#دشمنی_معاویه_با_علی_علیه_السلام_پاسخی_به_خدمتی_وهابی
🤔#پرسش
❔آیا در زمان معاویه رضی الله عنه مردم در عرفات بخاطر بغض علی رضی الله عنه لبیک نمی گفتند!؟
#استاد_عبدالفتاح_خدمتی : چنین چیزی واقعیت ندارد و تنها خوارج که دشمن علی بودند چنین می کردند ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌به راستی باید از این کارشناس و مدیر مفت خور شبکه وهابی کلمه تعجب کرد که چگونه مخاطبین خود را نادان فرض می کند و حقایق تاریخی را تحریف می کند تا از معاویه که لعنت خدا بر او باد دفاع کند .
❕نسائى در «سنن» و بيهقى در «السنن الكبرى» از طريق سعيد بن جبير اين روايت را ثبت كرده است ؛
« ابن عباس در عرفه بود. از من پرسيد: سعيد! چرا نمى شنوم كه مردم لبيك اللهم لبيك بگويند؟ گفتم: از معاويه مى ترسند. ابن عباس از چادرش بيرون آمده گفت: لبيك اللهم لبيك گرچه معاويه بدش بيايد. خدايا! اينها را لعنت كن زيرا از سر دشمنى با على سنت پيامبر را ترك كرده اند »
📚سنن نسائی ج 2 ص 419 _ سنن الکبری بیهقی ج 5 ص 11۳
❕ «سندى» در شرحى بر سنن نسائى در شرح «از سر دشمنى با على» مى گويد ؛
« يعنى به خاطر دشمنى یى كه با علی ع داشتند چون وى پايبند به سنن و رويه پيامبر بود آنها از سر دشمنى با وى سنن را ترك مى كردند و بجا نمى آوردند »
📚حاشیه السندی علی النسائی ج 5 ص 253
❕در كتاب «كنز العمال» اين سخن ابن عباس بنقل از ابن جرير طبرى آمده است كه گفت ؛
« خدا فلان شخص ( معاویه ) را لعنت كند كه از گفتن لبيك اللهم لبيك در اين روز- يعنى روز عرفه- منع مى كرد، زيرا على در آن روز لبيك مى گفت »
📚کنزالعمال ج 5 ص 152
❕احمد حنبل در «مسند» به اين عبارت ثبت كرده كه سعيد بن جبير مى گويد ؛
« در عرفه نزد ابن عباس رفتم، داشت انار مى خورد، گفت: پيامبر خدا در عرفه افطار كرد و ام الفضل برايش شير فرستاد و نوشيدش. و افزود: خدا فلان شخص ( معاویه ) را لعنت كند تعمدا عظيم ترين روزهاى حج را هدف قرار داده آراستگى و شكوهش را از بين بردند و مايه آراستگى و شكوه حج گفتن لبيك اللهم لبيك است »
📚مسند احمد ج 1 ص 358
❕در تاريخ ابن كثير آمده است ؛
« ابن عباس نام معاويه را برد و به شدت به او حمله كرد و گفت كه او شب عرفهاى لبيك اللهم لبيك گفت، اما وقتى اطلاع يافت كه على شب عرفه لبيك مى گفته آن را ترك كرد. »
📚البدایه و النهایه ج 8 ص 139
❕ابن حزم در «المحلى» مى نويسد: «معاويه از اينكار منع می کرد »
📚المحلی ج 7 ص 136
❕علامه امینی می نویسد ؛
«معاويه چون با على عليه السلام دشمن است و مى بيند حضرتش به اين سنت پايبند است براى اين كه برخلاف وى عمل كند برخلاف سنت عمل مى كند و ثابت مى نمايد در دشمنى و مخالفت با مولاى متقيان تا جائى پيش مى رود كه سنت و احكام الهى را زير پا مى گذارد و آنچه را مايه آراستگى و شكوه حج است از بين مى برد. اين نظريه و رويه كسى است كه برخى خليفه مسلمانانش شمرده اند و اين مقدار بهره منديش از دين و پايبنديش به سنت و رويه پيامبر اكرم ! واى بحال مسلمانان كه چنين موجود پليدى بنام خلافت به زور بر آنان چيره و مسلط گردد »
📚الغدیر ج 10 ص 298
❔پرسش ما از اهل سنت و وهابیت این است که آیا به راستی معاویه که دشمنی اش با علی علیه السلام اظهر من الشمس است ، شایسته ستایش و تعظیم و تکریم است در حالی که در روایات صحیح خودتان وارد شده است که علی علیه السلام می فرمود ؛
« سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مردمان را آفرید پیامبر چنین فرمود که مرا جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد»
📚صحیح مسلم ج 1 ص 86 _ فتح الباری ج 7 ص 58
❕یا می بینیم علمای شما از عباده بن صامت نقل می کنند که می گوید ؛
«فرزندان ما هر گاه بغض علی را به دل داشتند می دانستیم از ما نیستند»
📚مختصر تاریخ دمشق ج17 ص370 _ ینابیع الموده ج2 ص272
🔸یا نقل می کنند ؛
« کسی بغض و دشمنی با علی نمی کند ، مگر آنکه شیطان در نطفه او مشارکت داشته است »
📚تاریخ بغداد ج 3 ص 289
👌و از پیامبر گرامی نقل می کنند ؛
« کسی که حق علی را نشناسد یا مادرش زناکار است ، یا مادرش در غیر طهر به او باردار شده است و یا منافق است »
📚ینابیع الموده ص 252
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
#نقدی_بر_پرسش_و_پاسخ_اللهیاری_بستن_کروات
نامه شماره 4731:
سلام علیکم حضرت علامه ی بزرگوار حقیر سراپا تقصیر به عنوان خادمت به عنوان خاک پایت به عنوان شاگردت به عنوان خاک کف کفشت به عنوان نوکرت شخصا این نوع لباس پوشیدن حضرتعالی رو کت و شلوار و پیراهن بدون کراوات را بیشتر میپسندم خاک پاتم شیخنا العزیز التماس دعا یا حیدر مدد
...
جواب نامه:
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليکم و رحمة الله
ضمن دعا جهت سلامت و عافيت شما
بزرگوار هستید برادر ما هستید اینطوری صحبت نفرمایید
کراوات در تمام دنیا زینت است برای مردان (بعضی جا ها برای خانم ها)
ایران را نگاه نکنید که آنجا از بقیه دنیا منقطع است.
قم و آخوندها را نگاه نکنید که از همه چه بی خبر اند ❗️❗️
💠پاسخ💠
👌طرفداران جناب اللهیاری در پیامهای متعددی از او می خواهند که « کروات » نپوشد ، اما اللهیاری با استدلال به این که بستن کروات « زینت » است ، درخواست آنان را رد می کند چرا که خداوند استفاده از زینتهای دنیوی را حلال کرده است .
❕استدلال اللهیاری به این آیه شریفه است که می فرماید ؛
« قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللَّهِ الَّتِي أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّيِّباتِ مِنَ الرِّزْق » « بگو چه كسى زينتهاى الهى را كه براى بندگان خود آفريده و روزي هاى پاكيزه را حرام كرده است » ( اعراف 32)
❕اللهیاری می گوید به مقتضای آیه شریفه ، زینت های دنیوی حلال است و کروات بستن هم مصداق زینت است و حلال ، در حالی که در ادامه آیه مذکور « فواحش » استثناء می خورد و زینت های که مصداق « فواحش و اعمال زشت » هستند ، حرام و ممنوع می گردد و می فرماید ؛
« قُلْ إِنَّما حَرَّمَ رَبِّيَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ الْإِثْمَ » « بگو خداوند تنها اعمال زشت را، چه آشكار باشد چه پنهان، حرام كرده است و (همچنين) گناه را ...» ( اعراف 33)
❕بنابراین زینت هایی حلال است که مصداق « فواحش » نباشد ، بر این اساس می بینیم که پوشش طلا یا حریر در اسلام برای مردان حرام است زیرا برای آنان مصداق « فواحش و زشتی » است چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛
« پوشيدن حرير و طلا براى مردان امّتم حرام و براى زنانشان حلال گشته است »
📚میزان الحکمه ج 10 ص 246
❕یا پوشیدن لباس مردانه برای زنان با لباس زنانه برای مردان حرام است زیرا اگر چه ممکن است زینت باشد ، اما مصداق فواحش و زشتی نیز می باشد چنان که پیامبر گرامی فرمود ؛
« لعنت خدا بر مردى كه به طرز زنان لباس پوشد و بر زنى كه به شكل مردان لباس پوشد »
📚میزان الحکمه ج 5 ص 476
❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« رسول خدا نهی می کرد مردان را که خود را به زنان شبیه کند و زنان را نهی می کرد که در لباس پوشیدن خود را به مردان شبیه کنند »
📚وسائل الشیعه ج 5 ص 25
❕بنابراین زینت تا زمانی استفاده از آن جایز است که از مصادیق « فواحش و زشتی ها » نباشد و از مواردی باشد که خداوند استفاده از آن را حلال کرده باشد چنان که میبینیم به این نکته در روایات نیز اشاره شده است و امام صادق علیه السلام می فرماید ؛
« لباس بپوش و خود را زینت و زیبا کن چرا که خداوند جمیل است و زیبایی را دوست دارد و ولیکن باید از حلال باشد »
📚الکافی ج 6 ص 442
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❔حال پرسش اینجاست که بستن « کروات » آیا از مصادیق زینت حلال است یا حرام که اگر حلال است پوشیدن آن بی اشکال باشد و اگر حرام است ، پوشیدن آن ممنوع باشد ❗️
👌پاسخ روشن است .
❕اگر کروات از لباسهای اختصاصی کفار باشد به گونه ای که پوشیدن آن شبیه سازی به کفار و ترویج فرهنگ آنان محسوب شود و هویت فرهنگی اسلامی فرد مسلمان از دست برود ، پوشش آن ممنوع است .
👌امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« خداوند به یکی از پیامبران خود چنین وحی کرد که به مردم بگو لباس دشمنانم را نپوشید و خوراک دشمنان مرا نخورید و خود را به شکل و شمائل دشمنان من در نیاورید که در این صورت شما نیز همچون آنها دشمن من خواهید بود »
📚الفقیه ،ج 1 ص 252 _ وسایل الشیعه ، ج 4 ص 385
🔶علی علیه السلام فرمود ؛
« هر کس خود را شبیه قوم خاصی بسازد ، از آن قوم شمرده می شود »
📚مستدرک الوسائل ج 17 ص 440
❕و فرمود ؛
« كمتر كسى است كه خود را شبيه گروهى كند و بزودى يكى از آنها نشود »
📚نهج البلاغه حکمت 207
❕و فرمود ؛
«اين امّت هميشه در نيك بختى به سر برند تا وقتى كه لباس بيگانگان را نپوشند و غذاى بيگانگان را نخورند؛ اما وقتى چنين كردند خداوند آنان را به خوارى اندازد »
📚المحاسن ج 2 ص 178
❕ برداشت طرفداران اللهیاری بر این است که « کروات » لباس اختصاصی کفار است و مثلا مانند « کت و شلوار » نیست که پوشش آن همگانی شده و اختصاص به کفار ندارد ، اما چون کروات اختصاص به کفار دارد و تداعی کننده فرهنگ آنان و تقلید از دشمنان خدا است ، نباید مورد استفاده قرار گیرد ، با این وجود در کمال ناباوری ، « اللهیاری » که خود را عالم و فاضل زمان می داند ، با استدلال به این که « کروات » زینت است ، در مقابل درخواست آنان ایستادگی می کند ، در حالی که توجه و آگاهی ندارد که هر نوع زینتی حلال نیست و تنها باید زینتی مورد استفاده قرار گیرد که مصداق « فواحش » نباشد .
❕اگر به صورت قطعی هم نگوییم که کروات لباس اختصاصی کفار است ، باز تردیدی نیست که این شبهه است که ممکن است کروات لباس اختصاصی کفار و دشمنان دین خدا تلقی شود و خود اللهیاری قائل است ( چنان که در کلیپهایش بارها به آن تصریح کرده است ) که باید در شبهات توقف کرد و آن را مرتکب نشد.
❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« با ورع ترین مردمان کسی است که در هنگام شبهه ، احتیاط و توقف کند »
📚وسائل الشیعه ج 27 ص 162
👌پیامبر گرامی نیز فرمود ؛
« امورى است درستى آن آشكار است كه بايد از آن پيروى كرد و امورى است كه گمراهى آن آشكار است و بايد از آن اجتناب نمود و امور مشكوك و مشتبه ى است در ميان اين دو؛ كسى كه شبهات را ترك كند از محرمات آشكار رهايى مى يابد و كسى كه به سراغ شبهات برود مرتكب محرمات مى شود و از آنجا كه نمى داند هلاك خواهد شد»
📚الکافی ج 1 ص 68
❕بنابراین یا به صورت قطعی می دانیم که کروات لباس اختصاصی دشمنان دین خدا است یا در صدق این مفهوم شک و شبهه داریم ، در هر دو صورت باید از پوشش آن به حسب روایات اهل بیت علیهم السلام خودداری کنیم و جای تعجب است که اللهیاری که دیگران را جاهل به روایات می داند ، چگونه مخالف با نصوص و روایات فتوا می دهد که پوشش کروات اشکالی ندارد و جهل خودش را به روایات بیشتر نمایان می کند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی در مورد شرک بودن بوسه بر تربت امام حسین علیه السلام را در سایت ما بخوانید ؛
🌐https://b2n.ir/307961
👌پاسخ وهابی را که مدعی است سوال کمر شکنی مطرح کرده و آن اینکه آیا امام علی پس از ضربت خوردن می توانست خودش را شفا دهد یا خیر را در ذیل بخوانید که در رابطه با استفاده اهل بیت از قدرت غیبی برای حل مشکلات شخصی وشفای خودشان مفصلا توضیح داده ایم ؛
🌐https://b2n.ir/250215
#مقصود_از_مولی_در_حدیث_غدیر
🤔#پرسش
❔آخوندها معتقدند از حديث غدير خم :(( من كنت مولاه فهذا علي مولاه)) جانشينى و خلافت حضرت على ثابت مى شود.
درحاليكه حدود ٢٧ معنا براى كلمه(( مولى)) را ذكر كرده اند اكنون سوال :
چرا آخوندها از اين همه معنا فقط خلافت و جانشينى را انتخاب كردند، يعنى چون آخوندها معناى جانشينى را نسبت به بقيه معانى بيشتر خوششان مى آيد آن را انتخاب كردند ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌آنچه از ادله استفاده می شود آن است که ریشه اصلی کلمه مولی ، اولی به تصرف است و اگر در معانی دیگری نیز به کار می رود ، به اعتبار همین اولویت در تصرف است ( مشترک معنوی ) چنان که ابن بطریق می گوید ؛
❕«كسى كه كتابهاى لغت را بررسى كند، در مى يابد كه براى لفظ «مولى» معانى زيادى ذكر نموده اند؛ از قبيل: مالك، عبد، آزادكننده، آزاد شده، صاحب، قريب، همسايه، هم قسم، دوست، تابع و معانى ديگر. لكن حق آن است كه «ولى» يك معنا بيشتر ندارد و آن اولى و سزاوارتر به كارى است، كه اين معنا به حسب استعمال، در هر موردى فرق مى كند. پس مشترك معنوى است. و در اصول گفته اند كه اشتراك معنوى اولى از اشتراك لفظى است ...»
📚البدایه و النهایه ج 5 ص 183 _ طبقات الحفاظ ج 2 ص 54
❕بنابراین ، معناي «اولويت در يك شئ» در تمام معاني لفظ «مولي» به يك نحوي موجود است، و اطلاق اين كلمه بر هر يك از آن معاني به اعتبار در برداشتن معناي اولويت است ؛
1- مالك، اولي به تصرّف در ملك خود است. 2- عبد، سزاوارتر بر اطاعت مولاي خود از ديگري است. 3 - آزاد كننده، سزاوارتر است به تفضيل بر كسي كه او را آزاد كرده، از ديگري. 4 - آزاد شده، اولي است به تشكر از آزاد كننده. ۵ - همراه، سزاوارتر است به شناخت حقوق كسي كه همراه اوست. 6 - نزديك، سزاوارتر است به دفاع و كمك قوم خود. 7 - همسايه، سزاوارتر است به حفظ حقوق همسايگي. 8 - هم قسم، اولي است به دفاع و حمايت از كسي كه با او هم قسم شده. 9 - فرزند، سزاوارتر است به اطاعت از پدرش. 10- عمو، اولي تر است به مراعات فرزند برادرش و ...
📚امامت در حدیث ،ص 68
❕و در حدیث غدیر هم « مولی » به معنای « اولی به تصرف » است که همان معنای سرپرستی و ولایت است .
❕اگر هم بگوییم کلمه مولی مشترک لفظی میان معانی متعددی است ، ما دلائل و قرائن متعددی در دست داریم که مقصود از مولی در حدیث غدیر سرپرستی و اولویت است نه معانی دیگر آن از قبیل دوست و یاور و .... ؛
1⃣مسأله دوستى على عليه السلام با همه مؤمنان، مطالب مخفى و پنهان و پيچيده اى نبود كه نياز به اين همه تأكيد و بيان داشته باشد؛ و احتياج به متوقف ساختن آن قافله عظيم در وسط بيابان خشك و سوزان و خطبه خواندن و گرفتن اعترافهاى پى در پى از جمعيّت داشته باشد.
❕قرآن با صراحت مى گويد ؛ «مؤمنان برادر يكديگرند». ( حجرات 10 ) و در جاى ديگر مى فرمايد ؛ «مردان مؤمن و زنان با ايمان، ولىّ (و يار و ياور) يكديگرند». ( توبه 71 )
👌خلاصه اينكه اخوّت اسلامى و دوستى مسلمانان با يكديگر از بديهى ترين مسائل اسلامى است كه از آغاز اسلام وجود داشت؛ و پيامبر بارها آن را تبليغ كرد و بر آن تأكيد نهاد . در رابطه با جمعیت چندین هزار نفری و گرمای طاقت فرسای غدیر ، پاسخهای گذشته ما را مطالعه کنید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3103
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3025
2⃣جمله «الَسْتُ اوْلى بِكُمْ مِنْ انْفُسَكُمْ» ؛ «آيا من نسبت به شما از خود شما سزاوارتر و اولى نيست» كه در بسيارى از متون اين روايات قبل از جمله « من کنت مولی » آمده است هيچ تناسبى با بيان يك دوستى ساده ندارد؛ بلكه مى خواهد بگويد، همان اولويّت و اختيارى كه من نسبت به شما دارم و پيشوا و سرپرست شما هستم، براى على عليه السلام ثابت است؛ و هر گونه تفسيرى براى اين جمله غير از آنچه گفته شد دور از انصاف و واقع بينى است. مخصوصاً با توجّه به تعبير «من انفسكم»: (از شما نسبت به شما اولى هستم).
❕جمله مذکور را حدود 65 تن از علمای اهل سنت نقل کرده اند ( الغدیر ج 1 ص 651 ) که برخی از آنان از قرار ذیل است ؛
📚مسند احمد ج 30 ص 430 _ سنن ابن ماجه ج 1 ص 133 _ سنن نسایی ج 5 ص 131 _ کنزالعمال ج 6 ص 397 _ مستدرک حاکم ج 3 ص 533 _ مجمع الزوائد ج 9 ص 107 _ تاریخ بغداد ج 14 ص 236 _ اسد الغابه ج 4 ص 28 و ...
3⃣ تبريك هايى كه از مردم در اين واقعه به على عليه السلام گفته شد مخصوصاً تبريكى كه عمر و ابوبكر به او گفتند؛ نشان مى دهد مسأله چيزى جز مسأله نصف خلافت نبوده است كه در خور تبريك و تهنيت باشد. زيرا اعلام دوستى كه براى همه مسلمانان به طور عموم ثابت است تبريك ندارد . دوستى ساده اى كه ميان همه مؤمنان با يكديگر است چنين تشريفاتى ندارد؛ و اين جز با ولايت به معنى خلافت سازگار نيست ، در ذیل در مورد اسناد و روایات تبریک گویی بیشتر بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3099
🔸ادامه 👇
4⃣ اشعارى كه از حسّان بن ثابت در مسانید اهل سنت نقل شده است با آن مضمون و محتواى بلند و آن تعبيرات صريح و روشن، نيز گواه ديگرى بر اين مدّعا است؛ و به اندازه كافى در اين مسأله گويا است که مقصود از مولی تنها ولایت و سرپرستی است ، اشعار او را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3139
5⃣آیه ابلاغ که قبل از معرفی علی علیه السلام نازل شد خطاب به پیامبر گرامی می فرماید اگر وظیفه ات را انجام ندهی رسالت ناقص است، آیا اگر پیغمبر اعلام دوستی علی علیه السلام را نمی کرد رسالت ناقص بود؟ خطاب آیه ابلاغ تنها با اعلام ولایت و سرپرستی علی علیه السلام همخوانی دارید ، در رابطه با آیه ابلاغ و اسناد آن از کتب اهل سنت ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3128
6⃣آیه ای که بعد از معرفی علی علیه السلام نازل شد یعنی آیه اکمال که می گوید امروز دین کامل شد نعمتها را بر شما تمام کردم، اسلام را بر شما پذیرفتم. و ادامه آن که می فرماید امروز کفار از شما مایوس شدند روشن ترین دلیل بر این است که مقصود از مولی سرپرستی است .
❔آیا همه اینها به خاطر این بود که پیغمبر علی علیه السلام را به دوستی خود معرفی کرده است؟ تنها معنای ولایت و سرپرستی است که نزول آیه مذکور در روز غدیر را توجیه می کند ، در رابطه با اسناد و شان نزول آیه اکمال از روایات اهل سنت ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3100
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3133
7⃣پیامبر گرامی اسلام و امامان معصوم علیهم السلام روز غدیر را از بزرگترین اعیاد رسمی مسلمانان اعلام کردند تا هر سال این خاطره تجدید شود آیا اعلام دوستی باعث شد این روز از بزرگترین اعیاد اسلام شود؟ تنها مولی به معنای ولایت و سرپرستی است که توجیه کننده عید بودن روز غدیر است ، در رابطه با اسناد عید بودن روز غدیر از منابع شیعه و سنی ، پاسخهای گذشته ما را مطالعه فرمایید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3127
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3101
8⃣در آیه ابلاغ که توضیح آن گذشت آمده است ؛ « و الله یعصمک من الناس » آیا پیامبر اکرم از اعلام دوستی نسبت علی علیه السلام دلهره داشت که خداوند فرمود: خدا تو را از دشمنان حفظ میکند یا مساله مهم امامت و جانشینی او بوده است؟ چرا پيامبر ميترسد و از چه چيزي خوف دارد؟ آيا ابلاغ اين مطلب كه حضرت علي عليه السلام دوست و ياور شماست ترسي دارد؟ هرگز! اين تنها ابلاغ ولايت و سرپرستي و خلافت حضرت علي عليه السلام است كه پيامبر از ابلاغش بر مردم خوف دارد؛ زيرا ميداند قريش با حضرت علي عليه السلام خصومت دارد، اين همان كسي است كه در جنگها پدران و اقوام آنها را به قتل رسانده است....
9⃣امیر المومنین و امامان علیهم السلام در موارد متعددی به حدیث غدیر برای امامت خود احتجاج میکردند و همه از کلام آنها ولایت و رهبری فهمیده و مجاب میشدند ، این احتجاجات روشن ترین دلیل بر آن است که مقصود از مولی سرپرستی است . در رابطه با احتجاجات به حدیث غدیر از منابع اهل سنت ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3136
0⃣1⃣دليل ديگر بر اين ادعا که مقصود از مولی سرپرستی است ، گذاشتن عمامه به دست پيامبر بر سر على عليه السلام در روز غدير است . مراسم تاج گذاری و عمامه به سر پیچیدن که توسط پیامبر گرامی صورت گرفت ، روشن ترین گواه بر آن است که علی علیه السلام در روز غدیر خم به عنوان امام و سرپرست و راهنمای مردم معین و معرفی شد ، اسناد آن از منابع اهل سنت را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3135
1⃣1⃣ در ذيل بسياري از احاديث غدير اين جمله آمده است: «اللَّهم وال من والاه و عاد من عاداه»؛«بار خدايا! هر كس كه ولايت او را پذيرفت دوست بدار، و هر كس كه ولايت او را نپذيرفت و با او ستيز كرد، دشمن بدار. » اين جمله ، تنها با معناي «سرپرستي و امامت» سازگاري دارد، نه با معناي «محبّ و دوست» كه اهل سنت ميگويند؛ زيرا معنا ندارد كه پيامبر دعا كند بر كساني كه حضرت علي عليه السلام دوست آنان است ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3150
2⃣1⃣پيامبر اكرم در صدر خطبه غدير خطاب به مردم فرمود: «كأنّي دُعيت فأجبت»؛ «گويا من دعوت شده و اجابت كرده ام. » بنابر نقلي فرمود: «يوُشِك ان ادعي فاجيب»؛ «نزديك است كه دعوت شوم و من نيز آن دعوت را اجابت خواهم كرد. » ( خصائص نسائی ص 21 _ کنزالعمال ج 1 ص 48)
❕ از اين تعبيرات استفاده ميشود كه پيامبر گرامی در صدد ابلاغ مطلب بسيار مهمّي است كه قبل از آن مقدمه چيني كرده و خبر از رحلت خود ميدهد، و اين جز با معناي جانشيني خود در امر امامت و خلافت و سرپرستي سازگاري ندارد.
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
3⃣1⃣مطابق برخي از روايات، حارث بن نعمان فهري بعد از انتشار خبر غدير، خدمت رسول خدا آمده و نسبت به جانشینی علی علیه السلام اعتراض کرد و تقاضای نزول سنگی از آسمان را کرد . اگر در حديث غدير تنها خبر از محبّت حضرت علي عليه السلام و نصرت او داده است چه جاي نگراني و عصبانيت است كه برخي تقاضاي عذاب از خداوند كنند؟ اين معناي سلطه و سرپرستي است كه برخي حاضر به زير بار رفتن آن نبودند . در رابطه با اسناد قضیه و نزول آیاتی در این رابطه طبق روایات اهل سنت ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3105
4⃣1⃣تصریح برخی از بزرگان اهل سنت بر این مطلب که علی علیه السلام در روز غدیر به جانشینی پیامبر گمارده شد ، روشن ترین دلیل بر آن است که مقصود از مولی سرپرستی و ولایت است ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3134
❕چنان که می بینیم امام ابو حامد غزالی که از استوانه های علمی اهل سنت است می نویسد ؛
« به اتفاق همه مسلمانان پیامبر در خطبه غدیر فرمود هرکس من مولای اویم پس علی مولای اوست ، عمر پس از شنیدن این سخن به علی #تبریک گفت ...اما پس از گذشت آن روزها عمر تحت تاثیر هوای نفس و حب ریاست قرار گرفت و استوانه خلافت را از مکان اصلی آن تغییر داد و با لشکر کشی ها ، بر افراشتن پرچم ها و گشودن سر زمین ها راه امت را به اختلاف و بازگشت به دوران جاهلی هموار کرد ، و مصداق این آیه قرآن شد که آن عهد را پشت سر خود انداختند و در برابر آن بهای ناچیزی به دست آوردند و چه بد معامله ای کردند ،و همین عمر بود که به پیامبر نسبت هذیان گفتن را داد »
📚سر العالمین ج1 ص18
👌ذهبی از برجستگان علمی اهل سنت در مورد غزالی می نویسد ؛
« او استاد و پیشوا و #دریای علم و نشانه اسلام و اعجوبه زمان و صاحب کتابها و انسان با هوش فراوان و زیرک بود »
📚سیر اعلام النبلاء ج19 ص322
👌و در جای دیگر می گوید ؛
« خداوند در هر صد سال کسی را می فرستد تا احیا گر دین باشد ، در صده پنجم امام #غزالی چنین بود »
📚همان مدرک ج14 ص202
5⃣1⃣در حديث حذيفة بن اسيد نقل شده است که پيامبر فرمود ؛ «آيا شهادت نمى دهيد كه جز خدا الهى نيست و محمد رسول اوست؟ ... گفتند: بلى، شهادت مىدهيم. در اين هنگام پيامبر عرض كرد: خدايا! شاهد باش.سپس فرمود: اى مردم! خدا، مولاى من، و من مولاى مؤمنانم. و من اولى به مومنين از خود آنهايم. پس هر كه من مولاى اويم، على مولاى اوست».
📚تذكرة الحفّاظ ج 3 ص 231.
❕قرار گرفتن ولايت در سياق شهادت به توحيد و رسالت و در رديف مولويت خدا و رسول، دليل بر آن است كه در حديث، ولايت به معناى «امامت» و «اولى به تصرف» است.
6⃣1⃣در برخي از روايات از جریان غدير خم با لفظ «نصب» تعبير شده است «رسول خدا علي عليه السلام را به عنوان عَلَم نصب كرده و فرمود: هر كه من مولاي اويم پس علي مولاي اوست... » ، «خداوند پيامبرش را امر كرد تا مرا بر مردم نصب كند».
📚شواهد التنزیل ج 2 ص 286 _ ینابیع الموده ج 2 ص 73 _ موده القربی ، الموده الخامسه _ در المنثور ج 3 ص 19 _ تاریخ مدینه دمشق ج 12 ص 237
❕و ميدانيم كه تعبير «نصب» تنها با مقام امامت و سرپرستی همخوانی دارد که علی علیه السلام به امامت و خلافت پیامبر گرامی منصوب شدند .
7⃣1⃣مطابق برخي از روايات، پيامبر بعد از واقعه غدير و تمام شدن خطبه اش به مردم امر كرد تا به ايشان تهنيت و تبريك بگويند. و بنابر نقل حافظ ابو سعيد نيشابوري در كتاب «شرف المصطفي» به سندش از براء بن عازب و ابوسعيد خدري نقل ميكند كه رسول خدا فرمود: «هنّئوني هنّئوني، انّ اللَّه تعالي خصّني بالنبوّة، و خصّ اهل بيتي بالإمامة»؛ «مرا تبريك بگوييد، مرا تبريك بگوييد؛ زيرا خداوند متعال مرا به نبوت و اهل بيت مرا به امامت اختصاص داد. » و همين موقع بود كه عمر بن خطّاب جلو آمد و به حضرت علي عليه السلام تبريك گفت. روشن است تبریک گفتن به پیامبر تنها با نصب یک جانشین شایسته برای ایشان همخوانی دارد تا آیینی که پیامبر آورده است را محافظت کند .
📚احقاق الحق ج 2 ص 472
8⃣1⃣پیامبر گرامی پس از نصب علی علیه السلام با گفتن جمله « فلیبلغ الشاهد الغائب » همگان را مامور به ابلاغ جریان غدیر کردند ؛
📚ینابیع الموده ص 221 _ مناقب کاشی ص 74 _ مناقب خوارزمی ص 313 _ احقاق الحق ج 4 ص 224
❕روشن است که تنها ولایت و سرپرستی علی علیه السلام در روز غدیر است که چنان اهمیتی دارد که پیامبر همگان را مامور به ابلاغ غدیر می کند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌کانال وهابی از کمال حیدری کلیپی گذاشته است که می گوید امامت نه اصلی از اصول دین است و نه ضروری مذهب است ، این سخن جهالت و نادانی محض است و کمال حیدری هم فردی متروک در نزد شیعه است ، در ذیل در مورد اصولی و ضروری بودن امامت مفصلا توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2412
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2414
👌در کانال کمال حیدری سخنرانی ایشان قرار گرفته است که می گوید امامت مورد نزاع ما با اهل سنت ، امامت سیاسی است یعنی اختلاف ما با اهلسنت بر این است که حاکم جامعه بعد از پیامبر با چه کسی باید بوده باشد ❗️ایشان از بدیهی ترین عقاید شیعه نیز اطلاع ندارد ، اختلاف ما با اهلسنت بر سر امامت دینی و جانشینی از پیامبر در تمام شوون است که امامت سیاسی یکی از شوون امامت دینی است ، به خاطر همین چون اهلسنت امامت دینی حضرت علی و فرزندانش علیهم السلام را قبول ندارند ، دینشان را از آنان نمی گیرند ، در ذیل مفصل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1820
❔باید به این سوال پاسخ گفته شود که آیا کمال حیدری مهره وهابیت در میان شیعه برای خراب کردن عقاید شیعه و همسو کردن آن با عقاید وهابیت نمی باشد ❗️ در ذیل برخی از آراء کمال حیدری که متخذ از وهابیت بوده است را نقد کرده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2431
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2412
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2408
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2379
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2406