eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌نقد کلیپ های بی محتوای زئوس ؛ ❕او در صدد است که پیدایش پدیده ها را از طریق عوامل طبیعی و جهش و فرگشت و مانند آن توجیه کند و تاثیر و وجود خداوند را منتفی بداند ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3323 👌و در ذیل نیز مفصلا توضیح داده ایم که امکان پیدایش مجموعه ای از پدیده ها با قوانین منظم و منسجم ، به صورتی تصادفی غیر ممکن و غیر قابل قبول است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/912
👌نقد کلیپ های بی محتوای زئوس ؛ ❕او در این کلیپ نقش خداوند و دعا کردن در رفع مشکلات و مثلا رفع ویروس کرونا را به چالش می کشد و در این مسیر به نقد سخنان عبدالکریم سروش نا آگاه پرداخته است ، در ذیل در مورد مساله مورد اشکال او ، توضیحات مفصلی داده ایم ؛ 💠 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2502
🤔 ❔مطلب زير بخشي از سخنان اقاي دکتر حسن روحاني هست که در تاريخ چهارشنبه 23 مهر 1399 به نقل از ايشان در پايگان اطلاع رساني رياست جمهوري بارگزاري شده است.  "وقتی برخی از اصحاب امام حسن آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: "انی رأیت هوی معظم‌الناس علی الصلح"، گفت؛ جامعه اسلامی که شما 10 نفر نیستید شما 20نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی مردم این را می‌خواهند صلح را انتخاب می‌کنم.... به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم. " https://www.alef.ir/news/3990727001.html 💠💠 👌مطابق تصریحات روشن و قطعی امام حسن ع ، علت صلح ایشان با معاویه ملعون ، تنها کمی یار و یاور بوده است نه آنکه بگویند چون اکثر مردم طالب صلح بودند ، من هم صلح کردم . لذا امام ع بارها می فرمود که اگر یارانی بر علیه معاویه داشتم ، در نبرد با او درنگ نمی کردم . ❕امام ع در پاسخ شخصى که به صلح آن حضرت اعتراض کرد، عوامل و موجبات اقدام خود را چنین بیان نمود ؛ « من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. آنها مردمان فاسدى هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمان هاى خود پایبندند و نه دو نفر با هم موافقند. بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى کنند، ولى عملاً با دشمنان ما همراهند. » 📚الاحتجاج ، ج 2 ص 291 _ بحار الانوار ج 44 ص 147 👌و می فرمود ؛ «در شگفتم از مردمى که نه دین دارند و نه شرم و حیا. واى بر شما معاویه به هیچ یک از وعده هایى که در برابر کشتن من به شما داده، وفا نخواهد کرد. اگر من با معاویه بیعت کنم، وظایف شخصى خود را بهتر از امروز مى توانم انجام بدهم، ولى اگر کار به دست معاویه بیفتد، نخواهد گذاشت آیین جدم پیامبر را در جامعه اجرا کنم. به خداسوگند (اگر به علت سستى و بی وفایى شما) ناگزیر شوم زمامدارى مسلمانان را به معاویه واگذار کنم، یقین بدانید زیر پرچم حکومت بنى امیه هرگز روى خوش و شادمانى نخواهید دید و گرفتار انواع اذیت ها و آزارها خواهید شد. هم اکنون گویى به چشم خود مى بینم که فردا فرزندان شما بر در خانه فرزندان آنها ایستاده و درخواست آب و نان خواهند کرد؛ آب و نانى که از آن فرزندان شما بوده و خداوند آن را براى آنها قرار داده است، ولى بنى امیه آنها را از در خانه خود رانده و از حق خود محروم خواهند ساخت». آنگاه امام ع افزود ؛ «اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدا با من همکارى مى کردند، هرگز خلافت را به معاویه واگذارنمی کردم، زیرا خلافت بر بنى امیه حرام است....». 📚جلاء العیون ، مجلسی ، ص 434 ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « در آن موقعى كه امام حسن عليه السّلام با معاويه اجتماع كرده بود بر فراز منبر رفت و پس از اينكه حمد و ثناى خدا را بجاى آورد فرمود ؛ ❕ايها الناس! معاويه گمان ميكند من او را لايق مقام خلافت ميدانم، و خويشتن را براى اين مقام برازنده نميدانم، در صورتى كه معاويه دروغ ميگويد ... بخدا قسم ميخورم اگر مردم با من بيعت ميكردند و از من اطاعت و مرا يارى مى‏ نمودند آسمان قطرات باران خود را براى آنان فرو ميريخت و زمين بركات خود را براى ايشان خارج مى ‏نمود. اى معاويه! براى چه به مقام خلافت طمع نمودى!؟ در صورتى كه پيغمبر اعظم اسلام فرموده: هيچ امتى هرگز مردى را كه از وى عالمتر وجود داشته باشد امير خود قرار نميدهد مگر اينكه وضع آنان رو به انحطاط خواهد رفت تا اينكه آن امت به قهقرا برگردند و به ملت گوساله پرستان ملحق شوند.و حال آنكه بنى اسرائيل حضرت هارون را از دست دادند و در اطراف گوساله گرد آمدند، در صورتى كه آنان ميدانستند هارون خليفه حضرت موسى است. ❕ اين امت هم على بن ابي طالب را از دست دادند، در صورتى كه شنيدند پيامبر به حضرت على بن ابى طالب ميفرمود: تو براى من نظير هارون هستى براى موسى، با اين تفاوت كه پيامبرى بعد از من نخواهد بود.پيغمبر اكرم نيز از دست قوم خود فرار كرد، در صورتى كه آنان را به سوى خدا دعوت ميكرد تا اينكه بجانب غار فرار نمود. اگر پيامبر خدا يارانى ميداشت از دست ايشان فرار نميكرد. 👈 اى معاويه! اگر من هم يارانى ميداشتم با تو صلح و سازش نمى ‏كردم. 👉 📚الاحتجاج ، ج 2 ص 289 _ کتاب سلیم بن قیس ج 2 ص 938 👌و می فرمود ؛ «به درستى كه معاويه با من منازعه كرد در امرى كه مخصوص من بود، و من سزاوار آن بودم، چون ياورى نيافتم دست از آن برداشتم ...» 📚منتهی الامال ، ج 1 ص 547 👇ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕حال رییس جمهور روحانی ، به یک نقلی استناد کرده است که امام حسن ع فرمود اند که چون اکثریت قاطع جامعه طالب صلح بودند ، من صلح کردم ، نقلی مورد استناد او در کتاب الاخبار الطوال دینوری آمده است که او می گوید ؛ « گويند نخستين كس كه به ديدار امام حسن آمد و بر آنچه پيش آمده بود اعتراض كرد و حضرت را به بازگشت به جنگ فراخواند حجر بن عدى بود كه گفت « اى پسر رسول خدا دوست داشتم پيش از آنكه اين اتفاق را ببينم مرده بودم ، شما ما را از عدل و دادگرى به جور در آوردى و ما حقى را كه در آن بوديم رها كرديم و به باطل در آمديم كه همواره از آن مى گريختيم و خود را خوار و زبون ساختيم و پستى را كه شايسته ما نيست پذيرفتيم » . ❕سخن حجر بر امام حسن ( ع ) دشوار آمد و به او فرمود ؛ 👌 « من ديدم ميل و رغبت بيشتر مردم بر صلح است و جنگ را خوش نمى دارند و دوست نمى دارم آنان را به كارى كه ناخوش دارند مجبور كنم و براى اين صلح كردم كه شيعيان مخصوص ما از كشته شدن محفوظ بمانند و مصلحت ديدم اين جنگها را به هنگام ديگرى موكول كنم و خداوند متعال را هر روز شانى است » . ❕حجر از حضور امام حسن بيرون آمد و با عبيدة بن عمرو نزد امام حسين رفتند و گفتند « اى ابا عبد الله ، خوارى را در برابر عزت خريديد و چيز اندك را پذيرفتيد و چيز فراوان را رها كرديد ، فقط امروز پيشنهاد ما را بپذير و سپس تمام روزگار با ما مخالفت كن ، حسن ( ع ) و عقيده اش را درباره صلح رها كن ، شيعيان خود را از مردم كوفه و ديگر نواحى جمع كن و من و اين دوستم را به سرپرستى مقدمه لشكر بگمار تا بدون اينكه پسر هند متوجه باشد ناگاه او را با شمشيرها فروكوبيم » امام حسين فرمود « ما بيعت كرده و پيمان بسته‌ايم و راهى براى شكستن بيعت ما نيست » . 📚ترجمه الاخبار الطوال ، ص 267 ❕این نقل از چند جهت با اشکالات متعددی مواجه است ؛ 1⃣ناقل این جریان و صاحب کتاب الاخبار الطوال ، احمد بن داود الدینوری است که از علمای اهلسنت است ، نقل چنین کسی که خود از طرفداران معاویه است ، نمی تواند قابل اعتماد باشد . 📚قاموس الرجال ج 1 ص 464 2⃣دینوری برای این سخن خود ، هیچ گونه سندی ارائه نمی کند ، روشن است که نقل بدون سند ، خصوصا آنگاهی که خلاف مسلمات تاریخی و روایات متعدد شیعه باشد ، ضعیف بوده و قابل اعتماد نمی باشد . 3⃣مطابق این نقل ، حجر بن عدی از صلح راضی نبوده است و بر امام حسن ع اعتراض کرده و حتی امام حسین ع را دعوت کرده که بر خلاف دستور امام حسن ع رفتار کند و صلح را بشکند ❗️در حالی که چنین رفتاری از شان حجر بن عدی به دور است ❕او چنان شان و مقامی داشته است که طبق تصریح شیخ طوسی از ابدال محسوب می شده است ، یعنی از کسانی که نزد خداوند جایگاه والایی و مثال زدنی دارند ؛ 📚رجال طوسی ص 60 ❕علمای اهلسنت نیز او را دنيا گريز ، زاهد، نمازگزار ، و اهل روزه داری بسیار ، و سلحشورو رزم ‏آور ، و با شرافت و كرامت و درستكار و مستجاب الدعوه معرفی می کنند که از یاران خاص علی ع بوده است ؛ 📚 سير أعلام النّبلاء: ج 3 ص 463 _ البداية والنهاية: ج 8 ص 50 _ المستدرك على الصحيحين ، ج 3 ص 531، تاريخ دمشق: ج 12 ص 212، البداية والنهاية: ج 8 ص 50 _ الاستيعاب: ج 1 ص 391 _ اسد الغابة: ج 1 ص 698 _ الطبقات الکبری ، ج 6 ص 217 ❕قابل پذیرش نیست که حجر بن عدی با این مقام و جایگاه به امام حسن ع اعتراض کند و امام حسین ع را بر علیه امام حسن ع بشوراند . 4⃣از این گذشته ، این که امام حسن ع بخواهد تنها اکثریت را ملاک قرار دهد ، حتی اگر خواسته آنان خلاف حکم خداوند باشد ، با عصمت ایشان همخوانی ندارد ، اکثریتی که طالب حکومت معاویه باشند ، همان اکثریت فاسد هستند که قرآن اطاعت و همراهی با آنان را اجازه نمی دهد . نكوهش‏هايى كه در آيات متعددى از قرآن از اكثريت شده شاهد این سخن است . در آیات متعددی می خوانیم ؛ « ولى اكثر مردم شكرگزار نيستند » (بقره- 243). « ولى اكثر مردم نمى ‏دانند" (اعراف- 187). « ولى اكثر مردم ايمان نمى‏ آورند" (هود- 17). « اكثر مردم هر چند كوشش و تلاش كنى ايمان نمى‏ آورند" (يوسف- 103 « اكثر مردم جز كفران و انكار حق كارى ندارند » (اسراء- 89). « اگر از اكثر مردم روى زمين اطاعت كنى تو را از راه خدا منحرف و گمراه مى ‏سازند »(انعام- 116). ❕بنابراین ، قابل پذیرش نیست که امام حسن ع خلاف حکم قرآن عمل کند و به صرف آنکه اکثریت مردم حکومت معاویه را دوست داشتند ، حکومت را به معاویه تقدیم کنند و با او صلح کند . 👌اگر امام حسن ع با معاویه صلح کرد نه به خاطر خواسته اکثریت فاسد ، بلکه به خاطر نداشتن ، یار و نیروی لازم بوده است ، چنان که در روایات فوق الذکر ، امام حسن ع بارها ، به این نکته تصریح کردند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌زئوس در این کلیپ در صدد است تا مسلمین را از روزه داری نهی کند با این ادعا که روزه برای جسم و جان ضرر دارد ❗️در ذیل پاسخش را داده ایم و فوائد اخلاقی و بهداشتی روزه داری را تبیین کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3324 👌و در ذیل نیز در مورد کسی که احتمال می دهد روزه برای بدنش ضرر دارد و تکلیف او در این هنگام توضیحات مفصلی داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3326
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌زئوس در این کلیپ انتقاداتی به سخنان رهبر انقلاب وارد می کند که فرموده بودند ، دشمنان از اجنه برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کنند ، در ذیل در این رابطه و وجود جن ، توضیحات مفصلی دادیم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2031 ❕او در دروغگویی دیگری می گوید مسلمین معتقدند که بیماری واگیر به خودی خود وجود ندارد و این اجنه هستند که بیماری واگیر را منتشر می کنند ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2317 ❕او برای اثبات ادعای خود به روایتی استناد می کند که فرمودند ، شیطان بر قسمت شکسته ظرف می نشیند ، لذا از آن محل آب ننوشید و می گوید بر اساس این روایت ، مسلمین معتقدند که شیطان و جن هستند که ویروس ها و میکروب ها را منتشر می کنند . ❕در حالی که او توجه ندارد که شیطان در لغت عرب ، به هر موجود موذی که به دیگری ضرر و نقص می رساند ،خواه انسان باشد خواه غیر انسان ، اطلاق می شود ؛ 📚لسان العرب ، ج 13 ص 238 ❕بنابراین به میکروب و ویروس نیز ، شیطان گفته می شود زیرا به دیگران ، آسیب و ضرر می رساند ، لذا در تفسیر نمونه می خوانیم ؛ «كلمه شيطان از ماده « شطن » گرفته شده، و « شاطن » به معنى « خبيث و پست » آمده است و شيطان به موجود سركش و متمرد اطلاق مى‏شود، اعم از انسان‏ و يا جن و يا جنبندگان ديگر ....شيطان به هر موجود موذى و منحرف كننده و طاغى و سركش، خواه انسانى يا غير انسانى مى‏ گويند ...علاوه بر اينها گاهى كلمه شيطان بر ميكربها نيز اطلاق شده است . ❕به عنوان نمونه امير مؤمنان ع مى‏ فرمايد ؛ « از قسمت شكسته و طرف دستگيره ظرف، آب نخوريد، زيرا شيطان بر روى دستگيره و قسمت شكسته شده ظرف مى ‏نشيند »و نيز امام صادق ع مى‏ فرمايد ؛ « از دستگيره و قسمت شكسته كوزه آب مخوريد كه جايگاه آشاميدن شيطانها است » 📚الکافی ج 6 ص 38۵ 👌از قول پيامبر اسلام ص مى‏ خوانيم ؛ « موهاى شارب (سبيل) خويش را بلند مگذاريد، زيرا شيطان آن را محيط امن براى زندگى خويش قرار مى ‏دهد، و در آنجا پنهان مى‏ گردد » 👌 به اين ترتيب روشن شد كه يكى از معانى شيطان ميكربهاى زيان بخش و مضر است. ❕ولى بديهى است منظور اين نيست كه شيطان در همه جا به اين معنى باشد، بلكه منظور اين است كه شيطان معانى مختلفى دارد، كه يكى از مصداقهاى روشن آن ابليس و لشكريان و اعوان او است و مصداق ديگر آن انسانهاى مفسد و منحرف كننده، و احيانا در پاره ‏اى از موارد به معنى ميكربهاى موذى آمده است (دقت كنيد). 📚تفسیر نمونه ، ج 1 ص 191 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 ❔ببخشید این همه روایت در فضیلت زیارت ائمه پس از شهادتشون داریم ایا روایتی صحیح هم داریم هر کس ائمه رو در زمان حیات شان و قبل از شهادتشان زیارت کنن فلان پاداش را به دست میاورد ❗️❗️ 💠💠 👌در رابطه با زیارت قبور ائمه ، پس از شهادتشان و فلسفه آن ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1355 ❕حال در پاسخ به پرسش مطرح شده ، گفتنی است ؛ 👌از آن جا كه پيوند با پيامبر خدا و خاندان پاك او، بيشترين نقش را در سعادت و خوش‏بختى انسان در دنيا و آخرت دارد، زيارت كردن آنان در حياتشان نیز ، مورد تاکید و توصیه فراوان ، قرار گرفته است . ❕خداوند می فرماید ؛ « يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ »« اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد شکیبا باشید و ایستادگی کنید و مرابطه داشته باشید » ( آل عمران 200 ) 👌در روایات متعددی ، مقصود از « مرابطه » ، ارتباط و پیوند داشتن با امام علیه السلام ، معرفی شده است ، چنان که امام صادق عليه السلام درباره آيه مذکور فرمود ؛ « در انجام فرايض شكيبا باشيد و در برابر مصيبتها ايستادگى كنيد و با امامان عليهم السلام پيوند برقرار كنيد. » 📚الکافی ج 2 ص 81 ❕این مضمون در روایات متعدد دیگری نیز ، تاکید شده است ؛ 📚البرهان ، فی تفسیر القرآن ، ج 1 ص 730 👌پیامبر گرامی فرمود ؛ « هرکس می خواهد به من توسل کند و من شفاعت او را روز قیامت کنم ، با اهلبیتم ارتباط برقرار کند و سرور و شادی را بر آنان وارد کند » 📚امالی صدوق ، ص 379 _ امالی طوسی ، ص 424 👌امام صادق ع فرمود ؛ « هرکس با ما ارتباط داشته باشد ، گویی با رسول خدا ارتباط داشته و هرکس با رسول خدا ارتباط داشته باشد ، گویی با خداوند ارتباط دارد » 📚المحاسن ، ج 1 ص 62 ❕در نقل دیگر آمده است که امام حسين عليه السلام از جدّش پيامبر خدا پرسيد ؛ « پدر جان! كسى كه شما را زيارت كند، چه [پاداشى‏] خواهد داشت؟ پیامبر گرامی ، در پاسخ فرمود ؛ « پسركم! هر كه زنده و مُرده من يا پدرت يا برادرت يا تو را زيارت كند، بر من است كه در روز قيامت، ديدارش كنم و او را از گناهانش نجات دهم. » 📚الکافی ج 4 ص 548 ❕امام باقر عليه السّلام فرمود ؛ « حجّ تمام، ديدار با امام است. » 📚الفقیه ج 2 ص 578 ❕ امام صادق عليه السّلام فرمود ؛ « هرگاه يكى از شما به حج رود، بايد حجّ خود را با ديدار ما به‏ پايان بَرَد؛ چرا كه اين (ديدار با امام)، براى كامل شدن حجّ است. » 📚عیون الاخبار ج 2 ص 262 ❕سَدير می گوید ؛ « درحالى‏ كه امام باقر عليه السّلام به خانه خدا وارد مى‏ شد و من بيرون مى ‏آمدم، دست مرا گرفت، سپس رو به كعبه كرد و فرمود ؛ اى سدير! همانا مردم، مأمور شده ‏اند كه نزد اين سنگ‏ها آمده، طواف كنند، سپس نزد ما بيايند و هم‏بستگى و ولايتشان را با ما اعلام كنند». و اين، همان گفته خداوند است: (من آمرزنده كسى هستم كه توبه كند و ايمان آورَد و عمل صالح انجام دهد و آن‏گاه، هدايت شود). امام عليه السّلام در اين‏جا، اشاره به سينه ‏اش كرد [و افزود]: «به سوى ولايت ما». 📚الکافی ج 1 ص 392 👌و فرمود ؛ « سزاوار است مردم، اين خانه را زيارت كنند و بزرگ بدارند؛ چرا كه خداوند، آن را بزرگ داشته است. و سزاوار است هرجا كه هستيم، به ديدار ما بيايند. ما راه‏نمايان [مردم‏] به سوى خداونديم. » 📚الکافی ج 4 ص 549 ❕در نقل دیگری پيامبر گرامی به امام على فرمود ؛ « اى على! هر كه مرا در زندگى‏ ام يا پس از مرگم زيارت كند، يا تو را در زندگى ‏ات يا پس از مرگت زيارت كند، يا دو پسرت را در زمان حياتشان يا پس از مرگشان زيارت كند، برايش ضمانت مى‏ كنم كه در روز قيامت، او را از هراس‏ها و سختى ‏هاى آن، نجات دهم و با خودم هم ‏درجه ‏اش گردانم. » 📚الكافي ج 4 ص 579 _ كامل الزيارات ، ص 40 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌معاند دروغگو ، مدعی است که شیعه می گوید امام زمان ع در سرداب سامراء پنهان شده است ، پاسخش را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3327 ❕در رابطه با فلسفه عریضه نوشتن در چاه جمکران نیز ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3328
⚫️شهادت امام عسکری علیه السلام را تسلیت می گوییم ؛ ✔️برخی از پرسش و پاسخ های مرتبط با امام عسکری علیه السلام ؛ 1⃣آیا علمای اهل سنت هم درباره و بزرگی امام عسکری چیزی گفته اند یا خیر ❕اگر گفته اند برایمان بیاورید❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2200 2⃣آیا حقیقت دارد که وکیل امام عسکری لواط کار بوده است ❗️چرا امام حسن عسکری که طبق ادعای علماى شیعه داراى هستند، نماینده و قائم مقامش لواط کارش را مجازات نكرده ؟ و اصولاً چرا یک شخص شرابخوار و همجنس باز را قائم مقام خود كرده بود ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2201 3⃣پرسش_کانال_ضد_شیعه ؛ در کتاب شیعه یعنی کتاب اصول آمده است که در آن امام حسن عسگری از علم غیب خود سو استفاده می کند و برای جلوگیری از ضرر مالی شیعیانش ، اخلاق را زیر پا می گذاشته است ...❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2202‌ 4⃣امام_حسن_عسكرى: كردها را فقط با شمشير تنبيه كنيد در معتبرترين كتاب روائى شيعيان روايت صحيح السندى آمده كه در آن از در مورد رفتار با سئوال ميشود كه ايشان دستور قتل عام كردها را صادر ميكند ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1977 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ما در رابطه با وجه تقدس سرداب سامراء گفتیم ؛ ❕« اين سرداب براى شيعيان اهل بيت عليهم السّلام از آن جهت مقدّس شمرده شده است كه امام زمان و پدر و جدّش عليهم السّلام در آن سرداب به سر برده و عبادت به‏ جاى آورده‏ اند و از همان نيز حضرت مهدى عليه السّلام غايب شده است . » 📚بحار الانوار ج 99 ص 81 ?h💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3327 ❕حال معاند دروغگو مدعی شده است که شیخ عباس قمی گفته است که امام زمان ع در زمان غیبت ، در وسط سرداب است ، یک دروغ واضح و آشکار که در هیچ کجای مفاتیح الجنان چنین جمله ای نیست . 👌این ، نشان می دهد این جماعت برای رسیدن به خواسته های خود ، از هیچ دروغ و تهمتی ابا ندارند ، در حالی که شیخ عباس قمی ، صراحتا تصریح می کند که ارتباط سرداب با امام زمان ع از این جهت است که ایشان از سرداب به غیبت رفتند ، نه آنکه در زمان غیبت در سرداب باشند ، چنان که می گوید ؛ « پس برو به نزد سرداب غیبت آن حضرت و میان دو در بایست و درها را به دست خود بگیر و تنحنح کن ، مانند کسی که رخصت داخل شدن طلبد ...» 📚کلیات مفاتیح الجنان ص 529 ❕شیخ عباس قمی در کتاب دیگرش ، به روشنی این نسبتی که برخی به شیعه می دهند که امام زمان ع در زمان غیبت ، در سرداب به سر می برد و از همانجا نیز ، ظهور می کند ، یک دروغ و افتراء به شیعه دانسته که هیچ شیعه ای چنین اعتقادی ندارد و می گوید ؛ « كافه علماى اهل سنت به معاشر اماميه در كتب خود نسبت مى‏ دهند كه ايشان معتقدند ؛ حضرت صاحب الامر عليه السلام در كودكى داخل آن سرداب شد و مادرش نرجس خاتون ايستاده و نگاه مى‏ كرد، تا از نظرش غايب شد. و مقام آن حضرت تاكنون در آن‏جاست و احدى در طول اين مدت آن جناب را نديده و در آن‏جا باقى است، تا از آن‏جا بيرون آيد و دنيا را پر از عدل و داد گرداند. 👈و شيخ ما علامه نورى، طاب ثراه، در چند سال قبل در رساله كشف الاستار، كه در جواب ابن آلوسى بغدادى است، بر اصل ولادت حضرت حجةبن الحسن عليه السلام مكشوف داشته كه تمام آنچه نسبت مى‏ دهند به ما در اين مقام، افتراست و در كتب ما اثرى از هيچ‏يك از اينها نيست، هركس خواست به آن كتاب شريف رجوع نمايد 👉 📚هدیه الزائرین و بهجه الناظرین ، شیخ عباس قمی ، ص 97 ❕ملحد دروغگو ، در یک دروغ و تهمتی ، دیگر ، مدعی شده است که قضیه بنای مسجد جمکران در خواب محقق شده است ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/41 👌قرآن به زیبایی ، عاقبت چنین افرادی را که با دروغ و تهمت ، در صدد گمراه کردن افراد هستند ، به تصویر کشیده و می فرماید ؛ «وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالًا مَعَ أَثْقالِهِمْ وَ لَيُسْئَلُنَّ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَمَّا كانُوا يَفْتَرُونَ» « آنها بار سنگين گناهان خويش را بر دوش مى‏ کشند و همچنين بارهاى سنگين ديگرى را علاوه بر بارهاى سنگين خويش ( گناهان کسانی که گمراهشان کرده اند ) و روز قيامت به يقين از تهمتهايى كه مى‏ بستند سؤال خواهند شد» ( عنکبوت 13) @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir