eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
226 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌معاند مدعی است که پیامبر گرامی دستور داده است که از گله یهودیان گوسفند بدزدند تا ایشان کباب کنند ، در ذیل پاسخ دروغگویی او را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3298
👌ملحد مفت خور مدعی شده است که کشاورزی و زبان و محاورات کلامی ، از جمله ابداعات بشری پس از گذشت قرن ها و زمان ها بوده است و بشر ابتدایی قادر به کشاورزی و محاورات زبانی نبوده است ، اما مسلمین مدعی اند که آدم اول پیامبر الهی بوده است که زبان بلد بوده و کشاورزی می کردند ، این مطلب با کشفیات امروز همخوانی ندارد ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1190 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2130
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕پاسخی به توهمات ملحد وهابی جیره خوار ، در مورد شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها ؛ 1⃣ذهبی امام الحدیث و امام الجرح و التعدیل در نزد اهلسنت ، در دو کتاب خود ، سیر اعلام النبلاء و میزان الاعتدال ، همچنین ابن حجر عسقلانی در لسان المیزان نقل می کنند ؛ « عمر چنان لگدی به فاطمه زد که سبب سقط محسن گردید » 📚سیر اعلام النبلاء ، ج 15 ص 587 _ میزان الاعتدال ، ج 1 ص 283 _ لسان المیزان ج 1 ص 268 ❕ما در پاسخی که حدود چهار سال پیش در این رابطه نوشتیم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2301 👌نقل فوق را از ذهبی و کتاب او نقل کردیم ، و برای آنکه نشان دهیم که نقل فوق ، متعدد آمده است ، در ذیل عنوان نقل ذهبی ، از کتاب « لسان المیزان » نیز آدرس دادیم ، تا نشان دهیم که علاوه بر آنکه این نقل در کتابهای ذهبی آمده است ، در کتاب لسان المیزان هم که برای ابن حجر است نیز آمده است ، تا پس از آن با استناد به این کلام ابن تیمیه که می گوید ؛ « زیادی و تعدد راه های نقل حدیث ، برخی از آنها ، برخی دیگر را تقویت می کند که خود زمینه یقین و اطمینان به آن حدیث را فراهم می کند ، اگر چه راویان آن گروهی از فاسقان و فاجران باشند » 📚کتب و رسائل و فتاوی ابن تیمیه ، ج 18 ص 26 ❕دیگر وهابیت نتواند اشکال سندی بگیرد . 👌بنابراین آدرس دادن ما از کتاب لسان المیزان ذیل عنوان نقل ذهبی ، تنها برای بیان و اثبات تعدد نقل بوده است ، و نگفتیم که لسان المیزان از خود ذهبی است تا شما اشکال کنید که چنین نسبتی صحیح نیست . 2⃣راوی و تایید کننده اصلی این نقل ، شخصی به نام « ابن ابی دارم » است که ذهبی و ابن حجر ، نقل فوق را مستند به او نقل می کنند و سلسله راویان به او منتهی می شود . ❕ملحد وهابی مدعی شده است که علمای اهلسنت ، این فرد را رافضی و دروغگو و غیر ثقه و غیر قابل اعتماد معرفی کرده اند ، حال چگونه می توان به نقل چنین کسی اعتماد کرد ❗️ 👌ما در پاسخ می گوییم که طبق تصریح خود علمای اهلسنت ، ابن ابی دارم از افراد برجسته و عالم در نزد اهلسنت است ، چنان که ذهبی در مورد او می گوید ؛ « او امام و حافظ و فاضل است » 📚سیر اعلام النبلاء ، ج 15 ص 576 ❕و باز می گوید ؛ « از اوصاف او ، حافظ بودن روایات و معرفت به علم روایت است و تنها عیب وی ، عقاید شیعی بوده است » 📚سیر اعلام النبلاء ، ج 15 ص 577 ❕و باز درباره او می گوید ؛ « محمد بن حماد حافظ درباره او گفته که او شخصی با اعتقاد صحیح در تمام دوران زندگی خود بوده است » 📚سیر اعلام النبلاء ، ج 15 ص 578 ❕همچنین در میزان الاعتدال ادامه می دهد که می گوید ؛ « او در تمام عمر خویش ، عقاید صحیح و ثابتی داشت » 📚میزان الاعتدال ج 1 ص 139 ❔می بینیم که آنان ابن ابی دارم را ستوده اند ، اما چه اتفاقی می افتد که هنگامی که راوی مورد بحث ، جریان مذکور را نقل می کند ، او را به خاطر نقل چنین روایتی ، به دلیل شیعه بودن ، مطرود دانسته و حتی وی را با القابی چون ؛ « پیر مرد گمراه خرفت » ( سیر اعلام النبلاء ، ج 15 ص 587 ) ، مورد فحاشی قرار می دهند ❗️ ❔به کدام دلیل رجالی ، روایت یک راوی به جرم ارادتش به اهلبیت پیامبر اسلام ، غیر قابل قبول می گردد ❗️ ❕اگر ملاک برای قبول و یا عدم قبول روایت ،رافضی بودن یا نبودن است ، باید اهل سنت بر نام تعداد زیادی از روایات صحاح سته خود ،خط بطلان بکشند ، چرا که صحاح سته ، از رافضیان روایت نقل کرده اند ❗️ 👌در کتاب المراجعات ، صد تن از راویان رافضی در اسناد اهلسنت مانند صحیح بخاری و ... مورد بحث و بررسی و وثاقت توسط علمای اهلسنت قرار گرفته اند ؛ 📚المراجعات ، نامه 16 ص 137 ❕می بینیم که بزرگان اهلسنت ، از رافضیان روایت نقل می کنند و آنان را توثیق می کنند ، اما وقتی که آن رافضی پرده از حقایقی بردارد که علمای اهلسنت نمی پسندند ، او را مورد اهانت و دشنام قرار داده و به سبب رافضی بودن تضعیف می کنند ❗️ 👌این تناقض گویی و تعصب ورزی علمای اهلسنت است که دامن ابن ابی دارم را نیز گرفته است و او را تنها به سبب آنکه پرده از حقایق برداشته است ، مورد خشم و تعصب ورزی قرار داده اند ، با این که خودشان او را به فضل و بزرگی ستوده اند . 👈 بنابراین تضعیف ابن ابی دارم چون ناشی می شود از تعصب و تناقض گویی علمای اهلسنت ، مورد اعتناء و تکیه نیست .👉 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌وهابی مدعی است که در روایات شیعه ، تنها خمس غنائم ، مشروعیتش ثابت شده است ، نه خمس مکاسب و در آمد سالیانه ، در حالی که توجه ندارد که مقصود از ماده « غنم » ، مطلق سود بردن و فایده بردن است که شامل درآمد سالیانه نیز می شود و این واژه اختصاص به غنیمت جنگی ندارد ، در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2222 ❕و مشروعیت خمس درآمد سالیانه را ، از کتب اهلسنت هم اثبات کرده ایم؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1496 👌و از نظر روایات شیعه هم ، مفصلا مشروعیت خمس درآمد سالیانه و مکاسب را ثابت کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2222
🤔 ▪️جا زدن مورخ شيعى بعنوان عالم اهل سنت در تصوير بالا سمت چپ: ملاى پرسمان براى اثبات قتل فاطمه، به علماى اهل سنت استناد ميكند و نام و آدرس منبع آنها را مينويسد. در شماره ٣ ايشان نوشته است مسعودى و در زير متن آدرس منبع چنين است: اثبات الوصية ص ١٤٢ ما هم به اين كتاب در سايت فقاهت كتابخانه آنلاين حوزه مراجعه كرديم، در صفحه ٨ كتاب اثبات الوصية در مورد عقايد نويسنده كتاب يعنى على بن حسين المسعودى چنين نوشته: شيعه دوازده امامى و از بزرگان مورد اعتماد بود كه علماى شيعه منجمله علامه حلّى در كتاب الخلاصه به آن اعتراف كرده است و گفته: بسيار مطمئن و از يارانمان. همچنين شهيد ثانى در حواشى الخلاصه، ملا عبدالله معروف به الافندى در كتاب رياض العلماء، مجلسى در الوجيزه و در جلد اول بحار الانوار، سيد بن طاووس در فرج المهموم و همچنين نجاشى در كتاب رجال خود او را شيعه ١٢ امامى معرفى كرده اند. اما در كانال پرسمان ، مسعودى بعنوان يكى از علماى اهل سنت به مخاطب خورانده ميشود ❗️❗️ 💠💠 👌ما در گذشته ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5204 ❕به این نقل مسعودی استناد کرده ایم که می گوید ؛ «آنان در هجوم خود به خانه فاطمه سیده زنان را در پشت درب چنان فشردند که محسن را سقط کرد» 📚اثباه الوصیه ص 146 👌شیعه بودن مسعودی ، بسیار مورد شک و تردید است ، خصوصا آنکه شما اگر به کتاب « مروج الذهب » مراجعه کنید ، به وضوح ثابت می شود که مسعودی سنی مسلک بوده است . ❕او در کتابش از ابوبکر با لقب صدیق یاد می کند و از خلفای ثلاثه ، با تعبیر « رضی الله عنه » یاد می کند ؛ 📚مروج الذهب ج 1 ص 33 ❕خلفای ثلاثه و عمر بن عبد العزیز را خلیفه پیامبر می داند و از عمر بن عبدالعزیز نیز با عنوان ؛ « رضی الله عنه » یاد می کند ؛ 📚همان ص 35 ❕و مفصلا شرح حال خلفای ثلاثه را نقل می کند و از آنان مدح و تمجید می کند . 👌بزرگان اهلسنت هم ، مسعودی را معتزلی و شافعی مسلک معرفی می کنند و مورد مدح و تمجید قرار می دهند . ❕زرکلی نقل می کند که او معتزلی بوده است . 📚الاعلام ج 4 ص 277 ❕یا در کتاب غربال الزمان فی وفیات الاعیان ، در مورد او می نویسد ؛ « آثاری در تاریخ نوشت که کسی مانند آن را ننوشته است و در اصول دین و غیر آن از فنون مختلف صاحب اثار است » 📚غربال الزمان فی وفیات الاعیان ، یحیی بن ابی بکر ، ص 302 ❕صفدی نیز از او با تعبیر « علامه ، اخباری » یاد می کند ؛ 📚الوافی بالوفیات ج 21 ص 5 👌در کتاب شذرات الذهب فی اخبار من ذهب نیز از مسعودی به عنوان یک معتزلی یاد می شود ؛ 📚شذرات الذهب ج 1 ص 33 ❕عمر رضا کحاله نیز از مسعودی با عنوان مورخ صاحب فنون یاد می کند ؛ 📚معجم المولفین ج 7 ص 80 ❕ذهبی نیز از مسعودی با عنوان صاحب غرائب و فنون یاد می کند که معتزلی بوده است ؛ « کان معتزلیا » 📚سیر اعلام النبلاء ج 15 ص 569 ❕کتبی نیز از او تعبیر می کند ؛ « علامه صاحب غرائب بوده است » 📚فوات الوفیات ج 2 ص 81 ❕سبکی نیز نام مسعودی را در زمره علمای شافعی آورده و او را مورخ و صاحب فتوا و علامه می داند و می نویسد ؛ « منش او اخباری گری است و صاحب فتوا بوده و فردی دانشمند است » 📚طبقات الشافعیه الکبری ، ج 3 ص 456 ❕علیمی حنبلی نیز در مورد او می گوید ؛ « از بزرگان تاریخ و از مشهور ترین کسانی است که برای جمع آوری حدیث مسافرت می کرد ، ... کتابهای متعددی نوشت که از جمله آنها ، مروج الذهب و اخبار الزمان و کتابهای با ارزش دیگر است » 📚الانس الجلیل ، ج 1 ص 11 ❕مترجم کتاب اثباه الوصیه ، آقای محمد جواد نجفی می نویسد ؛ « ملا كاتب چلبى در كتاب كشف الظنون در لغت (مروج) مسعودى صاحب مروج الذّهب را از علماء اهل تسنن بشمار آورده ، ياقوت حموى در كتاب معجم الادباء مسعودى صاحب مروج الذّهب را از علماء سنيها مى ‏داند. » 📚ترجمه اثباه الوصیه ، ص 11 ❕استنادات او به کتب ذیل می باشد ؛ 📚کشف الظنون ، ج 2 ص 1659 _ معجم الادباء ، ج 4 ص 1705 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕از علمای معاصر نیز ، استاد مکارم شیرازی ، مسعودی را از علمای اهلسنت می داند و انتقاداتی را نسبت به او ایراد می کند ، در جایی می نویسد ؛ ❕«مسعودى» در «مروج الذهب» ارقام عجيب ترى را ارائه مى ‏دهد (هر چند او اين تبعيضهاى نارواى شگفت ‏آور را به حساب جود و كرم عثمان مى‏ گذارد ولى جود و كرم از چه چيز و از مال چه كسى) » 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏1، ص ، 532 ❕در جای دیگر می نویسد ؛ « مسعودى در مروج الذهب مى‏ نويسد: «آنگاه كه ابو بكر در حال احتضار بود چنين گفت:سه چيز انجام دادم و تمنّا مى ‏كردم كه اى كاش انجام نمى‏ دادم؛ يكى از آن سه چيز اين بود: فوددت أنّي لم أكن فتّشت بيت فاطمة و ذكر في ذلك كلاما كثيرا!؛ آرزو مى‏ كردم كه اى كاش حرمت خانه زهرا را هتك نمى‏ كردم. وى در اين مورد سخن زيادى گفته است!!». ( مروج الذهب ج 2 ص 301 ) 👈مسعودى با اينكه نسبت به اهل بيت گرايشهاى موافقى دارد؛ ولى اينجا از بازگويى سخن خليفه خوددارى كرده و با كنايه رد شده است. البتّه سبب را خدا مى ‏داند، بندگان خدا هم اجمالا مى‏ دانند ! 👉 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏8، ص 51 ❕و در جای دیگر می نویسد ؛ « چند دسته از عامه (مفسّران و مورّخان و فقهاء) متعرّض اين مسأله شده ‏اند مفسّران در ذيل آيه «وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِما ...» اين بحث را مطرح كرده ‏اند. 👈چون آنها معتقدند به اينكه فرزندان آدم دوقلو به دنيا آمده‏ اند و داستان همزاد قابيل كه زيباتر از همزاد هابيل بود و اينكه يكى از عوامل قتل هابيل حسادتى بود كه قابيل از اين كار داشت، بنابراين در ذيل اين آيه روايات مربوط به ازدواج فرزندان آدم را نقل كرده ‏اند. 👈 👈از جمله زمخشرى در كشّاف و از بين مورّخين ابن اثير در الكامل و طبرى در تاريخ طبرى و مسعودى در مروج الذهب 👉به اين مسأله پرداخته‏ اند. ابن اثير بعد از نقل قصّه هابيل و قابيل بيان مفصّلى دارد و ازدواج با يكديگر را ترجيح مى‏ دهد. طبرى در تاريخش از افراد متعدّد نقل مى‏ كند. 👈مسعودى مى ‏گويد كه آدم عليه السلام كوشش كرد كه اينها با همزاد خود ازدواج نكنند ولى چون موضع اضطرار بود و راهى نداشت، هر يك با همزاد ديگرى ازدواج كرد.👉 📚کتاب النکاح ، مکارم شیرازی ، ج 2 ص 120 👌با توجه به این نکات روشن می شود که سعی و تلاش ملحد وهابی برای تبرئه عمر از قتل فاطمه سلام الله علیها ، و ارتزاق اندک جیره ای از وهابیون عربستان ، راه به جایی نخواهد برد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 حکم مراجعه به طاغوت چیست؟ آیا این دو تن (علی و فاطمه (رض) امکان دارد به طاغوت مراجعه کنند و به آن مشروعیت بدهند؟ قرآن کریم از مراجعه به طاغوت نهی، و خروج بر آن را امر میکند : « آیا ندیده اى کسانى را که مى پندارند به آنچه به سوى تو نازل شده و [به ] آنچه پیش از تو نازل گردیده، ایمان آورده اند [با این همه ] مى خواهند داورى میان خود را به سوى طاغوت ببرند ،👈 با آنکه قطعا فرمان یافته اند که بدان کفر ورزند ، وشیطان مى خواهد آنان را به گمراهى دورى دراندازد. (۶۰) سوره نساء طبق اعتقاد شیعه ابوبکر طاغوت است پس رفتن فاطمه و علی (ع) به نزد طاغوت گناهی عظیم است چطورمراجعه به طاغوت و غاصب خلافت به زعم شیعه ، که مخالف ایات قرآن است (نسا60) ؟؟ و امام علی را به کلی از عصمت خارج میکند 👈 میدانید امامت بدون عصمت معنی ندارد مراجعات اهل بیت به دو خلیفه (رض) برای باز پس گیری را بپذیرید سوال پیش میاید که کدام یک از گزینه های زیر را انتخاب میکنید ؟ 1 ـ امام علی معصوم ازگناه به نزد طاغوت رفته !! درنتیجه شیطان اورا فریب داده وچون به نزد طاغوت رفته فردی ایمان پندار است !! 2 ـ امام علی معصوم نبود به همین خاطر نزد طاغوت رفت !! 3 ـ یانظراهل سنت وجماعت را بپذیرید که معتقد اند بعد پیامبر افضل امت برمسند حکومت نشست ❗️❗️ 💠💠 👌ممنوعیت رجوع به طاغوت آنجایی است که مثلا بین دو نفر اختلافی پیش آید و به نزد طرف سومی برای داوری می روند که نفر سوم مشروعیت قضاوت و داوری را نداشته باشد و به اصطلاح « طاغوت » باشد . شان نزولهایی که اهلسنت ، ذیل آیه 60 سوره نساء ذکر میکنند ، گواه روشنی بر این سخن است . ❕نقل می کنند ؛ « يكى از يهوديان مدينه با يكى از مسلمانان منافق اختلافى داشت، بنا گذاشتند يك نفر را به عنوان داور در ميان خود انتخاب كنند، مرد يهودى چون به عدالت و بى نظرى پيامبر اسلام ص اطمينان داشت گفت: من به داورى پيامبر شما راضيم ولى مرد منافق يكى از بزرگان يهود بنام « كعب بن اشرف » را انتخاب كرد، زيرا مى ‏دانست كه مى ‏تواند با هديه نظر او را به سوى خود جلب كند، و به اين ترتيب با داورى پيامبر اسلام ص مخالفت كرد، آيه شريفه نازل شد و چنين افرادى را شديدا سرزنش كرد » _ « بعضى از تازه مسلمانها، طبق عادت زمان جاهليت، در آغاز اسلام داورى ‏هاى خود را نزد دانشمندان يهود، و يا كاهنان مى ‏بردند، آيه فوق نازل شد و شديدا آنها را نهى كرد » 📚الدر المنثور ج 2 ص 178 _ تفسیر المنار ج 5 ص 222 ❕اما اگر ظالمی حق انسان را غصب کند و به انسان ظلم کند ، و اعتراض نکردن مظلوم بر ظلم او و اطاعت از ظلم او ، ظالم را گستاخ تر و راسخ تر بر ظلم کردن بکند ، در این صورت نباید بر ظلم ظالم سکوت کرد و با سکوت او را در ظلمی که می کند ، تایید کرده و با او همراه شد . ❕لذا خداوند می فرماید ؛ « از کسی که قلبش از ذکر ما غافل است و از هوی و هوس پیروی می کند اطاعت نکنید» ( کهف 28 ) « از گناهاکاران و کافران اطاعت مکن» ( قلم 10 ) « از مسرفین اطاعت مکن» ( شعراء ) 151 « تکیه بر ظالمان نکنید که موجب می شود آتش شما را فرو گیرد» ( هود 113 ) ❗️اهل سنت روایت کرده اند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « بشنوید پس از من حاکمان ظالمی خواهند آمد ، هر کس با آنان همراه شود و آنان را در کذبشان تصدیق کند و بر ظلمشان یاری کند از من نیست و من نیز از او نیستم و در قیامت بر حوض کوثر بر من وارد نمی شود» 📚جامع الاصول ج 4 ص 75 ❕و نقل می کنند که فرمود ؛ « ستمكاران و يارانشان در آتشند » 📚کنزالعمال ح 7589 ❕« هر كه ستمگرى را در ستمش يارى رساند، روز قيامت در حالى آيد كه بر پيشانيش نوشته شده است: نوميد از رحمت خدا. » 📚همان ، ح 14950 « هر كس بداند كسى ستمگر است و با اين حال او را همراهى كند، از اسلام خارج شده است. » 📚همان ح 14955 « هر كه با ستمگرى راه رود [همراهى كند] مجرم است، خداوند مى‏ فرمايد: «ما از مجرمان انتقام مى ‏گيريم». 📚همان ح 14953 👌ابوبکر مصداق ظالم و فاسق و مسرف و از یاد خداوند غافلی بود که حق مسلم فاطمه صدیقه سلام الله علیها را غصب کرد و به زور بر آن سیطره یافت ، فاطمه سلام الله علیها ، در برابر چنین ظالمی سکوت نکرد و از حکمش اطاعت نکرد ، تا مبادا یاور و کمک کار او در ظلمش باشد ، لذا برای گرفتن حق خود ، به او رجوع کرد و ادله اقامه کرد که فدک ملک طلق خودش بوده است که به هبه یا وراثت از پیامبر ص دریافت کرده است و ابوبکر حق غصب و ظلم در این موضوع را ندارد که متاسفانه ، اعتراضات او به جایی نرسید و دستگاه خلافت تسلیم نشد که از ظلمش کوتاه بیاید و فدک را به فاطمه( س) پس دهد . ❕شرح بیشتر در مورد فدک را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2318 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2339 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕کلیپ منتشر شده در کانالهای وهابیت برای زیر سوال بردن شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕کلیپ منتشر شده در کانالهای وهابیت برای زیر سوال بردن شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها
🤔 🎙خطبه نماز جمعه سال 65_آیت الله العظمی خامنه ای از عدالت سیدنا عمر {رض}میگویدبشنوید. ⁉️فکر کنید؛آیا عمربن خطابی که حق شلاق خوردن یک قبطیِ روستاییِ بی نام و نشان را از پسرِ فرماندارِ مصر گرفت،به فاطمه بنت الرسول{ص}شلاق میزند و پهلویش را میشکند؟؟؟ ☝️قطعا هرکس کوچکترین اهانتی به فاطمه {رض}میکرد،عمر {رض}قبل از علی{رض}گردن آن شخص را میزد ❗️❗️ 💠💠 1⃣نقل فوق در کتب اهلسنت ، بدون سند و به صورت ضعیف روایت شده است و از منظر خود اهلسنت ، یک نقلی ضعیف تلقی می شود ، زمخشری در ربیع الابرار ج 3 ص 391 و متقی هندی در کنزالعمال ج 12 ص 661 ، نقل فوق را بدون ارائه هیچ گونه سندی ارائه می دهند . ❕سایت های پاسخگویی وهابیت هم ، نقل فوق را ضعیف و جعلی می شمرند چون مستلزم طعن بر صحابه ای چون عمروعاص است ؛ 🌐https://b2n.ir/907663 2⃣با توجه به آنکه خطبه های فوق در اوائل انقلاب صادر شده است ، محتمل است که از باب تقیه و برای جذب اهلسنت به انقلاب ، و ایجاد یک جبهه واحد در برابر دشمن مشترک ، ایراد شده باشد ، نمونه های چنین مدح های تقیه ای ، در کلام امامان علیهم السلام هم ریشه دارد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3084 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2947 3⃣در ذیل بر اساس اسناد اهلسنت توضیح داده ایم که عمر بن خطاب ، بویی از عدالت و دادگری نبرده بود و یک ظالم تمام عیار بوده است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/931 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2721 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌دو کلیپ فوق در مورد واکسن کرونا است ؛ 1⃣در یک کلیپ ، جناب تبریزیان با زیر سوال بردن کارکرد واکسن کرونا ، تزریق آن را موجب ابتلا به سرطان می داند . 2⃣در کلیپ دوم ، رهبر انقلاب نسبت به ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان ایرانی ، مباهات کرده و این را مایه افتخار می داند . ❕این در حالی است که مدعیان طب اسلامی همواره مدعی اند که مشی و طریقه آنان مطابق با گفته های رهبر انقلاب است .