریافتی از هر نفر الزامی است. 16 - پرداخت کمک به دانش آموزان بی بضاعت از فصل مربوطه به همراه لیست دانش آموزان و همراه با امضای اولیای دانش آموزان یا دانش آموز مجاز می باشد. 17 - امنیت لازم در صدور چک ها رعایت گردد و از تمام چکهای صادر شده کپی تهیه گردد. 18 - از صدور چک به نام شخص مدیر به غیر از تنخواه جدا خودداری گردد . 19- مبلغ تنخواه گردان مدیر ، باقی مانده در پایان سال مالی باید طی یک فیش واریزی به حساب آموزشگاه واریز گردد. 20 - تمامی فیش های واریزی باید ضمیمه اسناد باشند. 🛑 تذکرات مهم : پرداخت مالیات های کسر شده و انباشته در طی دوره مالی قبل از پایان سال مالی محاسبه و پرداخت شود. (یعنی قبل از تاریخ 31 شهریور هر سال) ▪️جهت مشاهده مالیات پرداختنی (وصولی) 1 - ورود به برنامه حسابداری مدارس 2 - گزارشات مالی 3 - تراز مالی چهار ستونی 4 - ردیف آخر کد حساب 5955 مالیات پرداختنی (وصولی) این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴‌مسئولان فعلی باید بگویند در دو سال گذشته چه کرده‌اند؟ علی‌اصغر فانی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: 🔸انداختن مشکلات به گردن مسئولان قبلی روشی صحیح نیست و مسئولان فعلی باید بگویند در دو سال گذشته چه اقدامی انجام داده‌اند. 🔸مسئولان فعلی برای جبران کمبود معلم باید کار را زودتر آغاز می‌کردند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، ساماندهی نیروی انسانی را از مرداد ماه آغاز کردند. 🔸آموزش و پرورش امروز با ۱۰۷ هزار مدرسه به‌شیوه ۱۷۰ سال قبل که ۲۰ یا ۳۰ مدرسه وجود داشت، اداره می‌شود و این یک خطای بزرگ است؛ صفر تا صد فرایند جذب معلم و چاپ و توزیع کتاب‌های درسی توسط دولت انجام می‌شود و دولت تمام فعالیت‌های آموزش و پرورش را به‌طور کامل انجام می‌دهد در چنین شرایطی طبیعی است که وزیر نمی‌تواند امور را اداره کند. 🔸معتقدم دانشگاه فرهنگیان تنها راهکار تأمین معلم نیست بلکه باید از فارغ التحصیلان توانمند سایر دانشگاه‌ها هم برای معلمی استفاده کرد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
▪️وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری: کلاس های درس دانشگاه‌ها امروز با هدف شرکت در راهپیمایی و حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین تعطیل است. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فوری ⚫ اعلام عزای عمومی در مدارس کشور در محکومیت جنایت وحشیانه اسرائیل👇 🖤اطلاع رسانی تبیینی از جنایت رژیم اشغالگر قدس در فضای مجازی مدرسه 🖤نگارش دلنوشته خطاب به پدران و مادران داغدیده شهدای بیمارستان غزه 🖤سیاه پوش کردن درب مدارس و نصب پرچم سیاه در ادارات آموزش و پرورش 🖤قرائت سوره صف در مدارس سراسر کشور 🖤سخنرانی کوتاه مدیر مدرسه در مراسم آغازین 🖤بیان تاریخچه مختصری از کشور فلسطین در کلاس ها 🖤جمع خوانی سوره فتح در مراسم آغازین 🖤تبیین حادثه هولناک نسل کشی فلسطین در جنایت بمباران بیمارستان در کلاس های درس 🖤قرائت دعای توسل توسط دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مدارس و ادارات 🖤 پرینت و نمایش تصاویر کودکان فلسطینی در مدرسه 🖤عزاداری در نمازخانه مدارس و ادارات 🖤پلاکارد نویسی و تشکیل زنجیره انسانی به صورت نمادین در مدارس 🖤 آتش زدن پرچم اسرائیل و آمریکا 🖤قرائت بیانیه دانش آموزان مدرسه در محکومیت جنایت اسرائیل 🖤نصب پرچم فلسطین 🖤روشن کردن نمادین شمع عزا در مدارس 🖤 نوشتن عبارت مرگ بر اسرائیل در تخته همه کلاس های درس این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢ثبت نام دانش آموز استثنائی به عادی و  بالعکس؛ 👈🏻کاربری مدیر مدرسه مبدا ⬅️مدیریت ⬅️مجوزها ⬅️ثبت مجوز دانش آموز ⬅️ایجاد ⬅️نوع مجوز( تست مجدد استثنایی به عادی/تست مجدد عادی به استثنایی) ⬅️تکمیل فیلدها و اعتبارسنجی 👈🏻کاربری کارشناس کمیته جایدهی منطقه ⬅️ مدیریت ⬅️مجوزها ⬅️ مشاهده درخواست ⬅️حذف/پذیرش/رد 👈🏻در صورت تایید درخواست دانش آموز در کمیته جایدهی؛  ورود به سیدا با کاربری مدیر مدرسه مقصد؛ ⬅️ سال تحصیلی402-403 ⬅️ با توجه به پایه دانش آموز، چنانچه میان پایه باشد (ثبت نام میان پایه/اضافه کردن دانش آموزان خارج از مدرسه) و پایه های ورودی نیز از گزینه پیش ثبت نام  جهت ثبت نام قطعی دانش آموز اقدام شود. مرکز توسعه آموز‌ش‌مجازی، فناوری‌ و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶امتحانات نهایی در کنکور سال آینده ۵۰ درصد سهم دارد + جدول سهم‌ سوابق تحصیلی پایه‌های مختلف تحصیلی 🔻وزارت آموزش و پرورش: 🔹سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد قطعی در گروه انسانی، ریاضی و تجربی است. 🔹در کنکور سال ۱۴۰۳، تأثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها که شامل نتایج آزمون‌های نهایی دروس عمومی و تخصصی پایه دوازدهم در نظام آموزشی ۶.۳.۳ و دیپلم و پیش‌دانشگاهی در نظام آموزشی سالی واحدی است قطعی بوده و سهم نمره کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) به میزان ۵۰ درصد قطعی و در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی ۲۸ درصد قطعی است. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
☀️دریافت نگارش 14020724 جدید سامانه مالی 🔹احتراما با عنایت به اینکه نگارش جدید سامانه مالی قابل دریافت است لذا بعد از بستن حساب سال قبل نسبت به دریافت نگارش جدید وبروزسانی آن اقدام نموده و از طریق ارسال اطلاعات به پایگاه – دریافت جداول پایه وتنظیمات – جداول را جستجو وتایید نمایید وبعداز انجام عملیات از سیستم خارج شده دوباره وارد سیستم شود واز منو بالا سال 1403-1402 را انتخاب کرده وبا زدن سند افتتاحیه وثبت اسناد ؛ سال جدید مالی را شروع نمایید. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢جمع آوری امضا برای بررسی اولویت‌دار طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش 👤فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: ▫️تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس، نهضتی‌ها، مربیان قرآنی و پیش‌دبستانی، طرح امین و غیرانتفاعی‌ها، ضرورت دارد. با ادغام چندین طرح مرتبط با موضوع، موارد مذکور در طرحی مدون آماده و در نوبت صحن مجلس جهت رأی‌گیری قرار داده شد. ▫️ متاسفانه به دلیل مشغله مجلس در خصوص برنامه هفتم توسعه، این مهم هنوز در دستور کار صحن علنی قرار نگرفته است. ▫️ هفته گذشته پیشنهاد دادیم که با استفاده از اصل ۸۵ انجام طرح یادشده را خارج از نوبت توسط کمیسیون تخصصی مشترک رسیدگی شود که بالغ بر ۱۰۰ نفر از نمایندگان این نامه را امضا کردند ▫️اگر این طرح خارج از نوبت رسیدگی نشود به عمر مجلس یازدهم نمی‌رسد و برنامه ما این است که یا در کمیسیون مشترک یا با بررسی اولویت دار در صحن مطرح شود این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98