eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.3هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ روند برقراری حقوق بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری 🔹 دستگاه ها موظف اند طبق قانون، حداقل یک ماه قبل از موعد بازنشستگی مستخدم، پرونده پرسنلی واجدین شرایط را به مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی کشوری در سراسر کشور ارسال نمایند. 🔸در صورت کامل بودن مدارک، بین ورود پرونده به صندوق بازنشستگی کشوری و صدور حکم و برقراری حقوق به طور میانگین 9 روز فاصله است. 🔹 حتی در صورتی که پرونده بازنشسته نواقصی داشت باشه، 75 درصد از حقوق بازنشستگی فرد به صورت حواله به او پرداخت خواهد شد و مابقی حقوق او طی ماه های آتی و بعد از رفع نواقص پرداخت خواهد شد. 💢 بخشنامه روش برقراری حقوق بازنشستگی در صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی https://www.shenasname.ir/?p=1785 ـــــــــــــــــــــــــ کارگزینی آموزش و پرورش تلگرام👇 https://t.me/joinchat/AAAAAEFJ4Q8Df7vEoiTU3w ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/464781592Ce0d83f5f6b
معرفی 19 کتاب روانشناسی که ارزش خوندن رو دارن: 1- وقتی نیچه گریست؛ اروین یالوم 2- مسئله اسپینوزا؛ اروین یالوم 3- خاطرات، رویاها و اندیشه ها؛ یونگ 4- پیشنویس های زندگی؛ کلود استینر 5- انسان و سمبول هایش؛ یونگ 6- انسان در جستجوی معنا؛ ویکتور فرانکل 7- مامان و معنی زندگی؛ یالوم 8- فروید در مقام یک فیلسوف؛ بوتنی 9- در انتظار گودو؛ ساموئل بکت 10- کرگدن؛ اوژن یونسکو 11- بازی ها؛ اریک برن 12- روانکاوی برای همه؛ فروید 13- چرا عاشق میشویم؛ هلن فیشر 14- نگران نباش زندگی کن؛ دیل کارنگی 15- ۲۳ راه غلبه بر تنبلی؛ جی اسکات 16- انواع مردان و زنان؛ شیندا بولن 17- اسیب شناسی روانی در زندگی روزمره؛ فروید 18- عصبیت و رشد ادمی؛ کارن هورنای 19- بار هستی؛ میلان کوندرا 💟 روانشناسی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🌺 روز دانـشـجـو، روز فـکـر هـای خـلـاق 🧠 انـدیـشـه هـای نـو سـوالـات بـی پـایـان پـاسـخ هـای زیـبـا و ... بر جـامـعـه دانـشـگـاهـی و دانـشـجـویـان عـزیـز مـبـارک.🌹 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ برخی از تمرینات و بازی هایی که در تقویت تاثیرگذارند -وصل چین (دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت دستخط -کامل کردن کلمات (دقت-ادراک) - کار با (دقت-ادراک-هماهنگی چشم و دست) - پرتاب (دقت-هماهنگی چشم و دست) - کردن ونقاشی کردن (کلمات) وحروف و...(دقت-ادراک) - شکل از زمینه(ادراک) - ترسیم کلمات در (تقویت تجسم فضایی) - پیدا کردن در یک سری از کلمات(دقت) - تشخیص شکل از (ادراک-دقت) - خوانی(تقویت املا و خواندن-تقویت درک مطلب) - گردانی(دقت-هماهنگی چشم و دست) - آموزش مطالب - پیدا کردن کلمات حروف با شکل متفاوت(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک) - بازیهای فکری - پیدا کردن و (دقت) - بازی با (دقت) این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔥 🛑کانالی پر از کاربرگ های زیبااااا و فیلم های آموزشی و تدریس متنوع برای تمام‌پایه های تحصیلی مقطع ابتدایی👇🏽👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1583940120C456f103c63 😄 ابتدایی هاااا و اولیای محترم ابتدایی حتماااا عضوشین👆👆👆👆👆👆
🛑 اطلاعیه مهم امور مالی و حسابداری دستور صدور مستخدمین ماده ۲۸ و خدمت توسط آموزش و پرورش به نواحی صادر شد. احکام تا روز صادر می‌شود و به احتمال زیاد حقوق این همکاران عزیز از این برقرار می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
🚨کد پرسنلی استخدامیهای جدید آموزش و پرورش که در آزمونهای 1402 ماده 28 دبیری هنرآموزی و آموزگاری جذب آموزش و پرورش شده اند تا اواسط هفته آینده صادر میگردد 🔸️چنانچه پرونده این افراد کامل باشد حکم استخدام در ماه آذر صادر می گردد و این افراد حقوق ماه آذر را دریافت خواهند کرد. 🔸️نوع استخدام این افراد پیمانی و بیمه آنها صندوق تامین اجتماعی می باشد.لازمه استخدام صدور کد پرسنلی تکمیل پرونده و مجوز گزینش می باشد. 🔸️همچنین افرادی که از طریق تکمیل ظرفیت آموزگاری یا هنرآموزی جذب آموزش و پرورش شده اند باید منتظر باشند تا نتیجه نهایی آها از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام گیرد و سپس مراحل صدور حکم توسط اداره محل خدمت انجام میشود. 🔸️به نظر میرسد شرط تعهد محضری حذف گردد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 نقاط ضعف و قوت کتاب خوانداری فارسی اول درس ازاد که در ص صد و سه است بر خلاف درسش که به نام موضوع ازاد است از دانش اموزان می خواهد راجع به محل زندگی خود بنویسد در غیر این صورت این درس ازاد نیست و معنای دیگر به خود می گیرد 🪴🪴🪴 از نظر من بهتر بود برای اغاز هر نشانه یک داستان یا قصه توسط معلم یا اولیا خوانده شود🪴🪴🪴 در صفحه چهار کتاب فارسی اگر تعداد بیت شعرها کوتاه تر بودند از نظر من بهتر بود و هم حفظ کردن ان برای دانش اموزان اسان تر مثلا شعر ص چهل و هفت بسیار را راحت تر و کوتاه تر از شعر صف یازده است 🪴🪴🪴 بحث گفتگو هم بسیار برای دانش اموزان پایه اول مناسب می باشد مخصوصا دانش اموزانی که خجالتی هستند مانند ص پنجاه و شش 🪴🪴🪴🪴 قسمتهای نمایش بسیار جالب است و مورد استقبال دانش اموزان قرار می گیرد مانند صفحه پ پنجاه و سه 🪴🪴🪴 دانش اموزانی که نشانه ها را به خوبی یاد گرفته باشند در سالهای اینده می توانند از خط تحریر استفاده کنند و شکل نوشتاری متن که به صورت خط شکسته است در بسیاری از موارد باعث می شود که دانانش اموزان نتوانند خوب تشخیص دهند و این عدم تشخیص باعث می شود که کلمات را غلط بنویسند و غلط بخوانند برای این کار بهتر است خطوط به صورت ساده و اسان نوشته شود🪴🪴🪴 قسمت کتاب خوانی :این قسمت اگر بیشتر مورد توجه قرار گیرد بهتر است چون دانش اموزان علاوه بر کتاب درسی با کتابهای داستان غیردرسی هم اشنا می شوند مانند ص ۷۲ 🪴🪴🪴 متن و معانی شعر :در خور و شایسته اول دبستان است 🪴🪴🪴 قسمت بازی :باعث هیجان و شور و نشاط در نواموز می شود و حتی دانش اموزان خجالتی که دوست ندارند در کارهای گروهی شرکت کنند توسط این قسمت می توانند در کار گروهی با دوستان خود شرکت کنند و بازی کنند و لذت ببرند مانند ص۵۹ 🪴🪴🪴 قسمت گوش کن و بگو باعث تقویت شنیداری نواموزان می شود مانند ص پنجاه و نه 🪴🪴🪴 نگاره ها که دراوایل کتاب هستند مناسب هستند، تصاویرکتاب هم تاحدودی توانسته است بخوبی عمل کند ،ولی  متن برای هر درس که نوشته شده است مثلا ،درس اول ۴ واژه و درس های بعد حداکثر ۱۵ الی ۶ واژه کافی نیست. وباید بیشتر باشد ، 🪴🪴🪴🪴 کتاب فارسی اول دبستان فعالیت محوراست،اما بیش از حد به فعالیت پرداخته است. یعنی متن وتصاویر کتاب،ازنظر درگیرساختن دانش اموزان فعال هستن,اما کتاب به دلیل پرداختن بیش ازحد به فعالیت نیاز به بازنگری دارد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴درس آزاد یکی از بخش های کتاب فارسی هست که به منظور تمرکز زدایی و بومی سازی محتوای درسی با توجه به مقتضیات فرهنگی و جغرافیایی هر منطقه در کتاب قرار داده شده است . 🔴اهمیت درس آزاد نه تنها کمتر از دیگر دروس فارسی نیست بلکه به لحاظ مشارکت دانش آموزان در تولید محتوا از اهمیت به سزایی برخوردار است . و لذا زمانی که باید به آن اختصاص داده شود همانند دیگر دروس فارسی ششم حدود ۱۰ روز یا ۸ جلسه است . 🔴 همکاران عزیز برای تدوین درس آزاد ابتدا با توجه به موضوع فصل موضوع درس را به کمک دانش آموزان انتخاب کنند 🔴 در مرحله ی اول : دانش آموزان ملزم به تهیه متن با موضوع مشخص شده به صورت فردی هستند . 🔴 در مرحله ی دوم : دانش آموزان گروه بندی شده و متن های اعضای گروه را مورد بررسی قرار می دهند بعد از بررسی می توانند به یکی از سه صورت زیر عمل کنند: ۱- انتخاب متن برتر توسط اعضای گروه ۲- ادغام قسمت های برجسته متن اعضای گروه و تدوین یک متن ۳- تدوین متن جدید با مشارکت همه ی اعضای گروه در نهایت هر گروه یک متن ارائه می دهد. 🔴 در مرحله ی سوم یک نفر از اعضای هر گروه به نمایندگی از سایر اعضا متن تدوین شده توسط گروه را در کلاس می‌خواند و بقیه کلاس در مورد متن نظرات خود را بیان می‌کنند تا سرانجام از بین متون گروه‌ها یک متن برای کل کلاس انتخاب شود . در این رابطه باز هم میتوانید به یکی از سه روش عمل کنید: ۱- انتخاب متن یک گروه به عنوان متن برتر توسط اعضای کلاس ۲-ادغام بهترین قسمت های هر متن و تدوین متن جدید ۳- ادغام برخی از قسمت های متن های همه ی گروه‌ها و اضافه کردن قسمت های جدید و ساخت متن کلاسی ✅️ همکاران عزیز در مورد فعالیت های کتاب فارسی و نگارش ابتدا توجه بچه ها را به فعالیت های مختلف کتاب فارسی و نگارش جلب کنید و از آنها بخواهید فعالیت های مورد نظر را با در نظر گرفتن متن طراحی کنید. 🔴در این روش هم می‌توانید مانند انتخاب متن کلاسی :ابتدا به صورت فردی ، بعد به صورت گروهی عمل کنید؛ اما فعالیت هایی که برای درج در کتاب انتخاب می کنید با نظارت خودتان باشد تا محتوای غنی و غیر تکراری و بدون اشکال وارد کتاب شود . این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ برخی از تمرینات و بازی هایی که در تقویت تاثیرگذارند -وصل چین (دقت-هماهنگی چشم و دست-تقویت دستخط -کامل کردن کلمات (دقت-ادراک) - کار با (دقت-ادراک-هماهنگی چشم و دست) - پرتاب (دقت-هماهنگی چشم و دست) - کردن ونقاشی کردن (کلمات) وحروف و...(دقت-ادراک) - شکل از زمینه(ادراک) - ترسیم کلمات در (تقویت تجسم فضایی) - پیدا کردن در یک سری از کلمات(دقت) - تشخیص شکل از (ادراک-دقت) - خوانی(تقویت املا و خواندن-تقویت درک مطلب) - گردانی(دقت-هماهنگی چشم و دست) - آموزش مطالب - پیدا کردن کلمات حروف با شکل متفاوت(تقویت املا و خواندن-دقت-ادراک) - بازیهای فکری - پیدا کردن و (دقت) - بازی با (دقت) این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🌸قابلیت ها،توانایی ها و قوت ها:🌸 🔸در ارزشیابی برای یادگیری، هنر معلمی، در کشف دانستن ها و توانستن های یادگیرنده نهفته است. بر این پایه، معلم بیش از هر چیز باید به دانستن ها و توانستن ها، قوت ها، قابلیت ها و توانایی های یادگیرنده توجه کند؛ زیرا وقتی دانش آموز، طعم موفقیت و پیشرفت را احساس کند، اعتماد به نفسش تقویت شده و همین سبب خواهد گردید تا او در یادگیری بعدی، رشد بهتری داشته باشد. 🔹پرداختن معلم به قابلیت ها، توانایی ها و قوت های دانش آموز در گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی، اگر چه کوتاه و مختصر نیز هست، لیکن اگر روشن و معنادار باشد، باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموز شده و در او ایجاد انگیزه می کند که در مسیر یادگیری همواره باقی بماند؛ 🔸 بنابراین معلم در هر بازخورد فرایندی پایانی، باید به شخصیت انسانی دانش آموز توجه نماید و برای او احترام و اهمیت قائل شود . 🔹به عبارت ساده تر، خودمان را به جای دانش آموز که گیرنده بازخورد می باشد، قرار دهیم و تلاش کنیم آیینه وار و با بیان عبارات مثبت که عبارت مثبت، انرژی کودکان را جهت انجام آنچه از وی خواسته شده و مورد انتظار است، تقویت می کند، قابلیت ها، توانایی ها و قوت های دانش آموز را در گزارش پیشرفت تحصیلی به شکل کلی بازبتابانیم. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98