#پاسخی_به_معاند_هماوردی_با_قرآن
🤔#پرسش
❔تودهنى دوباره به ملاى استاد حوزه
ايشان در مورد سوره كرونا كه به تازگى در فضاى مجازى توسط يك دختر تونسى منتشر شده ميگويد:
اين خانم با تقليد از سياق قرآن، مطالب سخيف و پيش پا افتاده اى را بيان كرده است، پاسخ تحدى قرآن زمانى داده ميشود كه متنى آورده شود كه از همه جهات فراتر و بالاتر از قرآن باشد.
١) قرآن ادعا كرده است سوره اى مانند قرآن، پس منظور همان ترتيب و نوشتار عربى مد نظر است
٢) كدام عقل سليم ميگويد خود مدعى بايد در اينمورد قضاوت كند؟
يعنى آخوند هم مدعى تحدى است و هم خودش قاضى و تشخيص دهنده!(احمقانه ترين منطق)
٣) قرآن ادعا كرده يك سوره مثل قرآن، مثلا سازنده پرايد بگويد اگر كسى توانست مانند پرايد بسازد! خوب مسلما ساختن يك ماشين همشكل و اندازه پرايد، پاسخ اين ادعاست، و نه ساختن لامبورگينى!
٤) ما در تحدى با قرآن سوره ولايت را در تصوير قرار داده ايم، حال ازين ملاى زيرك تقاضا داريم اثبات كند اين سوره پاسخ تحدى قرآن نيست.(اين تحدى جديد ماست)
٥) ملا آيات سوره كرونا را سخيف مينامد اما سخافت سوره مسد را فراموش كرده است كه الله مانند يك پيرزن ابولهب را نفرين ميكند و شغل همسرش را به تمسخر ميگيرد. ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌قرآن همگان را دعوت به مبارزه کرده است که اگر گمان می کنند قرآن کتابی آسمانی نیست ، به مانند آن را بیاورند ، چنان که می فرماید ؛
« قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلى أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِيراً » « بگو اگر انسانها و پريان اتفاق كنند كه همانند اين قرآن را بياورند، همانند آن را نخواهند آورد هر چند يكديگر را در اين كار كمك كنند. » ( اسراء 88)
👌تعبير به" بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ" تعبير جامعى است كه شباهت و همانندى را در تمام زمينه ها مى رساند، يعنى مثل آن از نظر فصاحت، مثل آن از نظر محتوى و مثل آن از نظر انسان سازى، بحثهاى علمى، قانونهاى حياتبخش اجتماعى، تاريخ خالى از خرافات، پيشگويي هاى مربوط به آينده و امثال آن.
❕ دعوت از همه انسانها دليل بر اين است كه در مساله اعجاز تنها جنبه الفاظ قرآن و فصاحت و بلاغت مطرح نيست، چرا كه اگر چنين بود دعوت از ناآشنايان به زبان عربى بى فايده بود. قرآن با این بیان محافل علمى دنيا را تحدى مى كند نه تنها از نظر فصاحت و بلاغت يعنى شيرينى و جذابيت عبارات، و رسايى مفاهيم، بلكه از جهت محتوا، علومى كه آن زمان از نظر انسانها پنهان بود، قوانين و مقرراتى كه ضامن سعادت و نجات بشريت است، بياناتى خالى از هر گونه تناقض و پراكنده گويى، تواريخى خالى از هر گونه خرافات و گزاف گويى و مانند اينها کتابی مانند قرآن بیاورند ؛
📚تفسیر نمونه ج 12 ص 275
👌بنابراین اگر قرآن می گوید « مثل » مرا بیاورید ، یعنی متنی بیاورید که از تمام جهات ویژگی های قرآن را داشته باشد و از تمام وجوهی که ما مدعی هستیم قرآن اعجاز دارد ، آن متن هم اعجاز داشته باشد یعنی اعجاز از نظر فصاحت و بلاغت ، اعجاز از نظر معارف الهی ، اعجاز از نظر علوم روز و اکتشافات علمی ، اعجاز از نظر تاریخی ، اعجاز از نظر وضع قوانین ، اعجاز از نظر اخبار غیبی ، اعجاز از نظر عدم تضاد و اختلاف ؛
📚پیام قرآن ج8 ص151 به بعد
👌در گذشته بیشتر در این باره توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3091
👌در آوردن مثل و همانند نباید از قرآن تقلید شود ، مثلا اگر کسی می گوید من در فلان موضوع کتابی نوشته ام که بی نظیر است و هیچ کس نمی تواند مانندش را بنویسد ، یعنی آن کتاب دارای استدلال های متقن و مطالب مستند است که آوردنی نیست ، شما اگر بخواهید او را مغلوب کنید باید کتابی بنویسید که مطالبش استدلالی تر و متقن تر باشد یا حد اقل برابر با آن کتاب باشد ، نه آنکه همان استدلال ها و مطالب را با تغییر و تصرف بیاورید و بگویید شما را مغلوب کردم ، چنین کاری کپی برداری و تقلید است نه هماوردی و مبارزه کردن .
❕متاسفانه برخی چنين تصوّر مي کنند كه اگر عبارتى بر وزن آيات قرآن درست كنند، مانند قرآن را آورده اند، خواه اين عبارات از نظر «معنى» و «الفاظ» موزون و صحيح و در سر حد فصاحت قرآن باشد يا نه، اين اشتباه بسيار بزرگى است كه آنها مرتكب شده اند.
🔸ادامه👇
🔸ادامه👇
👌اگر كار به اين سادگى بود كه ما بعضى از كلمات اين سوره را برداريم و بجاى آن هر كلمه اى خواستيم بگذاريم، و به همين اندازه كه هم وزن آن كلمه باشد قناعت كنيم، مى بايست تاكنون هزاران سوره مانند سوره هاى قرآن آورده باشند.
اساساً چنين معارضهاى احتياج به اطلاع كافى از ادبيات عرب، و اصول فصاحت و بلاغت ندارد، و كودكان مدارس هم مى توانستند اين كار را بكنند، پس چرا اين همه گويندگان توانا، فصحا و بلغاى عرب كه در زمان ظهور اسلام فراوان بودند چنين كارى را نكردند، يعنى آنها آنقدر توجه نداشتند؟! يا اينكه آنها مى دانستند با عوض كردن چند كلمه به كلمه هم وزن آن مشكل حل نمى گردد بلكه بايد مزايا و مفاهيم آنها را حفظ كنند، و صورت اقتباس و تقليد هم نداشته باشند، مشكل اينجاست.
👌اگر مطلب به همين سادگى باشد ما نيز قدرت داريم در يك ساعت چندين سوره مانند سوره هاى قرآن بسازيم و مثلًا بگوئيم ؛
«الحمد الرحيم. رب العالم العظيم! نحن عبدك المسكين. نعبدك و نستعين. اهدنا صراط العليين!» و مانند آنها. آيا اين سوره كه نگارنده ساده و راحت آنرا ساخته است از سورهاى كه آنها ساخته اند كمتر است؟!
❕اين كار درست مانند اين است كه يك آدم بى اطلاع از فن شعر ، بخواهد با شاعر توانايى همچون سعدى رقابت كند، و براى اين منظور بعضى از كلمات سعدى را از ميان اشعار آبدارش بردارد و به جاى آن كلماتى هم وزن آنها بگذارد، و مانند پاره اى از اشعار نو در قيد و بند معنى نباشند. مثلا اشعار معروف «بنى آدم اعضاى يكديگرند» را به اين صورت درآورد ؛
بنى آدم افراد يك ملتند! كه در آفرينش ز يك علتند!
چو چشمت بدرد آورد روزگار برو دكتر حاذقى را بيار!
❔آيا راستى اين كار را رقابت با سعدى مى توان گفت، و چنين كسى را «سعدى زمان» يا «سعدى شكن دوران»! بايد لقب داد ❗️
📚قرآن و آخرین پیامبر ، ص 61
❕معاند می گوید سوره ولایت همانند سوره های قرآنی است و پاسخگوی تحدی قرآن می باشد ، سوره ولایت در 7 بند بدين گونه ساخته شده است ؛
« يا ايها الذين آمنوا آمنوا بالنبى و بالولى الذين بعثناهما يهديانكم الى صراط مستقيم* نبى و ولى بعضهما من بعض و أنا العليم الخبير* إن الذين يوفون بعهد اللّه لهم جنات النعيم* و الذين إذا تليت عليهم آياتنا كانوا بآياتنا مكذبين* إن لهم فى جهنم مقاما عظيما إذا نودى لهم يوم القيمة اين الظالمون المكذبون المرسلين* ما خلقهم المرسلين إلّا بالحق و ما كان اللّه ليظهرهم إلى أجل قريب* و سبح بحمد ربك و على من الشاهدين. »
👌سوره نورين و ولايت دو سوره اى است كه جاعلين آن به طرز ناشيانه و با عباراتى سست و سراسر مغلوط درباره وصايت و مناقب امام على عليه السلام جعل كرده اند. اين دو سوره تا پيش از قرن يازدهم هيچ مدرك و منبعى نداشته و اثرى از متن و نام آنها نبوده است. افرادى كه به نقل يا نقد آنها پرداخته اند، نيز منبع معتبر يا غيرمعتبرى تا پيش از اين قرن ارائه نكرده اند. برطبق مدارك و شواهد و جست و جوهاى گسترده، اين دو سوره در قرن يازدهم در هندوستانِ قديم توسط عدّه اى ناشناخته جعل شده و سپس نشر و گسترش يافته است.
❕سوره «ولايت» تنها در آخر نسخه خطّى، از قرآنى مجهول، كه در قرن هفدهم ميلادى در هندوستان نگاشته شده، وجود دارد و لذا اثرى از آن در منابع و مصادر شيعه و غيرشيعه بهچشم نمى خورد. تنها آدرس اين نسخه مجهول قرآن اين است: «اين نسخه در ژوئن 1912 در بانكيپور هند يافت شده، مدير كتابخانه بانكيپور گفته است اين نسخه را بيست سال پيش از شخصى بهنام نواب در لكنهوى هند خريدارى كردم. قدمت اين نسخه حداكثر 200 تا 300 سال پيش است»
📚شیعه شناسی ، رضوانی ، ج 1 ص 295
🔸ادامه👇
🔸ادامه👇
👌این سوره به تقلید از آیات قرآن و همراه با مضامینی سطحی ساخته شده است که هرگز نمی تواند پاسخگوی تحدی قرآن باشد .
❕جمله « یا ایها الذین آمنوا آمنوا بالنبی و بالولی » با استفاده از آیه شریفه « يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلى رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْل » ( نساء 136) ساخته شده است .
❕جمله « بعضهما من بعض و انا العلیم الخبیر » با استفاده از آیه « ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ » ( آل عمران 34) و آیه « َ نَبَّأَنِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِير » ( تحریم 3) ساخته شده است .
❕جمله « ان الذین یوفون بعهد الله لهم جنات النعیم » از آیه شریفه « الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ لا يَنْقُضُونَ الْمِيثاقَ » ( یوسف 20) و آیه « إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَهُمْ جَنَّاتُ النَّعِيم » ( لقمان 8) اقتباس شده است .
❕جمله « الذین اذا تلیت علیهم آیاتنا » از آیه شریفه « إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إِيمانا» ( انفال 2 ) اقتباس شده است .
❕جمله « کانوا بایاتنا مکذبین » از آیه « وَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ كَذَّبُوا بِآياتِنا أُولئِكَ أَصْحابُ النَّار » ( بقره 39 ) اقتباس شده است .
❕جمله « ما خلقهم المرسلین الا بالحق » از آیه « ما خَلَقْناهُما إِلاَّ بِالْحَق » ( دخان 39) اقتباس شده است .
❕جمله « سبح بحمد ربک » از آیه شریفه « َ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ » ( ق 39) اقتباس شده است .
❕جمله « علی من الشاهدین » از آیه « َ أَنَا عَلى ذلِكُمْ مِنَ الشَّاهِدِين » (انبیاء 56 ) اقتباس شده است .
❕جمله « یهدیانکم الی صراط مستقیم » از آیه « َ يَهْدِيهِمْ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيم » ( مائده 16) اقتباس شده است .
👌می بینیم که سوره مذکور تماما کپی شده از آیات قرآن است و هیچگاه نمی تواند پاسخگوی تحدی قرآن باشد ، گذشته از آنکه اشکالات محتوایی هم دارد .
👌در مورد نبی و ولی تعبیر به « بعثناهما » شده است ، در حالی که بعث و مبعوث شدن در مورد رسولان است نه ولی و امام ، چنان که خداوند می فرماید ؛
« َ لَقَدْ بَعَثْنا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولا » ( نحل 37) ، در مورد امامان « نص » است نه « بعث » ، و آنان « منصوص خدا و پیامبرند » نه « مبعوث »
📚بحار الانوار ج 23 ص 66 باب 3
👌در مورد جهنم تعبیر به « مقام بزرگ » کرده است ، در حالی که « مقام » به مناسبت تکریم و تعظیم باید به کار رود ، نه در مورد جهنم که محل پستی و خواری است ، چنان که می فرماید ؛ «پروردگارا! هر كه را تو (به خاطر اعمالش) به آتش افكنى او را خوار و رسوا ساخته اى و اين چنين افراد ستمگر ياورى ندارند» ( آل عمران 192)
❕جمله « ما کان لیظهرهم الی اجل قریب » یعنی خداوند پیامبرانش را تا زمانی نزدیک یاری نمیکند ، و آنان را بر دشمنان غالب نمی کند ، در حالی که خداوند حکیم همواره یاری کننده پیامبرانش می باشد و آنان را در کوره حوادث و در برابر دشمنان تنها نمی گذارد چنان که می فرماید ؛ « ما رسولان خود و افراد با ايمان را در زندگى دنيا و در (روز رستاخيز) آن روز كه شاهدان به حق قيام مى كنند يارى مى دهيم » ( غافر 51) و می فرماید ؛ « خداوند مقرر داشته است كه من و رسولانم بطور قطع غلبه خواهيم كرد » ( مجادله 21)
❕اشکالات محتوایی دیگری در متن مذکور است که به جهت پرهیز از اطناب از بیان آن خودداری می کنیم .
👌از آنچه گذشت روشن می شود که آنچه تحت عنوان « سوره ولایت» معرفی می شود هم توان هماوردی با قرآن را ندارد ، زیرا از یک سو از آیات قرآن اقتباس و کپی برداری شده است و از سوی دیگر دارای اشکالات محتوایی است و نمی تواند با محتوای عالی قرآن ، معارضه داشته باشد ، متنی که با اقتباس از قرآن نوشته شده باشد ، کپی شده از قرآن است نه همتا و هماورد قرآن .
❕در مورد سوره مسد و اشکال معاند به آن هم در گذشته ، مفصلا پاسخ داده ایم و اثبات کرده ایم که سوره مذکور در بردارنده وجوه متعدد اعجازی و اخبار غیبی است که جهت آگاهی نمایه ذیل را مطالعه کنید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2761
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2762
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند را که مدعی است چرا خدا در آن هنگام که ظالم ظلم می کند و مثلا آن هنگام که پدر ، سر فرزند را می برد ، چرا خداوند جلوی او را نمی گیرد ،مگر خداوند عادل نیست ❕پاسخ را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2763
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است پیامبر گرامی هیچ اشاره به وجود دوازده امام پس از خود نکرده است را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1961
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2765
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند را که با استدلال به یک سری از نقل های جعلی اهل سنت مدعی است که علی علیه السلام از دختر ابوجهل خواستگاری کرده و موجبات نارضایتی فاطمه سلام الله علیها را فراهم کرده است را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2766
#سایت_ما
ipasookh.ir
#زینت_فاطمه_سلام_الله_علیها
🤔#پرسش
❔شیخ الطائفه طوسی اعتراف میکند که فاطمه در نبود علی چشمانش را آرایش کرده و در شهر با لباس رنگارنگ به گردش میپرداخته:
▪️|۴٣|-{وَقَدِم عَلِيٌّ مِنْ الْيَمَنِ بِبُدْنِ النَّبِيَِّ فَوَجَدَ فَاطِمَة مِمَّنْ حَلَّ وَلَبِسَتْ ثِيَابًا صَبِيغًا وَاكْتَحَلَتْ فَأَنْكَرَ ذَلِكَ عَلَيْهَا، و قال: من أمرک بهذا؟ فقالت: أبی}
▪️|۴٣|-[علی از یمن برگشت و فاطمه رو در حالی يافت که احرام خود شکسته و لباس رنگارنگ پوشیده و به چشمانش سرمه کشیده. علی آنرا نهی کرد و گفت چه کسی تو را به این کار دستور داده؟؟ فاطمه گفت: بابام]
◼️فاطمه در غیاب علی آرایش مىکرده و به خودنمایی در شهر میپرداخته که این کار موجب عصبانیت علی میشود ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌روایت مذکور پیرامون حج تمتع و خروج از احرام است . حجّ تمتع عبار است از احرام مكلّف از ميقات به عمره تمتع؛ آنگاه داخل مكه شده هفت شوط طواف دور خانه خدا به جامى آورد، سپس در مقام ابراهيم دو ركعت نماز طواف مى گزارد و بين صفا و مروه هفت شوط سعى مى كند، در آخر نيز مويش را كوتاه مى كند و با اين عمل تمام امورى كه بر او حرام بوده حلال مى گردد؛ تا اينكه احرام ديگرى براى حجّ مى بندد، سپس روز نهم به عرفات مى رود و در آنجا تا غروب وقوف مى كند و بقيه اعمال را نيز انجام داده و از احرام دوّم نيز خارج مى گردد.
📚تحرير الاحكام، ج 1، ص 557.
👌سيد شرف الدين مى گويد ؛
«علت اينكه اين حجّ را «تمتع» مى نامند، اين است كه در اين حجّ متعه است. متعه به معناى لذت است. چون در مدت فاصل بين دو احرام «عمره و حج» محظورات و محرمات احرام مباح و حلال مى گردد و شخص عامل به آن، مى تواند در اين مدّت از آنچه در احرام عمره حرام بود و در احرام حج نيز حرام مى گردد، لذت و نفع ببرد. اين همان معنايى است كه عمر و برخى از تابعينش ناخوش مى داشتند »
📚اجتهاد در مقابل نص ، ص 213
👌پیامبر گرامی در حجه الوداع ، حج تمتع را برای مسلمین تبیین کرد که آنان می توانند پس از انجام عمره از احرام خارج شوند و محرمات احرام برای آنان حلال می شود و مجددا برای حج احرام ببندند و مراسم حج را به جا آورند .
❕بر این اساس پس از تبیین پیامبر گرامی ، فاطمه زهراء سلام الله علیهما از احرام خارج شدند و در منزل خودش را زینت کردند ، علی علیه السلام که در یمن بودند ، وقتی به مکه رسیدند ، برایشان سوال پیش آمد که چرا فاطمه زهراء از احرام خارج شده است ، و آنچه را که بر محرم حرام بوده مانند زینت کردن را انجام داده است . حضرت زهراء در پاسخ فرمود که پیامبر حج تمتع را برای ما تبیین کرد و من مطابق امر و تبیین پیامبر رفتار کرده ام و از احرام خارج شدم ، علی علیه السلام مساله را از پیامبر نیز جویا شدند و ایشان بیان کردند که حج تمتع چنین است و خداوند دستور به آن داده است و به این نحو وحی را بر من نازل کرده است .
🔸چنان که در نقل مذکور آمده است که پس از آنکه پیامبر حج تمتع را تبیین کرد ؛
« مردى از صحابه (عمر) گفت: ما چگونه به حج بيرون رويم و از سر و موهاى ما آب غسل جنابت چكد؟! حضرت او را فرمود: تو هرگز ايمان به حج تمتع نخواهى آورد.پس سراقة بن مالك بن جعشم كنانى برخاست و عرض كرد: يا رسول اللّه! احكام دين خود را دانستيم چنانكه گويا امروز مخلوق شده ايم، پس بفرما كه آنچه ما را امر فرمودى در باب حج مخصوص اين سال است يا هميشه ما بايد حج تمتع بجا آوريم؟حضرت رسول فرمود: مخصوص اين سال نيست بلكه ابد الآباد اين حكم جارى است.پس حضرت رسول انگشتان دستهاى خود را در يكديگر داخل گردانيد و فرمود: داخل شد عمره در حج تا روز قيامت.
❕در اين وقت حضرت امير المؤمنين عليه السّلام كه از جانب يمن به فرموده حضرت رسول متوجه حج گرديده بود داخل مكه شد، و چون به خانه حضرت فاطمه عليها السّلام داخل شد « فدخل علی فاطمه »ديد كه فاطمه عليها السّلام محل گرديده و بوى خوش از او شنيد و جامه هاى ملوّن در بر او ديد پس گفت: اين چيست اى فاطمه و پيش از وقت محل شدن چرا محل شده اى؟ حضرت فاطمه عليها السّلام گفت كه: رسول خدا مرا چنين امر كرد. پس حضرت امير المؤمنين عليه السّلام بيرون آمد و به خدمت حضرت رسول شتافت كه حقيقت حال را معلوم نمايد، چون به خدمت حضرت رسيد گفت: يا رسول اللّه! من فاطمه را ديدم كه محل گرديده و جامه هاى رنگين پوشيده است. حضرت فرمود: من امر كرده ام مردم را كه چنين كنند ...»
📚حیاه القلوب ج 4 ص 1376 _ الکافی ج 8 ص 163
🔸ادامه👇
🔸ادامه 👇
👌بنابراین ؛
1⃣علت تعجب علی علیه السلام به خاطر خروج فاطمه زهرا سلام الله علیهما از احرام بوده است نه زینت کردن ایشان .
2⃣زینت کردن فاطمه زهرا سلام الله علیها در منزل و برای شوهر خویش بوده است نه در ملا عام ، ایشان در اجتماع با نهایت پوشش و حجاب حاضر می شده اند ، چنان که آمده است ، وقتی می خواستند از منزل خارج شوند و به مسجد برای احقاق حقشان بروند مطابق روایت ؛
« سرپوش به سر افکند و خود را در چادری پیچیده با گروهی از زنان به جانب مسجد راه افتاد در حالی که خود را سخت پوشانده بود « لاثت خمارها و اقبلت فی لمه من حفدتها و نساء قومها تطا ذیولها»
📚بحار الانوار ج29 ص216
👌و مطابق نقل های دیگر « حتی از نابینایان نیز حجاب می گرفتند و می فرمودند برترین زنان ، زنانی اند که نه مردان آنها را ببینند و نه آنها مردان را ببیند ( مگر آنکه ضرورتی برای حضور در اجتماع باشد )»
📚مستدرک الوسائل ج 14 ص 289
3⃣در روایات ما آمده است که مستحب است ، زن برای شوهر در منزل زینت و آرایش کند ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود ؛
« سزاوار نيست زن، ( برای شوهر ) خود را بدون آرايش بگذارد. لااقل، گردنبندى به گردن بيندازد. »
📚الکافی ج 5 ص 509
👌فاطمه زهراء نیز پس از خروج از احرام در منزل برای علی علیه السلام زینت کرده بودند نه در اجتماع و ملا عام .
4⃣با توجه به آنکه پیامبر گرامی در حجه الوداع حکم حج تمتع و خروج از احرام پس از انجام عمره را متذکر شدند و وحی در این رابطه آن هنگام نازل شده بود و علی علیه السلام در مکه نبودند تا حکم مذکور را فرا گیرند ، وقتی مشاهده کردند که حضرت زهراء از احرام خارج شده تعجب کردند و جویای مساله از پیامبر شدند که پیامبر گرامی متذکر حکم مذکور و نزول وحی در این رابطه شدند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
◼️به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی ( ره )
1⃣امروزه افراد فراوانی از علما و مردم نسبت به ساخت وساز حرم امام خمینی اشکال می گیرند که چرا برای امام #ساده زیست چنین حرم مجللی ساخته اند ❗️ آیا ساختن حرم برای امام خمینی موافق تعلیمات اسلام است یامخالف ❕
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/251
2⃣با توجه به شبهاتی که اخیرا مطرح شده است لطفا بفرمایید خواندن زیارت نامه در هنگام زیارت قبر امام #خمینی مشروع است یا خیر ❗️آیا این عمل مقایسه کردن امام خمینی با اهل بیت علیهم السلام نیست ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/575
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ معاند در مورد نماز خواندن حسنین علیهما السلام ، پشت سر مروان را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/912
👌پاسخ معاند در مورد مفهوم ولایت مطلقه فقیه را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2767
👌پاسخ معاند در مورد روایتی که می گوید ، علت حبس یونس نبی در شکم ماهی ، عدم پذیرش ولایت علی علیهما السلام بوده است را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2768