12.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صفحه 113 ریاضی ششم #فصل 6
#کار در کلاس
مدرس:آقای کیایی
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
طرح درس (باقرلو) کاربرد درصد.doc
53.8K
#طرح_درس کاربرد درصد در آمار و احتمال
فصل ششم
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه 110 و 111 ریاضی ششم
#نسبت ،تناسب #فصل 6
مدرس:آقای کیایی
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
20.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صفحه 114 ریاضی ششم
#تمرین
مدرس:آقای کیایی
#ریاضی ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کاربرگ نسبت تناسب.pdf
91K
#کاربرگ تناسب
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صفحه 112 ریاضی ششم
#نسبت ،تناسب #فصل 6
مدرس:آقای کیایی
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کاربرگ درس شانزدهم.pdf
334.3K
نمونه آزمون فارسی ششم
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
200 سوال تشریحی علوم ششم همه بخش ها.pdf
6.83M
نمونه سوالات علوم
۲۰۰ سوال تشریحی علوم
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جزوه فارسی.pdf
1.89M
نکات دستوری تمام دروس فارسی
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جزوه_فارسی2.pdf
47.38M
جزوه فارسی کامل
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جزوه فارسی.pdf
1.89M
نکات دستوری تمام دروس فارسی
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💥پاسخ آزمونک از درس ۱۵
👇👇👇👇👇👇
۱- شعر «میوه ی هنر» در چه قالبی سروده شده است؟
الف) قصیده
ب) غزل
ج) قطعه <--- جواب درست
د) مثنوی
۲- معنی لغات زیر را بنویسید.
جور: ظلم
موسم: هنگام
ادبار: بدبختی
آوخ: افسوس
۳- با توجه به بیت زیر به سؤالات پاسخ دهید.
آن قصّه شنیدید که در باغ، یکی روز
از جور تبر، زار بنالید سپیدار
الف) معنی بیت را بنویسید.
🦋پاسخ: آن داستان را شنیده اید که یک روز در باغ، سپیدار از ظلم و ستم تبر سخت ناله میکرد.
ب) این بیت چند جمله دارد؟
🦋پاسخ: ۲ جمله
(آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز {اولین جمله} )
(از جور تبر، زار بنالید سپیدار {دومین جمله} )
ج) نقش «سپیدار» در این جمله چیست؟
🦋پاسخ: نهاد
د) چه آرایه ی ادبی در این بیت به کار رفته است؟
🦋پاسخ: آرایه تشخیص یا جان بخشی به اشیا (که به سپیدار جان بخشی شده است) = گریه کردن یکی از کار های انسان هست و در اینجا نوشته شده که سپیدار گریه میکرد.
۴- در بیت زیر ترکیب های اضافی و وصفی را در صورت وجود مشخص کنید.
تا شام نیفتاده صدای تبر از گوش
شد توده در آن باغ، سحر، هیمه ی بسیار
🦋پاسخ: ترکیب اضافی: صدای تبر--> دلیل (صدای تبر تر) معنی نمیدهد پس اضافی است.
ترکیب وصفی: هیمهی بسیار--> دلیل( هیمهی بسیار تر) معنی میدهد پس وصفی است.
۵- در بیت زیر چه آرایه های ادبی به کار رفته است. آن ها را مشخص کرده و توضیح دهید.
خندید برو شعله که از دست که نالی؟
ناچیزیِ تو، کرد بدین گونه تو را خوار
🦋پاسخ: تشخیص (سخن گفتن شعله)
تضاد (خندیدن و نالیدن)
۶- در بیت زیر « سر بر کشیدن » کنایه از چیست؟
آن شاخ که سر بر کشد و میوه نیارد
فرجام، به جز سوختنش نیست سزاوار
🦋پاسخ: کنایه از رشد کردن هست.
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98