eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
85b20c20-617c-4fc6-adfc-4a384c8c2309(1).zip
80.3K
✅ شیوه نامه جشنواره الگوی برتر تدریس ۴۰۰_۹۹ مدارس عشایری 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
Riazi-6-2-4.pdf
857.3K
آزمون پایه 📆👈 ماه : 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1608106108260olom6-dey98-m.besharat.pdf
472.3K
آزمون نوبت اول پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
ryazi4-6.pdf
5.54M
آزمون نوبت اول پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ ریاضی سوم- شماره 6.pdf
635.8K
کاربرگ مبحث زاویه ها پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_246266462610656077.pdf
234.4K
📚آزمون املا درس ۱_۴ ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
hedye-4.dn1.pdf
4.02M
آزمون نوبت اول پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نمونه-سوال-نوبت-اول-علوم-تجربی-(سری-1)-دوم-دبستان_Biamoz.com.pdf
66.8K
نمونه سوال نوبت اول تجربی دبستان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1607115350089Er.farsi6-dey98-m.moasayeb.pdf
1.67M
نمونه سوال درس 9 پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
نمونه-سوال-با-جواب-فصل-2-علوم-اول-ابتدایی.pdf
70.5K
نمونه سوال فصل 2 پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
درسنامه پایه اول.pdf
2.51M
کاربرگ های درس به درس دبستان درس 3 تا 7 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5996883739563526007.pdf
1.25M
🔥👈 پیک آدینه پایه ابتدایی 🔖👈 🔖👈 # اجتماعی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5936070850942863240.pdf
671.8K
کاربرگ فصل 3 ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
Soal_5_Motaleat_(nomrebartar).pdf
831.1K
نمونه سوال درس به درس پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
19168_Gama.ir_Q_qADmZZ.pdf
1.52M
کاربرگ آموزشی ضرب ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1564992009959farsi3-E1-1.pdf
1.81M
آزمون نوبت اول پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5805167824083092892.pdf
2.9M
کتاب کار پویندگان پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔖👈 اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✍کاربرگ علوم 🌈فصل سوم پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
⭕ همه مدارس بجز مناطق قرمز باید باز باشند/ حضور دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی با حداکثر تعداد ۱۰ نفر 🔸️محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش: 🔹️اگر معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی و دانش‌آموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزش‌ها را از مسیر مجازی داشته باشند آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است. 🔹️استان‌هایی داریم که به این ابزار‌ها دسترسی ندارند بنابراین مشکلات اقتضا می‌کند به آموزش حضوری فکر کنیم. 🔹️مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد. 🔹️مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند اگر به دنبال مدرسه محوری هستیم زمانش اکنون است. 🔹️دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ خیلی جالبه حتما تا آخر ببینید. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8067067697018.pdf
29.32M
✅ درسنامه هفتگی زمستان ۹۹ ⬅️ پایه سوم ابتدایی ⬅️ دروس: ریاضی، فارسی، علوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴گزیده ای از نظرات فلاسفه تعلیم و تربیت: ⬅️ بزرگ ترین عیب آموزش و پرورش امروز، فراموش کردن انسان و ارج اوست. (کارل یاسپرس آلمانی) ⬅️ بهترین روش آموزش، به کاربردن روش پژوهش علمی ازسوی خود دانش آموز است . (جان دیویی) ⬅️انسان تنها کتاب من است . نخستین کار مربی باید شناخت طبیعت انسان باشد .نه کتاب نه فن بلکه خود زندگانی باید پایه ی تعلیم و تربیت باشد.بی عشق ،انسان بی خداست و اگر عشق وخدا نباشد ،انسان چیست ؟ (یوهان هاینریش پستالوزی سوئیسی ) ⬅️همه ی شکوه آدمی به سه چیز است : دانش ، اخلاق ، دین . آموزش و پرورش باید حرکتی باشد گام به گام از قلمرو حس به قلمرو فهم . ( یوهان آموس کومینوس چک ) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴روش های اداره ی کلاس های چند پایه : 1⃣ – روش محوری : در این روش برای هر پایه ،درس معینی پیش بینی می شود ، به طریقی که حداکثر 3 گروه از دانش آموزان با فاصله ی پیش بینی شده مستقیماً با معلم کار می کنند وبرای گروه های دیگر دروسی از قبیل :خط ، نقاشی، املاء ،انشا ،تمرین ریاضیات ، حفظ کردن کلمات وترکیبات تازه و .......که نیاز کمتری به نظارت مستقیم آموزگار دارد منظور می شود . بنابراین چون اساس کار معلم در هر ساعت با یک یا دو یا احتمالا ًسه پایه می با شد و پایه های معینی در محور کار قرارمی گیرند، این طریقه را روش محوری می نا میم و بقیه ی پایه ها که با تعیین تکلیف ،به انجام کار های تمرینی مشغول می شوند ،گروه خود آموز یا گروه فرعی نامیده می شوند . 2⃣ - روش گروهی : شیوه ی دیگری که می توان در تدریس کلاس های چند پایه به کار گرفت، تدریس درس و موضوع واحد به کلیه ی پایه های موجود در کلاس ،طی یک جلسه است که روش گروهی نامیده می شود و به شکل زیر قابل اجرا است. درس معینی را یکبار برای کلیه ی گروه های موجود در یک کلاس ارائه می کند . پس از ذکر کلیات درس به طور مشترک ،به تناسب توانایی ،اطلاعات قبلی ونیاز دانش آموزان هر پایه ،توضیحات اختصاصی راجداگانه در گروه ها مطرح می سازد . این روش را برای دروسی مانند : نقاشی ، خط ، دینی ، قرآن و ورزش می توان در سه پایه ی نزدیک مثلاً اول ،دوم یا سوم ، چهارم و پنجم پیاده نمود . 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
باسلام و احترام همکاران محترمی که فرم های شناسنامه مدارس عشایری را تحویل نداده اند خواهشمنداست تا آخروقت اداری روز شنبه مورخه99/10/27 تحویل کارشناسی مدارس عشایری نمایند. طبق بخشنامه ارسالی به مدارس آخرین مهلت روزشنبه میباشد. باتشکر 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8081078716652.docx
3.38M
درسنامه پایه چهارم اول بهمن ماه ندا محمدزاده ابوذر هوسین صومای برادوست 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ مشکلات املا: ⬅️ نوشتن املا، مستلزم کسب خرده مهارت ها و توانایی های بسیاری است دانش آموز باید به این مهارت ها دست یابد تا بتواند عمل املانویسی را انجام دهد و در صورت عدم موفقیت در هر یک از خرده مهارت هایی که به آن می پردازیم ممکن است باعث ضعف املا در وی گردد. خرده مهارت های مورد نیاز: ⬅️ آگاهی واجی: دانش آموز باید واج ها وصداهای موجود در کلمه را بشناسد و آن ها را تشخیص دهد. ⬅️ گفتار و تلفظ: دانش آموز باید قادرباشد حروف و کلمات را درست تلفظ کند و مشکل گفتاری نداشته باشد. ⬅️ ترکیب: دانش آموز باید قادر باشد تا آواها و صداها و حروف را با هم ترکیب کند و کلمه بسازد. ⬅️ حافظه دیداری: دانش آموز باید قادر باشد تا شکل صحیح کلمه را در ذهن خود مجسم نماید و بتواند آن را به صورت کامل و بدون استفاده از نشانه های دیداری از حافظه اش بازیابی کند و بنویسد. ⬅️ حافظه شنیداری: دانش آموز باید قادر باشد صداها و حروف و کلمات شنیده شده را در ذهن ذخیره کند و سپس آن را بنویسد. ⬅️ مهارت حرکتی: دانش آموز باید قادرباشد، مهارت حرکتی ظریف (کار با انگشتان و دست)را به درستی انجام دهد . ⬅️ هماهنگی حرکتی: دانش آموز باید قادر باشد، بین اعمال حرکتی لازم جهت نوشتن هماهنگی برقرار کند. یعنی حرکات دست ،بازو، مچ و انگشتان و چشم باید هماهنگ باشند. ⬅️ دقت: دانش آموز قادر باشد تا به جزئیات اساسی و مهم در واژه ها و کلمات توجه کند. ⬅️ سرعت عمل: دانش آموز باید قادر باشد سرعت نوشتن خود را با سرعت مطلوب خواندن متن املاها هماهنگ نماید. ⬅️ جهت یابی: دانش آموز باید قادر باشد تا جهت ها را به درستی بشناسد و تشخیص دهد. ⬅️ تمیز: دانش آموز باید قادر باشد تا تفاوت ها و تشابهات موجود در تصاویر و اشکال و حرف وکلمه را تشخیص دهد. ⬅️ عوامل انگیزشی: دانش آموز باید انگیزه و علاقه کافی جهت نوشتن املا را داشته باشد. ⬅️ عوامل محیطی: دانش آموز باید از امکانات محیطی وآموزشی مناسب و مطلوب برخوردار باشد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴پیاژه می گوید یادگیری ریاضیات فرایندی است که کودکان باید قبل از رفتن به مرحله بعد ، مهارت های مربوط به مراحل پایین_تر را یاد بگیرند. ⬅️ از نظر پیاژه پیش_نیازهای اولیه یادگیری ریاضی شامل : نگهداری ذهنی ، طبقه بندی ، ردیف کردن، بازگشت پذیری در دوره عملیات عینی(سن مدرسه) می باشد(کرک.۱۳۷۷). ⬅️ بنا بر نظریه پیاژه برای آنکه تصورات حاصل از مفاهیم ریاضی روشن باشد دانش آموز شخصا باید به تجربه و آزمایش بپردازد. ⬅️ بر طبق این نظریه، برای آموزش ریاضی کودک باید مهارت های مرحله قبل را فرا گرفته و خود در آموزش دست به اکتشاف و آزمایش بزند. به عبارت دیگر مواد درسی بر اساس سن و درک و فهم و علاقه کودک باشد.در سنین اولیه برای آموزش باید از امور محسوس و عینی استفاده کرد و به کنش متقابل کودک با سایر کودکان که باعث از بین رفتن خودمداری آنها می شود توجه نمود. ⬅️ اگر دانش آموز شما دچار مشکلات ریاضی است ، آموزش مطالب قبلی و پیش_نیازها را در اولویت قرار دهید. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴اجرای رتبه بندی از فروردین ۱۴۰۰ حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش 🔻 درباره نظام رتبه بندی معلمان نیز ، در اسفندماه امتیازات فصل دهم به تمام کارکنان داده و به فوق العاده فرهنگیان در فروردین ماه ۱۷ درصد اضافه شد. 🔻 لایحه رتبه بندی به دولت ارائه شده و در کمیسیون است که کلیت آن تصویب شده و جزئیات آن نیز به زودی نهایی می‌شود. 🔻تلاش داریم قبل از نهایی شدن بودجه لایحه تقدیم مجلس شود و اعتبار آن نیز در بودجه دیده شده و زمان اجرای آن سال ۱۴۰۰ است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺          🔊❄روز جمعه ۲۶ دی❄🔊  ابتدایی 🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ ریاضی و زندگی با محوریت پایه اول 🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰ ریاضی و زندگی با محوریت پایه دوم  🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ ریاضی وزندگی بامحوریت پایه سوم   🕖ساعت ۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰ کاروفناوری پایه ششم  🕖ساعت ۱۲:۳۰ تا۱۳:۰۰ بسته تحولی مدرسه خوانا  🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ فارسی و نگارش مقدماتی   ویژه ناشنوایان 🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ بازی و ریاضی مقدماتی ویژه ناشنوایان    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)