قابل توجه مدیران محترم
🔴 تذکر جدّی 🔴
مدیران مدارسی که نسبت به واریز مبالغ ایاب و ذهاب دانش آموزان و تحویل فیش ها به امور مالی اداره اقدام نکرده اند حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح روز شنبه نهم اردیبهشت مهلت دارند تا سریعا اقدام نمایند.
با توجه به تذکر اداره کل و تاخیر بیش از اندازه ،هیچ عذری از مدیران کم کار پذیرفته نخواهد شد و طبق مقررات برخورد خواهد شد.
افراسیابی
مدیر آموزش و پرورش سلماس
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢 معاون وزارت آموزش و پرورش : شاخصهای رتبه بندی چنان که باید کامل وجامع نیست و باید اصلاح شود
احمد محمودزاده، معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش :
🔹 دولت تلاش دارد تا نظام رتبه بندی معلمان را به سرمنزل مقصود برساند و به صورت کامل اجرایی شود و فرهنگیان نیز برای تسهیل در اجرای رتبه بندی با دولت همکاری کنند.
🔹 شاخصهای رتبه بندی چنان که باید کامل وجامع نیست! لذا ضروری است با تعاملی بین دولت و مجلس، شاخص های نظام رتبه بندی ترمیم و اصلاح شود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔻 آغاز مرحله اول توزیع خودرو در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط شرکت لیزینگ فرهنگیان
⚡️تعداد ۶ نوع خودرو برای مرحله اول سهمیه در نظر گرفته شده
خودروها شامل :شاهین ، کوئیک دو مدل ، وانت تک کابین و دو کابین ،
ثبت نام از طریق لینک خواهد بود و همکاران یک هفته فرصت دارند ثبت نام نمایند.
⚡️دو تا شرط سابقه حداقل ۲۰ سال و عضویت در صندوق ذخیره حداقل ۱۵ سال جز شرط های الزامی می باشد.
⚡️بعد از ثبت نام و جمع آوری لیست قرار هست به طور زنده از طریق پیام رسان شاد مراسم قرعه کشی برگزار و اسامی نفرات انتخابی به شرکت لیزینگ ارسال شود .
✅جزئیات و اطلاعات کامل تر از طریق بخشنامه یکشنبه اطلاع رسانی خواهد شد .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔰 چگونه حین درس خواندن تمرکز داشته باشیم؟
📖 زمان مطالعه را کوتاه کنید یا اگر برای مدت زیاد مطالعه میکنید حتماً زمان خاصی را برای استراحت در نظر بگیرید. به عبارت دیگر برای مطالعه زمانبندی داشته باشید.
📖 مکان مناسبی را برای مطالعه در نظر بگیرید (با حداقل شرایط ایجاد حواسپرتی).
📖 برای مطالعه رقابت ایجاد کنید؛ یا با فرد دیگری یا با خودتان! دفتر برنامهریزی میتواند رقیب خوبی برای شما باشد. وقتی رقیب داشته باشید خودتان را مجبور میکنید طبق برنامه پیش بروید و عقب نمانید.
📖 قبل از خواندن هر بخش از کتاب، سؤالاتی از آن بخش طرح کنید و در مطالعه به دنبال پاسخ بگردید. به عبارت بهتر برای مطالعهی هر بخش از کتاب، هدفی در نظر بگیرید.
📖 خودتنظیمی داشته باشید. خودتان ناظر خودتان باشید و هر بار که حواستان پرت شد، به خودتان دستور بدهید که «حواست را جمع کن».
📖 مطالعه فعال داشته باشید. حاشیهنویسی کنید، سؤال بپرسید، یادداشتبرداری کنید، خلاصهنویسی کنید، در متن علامتگذاری کنید و مدام در جستوجو باشید. لم ندهید و دراز نکشید.
📖 در حین درس خواندن از انگشت یا مداد و... به عنوان راهنمای متنی که میخوانید استفاده کنید.
📖 بعد از خواندن هر بخش از کتاب، پرسش و پاسخ داشته باشید؛ یعنی به خودتان درس پس بدهید.
📖 افکار مزاحم را یادداشت کنید.
📖 تمرین کنید. برای ایجاد تمرکز
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
تکلیف مهارتی پایه دوم.pdf
3.81M
تکالیف مهارتی پایه دوم
تمام دروس
❤️ کاربرگ تمرینی ❤️
کاربرگ های تمرینی دوست داشتنی
#کلاس_دومی_با_ما_باش
#فوروارد_یادت_نره
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
@DOVVOMNOVIN20.pdf13.pdf
294.8K
📝تکالیف خلاق ومهارت محور مربوط به درس شانزدهم
💦پرواز قطره
❤️ کاربرگ تمرینی ❤️
کاربرگ های تمرینی دوست داشتنی
#کلاس_دومی_با_ما_باش
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
⛔ برای «تقویت مهارت #شنیداری» فرزندم چکار کنم؟⁉️
〽️ یکی از دلایلی که بچه ها با وجود اینکه گوش #سالمی دارند و می شنوند، اما در #درک مطالب به خوبی عمل نمی کنند این است که؛ آنها #یاد نگرفته اند که از توان گوشهایشان به نحو احسن استفاده کنند و نیاز است تا با #تمرین هایی به آنها کمک شود تا بتوانند از قدرت گوشهایشان بیشترین استفاده را ببرند به این ترتیب در درسها نیز #موفق عمل خواهند کرد.
🔺گوش دادن به تلویزیون با صدای #پایین: این کار باعث می شود که کودک با دقت بیشتری به زیر و بم صداها و جزئیات توجه کند
🔺 هر #درخواستی را که از او دارید یک و نهایتا دو بار تکرار کنید، مثلا اگر می خواهد برود از مغازه چیزی بخرد، چند بار برایش وسایل مورد نیاز را تکرار نکنید.
🔺 هنگام #صحبت با کودک تُن صدایتان بلند نباشد و به عمد آرام صحبت کنید تا او مجبور شود به جزئیات صحبت ها توجه کند.
🔺 یک #متن از کتاب فارسی، علوم و یا اجتماعی را انتخاب کنید و برایش شمرده شمرده بخوانید، سپس از او بخواهید تا کلمات و عبارات را بعد از شما #تکرار کند. کلمه و جمله کوتاه بعد از تمام شدن این مرحله، مفهوم عبارتها و جمله های گفته شده را از او بپرسید
🔺 با استفاده از موادی مانند عدس، لوبیا ،خرده چوب، شن، ماسه، نخود، آرد، نمک، کاغذ خرد شده و ... #قوطیهایی تا نیمه پر کنید و به ترتیب آنها را کنار گوش کودک تکان دهید تا کودک صدای قوطی را #حدس بزند. جواب او هر چه باشد (درست یا غلط ) ، محتوای قوطی را به او نشان دهید، اجازه دهید که مواد هر قوطی را ببیند و لمس کند.
ارائه قوطیها از تعداد کم #شروع شود و در هر روز با تعداد بیشتری این تمرین انجام شود. این بازی برای کودک لذت بخش است. در روزهای بعد از او بخواهید با تکان دادن یک قوطی قوطی مشابه آن را یا نزدیک به صدای شنیده شده را پیدا کند.
✅ #توجه : قوطیها باید هم شکل و همرنگ باشند به طوری که داخل آنها دیده نشود.
🔺 سی دی صدای حیوانات، وسایل، مشاغل و ... را تهیه و برای کودک #پخش کنید، بعد از پخش هر صدا از او بپرسید که صدای چی بود تا به مرور گوشهایش نسبت به تشخیص صداها حساس شود.
🔺 چند کلمه بر روی کارتها نوشته و برای کودک با صدای #آهسته بخوانید، سپس از او بخواهید حرف اول و آخر کلمه را بگوید. مثلا : پرواز، باران، جنگل، ماش
🔺 چند جمله #کوتاه بر روی کارت نوشته و از او بخواهید پس از هر بار که میخوانید، کلمه اول و آخر را بگوید، مثلا:
🔺مادر آمد
من هر شب مسواک میزنم
اگر خوب درس بخوانم موفق می شوم
🔺 چند جمله کوتاه بر روی کارت نوشته و از او بخواهید پس از هر بار که میخوانید کلمه اول و آخر را بگوید
❌مادر آمد
❌من هر شب مسواک میزنم
❌اگر خوب درس بخوانم موفق میشوم
🔺 دقت کنید هنگامی که با کودک صحبت میکنید #تماس رو در رو داشته باشید .(همان فیس تو فیس) 😊
🔺 #زمان کافی برای فهمیدن و جواب دادن به تکالیف داده شده به کودک بدهید و به یاد داشته باشید در هر بار فقط یک کار را به او بدهید.
🔺مطمئن شوید که کودکتان در مناسبتری#جا در کلاس می نشیند. یعنی جایی که چهره معلم را ببیند و حرفهای او را به طور واضح متوجه شود.
🔺اگر ازکودکی با شیوه ی درست و بیان ساده، با بچه ها صحبت کنیم، انها حتما دارای حافظه ی شنیداری بالایی خواهندبود ودر #پیش_دبستانی و #کلاس_اول #گوش_شنوای قوی و فوق العاده ای خواهند داشت.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
عبارت نیازمند مستندات
پس از آخرین بروزرسانی، در بخش هایی از کارنامه ها عبارت "نیازمند مستندات " درج شده است ...
بابت این عبارت نگران نباشید، این عبارت برای تمام بخش هایی که نیازمند ارائه مستندات توسط ارزیابی شونده ( معلمان ..) بوده است ، درج شده است ، حتی اگر امتیاز کامل را کسب کرده باشید ...
لذا تنها جهت اطلاع از بخش های مربوط به بارگذاری مستندات بوده و لزوما به معنی ناقص بودن مستندات شما نیست ...
۷ بخش نیازمند بارگذاری مستندات توسط همکاران بوده است ...
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ زمان اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگاری آموزش و پرورش
🔺صادق ستاریفرد معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس، اظهار کرد: قرار است نتایج آزمون کتبی تا پایان اردیبهشت اعلام شود.
وی ادامه داد: مصاحبه و ارزیابی تکمیلی پذیرفتهشدگان چند برابر ظرفیت نیز از اول خرداد ۱۴۰۲ آغاز میشود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
دریافت حکم حقوقی بازنشستگان
بازنشستگان محترم کشوری
با استفاده از نشانی سایت ذیل می توانید در سریعترین زمان حکم حقوقی خود مربوط به فروردین ماه سال ۱۴۰۲ را دریافت کنند
ــــــــــــــــــــــ
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
4_5936032445345303982.pdf
23.16M
📚 دفترچه سوالات عمومی
🔺 آزمون آموزگاری اردیبهشت ۱۴۰۲
ـــــــــــــــــــــــــ
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢بیانیه وزارت اطلاعات درباره حوادث مدارس کشور/ ماده سمی در کار نبود اما عوامل دیگر شناسایی شدند
✍بخشی از بیانیه وزارت اطلاعات:
▫️مواد سمی در هیچیک از مدارس کشور پخش نشده است؛ اما عوامل غیرسمی که موجب ایجاد هراس شدهاند، بهطور سهوی یا تعمدی در برخی از محیطهای گزارش شده استعمال شده است.
▫️در خصوص عوامل انسانی، افراد متعددی که متهم به کاربست مواد فوقالذکر بودند شناسایی، احضار یا بازداشت شدند و به تناسب تخلفات یا جرایم خود، مورد تذکر، تشکیل سابقه یا معرفی به مرجع محترم قضایی قرار گرفتند.
▫️قطعاً شبکهی انتشار مواد مسموم کننده در کشور، وجود نداشته اما شبکههای متعدد در فضای مجازی (از داخل یا خارج از کشور) به تولید و انتشار شایعات، دامن زدن به مدرسههراسی، تلاش برای تعطیلی مدارس، به اعتراض کشاندن اولیاء دانشآموزان، متهمسازی تعمدی نظام جمهوری اسلامی و افراد و جریانات معتقد به نظام، به تعداد قابل توجهی ردیابی و شناسایی شدند که جملگی آنها تحت تعقیب قرار گرفته یا خواهند گرفت.
▫️«تمارض» یکی از عواملِ اثباتشده به تعداد قابلتوجه بوده است. در بررسی انگیزههای تمارض، ۳ انگیزۀ بازیگوشی، فرار از درس و امتحان، و در موارد اندکی ایجاد التهاب و اغتشاش دخیل بوده است.
▫️ایفای نقش دشمن در دامنزدن به غائله، کاملاً محرز و انکارناپذیر است. اعم از افراد، کانونها، گروهکها و حسابهای کاربری و رسانههای جریان مسلط رسانهیی غربی (بهویژه فارسی زبانها) که در چند ماه گذشته این موضوع را هدف و سوژهی اصلی خویش قرار داده بودند.
▫️با توجه به مجموعه آثار منفی و مخربِ موضوع مسمومیتهای ادعایی بر جامعه بهویژه بر دانشآموزان و نونهالان کشور و اولیاء محترم آنها و بر درس و تحصیل و تلاشهای علمی کشور، ارادهی قطعی نظام بر برخورد جدی و بدون اغماض با عوامل دامن زننده به آن میباشد.
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 حاجی بابایی :نظام هماهنگ پرداخت به نظام ناهماهنگ تبدیل شده است
نماینده مردم شهرستان های همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از سازمان و وزارتخانه ها نظیر محیط زیست، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد و اسلامی و وزارت کشور کمترین میزان پرداختی را به کارکنان دارند و نامه نگاری برای افزایش حقوق آنها صورت گرفته است.
دکتر حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه رویه نظام پرداخت حقوق نادرست است افزود: نظام هماهنگ پرداخت به نظام ناهماهنگ تبدیل شده که درست کردن آن کار مجلس نیست بلکه لایحه می خواهد یعنی دولت باید لایحه تنظیم و تقدیم مجلس کند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠"#هوش_هيجانی"
🔹 یعنی توانایی مهار عواطف و تعادل برقرار کردن بین احساسات و منطق، به طوری که ما را به حداکثر خوشبختی برساند.
🔹هوش هیجانی همان توانایی شناخت، درک و تنظیم هیجانها و استفاده از آنها در زندگی است.
✳️جان گاتمن بر اساس تحقیقات چندین ساله خود در زمینه هوش هیجانی #والدین را به چهار دسته تقسیم می کند:
۱- #والدین_بی_توجه، که هیجانات منفی فرزندان خود را نادیده می گیرند و به احساسات آنها بی اعتنا هستند
۲- #والدین_ناراضی، که هر وقت فرزند آنها احساسات منفی خود را بروز می دهد او را سرزنش می کنند و یا حتی او را تنبیه می کنند.
۳- #والدین_آسان_گیر، که هیجانات فرزند خود را می پذیرند و با آنها همدلی می کنند ولی قادر به هدایت و یا کنترل رفتار آنها نیستند
۴- #والدین_مربی_هیجان، که به احساسات فرزندانشان اهمیت می دهند و راه و رسم مقابله با فراز و نشیب های زندگی را به آنها می آموزند. آنها احساسات منفی فرزندشان را به عنوان حقیقتی از زندگی می پذیرند از این موقعیت هیجانی به منزله فرصتی برای آموزش درس های مهم زندگی به او و تقویت روابط خویش با وی بهره می گیرند.
✳️جان گاتمن در بررسی های خود به این نتیجه رسید که والدین مربی هیجان پنج مرحله را در ارتباط با احساسات فرزندانشان طی می کنند:
1⃣ از هیجان فرزندانشان آگاه می شوند
2⃣ این هیجان را فرصتی مغتنم برای افزایش صمیمت در روابط خود با کودک و آموزش او تلقی می کنند.
3⃣ به حرفهایش گوش می کنند و او را دلداری می دهند و برای احساساتش ارزش قائل می شوند.
4⃣ به کودک کمک می کنند تا احساس خود را نامگذاری کند.
5⃣ در عین جستجوی راه حل هایی برای مشکل موجود، حد و حدودی نیز برای ابراز احساس کودک قائل می شوند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
سوالات حیطه عمومی۴۰۲.pdf
4.49M
سؤالات حیطه عمومی آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98