eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
❓پرسش ❔دلیل اینکه عموم مردم علی ع را نخواستند چه بود❕❕ ❓آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی ع بردارند❔آیا برای این مطلب شواهد قرآنی هست❗️ 💠پاسخ💠 👌چه شاهد قرآنی از این بالاتر که حضرت موسی برادر خود حضرت هارون را به عنوان جانشین خود در میان بنی اسرائیل منصوب داشت و خود به میعاد گاه خداوند برای گرفتن احکام تورات از طریق وحی رفت چنان که قرآن چنین می گوید: ❗️« ما به موسی سی شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پرودگارش با او چهل شب شد و «موسی به برادرش هارون گفت جانشین من در میان قوم من باش... » 🔶اعراف 142 👌اما بنی اسراییل خلافت و جانشینی هارون را نادیده گرفتند و به وصیت موسی عمل نکردند و راه کفر و شرک و بت پرستی و گوساله پرستی را در غیاب موسی در پیش گرفتند چنان که قرآن نقل می کند: « قوم موسی بعد از ( رفتن ) او ( به میعاد گاه خداوند) از زیور آلات خود گوساله ای ساختند ...هنگامی که موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت گفت پس از من بد جانشینانی برایم بودید ( و آیین مرا ضایع کردید ) ...( هارون گفت ) فرزند مادرم این گروه مرا در فشار گذاشتند و نزدیک بود مرا به قتل برسانند...» 🔷اعراف 148 تا 151 ❓آیا پشت کردن بنی اسراییل به خلافت و وصایت هارون دلیلی بر بطلان خلافت او می باشد❕ 👌پشت کردن صحابه به امام علی مورد پیش بینی پیامبر گرامی قرار گرفته بود چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود: « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آن را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم» 📚المعجم الکبیر ج11 ص73 📚مسند ابی یعلی ج1 ص426 📚تاریخ مدینه دمشق ج42 ص322 🔶وفرمود: « پس از من مردم با حیله گری با تو رفتار می کنند» 📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 150 ❗️البته چنان نبود که تمام صحابه غدیر و مساله ولایت و خلافت حضرت علی را فراموش کنند بلکه عده ای از آنان تن به خلافت ابوبکر نداده و در برابر او اعتراض و احتجاج به ولایت حضرت علی می کردند. 👌علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار بابی را اختصاص داده است به احتجاجات صحابه بر خلافت وامامت امیر مومنان در برابر غاصبان خلافت 📚بحار الانوار،ج29 ص79 باب 8 👌از ابی بن کعب نقل می کند زمانی که ابوبکر داشت خطبه می خواند بلند شد وچنین احتجاج کرد: «آیا نمی دانید که پیامبر علی را برای ما چنین معرفی کرد "من کنت مولاه فهذا علی مولاه یعنی علیا ومن کنت نبیه فهذا امیره" "هرکس من مولای او هستم علی مولای اوست وهرکس من پیامبر او هستم علی امیر اوست" 📚همان مدرک،ص83 ❗️اسامه بن زید دربرابر ابوبکر چنین استدلال کرد: «تو سخن پیامبر در مورد علی در روز غدیر را چه زود فراموش کردی» 📚همان مدرک،ص92 🔶همچنین علامه مجلسی در ج28 ص175 باب 4 از بحار الانوار انبوهی از این احتجاج ها را می آورد. ❗️در کتب اهل سنت هم سخن از مخالفت صحابه با خلافت ابوبکر آمده است؛ 🔶بخاري در صحيح خود از زبان عمر بن خطاب نقل می کند که تمام انصار و نيز علی بن ابی طالب ، زبير بن عوام و تمام طرفداران آن‌ها با خلافت ابوبکر مخالف بودند: َ «تمامي انصار با ما مخالفت كردند و در سقيفه بنی ساعده جمع شدند، و نيز علی و زبير و كسانی كه همراه آن‌ها بودند، با ما مخالفت كردند» 📚صحیح بخاری،ج8 ص26 ❗️و طبری و ابن اثير در تاريخ شان نقل کرده‌اند که تمام انصار و يا بعضی از آن‌ها گفتند که ما تنها با علی بن ابی طالب بيعت مي‌کنيم: « فقالت الا نصار او بعض الانصار: لا نبايع الا علیا» 📚الكامل ج 2، ص 325 📚تاريخ الطبري ج 2 ص 443 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔چرا محمد دستور به ختنه زنان داد، با اینک میدانست حس جنسی زن ازبین میره و اینرو برای زن فضیلت عنوان کرد ❗️❗️ 💠💠 👌در مورد ختنه دختران و زنان ، آنچه از منابع فقه و حدیث شیعه و اهل سنت استفاده می شود ، این امور است ؛ 1⃣ختنه کردن دختران و زنان نزد علمای شیعه به اجماع و اتفاق واجب نیست ، ولی حکم به آن کرده اند ؛ 📚جواهر الکلام ج 31 ص 262 2⃣نزد علمای اهل سنت نیز ، مشهور است و ابن قدامه در مغنی تصریح کرده است که قول اکثر اهل علم عدم وجوب است . 📚مغنی ابن قدامه ج 1 ص 100 3⃣در روایات شیعه نیز تصریح به عدم وجوب شده است ، مرحوم صاحب وسائل احادیث متعددی در این زمینه نقل می کند از جمله اینکه امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « سنت آن است که کردن بر مردان است و بر زنان نمی باشد » 📚وسائل الشیعه ج 21 ص 441 4⃣در روایات اهل سنت هم ، عدم وجوب آن بر از پیامبر گرامی نقل شده است ؛ 📚مسند احمد ج 5 ص 75 5⃣در مورد طریقه آن در روایات تصریح شده است که آن عضو مخصوص از ریشه برداشته نشود ، بلکه تنها قسمت بالای آن برداشته شود . در قسمت بالای فرج ، قطعه گوشت کوچکی وجود دارد که مربوط به آن است . ❕در نقلی آمده است که پیامبر گرامی خطاب به زنی که متصدی این عمل برای بانوان بود فرمود ؛ « بسیار به ته مبر و اندکی بگیر که رو را نورانی تر و رنگ را صاف تر و نزد شوهر می دارد » 📚الکافی ج 5 ص 118 👌بنابراین غرض از ختنه بانوان ، از بین بردن میل جنسی آنان نیست که اگر مقصود از بین بردن میل جنسی بود ، دستور داده می شد که آن عضو مخصوص از ته بریده شود ، بلکه دستور داده شده که کمی از قسمت بالای آن برداشته شود ، تا زن در نظر شوهر خود دوست داشتی تر و نیکو تر جلوه کند و عمل برای هر دو لذت بخش تر شود . 6⃣نکته پایانی آنکه در حال حاضر در محیط اسلامی به این امر عمل نمی شود ، زیرا به اتفاق علمای شیعه از واجبات نیست لذا لزومی ندارد به چنین کاری کنند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « چشم زخم » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2077
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « به آغوش گرفتن کنیز در نماز مشکلی ندارد » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/786
🤔 ❔ با اسناد به روایات صحیح کتب معتبر اهل سنت، ثابت می‌کنیم که مطابق آن عمر بن خطاب زنش را مستمر کتک می‌زده است و آن را دستوری از جانب پیامبر اسلام می‌دانسته است. َّ: اشعث بن قیس بیان می‌کند که یکبار به‌ عنوان مهمان به نزد عمر بن خطاب رفتم، شب هنگام عمر از خواب بلند شد و 👈نزد همسرش رفت تا او را کتک بزند👉. من خود را میان او و همسرش قرار دادم(تا زن را نزند). وقتی عمر به بسترش برگشت و دراز کشید به من گفت: ای اشعث این چیزی را که من از رسول خدا شنیده‌ام به یاد داشته باش، من از پیامبر شنیدم که می‌گفت: از مرد نباید پرسید به چه علتی زن خودت را می زنی!  حاکم نیشابوری بعد از نقل این روایت چنین می گوید: هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخْرِجَاهُ، یعنی: اسناد این روایت صحیح است ولی بخاری و مسلم آن را نیاورده اند. ⚡️طبق این‌ روایت،(عمر بن خطاب) به صورت مستمر همسر خود را کتک می‌زده است و می‌گفته که پیامبر اسلام گفته نباید از شوهران علت کتک زدن زنانشان را پرسید. ⚡️آیا رفتار عمر بن خطاب و سخن محمد مصداقی بر زن ستیزی و اعمال جاهلانه نیست؟ 💠💠 👌قرآن به روشنی دستور به حسن معاشرت با زنان داده و می فرماید ؛ « با آنها به طور رفتار کنید » ( نساء 19) ❕پیامبر گرامی نیز از زدن زنان نهی کرده و فرمود: «هرکس زنی بگیرد لازم است که او را اکرام و احترام کند» 📚مستدرک الوسائل ج14 ص249 🔶و فرمود: «من تعجب می کنم از مردی که زنش را می زند درحالی که خودش به زدن سزاوار تر است .زنان خود را نزنید زیرا در آن قصاص است » 📚جامع الاخبار ص184 🔶و فرمود: «هر مردی که به زنش لطمه و ضربه ای بزند خداوند در روز قیامت ماموران جهنم را امر می کند ضربه به او بزنند» 📚مستدرک الوسائل ج14 ص250 🔶و فرمود: «هرکس زنش را بزند...خداوند در روز قیامت چنان آبرویش را ببرد که تمام خلائق از اولین تا آخرین آنها به او نگاه می کنند» 📚عوالی اللالی ج1 ص254 👌در روایات اهل سنت هم آمده است ؛ « رسول خدا هیچگاه هیچ خادم و هیچ یک از را کتک نزد » 📚سنن ابن ماجه ج 3 ص 400 ح 1984 ❕مطابق روایات اهل سنت ، پیامبر گرامی نه تنها هیچ گاه زنانش را نزد ، بلکه از این عمل هم نهی می کرد تا جایی که عمر بن خطاب به ایشان اعتراض کرد . نقل می کنند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « زنان را نزنید ، عمر اعتراض کرد که یا رسول الله این دستور می شود که زنها بر مرد جرات پیدا کنند ، دستور بده آنها را بزنند .» 🔸پیامبر گرامی با رد درخواست عمر فرمود ؛ « زنان زیادی از شوهرانشان شکایت نمودند ، این مردان انسانها خوبی نیستند » 📚سنن ابن ماجه ج 3 ص 400 ح 1985 👌بخاری نیز نقل می کنند که « رسول خدا از زدن نهی کرده است » 📚صحیح بخاری ج 8 ص 18 ❕با این حال می بینیم که عمر بن خطاب زنش را می زند و خود را هم مسوول نمی داند . در زمان حیات رسول خدا به آن حضرت می گفت که دستور بده زنها را بزنند اما پیامبر با او مخالفت کرد ، حال به دروغ می گوید که پیامبر گفته اگر کسی زنش را بزند از او نمی که چرا زدی ! ❔کجای شرع و عقل اجازه چنین کاری را می دهد ؟ اگر سنت رسول خدا به معنای فعل آن حضرت است که پیامبر هرگز زنش را نزد و اگر به معنای قول آن حضرت است که روایت وارد شده زدن است ❗️پس عمر با چه مجوزی بر خلاف سنت زنش را می زند و آنگاه روایتی دروغین نقل می کند که با آیات قرآن و سنت پیامبر در تضاد است ! 🔸روایت مذکور ، نسبتی از جانب عمر به پیامبر است ، در حالی که مطابق نقل خود علمای اهل سنت ، پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس عمدا دروغی به من ببندد باید آماده قرار گرفتن در جایگاه خود در آتش باشد » 📚مسند احمد ج 3 ص 30 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد رفتن روحانیون به بیمارستان ها را در دو نمایه ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2078 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2079
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « ضرورت نامگذاری فرزندان به اسامی اهل بیت علیهم السلام » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2080
🌷فرا رسیدن سالروز میلاد مبارک امام هادی علیه السلام را تبریک می گوییم ؛ 🌸عظمت و مناقب و فضائل امام هادی علیه السلام در نگاه معاصران و دانشمندان مخالف ایشان را در نمایه زیر مطالعه کنید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1762 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1763
🤔 ❔اهل سنت شبهه می کند که در اواخر اسفند یا اوایل فروردین اتفاق افتاده است و در آن ایام هوا زمستانی و سرد است ❕چگونه می گویید پیامبر در گرما مردم را برای ولایت علی علیه السلام جمع کرد ❕❕ 💠💠 👌این که در روز غدیر ، هوا به شدت بوده است ، و صحابه از شدت گرما ، عبای خود را به سر و زیر پای خود کشیده بودند تا از آزار گرما در امان باشند ، در روایات شیعه و اهل مورد اشاره قرار گرفته است . 🗯حاکم از زید بن ارقم نقل می کند ؛ « با رسول خدا به منطقه غدیر خم رسیدیم ...آن روز روزی بود که به مانند آن را ندیده بودیم ...پیامبر دست علی را گرفت و گفت ای مردم چه کسی بر مومنان ولایت دارد ، مردم گفتند خدا و رسولش ، پیامبر گفت هر کس که من بر او ولایت دارم و مولی او هستم ، علی مولای اوست » 📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص613 👌در دیگری زید بن ارقم می گوید ؛ « آن روز به شدت گرم بود تا جایی که برخی از ما از شدت گرما ، را به سر و برخی به پا کشیده بودیم تا از آزار گرما در امان باشیم » 📚الروضه الندیه ص157 👌در دیگری آمده است ؛ « ما با سرعت به سوی پیامبر رفتیم ، هوا بسیار گرم بود تا جایی که پیامبر مقداری از لباس ( عبایش ) را از شدت گرما به سر و مقداری را به کشیده بود » 📚بحار الانوار ج37 ص152 🗯اهل سنت می گویند منظور از در حدیث غدیر ، تنها بیان دوستی علی علیه السلام می باشد در حالی که مساله دوستی علی علیه السلام با مومنان مطلب مخفی و پیچیده ای نبود که نیاز به این همه تاکید و بیان داشته باشد ، و احتیاج به متوقف ساختن آن قافله در وسط بیابان خشک و سوزان داشته باشد . 🔶قرآن با می گوید ؛ « مومنان همه برادر یکدیگرند » 🔷حجرات 10 👌و می فرماید ؛ « مردان مومن و زنان مومنه دوست و یاور یکدیگرند » 🔷توبه 71 🗯مساله اخوت اسلامی و مسلمانان با یکدیگر از بدیهی ترین مسائل اسلامی است که در آغاز اسلام وجود داشت و پیامبر بارها آن را تبلیغ کرد و دیگر نیازی به بیان آن ، در آن اجتماع عظیم و سوزان نبود . ❕همه این ها قرینه روشن است که مراد از مولی تنها ولایت و است نه چیز دیگر. Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht
🤔 ❔اسکن از کتاب سبل الهدی والرشاد نوشته صالحی شامی جلد ۹ صفحه ۷۱ ❗️عایشه می گوید که من به محمد گفتم: آیا تو نیستی که خیال می کنی که پیامبر خدا هستی؟ محمد تبسم کرد و گفت : آیا در این مسأله تردید داری؟ عایشه می گوید: دو باره گفتم: آیا تو نیستی که خیال می کنی رسول خدا هستی! پس چرا عدالت را رعایت نمی کنی؟ ابوبکر که بسیار تندخو بود، جلو آمد و به صورتم سیلی زد...ابویعلی با سندی که هیچ اشکالی ندارد و همچنین ابوالشیخ با سند خوب و قوی از عایشه نقل کرده است… این روایت را امام احمد با سندی که هیچ ایرادی ندارد از صفیه نقل کرده است. ⚡️همسر پیامبر اسلام که نزدیک ترین شخص به او بوده است؛ در نبوت او شک کرده است و او را ناعادل خطاب کرده است که این نشان از این است که محمد مدعی پیامبری بوده است و شخصی ناعادل و دروغگو بوده است ❗️❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که پیامبر گرامی تمام تلاش خود را برای تربیت و هدایت همگان به کار بست و از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی کرد . ❕او به قدرى دلسوز نسبت بود، كه از عدم ايمان گروهى، سخت مى‏ برد تا آنجا كه نزديك بود از غصه هلاك شود. 🔸در آيه 6 سوره كهف مى ‏خوانيم كه خداوند در مقام دلدارى به پيامبر اكرم مى‏فرمايد ؛ «گويى مى‏ خواهى، خود را به خاطر اعمال آنها از غم و اندوه هلاك كنى اگر به اين گفتار ايمان نياورند!». شبيه همين معنا در آيه 3 سوره شعراء آمده است: لَعَلَّكَ باخِعٌ نَّفْسَكَ الّا يَكُونُوا مُؤمِنينَ ». 👌 و در آيه 128 سوره آمده است لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنُ انْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ‏عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحِيمٌ: «به يقين، پيامبرى از ميان شما به سويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدايت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است». ❕بنابراین از ناحیه پیامبر و دعوت او و سعی وتلاش بی پایانش هیچ گونه کاستی در زمینه هدایت افراد نبوده است ، اما همه افراد خصوصا نزدیکان و برخی از همسران ، در پذیرش هدایت پیامبر برابر نبودند ، کسانی می توانستند از هدایت پیامبر بهره مند شوند که لازم را در خود به وجود آورده بودند . ❕ همنشينى برخی از همسران چون عایشه با آن حضرت، شاید هرگز بيشتر و شديدتر از همنشينى همسر نوح و همسر لوط با آن دو مرد بزرگوار نبوده باشد. زنان اين دو، شب‏ها و روزها با آن دو بوده ‏اند، ليكن متأسفانه هيچ فايده ‏اى نداشته است. قرآن كريم زن نوح و زن لوط را به عنوان نمونه ياد مى ‏كند كه در كنار دو بنده صالح خدا بودند، اما به آن دو خيانت كردند و اين همنشينى نتوانست آنان را از عذاب الهى برهاند و اهل دوزخ شدند. ( تحریم 10) 👌لذا خداوند در باره همسران پيامبر فرموده است: «اى همسران پيامبر! هر كدام از شما كار زشت آشكارى انجام دهد، دو برابر عذاب خواهد شد.» ( احزاب 30) 🔸در جاى ديگر قرآن همسران پيامبر ( عایشه و حفصه ) را ملامت مى ‏كند كه چرا راز آن حضرت را فاش ساختند. ( تحریم 3_5) ❕در اين ‏ها به زمينه‏ هاى تلاش بر ضدّ پيامبر در ميان برخى از همسران آن حضرت اشاره شده است و خداوند خبر مى‏ دهد كه چون خدا و جبرئيل و مؤمنان صالح و فرشتگان، پشتيبان پيامبرند، آنان به خواسته ‏هاى خود نمى ‏رسند. 👌همه اين آيات نشان مى‏ دهد كه صِرف همنشينى علّت تامّه تغيير همنشين به يك انسان مومن و عادل صالح و خداترس نيست و مانع پرهيز از گناه كوچك يا بزرگ نمى‏ شود. بلكه اگر كسى هدايت و تصميم بهره ‏گيرى داشته باشد، اين همنشينى و مصاحبت مى‏ تواند زمينه ‏ساز آن باشد، پس همنشينى‏ ها تأثيرهاى متفاوتى دارد و همه به يك شكل نيست. 🔸عایشه هم علی رغم همنشینی با پیامبر ، از پیامبر بهره نبرد ، چنان که همسران نوح و لوط از هدایت آن دو پیامبر الهی بهره نبرند و این نقصی بر برخی همسران گمراه پیامبران است که از هدایت آنان بهره نبرند ، نه آنکه نقصی باشد بر رسالت پیامبران الهی . ❕ادامه 👇
🔸ادامه 👇 🔸گمراهی عایشه تنها در شک در نبوت پیامبر خلاصه نمی شود ، او کسی بود که بسیار در رفتار با پیامبر اسلام بی ادبانه رفتار می کرد و بر پیامبر گرامی داد و می کشید ؛ 📚صحیح مسلم ج 2 ص 84 ❕هرگاه پیامبر نماز می خواند می رفت پاهایش را در برابر پیامبر دراز می کرد ؛ 📚صحیح بخاری ج 1 ص 107 🔸به واسطه اذیتش هایش پیامبر گرامی آرزوی مرگ او را می کرد ؛ 📚سنن ابن ماجه ج 1 ص 470 _ صحیح بخاری ج 9 ص 100 ❕به پیامبر می گفت خدایت مطابق هوای نفس تو آیات را نازل می کند ؛ 📚مسند احمد ج 6 ص 261_ صحیح بخاری ج 6 ص 24 👌به پیامبر تهمت می زد که و سحر زده شده است ؛ 📚صحیح بخاری ج 4 ص 91 ❕به پیامبر تهمت می زد که قسی القلب است و بر کسی اشک نمی ریزد ؛ 📚مصنف ابن ابی شیبه ج 3 ص 267 🔹آیات ابتدایی سوره تحریم در مذمت او نازل شد ، چرا که پیامبر را بسیار اذیت می کرد ؛ 📚صحیح بخاری ج6 ص194 👌پیامبر گرامی هم عایشه را معرفی می کرد چنان که بخاری نقل می کند ؛ « پیامبر مشغول خطبه خواندن بود و به سوی خانه عایشه اشاره کرد و فرمود فتنه آنجاست ( این جمله را سه مرتبه گفت ) و فرمود شاخ شیطان از آنجا طلوع می کند » 📚صحیح بخاری ج 4 ص 46 👌بنابراین ، شک کسی چون عایشه در رسالت پیامبر گرامی اسلام ، دلیل دیگری بر انحراف او از حق و حقیقت و شبیه شدن به همسران نوح و لوط در کفر و بی ایمانی می باشد ، نه آنکه دلیلی بر بطلان پیامبر گرامی اسلام باشد . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht