eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
229 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 حکم مراجعه به طاغوت چیست؟ آیا این دو تن (علی و فاطمه (رض) امکان دارد به طاغوت مراجعه کنند و به آن مشروعیت بدهند؟ قرآن کریم از مراجعه به طاغوت نهی، و خروج بر آن را امر میکند : « آیا ندیده اى کسانى را که مى پندارند به آنچه به سوى تو نازل شده و [به ] آنچه پیش از تو نازل گردیده، ایمان آورده اند [با این همه ] مى خواهند داورى میان خود را به سوى طاغوت ببرند ،👈 با آنکه قطعا فرمان یافته اند که بدان کفر ورزند ، وشیطان مى خواهد آنان را به گمراهى دورى دراندازد. (۶۰) سوره نساء طبق اعتقاد شیعه ابوبکر طاغوت است پس رفتن فاطمه و علی (ع) به نزد طاغوت گناهی عظیم است چطورمراجعه به طاغوت و غاصب خلافت به زعم شیعه ، که مخالف ایات قرآن است (نسا60) ؟؟ و امام علی را به کلی از عصمت خارج میکند 👈 میدانید امامت بدون عصمت معنی ندارد مراجعات اهل بیت به دو خلیفه (رض) برای باز پس گیری را بپذیرید سوال پیش میاید که کدام یک از گزینه های زیر را انتخاب میکنید ؟ 1 ـ امام علی معصوم ازگناه به نزد طاغوت رفته !! درنتیجه شیطان اورا فریب داده وچون به نزد طاغوت رفته فردی ایمان پندار است !! 2 ـ امام علی معصوم نبود به همین خاطر نزد طاغوت رفت !! 3 ـ یانظراهل سنت وجماعت را بپذیرید که معتقد اند بعد پیامبر افضل امت برمسند حکومت نشست ❗️❗️ 💠💠 👌ممنوعیت رجوع به طاغوت آنجایی است که مثلا بین دو نفر اختلافی پیش آید و به نزد طرف سومی برای داوری می روند که نفر سوم مشروعیت قضاوت و داوری را نداشته باشد و به اصطلاح « طاغوت » باشد . شان نزولهایی که اهلسنت ، ذیل آیه 60 سوره نساء ذکر میکنند ، گواه روشنی بر این سخن است . ❕نقل می کنند ؛ « يكى از يهوديان مدينه با يكى از مسلمانان منافق اختلافى داشت، بنا گذاشتند يك نفر را به عنوان داور در ميان خود انتخاب كنند، مرد يهودى چون به عدالت و بى نظرى پيامبر اسلام ص اطمينان داشت گفت: من به داورى پيامبر شما راضيم ولى مرد منافق يكى از بزرگان يهود بنام « كعب بن اشرف » را انتخاب كرد، زيرا مى ‏دانست كه مى ‏تواند با هديه نظر او را به سوى خود جلب كند، و به اين ترتيب با داورى پيامبر اسلام ص مخالفت كرد، آيه شريفه نازل شد و چنين افرادى را شديدا سرزنش كرد » _ « بعضى از تازه مسلمانها، طبق عادت زمان جاهليت، در آغاز اسلام داورى ‏هاى خود را نزد دانشمندان يهود، و يا كاهنان مى ‏بردند، آيه فوق نازل شد و شديدا آنها را نهى كرد » 📚الدر المنثور ج 2 ص 178 _ تفسیر المنار ج 5 ص 222 ❕اما اگر ظالمی حق انسان را غصب کند و به انسان ظلم کند ، و اعتراض نکردن مظلوم بر ظلم او و اطاعت از ظلم او ، ظالم را گستاخ تر و راسخ تر بر ظلم کردن بکند ، در این صورت نباید بر ظلم ظالم سکوت کرد و با سکوت او را در ظلمی که می کند ، تایید کرده و با او همراه شد . ❕لذا خداوند می فرماید ؛ « از کسی که قلبش از ذکر ما غافل است و از هوی و هوس پیروی می کند اطاعت نکنید» ( کهف 28 ) « از گناهاکاران و کافران اطاعت مکن» ( قلم 10 ) « از مسرفین اطاعت مکن» ( شعراء ) 151 « تکیه بر ظالمان نکنید که موجب می شود آتش شما را فرو گیرد» ( هود 113 ) ❗️اهل سنت روایت کرده اند که پیامبر گرامی فرمود ؛ « بشنوید پس از من حاکمان ظالمی خواهند آمد ، هر کس با آنان همراه شود و آنان را در کذبشان تصدیق کند و بر ظلمشان یاری کند از من نیست و من نیز از او نیستم و در قیامت بر حوض کوثر بر من وارد نمی شود» 📚جامع الاصول ج 4 ص 75 ❕و نقل می کنند که فرمود ؛ « ستمكاران و يارانشان در آتشند » 📚کنزالعمال ح 7589 ❕« هر كه ستمگرى را در ستمش يارى رساند، روز قيامت در حالى آيد كه بر پيشانيش نوشته شده است: نوميد از رحمت خدا. » 📚همان ، ح 14950 « هر كس بداند كسى ستمگر است و با اين حال او را همراهى كند، از اسلام خارج شده است. » 📚همان ح 14955 « هر كه با ستمگرى راه رود [همراهى كند] مجرم است، خداوند مى‏ فرمايد: «ما از مجرمان انتقام مى ‏گيريم». 📚همان ح 14953 👌ابوبکر مصداق ظالم و فاسق و مسرف و از یاد خداوند غافلی بود که حق مسلم فاطمه صدیقه سلام الله علیها را غصب کرد و به زور بر آن سیطره یافت ، فاطمه سلام الله علیها ، در برابر چنین ظالمی سکوت نکرد و از حکمش اطاعت نکرد ، تا مبادا یاور و کمک کار او در ظلمش باشد ، لذا برای گرفتن حق خود ، به او رجوع کرد و ادله اقامه کرد که فدک ملک طلق خودش بوده است که به هبه یا وراثت از پیامبر ص دریافت کرده است و ابوبکر حق غصب و ظلم در این موضوع را ندارد که متاسفانه ، اعتراضات او به جایی نرسید و دستگاه خلافت تسلیم نشد که از ظلمش کوتاه بیاید و فدک را به فاطمه( س) پس دهد . ❕شرح بیشتر در مورد فدک را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2318 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2339 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕کلیپ منتشر شده در کانالهای وهابیت برای زیر سوال بردن شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕کلیپ منتشر شده در کانالهای وهابیت برای زیر سوال بردن شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها
🤔 🎙خطبه نماز جمعه سال 65_آیت الله العظمی خامنه ای از عدالت سیدنا عمر {رض}میگویدبشنوید. ⁉️فکر کنید؛آیا عمربن خطابی که حق شلاق خوردن یک قبطیِ روستاییِ بی نام و نشان را از پسرِ فرماندارِ مصر گرفت،به فاطمه بنت الرسول{ص}شلاق میزند و پهلویش را میشکند؟؟؟ ☝️قطعا هرکس کوچکترین اهانتی به فاطمه {رض}میکرد،عمر {رض}قبل از علی{رض}گردن آن شخص را میزد ❗️❗️ 💠💠 1⃣نقل فوق در کتب اهلسنت ، بدون سند و به صورت ضعیف روایت شده است و از منظر خود اهلسنت ، یک نقلی ضعیف تلقی می شود ، زمخشری در ربیع الابرار ج 3 ص 391 و متقی هندی در کنزالعمال ج 12 ص 661 ، نقل فوق را بدون ارائه هیچ گونه سندی ارائه می دهند . ❕سایت های پاسخگویی وهابیت هم ، نقل فوق را ضعیف و جعلی می شمرند چون مستلزم طعن بر صحابه ای چون عمروعاص است ؛ 🌐https://b2n.ir/907663 2⃣با توجه به آنکه خطبه های فوق در اوائل انقلاب صادر شده است ، محتمل است که از باب تقیه و برای جذب اهلسنت به انقلاب ، و ایجاد یک جبهه واحد در برابر دشمن مشترک ، ایراد شده باشد ، نمونه های چنین مدح های تقیه ای ، در کلام امامان علیهم السلام هم ریشه دارد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3084 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2947 3⃣در ذیل بر اساس اسناد اهلسنت توضیح داده ایم که عمر بن خطاب ، بویی از عدالت و دادگری نبرده بود و یک ظالم تمام عیار بوده است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/931 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2721 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌دو کلیپ فوق در مورد واکسن کرونا است ؛ 1⃣در یک کلیپ ، جناب تبریزیان با زیر سوال بردن کارکرد واکسن کرونا ، تزریق آن را موجب ابتلا به سرطان می داند . 2⃣در کلیپ دوم ، رهبر انقلاب نسبت به ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان ایرانی ، مباهات کرده و این را مایه افتخار می داند . ❕این در حالی است که مدعیان طب اسلامی همواره مدعی اند که مشی و طریقه آنان مطابق با گفته های رهبر انقلاب است .
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌دو کلیپ فوق در مورد واکسن کرونا است ؛ 1⃣در یک کلیپ ، جناب تبریزیان با زیر سوال بردن کارکرد واکسن ک
❕ما در گذشته در مورد طب اسلامی توضیحات کافی را ارایه داده ایم ؛ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2561 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2564 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2565 👌و یاد آور شده ایم که استفاده از خواص دارویی گیاهان مورد تاکید ائمه علیهم السلام بوده است و ما هم از آن توصیه ها استفاده می کنیم ، اما این سخن به معنای نفی دستاوردهای طب جدید نیست . چه مانعی دارد که هم به خواص دارویی گیاهان توجه داشته باشیم و هم از طب جدید بهره ببریم ، این دو با هم تضادی ندارند که ما ملزم باشیم یک مورد را بر دیگر ترجیح دهیم . ❕در مورد داروی منسوب به امام کاظم ع هم ، یاد آور شده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2043 👌که روایت مذکور سندا ضعیف است و برخی پزشکان سنتی نیز کارکرد آن را زیر سوال می برند ، اما از آنجایی که در طول این ماهها ، افراد بسیاری از کارکرد درمانی و پیش گیرانه این دارو و تجربه خود گفته اند ، این تجربه موفق می تواند ضعف سندی روایت مذکور را جبران کند و قرینه بر صحت نقل مذکور باشد تا داروی منسوب به امام کاظم ع به عنوان یک داروی تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر کرونا مثلا مورد استفاده قرار گیرد ، و در کنار آن به توصیه های طب جدید و اقدامات پیشگیرانه نیز اقدام کرد ، چنان که خود نیز مطابق این سخن عمل می کنیم . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❔ 🤔 ❔آخوند میگوید آیا عایشه وحفصه نمیدونستن که اذیت پیامبر 👈لعن خدارو در پی دارد👉 خب همین سوال رو من از شما جناب آخوند میپرسم فاطمة الزهرا رضی الله عنها. از دیدگاه شیعه معصومه. در حالیکه فاطمه الزهرا سبب شدن پیامبر صل الله علیه وسلم 👈 خشمگین بشن به این روایت از منابع شیعه دقت کنید👇👇 الأمالي - الشيخ الصدوق - ص ۱۷۵ ____________ رسول الله صلى الله عليه وعلى آله وصحبه وسلم وقتى از سفرى مى آمدند ابتدا به خانه حضرت فاطمه رضى الله عنها مى رفتند و مدت طولانى نزد ايشان مى ماندند و روزى رسول الله صلى الله عليه وسلم به سفر رفتند وحضرت فاطمه  خود را تزيين كردند خلخالى از طلا انداختند و همينطور گوش وارى طلا پوشيدند وقتى رسول الله از سفر آمدند بر حضرت فاطمه وارد شدند و اصحاب هم بر در باب توقف كردند و نمى دانستند صبر كنند يا منصرف شودند به دليل مكث طولانى رسول الله.رسول الله صلى الله عليه وسلم از خانه حضرت فاطمه خارج شدند در حالى كه از صورتشان غضب پديدار بود تا اينكه به بالاى منبر رفتند .حضرت فاطمه متوجه شدند كه غضب رسول الله بخاطر فعل ايشان است تمام طلا وجواهر را بيرون آوردند وبه رسول الله پيام فرستادند كه دخترت بر شما سلام دارد و مى گويد تمام اين جواهرات در راه الله باشد 👈ورسول الله فرمودند دنيا از آن محمد وآل محمد نمى باشد پس از منبر بلند شده ودوباره وارد خانه حضرت فاطمه شدند ________________ آیا فاطمه الزهرا رضی الله عنها مورد👈 لعن خدا قرار گرفتن ❓ العیاذ بالله مگه فاطمه الزهرا علم غیب نداره❓. چرا دست به چنین عمل میزند پس طبق باور شیعه میشه گفت قطعا. فاطمه الزهرا از عمد می‌خواسته پیامبر صل الله علیه وسلم رو 👈 اذیت کنه ❗️❗️ 💠💠 👌ما ماموریم روایتی را اخذ کنیم که ضدیتی با قرآن نداشته باشد ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا باشد » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123 ❕روایت مورد استناد وهابی از چند جهت اشکال دارد ؛ 1⃣مخالف با آیات قرآن است از دو جهت ؛ 🔸الف ؛ قرآن در سوره احزاب آیه 33 به صراحت عصمت فاطمه صدیقه سلام الله علیها را ثابت می کند و این که ایشان هیچگاه پیامبر گرامی را به خشم و اذیت در نمی آورد ، روایت مذکور با آیه تطهیر در تضاد است ، در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2926 🔸ب ؛ زهد اسلامى به معناى عدم وابستگى و اسارت در چنگال مال و مقام و هوا و هوسهاست؛ نه به معناى تحريم حلال و ترك طيّبات. 👌 قرآن مجيد با صراحت در اين باره سخن گفته و مى ‏فرمايد: « 👈 بگو چه كسى زينتهاى الهى را كه براى بندگان خود آفريده و همچنين روزي هاى پاكيزه را حرام كرده است؟👉 بگو اينها در زندگى دنيا براى كسانى است كه ايمان آورده ‏اند و در قيامت خالص براى مؤمنان خواهد بود». ( اعراف 32) ❕در جاى ديگر در شرح اهداف بعثت پيامبر و برنامه ‏هاى او مى‏ فرمايد: « آنها كه از فرستاده خدا پيامبر امّى پيروى مى‏ كنند، پيامبرى كه صفاتش را در تورات و انجيلى كه نزدشان است مى ‏يابند و آنها را به معروف دستور مى‏ دهد و از منكر باز مى‏ دارد و👈 طيّبات و اشياى پاكيزه را براى آنها مى‏ شمرد و ناپاكي ها را تحريم مى‏ كند 👉و بارهاى سنگين و زنجيرهايى را كه بر آنها بود (از دوش و گردنشان) برمى ‏دارد ... آنها رستگارانند». ( اعراف 157) ❕روایت مذکور از این جهت که طیبات و زینت ها را بر فاطمه س ، حرام اعلام می کند ، با قرآن همخوانی ندارد و برای ما قابل قبول نمی باشد ‌. 2⃣روایت مذکور سندا ضعیف است . در سند آن افرادی چون ؛ « جعفر بن محمد بن جعفر العلوی الحسینی ، محمد بن علی بن خلف العطار ، حسن بن صالح بن ابی الاسود ، ابو معشر » وجود دارند که مجهول هستند و توثیقی ندارند ؛ 📚تنقیح المقال ج 15 ص 329 _ مستدرکات رجال الحدیث ، ج 7 ص 226 _ ج 8 ص 455 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 3⃣جریان مذکور موافق روایات اهلسنت است که ظاهرا تنی چند از راویان مجهول ، این نقل را از اهلسنت گرفته اند و وارد روایات شیعه کرده اند . ❕ابن حجر نقل می کند ؛ « هنگامى كه پیامبر از سفر باز مى‏ گشت نخست به سراغ دخترش فاطمه زهرا مى ‏آمد، و مدتى نزد او مى ‏ماند، ولى يك بار براى فاطمه زهرا دو دست بند از نقره و همچنين يك گردن بند و دو گوشواره ساخته بودند، و پرده ‏اى بر در اطاق آويزان كرده بود. هنگامى كه پيامبر وارد شد و اين منظره را ديد بيرون آمد در حالى كه آثار غضب در چهره‏ اش نمايان بود، به مسجد آمد و بر منبر نشست. فاطمه دانست كه ناخشنودى پيغمبر به خاطر هما زينت است، همه را نزد پدر فرستاد تا در راه خدا صرف كند » 📚 الصواعق المحرقه، ص 109 ❕یا در نقل دیگر می آورند ؛ «پيامبر هر گاه به مسافرت مى‏ رفت، فاطمه آخرين شخص از خاندانش بود كه پيامبر او را مى‏ ديد و هر گاه از سفر مى ‏آمد، فاطمه نخستين كسى بود كه پيامبر به ديدن او مى ‏رفت. یك بار، پيامبر از جنگ باز گشت و اين، در حالى بود كه فاطمه ، پلاس يا پرده‏اى بر در اتاقش آويخته بود و حسن و حسين را با دو دستبند سيمين آراسته بود. پيامبر به هنگام باز گشت، به خانه فاطمه نيامد و فاطمه گمان كرد آنچه مانع از آمدن ايشان به خانه او شده، چيزهايى است كه ديده است. از اين رو، پرده را كند و دو دستبند را از [دست‏] آن دو كودك باز كرد و آن دو را ميان آنها شكست. آن دو، گريه‏ كنان نزد پيامبر خدا رفتند. پيامبر دستبندها را از آنها گرفت و گفت: «اى ثوبان! اينها را به فلان خانواده- كه خانوارى در مدينه بودند- برسان. اينان، اهل بيت من اند. من ناخوش مى‏ دارم كه اهل بيتم دارايى ‏هاى نيكوى خود را در زندگى دنيوى بخورند. اى ثوبان! براى فاطمه گردنبندى از عَصْب و دو دستبند از عاج بخر». 📚مسند احمد ج 5 ص 275 _ سنن ابی داود ج 2 ص 291 ❕روایات ساختگی اهلسنت ، به خودی خود برای ما حجت نیست ، خصوصا آنکه این جریان خلاف قرآن هم می باشد ، لذا امام صادق ع فرمود ؛ «خبری را که با اهل سنت مخالف است ، آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » 📚 الکافی ج 1 ص 68 4⃣اهلسنت برای تطهیر دامان عایشه و حفصه از اذیت و آزار پیامبر ، روایاتی جعل کرده اند تا بگویند اگر عایشه و حفصه پیامبر را اذیت کردند ، فاطمه س هم پیامبر را اذیت کرد و معاذ الله در صدد هستند آیه ذیل را در مورد فاطمه س هم ثابت بدانند که فرمود ؛ « آنها كه خدا و پيامبرش را ايذاء مى‏ كنند خداوند آنها را از رحمت خود در دنيا و آخرت دور مى ‏سازد، و براى آنان عذاب خوار كننده‏ اى آماده كرده است. » ( احزاب 58) ❕در حالی که طبق روایات خودشان ، فاطمه س ، سیده زنان جهانیان و سرور زنان اهل بهشت است و هیچگاه مشمول حکم آیه شریفه نمی شود . ❗️بخاری روایت می کند که پیامبر گرامی ص به فاطمه س عرضه داشت ؛ « آیا راضی نمی شوی که تو سرور زنان بهشت و سرور زنان مومنین هستی» 📚صحیح بخاری ج 6 ص 63 و ج 10 ص 76 👌و فرمود ؛ « تو سیده زنان جهانیان هستی» 📚خصائص نسائی ص34 👌و فرمود ؛ « آیا راضی نمی شوی که تو سیده و سرور تمام زنان مومنین و زنان این امت هستی» 📚صحیح مسلم ج4 ص 1906 _ سنن ترمذی ج3 ص131 5⃣عایشه و حفصه هستند که مشمول حکم مذکور شده اند که شاهد این سخن ، نزول آیات سوره تحریم در مذمت آن دو نازل شد که بر علیه پیامبر دسیسه کرده بودند ، چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1833 ❕خداوند خطاب به آن دو فرمود ؛ « اگر شما از كار خود توبه كنيد، ( و دست از آزار پيامبر برداريد به سود شما است ) زيرا دلهاى شما با اين عمل از حق منحرف گشته، (و به گناه آلوده شده‏ است ) و اگر بر ضد او دست به دست هم دهید ، ( کاری از پیش نخواهید برد ) زیرا خداوند یاور او است و همچنین جبرئیل و مومنان صالح و فرشتگان بعد از آنها پشتیبان او هستند » ( تحریم 4) ❕درصحيح بخارى از ابن عباس نقل شده كه مى‏ گويد ؛ « از عمر در مورد آیه ( مذکور ) پرسيدم که آن دو نفر از همسران پيامبر كه بر ضد او دست به دست داده بودند چه كسانى بودند؟ عمر گفت: حفصه و عايشه بودند .» 📚صحیح بخاری ج 8 ص 181 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌کانالهای وهابی مدعی شده اند که در تفسیر نمونه آمده است که آیات افک سوره نور در مورد عایشه است و خداوند به دفاع از عایشه برخواسته است ، در حالی که چنین نسبتی دروغ است و در ذیل در مورد آیات افک توضیحات مفصلی دادیم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/194
🤔 ❔معجزه تراشی برای مصباح یزدی ؛ ❔ایت الله صدیقی: آیت‌الله مصباح زمان دقیق مرگش را پیش‌بینی کرد و هنگام غسل چشمش را باز کرد، یک نگاه مهربانانه کرد و چشمانش را بست ❗️❗️ 💠💠 👌ما شکی نداریم که بندگان صالح خداوند ، می توانند با اطاعت امر الهی و عبادت و بندگی ، به مقامات والایی برسند و کراماتی از آنها صادر شود ‌. ❕در حدیث قدسی آمده است که خداوند می فرماید؛ «بنده من به چیزی محبوب تر از انجام واجبات و ترک گناهان و محرمات نسبت به من اظهار دوستی نکرد. با نمازهای نافله به محبت من دست می یابد. در آن صورت من نیز او را دوست می دارم. پس هنگامی که او را دوست خود برگزیدم، قدرت شنوایی او می شوم، آن گاه که می شنود؛ بینایی او می گردم، آن گاه که می بیند؛ زبان او می شوم، آن گاه که سخن می گوید؛ دست او می گردم، آن گاه که ضربه می زند. پای او می شوم، آن گاه که راه می رود. هنگامی که به درگاه من دعا کند، اجابت می کنم. اگر از من درخواست کند، به او می دهم» 📚الکافی ج 2 ص 352 _ وسائل الشیعه ج 4 ص 72 ❕و در حدیث قدسی دیگر نیز آمده است ؛ « بنده ‏ام، به من اطاعت كن تا تو را مانند خود سازم. همان طورى كه من زنده هستم و نمى ‏ميرم تو هم هميشه زنده باشى. همان طورى كه من غنى هستم فقير نمى‏ شوم تو هم هميشه غنى باشى. همان طورى كه من هر چه را اراده كنم مى‏ شود تو را هم همين طور سازم. » ❕و در نقل دیگر آمده است ؛ « براى خداوند بندگانى هستند كه اطاعت از اراده خداوند مى‏ كنند و در قبال اين عمل به هر چه كه آنها اراده كنند از آنها اطاعت مى‏ كنند و به هر شى‏ء بگويند باش، مى‏ شود. » 📚الجواهر السنیه فی الاحادیث القدسیه ، حر عاملی ، ص 284 ❕یا باز در حدیث قدسی دیگر آمده است که فرمود؛ « اى فرزند آدم ، من، زنده‏ اى هستم كه نمى ‏ميرم. از فرمان‏هاى من اطاعت كن تا تو را زنده ‏اى قرار دهم كه [هرگز] نميرى. اى فرزند آدم! من به هر چه بگويم: «هست شو!»، هست مى ‏شود. از فرمان‏هاى من اطاعت كن تا تو را چنان قرار دهم كه به هر چه بگويى: «هست شو!»، هست شود. » 📚بحار الانوار ج 90 ص 376 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 👌بنابراین اولیاء الهی می توانند با عبادت و بندگی خود را خدایی کنند و به اذن الهی کراماتی از آنها صادر شود ، اما این بندگان خاص الهی ، هیچ گاه این کرامات خود را در ملاعام و به همگان اعلام نمی کنند و به اصطلاح « خودستایی » نمی کنند ، چنان که خداوند می فرماید ؛ « آيا نديدى آنهايى را كه خودستايى مى‏ کنند (اين خودستائي ها بى ارزش است) ولى خدا هر كس را بخواهد ستايش مى ‏كند و كمترين ستمى به آنها نخواهد شد. » ( نساء 49 ) و فرمود ؛ « پس خودستايى نكنيد چرا كه او پرهيزگاران را بهتر مى ‏شناسد » ( نجم 32 ) ❕مرحوم علامه مصباح یزدی هم از بندگان صالح خداوند بوده است و هیچ بعید نیست که صاحب کراماتی نیز بوده باشند ، اما هیچ گاه نیامدند در ملاعام و در برابر همگان خودستایی ندارند و از خود مدح و تمجید نکردند ، و به چنین امری راضی نبودند ، چنان که شاعر می گوید ؛ « عارفان كه جام حق نوشيده ‏اند رازها دانسته و پوشيده ‏اند هركه را اسرار حق آموختند مهر كردند و دهانش دوختند » 📚مولوی نامه ج 1 ص 338 ❔حال آقای صدیقی به چه مجوز شرعی ، این راز مرحوم مصباح را بر ملا کرده و در برابر همگان پرده از آن بر می دارد ، با این که مسلم است که اگر مرحوم مصباح به این امر راضی بود ، خودشان اعلام می کردند که این کرامتشان علنا به همگان اعلام شود ❗️ ❕عمل آقای صدیقی از سه جنبه ، مورد بحث و قابل نقد و رد است ؛ 1⃣ممکن است بگوییم ایشان گرفتار غیبت شده اند ، زیرا مطابق آنچه در روایات آمده است ، غیبت آن است که انسان از برادر مومنش ، چیزی را پشت سرش بیان کند که دیگران نمی دانند و برادر مومن هم راضی به بیان آن نیست . ❕پيامبر گرامی فرمود ؛ « غيبت آن است كه آنچه در كسى هست، پشت سر او بگويى. » 📚میزان الحکمه ج 8 ص 582 👌و فرمود ؛ « هر كس از كسى چيزى بگويد كه در وجود او هست، غيبتش كرده است. » 📚همان منبع 👌و فرمود ؛ « غيبت آن است كه از برادرت چيزى بگويى، كه خوش ندارد. » 📚همان منبع ❕امام كاظم ع فرمود ؛ « هر كس پشت سر ديگرى چيزى بگويد كه در او هست و مردم هم آن را مى‏ دانند غيبتش نكرده است، اما اگركسى پشت سرش چيزى را بگويد كه در او هست ولى مردم نمى‏ دانند، غيبتش كرده است. » 📚الکافی ج 2 ص 358 2⃣ممکن است بر خلاف نظر ما ، کسی بگوید که ذکر محاسن فرد پشت سرش ، غیبت نیست و غیبت آنجایی است که عیبی از فرد در غیابش بر ملا شود ، چنان که مرحوم مهدوی کنی می گوید ؛ « همچنين ذكر محاسن اشخاص به عنوان تعريف و تمجيد آنها غيبت نيست، هر چند آنها از افشاى محاسن خود ناراحت شوند. البته در صورتى كه افشاى محاسن موجب اذيت و آزار شخص شود كار خوبى نيست لكن نه‏ به عنوان غيبت بلكه به عنوان ايذاء برادر مؤمن، كه براى خود حكم جداگانه ‏اى دارد. » 📚نقطه های آغاز در اخلاق عملی ، ص 140 ❕در این صورت هم باز عمل آقای صدیقی قابل دفاع نیست ، زیرا قرائن حاکم است که آقای مصباح راضی به بیان عمومی محاسنشان نبوده اند لذا خودشان هیچگاه به چنین امری اقدام نکرده اند ، بنابراین ، عمل آقای صدیقی از جنبه « ایذاء مومن » ، مورد نقد و اشکال می تواند باشد . ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « خداوند می فرماید هر کس بنده مومن من را مورد اذیت و آزار ... قرار دهد به من اعلان جنگ کرده است» 📚الکافی ج 2 ص 354 3⃣اگر دو جنبه فوق هم مصداق پیدا نکند ، باز جنبه سومی است که آقای صدیقی ، کشف سر مرحوم مصباح را کرده اند و بهانه به دست معاندین و نامحرمان قرار داده اند تا جریان مذکور را به عنوان معجزه و کرامت سازی ، تلقی کرده و به مرحوم مصباح و آموزه های دینی ، هجمه هایی را روا دارند ، ظاهر آن است که آقای صدیقی ، مطابق روایاتی که دستور به کتمان سر می دهند و اذاعه سر را ممنوع می کنند ، عمل نکرده اند ؛ 📚بحار الانوار ج 72 ص 68 باب 45 « فضل کتمان السر و ذم الاذاعه » @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 ❔معرفی حضرت عمر به عنوان قاتل حضرت فاطمه بر اختلافات مذهبی دامن می زند مولانا محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به ایام فاطمیه که در کشور مطرح می شود با بیان این که روایت شهادت حضرت فاطمه توسط حضرت عمر نادرست هست طرح چنین مسایلی را خلاف وحدت امت اسلامی دانستند. عالم برجسته اهل سنت کشور با بیان این که " علی شیر خدا و فاتح خیبر است" خاطرنشان ساختند: مگر علی ضعیف بود؟ علی اسدالله است پس هرگز عمر جرات نداشت به حریم شیر خدا حمله کند، قسم به ذات الله که هیچ عداوتی بین علی و عمر وجود نداشته است بلکه حضرت عمر داماد ایشان بودند و دختری که از وجود فاطمه متولد شده بود (اُم کلثوم) در عقد و نکاح عمر بود. مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به محبت بین حضرت علی و حضرت عمر تصریح کردند: در نهج البلاغه ذکر شده است که در جریان جنگ ایران و روم حضرت عمر قصد داشتند شخصا به خط مقدم جنگ بروند که حضرت علی با چندین علت و دلیل مانع رفتن ایشان شد و این دلیل بر محبت آنان است، حضرت علی مشاور خصوصی حضرت عمر بود، حضرت علی فرزندان خودش را به نام های خلفای راشدین نام‎گذاری کردند و حسن و حسین از سربازان رشید حضرت عمر بودند ❗️❗️مطرح کردن شهادت فاطمه نتیجه ای جز کینه توزی و تفرقه در میان امت اسلامی نخواهد داشت، هر شهروند اهل سنتی که لفظ شهادت فاطمه را بشنود آن را توهین تلقی می کند ... 💠💠 1⃣خطاب به جناب گرگیج باید بگوییم که شما مقصود اصلی از وحدت اسلامی را درک نکرده اید ، وحدت اسلامی به معنای دست کشیدن از اصول مسلم بین مذاهب و نادیده گرفتن حقایق تاریخی نیست ، بلکه وحدت به معنای حسن معاشرت و یکی شدن در برابر دشمن است ، علی رغم تمام اختلافاتی که وجود دارد ، چنان که رهبری انقلاب می گوید ؛ «معناى اتحاد بين ملت هاى اسلامى اين است كه در مسائل مربوط به جهان اسلام همسو حركت كنند و به يكديگر كمك كنند و در داخل اين ملت ها سرمايه هاى خودشان را بر عليه يكديگر به كار نبرند». 📚نرم افزار پرسمان ، کلید واژه وحدت اسلامی ❕شهید مطهری در این زمینه تعبیر جالبی دارد و می گوید ؛ « مفهوم اتحاد اسلامی ... این نیست که فرقه های اسلامی ، به خاطر اتحاد اسلامی از اصول اعتقادی و یا غیر اعتقادی خود صرف نظر کنند ... چگونه ممکن است از پیرو یک مذهب تقاضا کرد که به خاطر مصلحت حفظ وحدت اسلام و مسلمین ، از فلان اصل اعتقادی یا عملی خود که به هر حال به نظر خود ، آن را جزء متن اسلام می داند صرف نظر کند ؟ در حکم این است که از او بخواهیم به نام اسلام از جزئی از اسلام چشم بپوشد .👈 ما خود شیعه هستیم و افتخاری پیروی اهل البیت علیهم السلام را داریم ، کوچکترین چیزی حتی یک مستحب و یا مکروه کوچک را قابل مصالحه نمی دانیم ... »👉 📚امامت و رهبری ، ص 15 ❕بنابراین طرح مسائل اختلافی و یک سری حقایقی تاریخی چون شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها ، نه تنها با وحدت اسلامی تضادی ندارد ، بلکه می تواند با به همبستگی بیشتر مذاهب و کم شدن اختلافات کمک هم کند ، چنان که مرجع عالی قدر ، مکارم شیرازی می گوید ؛ « آنچه مضر به وحدت و اتّحاد صفوف مسلمانان است بحثهاى جنجالى و تعصّب‏ آلود و پرخاشگرانه است، ولى بحثهاى علمى و منطقى كه طرفين، حدود و موازين علمى و منطقى را در آن رعايت كنند نه تنها مزاحم وحدت صفوف مسلمانان نيست بلكه در بسيارى از مواقع به آن كمك مى‏ كند. اين سخن را به عنوان يك مطلب ذهنى نمى‏ گوييم بلكه امرى است كه آن را تجربه كرده ‏ايم. اخيرا در يكى از استانهاى ايران به مناسبت هفته وحدت جمعى از دانشمندان شيعه و اهل سنّت در يك گردهمايى بزرگ در كنار هم نشستند و بخشهاى مهمّى از مسائل مربوط به اختلاف اهل سنّت و شيعه را مورد بررسى علمى قرار دادند و نتيجه آن بسيار جالب و چشمگير بود، زيرا در بسيارى از مباحث، نظرها به هم نزديك شد و اختلافها كمتر گرديد و همه باور كردند كه اگر اين گونه بحثها ادامه يابد كمك شايان توجّهى به كمتر كردن فاصله ‏ها و وحدت صفوف مى ‏كند. حتّى در باره اختلاف ميان اديان آسمانى نيز اين گونه بحثها مفيد و مؤثّر و سبب كم شدن فاصله‏ هاست و آنها كه با اين گونه بحثها مخالفند در واقع ناآگاهانه به تشديد اختلافات و زياد شدن فاصله ‏ها كمك مى ‏كنند. » 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏1، ص 334 🔸ادامه 👇