eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖👈 اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✍کاربرگ علوم 🌈فصل سوم پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
⭕ همه مدارس بجز مناطق قرمز باید باز باشند/ حضور دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی با حداکثر تعداد ۱۰ نفر 🔸️محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش: 🔹️اگر معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی و دانش‌آموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزش‌ها را از مسیر مجازی داشته باشند آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است. 🔹️استان‌هایی داریم که به این ابزار‌ها دسترسی ندارند بنابراین مشکلات اقتضا می‌کند به آموزش حضوری فکر کنیم. 🔹️مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد. 🔹️مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند اگر به دنبال مدرسه محوری هستیم زمانش اکنون است. 🔹️دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ خیلی جالبه حتما تا آخر ببینید. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8067067697018.pdf
29.32M
✅ درسنامه هفتگی زمستان ۹۹ ⬅️ پایه سوم ابتدایی ⬅️ دروس: ریاضی، فارسی، علوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴گزیده ای از نظرات فلاسفه تعلیم و تربیت: ⬅️ بزرگ ترین عیب آموزش و پرورش امروز، فراموش کردن انسان و ارج اوست. (کارل یاسپرس آلمانی) ⬅️ بهترین روش آموزش، به کاربردن روش پژوهش علمی ازسوی خود دانش آموز است . (جان دیویی) ⬅️انسان تنها کتاب من است . نخستین کار مربی باید شناخت طبیعت انسان باشد .نه کتاب نه فن بلکه خود زندگانی باید پایه ی تعلیم و تربیت باشد.بی عشق ،انسان بی خداست و اگر عشق وخدا نباشد ،انسان چیست ؟ (یوهان هاینریش پستالوزی سوئیسی ) ⬅️همه ی شکوه آدمی به سه چیز است : دانش ، اخلاق ، دین . آموزش و پرورش باید حرکتی باشد گام به گام از قلمرو حس به قلمرو فهم . ( یوهان آموس کومینوس چک ) 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴روش های اداره ی کلاس های چند پایه : 1⃣ – روش محوری : در این روش برای هر پایه ،درس معینی پیش بینی می شود ، به طریقی که حداکثر 3 گروه از دانش آموزان با فاصله ی پیش بینی شده مستقیماً با معلم کار می کنند وبرای گروه های دیگر دروسی از قبیل :خط ، نقاشی، املاء ،انشا ،تمرین ریاضیات ، حفظ کردن کلمات وترکیبات تازه و .......که نیاز کمتری به نظارت مستقیم آموزگار دارد منظور می شود . بنابراین چون اساس کار معلم در هر ساعت با یک یا دو یا احتمالا ًسه پایه می با شد و پایه های معینی در محور کار قرارمی گیرند، این طریقه را روش محوری می نا میم و بقیه ی پایه ها که با تعیین تکلیف ،به انجام کار های تمرینی مشغول می شوند ،گروه خود آموز یا گروه فرعی نامیده می شوند . 2⃣ - روش گروهی : شیوه ی دیگری که می توان در تدریس کلاس های چند پایه به کار گرفت، تدریس درس و موضوع واحد به کلیه ی پایه های موجود در کلاس ،طی یک جلسه است که روش گروهی نامیده می شود و به شکل زیر قابل اجرا است. درس معینی را یکبار برای کلیه ی گروه های موجود در یک کلاس ارائه می کند . پس از ذکر کلیات درس به طور مشترک ،به تناسب توانایی ،اطلاعات قبلی ونیاز دانش آموزان هر پایه ،توضیحات اختصاصی راجداگانه در گروه ها مطرح می سازد . این روش را برای دروسی مانند : نقاشی ، خط ، دینی ، قرآن و ورزش می توان در سه پایه ی نزدیک مثلاً اول ،دوم یا سوم ، چهارم و پنجم پیاده نمود . 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
باسلام و احترام همکاران محترمی که فرم های شناسنامه مدارس عشایری را تحویل نداده اند خواهشمنداست تا آخروقت اداری روز شنبه مورخه99/10/27 تحویل کارشناسی مدارس عشایری نمایند. طبق بخشنامه ارسالی به مدارس آخرین مهلت روزشنبه میباشد. باتشکر 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8081078716652.docx
3.38M
درسنامه پایه چهارم اول بهمن ماه ندا محمدزاده ابوذر هوسین صومای برادوست 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ مشکلات املا: ⬅️ نوشتن املا، مستلزم کسب خرده مهارت ها و توانایی های بسیاری است دانش آموز باید به این مهارت ها دست یابد تا بتواند عمل املانویسی را انجام دهد و در صورت عدم موفقیت در هر یک از خرده مهارت هایی که به آن می پردازیم ممکن است باعث ضعف املا در وی گردد. خرده مهارت های مورد نیاز: ⬅️ آگاهی واجی: دانش آموز باید واج ها وصداهای موجود در کلمه را بشناسد و آن ها را تشخیص دهد. ⬅️ گفتار و تلفظ: دانش آموز باید قادرباشد حروف و کلمات را درست تلفظ کند و مشکل گفتاری نداشته باشد. ⬅️ ترکیب: دانش آموز باید قادر باشد تا آواها و صداها و حروف را با هم ترکیب کند و کلمه بسازد. ⬅️ حافظه دیداری: دانش آموز باید قادر باشد تا شکل صحیح کلمه را در ذهن خود مجسم نماید و بتواند آن را به صورت کامل و بدون استفاده از نشانه های دیداری از حافظه اش بازیابی کند و بنویسد. ⬅️ حافظه شنیداری: دانش آموز باید قادر باشد صداها و حروف و کلمات شنیده شده را در ذهن ذخیره کند و سپس آن را بنویسد. ⬅️ مهارت حرکتی: دانش آموز باید قادرباشد، مهارت حرکتی ظریف (کار با انگشتان و دست)را به درستی انجام دهد . ⬅️ هماهنگی حرکتی: دانش آموز باید قادر باشد، بین اعمال حرکتی لازم جهت نوشتن هماهنگی برقرار کند. یعنی حرکات دست ،بازو، مچ و انگشتان و چشم باید هماهنگ باشند. ⬅️ دقت: دانش آموز قادر باشد تا به جزئیات اساسی و مهم در واژه ها و کلمات توجه کند. ⬅️ سرعت عمل: دانش آموز باید قادر باشد سرعت نوشتن خود را با سرعت مطلوب خواندن متن املاها هماهنگ نماید. ⬅️ جهت یابی: دانش آموز باید قادر باشد تا جهت ها را به درستی بشناسد و تشخیص دهد. ⬅️ تمیز: دانش آموز باید قادر باشد تا تفاوت ها و تشابهات موجود در تصاویر و اشکال و حرف وکلمه را تشخیص دهد. ⬅️ عوامل انگیزشی: دانش آموز باید انگیزه و علاقه کافی جهت نوشتن املا را داشته باشد. ⬅️ عوامل محیطی: دانش آموز باید از امکانات محیطی وآموزشی مناسب و مطلوب برخوردار باشد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴پیاژه می گوید یادگیری ریاضیات فرایندی است که کودکان باید قبل از رفتن به مرحله بعد ، مهارت های مربوط به مراحل پایین_تر را یاد بگیرند. ⬅️ از نظر پیاژه پیش_نیازهای اولیه یادگیری ریاضی شامل : نگهداری ذهنی ، طبقه بندی ، ردیف کردن، بازگشت پذیری در دوره عملیات عینی(سن مدرسه) می باشد(کرک.۱۳۷۷). ⬅️ بنا بر نظریه پیاژه برای آنکه تصورات حاصل از مفاهیم ریاضی روشن باشد دانش آموز شخصا باید به تجربه و آزمایش بپردازد. ⬅️ بر طبق این نظریه، برای آموزش ریاضی کودک باید مهارت های مرحله قبل را فرا گرفته و خود در آموزش دست به اکتشاف و آزمایش بزند. به عبارت دیگر مواد درسی بر اساس سن و درک و فهم و علاقه کودک باشد.در سنین اولیه برای آموزش باید از امور محسوس و عینی استفاده کرد و به کنش متقابل کودک با سایر کودکان که باعث از بین رفتن خودمداری آنها می شود توجه نمود. ⬅️ اگر دانش آموز شما دچار مشکلات ریاضی است ، آموزش مطالب قبلی و پیش_نیازها را در اولویت قرار دهید. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴اجرای رتبه بندی از فروردین ۱۴۰۰ حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش 🔻 درباره نظام رتبه بندی معلمان نیز ، در اسفندماه امتیازات فصل دهم به تمام کارکنان داده و به فوق العاده فرهنگیان در فروردین ماه ۱۷ درصد اضافه شد. 🔻 لایحه رتبه بندی به دولت ارائه شده و در کمیسیون است که کلیت آن تصویب شده و جزئیات آن نیز به زودی نهایی می‌شود. 🔻تلاش داریم قبل از نهایی شدن بودجه لایحه تقدیم مجلس شود و اعتبار آن نیز در بودجه دیده شده و زمان اجرای آن سال ۱۴۰۰ است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺          🔊❄روز جمعه ۲۶ دی❄🔊  ابتدایی 🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ ریاضی و زندگی با محوریت پایه اول 🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰ ریاضی و زندگی با محوریت پایه دوم  🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ ریاضی وزندگی بامحوریت پایه سوم   🕖ساعت ۱۲:۰۰تا۱۲:۳۰ کاروفناوری پایه ششم  🕖ساعت ۱۲:۳۰ تا۱۳:۰۰ بسته تحولی مدرسه خوانا  🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ فارسی و نگارش مقدماتی   ویژه ناشنوایان 🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ بازی و ریاضی مقدماتی ویژه ناشنوایان    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
بسته‌ی آموزشی پنجم ابتدایی.zip
22.01M
📦 بسته‌ی آموزشی پنجم ابتدایی 📚 درسنامه‌های آموزشی 📑 آزمون‌های ماهانه 👌🏻 قابل استفاده برای آموزگاران محترم و دانش‌آموزان عزیز 💠 امام صادق (ع): إنَّ لِكُلِّ شَيءٍ زكاةً، وزكاةُ العِلمِ أن يُعَلِّمَهُ أهلَهُ؛ هر چیزی زكاتی دارد و زكات دانش این است كه آن را به اهلش بیاموزی. 🌹 دریافت با ۳ صلوات 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
حدیث روز 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روش اضافه و تعریف کردن همکارانی که مشخصاتشان در موجود نیست. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰روز جمعه روز زیارتی 🌸 حضرت ولیعصر(عج) 🎤استاد_فرهمند دعا 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅سیدا با این موارد بهتر هم می شود: ⏪⏪⏪ با سلام خدمت همکاران محترم سیدا سامانه ای که این روزها نامی آشنا برای ما می باشد با آغازش نوید یک سامانه خوب را می دهد بی خطا بودن و راضی بودن مدارس از این سامانه به تنهایی امکان پذیر نمی باشد مدارس باید خواسته ها و نظرات و انتقادات منطقی خود را به گوش برنامه نویسان رسانده تا آنها در حد توان و در صورت منطقی بودن در سیدا اعمال نمایند. 1⃣-برای ورود به سامانه، جهت امنیت پیامکی فعال کنید. بطوریکه مثلا من به عنوان معاون اجرایی معرفی شده ام موقع ورود پیامکی حاوی کدی برای ورود به موبایلم ارسال شود  که از ورود های غیر مجاز ممانعت بعمل آید در حقیقت ورود دو مرحله ای باشد. 2⃣-کانال یا گروه شاد برای سیدا توسط شرکت پژوهش راه اندازی شود تا مدارس بی واسطه مشکلات را به گوش برنامه نویسان برسانند. 3⃣-تکلیف ورود نمرات باید در اختیار یک نفر باشد یا دبیر مربوطه یا مدرسه که در غیر اینصورت مسئولیت درستی یا نادرستی نمرات معلوم نیست با چه کسی خواهد بود. در صورت ورود نمرات توسط همکاران قبل از هر کاری این مورد باید کارشناسی بشود که با این کار چند درصد معلمان امکان اینکار را دارند و مطمئن شوند که کافی نت ها محلی برای اینکار تبدیل نخواهند شد؛ از تجربه سناد برای دوره ابتدایی استفاده لازم شود. 4⃣-در صورت ورود نمرات توسط همکاران چاپ ریز نمره و  نوشتن ریز نمره و صحافی ریز نمرات به تاریخ بپیوندد که اینکار باعث صرفه جویی زیادی در مصرف کاغذ خواهد شد. 5⃣-در منوی انتخاب واحد انفرادی برای متوسطه دوم برای دوره ضمن سال، گزینه حذف برای دروس اجباری هر پایه و رشته غیر فعال باشد و در منوی اضافه کردن صرفا دروس اختیاری و دروسی که برای تغییر رشته ها امکان تکرار وجود دارد فعال شود. 6⃣-امکانی در برنامه گنجانده شود که امکان تعریف نام کاربری برای دانش آموزان نیز وجود داشته باشد که دانش آموزان فرصت دسترسی به برخی منوها از جمله کارنامه (امکان مشاهده کارنامه بعد از تایید مدرسه قابل رویت باشد) سوابق تحصیلی خودشان را داشته باشند تا از کاغذ بازی و اسراف بی رویه کاغذ جلو گیری شود. 7⃣-برای دروس مهارتی برای رد جاری عددی همانند 97یا 98 در نظر بگیرید به طوریکه با وارد کردن ان عدد برای واحد نظری همان برای واحد عملی نیز اعمال شود. 8⃣-برای دروس مهارتی شرط ورود نمره عملی را منوط به ثبت نمره واحد نظری بکنید بطوریکه برای فردی که برای واحد نظری نمره عددی قبولی وارد نشده باشد در ورود نمرات عملی اجازه ورود نمره ندهد. 9⃣-برای ورود نمرات دروس مهارتی شاخه ارشاد و فنی شرط قبولی هر کدام را برنامه نویسی کنید بطوریکه برای دروس ارشاد نظری 10 و عملی 14 و برای فنی نظری و عملی هر دو 14 باشد 🔟-در سامانه فعلی تا این لحظه مشخص نبود برای نوبت اول و دوم خروجی درصد و میانگین وجود دارد یا نه ؟؟؟؟ در برنامه ریزی های بعدی منوهای لازم برای استخراج درصد و میانگین برای نوبت اول و دوم در نظر گرفته شود تا امکان استفاده از سایر برنامه های موجود برای این موارد میسر نشود. 1⃣1⃣-چون قرار است کلیه سوابق در این سامانه تجمیع شود برنامه ای نوشته شود که در دوره ای بعدی اگر به اشتباه درس قبولی را برایش انتخاب کنیم (برای مدارس روزانه برای دوره تابستان و دیماه و برای مدارس بزرگسالان برای کلیه پایه ها)پیام تکراری بودن بدهد و اجازه انتخاب داده نشود. 2⃣1⃣-منویی برای مشاهده نمرات ثبت نشده به احتمال زیاد وجود خواهد داشت در صورت امکان منویی برای مشاهده دانش آموزان بدون عکس نیز وجود داشته باشد. 3⃣1⃣-اسامی دانش آموزان ترک تحصیل کرده-انتقالی-فوتی در ریز نمرات و منوی ورود نمره مشاهده نشود. 4⃣1⃣-بحث ترک تحصیل در برنامه اعمال شود بطوریکه برای فردی که نمره ای وارد شده است موقع زدن ترک تحصیل پیام اخطار بدهد که امکان ترک تحصیل به علت درج نمره وجود ندارد. 5⃣1⃣-در صورت امکان در نگارش های بعدی برنامه های دانش آموزی امکان ارسال فایلی به سیدا مهیا شود که در سیدا اطلاعات کلیه دانش آموزان سالهای قبل دریافت شود و اگر در آینده فردی برای گرفتن به مدرسه مراجعه کرد نیازی به داشتن برنامه دانش آموزی نباشد با این سیدای امروزی مدارس باید آخرین ذخیره خود را برای روزهای مبادا نگه داری کنند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
پایه اول وزارت (1).pdf
40.43M
✅درسنامه فصل زمستان پایه اول دروس: ریاضی،فارسی،علوم 🌀استان خراسان رضوی 🎞سرگروه های آموزشی 📝 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
درسنامه نهایی پایه دوم-زمستان.pdf
9.86M
✅درسنامه فصل زمستان پایه دوم ⬅️ فارسی،هدیه،علوم،ریاضی،قرآن 🌀استان خراسان شمالی 🎞سرگروه های آموزشی 📝 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8067068374998.pdf
22.75M
✅درسنامه هفتگی زمستان پایه دوم دروس: ریاضی،فارسی،علوم 🌀استان خراسان رضوی 🎞سرگروه های آموزشی 📝 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ آینه تخت یا معمولی: · از آینه تخت در آرایشگاه ها،دستشویی ها و خانه ها استفاده می شود. ✅ ویژگی های آینه تخت: · فاصله جسم تا آینه برابر است با فاصله تصویر تا آینه. · تصویر مستقیم است. · تصویر مجازی است. · تصویر اندازه تصویر با خود جسم برابر است. ✅ آینه محدب یا کوژ یا برآمده : · از این آینه در سرپیچ جاده،آینه بغل ماشین ✅ ویژگی های آینه کوژ،محدب یا برآمده: · تصویر را از جسم کوچکتر نشان می دهد · تصویر مجازی است . · تصویر مستقیم است . · وسعت دید زیاد است . ✅ آینه مقعر، فرورفته، کاو : · از این آینه در کوره آفتابی،چراغ ماشین ها ،چراغ قوه ها و دندان پزشکی استفاده می شود. ✅ ویژگی های آینه مقعر،کاو یا فرورفته: · پرتو های موازی تابیده شده نور در یک نقطه به نام کانون جمع می شود. · اگر آینه را به جسم نزدیک کنیم تصویر بزرگ تر و مستقیم می شود. · اگر آینه را از جسم دور کنیم تصویر بزرگ تر و وارونه می شود. · در کانون آینه گرمای زیادی تولید می شود. ________________________________ ♦️ علوم پایه سوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8067066462057.pdf
25.84M
✅ درسنامه زمستانی پایه پنجم. ⬅️ تولید استان خراسان رضوی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
8067068958980.pdf
33.19M
سلامتی زمستان ۹۹ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)