eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 روشهای یکپارچگی حسی دانش آموزان برای تقویت یکپارچگی حسی دانش آموزان، می توان از روش های زیر استفاده کرد:👇👇 1. بازی های : انجام بازی های حسی می تواند به تقویت حواس و حس های دانش آموزان کمک کند. این بازی ها می توانند شامل استفاده از ابزارهای حسی مختلف مانند شناخت قطعات با سرعت متفاوت، بازی های تمرکز بر حس بو و طعم و... باشند. 2. تمرینات : تمرینات تعادلی و تناوبی برای تقویت حس تعادل و شناخت بدن می تواند به یکپارچگی حسی کمک کند. این تمرینات می توانند شامل راه رفتن در روزنه های بدون تماس بدن با آن، ماشین کشیدن، تعادل بر روی توپ و استفاده از پنجه پا در بازی ها باشند. 3. تغییرات : تغییر زمینه های حسی در کلاس و خانه یک راه خوب برای تعامل با دنیای حواس است. می توانید از استفاده از موسیقی، نورهای رنگارنگ، تم های تعطیلات و ابزارهای حسی مانند ماساژور یا پد وزنه برای تغییر حسی در محیط استفاده کنید. 4. فعالیت های : فعالیت های جسمی مانند ورزش، رقص و حرکات موسیقیایی می توانند به تقویت یکپارچگی حسی کمک کنند. این فعالیت ها به دانش آموزان کمک می کنند تا حواس خود را بخشند و به تنظیم حسی خود بپردازند. 5. آرامش و : فعالیت های آرامش بخش مانند مدیتیشن، تمرین نفس عمیق و استفاده از ابزارهای آرامش مانند تجهیزات تنفسی می تواند به تقویت واکنش های حسی کمک کند. این فعالیت ها به دانش آموزان کمک می کنند برای بهبود مهارت های ارتباطی و حل مسئله واکنش نشان دهند. 6. و کشف: به دانش آموزان اجازه دهید برای کشف و تحقیق در محیط پیرامونشان زمینه فراهم کنید. این فعالیت ها می توانند به تکامل یکپارچگی حسی کمک کنند و اطلاعات جدید را به آنها معرفی کنند. 💮 توجه: از اجرای هر فعالیت، اطمینان حاصل کنید که فعالیت برای سطح رشد و توانایی دانش آموز مناسب است و از درک و توانایی هر دانش آموز در ارتباط با حس ها آگاهی داشته باشی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✍️ برای «تقویت مهارت » فرزندم چکار کنم؟ یکی از دلایلی که بچه ها با وجود اینکه گوش سالمی دارند و می شنوند، اما در درک مطالب به خوبی عمل نمی کنند این است که؛ آنها یاد نگرفته اند که از توان گوش‌هایشان به نحو احسن استفاده کنند و نیاز است تا با هایی به آنها کمک شود تا بتوانند از قدرت گوش‌هایشان بیشترین استفاده را ببرند به این ترتیب در درس‌ها نیز عمل خواهند کرد. تقویت_مهارت_های_شنیداری👌🏻👌🏻 • گوش دادن به تلویزیون با صدای :  این کار باعث می شود که کودک با دقت بیشتری به زیر و بم صداها و جزئیات توجه کند • هر را که از او دارید یک و نهایتا دو بار تکرار کنید، مثلا اگر می خواهد برود از مغازه چیزی بخرد، چند بار برایش وسایل مورد نیاز را تکرار نکنید. • هنگام با کودک تُن صدایتان بلند نباشد و به عمد آرام صحبت کنید تا او مجبور شود به جزئیات صحبت ها توجه کند. • یک از کتاب فارسی، علوم و یا اجتماعی را انتخاب کنید و برایش شمرده شمرده بخوانید، سپس از او بخواهید تا کلمات و عبارات را بعد از شما کند. کلمه و جمله کوتاه بعد از تمام شدن این مرحله، مفهوم عبارتها و جمله های گفته شده را از او بپرسید • با استفاده از موادی مانند عدس، لوبیا ،خرده چوب، شن، ماسه، نخود، آرد، نمک، کاغذ خرد شده و ... تا نیمه پر کنید و به ترتیب آنها را کنار گوش کودک تکان دهید تا کودک صدای قوطی را بزند. جواب او هر چه باشد (درست یا غلط ) ، محتوای قوطی را به او نشان دهید، اجازه دهید که مواد هر قوطی را ببیند و لمس کند. ارائه قوطی‌ها از تعداد کم شود و در هر روز با تعداد بیشتری این تمرین انجام شود. این بازی برای کودک لذت بخش است. در روزهای بعد از او بخواهید با تکان دادن یک قوطی قوطی مشابه آن را یا نزدیک به صدای شنیده شده را پیدا کند. توجه : قوطی‌ها باید هم شکل و همرنگ باشند به طوری که داخل آنها دیده نشود. • سی دی صدای حیوانات، وسایل، مشاغل و ... را تهیه و برای کودک کنید، بعد از پخش هر صدا از او بپرسید که صدای چی بود تا به مرور گوش‌هایش نسبت به تشخیص صداها حساس شود. •  چند کلمه بر روی کارتها نوشته و برای کودک با صدای بخوانید، سپس از او بخواهید حرف اول و آخر کلمه را بگوید. مثلا : پرواز، باران، جنگل، ماش • چند جمله بر روی کارت نوشته و از او بخواهید پس از هر بار که می‌خوانید، کلمه اول و آخر را بگوید، مثلا: مادر آمد من هر شب مسواک میزنم اگر خوب درس بخوانم موفق می شوم • چند جمله کوتاه بر روی کارت نوشته و از او بخواهید پس از هر بار که می‌خوانید کلمه اول و آخر را مادر آمد من هر شب مسواک میزنم اگر خوب درس بخوانم موفق میشوم • دقت کنید هنگامی که با کودک صحبت می‌کنید رو در رو داشته باشید . • کافی برای فهمیدن و جواب دادن به تکالیف داده شده به کودک بدهید و به یاد داشته باشید در هر بار فقط یک کار را به او بدهید. • مطمئن شوید که کودکتان در مناسب‌ترین در کلاس می نشیند. یعنی جایی که چهره معلم را ببیند و حرف‌های او را به طور واضح متوجه شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴فاصله_گذاری بیش از حد در نوشتن 💥علل: سرعت قلم به هنگام نوشتن ؛ بیش از حد وسریع جانبی؛ عدم توجه به هماهنگی لازم جهت 💜راهبرد: کلمه های یک جمله را به صورت یا می نویسیم تا ضمن کامل کردن به فاصله ها هم نماید. یا از چوب به عنوان حد فاصل استفاده می کنیم تا دانش آموز از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد کلمه بعدی را بنویسد و مجدد چوب کبریت را به انتها انتقال دهد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🖍فعالیت های حرکتی مناسب برای کودکانی که در یادگیری دروس مشکل دارند(مشکلات یادگیری) 🌀گام به جلو : کودک را وادارید که از یک مسیر مستقیم یا خمیده که روی زمین مشخص شده به سوی هدف تعیین شده برود . البته هر چه مسیر باریکتر باشد کار مشکل تر است و گام آهسته بسیار مشکل تر از گام سریع و را ه رفتن بدون کفش دشوارتر از را ه رفتن با کفش است . 🌀گام به عقب : همان مسیر پیشین این باربه عقب طی می شود. 🌀 گام به پهلو ها : ازکناره های مسیر تعیین شده کودک می تواند برای رفتن استفاده کند . ابتدا پای راست خود را در طرف راست مسیر و بعد پای چپش را در طرف چپ آن بگذارد و پس از طی مسافتی به صورت ضربدری عمل می کند . 🌀 حرکات گوناگون : کودک در مسیرهای گوناگون حرکت می کند در حالیکه اشیائی را حمل می کند . او باید اشیاء را در نقاط مشخص رها کند . مثلاً توپی را در سبد بیندازد ، یا با تمرکز چشمان خود به نقاطی از اتاق حرکت کند . 🌀تقلید راه رفتن حیوانات : در اینجا کودک راه رفتن برخی از حیوانات را تقلید می کند . 🌀 عبور از نردبان : نردبانی را روی زمین بخوابانیدکودک باید از وسط پله ها ، به جلو و عقب برود ویا از وسط پله ها با پرش رد شود. 🌀 راه رفتن متقاطع : در این شیوه کودک با گذاشتن یک پا در مقابل خود دست متقابل خود را به سوی آن می برد ، چشمها و سر را نیز در جهت دستش قرار دهد 🌀 عبور از روی نشانه ها : روی زمین اشیائی به عنوان جای پا یا نشانه هائی برای گذاشتن پای چپ یا راست قرار دهید . کودک باید با قرار دادن پای خود روی نشانه های درست مسیر را طی کند . 🌀 بازی قوطی : به کودک دو قوطی داده می شود ، یکی در مقابل او و دیگری در پشت او قرار دارد . او باید با جفت پاهایش توی قوطی مقابل بپرد ، بعد یکی از دستهایش را به عقب برد و قوطی پشت سری را بردارد و مقابل خود قرار داده و پرش بهمین ترتیب ادامه بدهد تا به نقطه پایان مسیر برسد . 🌀 گذشتن از کنار خطوط : خطوط رنگی گوشه دار یا مارپیچ روی زمین بکشید و کودک را وادار کنید که از کنار این خطوط عبور کند. 🌀 حرکت دادن دست ها و پاها : کودک روی زمین به طور طاق باز می خوابد و اعضاء بدن خود را مطابق دستور حرکت می دهد . با حرکت اندامهای دو طرف می توان کاررا شروع کرد . 🌀 سینه خیز رفتن: از کودک بخواهید تا مسیر را طی نماید. 🌀 خزیدن با مانع : از کودک بخواهید که یک مسیر تعیین شده با موانع سر راه را طی کند ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🖍اختلال ریاضی سبب_شناسی اختلالات یادگیری ☄ یکی از اختلال یادگیری ، عدم توانمندی مغز برای انتخابی است. 👌 وقتی مغز محرک محیطی را کرد برای آن نیاز به آن با اجراهای دارد، مثلا اگر دانش آموز می‌خواهد شکل را رسم کند لازم است این است که در مغزش مفاهیم ، و بودن را داشته باشد. به عبارتی نیازمند مفاهیم است. 🪸مسلماً دانش‌آموزی که می‌خواهد و تقسیم سه_رقمی در سه رقمی را یاد بگیرد ، باید مفهوم ، ضرب ، جمع و اعداد یک رقمی بر دو رقمی و غیره را یاد گرفته باشد تا بتواند ضرب و تقسیم سه رقمی درسه رقمی را یاد بگیرد. 🌈وقتی فردی پیش_نیازها را می‌آموزد ، آنها را به صورت یک نگهداری می‌کند تا هر وقت لازم بود از آن استفاده نماید این آرشیو حافظه_بلند_مدت نامیده می شود. 🌊 اگر دانش آموز شما در مشکل دارد ، در کنار سایر تمرینات (فرایندی ، ادراک و ... ) حتما باید پیش_نیاز ها را به وی آموزش دهید ، یعنی باید کتاب های ریاضی سال یا سال های قبلی را مرور و آموزش دهید . ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ به کانال راز سلامتی بپیوندید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3601072740C1a182f9c71 👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 کانالی پر از مطالب مفید برای سلامتی شما
⚫️ اخبار آلودگی و اخبار تعطیلی مدارس آخر هفته تا کی ادامه دارددر لینک زیر👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb ❌مشاهده لیست اخبار تعطیلات مدارس این هفته ولیست احتمالی تعطیلی‌ مدارس این شهرها 👆👆👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سـ🍁ــلام روزتون پراز خیر و برکت 🗓 امروز  دوشنبه ☀️  ١٣   آذر   ١۴٠٢   ه. ش 🌙  ٢٠   جمادی الاول    ١۴۴۵  ه.ق  🌲 ۴    دسامبر  ٢٠٢٣    ميلادی 🌸ای آنکه خدای خویش خوانیم تورا ✨طاعت به سزا کجا توانیم تو را 🌸گویند خدای را به حاجات بخوان ✨حاضرتر از آنی که بخوانیم تو را 🌸 بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم ✨ الــهـــی بــه امــیــد تـــو این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
◀️صدور احکام معلمان بازنشسته؛ به زودی/ اعلام پایان «رتبه بندی معلمان» در آذرماه ⏸معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش درحال پیگیری است و به زودی احکام این بازنشستگان صادر می‌شود. ⏸پاداش پایان خدمت موضوعی است درحال پیگیری و رایزنی با دستگاه‌ها و افراد مختلف هستیم و به زودی احکام بازنشستگان صادر خواهد شد. ⏸به لطف خدا رتبه بندی تقریبا به پایان رسیده و حتی می‌توانیم به نحوی پایان مرحله استقرار رتبه‌بندی و این اقدام بزرگ را در آذر ماه امسال اعلام کنیم. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
مدرک لازم جهت در خواست اردو - کرمان (1).docx
536.1K
☀️ فرم اردو در قالب ورد و قابل ویرایش این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢کارشناس هواشناسی: آلودگی هوا تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت 🔹افزایش غلظت در تهران، کرج، اصفهان، اراک، تبریز و اهواز انتظار می‌رود. 🔹شهرهای سمنان و قم نیز فردا و پس فردا به این شهرها اضافه خواهند شد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔸️ کیفیت هوای امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲ پایتخت در اکثر مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98