eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸ادامه 👇 7⃣تشنگی و بی آبی بر لشگر امام حسین ع حاکم می شود ، یاران امام حسین علیه السلام دشمن را بخاطر بستن آب ملامت می کنند ، چنان که امام زين العابدين عليهم السلام، در يادكردِ حوادث روز عاشورا فرمود ؛ « تشنگى بر حسين عليه السلام و يارانش چيره شد. مردى از يارانش به نام بُرَير بن خُضَير هَمْدانى، بر او وارد شد و گفت: اى فرزند پيامبر خدا! آيا به من اجازه مى ‏دهى تا به سوى آنان بروم و با ايشان، سخن بگويم؟ امام عليه السلام، اجازه داد. او به سوى ايشان رفت و فرمود: «اى مردم! خداوند ، محمّد را به حق، بشارت دهنده و بيم دهنده، دعوتگر به خدا با اجازه‏ اش و چراغ فروزان [راهش‏] بر انگيخت؛ و اين، آب فرات است كه خوكان و سگان صحرا در آن مى‏ روند؛ امّا ميان آن و فرزند اين پيامبر، جدايى انداخته‏ اند. آنان گفتند: اى بُرَير! زياد حرف زدى. بس است! به خدا سوگند، حسين تشنگى خواهد كشيد، همان گونه كه پيشينيانِ او، تشنگى كشيدند » 📚أمالي ، صدوق: ص 222 ح 239، روضة الواعظين: ص 204 _ بحار الأنوار: ج 44 ص 318. ❕شدت تشنگی یاران امام حسین ع در نبرد علی اکبر با یزیدیان بیشتر به چشم می آید ، نقل می کنند ؛ « سپس على اكبر عليه السلام به پيش آمد و به سختى با دشمن جنگيد و گروه فراوانى را كُشت. سپس به نزد پدرش باز گشت و گفت: اى پدر! تشنگى، مرا كُشت و سنگينىِ آهن [زره و كلاه‏خود و شمشير] ، مرا به رنج افكنده است. آيا آبى براى نوشيدن، يافت‏ مى ‏شود؟ حسين عليه السلام گريست و گفت: «واى، واى! اى پسر عزيزم! از كجا آب بياورم؟ اندكى بجنگ كه خيلى زود، جدّت محمّد را مى ‏بينى و او از جام لَبالَبش، شربتى به تو مى‏ نوشانَد كه ديگر هرگز تشنه نشوى». على اكبر عليه السلام، به ميدان باز گشت و بهترين نبردش را به نمايش گذاشت. مُنقِذ بن مُرّه عبدى، تيرى به سوى او پرتاب كرد و او را به زمين انداخت. على اكبر عليه السلام، ندا داد: اى پدر! سلام بر تو! اين، جدّم است كه به تو سلام مى ‏رساند و مى‏ فرمايد: «زودتر، به سوى ما بيا». سپس، صيحه ‏اى كشيد و جان داد. » 📚الملهوف: ص 166. أمالي للصدوق: ص 226 ح 239، روضة الواعظين: ص 207 _ مقاتل الطالبيّين: ص 115؛ بحار الأنوار: ج 45 ص 45 8⃣امام حسین علیه السلام وارد میدان می شود و در حین نبرد با آنان برای دستیابی به آب تلاش می کند اما موفق نمی شود . نقل می کنند ؛ « سپس، نبرد را متوجّه حسين عليه السلام كردند و او را از فراوانىِ زخم‏ها و ضربه‏ ها، مانند تكّه‏ گوشتى كردند. امام عليه السلام، آبى براى نوشيدن مى‏ جوييد و نمى ‏يافت و 72 زخم، برداشته بود. » 📚مثير الأحزان ص 73. ❕« تشنگى حسين عليه السلام، شدّت گرفت. نزديك فرات شد تا آبى بياشامد. حُصَين بن نُمَير، تيرى به سوى ايشان انداخت كه به دهانش اصابت كرد. حسين عليه السلام، خون را با دستش مى‏ گرفت و به سوى آسمان، پرتاب مى‏ كرد. سپس حمد و ثناى الهى را به جاى آورد و آن گاه گفت: «بار خدايا! از رفتارى كه با پسرِ دختر پيامبرت مى‏كنند، به تو شِكوه مى ‏بَرم. بار خدايا! يكايكشان را به شمار آور و يكايكِ آنان را بكُش و هيچ يك از ايشان را باقى مگذار». نيز گفته‏ اند: كسى كه به حسين عليه السلام تير انداخت، مردى از قبيله بنى ابان بن دارِم بود. » 📚الكامل في التاريخ: ج 2 ص 571، تاريخ طبري: ج 5 ص 449 _ أنساب الأشراف: ج 3 ص 407، الردّ على المتعصّب العنيد: ص 39 ❕ابن سعد نیز نقل می کند ؛ « حسين عليه السلام، تشنه شد و آب خواست. آبى با آنان نبود. مردى آب آورد و به حسين عليه السلام داد تا بنوشد كه حُصَين بن تَميم، تيرى به او زد و در دهانش نشست و حسين عليه السلام، خون را با دستش مى ‏گرفت و خدا را مى‏ ستود. » 📚الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة من الصحابة): ج 1 ص 472 ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « حسين بن على عليه السلام، بانگ زد: «به ما آب دهيد!». مردى، تيرى انداخت كه گوشه دهان حسين عليه السلام را دريد. حسين عليه السلام گفت: «خداوند، سيرابت نكند!». آن مرد، تشنه شد تا آن جا كه خود را در فرات انداخت و آن قدر آب نوشيد تا مُرد. » 📚ذخائر العقبى: ص 246، المعجم الكبير: ج 3 ص 114 ح 2841، مقتل الحسين عليه السلام خوارزمي: ج 2 ص 94، كفاية الطالب: ص 435؛ المناقب لابن شهرآشوب: ج 4 ص 56 ، بحار الأنوار: ج 45 ص 300 ح 1. 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕ 9⃣و در نهایت امام حسین علیه السلام با لب تشنه به شهادت می رسد ، چنان که می نویسند ؛ « حسين عليه السلام زمانى كه كشته شد، آب خواست، ولى به او ندادند و با زبان تشنه، كشته شد و نزد خدا رفت و خداوند، او را از نوشيدنى بهشتى، سيراب ساخت‏ » 📚بستان الواعظين: ص 263 ح 419 ❕امام سجاد ع بر روی قبر امام حسین ع نوشت ؛ « اين، قبر حسين بن على بن ابى طالب است كه او را غريبانه و تشنه كشتند. » 📚الدمعة الساكبة ج 5 ص 11 14. ❕جبرئیل نیز به آدم ع خبر داد که امام حسین ع ؛ « تشنه و غريب و تك و تنها و بى يار و ياور، كشته مى‏ شود » 📚بحار الأنوار: ج 44 ص 245 ح 44. ❕پیامبر گرامی نیز در مورد حسین ع فرمود ؛ « فهميدم كه او تشنه و در غربت، كشته مى‏ شود». 📚دلائل الإمامة: ص 102 ح 30. ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « زين العابدين عليه السلام بر پدرش به مدّت چهل سال گريست، در حالى كه روزها را روزه مى‏ گرفت و شب‏ها را زنده مى‏ داشت. هر گاه افطارى‏اش آماده مى‏شد و غلامش غذا و آب ايشان را مى‏ آورد و در برابرش مى ‏نهاد و مى‏گفت: مولاى من بفرما، مى‏ فرمود: «فرزند پيامبر خدا ، گرسنه كشته شد! پسر پيامبر خدا ، تشنه به شهادت رسيد!». ايشان اين كلمات را مدام تكرار مى‏ كرد و مى‏ گريست، تا اين كه غذايش اشك ‏آلود مى ‏شد و آبش نيز با اشك مى‏ آميخت و ايشان همواره چنين بود تا به خدايت پيوست. » 📚الملهوف: ص 233، مسكّن الفؤاد: ص 92، بحار الأنوار: ج 45 ص 149. ❕امام صادق ع فرمود ؛ « همانا حسين عليه السلام و خاندان و يارانش، مظلومانه و به ستم و تشنه، شهيد شدند. » 📚كامل الزيارات: ص 289 ح 467، بحار الأنوار: ج 101 ص 27 ح 33. ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « هنگامى كه سر حسين عليه السلام را آوردند و در منزلى به نام قِنَّسرين فرود آمدند، راهبى از دِيْرش به سوى سر، حركت كرد و نورى را ديد كه از دهان آن، ساطع‏ بود و به آسمان مى ‏رفت. راهب، ده هزار درهم به آنان (نگهبانان) داد و سر را گرفت و به درون دِيرش برد و بدون آن كه شخصى را ببيند، صدايى شنيد كه مى ‏گفت: «خوشا به حالت! خوشا به حال آن كه قَدر اين سر را شناخت!». راهب، سرش را بلند كرد و گفت: پروردگارا! به حقّ عيسى، به اين سر بگو كه با من، سخن بگويد. سر به سخن آمد و گفت: «اى راهب! چه مى‏ خواهى؟». گفت: تو كيستى؟ گفت: «من، فرزند محمّدِ مصطفى و پسر علىِ مرتضى هستم. پسر فاطمه زهرا و مقتول كربلايم. 👈من، مظلوم و تشنه ‏كامم» 👉و ساكت شد. » 📚المناقب لابن شهرآشوب: ج 4 ص 60 نقلًا عن النطنزي في الخصائص، بحار الأنوار: ج 45 ص 303. ❕امام باقر عليه السلام فرمود ؛ « حسينِ كربلا، به ستم و رنج و با لب تشنه و [دل پُر] اندوه، به شهادت رسيد » 📚كامل الزيارات: ص 313 ح 531، بحار الأنوار: ج 101 ص 46 ح 5. ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « اى حسين! مى‏ بينم كه به زودى در زمين كَرْب (سختى) و بلا، به دست گروهى از امّتم كشته شده ‏اى و با سرِ بُريده افتاده‏ اى، در حالى كه تشنه بودى و آبت ندادند و سيرابت نكردند و با همه اينها، به شفاعت من اميد مى ‏برند. چه توقّعى! روز قيامت، خداوند، شفاعت مرا به ايشان نرساند كه نزد خدا هيچ نصيبى ندارند. » 📚الفتوح: ج 5 ص 18، مقتل الحسين عليه السلام للخوارزمي: ج 1 ص 186؛ بحار الأنوار: ج 44 ص 328 وراجع: المناقب لابن شهرآشوب: ج 4 ص 88. ❕امام عصر ع نیز در زیارت ناحیه مقدسه از تشنگی حسین ع یاد کرده و می فرماید ؛ « سلام بر لب‏هاى خشكيده » 📚المزار الكبير ص 496 ح 9، بحار الأنوار: ج 101 ص 317 ❕و روایت پایانی نقلی باشد از امام صادق علیه السلام که راوی می گوید ؛ « در محضر امام صادق عليه السلام بودم كه آب طلبيد. وقتى از آن نوشيد، اشك ريخت و چشمانش اشكبار شد. آن گاه به من فرمود: «اى داود! خدا لعنت كند كُشنده حسين را! هيچ كس نيست كه آب بنوشد و از حسين عليه السلام و خاندانش ياد كند و كُشنده‏ اش را لعن كند، مگر اين كه خداوند، برايش يك‏صد هزار حسنه مى ‏نويسد .... ». 📚الكافي: ج 6 ص 391 ح 6، كامل الزيارات: ص 212 ح 304، بحار الأنوار: ج 66 ص 464 ح 17. ❕آنچه گذشت همه مبتنی بر اسناد قطعی شیعه و سنی است که بازگو کننده مظلومیت امام حسین ع و یاران باوفایش بوده و ثابت می کند که حسین علیه السلام را مظلومانه و لب تشنه به شهادت رساندند . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ به اشکال معاند را در ذیل بخوانید 👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ به اشکال معاند را در ذیل بخوانید 👇
❕ما در پاسخ به یکی از شبهات به جوابی که در گذشته داده بودیم ، ارجاع دادیم پیرامون وصل کردن دست قطع شده یک سیاه پوست توسط علی علیه السلام ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3269 1⃣با توجه به آنکه در روایت مذکور از فرد مورد اشاره به عنوان فردی « سیاه چهره » یاد شده است ، ملحد اشکال کرده است که این نشانه نژاد پرستی در اسلام است ، در حالی که نص صریح قرآن نژاد پرستی را منتفی دانسته و می فرماید ؛ « ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ، ولی گرامی ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است» ( حجرات 13 ) ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « خدای شما یکی است و پدرتان یکی ، نه عرب بر عجم برتری دارد و نه عجم بر عرب ، نه سیاه پوست بر گندمگون و نه گندمگون بر سیاه پوست مگر به تقوا» ( تفسیر قرطبی ج9 ص6162 ) ❕این که در روایت مذکور راوی روایت یا علی علیه السلام ، از فرد مورد اشاره به عنوان « سیاه پوست » یاد کرده اند ، تنها جهت معرفی او ، بدون هیچ گونه توهین و حقیر شمردنی بوده است . 👌آیا اگر ما بگوییم مالکوم لیتل سیاه چهره رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا است ، به مالکوم لیتل یا سیاه پوستان آمریکا توهین کرده ایم یا تنها آنان را معرفی کرده ایم ❗️یا اگر بگوییم مهاتما گاندی سیاه چهره ، رهبر سیاسی و معنوی هندی ها در راه آزادی از استعمار بریتانیا بود ، این که از گاندی به عنوان « سیاه چهره » یاد کرده ایم ، آیا به او توهین کرده ایم یا صرفا قصد معرفی او را داشته ایم ❗️ ❕یا این که مثلا گفته می شود ، لقمان حکیم که مورد مدح قرآن قرار گرفته است تا جایی که یک سوره به نام او نازل شده است ، در بعضى از تواريخ آمده است كه او غلامى سياه از مردم سودان مصر بود، و با وجود چهره نازيبا، دلى روشن و روحى مصفا داشت . 📚تفسیر نمونه ج 17 ص 44 ❕آیا به لقمان حکیم توهین کردیم یا صرفا او را معرفی کردیم ❗️ 👌روشن است که چنین تعابیری تنها برای معرفی است نه توهین یا تحقیر ، چنان که در نقلی امام صادق عليه السلام فرمود ؛ « غيبت آن است كه درباره برادرت چيزى بگويى كه خداوند آن را پوشيده نگه داشته است، اما [سخن گفتن از] خصلتهاى آشكارى چون تندخويى و شتابزدگى ( یا مثلا سیاه پوستی فردی ) غيبت نيست » ( وسائل الشیعه ج 12 ص 288) 2⃣این که از علی علیه السلام به عنوان رهبر سپید چهرگان یاد شد ، به این معنا نیست که ایشان رهبر سیاه چهرگان نیستند ، بلکه از آنجایی که روز قیامت ، نورانیت درونی تمام مومنین ( اعم از سیاه پوستان و سفید پوستان ) همه جا و چهره آنان را فرا می گیرد ، و همگان نورانی و تحت ولایت علی علیه السلام قرار می گیرند ، از علی علیه السلام به عنوان رهبر این گروه نورانی یاد شده است . ❕مطابق قرآن ، روز قیامت ، روز بروز و ظهور حقايق اشخاص و اعمال است . تمام اهل ايمان و صالح العمل در زمره روسفيدانند و تمام اهل كفر و مجرمان در صف سيه رويان. 👌نور ایمان درونی مومنان در آن سرا در چهره و تمام وجود آنها ظاهر می شود و صحرای محشر را نورانی می کند ؛ «مؤمنان نورشان از پيش رو و از سمت راست آنها در عرصه محشر حركت مى ‏كند» (يَسْعى‏ نُورُهُمْ بَيْنَ ايْديهِمْ وَ بِايْمانِهِمْ) (حديد 12) ❕و ظلمت درونی کافران و معاندان در آن سرا چهره و تمام وجودشان را می گیرد و خطاب به مومنان می گویند ؛ « نظرى به ما بيفكنيد تا از نور شما شعله ‏اى برگيريم، به آنها گفته مى‏ شود: به پشت سر خود ( دنیا ) بازگرديد و كسب نور كنيد » ( حدید 13) 👌بنابراین مومنان سیاه پوست در آن سرا به واسطه نور ایمان ، نورانی و سفید و زیبا چهره می شوند و کافران سفید پوست در آن سرا به واسطه ظلمت و سیاهی کفر و شرک درونی ، سیاه و ظلمانی و تاریک محشور می شوند و این همان است که در آیات فوق به آن اشاره شده است . ❕لذا پیامبر گرامی طبق نقل مرحوم ابن شهر آشوب، فرمود: « بهشتیان وارد بهشت می شوند در حالی که جوان و نورانی هستند» 📚مناقب ال ابی طالب ج1 ص148 ❕از آنجایی که علی علیه السلام رهبر مومنینی است که نورانیت آنان در آن سرا ظهور و بروز دارد ، لذا از ایشان با عنوان « رهبر سپید چهرگان » یاد شده است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 ❔یکی از مجریان(موحد) شبکه وهابی در اینستاگرام ادعا کرده که وقتی هیچ کس همراه حضرت ابوالفضل در کنار شط نبوده و سخنان ایشون رو نشنیده و در راه برگشت هم تنها بودن ❗️پس کی این روایتها رو از ایشون گزارش و مخابره کرده ❗️❗️ 💠💠 ❕علامه مجلسی می گوید در بعضی از کتب اصحاب چنین آمده است ؛ « هنگامی که عباس دید تمام یاران و برادران و عموزادگان شهید شدند ، گریست و به شوق دیدار پروردگار جلو آمد و پرچم را بر گرفت و از حسین اجازه میدان خواست ، امام به سختی گریه کرد و فرمود برادر جان تو نشانه شکوه و عظمت و برپایی سپاه من و محور پیوستگی نفرات ما هستی ، اگر تو بروی و شهید شوی جمعیت ما پراکنده و ویران می گردد.عباس گفت جان برادرت فدایت ای سرورم سینه ام از زندگانی دنیا به تنگ آمده است می خواهم از این منافقان انتقام بگیرم . 👌امام علیه السلام فرمود ؛ اینکه که آهنگ میدان داری برای این کودکان تهیه کن .عباس رهسپار میدان شد و آنان را موعظه کرد ولی اثری نبخشید ، به نزد برادرش بازگشت و ماجرا را گزارش داد ، ناگهان صدای العطش کودکان به گوشش رسید ، بی درنگ بر اسب سوار شد و نیزه و مشک را بر داشت و به سوی روانه شد . چهار هزار تن از ماموران فرات او را محاصره کردند ، و هدف نیزه ها قرار دادند ، او لشکر دشمن را شکافت و هشتاد نفر از آنان را هلاک کرد و وارد فرات شد . ❗️« هنگامی که خواست مقداری آب ، تشنگی حسین و اهل بیتش را به خاطر آورد و آب را روی آب ریخت ، مشکش را پر کرد...» 📚بحار الانوار ج45 ص41 _ ریاض الابرار ج1 ص227 _ عوالم العلوم ج17 ص284 1⃣ما در گذشته توضیح دادیم که از جمله ، راویان واقعه کربلا ، امامان معصوم علیهم السلام هستند که با علم غیبی و الهی ، خبر از برخی وقائع کربلا داده اند که عادتا برای دیگران امکان آگاهی به آن نبوده است . ❕مرحوم کلینی در کافی شریف بابی را گشوده تحت عنوان ؛ « باب در مورد اینکه امامان می دانند جمیع آنچه در گذشته بوده و تا آینده خواهد بود و چیزی از آنان پنهان نیست » 📚الکافی، ج1 ص 260 ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ «خداوند بزرگتر از آن است که از طریق امام بر بنده ای احتجاج کند آنگاه چیزی از اخبار آسمان و زمین را از امام مخفی بدارد » 📚بحار الانوار، ج 26 ص 110 ❕با توجه به آنکه در جریان مذکور ، خبر از امری غیبی و آنچه در خاطر و ذهن عباس علیه السلام گذشته است داده شده است ، استفاده می شود که راوی روایت مذکور یکی از ائمه علیهم السلام هستند که با علم الهی و غیبی از واقعه مذکور خبر داده اند ، اگر چه اصحاب بالخصوص تصریح نکرده اند که راوی روایت مذکور کدام امام بوده است . 👌این بیان مورد اشاره استاد مکارم شیرازی نیز قرار گرفته و می گوید ؛ « چه كسى در آن صحنه بى‏ نظير فداكارى حاضر بود كه رسيدن عبّاس را به منبع آب و ننوشيدن و تشنه شهيد شدن را گزارش دهد؟! امام حسين عليه السلام يا فرزندانش از دور تماشا مى ‏كردند؟! يا امام‏هاى بعد به الهام الهى خبر دادند؟ يا فرشتگانى كه ناظر اين منظره ايثار بى نظير بودند پيام آوردند؟ و يا به صورتى ديگر؟! هر كه بود و هر چه بود، در پيشانى تاريخ ثبت شد و براى هميشه براى رهروان راه حق به يادگار ماند. » 📚عاشوراء ... ، مکارم شیرازی ، ص 496 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 2⃣در ادامه نقل می کنند ؛ « آنگاه مشك را بر دوش راست خود نهاد و به‏ سوى خيمه رهسپار شد وچنين گفت ؛ ❕ «اى نفس (عباس)! زندگى پس از حسين عليه السلام خوارى و ذلت است، مبادا پس از او زنده بمانى. اين حسين است كه شربت مرگ مى ‏نوشد و تو مى ‏خواهى آب سرد و گوارا بنوشى؟! هيهات! چنين كردارى، از آيين من نيست و نه كردار شخص راست باور». 📚مقتل الحسین ، ابی مخنف ، ص 179 _ ینابیع الموده ج 3 ص 67 ❕شهید مطهری از رجزهایی که عباس علیه السلام در برابر سپاه دشمن می خواند ، استفاده کرده و پاسخ اشکال مطرح شده در پرسش را به صورت دیگری می دهد و چنین می گوید ؛ « مجموع كسانى را كه دور اين آب را گرفته بودند چهار هزار نفر نوشته‏ اند. خودش را وارد شريعه فرات مى‏ كند. اسب خودش را داخل آب مى ‏برد. اين را همه نوشته ‏اند: اول، مشكى را كه همراه دارد پر از آب مى‏ كند و به دوش مى ‏گيرد. تشنه است، هوا گرم است، جنگيده است، همين طورى كه سوار است تا زير شكم اسب را آب گرفته است، دست مى‏ برد زير آب، مقدارى آب با دو مشت خودش تا نزديك لبهاى مقدس مى‏ آورد. آنهايى كه از دور ناظر بوده ‏اند گفته‏ اند اندكى تأمل كرد، بعد ديديم آب نخورده بيرون آمد. آبها را روى آب ريخت. آنجا كسى ندانست كه چرا أبو الفضل آب نياشاميد، اما وقتى بيرون آمد يك رجزى خواند كه در اين رجز مخاطبْ خودش بود نه ديگران. از اين رجز فهميدند چرا آب نياشاميد. ديدند در رجزش دارد خودش را خطاب مى ‏كند، مى‏ گويد ؛ « اى نفس أبو الفضل! مى‏ خواهم ديگر بعد از حسين زنده نمانى. حسين دارد شربت مرگ مى‏ نوشد، حسين با لب تشنه در كنار خيمه‏ ها ايستاده است و تو مى ‏خواهى آب بياشامى؟! پس مردانگى كجا رفت؟ شرف كجا رفت؟ مواسات كجا رفت؟ همدلى كجا رفت؟ مگر حسين امام تو نيست؟ مگر تو مأموم او نيستى؟ مگر تو تابع او نيستى؟هرگز دين من به من اجازه نمى‏دهد، هرگز وفاى من به من اجازه نمى‏ دهد » 📚مجموعه آثار شهید مطهری ، ج 17 ص 99 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ شبهه افکن را که می گوید امام حسین ع از سپاه دشمن خواستار آن بود که آزاد مرد باشند ، اما علی علیه السلام آزاد مردی را در قبال بنی قریظه کنار گذاشت و پیر و جوان آنان را کشت ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1789
❕ملحد می گوید امام حسین ع برای نجات جان خود و رحم آوردن دشمن ، نوزادش را در تیر رس آنان قرار داد ، کدام پدری چنین می کند ❗️پاسخش را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1400
👌وهابی اشکال کرده است که اگر معاویه کافر بوده است ، چرا امام حسن ع با او صلح کرد ، پاسخش را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/4353
👌کاربری در مورد سر به محمل کوبیدن حضرت زینب سلام الله علیها سوال کرده است ، پاسخش را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3174
🤔 ❔مدرک قرآنی که ثابت می کند اسلام برای ما نیامده است ﺍﮔﺮ به ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ خدا یا همان آلله ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ، ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ بر اساس گفته ﺍﻟﻠﻪ ما ایرانیها ﺑﺎﯾﺪ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ بمانیم. ﺍﯾﻦ گفته آشکار ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺟﺎﯼ ﻫﯿﭻ تردیدی ﻧﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮐﻪ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺍﺳﺖ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭ زیر ﺁﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ با آدرس آن ﺑﺮﺍی شما آورده شده تا باور کنیذ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ، ﺁﯾﻪ 4 ﻭَﻣَﺎ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨَﺎ ﻣِﻦ ﺭَّﺳُﻮﻝٍ ﺇِﻟَّﺎ ﺑِﻠِﺴَﺎﻥِ ﻗَﻮْﻣِﻪِ ﻟِﻴُﺒَﻴِّﻦَ ﻟَﻬُﻢْ ۖ ﻓَﻴُﻀِﻞُّ ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀُ ﻭَﻳَﻬْﺪِﻱ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀُ ۚ ﻭَﻫُﻮَ ﺍﻟْﻌَﺰِﻳﺰُ ﺍﻟْﺤَﻜِﻴﻢُ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﯿﭻ ﻗﻮﻣﯽ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﯼ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﯾﻢ ﺑﻐﯿﺮ ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﯾﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻧﺎﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺑﻮﺩ. ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻟﻨﺤﻞ (ﺯﻧﺒﻮﺭ)، ﺁﯾﻪ 36 ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺑَﻌَﺜْﻨَﺎ ﻓِﻲ ﻛُﻞِّ ﺃُﻣَّﺔٍ ﺭَّﺳُﻮﻟًﺎ ﺃَﻥِ ﺍﻋْﺒُﺪُﻭﺍ ﺍﻟﻠَّـﻪَ ﻭَﺍﺟْﺘَﻨِﺒُﻮﺍ ﺍﻟﻄَّﺎﻏُﻮﺕَ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﯼ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ، ﻣﯽ ﮔﻔﺖ: "ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺑﺘﯽ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻴﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻡ ﯾﮑﺘﺎ ﭘﺮﺳﺘﯽ ﺭﺍ هماهنگ ﺑﺎ ﺧﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺁﻭﺭﺩ. ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻟﺸﻌﺮﺍﺀ (ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ)، ﺁﯾﻪ 195، 198، 199 ﺑِﻠِﺴَﺎﻥٍ ﻋَﺮَﺑِﻲٍّ ﻣُّﺒِﻴﻦٍ، ﻭَﻟَﻮْ ﻧَﺰَّﻟْﻨَﺎﻩُ ﻋَﻠَﻰٰ ﺑَﻌْﺾِ ﺍﻟْﺄَﻋْﺠَﻤِﻴﻦَ، ﻓَﻘَﺮَﺃَﻩُ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﻣَّﺎ ﻛَﺎﻧُﻮﺍ ﺑِﻪِ ﻣُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ 195 ﻭ ﺁﻥ (ﻗﺮﺁﻥ) ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﺁﻣﺪ 198 ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﺮﺑﯽ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻨﺪ ﻧﺎﺯﻝ ﻣﯿﮑﺮﺩﯾﻢ،199 ﻣﺤﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ. ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ آشکارا ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺮﺏ ﺯﺑﺎﻧﻬﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻧﻬﺎ. ﺳﻮﺭﻩ ﺳﺠﺪﻩ، ﺁﯾﻪ 3 ﺃَﻡْ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ ﺍﻓْﺘَﺮَﺍﻩُ ۚ ﺑَﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻣِﻦ ﺭَّﺑِّﻚَ ﻟِﺘُﻨﺬِﺭَ ﻗَﻮْﻣًﺎ ﻣَّﺎ ﺃَﺗَﺎﻫُﻢ ﻣِّﻦ ﻧَّﺬِﻳﺮٍ ﻣِّﻦ ﻗَﺒْﻠِﻚَ ﻟَﻌَﻠَّﻬُﻢْ ﻳَﻬْﺘَﺪُﻭﻥَ ﺍﯼ ﻣﺤﻤﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﻮﻡ ﺗﻮ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﯾﻢ ﭼﻮﻥ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺎﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺗﻮ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﻮﻟﺖ ﮐﻨﯽ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﮐﻪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺷﻮﻧﺪ. ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻧﻌﺎﻡ (ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﯾﺎﻥ)، ﺁﯾﻪ 92 ﻭَﻫَـٰﺬَﺍ ﻛِﺘَﺎﺏٌ ﺃَﻧﺰَﻟْﻨَﺎﻩُ ﻣُﺒَﺎﺭَﻙٌ ﻣُّﺼَﺪِّﻕُ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺑَﻴْﻦَ ﻳَﺪَﻳْﻪِ ﻭَﻟِﺘُﻨﺬِﺭَ ﺃُﻡَّ ﺍﻟْﻘُﺮَﻯٰ ﻭَﻣَﻦْ ﺣَﻮْﻟَﻬَﺎ ۚ ﻭَﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ۖ ﻭَﻫُﻢْ ﻋَﻠَﻰٰ ﺻَﻠَﺎﺗِﻬِﻢْ ﻳُﺤَﺎﻓِﻈُﻮﻥَ، ﺍﻳﻦ ﻧﯿﺰ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﻣﺒﺎﺭﻛﯽ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﻢ، ﺗﺼﺪﯾﻖ ﮐﻨﻨﺪﻩٔ ﻛﺘﺐ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﭘﻴﺸﻴﻦ. ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ (ﻣﮑﻪ) ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﻮﺍﻟﯽ ﺁﻥ( ام القرا )ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﻫﯽ. ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ (ﻛﺘﺎﺏ) ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎ (ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﯼ ﻣﮑﻪ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺁﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺣﺘﯽ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻋﺮﺏ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﺪﺍﻧﻨﺪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﮑﻪ ﻭ ﺣﻮﺍﻟﯽ. ﺳﻮﺭﻩ ﻓﺼﻠﺖ (ﺟﺰﯾﯿﺎﺕ)، ﺁﯾﻪ 3 ﻛِﺘَﺎﺏٌ ﻓُﺼِّﻠَﺖْ ﺁﻳَﺎﺗُﻪُ ﻗُﺮْﺁﻧًﺎ ﻋَﺮَﺑِﻴًّﺎ ﻟِّﻘَﻮْﻡٍ ﻳَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﺰﺋﻴﺎﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻋﺮﺑﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ، ﻗﺮﺁﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺮﺏ ﺯﺑﺎﻥ. ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻥ. ﺑﯿﺨﻮﺩ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺁﺧﻮﻧﺪﻫﺎ کوشش می کنند ﮐﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻋﺮﺑﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻧﻮﻥ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻧﯿﻔﺘﻨﺪ. ❗️❗️ 💠💠 👌با تامل در آیات و روایات فراوانی ، به وضوح بدست می آید که اسلام آیینی جهانی بوده و رسالت پیامبر اسلام تا روز قیامت باقی خواهد بود و مخاطب دعوت ایشان تمام مردمان می باشد . 👌خداوند می فرماید ؛ « ما تو را به عنوان رحمتی برای جهانیان فرستادیم» 🔷انبیاء 107 ❗️« پر برکت است خداوندی که قرآن را بر بنده اش نازل کرد تا برای جهانیان منذر باشد» 🔷فرقان1 ❗️« ( بگو) قرآن بر من وحی شده است تا شما و هرکس که دعوتم به او برسد را انذار دهم» 🔷انعام19 ❕توضیحات بیشتر را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5463 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕حال پاسخ به اشکالات ؛ 1⃣خداوند می فرماید ؛ « ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر به زبان قومش تا (حقايق را) براى آنها آشكار سازد » ( ابراهیم 4 ) ❕معاند می گوید بر اساس این آیه چون پیامبر اسلام عرب زبان بوده است ، پس پیامبر ما ایرانیان نیست ، در حالی که آیه می گوید هر پیامبری به لغت قومش تکلم می کرده است ، زيرا پيامبران در درجه اول با قوم خود، همان ملتى كه از ميان آنها برخاسته‏ اند، تماس داشتند و نخستين شعاع وحى وسيله پيامبران بر آنها مى ‏تابيد، و نخستين ياران و ياوران آنها از ميان آنان برگزيده مى‏ شدند، بنا بر اين پيامبر بايد به زبان آنها و لغت آنها سخن بگويد تا حقايق را به روشنى براى آنان آشكار سازد . ❕بنابراین آیه می گوید لسان پیامبر با لسان قومش هماهنگ است نه آنکه لسان پیامبر باید با لسان همه کسانی که برای هدایت آنان مبعوث شده است هماهنگ باشد چرا که ممکن است که افرادی که مامور به تبلیغ به سوی آنان شده است وسیع تر از قومش باشند ، لذا می بینیم ابراهیم نبی مامور به دعوت مردم حجاز شد ، اما از حجازیان نبود ، بلکه سریانی بود و یا موسی نبی مامور به دعوت قبطیان شد ، در حالی که خودش عبری زبان بود . 📚الالهیات ، ج 3 ص 478 👌اگر هم بگوییم بر اساس آیه ، پیامبر باید با تمام اقوامی که به سوی آنان مبعوث شده است ، هم زبان باشد ، باز هم روشن است که پیامبر گرامی اسلام آگاه به تمام زبان ها بوده است ، و زبان تمام اقوام جهان که مامور به هدایت آنان بوده است را به تعلیم الهی می دانست ، و از این جهت رسالت ایشان را نمی توان زیر سوال برد . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « پیامبر اسلام علم گذشته و آینده تا روز قیامت را دارا بود و ما آن علم را از پیامبر به ارث بردیم » 📚بحار الانوار ج 26 ص 111 ❕امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « خداوند بر اقوامی حجتی را منصوب نمی کند ، در حالی که لغت و زبان آنان را نمی داند ( حجت خدا آگاه به تمام زبانها است ) » 📚عیون الاخبار ج 2 ص 228 2⃣معاند به آیاتی استناد کرده است که خداوند می گوید هر قومی پیامبری داشته اند ، بنابراین ایرانیان نیز پیامبری داشته اند که آن زرتشت است ، و دیگر نیازی به پیامبر دیگر ندارند . ❕ما هم می گوییم تمام اقوام دارای پیامبر بوده اند ، اما با مبعوث شدن پیامبر اسلام ، شرائع انبیاء گذشته نسخ شده و همه مامور به تبعیت از پیامبر اسلام هستند ، چنان که خداوند می فرماید ؛ «هرکس جز اسلام آیینی برای خود انتخاب کند از او پذیرفته نخواهد شد و او در آخرت از زیانکاران است» ( ال عمران 85 ) ❗️و می فرماید ؛ «دین در نزد خدا اسلام است» ( ال عمران 19 ) ❕و می فرماید ؛ « او كسى است كه پيامبر خود را براى هدايت مردم فرستاد، با دينى درست و بر حق، تا او را بر همه دين‏ها پيروز گردانَد » ( توبه آيه 33 ) 👌پيامبر گرامی فرمود ؛ «همانا خداوند كتاب مرا بر كتاب‏هاى آسمانى پيشين حاكم، و ناسخ آن‏ها قرار داده است». 📚بحار الانوار ج 16 ص 329 👌و در نقل دیگر آمده است ؛ « از بزرگى قَدْر او [پيامبر اكرم ‏] اين است كه خداوند با شريعت او شريعت‏هاى پيشين را نَسخ كرد، در حالى كه شريعتِ او را نَسخ نكرده است». 📚همان منبع ص 336 👌توضیحات بیشتر را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/11456 🔸ادامه 👇