eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
علوم سوم.pdf
17.15M
پاسخنامه صفحه به صفحه کتاب علوم با پاسخ پایه سوم پایه سوم ابتدایی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
1_2435173030.pdf
12.8M
به گام هدیه پاسخنامه کتاب هدیه ــ سمیرا ابوالقاسمی پایه سوم ابتدایی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرح مهمانی در مهمانی محور :مهمانی خدا 🕌 دانش آموز:بیتا عثمان پور پایه :ششم استان :آذربایجان غربی (سلماس) آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی آموزگار:پریوش لک عیان مدیر آموزگار :خانم سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرح مهمانی در مهمانی محور :مهمانی خدا 🕌 دانش آموز:مانیا لاهوجی پایه :ششم استان :آذربایجان غربی (سلماس) آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی آموزگار:پریوش لک عیان مدیر آموزگار :خانم سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
مهمانی در مهمانی محور مهمانی:مهمانی بهار نام استان:آذربایجان غربی منطقه:تازه شهر نام مدیر:مینا افسری آموزگار: فاطمه رجب زاده تحصیلی:۱۴۰۱-۱۴۰۲ نام: زهرا نام خوانوادگی: نیکپور مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
به نام خدا مهمانی در مهمانی موضوع محور: مهمانی بهار نام ونام خانوادگی: تینا آزاد دوست مدرسه : حجاب نام آموزگار: سیما شرافتمند مدیر مربوطه: خانم مسلمی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
به نام خدا طرح مهمانی در مهمانی موضوع محور: مهمانی خدا استان: آذربایجان غربی شهر تازه شهر نام ونام خانوادگی: رومینا حاجی زاده مدرسه: حجاب نام آموزگار : سیما شرافتمند مدیر مربوطه:خانم مسلمی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
به نام خداوند بخشنده مهربان طرح مهمانی:مهمانی درمهمانی ستان: آذربایجان غربی نام مدرسه:مدرسه نام معلم :خانم سیما شرافتمند نام دانش آموز:الهه خاکزاد مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🌺فواید گوش كردن به اذان🌺 ✅شنیدن اذان انسان را از اهل آسمان قرار میدهد . پیامبر اكرم (ص) میفرماید : همانا اهل آسمان از اهل زمین چیزى نمیشنوند مگر اذان شنیدنِ اذان اخلاق را نیكو میکند . امام على (ع) میفرماید : كسى كه اخلاقش بد است در گوش او اذان بگویید شنیدن اذان انسان را سعادتمند میكند . پیامبر اكرم (ص) میفرماید : كسى كه صداى اذان را بشنود و به آن روى آورد ، نزد خداوند از سعادتمندان است شنیدن اذان سبب دورى شیطان میشود . رسول اكرم (ص) میفرماید : شیطان وقتى نداى اذان را میشنود فرار میکند امام باقر (ع) فرمود : رسول خدا (ص) هنگامي که اذان موذّن را ميشنيد ، آنچه را موذّن ميگفت تکرار ميکرد 📚میزان‌الحكمه‌ج۱،ص۸۲،وج۱ص۸۴ ‌‌ مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 14علوم، از گذشته تا آینده (نان)  1- مراحل آماده سازی خمیر را نام ببرید؟ : زمان خمیر کردن، روش خمیر کردن در دستگاه مخلوط کن، زمان و شیوه‌های افزودن خمیر مایه   2- آماده سازی خمیر به چند روش است؟ :به روش معمولی دستی و سنتی. با مخلوط کن.   3- مراحل تهیه‌ی نام را بگویید. # جواب: 1-گندم را از مزرعه دور می‌کنند. 2- گندم را آسیاب به آرد تبدیل می‌کند. 3- از آرد خمیر درست می‌کنند. 4- از خمیر نان درست می‌کنند.   4- از نان چگونه باید نگه‌داری کنیم؟ : نان‌های داغ و تازه را نباید روی ... نگه‌داریم. نان باید در دمای بین 18 تا 20 درجه باشد. آسیاب‌ها با گذشت زمان چه تغییراتی پیدا کرده‌اند؟ : چون کم کم روش سنتی آرد کردن، به دستگاه تبدیل شد. و آسیاب‌ها از دستی به ماشینی و برقی و ماشینی تبدیل شدند.   5- آرد را در کجا نگه‌داری می‌کنند؟ : در بسته‌های کوچک کتانی یا کاغذی یا در سیلو نگه‌داری می‌کنند و باید بدون بو و حشره باشد. تهویه داشته باشد و در برابر گرما و نور محفوظ باشد. 6- مدت زمان پخت نان به چه عواملی بستگی دارد؟ :نوع آرد میزان فشردگی خمیر و ترکیب آب بستگی دارد. : خمیر کردن دستی و خمیر کردن به کمک دستگاه مخلوط کن، نمونه‌هایی برای تهیه خمیر از آرد هستند.   7- چگونه آرد را خمیر می‌کنند؟ : ابتدا مقداری آرد در ظرف ریخته و به آن آب اضافه می‌کنیم. و بعد مقداری خمیر مایه اضافه کرده و خمیر درست می‌شود. 8- چند نوع نان داریم نام ببرید: :سنگک- بربری – تافتون – نان جو – لواش – نان خرمایی – نان رژیمی – نان شیرمال – کنجدی – باگت – توس – نان قندی – نان محلی و سنتی   9- پیامبر خدا درباره‌ی آداب خوردن نان چه فرمود؟ : به نان احترام بگذارید که خدا به آن احترام گذاشته. 10- روش‌های پخت نان را نام ببرید. : با تابه، تنور، با ماشین، سنتی و دستی با هم‌کلاسی‌های خود گفت‌وگو کنید چرا این اتفاق می‌افتد؟ : چون به اندازه نمی‌خریم. از ضایعات نان در محل زندگی شما چه استفاده‌هایی می‌شود؟ : برای حیوانات گاو – گوسفند، مرغ – خروس و پرندگان.   برای کاهش مقدار ضایعات نان چه راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟ : به اندازه بخریم.   11- طرز مصرف درست نان را بگویید: :1) به اندازه بخوریم. 2) آن را دور نریزیم. 3) آن را هدر ندهیم. 4) باقی‌مانده‌ی نان را نگه‌داری کنیم.   12- خمیر رسیده و آماده برای نان چه ویژگی‌ دارد؟ :حرکت و جابه‌جایی آن کاهش یافته و سطح روی آن خشک است. حالت شل و .... آن زیاد است. 🛑 پایه دوم دبستان مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⚛مرور فصل ششم ریاضی 👇👇👇👇 1⃣مقایسه کن ۳۵۸⏹۳۰۰ ۷۷۰⏹۷۱۷ ۳۰۰+۴۰۰⏹۶۰۰-۲۰۰ ۶۴۱⏹۶۴۴ ۱۰۰+۲۰۰⏹۱۰۰+۲۰+۱ 2⃣فرایندی حل کن(ستونی نوشته شود) ۴۳۶+۲۴۳= ۱۵۴+۷۳۸= ۹۵۴-۲۳۴= ۵۳۹-۱۲۳= 3⃣به صورت تکنیکی حل کن(ستونی نوشته شود) ۳۶۵+۲۸۷= ۱۹۲+۴۳۸= ۶۳۱-۱۴۰= ۷۰۰_۲۴۵= 4⃣بهار یک کتاب داستان ۵۶۹صفحه ای داشت،اگر هفته اول۲۱۴صفحه و هفته دوم ۱۳۷ صفحه را خوانده باشد،چند صفحه از کتاب داستانش باقی مانده است؟(بصورت فرایندی حل کن) 5⃣حاصل را با کشیدن شکل و قرار دادن در جدول ارزش مکانی بدست بیاور ۱۳۴+۲۶۷= ۴۲۷-۲۱۹= 🛑 پایه دوم ابتدایی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 ،درس شانزدهم : : آشنایی باپاکسازی محیط زیست واهمیت اثرات محیط پاک برزندگی انسان وجلوگیری از آلودگی محیطی. :دو دسته اند: هدف دینی:درک اینکه طبیعت نعمت خداست ودر حفظ ونگهداری آن از آلودگی باید کوشاباشیم وپاکیزگی از نشانه های دین ماست. : حیطه شناختی حیطه عاطفی حیطه روانی_حرکتی                                                                                                           : حیطه : 1.راه های تمیز کردن محیط رابشناسد.(دانش) 2.دانش آموز بتواند در کلاس در رابطه با راه های تمیز نگه داشتن وپاکسازی محیط زیست بحث کند.(درک وفهم) 3.دانش آموز بتواند محیط اطراف زندگی خود را تمیز نگه دارد.(کاربرد) 4.دانش آموز آنچه را که دربازی پاکسازی وبهبود محیط زیست می داند به زندگی عادی خود تعمیم دهد.(ترکیب) 5.را ههای تمیز نگه داشتن طبیت را به دیگران توصیه کند.(ارزشیابی) حیطه : 1.دانش آموز به سخنان معلم با رغبت گوش میدهد.(توجه) 2.دانش آموز نظافت وحفظ محیط زیست رارعایت میکند.(واکنش) 3.در پاکسازی محیط زیست به دوستان افرادکمک میکند.(واکنش) 4.ازداشتن محیط زیست پاک وسالم لذت می برد.(واکنش) 5.به تاثیرات محیط زیست وطبیعت سالم درداشتن زندگی سالم وشاد اعتقاددارد.(ارزش گذاری) 6.اطرافیان بادیدن او وشنیدن سخنان اودرباره ی محیط زیستی پاک تحت ثاثیر قرارمیگیرند.(ارزش گذاری) 7.دوستان خود رابه پاکسازی محیط زیست وطبیعت به همراه یکدیگر دعوت میکند.(ارزش گذاری) 8.به داشتن یک محیط زیست پاک وسالم در زندگی بها میدهد.(سازمان بندی) 9.همین طور که به پاکسازی محیط زیست دراطرافیان توجه دارد آن رادرمورد زندگی خود رعایت میکند وحتی به زندگی شخصی خود تعمیم میدهد.(سازمان بندی) حیطه -حرکتی: 1.بتواندآلاینده های محیطی ومحیط آلوده را ازمحیط سالم وپاک تمیز دهد.(تقلید) 2.خود به تنهای بتواند محیط اراف خود راپاک نگه دارد وعوامل آلوده را ازبین ببرد.(اجرای مستقل) : بحث کلاسی،گردش علمی،بارش مغزی و ها: گچ وتخته،فیلم وعکس(دیتاشو)،چک لیست،بروشورهای مربوط به محیط زیست. : دانش آموز از اطرافیان درباره ی پاک نگه داشتن طبیعت واهمیت آن به وسیله مشاهده وسخنان آنها چیزی یادگرفته باشد .             : طبیعت، نظافت، پاکیزگی، پاکسازی محیط زیست : سازی(رفتار ورودی): 1.معلم با سلام و احوالپرسی  وارد کلاس می شود. 2.حضور و غیاب می کند و وارد چک لیست می کند. بندی:7گروه 3نفره : 1.برای داشتن یک محیط زیست پاک باید چکار کنیم؟ 2.زندگی در یک محیط زیست سالم چه فوایدی دارد؟ 3.زندگی دریک محیط زیست ناسالم چه مضراتی دارد؟ : معلم یک کلیپ از رودخانه ایی که آلوده به زایعات کارخانه های صنعتی و زباله های ریخته شده به وسیله مردم است وباعث مرگ میر ماهیان وپرندگان ساحلی میشود پخش میکند. : معلم با دانش آموزان به دامن طبیعت میرود و با استفاده از دستکش وپاکت زباله محیط اطراف را پاکسازی میکنند. و خود زیبایی داشتن طبیعت سالم را درک میکنند. : : از دانش آموزان بخواهیم به صورت گروهی بنشینند  و آلودگی های که وجود دارند  و ضررهایی که میتواند برای محیط زیست وطبیعت دارشته باشد نام ببرند و برای آن راه حل بنویسند. : بعد از انجام فعالیت گروهی ونتیجه گیری به دانش آموزان 5 دقیقه فرصت بدهیم که سوالهای که بی جواب مانده یا در ذهن آنها به وجود آمده را بپرسند. : براساس فعالیت گروهی دانش آموزان و نتیجه گیریشان به آنها امتیاز می دهیم. : 1.از دانش آموزان بخواهیم  تمرینات درس را برای جلسه بعد انجام بدهند. 2.از دانش آموزان بخواهیم  به صورت داوطلبانه راه های جلوگیری  از آلودگی محیط زیست و حفاظت از آن را با استفاده از مشورت بزرگترها جمع آوری کنند و به عنوان کار تحقیقی به کلاس ارائه دهند. 🛑 پایه دوم دبستان مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98