eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
233 ویدیو
59 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
هدایت شده از  شیعه پاسخ
🌷فرا رسیدن سالروز میلاد مبارک امام هادی علیه السلام را تبریک می گوییم ؛ 🌸عظمت و مناقب و فضائل امام هادی علیه السلام در نگاه معاصران و دانشمندان مخالف ایشان را در نمایه زیر مطالعه کنید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1762 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1763
۱۴ مرداد ۱۳۹۹
❕پاسخی به خدمتی کارشناس وهابی در مورد دشمنی معاویه با علی علیه السلام 👇
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
‌🤔 ❔آیا در زمان معاویه رضی الله عنه مردم در عرفات بخاطر بغض علی رضی الله عنه لبیک نمی گفتند!؟ : چنین چیزی واقعیت ندارد و تنها خوارج که دشمن علی بودند چنین می کردند ❗️❗️ 💠💠 👌به راستی باید از این کارشناس و مدیر مفت خور شبکه وهابی کلمه تعجب کرد که چگونه مخاطبین خود را نادان فرض می کند و حقایق تاریخی را تحریف می کند تا از معاویه که لعنت خدا بر او باد دفاع کند . ❕نسائى در «سنن» و بيهقى در «السنن الكبرى» از طريق سعيد بن جبير اين روايت را ثبت كرده است ؛ « ابن عباس در عرفه بود. از من پرسيد: سعيد! چرا نمى‏ شنوم كه مردم لبيك اللهم لبيك بگويند؟ گفتم: از معاويه مى ‏ترسند. ابن عباس از چادرش بيرون آمده گفت: لبيك اللهم لبيك گرچه معاويه بدش بيايد. خدايا! اينها را لعنت كن زيرا از سر دشمنى با على سنت پيامبر را ترك كرده‏ اند » 📚سنن نسائی ج 2 ص 419 _ سنن الکبری بیهقی ج 5 ص 11۳ ❕ «سندى» در شرحى بر سنن نسائى در شرح «از سر دشمنى با على» مى ‏گويد ؛ « يعنى به خاطر دشمنى‏ یى كه با علی ع داشتند چون وى پايبند به سنن و رويه پيامبر بود آنها از سر دشمنى با وى سنن را ترك مى‏ كردند و بجا نمى ‏آوردند » 📚حاشیه السندی علی النسائی ج 5 ص 253 ❕در كتاب «كنز العمال» اين سخن ابن عباس بنقل از ابن جرير طبرى آمده است كه گفت ؛ « خدا فلان شخص ( معاویه ) را لعنت كند كه از گفتن لبيك اللهم لبيك در اين روز- يعنى روز عرفه- منع مى ‏كرد، زيرا على در آن روز لبيك مى ‏گفت » 📚کنزالعمال ج 5 ص 152 ❕احمد حنبل در «مسند» به اين عبارت ثبت كرده كه سعيد بن جبير مى‏ گويد ؛ « در عرفه نزد ابن عباس رفتم، داشت انار مى‏ خورد، گفت: پيامبر خدا در عرفه افطار كرد و ام الفضل برايش شير فرستاد و نوشيدش. و افزود: خدا فلان شخص ( معاویه ) را لعنت كند تعمدا عظيم‏ ترين روزهاى حج را هدف قرار داده آراستگى و شكوهش را از بين بردند و مايه آراستگى و شكوه حج گفتن لبيك اللهم لبيك است‏ » 📚مسند احمد ج 1 ص 358 ❕در تاريخ ابن كثير آمده است ؛ « ابن عباس نام معاويه را برد و به شدت به او حمله كرد و گفت كه او شب عرفه‏اى لبيك اللهم لبيك گفت، اما وقتى اطلاع يافت كه على شب عرفه لبيك مى‏ گفته آن را ترك كرد. » 📚البدایه و النهایه ج 8 ص 139 ❕ابن حزم در «المحلى» مى‏ نويسد: «معاويه از اينكار منع می کرد » 📚المحلی ج 7 ص 136 ❕علامه امینی می نویسد ؛ «معاويه چون با على عليه السلام دشمن است و مى‏ بيند حضرتش به اين سنت پايبند است براى اين كه برخلاف وى عمل كند برخلاف سنت عمل مى‏ كند و ثابت مى ‏نمايد در دشمنى و مخالفت با مولاى متقيان تا جائى پيش مى‏ رود كه سنت و احكام الهى را زير پا مى‏ گذارد و آنچه را مايه آراستگى و شكوه حج است از بين مى ‏برد. اين نظريه و رويه كسى است كه برخى خليفه مسلمانانش شمرده ‏اند و اين‏ مقدار بهره‏ منديش از دين و پايبنديش به سنت و رويه پيامبر اكرم ! واى بحال مسلمانان كه چنين موجود پليدى بنام خلافت به زور بر آنان چيره و مسلط گردد » 📚الغدیر ج 10 ص 298 ❔پرسش ما از اهل سنت و وهابیت این است که آیا به راستی معاویه که دشمنی اش با علی علیه السلام اظهر من الشمس است ، شایسته ستایش و تعظیم و تکریم است در حالی که در روایات صحیح خودتان وارد شده است که علی علیه السلام می فرمود ؛ « سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مردمان را آفرید پیامبر چنین فرمود که مرا جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد» 📚صحیح مسلم ج 1 ص 86 _ فتح الباری ج 7 ص 58 ❕یا می بینیم علمای شما از عباده بن صامت نقل می کنند که می گوید ؛ «فرزندان ما هر گاه بغض علی را به دل داشتند می دانستیم از ما نیستند» 📚مختصر تاریخ دمشق ج17 ص370 _ ینابیع الموده ج2 ص272 🔸یا نقل می کنند ؛ « کسی بغض و دشمنی با علی نمی کند ، مگر آنکه شیطان در نطفه او مشارکت داشته است » 📚تاریخ بغداد ج 3 ص 289 👌و از پیامبر گرامی نقل می کنند ؛ « کسی که حق علی را نشناسد یا مادرش زناکار است ، یا مادرش در غیر طهر به او باردار شده است و یا منافق است » 📚ینابیع الموده ص 252 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
👌نقدی بر پرسش و پاسخ کانال اللهیاری پیرامون بستن کروات 👇
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
نامه شماره 4731: سلام علیکم حضرت علامه ی بزرگوار حقیر سراپا تقصیر به عنوان خادمت به عنوان خاک پایت به عنوان شاگردت به عنوان خاک کف کفشت به عنوان نوکرت شخصا این نوع لباس پوشیدن حضرتعالی رو کت و شلوار و پیراهن بدون کراوات را بیشتر میپسندم خاک پاتم شیخنا العزیز التماس دعا یا حیدر مدد ... جواب نامه: بسم الله الرحمن الرحيم سلام عليکم و رحمة الله ضمن دعا جهت سلامت و عافيت شما بزرگوار هستید برادر ما هستید اینطوری صحبت نفرمایید کراوات در تمام دنیا زینت است برای مردان (بعضی جا ها برای خانم ها) ایران را نگاه نکنید که آنجا از بقیه دنیا منقطع است. قم و آخوندها را نگاه نکنید که از همه چه بی خبر اند ❗️❗️ 💠پاسخ💠 👌طرفداران جناب اللهیاری در پیامهای متعددی از او می خواهند که « کروات » نپوشد ، اما اللهیاری با استدلال به این که بستن کروات « زینت » است ، درخواست آنان را رد می کند چرا که خداوند استفاده از زینتهای دنیوی را حلال کرده است . ❕استدلال اللهیاری به این آیه شریفه است که می فرماید ؛ « قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّيِّباتِ مِنَ الرِّزْق‏ » « بگو چه كسى زينتهاى الهى را كه براى بندگان خود آفريده و روزي هاى پاكيزه را حرام كرده است » ( اعراف 32) ❕اللهیاری می گوید به مقتضای آیه شریفه ، زینت های دنیوی حلال است و کروات بستن هم مصداق زینت است و حلال ، در حالی که در ادامه آیه مذکور « فواحش » استثناء می خورد و زینت های که مصداق « فواحش و اعمال زشت » هستند ، حرام و ممنوع می گردد و می فرماید ؛ « قُلْ إِنَّما حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ الْإِثْمَ » « بگو خداوند تنها اعمال زشت را، چه آشكار باشد چه پنهان، حرام كرده است و (همچنين) گناه را ...» ( اعراف 33) ❕بنابراین زینت هایی حلال است که مصداق « فواحش » نباشد ، بر این اساس می بینیم که پوشش طلا یا حریر در اسلام برای مردان حرام است زیرا برای آنان مصداق « فواحش و زشتی » است چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ « پوشيدن حرير و طلا براى مردان امّتم حرام و براى زنانشان حلال گشته است » 📚میزان الحکمه ج 10 ص 246 ❕یا پوشیدن لباس مردانه برای زنان با لباس زنانه برای مردان حرام است زیرا اگر چه ممکن است زینت باشد ، اما مصداق فواحش و زشتی نیز می باشد چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛ « لعنت خدا بر مردى كه به طرز زنان لباس پوشد و بر زنى كه به شكل مردان لباس پوشد » 📚میزان الحکمه ج 5 ص 476 ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « رسول خدا نهی می کرد مردان را که خود را به زنان شبیه کند و زنان را نهی می کرد که در لباس پوشیدن خود را به مردان شبیه کنند » 📚وسائل الشیعه ج 5 ص 25 ❕بنابراین زینت تا زمانی استفاده از آن جایز است که از مصادیق « فواحش و زشتی ها » نباشد و از مواردی باشد که خداوند استفاده از آن را حلال کرده باشد چنان که میبینیم به این نکته در روایات نیز اشاره شده است و امام صادق علیه السلام می فرماید ؛ « لباس بپوش و خود را زینت و زیبا کن چرا که خداوند جمیل است و زیبایی را دوست دارد و ولیکن باید از حلال باشد » 📚الکافی ج 6 ص 442 🔸ادامه 👇
۱۵ مرداد ۱۳۹۹