دیدگاه رهبر انقلاب در مورد معاویه !!!!.pdf
6.79M
▫️عنوان مقاله :
✍دیدگاه رهبر انقلاب در مورد معاویه !!!!
❕برخی از وهابیون برای زیر سوال بردن رییس قوه قضاییه استناد کردند که رهبری , مرحوم امام خمینی را از گفتن جملات طعنه آمیز به معاویه نهی کردند , چون اهسنت معاویه را محترم می شمردند !!!!
👌متاسفانه برخی از افراد انقلابی جاهل هم در این سخن با وهابیون هم سخن شدند و عملکرد جناب اژه ای را بد دانستند !!!
✍ما در مقاله فوق مفصلا ثابت کردیم که رهبری معتقد است که معاویه منافق و مشرک و ضد دین و دشمن خدا و فاسد و ظالم و ریاکار و شیطان است و اینها توهین نیست بلکه نص صریح تاریخی است , رهبری می گوید در مورد معاویه توهین و اهانت نباید کرد اما بیان حقایق تاریخی به مانند موارد فوق بی اشکال است , چنان که جناب اژه ای حقایق تاریخی را گفتند که معاویه منافق بوده است .
#پرسمان_اعتقادی
#شیعه_پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
ـ◾️◽️◾️◽️◾️
ـ◽️◾️◽️ ﷽
ـ◾️◽️
ـ◽️
⚫️فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام را تسلیت می گوییم ؛
⚫️پرسش و پاسخ ها مرتبط با امام سجاد علیه السلام ؛
1⃣آیا ازدواج شهر بانو با امام حسین واقعیت دارد و براستی ایشان مادر امام سجاد می باشد.
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2799
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2546
2⃣جایگاه امام سجاد علیه السلام در نزد علمای اهل سنت چگونه بوده است؟آیا آنان تصریح به برتری ایشان کرده اند؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2548
3⃣آیا راست است که امام سجاد علیه السلام با یزید بیعت کرد؟ می گویند این مطلب در کتاب کافی آمده است❗️
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1377
4⃣چرا امام سجاد در کربلا نجنگید؟آیا ایشان در تمام طول عمر بیمار بوده اند؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2550
5⃣ماجرای اقرار حجر الاسود به امامت امام سجاد چه بود؟مگر محمد حنفیه امامت امام سجاد را قبول نداشت؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2551
6⃣این حدیث سند دارد؟ محدث نوری در کتاب دارالسلام میگه امام سجاد مجلس عزا گرفت برا امام حسین بعد به اقا سنگین اومد سر مبارک خودش را به دیوار کوبید و خون بر بینی و سینه اش جاری شد❗️
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2552
7⃣چرا به امام سجاد ابن #الخیرتین می گویند؟دلیل خاصی دارد؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2554
8⃣این که در روایاتی آمده که امام سجاد در ماه رمضان بردگان خودش را نمی زد یعنی چه؟ برده #ضعیف زدن داره که امام سجاد به خاطر ماه رمضان اونها را نمی زد؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2555
9⃣دعاى امام سجاد براى نابودى ايرانيان❗️
توضیح درباره دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه؛ دعا برای مرزداران
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2556
🔟آیا حقیقت دارد که امام سجاد در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2560
1⃣1⃣روايتى كه امام سجاد را گناهكار جلوه داده و عصمتش را به باد ميدهد
ترجمه روايت: امام سجاد غلامی را از برای کاری میفرستند واو دیر میکند، بدين دليل سجاد به او یک ضربه تازیانه میزنند وغلام گریه میکند ومیگوید.....
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3669
2⃣1⃣تجاوز امام سجاد از پشت به کنیز حامل❗️ نقد عصمت ، جایگاه زن نزد امامان شیعه
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3472
3⃣1⃣اثبات عدم دارا بودن عصمت ائمه شيعه
امام سجاد در صحيفه سجاديه ميگويد:
خدایا سپاسگذارم که بعد از اینکه میدانی که چه کار کرده ام گناهان مرا پوشانده ای...
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2912
4⃣1⃣آیا مقصود از " السلام... علی علي بن الحسين " در زیارت عاشورا، حضرت علی اکبر علیه السلام است؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2821
5⃣1⃣آیا امام سجاد شهید شدند یا به مرگ #طبیعی از دنیا رفتند؟آیا حقیقت دارد که دلیلی بر شهادت ایشان نیست؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1379
◽️
◾️◽️
◽️◾️◽️
◼️◽️◾️◽️◾️
ـ◾️◽️◾️◽️◾️
ـ◽️◾️◽️ ﷽
ـ◾️◽️
ـ◽️
⚫️ادامهی پرسش و پاسخ های مرتبط با امام سجاد علیه السلام:
6⃣1⃣در کتاب "جهاد النفس وسائل الشیعه" تالیفِ شیخ حُر عاملی، از امامِ سجاد نقل شده که نباید با سلطان دربیافتی، که آنگاه با سلطان در ضرر رساندن به خودت، شریک خواهی بود. به زبان خودمان؛ حتی اگر حاکم، ظالم باشد، نباید با او در بیافتی، در غیر اینصورت، خونت به پای خودت است❗️
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1573
7⃣1⃣امام سجاد فرزندان و بانوان خود را با زیور طلا و نقره می آراست❗️حال چگونه عمامه به سرهای خائن مدعی ساده زیستی کسانی میشوند که زنان و کودکانشان در طلا و نقره غوطه ور بودند؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1537
8⃣1⃣توضیحی پیرامون تأثیر دعای هفتم صحیفه سجادیه در دفع بلا و عدم رفع بلا از امام سجاد ع در کربلا❗️
شبهه: امام سجاد اگر دعايش بدرد ميخورد كه بیماری خود را درمان ميكرد❗️
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4212
9⃣1⃣امام سجاد خالق زمين است و خورشيد را جا به جا ميكند!
ترجمه روايت:
سالم بن قبيصه نقل ميكند كه امام سجاد را ديدم كه ميگفت:
من اولين كسى هستم كه زمين را خلق كرد و آخرين كسى هستم كه آنرا هلاك خواهم كرد❗️
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4160
0⃣2⃣آیا میدانستید شیعیان با مجوز و تایید امام سجاد٬ مجرمین عاشورا را به فجیعترین شکل ممکن زجرکش کردند؟
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3107
1⃣2⃣معاند می گوید امام سجاد علیه السلام به خاطر بیماری در میدان کربلا حاضر نشد ، آن وقت از ما می خواهند با وجود بیماری کرونا در محافل عزاداری حسین علیه السلام حاضر شویم چون محافل عزاداری عامل درآمد زایی آخوندها است❗
🏴https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2479
2⃣2⃣ _ علامه ميرزاى نورى در كتاب خاتمة المستدرك ، روايتى را آورده است كه هم در نوع خود جالب است و هم اثبات يك جعل تاريخى ديگر در منابع شيعى ميباشد.
#خلاصه_روايت:
عبدالله ابن عتبه ميگويد نزد حسين بودم كه فرزندش على كه معروف به على اصغر است وارد شد، حسين گفت اين فرزندم امام بعد از من است و …
▪️نكته: بنابر ادعاى شيعيان، على اصغر فرزند حسين در واقعه كربلا كمتر از يك سال سن داشت و در همانروز كشته شد ❗️❗️
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4345
3⃣2⃣_ دوستی امام سجاد با مروان ❓در قيام مردم مدينه، شورشيان عوامل يزيد را در خانه مروان محاصره كردند، مروان براى نجات خانواده اش به تقلا افتاد، از عبدالله بن عمر خواست كه خانواده اش را نجات دهد، ولى او نپذيرفت. سپس مروان از على بن الحسين(سجاد) خواست كه همسرش، عايشه دختر عثمان و فرزندانش را به خارج از شهر منتقل كند. سجاد نيز آنها را از شهر خارج كرد و فرزندش عبدالله را نيز به آنها سپرد كه وى را با خود ببرند. !!!!
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4304
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
◽️
◾️◽️
◽️◾️◽️
◼️◽️◾️◽️◾️
مقصود از آل یاسین در قرآن !!!!
🤔#پرسش :
❓در پیام تون اشاره فرمودین که در قرآن به آل یس سلام داده شده !!!!
سوالم اینجاست که در اون آیه چیزی که در قرآن نوشته (اِلیاسین) هست و تقریبا همه ترجمه کنندگان حضرت الیاس معرفی کردن آیا آل یس بودنش یعنی در قرآن تغییر لفظی صورت گرفته؟❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌خداوند در آیه ١٣٠ سوره صافات بر آل یاسین سلام می دهد و در روایات اهلبیت علیهم السلام هم تصریح شده است که مقصود از آل یاسین , آل محمد است , زیرا یاسین نام پیامبر اسلام است :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1237
👌 قراء مورد وثوق در نزد اهلسنت هم آیه شریفه را به صورت " سلام علی آل یاسین " قرائت کرده اند , در قراءت نافع و ابن عامر و يعقوب و زيد اين طور قراءت شده است .
📚ترجمه تفسير الميزان، ج17، ص: 241
❕ابن ابی حاتم , مفسر بزرگ اهلسنت نقل می کند که ابن عباس مفسر بزرگ اسلام و نیز ضحاک آیه را به صورت " سلام علی آل یاسین " قرائت می کردند :
" عن الضحاك أنه قرأ سلام على آل يسين و قال: هو مثل إلياس مثل عيسى و المسيح، و محمد، و أحمد، و إسرائيل، و يعقوب ... عن ابن عباس رضى الله، عنهما في قوله: سلام على آل ياسين قال: نحن آل محمد آل ياسين "
📚تفسير القرآن العظيم (ابن أبي حاتم)، ج10، ص: 3225
❕ابن کثیر دیگر عالم نامی اهلسنت هم تصریح می کند که برخی از قراء آیه را به صورت " سلام علی آل یاسین " قرائت می کردند که مقصود آل محمد است : " قرأ آخرون «سلام على آل ياسين» يعني آل محمد صلى اللّه عليه و سلم "
📚تفسير القرآن العظيم (ابن كثير)، ج7، ص: 33
❕طبری نیز تصریح می کند که تمام قراء مدینه معتقد بودند که مقصود از آیه " آل یاسین " یعنی " آل محمد " است که خداوند به آنان سلام می دهد : " قرأ ذلك عامة قراء المدينة:" سلام على آل ياسين" بقطع آل من ياسين، فكان بعضهم يتأول ذلك بمعنى: سلام على آل محمد. "
📚جامع البيان في تفسير القرآن، ج23، ص: 61
❗️سیوطی نیز نقل می کند که ابن ابی حاتم و طبرانی و ابن مردویه از ابن عباس نقل کرده اند که مقصود آیه " آل یاسین " یعنی " آل محمد " است : " أخرج ابن أبى حاتم و الطبراني و ابن مردويه عن ابن عباس رضى الله عنهما في قوله سلام على آل ياسين قال نحن آل محمد آل ياسين "
📚الدر المنثور في تفسير المأثور، ج5، ص: 286
❕شوکانی نیز تصریح می کند که نافع و ابن عامر و اعرج و شیبه ( قراء بزرگ اهلسنت ) , آیه را به صورت آل یاسین قرائت می کردند : " قرأ نافع وابن عامر والأعرج وشيبة على آل ياسين بإضافة آل بمعنى آل ياسين "
📚فتح القدیر شوکانی ج 4 ص 409
❕آلوسی نیز شاهد از مصحف عثمانی می آورد که مقصود از آیه " آل یاسین " است زیرا در مصحف عثمان " ال یاسین " به صورت منفصل ثبت بوده است : " قرأ نافع و ابن عامر و يعقوب و زيد بن علي «آل ياسين» بالإضافة، و كتب في المصحف العثماني منفصلا ففيه نوع تأييد لهذه القراءة "
📚روح المعاني في تفسير القرآن العظيم، ج12، ص: 135
❕چنان که گفتیم طبق روایات اهلسنت یاسین هم نام مبارک پیامبر اسلام است , بنابراین آل یاسین یعنی آل محمد صلی الله علیهم اجمعین : " أخرج ابن مردويه من طريق ابن عباس قال يس محمد صلى الله عليه و سلم و في لفظ قال يا محمدو أخرج ابن أبى شيبة و ابن المنذر و البيهقي في الدلائل عن محمد بن الحنفية في قوله يس قال يا محمد "
📚الدر المنثور في تفسير المأثور، ج5، ص: 258
❕"عن الحسن في قول الله: يس وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ قال: يقسم الله بما يشاء، ثم نزع بهذه الآية سلام على آل ياسين كأنه يري أنه سلم على رسوله "
📚تفسير القرآن العظيم (ابن أبي حاتم)، ج10، ص: 3188
❕بر همین اساس برخی از مفسرین می نویسند :
" در ذيل آيه يكم سوره: (ياسين) مىخوانيم: منظور از (ياسين) پيامبر اسلام (ص) است. و كلمه (ال ياسين) را اكثرا اينطور خواندهاند (آل ياسين) از سوى ديگر: ابن عباس، مجاهد حضرت على بن أبي طالب (ع) ابو مالك و حضرت على بن موسى الرضا (ع) عموما خواندهاند (آل ياسين) و عموما فرمودهاند منظور از اين (ياسين) پيامبر عاليقدر اسلام (ص) و مقصود از (آل ياسين) آل محمد (ص) است. و جالب اينكه از آيه- 79- ببعد كه از نظرمان گذشتند نامى از آل نوح، و آل ابراهيم و آل موسى و هارون بميان نياورده است. فقط در آيه 130 مىفرمايد (سلام بر آل ياسين) پس: گر چه خدا مىداند ولى با دقت به مطالب ياد شده مىتوان گفت: منظور از آيه- سلام على آل ياسين- آل محمد (ص) مىباشد. و نيز بر پايه و قرينه آنچه گفته شد شايد بتوان گفت: ضمير كلمه (إِنَّهُ) كه در آيه 132 است به كلمه (ياسين) باز مىگردد كه گفته شد: نام مبارك پيامبر اسلام (ص) است.- املا، مج، شواهد، نور- از جمله كتبى كه اين موضوع را كاملا بحث و فحص نموده: جلد دوم كتاب (متشابه القرآن) تأليف ابن شهر آشوب، صفحه- 60- و- 170- "
📚تفسير آسان، ج16، ص: 372 ( پاورقی )
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕بنابراین با توجه به حجیت قرائات متعدد در نزد اهلسنت و تصریحات علمای بزرگ سنی مذهب , اهلسنت باید بپذیرند که آیه مورد بحث فضیلتی دیگر برای اهلبیت علیهم السلام است , چنان که مرحوم قاضی نور الله شوشتری می گوید :
" خداوند در چند آیه از این سوره، عده ای از انبیاء را به سلام امتیاز بخشیده و فرموده است: «سَلامٌ عَلی نُوحٍ فِی الْعالَمِینَ»، «سَلامٌ عَلی إِبْراهِیمَ»، «سَلامٌ عَلی مُوسی وَ هارُونَ» و بعد فرموده: «سَلامٌ عَلی إِلْ یاسِینَ. » بعد سوره را ختم فرمود به آیه «سَلامٌ عَلَی الْمُرْسَلِینَ * وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ». -. صافات / ۱۸۱ - ۱۸۲ - {و درود بر فرستادگان و ستایش ویژه خدا پروردگار جهان هاست. } این مطلب کاملا آشکار است که خداوند وقتی فقط بر آل محمّد سلام میفرستد، در ضمنِ سلام بر انبیاء و مرسلین، دلیل بر این است که آل محمّد هم در درجه با انبیاء و مرسلین هستند و کسی که در درجه آنها باشد، باید حتما امام معصوم باشد. پس این آیه نص و تصریح در امامت است، حداقل نص در افضلیت است.
❕آنچه که ابن حجر در صواعق از فخرالدین رازی نقل کرده، این مطلب را تأیید میکند. وی گفته است که اهل بیت پیامبر با شخص پیغمبر در پنج چیز برابرند: در سلام، فرمود: «السلام علیک ایها النبی. » و فرموده «سَلامٌ عَلی إِلْ یاسِینَ»؛ در صلوات فرستادن بر حضرت رسول و اهل بیتش در تشهد در این آیه که فرموده «طه» -. طه / ۱ - . و فرموده: «وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» -. احزاب / ۳۳ - {و شما را پاک و پاکیزه گرداند}؛ در تحریم صدقه و در محبت، که خداوند فرموده است: «فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ» -. آل عمران / ۳۱ - {از من پیروی کنید تا خدا دوستتان بدارد. } و فرموده: «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی» -. شوری / ۲۳ - {بگو به ازای آن [رسالت] پاداشی از شما خواستار نیستم، مگر دوستی درباره خویشاوندان. } " ....من البین أن فی السلام علیهم منفردا فی أثناء السلام علی الأنبیاء و المرسلین دلالة صریحة علی کونهم فی درجة الأنبیاء و المرسلین و من هو فی درجتهم لا یکون إلا إماما معصوما فیکون نصا فی الإمامة و لا أقل من کونه نصا فی الأفضلیة ..... "
📚احقاق الحق ج ٣ ص ٤٥١
❕آنچه که مرحوم قاضی نور الله شوشتری از ابن حجر و فخر رازی نقل می کند چنین است : "ذكر الفخر الرازي أن أهل بيته يساوونه في خمسة أشياء في السلام قال السلام عليك أيها النبي وقال تعالى سلام على آل ياسين الصافات 130 وفي الصلاة عليهم في التشهد وفي الطهارة قال تعالى طه طه 1 أي يا طاهر وقال ويطهركم تطهيرا الأحزاب 133
وفي تحريم الصدقة و في المحبة قال تعالى فاتبعوني يحببكم الله آل عمران وقال قل لا أسألكم عليه أجرا إلا المودة في القربى "
📚الصواعق المحرقه , ابن حجر مکی , ص 149
❕البته در قرائت حفص از عاصم که صحیحترین قرائات است , آیه مورد بحث به صورت " سَلامٌ عَلى إِلْياسِين " آمده است که در این صورت و طبق روایاتی که ال یاسین را آل محمد می داند : "باب 8 أن آل يس آل محمد ص "
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج23، ص: 167
❗️معنای باطنی آیه آن است که خداوند بر آل محمد که آل یاسین هستند سلام می کند یعنی ظاهر آیه از حضرت الیاس سخن می گوید و باطن آیه از آل یاسین یعنی آل محمد , چرا که قرآن دارای بطون و معانی گسترده ای است, چنان که امام باقر علیه السلام فرمود ؛
« برای قرآن باطنی وجود دارد و برای آن باطن نیز ، بطن دیگری وجود دارد و قرآن ظاهری دارد و برای آن ظاهر هم ظاهر دیگری است »
« إِنَّ لِلْقُرْآنِ بَطْناً وَ لِلْبَطْنِ بَطْنٌ وَ لَهُ ظَهْرٌ وَ لِلظَّهْرِ ظَهْر »
📚بحار الانوار ج89 ص94
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
استفاده امیر مومنان ع از زیاد بن ابیه در دوران حکومتش !!!!!
🤔#پرسش :
❓صوتی از استاد مهدی پیشوایی هست که گفتند زیاد پدر ابن مرجانه ،مسوول امور مالی حضرت علی بوده است آیا این سخن درسته که امام علی به زیاد اعتماد داشته و بهش سمت مالی داده ودر حقیقت به عنوان خلیفه ، اعتبار بهش داده ؟ درحالیکه امام حسین به معاویه اعتراض میکند چرا بدعت گذاشتی و زیاد را برادر خود خواندی و اعتراض میکند چرا زیاد را والی بصره کردی که مردان نیک را گردن بزند .اگر زیاد کارگزار امام علی بوده قطعا معاویه در جواب امام حسین اشاره میکرد ❗️❗️❗️
💠#پاسخ💠
❕در کتاب دانشنامه امیر المومنین علیه السلام در مورد زیاد بن ابیه آمده است :
"زياد در بصره مىزيست و مدّتى سِمَت كتابت فرمانداران آن ديار: ابو موسى اشعرى، مُغَيرة بن شُعبة و عبد اللّه بن عامر را به عهده داشت.
پس از خلافت على عليه السلام او در بصره كاتب و مشاور عبد اللّه بن عبّاس بود، و چون ابن عبّاس عازم جنگ صِفّين شد، وى را جانشين خود در خراج و بيت المال و ديوان بصره كرد.
هنگامى كه اهل فارس و كرمان از دادن ماليات، سر برتافتند [و با شورش بر] فرماندار آن ديار، سهل بن حُنَيف، وى را اخراج كردند، على عليه السلام با يارانش به رايزنى پرداخت كه مرد مدبّر و سياستمدارى را به آن ديار، گسيل دارد.
ابن عبّاس، زياد را پيشنهاد كرد و جارية بن قُدامه بر اين پيشنهاد، تأكيد كرد و بدين سان، زياد، از سوى على عليه السلام به حكومت فارس و كرمان، گماشته شد و با سياستمدارى و زيركى، فتنه را خاموش كرد ....
زياد در هيچ يك از جنگهاى على عليه السلام شركت نداشت و تا روزگار شهادت على عليه السلام و حتى در آغازين روزهاى خلافت معاويه، با على عليه السلام و فرزندش امام حسن عليه السلام بود.
امّا زياد، تحت تأثير نيرنگهاى معاويه لغزيد و در آنچه على عليه السلام وى را از آن بيم داده بود، واقع شد و با توطئه «پيدا شدن پدرش»، يكسر در اختيار معاويه قرار گرفت.
معاويه او را برادر خود خواند و چند نفر نيز بر زنازاده بودنِ او شهادت دادند و بدينسان، او «زياد بن ابى سفيان» شد!
زياد كه ريشه در تباهىها و زشتىها داشت، در دربار معاويه بود كه بد نهادى و تيره جانى خود را بروز داد. او ابتدا فرماندار بصره و سپس كوفه و بصره شد و چون بر كوفه و بصره يكجا تسلّط يافت، از هيچ گونه فساد و ستمبارگى كوتاهى نكرد و بر مردمان، بخصوص شيعيان على عليه السلام بسى سخت گرفت و بسيارى را در سياهچالها زندانى كرد و يا به قتل رساند.
زياد، مردمان را بر بيزارى جُستن از امام على عليه السلام و دشنام دادن به مولا، مجبور كرد و بر اين كار، پافشارى مىكرد.
📚دانشنامه امیر المومنین ج 13 ص 203
▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇
❕در رابطه با چرایی استفاده امیر مومنان ع از زیاد بن ابیه و دادن مناصب به او , در کتاب پیام امام امیر المومنین علیه السلام توضیحات خوبی آمده است و می نویسد :
"دوران زندگى زیاد از دو دوران كاملًا متفاوت تشكيل مىشود.
1⃣ دوران نخست كه در مسير حق بود، مردى قابل اعتماد و مدير و مدبّر و به همين دليل على عليه السلام او را به فرماندارى فارس منصوب كرد. او منطقه را به خوبى اداره نمود و خراج را به خوبى جمعآورى كرد و براى اميرمؤمنان على عليه السلام فرستاد. اين جريان به گوش معاويه رسيد و سخت ناراحت شد. نامهاى به او نوشت كه مضمونش اين بود:
"اگر نبود كه قلعههاى مستحكمى دارى و شبها همچون پرندگان به آشيانه خزيده به آن پناه مىبرى و چنانچه انتظارى كه خدا مىداند من درباره تو دارم نبود، مانند سليمان مىگفتم: « «فَلَنَأْتِيَنَّهُمْ بِجُنُودٍ لَّاقِبَلَ لَهُمْ بِها وَلَنُخْرِجَنَّهُمْ مِنْها أَذِلَّةً وَهُمْ صاغِرُونَ»؛ بهسوى آنان بازگرد (و اعلام كن) با لشكريانى به سراغ آنان مىآييم كه قدرت مقابله با آن را نداشته باشند؛ و آنان را از آن (سرزمين) با ذلّت و حقارت بيرون مىرانيم» " ( نمل ٣٧ )
❕هنگامى كه اين نامه به زياد رسيد برخاست و در ميان مردم خطبهاى خواند و گفت: عجيب است فرزند هند جگرخوار و سرچشمه نفاق (معاويه) مرا تهديد مىكند در حالى كه ميان من و او پسر عموى رسول خدا صلى الله عليه و آله و همسر سيده نساء عالمين و پدر سبطين (امام حسن و امام حسين عليهما السلام) و صاحب ولايت و منزلت و اخوت رسول خداست با صد هزار لشكر از مهاجرين و انصار و تابعين. به خدا سوگند اگر اين جمعيّت (طرفداران معاويه) قصد سوئى كنند، مرا مرد شجاع شمشيرزنى خواهند يافت (كه آنها را در هم مىكوبد).
👌سپس نامهاى به اميرمؤمنان على عليه السلام نوشت و نامه معاويه را با نامه خود براى آن حضرت فرستاد. امام عليه السلام در پاسخ او چنين نوشت: «اما بعد از حمد و ثناى الهى من تو را والى آن سرزمين كردم و شايسته اين مقام مىديدم. آرى ابوسفيان در ايام عمر سخن بىپايه و مايهاى گفت كه نشانه گمراهى و دروغ بود (و ادعا كرد كه تو فرزند نامشروع او هستى) چيزى كه نه استحقاق ميراث مىآورد و نه نسب محسوب مىشود. بدان معاويه مانند شيطان رجيم است كه از هر سو به سراغ انسان مىآيد. از پيش رو و از پشت سر، از طرف راست و از طرف چپ، از او برحذر باش، از او برحذر باش، باز از او برحذر باش».
2⃣اما دوران دوم كاملًا با دوران پيش متفاوت و يكصد و هشتاد درجه با آن فرق دارد. زمانى كه معاويه او را به وسيله مغيرة بن شعبه فريب داد و از نقطه ضعف او كه حبّ جاه و مقام بود سوء استفاده كرد. وى پس از داستان صلح امام حسن عليه السلام او را بهسوى خود برد و برادر خويش و (فرزند نامشروع ابوسفيان) معرفى كرد و حكومت فارس را همچنان به او سپرد و پس از آن مقام برترى به او داد و حكومت كوفه و عراق را به او بخشيد. او هم براى تثبيت حكومت خود و مبارزه با قيامهاى مردمى بر ضد معاويه و طرفداران او شروع به كشتار بىگناهان كرد. مخصوصاً شيعيان را هر كجا مىشناخت به قتل مىرساند و جنايات بىشمارى مرتكب شد كه روى او را در تاريخ اسلام كاملًا سياه كرد، از جمله «حجر بن عدى» آن مرد شجاع و باايمان را كه از شيعيان خالص على عليه السلام بود و همه جا به نيكى و پاكى شهرت داشت و از صحابه معروف پيامبر صلى الله عليه و آله محسوب مىشد با جمعى از يارانش دستگير كرد و به سوى شام فرستاد و معاويه هم آنها را در سرزمين مرج عذراء به قتل رسانيد و به اين ترتيب ورق سياه ديگرى بر اوراق تاريك پايان زندگى خود افزود. كار به جايى رسيد كه حسن بصرى كه رابطه چندان خوبى با على عليه السلام نداشت درباره او چنين گفت: معاويه سه كار كرد كه اگر تنها يكى از آنها را انجام داده بود براى هلاكت او كافى بود:
نخست حكمرانى بر اين ملت بهوسيله گروهى از سفيهان و ناآگاهان. دوم ملحق ساختن زياد به خود، در حالى كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله فرموده بود فرزند به شوهر تعلق دارد و سهم مرد زناكار سنگ است و ديگر كشتن حجر بن عدى. واى بر او از سوى حجر و ياران حجر. "
❕آنچه در بالا آمد برگرفته از كتاب استيعاب، شرح نهجالبلاغه ابن ابىالحديد، تنقيح المقال علّامه مامقانى و شرح نهجالبلاغه علّامه تسترى است.
📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج10، ص: 172
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
گروههای مختلف خونی در میان انسانها !!!!
🤔#پرسش :
❓میگن حضرت آدم و حوا مگ دو نفر آدم نبودن چطوری پس اینهمه ما گروه خونی داریم؟ !!!!
💠#پاسخ💠
🔸1 _ برخی با استناد به یافته ها و مقالات علمی ثابت کرده اند که هیچ مانعی وجود ندارد که از حضرت آدم و حواء علیهما السلام , فرزندانی با گروههای خونی مختلف به وجود آید , بنابراین این قضیه از نظر علمی کاملا پذیرفته شده است :
https://b2n.ir/e58065
https://b2n.ir/j24550
🔸2 _ تغییرات مکانی فرزندان حضرت آدم و حواء و منتشر شدن آنان در نقاط مختلف زمین با آب و هوای مختلف هم سبب ساز ایجاد گروههای خونی مختلف در فرزندان آدم و حواء شده است , یافته های علمی این نکته را تایید می کند و می نویسند :
"بهتر است بدانید که نوع گروه خونی از مکانی به مکان دیگر تغییر می کند. به طور مثال مدل خونی O در غرب کره زمین بسیار رایج است. اما مدل خونی A و B در نیمه شرقی کره زمین بسیار رایج است
به طور مثال در هند افراد با مدل خونی B+ چهار برابر بیشتر از ایالات متحده آمریکا متولد می شوند. "
🌐https://b2n.ir/d38828
🔸3 _ به تصریح روایات شیعی , فرزندان آدم و حواء با حوریان بهشتی ازدواج کردند و از طریق این ازدواج نسل آدم ع ادامه یافت و انسانها به وجود آمدند , هیچ مانعی نیست که ازدواج با حوریان بهشتی نیز سبب ساز ایجاد گروههای خونی مختلف در میان فرزندان آدم و حواء شده باشد , در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم :
🌐https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3365
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
پاسخی به وهابی در مورد برابری طینت پیامبر اسلام با ابوبکر و عمر !!!!!
🤔#پرسش :
پیامبرﷺ وابوبکر و عمر رضی الله عنهما از یک خاک درست شده اند طبق کتب شیعه!
◾️در اصول کافی روایت شده
من خلق من تربة دفن فيها.
امام صادق یا باقر گفته هر کس در خاکی دفن میشود که از آن خلق شده.
✔️الحديث الأول : صحيح
📘 مرآة العقول جلد : ۱۴ صفحه : ۱۲۰
ومیدانیم که پیامبر ﷺ وابوبکر وعمر هرسه در خانه ام المومنین عایشه دفن شده اند ومعنایش این است که طینت هرسه آنها یکی بوده زمان خلقت. ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌متاسفانه وهابی معنای روایت را درک نکرده است , روایت مورد بحث در تفسیر این آیه شریفه صادر شده است که فرمود :
" ما شما را خاك آفريديم و در آن باز مىگردانيم و از آن نيز بار ديگر شما را بيرون مىآوريم. " "مِنْها خَلَقْناكُمْ وَ فِيها نُعِيدُكُمْ وَ مِنْها نُخْرِجُكُمْ تارَةً أُخْرى "( طه ٥٥ )
👌بر این اساس طینت نخستین انسان از خاکی از زمین تشکیل شده و با نطفه آمیخته شده است که پس از مرگ این طینت نخستین به اصل خودش یعنی آن زمینی که از آن گرفته شده باز گشت می کند و در کنار آن دفن می شود و از آن خاک بر انگیخته می شود , این طینت سالم می ماند و انسان مجددا از این طینت در روز قیامت تشکیل می شود : " تبقی ... حتی یخلق منها کما خلق اول مره "
📚الکافی ج 3 ص 251
❕در روایتی امام باقر ع فرمود :
"خداوند متعال دو خلق کننده ( یعنی فرشته ) آفریده است و زمانی که اراده اش بر خلق مخلوقی قرار گیرد به آنان فرمان میدهد از آن خاکی که خداوند در کتابش فرموده: «مِنْهَا خَلَقْنَاکُمْ وَفِیهَا نُعِیدُکُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُکُمْ تَارَةً أُخْرَی» برگیرند و نطفه را با آن خاک که قرار است از آن خلق شوند، بیامیزند. البته پس از آن که نطفه را چهل شب در رحم جای داد. وقتی چهار ماه به پایان میرسد، خلق کنندگان میگویند: پروردگارا! چه چیزی را خلق کنیم؟ آن گاه خداوند آن چه را که اراده او باشد، اعم از نر یا ماده و سیاه یا سفید، فرمان میدهد و هر گاه روح از بدن جدا شود (شخص بمیرد)، نطفه، همان گونه که نخست بوده، هر طور که هست از بدن خارج میشود و به صورت خرد یا کلان، نر یا ماده، بیرون میآید " " إن الله تعالى خلق خلاقين فإذا أراد أن يخلق خلقا أمرهم فأخذوا من التربة التي قال الله في كتابه: مِنْها خَلَقْناكُمْ وَ فِيها نُعِيدُكُمْ وَ مِنْها نُخْرِجُكُمْ تارَةً أُخْرى، فعجنوا النطفة بتلك التربة التي يخلق منها، بعد أن أسكنها الرحم أربعين ليلة، فإذا تمت لها أربعة أشهر، قالوا: يا رب، نخلق ماذا؟ فيأمرهم بما يريد، من ذكر أو أنثى، أبيض أو أسود، فإذا خرجت الروح من البدن، خرجت هذه النطفة بعينها منه، كائنا ما كان، صغيرا أو كبيرا، ذكرا أو أنثى، فلذلك يغسل الميت غسل الجنابة».
📚الکافی ج 3 ص 161 _ البرهان في تفسير القرآن، ج 3، ص: 767
❕یا در روایت دیگر , پیامبر گرامی اسلام فرمود :
" وقتی که خداوند , آدم را آفرید , زمین به خداوند شکایت کرد بابت قطعه خاکی که خداوند از زمین در خلقت آدم استفاده کرد , خداوند نیز به زمین وعده داد که آنچه از آن گرفته است را به آن بازگرداند , لذا هیچیک نیست مگر آنکه دفن می شود در خاکی که نخستین بار از آن گرفته شده است : "قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَمَّا خَلَقَ اللَّهُ آدَمَ اشْتَكَتِ الْأَرْضُ إِلَى رَبِّهَا لِمَا أَخَذَ مِنْهَا فَوَعَدَ أَنْ يَرُدَّ فِيهَا مَا أَخَذَ مِنْهَا فَمَا مِنْ أَحَدٍ إِلَّا يُدْفَنُ فِي التُّرْبَةِ الَّتِي خُلِقَ مِنْهَا. "
📚روضه الواعظین ج 2 ص 490
❕بر همین اساس , شیخ کورانی پاسخ وهابیان در مورد روایت مورد بحث را چنین می دهد :
" معنای روایت طبق توهمات نویسنده وهابی نیست تا دلالت بر اثبات فضیلتی برای ابوبکر و عمر داشته باشد , بلکه معنای روایت آن است که ذره و طینت اصلی که انسان از آن خلق شده است , در هنگام مرگ از بدن انسان گرفته می شود و دفن می شود در مکان اصلی از زمینی که از آن گرفته شده است : " ليس معناه كما تخيله الكاتب حتى يدل على إثبات فضيلة لأبي بكر وعمر ، بل يقصد به أن الذرة الأصلية التي خلق منها الإنسان تؤخذ من بدنه عند موته وتدفن في مكانها الأصلي الذي أخذت منه من الأرض "
📚اجوبه مسائل جیش صحابه ص ٥٠
❕در مورد ابوبکر و عمر در ذیل توضیح داده ایم که مکان دفن آنها طبق مبانی اهلسنت غصبی بوده و آنان تنها در ساعاتی آنجا دفن شدند , سپس به جایگاه اصلیشان منتقل شدند :
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1647
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
29.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کلیپ جدید :
❕سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی !!!!
👌ارائه : حجه الاسلام یوسفی
✍تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ
@Rahnamye_Behesht
http://ipasookh.ir
لقب خال المومنین ( دایی مومنین ) برای معاویه !!!!
🤔#پرسش :
❓ از امام احمد بن حنبل {رَضِيَ اللَّهُ عَنۡه} پرسیدند : آیا برای حضرت معاویه ، لفظِ #خالالمؤمنين را بهکار ببریم؟
فرمود : بله. زیرا حضرت معاویه، برادر اُمّحبيبه است !!!!
📚 السنة للخلال ٦٥٥
💠#پاسخ💠
👌در رابطه با لقب " خال المومنین " که اهلسنت در مورد معاویه استفاده می کنند , مرحوم سلطان الواعظین نکات جالبی ارائه می کند و می گوید :
" معاويه را از آن جهت خال المؤمنين مىخوانند كه برادر ام حبيبه همسر رسولاللَّه مىباشد. بر اين اساس، برادران همه همسران پيامبر بايد خال المؤمنين باشند. از جمله همسران رسولاللَّه عايشه مىباشد كه ( طبق مبنای اهلسنت ) هم مقام بالاترى از ام حبيبه دارد و هم پدرش ابوبكر، از پدر ام حبيبه- ابو سفيان- با فضيلتتر بوده و هم در تاريخ بيشتر مطرح است.
❕ از آنجايى كه مسلمين- مخصوصاً اهل سنت- محمد بن ابوبكر برادر عايشه را خال المؤمنين نمىدانند، لذا استفاده از واژه خالالمؤمنين براى معاويه، قطعاً دلايل و انگيزههاى سياسى دارد. اين انگيزهها صرفاً مخالفت با خاندان رسالت و عترت و اهلبيت نبوت است.
👌 همين انگيزههاى سياسى است كه عنوان خال المؤمنين را به معاويهاى مىدهد كه به جنگ با عترت طاهره برخاست. او بعد از جنگ با امام الموحدين، او را سب و لعن مىكرد و دو فرزند بزرگوارش حسن و حسين عليهما السلام را كه ريحانههاى پيامبر و دو سيد اهل بهشت مىباشند، كشتار نمود.
❕نه فقط محمد بن ابوبكر را كه تربيت شده اميرالمؤمنين عليه السلام، فرزند خليفه اول، برادر ام المؤمنين عايشه، و از شيعيان خالص عترت طاهره مىباشد خال المؤمنين نمىخوانند، بلكه حتى او را شتم و لعن و سب نيز مىنمايند. بدتر اينكه، او را از ارث پدر هم محروم ساختند، حتى بعد از فتح مصر توسط معاويه و عمرو عاص، آب را به رويش بستند و او را در شكم الاغ مردهاى نهاده، آتش زدند و شهيدش كردند.
❓از كسانى كه معاويه را خال المؤمنين مىخوانند اين سؤال پرسيده مىشود كه آيا خال المؤمنين- معاويه- مىتواند خال المؤمنين ديگرى- محمد بن ابوبكر- را آزار و شكنجه دهد و سپس او را به قتل برساند؟ اگر پاسخ اين سؤال منفى است، بنابراين عنوان خال المؤمنين براى معاويه، نبايد ارزشى محسوب شود. "
📚پاسخ به شبهات در شبهای پیشاور ص ١٦٥
👌چنان که مرحوم سلطان الواعظین اشاره کرد , اهلسنت هیچ مستندی از پیامبر اسلام یا حتی اصحاب پیامبر ندارند که از معاویه با لقب " خال المومنین " یاد کرده باشند , و تنها انگیزه اهلسنت , انگیزه سیاسی و مخالفت با امیر مومنان ع و شیعیان است , زیرا شیعه معاویه را فاسق و منافق می داند , لذا اهلسنت لقب " خال المومنین " را به معاویه دادند تا از این طریق از معاویه دفاع کنند , چنان که ابن تیمیه به این نکته تصریح می کند :
«صار أقوام يجعلونه كافراً أو فاسقاً، ويستحلّون لعنه ونحو ذلك، فاحتاج أهل العلم أن يذكروا ما له من الاتّصال برسول اللَّه صلّى اللَّه عليه وسلّم، ليُرعى بذلك حقّ المتّصلين»
📚 منهاج السنه ج ٤ ص ٣٧٢
❕چنان که گذشت , اهلسنت از محمد بن ابی بکر با لقب " خال المومنین " یاد نمی کنند , با این که او برادر عایشه بوده است و سزاوار تر است که ملقب به این لقب باشد .
🔹 به تصریح مورخین اهلسنت , سپاه معاویه , محمد بن ابی بکر را کشت و جسدش را در شکم الاغ مرده ای گزارده و آتش زدند .
▫️طبق تصریح مورخین اهلسنت , عایشه پس از شنیدن خبر شهادت برادرش محمد بن ابی بکر بسیار ناراحت شد و در پی نمازش , معاویه و عمرو عاص را نفرین می کرد :
"فَغَضِبَ مُعاوِيَةُ فَقَدَّمَهُ فَقَتَلَهُ، ثُمَّ ألقاهُ في جيفَةِ حِمارٍ، ثُمَّ أحرَقَهُ بِالنّارِ، فَلَمّا بَلَغَ ذلِكَ عائِشَةَ جَزِعَت عَلَيهِ جَزَعا شَديدا، وقَنَتَت عَلَيهِ في دَبرِ الصَّلاةِ تَدعو عَلى مُعاوِيَةَ وعَمرٍو "
📚تاريخ الطبري: ج 5 ص 103، الكامل في التاريخ: ج 2 ص 412 و 413؛ أنساب الأشراف: ج 3 ص 171 و 172.
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir