🔸ادامه 👇
❕ امام صادق ع فرمود ؛
« زن عثمان بن مَظعون، نزد پيامبر آمد و گفت: اى پيامبر خدا! عثمان، روزها روزه مى گيرد و شبها در عبادت است ( و با من ارتباط جنسی نمی گیرد ) .
👌 پيامبر خدا با عصبانيت، كفشهايش را برداشت و بيرون رفت تا نزد عثمان آمد. ديد كه مشغول نماز است. عثمان، با ديدن پيامبر خدا نمازش را قطع كرد. پيامبر به او فرمود: «اى عثمان! خداوند متعال، مرا به رهبانيت نفرستاده؛ بلكه مرا با آيين يكتاپرستىِ سهل و ساده گير، فرستاده است. من، هم روزه مى گيرم و هم نماز مى خوانم و هم با همسرم آميزش مى كنم. پس، هر كه آيين مرا دوست دارد، بايد از سنّت من پيروى كند و از جمله سنّت من، ازدواج كردن است».
« جاءَتِ امرَأَةُ عُثمانَ بنِ مَظعونٍ إلَى النَّبِيِّ .... فَقالَ لَهُ: يا عُثمانُ، لَم يُرسِلنِي اللّهُ تَعالى بِالرَّهبانِيَّةِ، و لكِن بَعَثَني بِالحَنيفِيَّةِ السَّهلَةِ السَّمحَةِ، أصومُ و اصَلّي، و ألمِسُ أهلي، فَمَن أحَبَّ فِطرَتي فَليَستَنَّ بِسُنَّتي، و مِن سُنَّتِي النِّكاحُ.
📚الکافی ج 5 ص 494
❕شبیه همین نقل را احمد بن حنبل از علمای اهلسنت می آورد که عبد اللّه بن عمرو [بن عاص] می گوید ؛
« پدرم، زنى از قريش را به همسرى من در آورد. چون بر من در آمد، چندان سرگرم عبادت از روزه و نماز بودم كه به او اعتنا نمى كردم. عمر و بن عاص، به ديدن عروسش آمد و نزد او رفت و گفت: شوهرت را چگونه يافتى؟ همسرم گفت: بهترين مرد است يا همانند بهترين شوهر است آغوش براى ما نگشوده، و بسترى برايمان نمى شناسد!
❕پدرم، به من رو كرد و شروع كرد به نكوهش كردن و زخم زبان زدن به من و گفت: من زنى خانواده دار از قريش را به همسرى تو در آورده ام. آنگاه تو، به خواسته او بى توجّهى مى كنى و چنين و چنان مى كنى؟! سپس نزد پيامبر رفت و از من شكايت كرد. پيامبر در پى من فرستاد و من نزد ايشان رفتم. به من فرمود: «آيا روزها را روزه مى گيرى؟». گفتم: آرى. فرمود: «و شبها را به نماز مى گذرانى؟». گفتم: آرى. فرمود: «امّا من، گاهى روزه مى گيرم و گاهى نيز نمى گيرم. هم نماز مى خوانم و هم مى خوابم، و با زنان، همخوابگى مى كنم. پس، هر كه از سنّت من روى گردانَد، از من نيست».
📚مسند احمد ، ج 2 ص 549
❕یا در ديوان منسوب به امام على عليه السلام در بيان شكايت زنى از شوهرش و پاسخ اميرمؤمنان عليه السلام به او و قضاوت ايشان ميان آن دو چنین آمده است ؛
« [زن گفت] شوهرم، مرد بزرگوارى است و از حرامها بيزار است. شبها را به قيام و قعود مى گذرانَد و پيوسته روزه مى گيرد و مى ترسم كه گنهكار باشد؛ زيرا كه به خواسته من بى اعتناست. و شوهرش پاسخ داد: من هرگز دلباخته آنان نيستم
و هرگز از زنان كام نمى گيرم. نه! بلكه پيوسته در قيام و قعود نمازم؛ زيرا آلوده به گناهانم. كاشكى از آنها به سلامت برَهَم! على عليه السلام ميان آن دو، چنين داورى نمود ؛
« آرام! كه تو با اين كار، گنهكارى نماز خواندن و قيام و قعود، وظيفه توست ليك، سه روز را روزه بدار و چهار روز را بخور و يك شب را با آنان به كامجويى بگذران.
تو حقّ ندارى كه نامرادشان بگذارى. »
« ... و لَيلَةٌ تَخلو لَدَيها ناعِما ما لَكَ أن تُمسِكَها مُراغِما »
📚دیوان منسوب به امام علی ع ص 532 _ بحار الانوار ج 34 ص 440
❕و در روایت دیگر برای آنکه مرد بیشتر ترغیب شود که نیازهای جنسی زوجه اش را تامین کند ، ثوابهایی نیز برای این عمل مرد ذکر شده است چنان که در روایتی امده است که زنی خطاب به پیامبر گرامی فرمود ؛
« شوهرم، نسبت به من، بى اعتناست. فرمود: بيشتر به خودت بِرس ... گفت: هيچ عطرى نبوده كه خودم را با آن براى او خوشبو نكنم؛ امّا او همچنان از من روىگردان است!
👌پيامبر ص فرمود: «اگر مى دانست كه با رو آوردنش به تو، چه پاداشى براى اوست!». زن گفت با رو آوردنش به من، چه پاداشى براى اوست؟
❕فرمود: «هرگاه روى آوَرَد، دو فرشته، او را در آغوش مى کشند، و همانند
كسى است كه در راه خداوند، شمشير بركشد، و چون مجامعت كند، گناهان او همچون برگ درخت، فرو مى ريزند، و هرگاه غسل كند، از گناهانْ شسته مى شود».
📚الکافی ج 5 ص 496
❕بنابراین مرد نیز موظف است که نیازهای جنسی زنش را ارضاء کند و نسبت به این قضیه بی تفاوت نباشد ، همانطور که زن نیز این وظیفه را دارد و بدون عذر شرعی نباید این وظیفه را تاخیر بیندازد ، تا مبادا هیچ یک از دو طرف به گناه کشیده شوند و این یک وظیفه طرفینی مطابق با تعهد ازدواجی است که صورت گرفته است و هیچ یک از زوجین حق ندارند که بر خلاف تعهد مذکور عمل کنند و به یکدیگر ضرر برسانند و زمینه گناه و فساد یکدیگر را مهیا کنند .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
#روزه_گرفتن_در_دوران_کرونا
🤔#پرسش
❔این که برخی می گویند که روزه اگر بگیریم ، ترس آن را داریم کرونا بگیریم ، چقدر واقعیت علمی دارد ❗️تکلیف روزه گرفتن با ترس از کرونا گرفتن چیست ❗️
💠#پاسخ💠
👌اگر واقعا پزشکان متعهد گفته باشند که روزه گرفتن زمینه کرونا گرفتن افراد را مهیا می کند و انسان نیز ترس عقلائی و اطمینانی برایش ایجاد شود که در صورت روزه گرفتن در معرض هجوم ویروس کرونا قرار می گیرد ، در این صورت وظیفه ای در رابطه با روزه ندارد ، چرا که مضطر شده است و در صورت گرفتن روزه و ابتلاء به کرونا ، خوف مرگ و هلاکت در مورد او می رود ، لذا می تواند روزه نگیرد و بعدا آن را قضاء کند .
❕خداوند می فرماید ؛
« خود را با دست خود به هلاکت نیفکنید » « لَاتُلْقُوا بِايْديِكُمْ الَى التَّهْلُكَة » ( بقره 195 )
❕ امام رضا علیه السلام فرمود ؛
« هر آنچه در آن فساد نهفته شده و مایه ضرر برای جسم و نفس است حرام شمرده شده است» « َ كُلُّ أَمْرٍ يَكُونُ فِيهِ الْفَسَادُ مِمَّا قَدْ نُهِيَ عَنْه ... َ فَحَرَامٌ ضَارٌّ لِلْجِسْمِ وَ فَسَادٌ لِلنَّفْس »
📚بحار الانوار : ج 100 ص 51
👌امام صادق ع فرمود ؛
« هيچ حرامى الهى نيست مگر اين كه خداوند آن را براى كسى كه مضطر شده است ، حلال فرموده است » « لَيْسَ شَيْءٌ مِمَّا حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا وَ قَدْ أَحَلَّهُ لِمَنِ اضْطُرَّ إِلَيْه »
📚بحار الانوار : ج 72 ص 411
❕ دین اسلام ، دین سهل و آسانی است و در مواردی که پیروانش در اضطرار و سختی اند ، احکامش را بر آنها تخفیف می دهد ، چنان که خداوند می فرماید ؛
« در دین برای شما حرج و سختی قرار داده نشده است» « ما جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَج » ( حج 78 )
❗️پیامبر گرامی فرمود ؛
« من برای شریعت سهل و آسان مبعوث شده ام » « بُعِثْتُ بِالْحَنِيفِيَّةِ السَّمْحَة »
📚وسائل الشیعه : ج 8 ص 116
❕بر همین اساس خداوند فرمود ؛
«آن كس كه بيمار يا در سفر باشد روزهاى ديگرى را بجاى آن روزه بگيرد، خداوند راحتى شما را مى خواهد نه زحمت » « مَنْ كانَ مَرِيضاً أَوْ عَلى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَ لا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْر » ( بقره 185 )
👌لذا امام معصوم علیه السلام به روشنی فرمود ؛
« هر زمانی که روزه برای انسان موجب ضرر می شود ، افطار و ترک روزه ، بر او واجب است »
« كُلَّمَا أَضَرَّ بِهِ الصَّوْمُ فَالْإِفْطَارُ لَهُ وَاجِبٌ »
📚الفقیه ، ج 2 ص 133 _ وسائل الشیعه ، ج 10 ص 219
❕مراجع تقلید نیز بر اساس همین آیات و روایات ، فتوای مقتضی را داده اند .
👌رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این استفتا که «در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟» تصریح کردهاند ؛
« روزه از ضروریات ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن یا موجب ایجاد بیماری شود و یا تشدید بیمار و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی میشود در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.
❕بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت میکند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یادشده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. »
👌آیتالله مکارم شیرازی نیز می گوید ؛
« در صورتی که واقعاً روزه گرفتن خوف ضرر داشته باشد (آن هم بهتصدیق اطبای حاذق و متدین)، در این صورت میتوانند روزه نگیرند، البته مبادا اشخاص این موضوع را بهانهای برای روزهخواری قرار دهند. »
🌐https://www.alef.ir/news/4000124068.html
👌البته آنچه گفتیم بر اساس این فرض بود که روزه گرفتن ، خطر ابتلاء به کرونا را افزایش می دهد ، اما سازمان بهداشت جهانی ، صراحتا در بیانیه خود تصریح کرده است که روزه داری ، تاثیری بر ابتلاء به ویروس کرونا ندارد ، در گزارش خبرگزاری ها چنین آمده است ؛
« بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، روزه داری تأثیری بر ابتلاء به ویروس کرونا ندارد. بر اساس این مطلب، هیچگونه سند علمی در مورد روزه داری و خطر ابتلاء به عفونت کویید ۱۹ یافت نشده است. افراد سالم میتوانند مانند سالهای گذشته در این ماه رمضان روزه بگیرند، در حالی که بیماران مبتلا به این ویروس ممکن است مجوزهای مذهبی مربوط به شکستن روزه را با مشورت پزشکان خود در نظر بگیرند، همانطور که هر بیماری دیگری ممکن است شرایط منع روزه را داشته باشد.»
🌐https://b2n.ir/p83547
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
#توضیحی_در_مورد_اشکال_مختلف_اجنه
🤔#پرسش
❔کانال پرسمان اعتقادی روایتی از امام صادق را که به نفع عوام فریبیاش نبوده قیچی کرده!
متن روایت قیچی شده توسط آخوند حوزه:
امام صادق: «هر زمان چیزی می خورید و سگی نیز پیش روی شما است سگ را نیز اطعام کنید...» [📚کافی ج6 ص553]
اما متن کامل روایت:
امام صادق: سگها از جنيان ضعيف هستند. هنگامى كه يكى از شما غذا مىخورد و سگی در مقابلش باشد، به آن غذا دهد و يا دورش كند؛ زيرا سگها نفس بدى دارند. [📚کافی ج6 ص553] ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ما در پاسخی در ذیل در مورد دیدگاه اسلام در مورد سگ و نجاست سگ ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3237
❕یاد آور شدیم که نجاست سگ به این معنا نیست که ما بخواهیم سگ را مورد ضرب و شتم قرار دهیم یا کارایی های مثبت سگ را نادیده بگیریم ، و روایتی از امام صادق ع نقل کردیم که در توصیف کارایی مثبت سگ و خلقت مفید او فرمود ؛
« در ميان اين درندگان، «سگ» چنان آفريده شده كه به صاحبش مهر بورزد و از او دفاع و حمايت و نگاهدارى نمايد. در شب تاريك بر ديوارها و بامها بالا رود تا خانه و صاحب خود را از شرّ دزدان [و مزاحمان] نگاهدارى كند. مهر و دوستى سگ و علاقه اش به صاحب خود، گاه به درجه اى مى رسد كه براى حفاظت از جان و مال و حيوانات صاحبش جانش را در خطر مرگ مى افكند. سگ چنان با صاحبش انس و الفت دارد كه همراه او در برابر گرسنگى و تشنگى شكيبايى مى ورزد، راستى چرا در آفرينش سگ اين مهرورزى و مهربانى نهاده شده است؟ آيا جز براى آن است كه سگ نگاهبان آدمى باشد؟ براى آن، نيشهاى برنده، چنگالهاى درنده و صدايى هول انگيز و وحشت آورنده پديد آمده تا دزدى كه در قلمرو حفاظتى آن سگ طمع كرده فرار را بر قرار ترجيح دهد و سگ از آن منطقه به خوبى حراست نمايد. »
📚بحار الانوار ، ج 3 ص 94
👌و همینطور نقل کردیم که امام صادق ع فرمود ؛
«هر زمان چیزی می خورید و سگی نیز پیش روی شما است سگ را نیز اطعام کنید...»
📚الکافی ج 6 ص 553
❕معاندین که تمام تلاش خود را دارند تا اشکالی از پاسخهای ما بگیرند و در برابر اربابان آمریکائی و اسرائیلی خود ، خوش رقصی داشته باشند ، مدعی شده اند که ما این روایت را تقطیع کرده ایم چون به نفع ما نبوده است ، زیرا در ادامه روایت آمده است که سگ ها از اجنه اند و نفس بدی دارند ❗️
👌ما ادامه روایت را نقل نکردیم و برای اشاره به ادامه روایت نقطه چین گذاشتیم ، از این جهت که ادامه روایت مورد بحث ما نبود ، و تنها همان بخشی که نقل کردیم ، مورد استناد و بحث ما بود ، و توضیح در مورد ادامه روایت ، خارج از موضوع مورد بحث ما بود ، زیرا بحث ما در مورد اجنه نبود ، اما هم اینک بر پایه اشکال تراشی معاند ، در مورد ادامه روایت توضیح می دهیم .
❕چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3374
👌برخی از اجنه ، از اجنه شرور هستند و به انسانها آسیب می رسانند و این اجنه اند که نفس و وجودی پلید و شری دارند .
❕در نقلی از امام صادق علیه السلام آمده است ؛
« ما دشمنانى از جن داريم كه حديث ما را به گوش دشمنان آدمى رسانند، ديوارها مانند آدميان گوش دارند »
📚بحار الانوار ج 60 ص 69
👌یا در نقل دیگری آمده است ؛
« چون پيغمبر براى نبرد با بنى المصطلق بيرون شد، از راه كنارى گرفت و شب رسيد و نزديك دره سختى منزل كرد، و در پايان شب جبرئيل فرود آمد و به او گزارش داد كه گروهى از كفار جن در درون دره جا گرفتند و ميخواهند نيرنگى زنند و بيارانش ضرر رسانند هنگام گذشتن از آن. پيغمبر امير المؤمنين عليه السّلام را خواست و فرمود: بدين دره برو و دشمنان جن خدا آهنگ تو كنند آنها را با نيروى خدا داد خود دفع كن ...»
📚الارشاد ج 1 ص 339
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
👌این اجنه شرور ، می تواند خود را به شکل حیوانات نیز در آورند و به انسانها آسیب برسانند .
❕امام صادق ع فرمود ؛
« اجنه بر سه قسم اند است: بخشى همراه فرشته ها، بخشى پرنده در هوا، بخشى سگان و مارانند » « الْجِنُّ عَلَى ثَلَاثَةِ أَجْزَاءٍ فَجُزْءٌ مَعَ الْمَلَائِكَةِ وَ جُزْءٌ يَطِيرُونَ فِي الْهَوَاءِ وَ جُزْءٌ كِلَابٌ وَ حَيَّات »
📚الخصال ج 1 ص 154
❕در نقل دیگر فرمود ؛
« سگ سیاه یک قسم از جنیان است » «الْكِلَابُ السُّودُ البهم [الْبَهِيمُ] مِنَ الْجِن »
📚بحار الانوار ج 60 ص 93
❕در روایت دیگر آمده است ؛
« مردى به امام باقر عليه السّلام ناليد كه جنیان ما را از خانه هامان بيرون كردند، مقصودش مارهاى خانه ها بود، فرمود سقف خانه ها را 7 ذراع بگيريد و در اطراف خانه كبوتر داشته باشيد، آن مرد گفت: انجام داديم و چيز بدى نديديم. »
«... فَشَكَا إِلَيْهِ أَخْرَجَتْنَا الْجِنُّ مِنْ مَنَازِلِنَا يَعْنِي عُمَّارَ مَنَازِلِهِمْ فَقَالَ اجْعَلُوا سُقُوفَ بُيُوتِكُمْ سَبْعَةَ أَذْرُعٍ وَ اجْعَلُوا الْحَمَامَ فِي أَكْنَافِ الدَّارِ قَالَ الرَّجُلُ فَفَعَلْنَا فَمَا رَأَيْنَا شَيْئاً نَكْرَهُهُ »
📚مکارم الاخلاق ص 128
👌بر همین اساس امام صادق ع فرمود ؛
« خانه پيغمبرى نبود جز در آن دو كبوتر بودند زيرا نابخردان جن با كودكان خانه بازى كنند، و چون كبوتر در آن ات با او بازى كنند و مردم را وانهند. »
« لَيْسَ مِنْ بَيْتِ نَبِيٍّ إِلَّا وَ فِيهِ حَمَامَانِ لِأَنَّ سُفَهَاءَ الْجِنِّ يَعْبَثُونَ بِصِبْيَانِ الْبَيْتِ فَإِذَا كَانَ فِيهِ حَمَامٌ عَبَثُوا بِالْحَمَامِ وَ تَرَكُوا النَّاس »
📚مکارم الاخلاق ، ص 131
❕یا در روایت دیگر ، ابى حمزه ثمالى می گوید ؛
« همراه امام صادق ع بودم ميان مكّه و مدينه، ناگاه به جانب چپ خود رو كرد و سگى سياه بود و فرمود: تو را چيست؟ خدايت زشت كناد چه شتابى دارى؟ مانند پرنده سرعت داشت ، گفتم: اين چيست قربانت؟ فرمود: عثم پيك اجنه است ، هشام اكنون مرده و او ميپرد تا خبر مرگش را به هر شهرى برساند »
« كُنْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِيمَا بَيْنَ مَكَّةَ وَ الْمَدِينَةِ إِذَا الْتَفَتَ عَنْ يَسَارِهِ فَإِذَا كَلْبٌ أَسْوَدُ فَقَالَ مَا لَكَ قَبَّحَكَ اللَّهُ مَا أَشَدَّ مُسَارَعَتَكَ فَإِذَا هُوَ شَبِيهٌ بِالطَّائِرِ فَقُلْتُ مَا هُوَ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَقَالَ هَذَا عَثْمٌ بَرِيدُ الْجِنِّ مَاتَ هِشَامٌ السَّاعَةَ فَهُوَ يَطِيرُ يَنْعَاهُ فِي كُلِّ بَلْدَة »
📚دلائل الامامه ص 279
👌بنابراین اجنه شرور می توانند به صورت حیواناتی چون سگ یا مار در آیند و به انسان آسیب برساند ، در روایت مورد بحث معاند نیز امام ع یاد آور می شود که اجنه شرور به صورت سگ نیز در می آیند ، اما شما سگ را اطعام کنید ، یا آن را دور کنید و از این طریق ، شرش را دفع کنید ، نه این که به بهانه آنکه ممکن است سگ مذکور جن باشد ، سگ را مورد ضرب و شتم و آسیب قرار دهید .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
👌وهابی مدعی است که در کتب شیعه آمده است که ازدواج موقت حرام است ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2488
#پاسخی_به_شبهه_افکنی_معاندین_با_استدلال_به_کتاب_منیه_الصائمین
🤔#پرسش
◾️نکاتی آموزنده از کتاب مستطاب
(منية الصائمين)از آیت الله محمد صادق صدر:
روايت اول در مورد وارد كردن آلت تناسلى يك مرد در آلت تناسلى يك حيوان، در زمانى كه او روزه است.
#ترجمه:
حالت اول: اینکه مردی #آلت_تناسلی اش را در جلو یا عقب حیوان داخل کند.
در این حالت ممکن است روزه صحیح باشد على رغم اینکه در آن جای تصرف کردن است؛ و گرچه پسندیده تر این است که بنا، بر عدم صحت روزه باشد.
و این در حالتی است به سبب انزال نباشد اما اگر انزال نمایند پس روزه از این جهت که انزال نموده باطل است [نه از جهت ادخال آلت تناسلی اش در جلو یا عقب حیوان]
#منبع:
كتاب منية الصائمين نوشته آيت الله محمد صادق صدر ص ٩٧-٩٨
#نتيجه_گيرى:
شما در زمانى كه روزه هستيد ميتوانيد آلت تناسليتان را در جلو يا عقب يك حيوان وارد كنيد و روزه تان باطل نميشود تا زمانى كه انزال انجام نشود.
جداً هيچ توضيحى ندارم
روايت دوم در مورد مردى است كه در هنگام روزه إلت تناسلى اش را در مقعد مرد ديگرى وارد كند.
#ترجمه:
اینکه یک #مرد آلت تناسلی اش را در پشت یک مرد دیگر داخل کند
و در این حالت اگر سر آلت به تمامی وارد شود، #روزه باطل می شود
اما اگر به طور کامل وارد نشود پس روزه باطل نمی شود به شرطی که #انزال نکند
و روزه اش باطل می شود از این جهت که اگر انزال کند [و نه به خاطر داخل کردن #آلتش در #مقعد آن مرد]
#منبع:
كتاب منية الصائمين نوشته ايت الله محمد صادق صدر ص ٩٧-٩٨
نتيجه گيرى:
دو مرد در هنگام روزه ميتوانند عمل لواط انجام دهند و كماكان روزه بمانند به شرطى كه انزال انجام نشود.........
در دو بخش گذشته مواردى را در مورد نزديكى با حيوانات و همچنين ارتباط جنسى دو مرد و عدم ابطال روزه، خدمت شما نوشتم.
اما در اين بخش عمق فاجعه و تفكر اين مرجع تقليد بسيار معروف شيعه را خواهيد ديد. سر اصل فتواى ايشان خواهم رفت و ترجمه آن.
#ترجمه:
اینکه مردی آلت تناسلی اش را در جلو یا عقب دختر بچه نا بالغی فرو ببرد
اگر به طور کامل و مقدار سر آلت وارد شود روزه باطل است و اگر مقدار حشفه و سر آلت نشود پس روزه باطل نمی شود به شرطی که انزال نکند،
ولى اگر انزال كند روزه اش باطل ميشود.
#منبع: كتاب منية الصائمين ص ٩٧-٩٨
توضيح عمق فاجعه:
ايشان خودِ عمل نزديكى به يك دختر بچه را باطل كننده روزه نميداند و تنها درصورتى روزه شخص باطل ميشود كه شخص عمل انزال را انجام دهد و نه اينكه آلت تناسلى اش را در جلو يا عقب يك دختر نابالغ فرو كرده است ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌کانالهای معاند با تدلیس و تقطیع و هوچی گری ، شبهاتی را مطرح کرده و مخاطبین خود را گول زده و نسبت به احکام اسلام بدبین می کنند ، که نمونه آن همین مورد مطرح شده است .
❕در روایات ما تصریح شده است که یکی از مبطلات روزه ، جماع و نزدیکی کردن است .
👌امام صادق ع فرمود ؛
« پنج چیز است که روزه ، روزه دار را باطل می کند ؛ خوردن و نوشیدن و جماع و سر در آب کردن و دروغ بستن بر خدا و رسولش و ائمه علیهم السلام »
«خَمْسَةُ أَشْيَاءَ تُفَطِّرُ الصَّائِمَ الْأَكْلُ وَ الشُّرْبُ وَ الْجِمَاعُ وَ الِارْتِمَاسُ فِي الْمَاءِ وَ الْكَذِبُ عَلَى اللَّهِ وَ عَلَى رَسُولِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ ع. »
📚خصال ج 1 ص 286
👌علی ع هم در بیان اموری که موجب بطلان روزه می شود و از حدود روزه اند ، فرمود ؛
« اول اجتناب کردن از اکل و شرب و دوم اجتناب کردن از جماع و نزدیکی ... »
«... ٍ أَوَّلُهَا اجْتِنَابُ الْأَكْلِ وَ الشُّرْبِ وَ الثَّانِي اجْتِنَابُ النِّكَاحِ ... »
📚وسائل الشیعه ج 10 ص 32
👌پیامبر گرامی فرمود ؛
« کسی که در روز ماه رمضان ، عمدا جماع و نزدیکی کند ، بر او کفاره لازم است »
« مَنْ جَامَعَ فِي نَهَارِ رَمَضَانَ مُتَعَمِّداً فَعَلَيْهِ الْكَفَّارَةُ. »
📚مستدرک الوسائل ، ج 7 ص 324
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕بنابراین جماع و نزدیکی کردن ، موجب بطلان روزه است و این روایات به صورت مطلق ، جماع و نزدیکی را مبطل روزه می داند ، چه نزدیکی با همسر باشد ، چه نزدیکی با حیوان و یا با همجنس باشد ، چه انزالی صورت بگیرد و چه نگیرد ، چه در جماع اندازه حشفه وارد شود و چه کمتر وارد شود ، هر نوع جماع و نزدیکی کردنی ، مبطل روزه است ، چنان که در کتاب العروه الوثقی آمده است ؛
« جماع مبطل روزه است ، اگر چه انزالی صورت نگیرد ، چه آنکه جماع می کند ، مرد باشد یا زن ، جماع از قبل باشد یا از دبر ، چه با صغیر جماع صورت گیرد و چه با کبیر ، با مرده یا زنده ، چه فرد فاعل باشد و چه مفعول ، و همینطور نزدیکی با حیوان مبطل روزه است ، حتی اگر حیوان ( با زنی نزدیکی کند ) و فاعل باشد ( روزه زن باطل است )»
« الجماع و إن لم ينزل، للذكر و الانثى، قبلًا أو دبراً، صغيراً كان أو كبيراً، حيّاً أو ميّتاً، واطئاً كان أو موطوءاً، و كذا لو كان الموطوء بهيمة ، بل و كذا لو كانت هي الواطئة.... »
📚العروه مع التعلیقات ، ج 2 ص 16
👌جماع نیز به معنای نکاح و مطلق نزدیکی است ، حتی اگر به کمتر از حشفه و سر آلت باشد ، چرا که در این صورت هم عنوان جماع و نزدیکی صدق می کند ؛
« الجماع کنایه عن النکاح »
📚لسان العرب ، ج 8 ص 57
❕از سوی دیگر در این شکی نیست که از نظری احکام اسلام و روایات متواتر معصومین علیهم السلام ، نزدیکی با حیوان یا لواط با همجنس ، یا نزدیکی با دختر نابالغ حرام است ( چه دختر نابالغ همسر انسان باشد ، چه همسر نباشد که مثلا انسان با او زنا کند ) ، چنان که مفصل در ذیل ادله حرمت این موارد را ارائه داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2700
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3259
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3256
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2852
👌تنها آنچه برای برخی شبهه شده است آن است که اگر در موارد فوق ، انزالی صورت نگیرد و مثلا کمتر از مقدار حشفه و ختنه گاه داخل شود ، آیا روزه باطل می شود یا خیر ❗️ اگر چه چنین لذت جویی هایی حرام است ❗️
« فی فساد الصوم بوطء الغلام و الدابه تردد 👈و ان حرم ... 👉»
📚جواهر الکلام ، ج 16 ص 220
❕اما معاند با هوچی گری در صدد است که وانمود کند که برخی از علما گفته اند که چنین لذت جویی هایی اشکالی ندارد ، چون روزه را باطل نمی کند و از این طریق مخاطبین خود را گول بزند ، در حالی که این علما با صراحت گفته اند که چنین لذت جویی هایی حرام است ، اما در این که مبطل روزه هم است یا خیر تردیدهایی دارند که ما روشن کردیم این تردیدها به جا نیست و چنین لذت جویی های مبطل روزه هم است .
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
#غذاخوری_در_برابر_گرسنگان_و_روزه_داران
🤔#پرسش
❔اسلامگرايان ادعا ميكنند كه احكام دين اسلام عقلانى و منطبق بر منطق است.
جداى از اينكه اين ادعا هم احمقانه است و هم مضحك، فقط يك مثال ميتواند كل اين ادعا را نابود كند.
روحانيون مسلمان چه سنى و چه شيعه در تمام سال جلوی گرسنه های بیچاره بر سر سفره هاى رنگين مفتخورى و شكمبارگى ميكنند و اينكارشان هيچ ايرادى ندارد! اما در رمضان جلوی روزه دارانی که به ميل خودشان گرسنه مانده اند اگر چیزی بخوريد مجازات ميشويد چون گناه انجام داده ايد! احمقانه تر ازين طرز تفكر در دنيا وجود دارد ؟؟ ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌معاند یاوه گو مدعی شده است که از نگاه اسلامی در طول سال هیچ اشکالی ندارد که انسان در مقابل گرسنگان چیزی بخورد و آنان را شریک نکند ، در حالی که این ادعا هم ، مانند سایر ادعاهای این یاوه گویان ، از اساس کذب و دروغ است تا مخاطبین فریب خورده خود را گمراه تر کنند .
❕چگونه می توان گفت که انسان می تواند در مقابل دیگران غذا بخورد و گرسنگان را شریک غذایی که می خورد نکند ، در حالی که پیامبر گرامی اسلام با صراحتا تمام فرموده است ؛
« من أكل و ذو عينين ينظر إليه و لم يواسه ابتلى بلاء لا دواء له » « هر كه غذا خورد و ديگرى به او نگاه کند و چیزی به او ندهد به بلائى مبتلا شود كه دوا نداشته باشد. »
📚مجموعه ورام ، ج 1 ص 47 _ نهج الفصاحه ، ص 727
❕در روایت دیگر آمده است ؛
«لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ ص ثَلَاثَةً أَحَدُهُمْ الْآكِلُ زَادَهُ وَحْدَهُ. » « پیامبر سه دسته را لعنت نمود که یک دسته کسی بود که به تنهایی غذایش را بخورد »
📚المحاسن ج 2 ص 398
❕علی ع در وصیتش به کمیل بن زیاد فرمود ؛
« وقتی غذائی می خوری ، بر خدا توکل کن و نسبت به غذا بخل نورز ( و دیگران را شریک کن ) ، چرا که تو روزی دهنده مردم نیستی ( روزی دهنده خداست ) ، اما خداوند ثواب فراوان را به تو می دهد »
«إِذَا أَكَلْتَ طَعَاماً فَوَاكِلْ بِهِ وَ لَا تَبْخَلْ عَلَيْهِ فَإِنَّكَ لَنْ تَرْزُقَ النَّاسَ شَيْئاً وَ اللَّهُ يُجْزِلُ لَكَ الثَّوَابَ »
📚مستدرک الوسائل ج 16 ص 316
👌اسلام به ما می گوید که نه تنها حق نداری جلوی گرسنگان غذا بخوری و آنها را شریک نکنی ، بلکه فراتر از این ، می گوید حق نداری که نسبت به گرسنگان بی تفاوت باشی و غذایی برایشان مهیا نکنی ، اگر چه آنان در مقابل تو نباشند .
❕در نقلی از امام صادق ع آمده است ؛
« علّت مبتلا شدن يعقوب به [فراق] يوسف، آن بود كه قوچ فربه اى را ذبح كرد؛ ولى يكى از يارانش به نام «فيوم» را كه محتاج بود و چيزى براى افطار كردن نداشت، غفلت نمود كه اطعامش كند. از اين رو، به غم [فراق] يوسف گرفتار آمد.
از آن پس، جارچى يعقوب، هر بامداد، جار مى زد: «هر كس روزه نيست، بر خوانِ صبحانه يعقوب حاضر شود»، و شامگاه كه مى شد، جار مى زد: «هر كه روزه دارد، بر خوان افطارىِ يعقوب حاضر شود».
«إنَّمَا ابتُلِيَ يَعقوبُ عليه السلام بِيوسُفَ عليه السلام؛ أنَّهُ ذَبَحَ كَبشاً سَميناً، ورَجُلٌ مِن أصحابِهِ يُدعى «فيومَ» مُحتاجٌ لَم يَجِد ما يُفطِرُ عَلَيهِ، فَأَغفَلَهُ فَلَم يُطعِمهُ، فَابتُلِيَ بِيوسُفَ عليه السلام. قالَ: فَكانَ بَعدَ ذلِكَ يُنادي مُناديهِ كُلَّ صَباحٍ: مَن لَم يَكُن صائِماً فَليَشهَد غَداءَ يَعقوبَ، وإذا أمسى نادى: مَن كانَ صائِماً فَليَشهَد عَشاءَ يَعقوب »
📚المحاسن ج 2 ص 161
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
❕البته این جریان به گونه دیگری نیز نقل شده است .
👌ابو حمزه ثمالى از امام سجاد ع نقل مى كند كه ؛
« من روز جمعه در مدينه بودم، نماز صبح را با امام سجاد ع خواندم، هنگامى كه امام از نماز و تسبيح، فراغت يافت به سوى منزل حركت كرد و من با او بودم، زن خدمتكار را صدا زد، گفت: مواظب باش. هر سائل و نيازمندى از در خانه بگذرد، غذا به او بدهيد، زيرا امروز روز جمعه است.
👌ابو حمزه مى گويد، گفتم هر كسى كه تقاضاى كمك مى كند، مستحق نيست!.
امام فرمود: درست است، ولى من از اين مى ترسم كه در ميان آنها افراد مستحقى باشند و ما به آنها غذا ندهيم و از در خانه خود برانيم، و بر سر خانواده ما همان آيد كه بر سر يعقوب و آل يعقوب آمد!.
❕سپس فرمود. به همه آنها غذا بدهيد (مگر نشنيده ايد) براى يعقوب هر روز گوسفندى ذبح مى كردند، قسمتى را به مستحقان ميداد و قسمتى را خود و فرزندانش مى خورد، يك روز سؤال كننده مؤمنى كه روزه دار بود و نزد خدا منزلتى داشت، عبورش از آن شهر افتاد، شب جمعه بود بر در خانه يعقوب به هنگام افطار آمد و گفت: به ميهمان مستمند غريب گرسنه از غذاى اضافى خود كمك كنيد، چند بار اين سخن را تكرار كرد، آنها شنيدند، و سخن او را باور نكردند، هنگامى كه او مايوس شد و تاريكى شب، همه جا را فرا گرفت برگشت، در حالى كه چشمش گريان بود و از گرسنگى به خدا شكايت كرد، آن شب را گرسنه ماند و صبح هم چنان روزه داشت، در حالى كه شكيبا بود و خدا را سپاس مى گفت، اما يعقوب و خانواده يعقوب، كاملا سير شدند، و هنگام صبح مقدارى از غذاى آنها اضافه مانده بود!.
❕امام سپس اضافه فرمود ؛
« خداوند به يعقوب در همان صبح، وحى فرستاد كه تو اى يعقوب بنده مرا خوار كردى و خشم مرا بر افروختى، و مستوجب تاديب و نزول مجازات بر تو و فرزندانت شدى ... اى يعقوب من دوستانم را زودتر از دشمنانم توبيخ و مجازات مى كنم و اين به خاطر آنست كه به آنها علاقه دارم »
👌 به دنبال اين حديث مى خوانيم كه ابو حمزه مى گويد از امام سجاد ع پرسيدم يوسف چه موقع آن خواب را ديد؟ امام فرمود: « در همان شب »
📚البرهان فی تفسیر القرآن ، ج 2 ص 243
❕در تفسیر نمونه می خوانیم ؛
« از اين حديث به خوبى استفاده مى شود كه يك لغزش كوچك و يا صريحتر يك « ترك اولى » كه گناه و معصيتى هم محسوب نمى شد، (چرا كه حال آن سائل بر يعقوب روشن نبود) از پيامبران و اولياى حق چه بسا سبب مى شود كه خداوند، گوشمالى دردناكى به آنها بدهد، و اين نيست مگر به خاطر اينكه مقام والاى آنان ايجاب مى كند، كه همواره مراقب كوچكترين گفتار و رفتار خود باشند، چرا كه حسنات الأبرار سيئات المقربين (كارهايى كه براى بعضى از نيكان « حسنه » محسوب مى شود براى مقربان درگاه خداوند « سيئه » است).
👌جايى كه يعقوب آن همه درد و رنج به خاطر بى خبر ماندن از درد دل يك سائل بكشد بايد فكر كرد، كه جامعه اى كه در آن گروهى سير و گروه زيادترى گرسنه باشند چگونه ممكن است مشمول خشم و غضب پروردگار نشوند و چگونه خداوند آنها را مجازات نكند. »
📚تفسیر نمونه ج 9 ص 347
👌در رابطه با فلسفه مجازات اسلامی در مورد افرادی که علنی در برابر دیگران ، روزه خواری می کنند ، در ذیل پاسخ مفصلی داده ایم ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2703
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
#آگاهی_امام_هادی_از_زبانهای_مختلف_و_انتقال_این_علم_به_ابوهاشم
🤔پرسش ؛
❔عقیل هاشمی :
چرندیات جدید علی اکبر رائفی پور❗️
🔺 آموختن 73 زبان تنها با گذاشتن یک تیکه سنگ در دهان توسط امام هادی شیعیان❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ما معتقدیم که امامان گرامی ما علیهم السلام ، آگاه به تمام زبانهای مردمان هستند ، چرا که آنان حجت بر همه مردم اند و باید زبانهای آنان را بدانند .
❕ابوالصلت هروى می گوید ؛
« حضرت رضا عليه السّلام با مردم بزبان خود آنها صحبت ميكرد بخدا قسم فصيح ترين و داناترين مردم به هر زبان و لغتى بود. روزى عرض كردم يا ابن رسول اللَّه من تعجب ميكنم از اطلاع شما از اين زبانها با اختلاف آنها ؟ امام ع فرمود ابا صلت من حجت خدا بر مردمم ، صحيح نيست خداوند كسى را حجت بر مردم قرار دهد با اينكه زبان آنها را نمى فهمد مگر فرمايش امير المؤمنين عليه السّلام را نشنيده اى كه فرمود: بما فصل الخطاب داده شده است ، مگر فصل الخطاب جز دانستن زبانها چيز ديگرى است. »
📚عیون الاخبار ، ج 2 ص 228
❕امام کاظم ع فرمود ؛
« براى امام زبان هيچ يك از مردم و پرنده ها و چهارپايان و نه هر صاحب روحى مخفى نيست با چنين دليلى امام را مى توان شناخت ، اگر در او چنين امتيازهايى نباشد امام نيست. »
📚الکافی ج 1 ص 285
❕لذا می بینیم که امام حسن ع می فرمود ؛
« خداوند را دو شهر است يكى در مشرق و ديگرى در مغرب كه هر دو ديوارى آهنين دارند و هر شهرى داراى هزار هزار درب است از طلا و در آن هفتاد هزار لغت هر زبانى بر خلاف زبان ديگرى است من عارف به تمام آن لغات و آنچه در آن دو شهر است هستم و در آن دو شهر حجتى غير من و برادرم حسين نيست. »
📚بصائر الدرجات ، ج 1 ص 339
❕امام هادی ع هم ، آگاه به تمام لغات و زبانها بودند ، چنان که در روایتی آمده است که على بن مهزيار می گوید ؛
«غلامم را فرستادم خدمت حضرت هادى ، غلامى از نزديكيهاى قسطنطنيه بود غلام با تعجب برگشت گفتم چه شده است ، گفت چگونه تعجب نكنم در حالی که امام با من بزبان رومى صحبت ميكرد مثل اينكه يك فرد رومى است »
« أَرْسَلْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ الثَّالِثِ ع غُلَامِي وَ كَانَ صِقْلَابِيّاً فَرَجَعَ الْغُلَامُ إِلَيَّ مُتَعَجِّباً فَقُلْتُ لَهُ مَا لَكَ يَا بُنَيَّ قَالَ وَ كَيْفَ لَا أَتَعَجَّبُ مَا زَالَ يُكَلِّمُنِي بِالصِّقْلَابِيَّةِ كَأَنَّهُ وَاحِدٌ مِنَّا »
📚الاختصاص ، مفید ، ص 289
❕یا در روایت دیگر آمده است که راوی می گوید ؛
« خدمت حضرت هادى بودم آن جناب را آبله گرفته بود به طبيب گفتم «آب گرفت» به زبان فارسى ، در اين موقع امام عليه السّلام رو بمن نموده ، تبسم كرده فرمود خيال ميكنى كسى غير از تو فارسى را نميداند ، پزشك گفت فدايت شوم آقا شما فارسى ميدانيد؟ فرمود: آرى او به فارسى به تو گفت آبله ها آب گرفت. »
« كُنْتُ عِنْدَ أَبِي الْحَسَنِ ع وَ هُوَ مُجَدَّرٌ فَقُلْتُ لِلْمُتَطَبِّبِ آب گرفت ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَيَّ وَ تَبَسَّمَ وَ قَالَ تَظُنُّ أَنْ لَا يُحْسِن الْفَارِسِيَّةَ غَيْرُكَ فَقَالَ لَهُ الْمُتَطَبِّبُ جُعِلْتُ فِدَاكَ تُحْسِنُهَا فَقَالَ أَمَّا فَارِسِيَّةُ هَذَا فَنَعَمْ قَالَ لَكَ احْتَمَلَ الْجُدَرِيُّ مَاءً. »
📚الخرائج و الجرائح ، ج 2 ص 675
❕روایتی را اقای رائفی پور به صورت ناقص نقل کرده اند که مورد اشکال برخی از وهابیون و معاندین شده است ، روایت مذکور ، مطابق نقل شیخ عباس قمی چنین است ؛
« ابن شهر آشوب و قطب راوندى از ابو هاشم جعفرى روايت كرده اند كه گفت: خدمت حضرت امام علىّ نقى عليه السّلام شرفياب شدم پس با من به زبان هندى تكلّم كرد من نتوانستم درست جواب دهم و در نزد آن حضرت ركوه اى بود مملوّ از
سنگ ريزه، پس يكى از سنگ ريزه ها را برداشت و مكيد پس نزد من افكند. من او را در دهان گذاشتم و به خدا سوگند كه از خدمت آن جناب برنخاستم مگر آن كه تكلّم مى كردم به هفتاد و سه زبان كه اوّل آن زبان هندى باشد. »
📚منتهی الامال ، ج 3 ص 1851
❕متن عربی روایت چنین است ؛
« دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ ع فَكَلَّمَنِي بِالْهِنْدِيَّةِ فَلَمْ أُحْسِنْ أَنْ أَرُدَّ عَلَيْهِ وَ كَانَ بَيْنَ يَدَيْهِ رَكْوَةٌ مَلْأَى حَصًا فَتَنَاوَلَ حَصَاةً وَاحِدَةً وَ وَضَعَهَا فِي فِيهِ وَ مَصَّهَا مَلِيّاً ثُمَّ رَمَى بِهَا إِلَيَّ فَوَضَعْتُهَا فِي فَمِي فَوَ اللَّهِ مَا بَرِحْتُ مِنْ عِنْدِهِ حَتَّى تَكَلَّمْتُ بِثَلَاثَةٍ وَ سَبْعِينَ لِسَاناً أَوَّلُهَا الْهِنْدِيَّة »
📚مناقب آل ابی طالب ، ج 4 ص 408 _ کشف الغمه ، ج 2 ص 397
🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇
👌با توجه به آنچه گفتیم ، این روایت بیشتر قابل فهم می شود ، چرا که امامان علیهم السلام حجت بر مردمان هستند و باید تمام زبانها را بدانند . امام هادی ع نیز ابوهاشم جعفری را که از بزرگان شیعه بوده است ، شایسته دیدند تا با تبرک کردن سنگ ریزه به دهان مبارک ، علم آگاهی از زبانها را به ابوهاشم منتقل کند و این اعجاز و کرامت خود را به ایشان نشان دهند .
❕برخی از افراد اشکال تراشی کرده اند که آیا این امکان وجود دارد که امام ع علم آگاهی از زبانهای مختلف را به ما نیز منتقل کند ، چنان که به ابوهاشم جعفری منتقل کرد ❗️
👌پاسخ روشن است . ما نیز اگر به مانند ابوهاشم جعفری شایستگی و فضیلت داشتیم ، می توانستیم متحمل علوم ائمه ع باشیم ، و آن بزرگواران علوم غیبی خود را به ما نیز از طرق مختلف منتقل کنند ، اما افسوس آنجاست که ما این ظرفیت و شایستگی را نداریم ، چنان که علی ع خطاب به کمیل می فرمود ؛
« در اينجا علم فراوانى است- و با دست اشاره به سينه مباركش كرد- اى كاش افراد لايقى را براى آن مى يافتم (تا به آنها تعليم دهم) »
« هَا إِنَّ هَاهُنَا لَعِلْماً جَمّاً- وَأَشَارَ بِيَدِهِ إِلَى صَدْرِهِ- لَوْ أَصَبْتُ لَهُ حَمَلَة »
📚نهج البلاغه ، حکمت 147
❕یا امام باقر ع می فرمود ؛
« هرگاه براى علم و دانشى كه خدا به من داده حاملانى پيدا مى كردم توحيد، اسلام، ايمان، دين و شرايع را از واژه «الصمد» بيرون مى آوردم و آن را نشر مى دادم. چگونه ممكن است من چنين افرادى را بيابم در حالى كه جدم اميرمؤمنان عليه السلام نيافت تا آنجا كه آه سوزان و پر درد از دل بر مى كشيد و بر منبر مى فرمود: از من سؤال كنيد پيش از آنكه از دست شما بروم، چرا كه در وجود من علم و دانش فراوانى است. آه آه بدانيد افرادى نمى يابم كه بتوانند آن را حمل و نگهدارى كنند»
📚بحارالانوار، ج 3، ص 225، ح 15.
👌بله در زمان ظهور امام مهدی ع ، ظرفیت و شایستگی مردمان ، شکوفا شده و بروز پیدا می کند و امام ع نیز دریچه های علم و دانش را به رویشان می گشاید و علوم خود را به آنهامنتقل می کند ، چنان که امام صادق ع فرمود ؛
« علم، بيست و هفت حرف است ... و مردم تا كنون جز دو حرف را نشناخته اند. چون قائم قيام كند، بيست و پنج حرف ديگر را بيرون مى آورد و ميان مردم منتشر مى كند و دو حرف [قبلى] را هم به آنها ضميمه مى كند تا همه بيست و هفت حرف را منتشر سازد »
📚بحار الانوار : ج 52 ص 336
❕در پایان خطاب به عقیل هاشمی می گوییم چگونه تو بعید می دانی که ائمه ع ، چنین علوم خارق العاده ای داشته باشند ، در حالی که شما مطابق نقلهایی جعلی ، شبیه این عقیده را در مورد عمر دارید و معتقدید که او دانش تمام زمینیان را دارا بوده است ❗️
👌درباره دانش عمر از زبان ابن مسعود آورده اند كه ؛
« اگر دانش زندگان عرب را در يك سوى ترازو بنهند و دانش عمر را در يك سوى، دانش عمر خواهد چربيد، و برتری دارد ، و به راستى ايشان چنان مى ديدند كه او نه دهم دانش را برده است »
« ورد في علمه عن ابن مسعود: لو وضع علم أحياء العرب في كفّة ميزان و وضع علم عمر في كفّة لرجح علم عمر، و لقد كانوا يرون أنّه ذهب بتسعة أعشار العلم. »
📚المستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 92
❕یا نقل می کنند ؛
«اگر علم عمر در یک کفه میزان باشد و علم تمام زمینیان در کفه دیگر ، علم عمر برتری دارد » « لرجح علم عمر »
📚التمهید ، ابن عبد البر ، ج 6 ص 217
❔چگونه است که این علم خارق العاده برای عمر ، چرندیات محسوب نمی شود ، اما برای اهلبیت رسول الله ص ، چرندیات محسوب می شود ❗️
❕یا بخارى در حدیثی جعلی ، در مقام بیان برترى هاى عمر از زبان عبد اللّه ، پسر عمر آورده است كه پیامبر گرامی فرمود ؛
«در خواب بودم كه ديدم نوشابه اى-- شيرى- آشاميدم تا جائى كه نوشيدنى را ديدم در ناخنم- يا ناخنهايم- سرازير مى شود، سپس آن را به عمر دادم» پرسيدند اين خواب را درباره چه چيزى گرفتى؟ گفت: دانش. »
« بينا أنا نائم شربت- يعني اللبن- حتى أنظر إلى الريّ يجري في ظفري أو في أظفاري، ثمّ ناولت عمر. فقالوا: فما أوّلته؟ قال: العلم. »
📚صحیح بخاری ، ج 4 ص 198
❕چگونه است که عمر از شربت شیر پیامبر ص می خورد و علم پیامبر به او منتقل می شود و این قضیه در نزد شما از چرندیات نیست ، اما اگر ابوهاشم جعفری از طریق سنگریزه متبرک امام هادی ع ، آگاه به زبانهای مختلف شود ، این قضیه می شود از چرندیات ❗️❗️
👌البته چنان که گفتیم ، نقلهای مذکور در علم عمر جعلی است و عمر به اندازه ای ناآگاه بوده است که در دوران حکومتش نسبت به بودن حکم تیمم در اسلام اطلاع و آگاهی نداشت ،حکمی تیممی که حتی کودکان هم می دانند از احکام اسلامی است ، در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1335
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir