eitaa logo
شیعه پاسخ
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
231 ویدیو
57 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 ❔حقه قديمى كانالهاى شيعه ❕كانال ضد اسلام از كانال شيعه سوالى كرده و تحدى مطرح كرده از كتب شيعه يك روايت دال بر دستور يزيد به قتل امام حسين ارائه دهید كانال شيعه در پاسخ گفته ما روايات زيادى داريم حقه قديمى در پاسخ به هر سوالى ميگویند ما روايات زياد داريم و بررسى سندى نميكنيم چون ميدانند همه رواياتشان از راويان مجهول و واقفه و زيديه و فاسد گرفته شده در ضمن ما يزيد را فردى ظالم ميدانيم و درصدد دفاع از او نيستيم ❗️❗️ 💠💠 ❕ما معتقدیم اکثر روایاتی که در کتب معتبر ما نقل شده است ، معتبر است ، چرا که محفوف به قرائن متعددی است و برای ما اطمینان آور است از معصوم علیه السلام صادر شده است و به اصطلاح موثوق الصدور است ، در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5043 ❕در رابطه با فرمان کشتن امام حسین علیه السلام توسط یزید ، گفتیم بالغ بر صدها روایت در مجامع روایی ما است و این تعداد روایت فوق حد تواتر است و در خبر متواتر و یقینی ، بررسی سندی جایگاهی ندارد ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12400 ❕حال روی سخن را به سوی وهابی کرده و می گوییم ؛ 👌شما که مدعی هستید راویان شیعه ، فاسد و ضعیف هستند ، از راویان فاسد کتب خودتان اطلاع دارید ❗️ ❕کتاب صحیح بخاری در نزد شما ، صحیح ترین کتابها بعد از قرآن است تا جایی که هر ساله ختم صحیح بخاری می گیرید ، در حالی که می بینیم بزرگان شما ، محمد بن اسماعیل بخاری ، صاحب کتاب صحیح بخاری را فاسد معرفی کرده اند ❗️بنابراین راوی صحیح ترین کتاب شما فردی فاسد و متروک بوده است ❕ 👌سُبكى در طبقات الشافعيّة الكبرى از تقى الدين ابن دقيق العيد چنين نقل مى‏ كند ؛ « آبروى مسلمانان، يكى از گودال‏هاى دوزخ است كه دو گروه از مردم بر لبه آن ايستاده ‏اند: محدّثان و حاكمان. » ❕سبكى در ادامه مى‏ گويد ؛ « از ديدگاه من، سخن برخى مبنى بر اين كه: ابوزرعه و ابوحاتم به جهت مسأله مخلوق بودن قرآن از استناد به روايات بخارى دست‏ شسته ‏اند، از مصاديق سخن فوق است. خداوند به فرياد مسلمانان برسد! آيا جايز است برخى، بخارى را متروك تلقّى كنند و حال آن كه وى پرچمدار دانش حديث و پيشرو اهل سنّت و جماعت، به شمار مى ‏رود!» 📚طبقات الشافعیه الکبری ج 2 ص 230 _ سیر اعلام النبلاء ج 12 ص 462 ❕بنابراین ابوزرعه و ابوحاتم ، بخاری را متروک می دانستند ، چون معتقد به مخلوق بودن قرآن بوده است . ❕به خاطر همین ، شمس الدين ذهبى، نام بخارى را در كتاب الضعفاء والمتروكين آورده است ، یعنی بخاری را ضعیف محسوب می کند ، اگرچه سعی در سرپوش گذاشتن کار خود می کند و می نویسد ؛ « محمد بن اسماعیل بخاری ، حجت و امام است و ترک کردن حدیث او توسط ابوزرعه و ابوحاتم به خاطر مساله لفظ قرآن توجهی نمی شود... » 📚المغنی فی الضعفاء ج 2 ص 557 ❕مناوی به ذهبی اعتراض کرده است که چرا نام بخاری را در زمره ضعفاء ذکر کرده و می نویسد ؛ « بخارى، زيور امّت، افتخار پيشوايان، نگارنده صحيح‏ ترين كتاب پس از قرآن و صاحب فضل جاودان است؛ همو كه امام پيشوايان، ابن خزيمه درباره وى مى‏ گويد: در سراسر جهان، دانشمندتر از بخارى به حديث، يافت نمى‏ شود. برخى گفته‏ اند: بخارى يكى از آيات الهى است كه در روى زمين راه مى‏ رود. ذهبى در الكاشف مى‏ نويسد: بخارى، انسانى ديندار، پرهيزكار و داراى متانت بود.امّا با اين وجود سنّى بودن خويش را ناديده گرفته و در كتاب الضعفاء والمتروكين مى‏ گويد: بخارى به جهت مخلوق بودن قرآن از بدگويى مردم در امان نماند » 📚فیض القدیر ج 1 ص 24 ❕عبدالرحمان بن ابوحاتم مى‏ گويد ؛ « ابوزرعه به جهت مسائلى كه در جريان روزگار محنت، از بخارى سر زد، از نقل روايات او دست برداشت ....» 📚میزان الاعتدال ج 5 ص 167 ❕قابل توجه است که ابوزرعه که بخاری را فاسد و متروک و ضعیف می دانستند ، از بزرگان اهلسنت هستند . ❕ذهبى در مورد ابوزرعه می نویسد ؛ « ابوزرعه رازى، حافظ حديث و از بزرگان است. وى از ابونعيم اصفهانى، قعنبى، قبيصه و ديگر افراد موجود در طبقه آنان در گوشه و كنار جهان، نقل روايت كرده است. از سوى ديگر مسلم، ترمذى، نسائى، ابن ماجه، ابوعوانه، محمّد بن حسين، قطّان و ديگران به نقل روايات او پرداخته‏ اند. ابن راهويه مى ‏گويد: هر حديثى كه ابوزرعه آن را نشناسد، اعتبارى ندارد. آن گاه ذهبى مى ‏نويسد: مناقب وى فراوان است. » 📚الکاشف ج 2 ص 223 ❗️ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕ابوزرعه روایات صحیح مسلم را نیز جعلی و مسلم را فاسد می دانست . ❕در ميزان الاعتدال در ضمن شرح حال احمد بن عيسى مصرى چنين آمده است ؛ « سعيد بردعى گفته است: روزى ديدم كه نام صحيح مسلم را نزد ابوزرعه ذكر كردند. در اين هنگام ابوزرعه گفت: اينان قومى هستند كه پيش از فرا رسيدن زمان مناسب، در صدد پيشتازى برآمدند و به همين جهت براى تجارت، به چنين تأليفاتى دست زدند. » 📚میزان الاعتدال ج 1 ص 126 ❕ابن حجر نیز بخاری را در طبقات المدلسين ( و افراد ضعیف) نام مى‏ برد 📚طبقات المدلسین ج 24 ص 23 ❕ و در فتح البارى تصريح مى ‏كند كه بخارى عقايد خود را از حسين الكرابيسى و ابن كلاب اخذ مى ‏كرده است . 📚فتح الباری ج 1 ص 243 👌 و در تهذيب التهذيب تصريح مى ‏كند كه ابن كلاب نصرانى است؛ 📚تهذیب التهذیب ج 2 ص 310 ❕به همين جهت، اسرائيليات در كتاب بخارى فراوان است. سپس نمونه‏ اى از اين احاديث را ذكر مى‏ كند . 📚همان 👌همینطور محمّد بن يحيى بن عبداللَّه بن خالد ذهلى نيشابورى (متوفاى 258 ه ق) بزرگِ علماى نيشابور و از مشايخ بخارى و مسلم است. 📚تاریخ بغداد ج 2 ص 31 ❕ وى و برخى ديگر از علماى نيشابور معتقد بودند كه عقايد بخارى باطل است لذا نقل حديث از وى ممنوع اعلام شد و بخارى و مسلم را به دليل انحراف عقيدتى از شهر نيشابور اخراج كردند. 📚همان _ سیر اعلام النبلاء ج 12 ص 456 ❕به همين جهت بخارى به هنگام روايت از محمّد بن يحيى به نام او تصريح نمى‏ كند بلكه با اسم‏هايى چون محمّد، محمّد بن عبداللَّه (جدّ او) و محمّد بن خالد (جد پدر او) از وى حديث نقل مى‏ کند. 📚وفیات الاعیان ج 5 ص 195 ❕ما اگر بخواهیم سخن سایر بزرگان اهلسنت را که تصریح کرده اند ، بخاری فاسد المذهب و متروک بوده است را بیاوریم ، سخن طولانی می شود . بنابراین راوی صحیح ترین کتاب شما فردی فاسد و متروک الحدیث و ضعیف و اهل تدلیس بوده است . ❕همینطور بخاری و مسلم و اساسا صاحبان صحاح سته و سایرین ، نقل روایاتشان بر مبنای نقل از افراد ضعیف و فاسد المذهب بوده است که به مواردی از آن اشاره می کنیم ؛ 1⃣نعیم بن حماد از رجال بخاری و ابی داود و ترمذی و ابن ماجه است ؛ 📚سیر اعلام النبلاء ج 10 ص 595 ❕ازدی در مورد او گفته است که جعل حدیث می کرده است ؛ 📚میزان الاعتدال ج 7 ص 44 2⃣ابو مطیع بلخی که از بزرگ راویان اهلسنت است اما ابوحاتم در مورد او گفته است کذاب بوده و جوزقانی تصریح کرده است که جعل حدیث می کرده است ؛ 📚تنزیه الشریعه الغراء ج 1 ص 54 3⃣ثوبان بن ابراهیم که او نیز از بزرگ راویان است که ابن جوزی او را متهم به وضع حدیث می کرده است ؛ 📚تنزیه الشریعه الغراء ج 1 ص 43 4⃣احمد بن صالح المصری که او نیز از بزرگ راویان است اما نسائی در مورد او گفته است ثقه نیست و یحیی بن معین گفته است دروغگو و کذاب است ؛ 📚میزان الاعتدال ج 1 ص 241 5⃣محمد بن عمر واقدی که از بزرگ راویان در حدیث و مغازی است ، با این وجود ابن راهویه در مورد او می گفت که جعل حدیث می کرد و یحیی بن معین می گوید هزار حدیث بر پیامبر به دروغ بسته است و ابن المدینی گفته است وضع حدیث می کرده است ؛ 📚میزان الاعتدال ج 6 ص 273 6⃣محمد بن اسحاق صاحب سیره و از راویان بزرگ اهلسنت است که هشام بن عروه در مورد او گفته است کذاب بوده و مالک نیز او را متهم به جعل حدیث می کرده است ؛ 📚میزان الاعتدال ج 6 ص 57 7⃣احمد بن عبدالرحمان بن وهب که از راویان صحیح مسلم است که نسائی در مورد او گفته است که کذاب است و ابن یونس نیز روایاتش را مردود می دانسته است ؛ 📚میزان الاعتدال ج 1 ص 253 8⃣ اسماعیل بن ابی اویس که از راویان بخاری و مسلم و ترمذی و ابن ماجه بوده است که ابن معین در مورد می گفت ، حدیث سرقت می کرده است و ضعیف است و نضر بن سلمه المروزی می گفت کذاب بوده است ؛ 📚میزان الاعتدال ج 1 ص 379 9⃣حارث بن عمیر بصری که از راویان بخاری و ترمذی و ابوداود و نسائی و ابن ماجه بوده است که حاکم گفته است حدیث وضع می کرده است و ابن حبان نیز او را ضعیف می دانسته است ؛ 📚میزان الاعتدال ج 1 ص 176 _ تهذیب التهذیب ج 2 ص 132 🔟حسن بن عماره کوفی که از راویان بخاری و ترمذی و ابن ماجه بوده است که شعبه در موردش گفته دروغگو بوده است و احمد گفته است متروک است و ابن معین هم گفته است به حدیثش توجه نمی شود ؛ 📚میزان الاعتدال ج 1 ص 265 ❕به همین ده مورد از سرآمدان راویان کذاب ، صحاح بسنده می کنیم که همه فاسد المذهب و دروغگو بوده اند . 👌 اگر پرهیز از طولانی شدن نبود ، شماره فوق را بالغ بر صدها مورد می کردیم تا ببینید که بخاری و صاحبان صحاح سته همه از راویان کذاب و فاسد المذهب نقل روایت کرده اند و مذهب اهلسنت بر پایه روایات مشتی راوی جاعل و دروغگو بنا شده است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ ملحد را که مدعی است ماجری کربلا بر سر رقابت عشقی میان امام حسین علیه السلام و یزید بر سر زنی به نام ارینب بوده است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1264 ❕در رابطه با فلسفه قیام امام حسین علیه السلام پاسخهای ذیل را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1276 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/526
❕در رابطه با معجزه وصل دست قطع شده توسط علی علیه السلام ، پاسخ را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3269 👌می گوید اگر علی ع چنین قدرتی داشت ، چرا فرق شکافته خود را شفا نداد ، در ذیل در مورد استفاده از قدرت غیبی در حل مشکلات شخصی توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3270 ❕می گوید چرا این معجزه در قرآن نیامده است ، در حالی که قرآن دائره المعارف نیست که همه چیز در آن بیاید ، خود قرآن به سنت و روایات حجیت داده است ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3271 👌می گوید چرا علی ع با چنین قدرتی از همسرش دفاع نکرد ، علاوه بر نمایه آدرس داده شده در مورد استفاده از قدرت غیبی در مسائل شخصی ، پاسخ ذیل را نیز در این رابطه مشاهده کنید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3272
👌 در مورد « رویه گل مالیدن به سر و صورت » پاسخ ما را در این رابطه در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/551
👌در رابطه با پرسش کاربر که آیا سپاهیان یزید ، پس از واقعه کربلا ، بانوان حرم را بی حجاب کردند یا خیر ، پاسخ را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1291
❕پاسخ به کانال وهابی در مورد تواتر قرآن 👇
🤔 ❔شيعيان بدون اهل سنت نميتوانند تواتر قراءات قرآن را اثبات كنند و به اهل سنت نياز دارند از شهيد ثانى سوال شده آيا ميتوان در قراءت قرآن از مخالفين تقليد كرد ؟ و به نقل مخالفين اعتماد كرد ؟ شهيد ثانى : قراءات معروف قرآن متواتر است و مخالفين از جمله ناقلين آن هستند و اگر به مخالفين رجوع نكنيم ، قرآن ديگر متواتر نيست چون مسئولیت حفظ قرآن در زمانهاى مختلف توسط مخالفين صورت گرفته . 📗كتاب رسالة في العدالة ص232 ⛔️ دو نكته مهم : 1 _ شيعيان ادعاى تواتر قرآن دارند و در اين زمينه محتاج اهل سنت هستند و اگر اهل سنت نبودند به مشكل بزرگی میخوردند و قرآن نزد شيعه از حالت تواتر خارج ميشد 2 _ مخالفين شيعه در زمانهاى گذشته قرآن را حفظ و نقل كردند 💠💠 👌ما معتقدیم که قرآن متواتر است و مسلمین اعم از شیعه و سنی ، نسل به نسل ناقل قرآن بوده اند و قرآنی را که پیامبر گرامی جمع آوری کرده بود ، توسط مسلمین سینه به سینه ضبط شده تا به ما رسیده است و قرآن کنونی که به قرائت حفص از عاصم از ابوعبدالرحمان سلمی از علی علیه السلام است ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5066 ❕مطابق با همان قرائت مشهور مسلمین است که از پیامبر گرامی فرا گرفته بودند . 🔸در تفسیر نمونه ( در بیان تواتر قرآن ) می خوانیم ؛ «قرآن براى مسلمانان ( اعم از شیعه و سنی ) همه چيز بوده قانون اساسى، دستور العمل زندگى، برنامه حكومت، كتاب مقدس آسمانى، و رمز عبادت، روشن مى‏ شود كه اصولا كم و زياد در آن امكان نداشته است. قرآن كتابى بود كه مسلمانان نخستين همواره در نمازها، در مسجد، در خانه، در ميدان جنگ، به هنگام روبرو شدن با دشمنان و بعنوان استدلال بر حقانيت مكتب از آن استفاده مى‏ كردند حتى از تواريخ اسلامى استفاده مى‏ شود كه تعليم قرآن را مهر زنان قرار مى‏ دادند!، و اصولا تنها كتابى كه در همه محافل مطرح بوده و هر كودكى را از آغاز عمر با آن آشنا مى‏ كردند و هر كس ميخواست درسى از اسلام به خواند آن را به او تعليم مى‏ دادند همين قرآن مجيد بود. ❔آيا با چنين وضعى كسى احتمال مى‏ دهد كه دگرگونى در اين كتاب آسمانى رخ دهد ❕قرآن يك كتاب متروك در گوشه خانه و يا مسجد كه گرد و غبار فراموشى روى آن نشسته باشد نبود تا كسى از آن كم يا بر آن بيافزايد. 👌مساله حفظ قرآن بعنوان يك سنت و يك عبادت بزرگ هميشه در ميان مسلمانان بوده و هست، حتى پس از آنكه قرآن به صورت يك كتاب تكثير شد و در همه جا پخش گرديد و حتى بعد از پيدايش صنعت چاپ كه سبب شد اين كتاب بعنوان پرنسخه ‏ترين كتاب در كشورهاى اسلامى چاپ و نشر گردد، باز مساله حفظ قرآن بعنوان يك سنت ديرينه و افتخار بزرگ موقعيت خود را حفظ كرد، بطورى كه در هر شهر و ديار هميشه جمعى حافظ قرآن بوده و هست.» 📚تفسير نمونه، ج‏11، ص 23 ❕بنابراین خبر و نقل قرآن متواتر است و در نقل متواتر شیعه بودن ناقلین یا سنی بودن آنان اهمیتی ندارد ، مهم آن است که تواتر قرآن توسط مسلمین اعم از شیعه و سنی اتفاق افتاده است . ❕حال شما وهابیون که میخواهید تواتر قرآن را به شیعه و سنی بودن ربط دهید و می گویید شیعه در تواتر قرآن مدیون اهلسنت است ، رواياتى را در رابطه با گردآورى قرآن نقل كرده ‏اید كه از آنها اينطور فهميده مى‏ شود كه آيات قرآن بطور تواتر و نقل پياپى ثابت نشده بلكه توسط خبر واحد ثابت شده است ، حال چگونه می گویید قرآن در نزد شما متواتر است ❗️ 👌بخاری از از زيد بن ثابت نقل می کند که گفت ؛ « ... پس ابو بكر همواره نزد من مى‏ امد و جمع آورى قرآن را خواستار مى‏ شد تا اينكه خداوند به من نيز شرح صدر عطا فرمود، در نتيجه به جستجو پرداختم و تمام قرآن را كه بر روى سنگها و ليفهاى خرما نوشته شده بود و در سينه افراد جاى داشت، گرد آورى كردم و آخر سوره توبه (لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ) تا پايان سوره برائة را فقط نزد ابو خزيمة النصارى پيدا كردم. و پيش هيچكس ديگر نيافتم. پس از جمع آورى قرآن، نوشته ‏ها نزد ابو بكر بود تا وقتى كه زندگى را به درود گفت. سپس تا عمر زنده بود، نزد وى قرار داشت و بعد از عمر، حفصه دختر عمر، آن را نزد خود نگهدارى مى ‏كرد. » 📚صحیح بخاری ج 8 ص 100 باب جمع القرآن ❕باز بخاری نقل می کند ؛ « زيد بن ثابت گفت: وقتى ما قرآن را نوشتيم اين آيه را «رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ» كه از رسول اللّه شنيده بودم مى‏ خواند آنرا پيش كسى جز خزيمه انصارى پيدا نكردم » 📚صحیح بخاری ج 7 ص 374 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕باز از زيد بن ثابت نقل می کنند ؛ « ما قرآن را مى‏نوشتيم و يك آيه را پيدا نمى ‏كردم در صورتى كه آن را از رسول اكرم شنيده بودم. بالاخره آنرا پيش خزيمه پيدا كردم و آن آيه اين بود:من المؤمنين رجال صدقوا ... او افزود: عمر هيچ آيه ‏اى را بعنوان قرآن نمى ‏پذيرفت تا اينكه دو نفر گواهى دهند و تنها يك مورد بود كه مردى از انصار دو آيه آورد و عمر به او گفت شاهد ديگرى غير از تو نمى ‏خواهم. » 📚صحیح بخاری ج 5 ص 48 _ تهذیب تاریخ دمشق ج 5 ص 136 ❕از يحيى بن عبد الرحمن حاطب نقل شده كه گفت ؛ « عمر تصميم گرفت قرآن را گردآورى نمايد. لذا در بين مردم اعلام كرد: هر كسى كه چيزى از قرآن را از رسول خدا ، دريافت كرده، نزد ما بياورد.راوى سپس افزود: مسلمانها، آيات را روى كاغذ و تخته سنگ و ليف خرما نوشته بودند. و عمر چيزى را به عنوان آيه قرآن نمى ‏پذيرفت تا اينكه دو نفر گواهى نمايند. روزى خزيمه نزد عمر آمد و اظهار داشت: چنين بنظر مى‏ رسد كه شما دو آيه را رها كرده، ننوشته ‏ايد! عمر پرسيد: آن دو آيه كدام است؟ خزيمه گفت: از رسول خدا (ص) بياد دارم كه: (لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ ...) ...» 📚تاریخ مدینه دمشق ج 16 ص 365 _ کنزالعمال ج 2 ص 575 _ در المنثور ج 3 ص 296 ❕از انس بن مالك نقل می کنند که می گوید ؛ « من در ميان كسانى بودم كه قرآن به آنها املاء مى‏ شد تا بنويسند بسا بود كه در مورد يك آيه اختلاف نظر پيدا مى‏ شد و مى‏ گفتند: فلانى آن آيه (مورد اختلاف) را از پيامبر خدا شنيده و بخاطر دارد. ولى او در بين آن جمع نبود يا در بيابانها بود. لذا آيه قبل و بعد را مى ‏نوشتند و جاى آن آيه مورد اختلاف را خالى مى ‏گذاشتند تا آن فرد بيايد يا اينكه كسى را مى‏ فرستادند كه او را بياورد. » 📚جامع البیان ، طبری ، ج 1 ص 45 _ کنزالعمال ج 2 ص 582 ❕از ابى داود بن زبير نقل شده كه ابو بكر به عمرو زيد گفت ؛ « جلوى درب ورودى مسجد بنشينيد هر كس دو شاهد آورد كه اين آيه جزء قرآن است، آنرا بنويسيد. » 📚فتح الباری ج 9 ص 244 _ کنزالعمال ج 2 ص 573 ❕از ابن ابى داود نقل شده است ؛ « عمر در مورد آيه‏ اى از قرآن پرسش نمود به او گفته شد همراه فلانى بود كه در جنگ يمامه كشته شد، عمر گفت: انا للّه و سپس دستور داد قرآن جمع آورى گردد و او اول كسى بود كه قرآن را يكجا گرد آورى كرد. » 📚الاتقان ، سیوطی ، ج 1 ص 162 ❕اين نوع روايات و نظير آنها در كتب صحاح و غيره فراوان است و نتيجه پذيرفتن آنها در رابطه با گردآورى قرآن ، قبول اين واقعيت است كه طبق عقیده شما به حسب این روایات جعلی ، قرآن با نقل متواتر و پياپى ثابت نشده بلكه با خبر واحد ثابت گرديده است مثل گفته خزيمه، يا با دو شاهد، يا با نقل ابى بن كعب، يا با گفته كسى كه در بيابانها بود و او را آوردند تا قرآن را براى گرد آورندگان بخواند، يا اينكه آيه قرآنى پيش كسى بود كه در يمامه كشته شد، يا مسائل ديگرى از اين قبيل ❗️ 👌بنابراین طبق روایات خودتان ، قرآن با نقل متواتر ثابت نشده است ، البته ما این روایات را جعلی می دانیم و معتقدیم که قرآن در زمان پیامبر گرامی ثبت و ضبط جمع آوری شده است و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شده است چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5589 ❕از این گذشته ، شما مدعی هستید که قرآن نازل شده بر پیامبر گرامی را متواترا ، نقل کرده اید ، در حالی که عمر و عایشه و ... معتقد بودند تمام قرآن نازل شده نقل نشده است و آیاتی در قرآن بوده است که ساقط شده است و به ما نرسیده است ❗️ 1⃣آیه رجم ؛ ❕عمر هنگام بازگشت از حج در ضمن خطبه‏ اى گفت ؛ « بپرهيزيد كه در مورد آيه رجم هلاك شويد و يكى بگويد ما دو حدّ در كتاب خدا نمى‏ بينيم، پيامبر خدا هم رجم كرد، ما هم رجم و سنگسار كرديم. سوگند به آن كه جانم به دست اوست، اگر مردم نمى ‏گفتند كه عمر بر كتاب خدا افزوده است چنين مى‏ نوشتم: «الشيخ والشيخه اذا زنيا فارجموهما البته»؛ «پيرمرد و پيرزن زناكار را حتماً سنگسار كنيد»، ما اين آيه را خوانده‏ ايم. » « خداوند محمد را به حق نازل کرد و کتاب را بر او نازل کرد و در آنچه خدا بر او نازل کرد ، آیه رجم بود » 📚صحیح بخاری ج 10 ص 288 _ سنن ابن ماجه ج 4 ص 168 2⃣ آيه فراش‏ ؛ ❕عمر بن خطاب، به ابىّ بن كعب گفت: مگر نه اين كه در آن چه از كتاب خدا از دست داده ‏ايم، چنين مى ‏خوانديم: «الولد للفراش وللعاهِر الحَجر»؟ «فرزند، مربوط به رختخواب است و براى زناكار، سنگ است.» ابىّ گفت: چرا. » 📚الدر المنثور ج 1 ص 106 _ الاصابه ابن حجر ، ج 4 ص 609 3⃣ آيه رغبت‏ ؛ ❕بخارى روايت كرده است كه عمر گفت ؛ ما از جمله آن چه از كتاب خدا مى ‏خوانديم چنين بود: از پدرانتان اعراض و دورى نكنيد كه اعراض از پدرانتان كفر است «لا ترغبوا عن آبائكم فانّه كفر بكم أن ترغبوا عن آبائكم.» 📚صحیح بخاری ج 10 ص 289 _ مسند احمد ج 1 ص 451 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 4⃣ آيه جهاد ؛ ❕به نقل سيوطى، عمر به پسر عوف گفت: آيا در آنچه بر ما نازل شده، نيافتى كه «وان جاهَدوا كما جاهدتُم اوّل مرّةً؟»؛ «جهاد كنيد، همان گونه كه نخستين بار جهاد كرديد» گفت: در آنچه از قرآن افتاده است، اين هم از افتاده‏ هاست. » 📚الدر المنثور ج 1 ص 106 _ کنزالعمال ج 2 ص 567 5⃣ آيه شيردادن‏ ؛ ❕به روايت مالك از عايشه در كتاب «موطأ» عايشه گفت ؛ « در آنچه از قرآن نازل شده‏ بود، ده بار شيردادن معلوم بود كه موجب حرمت مى‏شد. آن ده بار نسخ شد به پنج بار «خمس معلومات» و پيامبر خدا هم درگذشت، در حالى كه در قرآنى كه مردم مى‏ خواندند، ده بار بود. » 📚الموطا ، مالک ، ج 2 ص 608 6⃣آیه رضاع کبیره ؛ ❕عایشه می گوید ؛ «آیه رضاع کبیره و آیه رجم در قرآن بوده و در ضمن صحیفه ای زیر رختخوابم بود و چون ما به موت پیامبر مشغول شدیم بزغاله آمد آن را خورد» 📚سنن ابن ماجه ج1 ص625 7⃣باز عایشه می گوید ؛ « سوره احزاب 200 آیه بود که از آن جز 73 آیه باقی نماند » 📚تفسیر قرطبی،ج 14 ص 113 _ در المنثور،ج 5 ص 180 8⃣دو آیه ای که از قرآن حذف شد ؛ ❕سیوطی از ابی سفیان کلاعی نقل می کند که مسلمه به آنها می گفت ؛ « به من خبر دهید از دو آیه ای که در قرآن نوشته نشدند ، آنان خبر ندادند ، مسلمه گفت این آیات است ؛ «إنّ الذين آمنوا و الذين هاجروا و جاهدوا في سبيل اللّه بأموالهم و أنفسهم، ألا أبشروا أنتم المفلحون.و الذين آووهم و نصروهم و جادلوا عنهم القوم الذين غضب اللّه عليهم، اولئك لا تعلم نفس ما اخفي لهم من قرّة أعين جزاء بما كانوا يعلمون» 📚الاتقان ، ج 3 ص 84 9⃣آیه « لو کان لابن آدم وادیان » ❕مسلم از ابوموسی اشعری نقل می کند ؛ « ما سوره ای را می خواندیم که در طول و شدت شبیه سوره برائت بود که آن سوره را فراموش کردم و تنها این آیه از آن یادم است «لو كان لابن آدم واديان من مال لا بتغى واديا ثالثا، و لا يملأ جوف ابن آدم إلّا التراب‏ » 📚صحیح مسلم ج 2 ص 726 _ در المنثور ج 6 ص 378 _ جامع الاصول ج 2 ص 500 0⃣1⃣عدد حروف قرآن ؛ 👌مطابق نقلهای اهلسنت ، عدد حروف قرآن بسیار بیشتر از آنچه در قرآن کنونی است می باشد ( قرآن کنونی را حدود سیصد هزار حرف ثبت کرده اند ) ❕سیوطی از عمر نقل می کند که می گفت ؛ « بسیاری از قرآن از نزد ما رفت و کسی از شما نگوید تمام قرآن در نزد من است » 📚الاتقان ج 3 ص 81 ❕عمر در نقل دیگری معتقد بود قرآن یک میلیون و بیست و هفت هزار آیه بوده است ❕«القرآن ألف ألف (و سبعة و عشرون آلف) حرف» 📚الاتقان ج 1 ص 242 _ مجمع الزوائد ج 7 ص 163 _ المعجم الاوسط ج 6 ص 361 _ الجامع الصغیر ج 2 ص 264 _ کنزالعمال ج 1 ص 517 و ... ❕بر این اساس چیزی بیش از سه برابر قرآن کنونی از دست رفته است ❗️ ❕جناب وهابی شما که معتقدید قرآن متواتر از پیامبر در نزد شما است ، تکلیف این آیاتی که از قرآن ساقط شده و از پیامبر به ما نرسیده است چه می شود ❗️ 👌ما تمام این نقلها را جعلی می دانیم که راویان فاسد اهلسنت آنها را نقل کرده اند ، اما این نقلها ثابت می کند ؛ 1⃣اهلسنت چیزی به اسم قرآنی که متواترا نقل شده است ندارند . 2⃣با توجه به آنکه روایات تحریف در کتب صحیح آنان آمده است ، آنان قاعدتا نه تنها قرآن متواتری ندارند بلکه معتقد به تحریف قرآن هم هستند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕ملحد می گوید یک روایت بیاورید که امامان علیهم السلام مخالف فتوحات خلفا بوده اند ، او این مطلب را تقریبا سه سال پیش مطرح کرد و ما نیز همان موقع پاسخ دادیم ، اما چه کنیم که از سر کسادی مطلب و پاسخ دادن به تمام شبهاتش ، مجبور است مطالب سالهای گذشته را باز نشر کند ، پاسخش را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2735
❕پاسخ ملحد 👇