نمونه هایی ازکار عملی دانش آموزان
کلاس ششم
دبستات شهیدمتولی تازه شهر،سلماس
دبیرمربوطه: سعیدمیرزایی
مدیرآموزشگاه : آقای علیپور
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
4_410970791895630030.pdf
263.4K
آزمون نوبت دوم علوم
پایه ششم
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
46707729958231.pptx
462K
سه گام طلایی قرآن که باید در تدریس آن رعایت شود
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
❓ اختلال در بیان #نوشتاری چه نشانه هایی دارد؟
🔥 تعدادی از کودکانی که نارسایی در بیان نوشتاری دارند، اندیشه های بسیار خوب و اطلاعات فراوانی در ذهن دارند؛ اما نمی توانند آنها را به درستی بنویسند تا دیگران هم آن اندیشه ها را بدانند و درک کنند. همچنین ممکن است #دستخط و #املای ضعیفی داشته باشند برخی از مواردی که ممکن است کودکان دارای اختلال نوشتاری با آن روبرو شوند👇
• مشکل در به نوشته در آوردن اندیشه ها و تخیلاتشان در صورتی که ممکن است خیلی خوب بتواند درباره آنها توضیح دهد، مثلا درباره اردویی که رفته خوب #توضیح میدهد ولی همین را به صورت نوشتاری نمیتواند بیان کند.
• اشکال در سازماندهی #ایده هایشان در هنگام نوشتن. یعنی انشایش شروع ، ادامه و پایان مشخصی ندارد.
• دشواری در به کاربردن #دستور زبان و املاء درست به هنگامِ نوشتن، همچنین اشکال در مرتب و واضح نوشتن حروف، مثلا جمله ها را کامل نمی کند یا #کاربرد درست علائم نگارشی و غیره را نمی داند. برای نمونه جمله پرسشی آیا از خوردن غذا لذت «بردی؟» را به صورت آیا از خوردن غذا لذت «بردی »می نویسد.
• #پاک کردن مطالب نوشته شده به دفعات که می تواند به علت عدم اعتماد به نفس هم باشد. یعنی تردید دارد و خودش و عملکردش را حتی اگر درست هم باشد قبول ندارد.
#کند نوشتن یا نوشتن ناقص
خیلی #کمرنگ #پررنگ یا #تودرتو نوشتن (اختلال در نوشتن می تواند شامل عمل فیزیکی نوشتن یا فعالیت ذهنی ،تجزیه تحلیل و ترکیب اطلاعات باشد).
اختلال نوشتن پایه ای به شکل کلمات و حروف مربوط است. اختلال نوشتاری نشان دهنده مشکل در #سازماندهی افکار نشان دهنده روی کاغذ است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
❓اختلال یادگیری در #خواندن چه نشانه هایی دارد؟
💥 #شایعترین مشکل یادگیری، اختلال در خواندن است. یعنی اگر دانش آموزی به این مشکل دچار باشد، به احتمال #قوی در سایر زمینه ها هم دچار اشکال خواهد بود.
💥 مهارت در خواندن، باعث درک بهتر مسائل #ریاضی می شود و در #نوشتن و #دیکته هم کمک کننده است
🔥 انواع مشکلات خواندن 👇
🎈 مشکلات خواندن پایه: که شامل #دشواری در درک روابط، صداها، حروف و کلمات می شود.
🎈 مشکلات روانی خواندن: که شامل خواندن با #سرعت مناسب ، دقیق خواندن و طرز #بیان درست می شود.
🎈 مشکلات درک خواندن: که نوعی ناتوانی در #فهم معنی کلمات، عبارات و پاراگراف (بندها است؛ یعنی کلمات را پشت سرهم میخواند و نظم توقف و شروع ندارد و فقط میخواند.
🎈 مشکل در مهارتهای اساسی خواندن؛ #خلاصه کردن و #دریافت نکات مهم
بچه های با مشکل خواندن بیشتر این مشکلات را دارند مشکل در یادآوری صدای حروف مثلا وقتی حرف «ق» را میبیند، صدای آن را به خاطر نمیآورد و درست تلفظ نمی کند.
🎈 مشکل در صداکشی کردن واژهها و ترکیب صداها: برای #ساختن کلمه مثلا با حروف ب - ا - ر - ا - ن»، نمیتواند کلمه «باران» را بسازد و بگوید.
🎈 مشکل در #شناسایی واژههایی که شبیه هم هستند : ممکن است واژه «رفته»، «رفت» خوانده شود یا واژه «سنگ»، «سگ»
خوانده شود.
🎈 جابه جا خواندن #حروف در کلمه مثلاً واژه «دور»، «رود» خوانده می شود.
🎈 خیلی آهسته و کند خواندن، کند خوانی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره ۴💠
ریاضی پایه سوم
قابل توجه آموزگاران پایه سوم
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در فصل دوم ریاضی به این اهداف رسیده باشند.
✅می تواند اعداد چهار رقمی را بخواند با رقم و حروف بنویسد و با هم مقایسه کند .
✅مرتبه اعداد را در جدول ارزش مکانی تشخیص می دهد و اعداد را به صورت گسترده می نویسد.
✅می تواند اعداد را به صورت تقریبی بنویسد.
✅مفهوم واحدهای یادگیری را درک می کند و مهارت لازم در تبدیل و مقایسه آنها به یکدیگر را کسب نموده است .
✅ارزش پولی برخی از اشیا را به تومان و ریال بیان، مقایسه و تبدیل می کند .
✅راهبرد الگوسازی را در حل مسئله به کار می برد و تمام حالت های ممکن را تشخیص داده و به صورت منظم می نویسد.
✅در بیشتر موارد درباره نظم به کار رفته در مسئله توضیح می دهد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره ۴💠
مطالعات اجتماعی پایه سوم
قابل توجه آموزگاران پایه سوم
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس های سوم و چهارم مطالعات اجتماعی به این اهداف رسیده باشند.
✅علاقه مندی ها و توانایی های خود را در یک فرم خام می نویسد و ثبت کند.
✅تفاوت ها و شباهت های خود را با همکلاسی هایش می یابد و نام می برد.
✅به همنوعان خود احترام می گذارد و از تمسخر یا رفتارهای نامناسب با دیگران پرهیز می کند.
✅خود را به طور مناسب در حضور جمع معرفی می کند.(مشخصات شناسنامه ای،علاقه مندی ها و توانایی ها)
✅ با توجه به تصاویر تعداد اعضای خانواده را می شمارد و درباره زندگی در یک خانواده بزرگ یا کوچک اظهار نظر می کند.
✅پرسشنامه ای را درباره تعداد اعضای خانواده و همکلاسی هایشان اجرا و
تکمیل می کنند.
✅کاربرگه های شماره های ۱،۲،۳ را به طور صحیح انجام می دهند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره ۴💠
علوم پایه سوم
قابل توجه آموزگاران پایه سوم
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس های سوم و چهارم علوم تجربی به این اهداف رسیده باشند.
✅حالت های مختلف مواد را میشناسد و برای هرکدام مثال میزند و کاربرد های آن ها را در زندگی شناسایی می کند.
✅مفهوم انجماد، ذوب و تبخیر را می داند و برای هرکدام مثال میزند.
✅با مواد اطراف خود آشنا می شود و فعالیت های جامد، مایع و گاز را تشخیص می دهد.
✅شباهت ها و تفاوت های گازها با مایع و جامد را تشخیص می دهد.
✅مفهوم جرم را درک کرده است و می تواند جرم مواد را با ترازویی که ساخته اندازه بگیرد .
✅اندازه گیری را تعریف می کند و روش های اندازه گیری را میداند.
✅جرم و حجم نمونه هایی از اجسام اطراف خود را تخمین و با مقیاس خود ساخته اندازه گیری و گزارش میکند.
✅با ارائه جدول مقایسه ای اهمیت مقیاس استاندارد جرم و حجم را گزارش میکند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
ارزشیابی ریاضی اردیبهشت.pdf
203K
آزمون ریاضی
🔻اردیبهشت ماه
🔸پایه سوم
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98